PortalIndexNorwood Vavyendor HpD5UwnNorwood Vavyendor 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Norwood Vavyendor

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Master Norwood

Master Norwood

Norwood Vavyendor UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
Norwood Vavyendor UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

Norwood Vavyendor Empty
BerichtOnderwerp: Norwood Vavyendor   Norwood Vavyendor Icon_minitimewo jun 24 2015, 17:42


Norwood Vavyendor
Woudmagiër
32 jaar
Mannelijk ♂
Hetero
Docent
1,88m / 80kg

   
   
   
Naam: Norwood Vavendyor
Roepnaam: Norwood
Bijnaam: Zabi
Titel: Master, opvolger
Geslacht: Man
Geaardheid: Hetero
Planeet van herkomst: Gren
Geboorteplaats: Noordoostelijke wouden
Magiesoort: Woudmagie
In de leer bij: Jareth, Heer van het Woud
Sterrenbeeld: Tweeling
Taal: Grens
Overige talen: Dode en oude talen van verschillende planeten
Vader: Norius Vavendyor
Moeder: Rosanna Vavendyor-Vermella
Kinderen: Aageth-Phyllo

Lengte: 1,88m
Gewicht: 80kg
Bloedgroep: AA
Bouw: gespierd
Haarkleur: bruin
Oogkleur: bruin
Draagt: Een bril
Oogafwijking: ziet sterk in details
Extra: aanwezigheid van het afwijkende enzym X82B
[ vriendelijk | beschermend | optimistisch | humoristisch | openhartig | natuurmens ]

Likes: Archeologie, dode talen, gezelligheid, zoetigheid, een gezellig babbeltje.
Dislikes: Eenzaamheid, arrogantie, betweterigheid.

[ De beschermende partner ]
Norwood heeft in zijn verleden een situatie meegemaakt die de rest van zijn leven zou bepalen. De traumatische ervaring waar hij zijn vriendin, genaamd Melanie, verloor heeft er bij hem ingehakt. Het heeft Norwood grotendeels ellende meegebracht, maar maakte hem wel de zorgzame partner die hij nu is. Hij is beschermend tegenover ieder levend wezen wanneer er gevaar dreigt. Het heeft hem niet alleen op een beschermend vlak behoorlijk versterkt, tevens is hij zorgzamer geworden voor degene die hem dierbaar zijn.

[ De sociale vriend ]
Norwood is een zeer sociaal persoon. Heb je problemen? Hij komt graag langs. Een gezellig kopje koffie op het terras van de bokkenburcht? Geen enkel bezwaar. Hij is niet alleen sociaal tegenover zijn collega’s, hij is ook in staat een professionele afstand te houden met leerlingen terwijl hij ze vaak op persoonlijk vlak dicht bij durft te laten. Hij ziet ze namelijk als de olie die de motor van de school draaiende kan houden. Hij kan er redelijk tegen dat leerlingen te laat komen in de les, maar ergens trekt hij een grens. Al is deze grens minder snel overschreden dan menig andere docent.

[ De eenzame zanger ]
Desondanks zijn sociale kant is Norwood iemand die zijn eenzame kant nagenoeg nooit toont. Hij zingt om zijn negatieve emoties kwijt te kunnen en de wereld even te vergeten. Het is een middel voor hem om zich terug te trekken uit de hectische sfeer in het schoolleven. Het is tevens een middel om hem te betrappen als het hem even tegen zit. Hij zingt dan vaak niet de meest vrolijke noten om ze vrij te laten. Het is een grote passie van hem, dus je kan je hier tevens in vergissen.

[ Angsten ]
Zonder uitleg ziet het er vreemd uit, maar Norwood is bang voor niets. Hij is op de meest gemakkelijke manier te breken, die op een minder gemakkelijke manier te vinden is. Norwood is zeer simpel gestoord te krijgen in een ruimte waar helemaal niets in te vinden is. Wanneer hij in een witte ruimte zit krijgt hij namelijk het gevoel dat hij geen nut heeft, alsof hij nagenoeg dood is. Norwood zal dan stemmen gaan horen die er niet zijn en zal er langzaam van moeten herstellen.
Hoofdstuk 1 – Kindertijd
Norwood is geboren in een warm gezicht in het noordelijke gedeelte van Gren. Hij groeide op in een veilige omgeving, maar werd ondanks dat feit regelmatig nagelachen of uitgescholden. Het kwam voornamelijk doordat hij als kind op de basisschool in zijn buurt relatief een dik kind was. Hij at altijd veel voor iemand van zijn leeftijd en zijn lichaam kon die stoffen niet gelijk verwerken. Het was voor Norwood geen gemakkelijke periode, maar zijn vader beloofde hem dat hij op zijn jonge leeftijd net als Norwood was. Met de zekerheid, die Norwood nooit geloofde op die leeftijd, wist hij te vertellen dat het beter zou worden. Norwood zat de pesterijen uit, tot hij op een punt kwam dat hij daadwerkelijk een hekel aan zichzelf begon te krijgen. Op zijn zevenjarige leeftijd gebeurde er echter iets vreemds.

