PortalIndex Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] HpD5Uwn Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

  Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Master Norwood

Master Norwood

 Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
 Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

 Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] Empty
BerichtOnderwerp: Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ]    Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] Icon_minitimeza dec 27 2014, 15:55



Mijn les met Liam en Jodaline had iets langer geduurd dan ik had verwacht. Ik had daarom weinig tijd om mijn lichaam de rust te gunnen die het nodig had na het gebruiken van zo’n instabiele spreuk. Het vroeg namelijk veel concentratie van zowel het geestelijke als het lichamelijke aspect in de magie. Met kalme happen at ik van mijn lunch die ik mee had genomen. Het was tamelijk kouder geworden en de lucht leek niet meer op die van regenwolken. Erger zelfs, het leek alsof er ieder moment een witte regen uit kon vallen, sneeuw. Ik twijfelde iets over Lea. Misschien moesten ze deze les verhuizen naar de gymzaal. Zwijgzaam stond ik op en klapte even in mijn handen. Een tweetal vogeltjes vlogen mijn richting in terwijl ik rustig een notitie schreef naar Lea dat ze zich naar de gymzaal moest begeven. Ze was een van de weinige die zich had ingeschreven voor deze illusiespreuk. Het lef van het meisje was ondoorgrondbaar. Ik wist dat illusiespreuken voor woudmagie een sterke wil vereiste en uiterste controle, van het laatste had ik bij Lea al veel gezien, de sterke wil, moest ik nog onder ogen komen. Ik gaf het opgerolde briefje aan een van de vogels die wegstoven. Ondertussen pakte ik mijn tas en liep de kou uit, deze veruilde ik voor de warmte die er binnen was. Ik ritste mijn warme jas open en liep vervolgens rustig door naar de grote zaal. Ik maakte een kort babbeltje met de koksdame die ondertussen een thermoskan met warme chocomelk klaarmaakte en ik glimlachte haar dankbaar gedag terwijl ik naar de gymzaal liep. Ik zag aan de klok dat de les bijna zou beginnen, het was niets voor mij om zo laat binnen te vallen en Lea was waarschijnlijk allang bij de gymzaal aangekomen. Ik versnelde mijn pas wat terwijl ik de thermoskan met twee mokken in mijn tas stopte.
Mijn ogen gaven bevestiging op mijn vermoedens. De jongedame stond al bij de gymzaal klaar om haar lessen te volgen. Ik kon niet laten een vriendelijke glimlach te schenken aan de leergierige dame. ‘Sorry, ik zag aan de lucht dat de kou misschien iets te veel van het goede ging worden,’ sprak hij met een glimlach ter verklaring van de alternatieve locatie. Mijn handen duwde de klink rustig naar beneden en ik ging haar voor de gymzaal in. Het was vrij donker, maar een paar fakkels maakte hierin al snel verandering. Mijn ogen gingen door de verlaten ruimte. Ik keek toen om naar Lea en glimlachte. 'Ik heb je trouwens nog niet verteld, maar de inschrijvingen voor deze les waren schaars, naast een paar duo’s heb ik een persoon te weinig gehad. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je vandaag als enige les geef in de spreuk. Ik kon moeilijk tegen je zeggen dat je het niet kon volgen,’ sprak ik met een heldere toon tegen haar. Ja, ze had een privéles te pakken. Norwood glimlachte en schoof zijn tas tegen de bank aan om vervolgens zijn jas uit te trekken. Hij had een gemakkelijke trui aan met een spijkerbroek er onder. Hij stroopte zijn mouwen op en wreef even zijn koude handen warmer. ‘Dus, Lea. Vertel mij eens, wat weet je al van de spreuk genaamd: Yume Leaf?’ sprak hij met een vriendelijke toon om te kijken wat haar voorkennis was.
563 woorden | Gereserveerd voor Lea
Terug naar boven Ga naar beneden
Lea
.
.
Lea

 Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Sergeant Pepper Puppycat
Posts : 334
Points : 10
 Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woudmagie/watermagie
Klas: Master Shong
Partner:

 Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ]    Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] Icon_minitimewo feb 04 2015, 01:38

Het was heerlijk rustig en stil in haar vertrouwde toevluchtsoord: de bibliotheek. Helemaal tegen lunchtijd, als iedereen zich naar de grote zaal haasten om een kommetje warme soep, warme broodjes en warme chocomelk weg te werken. Heerlijk in deze koude najaarsdagen. Lea hield niet zo van de drukte en smeerde eigenlijk haast elke ochtend extra boterhammen voor de lunch. En nu zat ze dus rustig in de bibliotheek haar twee boterhammen te eten. Stiekem natuurlijk want ze mocht hier helemaal niet eten. Ze had zich goed verschanst, helemaal achter in de bieb tussen een paar hoge kasten. Door het raam scheen het grauwe licht van buiten op de tafel. Het was regenachtig geweest  de afgelopen weken en vandaag ook. Maar de temperatuur was zo drastisch naar beneden gegaan dat het Lea niks zou verbazen als het elke moment kon gaan sneeuwen. De kou sloeg duidelijk koel af van het raam en Lea was erg blij met het extra warme vest dat ze vandaag had aangetrokken. In haar ene zak had ze het plastic zakje, met nog één overgebleven boterham met kaas, gestoken en in de andere zat een klein zilvergrijs bolletje vacht met een lange kale dunne staart, twee ronde kleine oortjes en twee zwarte kraaloogjes. Ze scheurde een klein stukje van het brood af en voerde het aan het ratje die het meteen haar zak in trok om het in zijn donkere warme holletje weg te knabbelen. Ze hapte van haar boterham en sloeg de bladzijde van het boek, dat voor haar op de tafel lag, om. Echt aandacht schonk ze niet aan het boek. Jareth was al een tijdje weg en Lea zat zich al enkele dagen zorgen te maken waardoor ze niet zo geconcentreerd was. Haar blik dwaalde af naar het raam terwijl het boek over Yume Leaf ongelezen voor haar bleef liggen. Ze zou zo les krijgen van Norwood. Yume Leaf. Een illusie met woud magie. Het was iets compleet nieuws voor haar. En eigenlijk zag ze een beetje tegen de les op. Vooral omdat ze haar hoofd er al telkens niet bij kon houden. Maar ook omdat het een les was waarin ze de offensieve kant op zouden gaan, juist iets waar Lea slecht in was (ook meteen de reden waarom ze zich had opgegeven, zodat ze zich er in kon trainen). De les zou ook nog eens buiten gegeven worden en voor een koukleum als de jonge Grenaanse was dat niet echt iets om naar uit te kijken. Zo staarde ze een beetje in gedachten uit het raam toen er opeens een koppeltje vogels voor het raam landen en zacht tegen de ruit tikte met hun snaveltjes. Lea keek verbaasd op en keek even om zich heen. Misschien waren de vogels van iemand, maar er was niemand te zien. Ze schoof haar stoel naar achteren en liep naar het raam. De twee vogeltjes volgde duidelijk al haar bewegingen dus ze kwamen voor haar? Voorzichtig schoof ze het raam een stukje open waardoor de frisse buitenlucht naar binnen waaide. Één van de vogels liet een klein rolletje papier vallen die Lea meteen oppakte en uitrolde. Dat handschrift herkende ze uit duizenden van al haar woudmagie huiswerk en toetsen. Norwood. De les zou in de gymzaal gegeven worden. Het meisje keek even glimlachend op naar de twee vogeltjes en bedankte ze. De twee beestjes vlogen meteen weer weg en Lea sloot vlug het raam. Ze moest maar eens naar de gymzaal dan, want de les zou bijna beginnen.

