PortalIndexLost in a maze of books || Iro - Pagina 2 HpD5UwnLost in a maze of books || Iro - Pagina 2 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Lost in a maze of books || Iro

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Kraven
.
.
Kraven

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Rilana
Posts : 1327
Points : 108
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark and fire
Klas: Dark Magic
Partner: If i can fit in your life as i am?

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimevr nov 13 2015, 21:06

Hij zag wel hoe de jongen dame op Ronodan's blik reageerde. Er was iets aan deze man dat hem meer trok dan zijn goed gespierde lijf. Er hing iets mysterieus om hem heen, iets wat Iro graag tot op de bodem zou willen uit zoeken, maar hij moest niet te nieuwsgierig gaan worden dan kon de ander dicht slaan. Ronodan vertelde dat hij andere jongeren ook les had gegeven, maar hij leek iets te verbergen. Tenminste het wat iets wat hij niet vertelde. 'Tja er zijn nog steeds mensen die hun kroost niet naar een school kunnen laten gaan. Zelfs op Shadra is dat het geval. Voor ik hier mijn sollicitatie naar toe verstuurde was ik al daar bezig met jongeren en jongere kinderen les aan het geven. Het mag misschien er niet zo uit zien, maar andere helpen levert vaak goede dingen op. Al kun je er meestal nog langer op wachten dan je hetzelf gegeven hebt.' zo was het een van zijn ervaringen tenminste geweest. Hij had eens een jonge tiener zo van een wisse dood kunnen behouden, maar die jonge dame was hem daar nog steeds dankbaar voor. 'Al stelde mijn grootouders het niet op prijs dat ik het voor niets deed of voor zo weinig dat ze me vaak genoeg uit gefoeterd hebben. Niet dat ik me er iets van aan trok. Hehehe!' voegde hij er nog aan toe en nam een slokje van zijn bestelde pint. Het kon hem vrij weinig schelen wat zijn groot ouders van hem vonden. Hoewel hij zich in hun ogen redelijk aan de regels had gehouden. Ze moesten eens weten!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ronodan
.....
.....
Ronodan

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Aylan
Posts : 1167
Points : 0
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Lucht, beetje aangeleerd vuur
Klas: none
Partner: Leave me breathless...

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimema nov 16 2015, 11:46

Hij had haar al vaker zien lopen. Hij kende haar collega. Hij kende hem iets beter dan je zou verwachten. Ze sloeg haar ogen neer uit schaamte en verlegenheid. Misschien ook lichtelijk uit angst. Ronodan had inmiddels al een reputatie opgebouwd. 'Het is gewoon noodzakelijk. Anders zijn ze figuurlijk gesproken, kanonnenvoer. Ook ouders die zich geen degelijke opleiding voor hun kinderen kunnen veroorloven zouden aan thuisscholing moeten gaan doen. Ik leerde pas lezen en schrijven toen ik twaalf was. Maar daarvoor waren de middelen er gewoon niet,' vertelde hij. Het was iets waar hij altijd heilig van overtuigd was geweest, het belang van degelijke opleidingen. Hij had veel dingen aan zichzelf moeten leren. Hij had er vreselijk mee geworsteld en het had hem jaren gekost voordat hij sommige dingen echt onder de knie had gekregen. Hij had als kind dat opstapje ook wel willen hebben. Dat had het leren later in zijn leven veel makkelijker gemaakt. Misschien dat dingen dan anders waren verlopen...
Hij nam een slok en zette het glas kalm weer terug op het houten tafelblad waarna hij een zwakke glimlach toonde. 'Tja, soms kunnen verzorgers streng voor je zijn,' beaamde hij. Zijn vader was ook zo geweest. Normaal gesproken een vriendelijke man die zich heel erg met zijn eigen dingen bezig hield. Maar als je niet hard genoeg werkte kon hij erg streng voor je zijn. Ronodan en Vidar hadden op jonge leeftijd al moeten leren dat je niet zomaar meelift op de goede gewassen van een ander. Daar moest je wat voor doen.
De grijns was inmiddels van zijn gezicht gegleden. Hij had al zo vreselijk lang niet meer aan zijn broer gedacht. Ronodan bracht het glas opnieuw omhoog om nog een slok te nemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kraven
.
.
Kraven

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Rilana
Posts : 1327
Points : 108
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark and fire
Klas: Dark Magic
Partner: If i can fit in your life as i am?