Hoofdstuk 2 – Enzym X82B bevestigd
Norwood was zeven jaar toen zijn lichaam opvallend slanker begon te worden. In het begin waren zijn ouders bezorgd over het feit of hij nog voldoende at en of hij ziek was. Norwood claimde als jong kind al dat hij zich goed voelde en er niks mis met hem was. Hij loog het nooit, maar toen hij zijn ideale gewicht bereikte gingen de alarmbellen af bij Rosanna. Ze nam hem verplicht mee naar de dokter die bloed afnam en een volledige check deed bij Norwood. De conclusie ter plekke was dat Norwood een kerngezonde jongen was voor zijn leeftijd. De bijdehante glimlach van haar zoon deed haar ongelovig naar de dokter kijken. ‘Is het niet een of andere ziekte die in het bloed zit?’ sprak ze wanhopig. ‘Als hij op ondergewicht komt zal hij er ten onder aan gaan, toch?’ sprak ze bang. Norwood begreep het niet, hij was toch gezond. De dokter keek haar even aan. ‘Het kan zijn dat je zoon veel at in zijn jeugd en nu het leeftijd bereikt dat zijn lichaam deze toegenomen stoffen daadwerkelijk nodig  heeft. Dat betekend dat hij niet meer tot zich neemt dan nodig, en zijn lichaam geen vette meer opslaat of zelfs verbrand. De uitslag van het bloedonderzoek komt volgende week bij u binnen. Tot die tijd probeer geen zorgen te maken, hij heeft geen zorgwekkende symptomen, Mevrouw Vavendyor,’ was de conclusie van de dokter. Norwood ging mee met de verbazing van zijn moeder. Ze had die avond veel met Norius gepraat die zei dat hij door hetzelfde was gegaan en het waarschijnlijk een erfelijk iets was. Het bloedonderzoek kwam al snel binnen, alsof het prioriteit had gehad. Het baarde de moeder van Norwood zorgen en samen met zijn ouders was hij naar de dokter gegaan. ‘Er is een vreemd enzym in het bloed van Norwood aangetroffen, waarvan wij vermenen dat het de oorzaak is van zijn aanzienlijk snelle vetverlies,’ sprak de dokter. ‘Enzym? Dat is toch een stof van het lichaam?’ sprak Norius. ‘Correct,’ sprak de dokter. ‘We hebben geen naam voor het enzym en het is gecodeerd met X82B. Het schijnt een soort enzym te zijn die het lichaam onderhouden kan. Vetten worden afgebroken, alcohol lijkt omgezet te worden in andere bruikbare stoffen en het kan ziektes op zeker niveau mee helpen bestrijden,’ verklaarde de dokter. ‘Het enzym kan door middel van magie tevens worden overgedragen naar andere lichamen om wonden sneller te genezen en…’ ‘Healing touch,’ onderbrak Norius de woorden van de dokter. ‘Mijn zoon heeft dezelfde gift als mij?’ sprak Norius toen met een twinkeling in zijn ogen. ‘Gift?’ sprak de dokter. ‘In onze familie runt een erfelijke afwijking in de magie die ons in staat laat een krachtige herstellende magie los te laten. Wist ik veel dat het een enzym was,’ verklaarde hij. Na nog wat napraten werden de doktersbezoeken nooit meer frequenter dan dat.

Hoofdstuk 3 – Melanie
Norwood had altijd een passie gehad, zingen. Als jong kind zong hij dagelijks en hij wist het tot zijn eerste inkomsten te zetten op het moment dat hij met een bandje in zee ging. Het waren de beste vrienden die ieder net een andere magiesoort hadden, maar op Gren waren komen wonen met hun ouders. Norwood was de ideale kandidaat, een zanger met woudmagie. Er was een zekere verdeling in de groep:

  • De gitarist werd bespeeld door een razziaan;
  • De basist werd bespeeld door een Shadraan;
  • De drummer werd bespeeld door een Cassiaan;
  • Het decor werd geregeld door een Erdse;
  • Het licht werd geregeld door een Novaan;
  • En het geluid werd geregeld door een Puffoon.