Toen ze bij de dubbele deuren van de gymzaal aan kwam was er nog niemand te zien dus leunde ze, geduldig wachtend op de leraar, tegen de wand. Ze keek de gang eens door en voelde het kleine ratje friemelen in haar vest. Zou Norwood weten waar Jareth gebleven was? Ze had een sterk verlangen om het hem te vragen, maar ze was bang dat hij dan door zou vragen. Niemand mocht van haar en Jareth weten. Maar er moest toch een verklaring zijn waarom Jareth zo plots verdwenen was? Lea hoopte maar dat hij snel terug zou komen…
Toen Norwood de gang in kwam lopen keek ze even op en begroette hem ook met een warme glimlach. Ze kwam overeind van de muur en knikte zachtjes op zijn verklaring. “Geeft niet.. Ik ben ook liever binnen. Als het buiten zo koud is tenminste.” Er trok een zenuwachtig glimlachje op haar mond, want zoals altijd werd ze er even aan herinnerd hoe ze ooit over Norwood dacht. Zo'n crush zou waarschijnlijk nooit weg gaan. Ze hoopte dan ook dat de ander, met wie ze de les samen zou doen, snel zou komen. Lea stapte achter de leraar woud magie de gymzaal binnen en keek een beetje geschrokken en onzeker op toen hij vertelde dat ze de enige was deze les. Privé les?! Daar had ze helemaal niet op gerekend! Ze slikte even toen ze haar tas op de grond zetten, haar dikke vest uittrok en deze over haar tas drappeerde. Roefus, haar ratje, kon lekker blijven zitten dus van hem had ze geen last deze les. Onder haar vest droeg ze een bruin wolle jurkje, die tot net over haar knieën kwam, met lange mouwen en witte patroontjes in het steekwerk en een lichtbeige legging daaronder. Haar voeten had ze in een paar zwarte gympen gestoken. In een zenuwachtig gebaar streek ze haar jurkje glad en keek met grote ogen op naar de leraar. “Uhm.. Ik weet dat het een illusie is..?” zei ze wat zacht en onzeker waarna ze haar keel schraapte. “Om eerlijk te zijn heb ik me nog niet echt ingelezen, zoals ik normaal doe.. Sorry master, ik had wat andere dingen aan mijn hoofd..” meer zei ze niet, bang dat hij vragen ging stellen. Hij was immers ook haar mentor. “Ik beloof dat ik me de volgende keer beter zal voorbereiden.” Ze keek met een onschuldig verlegen glimlachje naar hem op toen haar iets te binnen schoot. “Oh ik moet ook nog zeggen dat vechten niet mijn sterkste punt is..” bij het woord vechten maakte ze met haar vingers twee aanhalingstekens in de lucht omdat het natuurlijk geen echt gevecht zou worden. Toch leek het haar wel belangrijk om dat even te melden.
           


-Mega laat ^^' sorry for that! en ik heb even gedaan dat dit nog tijdens Jareths afwezigheid is omdat je deze les opende toen dat nog daadwerkelijk ook het geval was dus yeah XD
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Norwood

Master Norwood

 Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
 Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

 Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ]    Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] Icon_minitimezo feb 08 2015, 14:03