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimedi nov 17 2015, 02:24

Daarin moest Iro hem gewoon gelijk geven. De ouders of verzorgers waar de kinderen woonde konden prima zelf voor de basis dingen zorgen zodat de jeugd begreep wat ze moesten doen met simpele spreuken. Iro knikte en nam nog een slok van zijn pint. 'Al zijn het maar de beginselen dat scheelt al veel. Maar voor lezen en schrijven heb je twee simpele dingen nodig. Een tak op pen grote en dikte en zand. Dat kunnen ze steeds weer her gebruiken.' zei hij en zetten zijn glas neer. Hoe vaak hij wel niet dingen zo uit gelegt had gehad. Enkel was de tekst op Shadra niet zo goed te lezen in de schaduwen, maar met wat licht van de zon ging het wel. Zijn blik verharde toen Ronodan met een glimlach zei dat verzorgers en of ouders vaak streng konden zijn. 'Misschien, maar niet op een lijfstraf manier. Zij zijn niet zo happig als je niet naar hun leefregels leeft. Toen ik als kind mijn tweede magie soort aan hen toonde kon ik een maand mijn bed niet uit.' zei hij hoofd schuddend. Zulke dingen mochten gewoon niet gebeuren! Dat maakte hem nog steeds woest, maar verder dan zijn hart en de tijdelijke glans van haat kwam het niet. Iro had nog met zo veel geheimen van die twee te kampen. Steeds weer elke dag zelfs nu brak hij zich er vaak genoeg zijn hoofd over. Om wat te kalmeren nam Iro weer een slok en omgewild kwan Roselle ineens in zijn gedachten op. Zou zij hetzelfde meemaken als hij? Ze was een vraag stuk uit duizende. Zelfs als het meisje niet in zijn buurt was kwamen die vreemde familiare gevoelens naar boven. Zijn blik stond op ver en niets ziend. Hij zag niet dat de man wie hij dan eigenlijk aankeek door die lege blik weg dook alsof je te lang naar een hond in zijn ogen keek zichzelf wegdraaide.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ronodan
.....
.....
Ronodan

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Aylan
Posts : 1167
Points : 0
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Lucht, beetje aangeleerd vuur
Klas: none
Partner: Leave me breathless...

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 25 2015, 00:45

'Dan moet er ook wel nog altijd iemand zijn die bereid is om het je te leren,' was Ronodans enige weerwoord. Zijn vader had gewoonweg de tijd niet gehad om het hem te leren, los van het feit dat de man zelf zo goed als analfabeet was. Werken op had land in de zuidelijke streken van Puffoon betekende in zijn tijd dat je voor zonsopgang je bed uit kwam en meestal na zonsondergang weer uitgeput binnenviel. Waar had de man de energie vandaan moeten halen? Voor zijn moeder was het niet veel anders geweest. De zorg voor hem en Vidar en daarnaast haar eigen werk. De vrouw had zowat haar hele leven achter een weefgetouw gezeten.En ook zij zou niet ver gekomen zijn. Ze had de kennis gewoon niet.
Het was niet echt een subtiele verandering die Iro in zijn gezicht vertoonde. Het was Ronodan dan ook meteen opgevallen. Zijn vervaagde en waarschijnlijk ook geromantiseerde herinneringen aan zijn ouders was heel anders dan de ervaringen van Iro. 'Dat is erg kortzichtig. Het vermogen om een tweede magiesoort aan te leren zou geprezen moeten worden. Het vraagt veel van een magiër om magie te leren die hem niet eigen is. Ermee geboren worden is makkelijk. Maar om geheel nieuwe magie te leren vergt discipline, doorzettingsvermogen en karakter. Dat zijn kwaliteiten die elke magiër zou moeten ontwikkelen,' sprak hij zijn mening. Het waren overtuigingen die hij er met de paplepel ingegoten had gekregen.
Ronodan dronk zijn glas leeg en wenkte de serveerster om bij te schenken. Iets sterkers deze keer. 'Laten we het gesprek wat luchtiger houden. Hoe bevalt dit zwevende rotsblok je tot nu toe?' vroeg hij om de conversatie een andere kant op te sturen. Gesprekken als dit bezorgden hem alleen maar hoofdpijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kraven
.
.
Kraven

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Rilana
Posts : 1327
Points : 108
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark and fire
Klas: Dark Magic
Partner: If i can fit in your life as i am?