Het was een geweldig succes en Norwood werd ongesproken meer populair. Hij viel uiteindelijk voor een blond meisje met Novaanse afkomst. Haar naam was Melanie. Ze hadden een leuke tijd, maar lang was het hem niet gegund. Op een van zijn optredens waar hij in een kroeg speelde met zijn groep werden ze op weg naar huis overvallen. De aanvaller trok de tas uit de hand van zijn vriendin en toen Norwood er op af wilde rennen vuurde de man een fatale spreuk op zijn vriendin af. Norwood wilde haar nog beschremen, maar zijn magie was te laat. Op dat moment leerde Norwood geforceerd het enzym X82B te gebruiken. Zijn lichaam vuurde het met volle kracht op haar af waardoor Norwood zijn bewustzijn verloor.

Hoofdstuk 4 – Wat onder de grond aanwezig is, bepaald de bovenkant
Norwood had wakker geworden in het ziekenhuis. Hij kreeg al snel te horen dat hij zijn magie overmatig had gebruikt en daardoor haast was gestorven aan een tekort aan magie in het lichaam. Zijn enzym gebruiken was daarom bestempeld als een risicovolle ingreep. Norwood kreeg na dat hij was aangesterkt ontslag uit het ziekenhuis en raakte nog verder in het dal. Zijn vader wist hem er uit te krijgen door hem te helpen met zijn magiebron te verhogen. Hij ging regelmatig sporten met Norwood en trainde hem in magiecontrole. Door deze precisie was hij sterker in het inschatten hoe lang hij zijn enzym kon inzetten in een ander lichaam. Na een vijftal jaren was Norwood eindelijk achttien en kon hij een studierichting gaan kiezen. Hij koos voor een onverwachte richting. Archeologie. Hij had een niet te ontkennen interesse met alles wat onder de grond gebeurde. Op zijn toelatingstoets werd hij gevraagd een boom te tekenen in een uur. Na drie kwartier was hij nog niet klaar met het wortelstelsel te tekenen. Op het moment dat hij besefte dat hij nog een kwartier had, tekende hij de stam maar tien centimeter boven de grond. Onbegrijpelijk werd hem gevraagd waarom de boom geen kroon had bij het intakegesprek. Norwood zijn antwoord. ‘Hij is afgehakt. En de basis er van is de ondergrond. Alles wat we weten over het verleden ligt verstopt onder de grond. Het is aan de archeologische personen deze met beleid op te graven, bestuderen en vast te leggen. We moeten immers van ons verleden leren.’ De docenten keken hem ongeloofwaardig aan, dat een beginnende student al zo’n visie op het vak had zonder nagenoeg enige voorkennis. Hij kreeg al snel de bijnaam, Zabi. Afgeleid van de god van de wijsheid Zabima van een uitgestorven stam. Norwood had weinig moeite met dode talen, sloeg informatie feilloos op als een wandelend boek waarin het verhaal werd geschreven en slaagde cum laude af. Hij kreeg veel interesse vanuit het vakgebied, maar negeerde een deel. Hij had zijn ogen gericht op iets anders, het onderwijzen van leerlingen op zijn eigen vakgebied. Na 3 jaar op een basisschool te hebben lesgegeven op basisniveau van zijn magie en zijn naam onder de archeologiewereld te hebben verstevigd is hij een stap hoger gegaan. Hij is gaan lesgeven aan StarShine Academy.