Om zichzelf voor te bereiden, op het gebruik van binnenshuis magie, was hij langs zijn kamer geweest. Hij had zich in een strak zwart shiert en een blauwe trainingsbroek gestoken. Het viel losjes langs zijn benen en was afgewerkt met twee witte lijnen op de zijkant van de broekspijp. Norwood was al aanwezig voor Lea er kon zijn en deed wat rek oefeningen voor zijn stramme spieren in zijn schouders. De kou trok daar het snelste in en makate ze stijver dan dat ze normaal waren. De deuren die open gingen waren de oorzaak dat hij zijn handelingen staakte en omkeek. Lea’s haar aanwezigheid deed hem vermoeden dat de vboegeltjes het briefje hadden afgegeven. Norwood keek haar kort aan. Als leerling van Jareth en als mentor van haar had hij zo zijn vermoedens wat er tussen die twe afspeelde. Het was nagenoeg geen bebruik dat leerlingen, die niet in de leer waren als opvolger, zich bevonden in de grote toren van de legendarische orde. Daarnaast had Jareth, bewust of onbewust, de naam van Lea meerdre keren in de mond genoemen. Als zijn vermoedens klopte had ook Lea de onverwachte verdwijning van Jareth door en zaten ze in een vergelijkbaar schuitje. Al betrof het voor Norwood meer een vriendschap. Uitgesproken waren deze vermoedens nooit, het bleven speculaties en hij kon zijn speculaties nergens mee hard maken. En nodig vond hij het ook niet, want wat had hij er aan om te weten dat zijn leermeester een goede band had met een van zijn mentorleerlingen. Hij had altijd zich als een vaderlijk figuur voor Lea gevoeld, maar echt zorgen maakte hij zich niet als ze met Jareth op zou trekken. Het bleef een vriendelijk figuur die nagenoeg geen vlieg kwaad deed.

De reactie omtrent het koude weer deed Norwood glimlachen. ‘de vorige was ee non-caring Raziaan met nuchtere aanpak,’ sprak Norwood kalmpjes tegen haar. ‘Voor een grense jongedame als jezelf vind ik het prima om het naar binnen te verplaatsen,’ vervolgde hij zijn uitleg. Norwood besloot de standaard introducties over te slaan, ze kende elkaar immers al. Hij ging gelijk door naar de orde van de les en vroeg wat ze al wist van Yume Leaf. Norwood verbaasde zich over de reactie van Lea, die zo onvoorbereid als maar zijn kon reageerde. Het bevestigde zijn vermoedens wel, dat ze ook wist van de verdwijning van Jareth en ze niet gefocust had kunnen hebben. Hij voelde met haar mee en zijn glimlach verdween om plaats te maken voor een wat neutrale uitdrukking. ‘Geen excuses nodig, Lea,’ sprak hij toen. ‘Voor een ijverige leerling als jou vind ik dat het door de vingers gezien kan worden,’ was zijn toon kalm en vriendelijk om haar het gevoel te geven dat hij ook echt niet boos er over kon worden. Haar belofte deed hem glimlachen. Ze bleef een van zijn meest gemotiveerde leerlingen. Norwood hoorde haar reactie en glimlachte kalmpjes. ‘Ik kan je daar wel bij helpen,’ sprak hij. Hij duwde zijn wijs en middelvinger tegen elkaar en duwde de twee, die waren gaan opgloeien in een groen vlammetje, tegen haar voorhoofd. ‘Er bestaat een oude orde op Gren die krachtig waren in het gebruik van material arts,’ sprak hij. ‘Ik geef je tijdelijk wat van hun kennis en kunnen,’ sprak hij glimlachend. Het zou voor Lea misschien vreemd voelen dat ze ineens wist hoe ze zich moest staande houden in een vuist tot vuist gevecht, maar hij kon haar middels deze weg een goede spreuk leren. Ze was gemotiveerd, had een controle als weinig leerlingen hadden en was boven al kwetsbaarder dan de gemiddelde leerling. Als ze deze spreuk kon beheersen was ze een stap boven de rest van haar leerlingen en kon ze zich makkelijker redden op zichzelf. Norwood had er vertrouwen in dat het haar ging lukken, nu enkel haar te overtuigen er van.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



 Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] UTL8oxA PROFILE
 Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] UTL8oxA MAGICIAN

 Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ]    Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Lea ]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Woudmagie: les #2 - Yume Leaf [ Jodaline - Liam ]
» Master Yume Senou
» ઈ The Leaf Bonfire ઈ
» Leaf Willows
» [GYM] Leaf Coiling Wind

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Gymnasium-