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 25 2015, 22:08

Hoe kon het dat Ronodan zijn zorgen deelde? Had hij hetzelfde meegemaakt of een soort gelijke... Iro viel even stil bij zijn woorden. Ja het was kortzichtig, maar niet alle mensen zagen het nut van twee magie soorten hebben. Zeker zijn groot ouders niet. Die sloegen het, het liefste uit hem toen Iro nog kind was. Zijn ogen sloten zich even, maar toen hij Ronodan hoorde vragen hoe hij de planeet hier vond keek hij hem weer aan. Er was meer wat hem trok aan deze man. Iro kon zijn vinger er nog niet op leggen, maar het leek er veel op dat hij zijn eerste vriend hier gemaakt had? 'Het is hier lichter dan op Shadra, maar daarvoor wel levendiger.' zei Hij als eerste en kon een vriendelijke glimlach niet van zijn mond hoeken af houden. 'Ik vind het hier prima voor zo ver ik het kan zeggen. Zo lang ben ik hier nog niet. Jij daarin tegen zit langer op Kovomaka.' vervolgde Iro en hij nam een laatste slok van zijn biertje en bestelde ook een sterkere drankje. Het was heerlijk om eindelijk iemand te hebben om ook goed mee te praten wie wel is waar ouder dan hem was, maar volwassen was. Roselle was ook prima, maar ze viel zo nu en dan stil en dat vond Iro wel jammer. 'Hoe vind jij je werk als LM tot nu toe? Ik ben er altijd al nieuwsgierig naar geweest hoe Legendaries naar het leven kijken.' zijn blik werd weer wat serieuzer, maar de kilheid bleef dit keer uit die normaal ook in zijn ogen te vinden was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ronodan
.....
.....
Ronodan

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Aylan
Posts : 1167
Points : 0
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Lucht, beetje aangeleerd vuur
Klas: none
Partner: Leave me breathless...

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 25 2015, 23:33

Hij was een van de weinige geweest bij de Ásatrú die over magie beschikten toen hij voor het eerst bij de groep kwam. Hij had al redelijk snel geleerd wat ze hem er hadden kunnen leren. Daarna was hij op zichzelf aangewezen. Het was dat de Ásatrú hem had leren lezen en schrijven, anders had hij nooit verder kunnen komen dan de basis. En toen hij luchtmagie goed onder de knie had, had hij besloten om er een tweede magiesoort bij te leren. Hij wilde nog sterker worden. Zijn keuze was op vuur gevallen. Vooral in combinatie met luchtmagie was het al vaker een praktische keuze gebleken.
Ronodan veranderde van onderwerp. Het gesprek werd hem iets te duister. Hij was hier nog steeds om te ontspannen. Hij glimlachte even. 'Het is vooral kleiner,' grijnsde hij. De kleine planeet waar de school op stond kon je makkelijk binnen een dag over vliegen. Een groot verschil met Puffoon, en dus waarschijnlijk ook Shadra. De grijns nam langzaam wat af. 'Als je er een keer overheen gevlogen hebt, dan heb je het wel gezien,' zei hij. De meeste mensen kwamen hier alleen voor de academie. Het was vaak een tijdelijk verblijf.
Hij keek Iro even aan toen hij hem naar zijn werk vroeg. 'Wat kan ik erover vertellen. Leuk is anders. Je bent een beschermer. Het zijn veel vergaderingen met mensen die je niet kunt uitstaan. Je moet de planeet beschermen. Je moet ervoor zorgen dat alles eerlijk is, dat er geen ruzie komt. Dat ze gezond blijft. Het is zwaar werk en erg tijdrovend. En je bent alleen. Je ziet alles aan je voorbijgaan. De wereld om je heen veroudert en jij staat stil,' zei hij zacht. 'Het is geen baan die ik iemand zou aanraden te nemen,' lachte hij daarna zachtjes om het gesprek niet zo te bezwaren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kraven
.
.
Kraven

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Rilana
Posts : 1327
Points : 108
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark and fire
Klas: Dark Magic
Partner: If i can fit in your life as i am?