Hoofdstuk 5 – StarShine Academy
Na dat zijn band werd opgeheven en hij zijn werk op de basisschool niet meer zag zitten heeft hij zich aangemeld als docent bij een van de best aangeschreven scholen in Kovomaka, StarShine Academy. Norwood werd verassend genoeg aangenomen en verhuisde naar zijn appartement op Starshine. Hij kreeg al snel oog voor zijn leidinggevende, een blonde Novaanse vrouw van zijn leeftijd. Madeline had verassend veel weg van Melanie en Norwood viel als een blok  voor haar. Desondanks de overeenkomsten zag hij Madeline nooit als zijn voormalige vriendin uit het verleden en heeft haar nooit verteld aan Madeline. Ze waren een prima paar en na een jaar trouwde de twee. Het huwelijk was prima verlopen en het eerste half jaar liep beter. Na een half jaar in huwelijk overleed Norius, zijn vader. Vanaf dat moment leek alles om te draaien. Madeline ging de fout in met Savador, wat zich meerdere malen herhaalde. Op het moment dat ze een kind kregen kreeg Norwood de moed weer terug, Madeline kon nu niet meer van hem vertrekken. Echter bleek het vreemdgaan ongeacht een heftige strijd om het kind en de verkrachting van Savadors kant doorgaan. Norwood werd onzeker over hun huwelijk en kreeg gevoelens voor een andere vrouw, Malaika. De fikse ruzie leidde er toe dat Madeline met de noorderzon verdween. Tussen alle ophef door had Norwood het aanbod van zijn toenmalige leermeester Ferost aangenomen. Hij is toen gaan trainen als opvolger voor de titel van de Heer van het Woud.

Veel tijd werd hem met Malaika ook niet gegund, tijdens een heftige ruzie met Savador kreeg Norwood een vloeibare stof ingespoten dat zijn DNA omver gooide. Hij veranderde in een slangachtig figuur die gehoorzaamde als slaaf van Savador. Sigma werd zijn nieuwe naam in die periode. Sigma kreeg na enige tijd meer controle over zichzelf en vermoorde Malaika in zijn eigen wil. Deze wending in het leven van Norwood heeft hij Savador nooit vergeven. Sterker nog, hij neemt het zichzelf al net zo kwalijk.

Tijdens zijn periode op StarShine heeft Norwood verschillende leermeesters voorbij zien komen. Lesaiah was een voorbeeld hiervan. Tijdens een training met haar was zijn tweede vorm als legendarische magiër ontwaakt. Het kwam tot uiting als gevederde draak, maar was niets meer dan een illusie van zijn tweede vorm. Zijn tweede vorm had namelijk een eigen wil en had de vorm van een grote zwarte uil. De naam die deze uil droeg deed je het stomme toeval in het gezicht slaan. Zijn tweede vorm was niets meer dan de naam Zabima. Het moment dat Norwood zich dit besefte werd zijn cum laude aan zijn archeologie studie ineens duidelijk. Na het vertrek van Lesaiah kwam een nieuwe docent voor het vak muziek. De angstvallige overeenkomsten met Madeline werden bevestigd toen hij te horen kreeg dat de persoon die haar had uitgenodigd zich had voorgesteld als Norwood, haar ex-man met een zoon. Norwood heeft sinds dat punt verschillende personen leren kennen en gewerkt aan zijn emotionele staat. Hij begon met het opruimen van zijn kamer, het opnieuw inrichten zodat het lichter werd en ruimer oogde. Deze omkeer voelde als een nieuwe wind die in zijn leven blies hier op de academie voor magische leerlingen.
Miss Eres - - Ex wife
"Wat te zeggen van Madeline of Eres, zoals ze tegenwoordig genoemd wordt. Ik was met haar getrouwd en ze is de biologische moeder van mijn zoontje. Het schept altijd een band, een kind. Echter sinds ze terug is, na een felle ruzie over de instabiliteit van onze relatie, kan ik niet echt grip op krijgen wat ze daadwerkelijk nog betekend voor me. Ze is een goede vriendin, dat blijft ze. Echter lijkt wat we hebben als sneeuw voor de lentezon verdwenen. En of dat te maken heeft met haar geheugenverlies, geen flauw benul."

Master Savador - - Archenemy
"Als ik een boek mocht schrijven over hoe veel ik hem haat, dan kwam je niet verder dan een woord. Sprakeloos! Het is ooit ontstaan doordat hij zo nodig ook gevoelens voor Madeline moest krijgen. Nu ze terug is als Eres wist onze beste hoge pief ook nog eens te vertellen dat zijn naam Norwood was. Om maar even een goede beurt te maken bij Eres. Nee, hij haalt het bloed onder mijn nagels vandaan."

Aageth-Phyllo - - Beloved Son
"Een slim en pienter ventje is het wel, onze Aageth. Hij heeft veel creatieve ideeën en heeft zelfs zijn eigen vorm van magie weten te vinden op jonge leeftijd. Een magie die ik zelfs nog niet eens beheers. Aageth vond het doodsaai om met blaadjes te toveren. Hij pakte papier en begon de houtvezels er in te sturen. Zijn origami kunsten zijn ongeëvenaard in het uilennest. Ik hoop dat ik nog veel jaren mag meemaken met deze jongen."