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 26 2015, 13:42

Het klopte wel Kovomaka was geen grote planeet en je was er zo over heen zonder dat men er erg in had. Vooral als je nieuw was. Iro knikte en nam een slokje van zijn nieuwe drankje. 'Ach voor de kinderen is het groot genoeg. Mocht er eentje zijn magie niet onder controle hebben dan schaad bet hun thuis planeet niet. Maar gelukkig is het voor zo ver ik gelezen heb nog niet voor gekomen.' zei hij en luisterde daarna naar de rest van Ronodan's woorden. Het klonk bijna als een mentor baantje, maar dan stond je niet voor 1 klas, maar voor de gehele mensheid van de planeet die hij beschermen moest. Dat de tijd oor de beschermers stil stond had Iro altijd al vreemd gevonden. 'Hoe komt dat dan?' vroeg hij oprecht nieuwschierig, maar of Ro dat wilde vertellen moest hijzelf weten. 'Wat zou er gebeuren als je de titel af zou geven? Wordt je dan normaal oider net als de rest van ons of juist sneller?' man wat veel vragen, maar nu hij ze kon stellen deed Iro het ook. Tenzij Ronodan aan gaf dat hij het niet meer wilde natuurlijk. Hij hoorde best wel dat de man naast hem het moeilijk vond dat hij niet ouders werd kwa uiterlijk, maar gewoon een goed uiterlijk bleef houden. Niet verkeerd toch???
Terug naar boven Ga naar beneden
Ronodan
.....
.....
Ronodan

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Aylan
Posts : 1167
Points : 0
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Lucht, beetje aangeleerd vuur
Klas: none
Partner: Leave me breathless...

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimema nov 30 2015, 16:43

De woorden van Iro galmden na in zijn hoofd terwijl hij nog een slok nam. Nee, de meeste leerlingen zouden aan de kleine planeet voldoende hebben. Het waren de sterkere magiërs die het soms met meer ruimte zouden kunnen doen. Die herinneringen werden al snel weer naar de achtergrond verdreven toen Iro hem vroeg wat een baan als Legendarische Magiër eigenlijk inhield. 'Het is als het zorgen voor een hele groot, dom kind wat weigert van zijn eigen fouten te leren,' voegde hij er nog aan toe. Iro's volgende vraag ging over wat Ronodan even daarvoor over zijn leeftijd had verteld. Eerst haalde hij zijn schouders op. 'Dat is voor iedereen weer anders gegaan. Magische elixers, vervloekingen, demonen. Er zijn zoveel manieren om het fysieke verouderingsproces tegen te gaan. Maar je moet er een vreselijk hoge prijs voor betalen,' sprak hij. Bij hem was het aan Reá te wijten geweest dat hij fysiek niet langer ouder werd. Het laatste beetje magie dat ze had gebruikt voordat ze onder zijn handen haar laatste adem had uitgeblazen.
Ronodan schudde zijn hoofd. 'Dit is permanent. Ik kan niet meer terug. Het is niet alsof ik onsterfelijk ben. Ik kan niet langer dood aan ouderdom en de meeste ziektes. Mijn fysieke lichaam staat stil. Ik was gezond toen dat gebeurde. Maar als je mij een mes door mijn ribbenkast zou steken, dan zou ik even snel doodbloeden als jij. Hij vond het niet erg dat Iro zoveel vroeg. Veel mensen kregen in hun hele leven niet eens de Beschermer van hun planeet te zien, laat staan te spreken. Zolang het niet te persoonlijk werd kon hij er makkelijk over praten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kraven
.
.
Kraven

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Rilana
Posts : 1327
Points : 108
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark and fire
Klas: Dark Magic
Partner: If i can fit in your life as i am?

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimema nov 30 2015, 23:32

Hm, dat was best nog interessant. Het was dus bijna hetzelfde als een docent zijn, maar dan eentje die door bleef leven tot iemand hem of haar vermoorden. Iro dronk nog een paar slokken en vond hun gesprekje wel fijn. Het was heerlijk zelfs. Het kwam natuurlijk niet veel voor dat een LM zich onder de leerlingen en leerkrachten bevond. Of je moest de vrouwe van de aarde mee tellen. Die zag Iro wel vaker rond lopen met of zonder haar adviseur of met leerlingen die dingen aan haar vroegen of die andere jongen die blonde. Heten die niet ook Burned? Iro kreeg heel even een glans in zijn ogen. Bij die gedachten. Het voelde zelfs aan alsof ze vrienden konden worden. Hoewel Iro ouder zou worden natuurlijk, maar dat had hij er wel voor over. Zolang hij maar in de buurt van deze sterke man was. Dan was het goed. Maar meer zou het vast niet worden. Wie wist hoe veel geliefde hij zo achter had moeten laten? 'Dit moeten we vaker doen.' zei hij en nam nog een slok en wenkte het serveerstertje weer. 'Ik bedoel Trainen en dan wat gaan drinken. Veel mensen met Wind magie ben ik nooit echt tegen gekomen op Shadra en anders waren ze te zwak om het twee aanvallen uit te houden. Bij jouw kan ik tenminste er vol tegen aan gaan en jij hebt neem ik aan ook niet veel ervaring met Duistere magie?' Het liefdes verhaal liet Iro maar achter wegen, dat was wel een slimme zet van hem voorlopig. Als Ronodan er over vertellen wilde dan kwam hij daar zelf maar mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ronodan
.....
.....
Ronodan

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Aylan
Posts : 1167
Points : 0
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Lucht, beetje aangeleerd vuur
Klas: none
Partner: Leave me breathless...

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 01 2015, 00:24

Hoe lang was het geleden dat hij zo met iemand had gezeten en eigenlijk alleen maar gepraat had. Gelachen zelfs. Ronodan kon het zich niet herinneren. Voor zover hij wist had hij niet meer oprecht gelachen sinds hij uit dat blok ijs was. Wat viel er te lachen. Dit was zijn straf. Zijn hel. Maar Iro's aanwezigheid maakte de oneindigheid van die hel tijdelijk dragelijk. Het was geen vast gegeven. Hij kon voor Ronodan elk moment verdwijnen. Soms raakte hij het gevoel van tijd kwijt. Vandaag en morgen liepen in elkaar over. En gisteren werd verward met vorige week. Soms voelde dagen langer. Soms ook niet. Maar de nachten maakten de marteling compleet. Wanneer het kasteel in diepe rust was, was de slapeloze op zichzelf aangewezen. Dan werd je alleen gelaten met jezelf. Een onmogelijk gezelschap waar niemand graag mee samen wilde zijn. Daarom zochten mensen elkaar altijd op. Te lang in het gezelschap van alleen jezelf maakt gek. Een zwaardere straf kan je niet opgelegd worden. Opgesloten zitten in een blok ijs viel dan nog mee. Je was in een soort comateuze toestand. Niet in staat helder te denken of je überhaupt iets te herinneren later. In zijn cel op Puffoon had hij tenminste nog Haraldur gehad. Hij die magie ontnomen was door een wrede ziekte. Hij die zo goed kon luisteren. Die zo passievol viool kon spelen. Hij met wie hij zijn laatste ruzie gedeeld had. Hij die onvindbaar was...
Bestond er een grotere afstompende pijn dan die van het gemis van een dierbare? Hun tijd was te kort geweest toen. Nu had hij alle tijd van de wereld, maar Ronodan was veroordeeld die alleen door te brengen. Hij was nog steeds hier. Waarom was hij nog steeds hier? Met zijn duim draaide hij onbewust aan de ietwat gesleten gouden ring om zijn middelvinger. Het was een eenvoudig ding. Geen dure opsmuk. Enkel wat graveringen. Puffoonse tekens in een taal die door de meesten al eeuwen geleden vergeten was. Maar hij kende elk woord. Zijn vingers kende de lijnen van elke inkeping, elk krasje en deukje. Hij had gehoopt hier voorbij te zijn. Maar misschien was dit gewoon een ander onderdeel van zijn straf.
Zijn ogen schoten terug naar Iro, weg uit hun dwaling. De pupil in zijn linkeroog nauwelijks te herkennen in het donkerbruin. Terwijl het helblauw van zijn rechter iris hem juist in het volle zicht plaatste. 'Reizen tussen planeten werd niet veel gedaan vroeger. Het was duur, moeilijk en gevaarlijk. Ik kende wel een paar Shadranen, maar weinig van hen waren echte vechters. Het is zeker verfrissend om met iemand te kunnen trainen op die manier,' stemde hij in.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kraven
.
.
Kraven