Malaika - - Deceased Partner
"Door mijn eigen handen om het leven gekomen, desondanks het feit dat er met mijn genen was geknutsuld. Ik heb echt van haar gehouden, net zoals ik deed van Madeline. Na Malaika's dood heb ik het gevoel van affectie, liefde, niet meer gevoeld. De vraag is of iemand nog op mijn pad komt. Het was een lieve vrouw, zacht van aard en enorm zorgzaam voor Aageth."

Enyana - - Stepdaughter
"Een stiefdochter van me. Een lieve meid, die haar mannetje weet te staan als het nodig is. Desondanks de ups and downs die we kunnen hebben ben ik haar toch dierbaar."

Elune -   - Ex-wife's Daughter
"De dochter van Eres. Een ware schat, dat dametje. Ze kan het blijkbaar goed met Aageth vinden. Als ik zie hoe het jongetje opfleurt wanneer hij haar ziet. Zo aandoenlijk. Dat ze later maar net zo'n goede vriendschap mogen blijven houden. Zorgzaamheid heeft ze blijkbaar van haar moeder meegekregen, want het egeltje van haar zag er in topconditie uit."

Lilith - - Common interests
"Sinds dat ze het drakenei getoond had en me meegenomen had op een expeditie op Cassie, ben ik mijn interesse ook in deze vrouw gaan tonen. Ze heeft blijkbaar een groter netwerk in de archeologie en cultuurhistorie dan de meeste mensen. Ik zou dat netwerk best kunnen benutten. Ik zou met Lilith best een goed gesprek kunnen voeren."

Miss Oriël - - Crush
"Een zeer ingetogen, maar vriendelijke vrouw. Dat was mijn eerste impressie. Ze spreekt kort en duidelijk, maakt niet teveel woorden vuil aan wat ze wil zeggen. Haar haar is iets, unieks. Het kan van kleur veranderen. Ik heb het ooit eens eerder gezien, maar van Oriël is subtieler en zachter. Sinds de avond dat ik op het vrijgezellenfeest haar opnieuw ben tegengekomen is er bij mij iets ontstaan wat ik langere tijd niet heb gevoeld. Is dit verliefdheid?"

Jareth -   - Master
"Een leermeester voor me, maar meer dan enkel dat. Hij geeft me veiligheid, vertrouwen en een steun die ongekend is. Het is een goede vriend voor me geworden gaande weg. En zelfs zijn onverwachts vertrek bleek een aangekondigd iets te wezen. Echter was er spraken van een misverstand."

Ronodan - - Disgusting respect
"Een botte bruut in mijn ogen, maar desondanks zijn brute karakter heeft ook hij zijn hart kloppend op een juiste plek. Zijn onverwachtse bezoek had me licht verrast, maar hij heeft me op deze trip wel een waardevolle les geleerd. Ik respecteer hem, maar het is ook niet compleet van harte."

Kalista - - Acquainted
"We hebben elkaar net ontmoet, ze is kennelijk de stagiaire kunst aan onze academie. En tekenen dat deze meid kan! Niet normaal. We gaan meer van haar zien, ongetwijfeld. En dan heb ik het over de kunstwerken die ze maakt. Ik ben benieuwd of ik haar naam ooit in een museum tref bij een prachtig schilderij. Wie weet!"

Liam - - Respected pupil
"Slim en tacktisch. Een snelle denker als het gaat in gevechten, maar desondanks dat is zijn attitude niet altijd even bewondering waardig. Echter heb ik respect voor hem gekregen tijdens onze les met Yume Leaf, waar hij formidabele vechttechnieken toonde."

Lea - - Admirable pupil
"Een van de meest hardwerkende leerlingen die ik ken. Maakt huiswerk, bereid zich netjes voor en zegt sorry voor de meest onmogelijke situaties. Een leerling die ik bewonder voor haar doorzettingsvermogen, want opgeven? Dat kent deze meid niet."

= Vijand = Verafschuwen = Kennis = Vriend
= Goede Vriend = Familie = Crush/Geliefde
Terug naar boven Ga naar beneden
 

Norwood Vavyendor

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Norwood Vavyendor //
» Met Norwood.
» Norwood.
» Norwood.
» To give the Right Name || Norwood

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  ::  :: Wood Magicians-