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Rilana
Posts : 1327
Points : 108
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark and fire
Klas: Dark Magic
Partner: If i can fit in your life as i am?

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 01 2015, 02:13

Pijn was vast en zeker ieders deel van hun leven, maar Iro kon het niemand kwalijk nemen als men geheimen voor zichzelf achter hielden. Zoals hijzelf. Iro liep al jaren te kampen met zijn geheimen, maar had nog niemand gevonden met wie hij goed kon praten om zich zo op zijn gemak te doen voelen dat hij het gewoon eerlijk zeggen kon. Maar iets weerhield hem van het vertellen. Zelfs met Ronodan naast zich dreigde het wel zijn lippen te verlaten, maar die blik deed de poging weer bevriezen en die woorden spraken de waarheid. 'Ja dat geloof ik graag. Maar goed dat ze die dingen nu beter gebouwd hebben. Maar dat neemt niet weg dat er best veel Shardra'anen gewoon lui zijn of de tijd er niet voor hebben om hun magie te beoefenen.' zei hij en nam zijn derde glas nam met een big smile op zijn lippen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ronodan
.....
.....
Ronodan

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Aylan
Posts : 1167
Points : 0
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Lucht, beetje aangeleerd vuur
Klas: none
Partner: Leave me breathless...

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 02 2015, 19:48

Met een korte beweging sloeg Ronodan zijn glas achterover en bestelde er meteen nog een toen de serveerster kwam om zijn nu lege glas mee te nemen. Hoewel hij nog verre van dronken was begon hij de warmte van de alcohol zich wel door zijn lijf voelen verspreiden. Ze kwam even later terug met een nieuw glas. Voorzichtig zette ze het voor zijn neus neer waarna ze weer tussen de mensen verdween. Ronodan had zijn aandacht gevestigd op Iro. Beter gebouwd of niet, hij stapte nog steeds niet in zo'n hels apparaat. Hij weigerde. Hij reisde liever op de ouderwetse manier. Het was misschien langzamer dan zo'n shuttle. Maar dan had hij tenminste de controle. Twee keer in zijn leven had hij een reis met een shuttle gemaakt. De eerste keer had hij de armleuning van de stoel gesloopt. De tweede keer had het een week geduurd voordat de afdruk van zijn ring uit zijn huid was weggetrokken. Zo stevig had hij zijn handen tot vuisten gebald. Daarna had hij nooit meer in zo'n metalen bakbeest willen stappen. Nog niet voor al het goud in heel Kovomaka. Deze gedachte passeerde weer. 'Een vreemde gedachte,' was zijn enige reactie op Iro terwijl hij een nieuwe slok van zijn derde glas nam. Zijn leven had altijd om magie gedraaid. Hij kon zich niet voorstellen dat er nu mensen waren die ervoor kozen om iets anders te trainen dan magie. Wie magie had, had aanzien. Daar kwam je mee verder in het leven. Meer kans op betere banen. Hij zou zich geen leven zonder die altijd aanwezige energie kunnen voorstellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kraven
.
.
Kraven

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Rilana
Posts : 1327
Points : 108
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark and fire
Klas: Dark Magic
Partner: If i can fit in your life as i am?

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimedo dec 03 2015, 00:33

Tja Ro zei soms niet veel, maar dat was zijn kracht misschien ook wel. Het deed hem een glimlach op zijn lippen zetten. Iro hoorde wel wat hij zei, maar kon zich ook niet voorstellen zonder te weten dat Ronodan op dat moment dezelfde gedachten hadden. Sommige mensen kozen er gewoon voor hun magische energie te negeren en dan schakelde het van zelf wel uit. Ooit... Zijn blik was even bedenkelijk. 'Je zou toch niet moeten denken dingen te moeten doen zonder Magie.' het was zo wel een vraag als niet, maar dat was iets wat Ronodan voor zichzelf moest beoordelen. Zijn blik viel op het licht dat buiten minder en minder werd. Dat was best wel fijn te weten dat de nacht zich weer aanbood. Maar een onverwachte bezoeker kwam uit een nis aan vliegen. Iro voelde Reaper al voor hij zich vertoonde. Het kaarsenlicht wakkerde even en zijn blik werd ineens weer kil en afstandelijk. Reaper landen op de schouder het verste weg van Ronodan en hield een brief in zijn snavel. 'Kon dat niet tot morgen wachten?!' vroeg hij scherp en rukte de envelop uit de snavel van het schaduw wezen. Het was een brief van het noordelijke ziekenhuis van Shadra... Met een frons maakte hij het ding open en haalde de brief eruit en las het. Zijn ogen werden langzaam aan groter van ongeloof. Hoe kon dit nu weer gebeurd zijn? 'Sorry Ronodan. Ik moet meteen naar Shadra. Mijn groot ouders hebben een ongeluk gehad en alleen mijn Oma heeft het nog overleefd.' zei Iro en hij keek Ronodan even aan. Hoewel hij ze soms vreemd vond toch had ook Iro zijn groot ouders lief op een aparte manier. Hij haalde zijn beurs op uit zijn binnen zak en wenkte de serveerster. Betaalde de drank die ze tot nu toe hadden genuttigd en stond op. 'Ik hoop dat we elkaar weer snel zien op het trainings-veld.' zei hij met een lichte glimlach, maar je kon horen en zien dat Iro zich toch zorgen maakte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ronodan
.....
.....
Ronodan

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Aylan
Posts : 1167
Points : 0
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Lucht, beetje aangeleerd vuur
Klas: none
Partner: Leave me breathless...

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitimema dec 07 2015, 01:54

Als hij toen niets had gedaan met zijn ontdekte magie. Als hij het had genegeerd en had laten afsterven als een zieke plant. Waarschijnlijk had hij dan zijn hele leven op die boerderij gezeten. Aan de ene kant zou hij een gelukkig leven met zijn vader hebben geleid. Maar aan de andere kant zou hij nooit Haraldur hebben ontmoet. Hij zou met geen mogelijkheid de persoon zijn geweest waarin hij toen was uitgegroeid. Die hij nu nog steeds was. Het was een vreemde gedachte. Niet zozeer beangstigend, maar wel iets om voor een moment bij stil te staan. De speling van het lot kon verwarrend en soms ronduit onduidelijk zijn. Maar schijnbaar, altijd met een doel. Iets had gewild dat hij hier vandaag zou zitten, al was het voor Ronodan onmogelijk om te zien wat en waarom. Iets wat hij meer dan wat dan ook zou willen weten. Maar sommige filosofische vragen zouden waarschijnlijk altijd onbeantwoord blijven. Hij keek op toen Iro's schaduwbeest die hij in de bibliotheek al had gezien ineens uit het niets op hen afgestoven kwam. Iro scheen er niet vrolijk mee te zijn, maar de brief die het beest bij zich had leek erg belangrijk voor de man. Hij zag hoe zijn gezichtsuitdrukking veranderde naarmate hij de brief verder las. Niet veel later verontschuldigde Iro zich en ging ervandoor. Ronodan had hem toegeknikt maar verder niks gezegd. Het had er aardig serieus uit gezien. Hij nam nog een slok van zijn drankje. De speling van het lot...,

Sorry, ik wilde hem nog even netjes afsluiten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA PROFILE
Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN

Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lost in a maze of books || Iro   Lost in a maze of books || Iro - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Lost in a maze of books || Iro

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Lost in the endless maze (Timothy)
» [closed] Life of books
» [RPG] The Maze Runner NL
» Hit me with your best shot, give me all that you've got~ [&Maze]
» Books ♥

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: The Great Hall :: The Library-