PortalIndexFrom Beasts to Men // Jareth HpD5UwnFrom Beasts to Men // Jareth 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 From Beasts to Men // Jareth

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Sairi

Sairi

From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : TEH Anon
Posts : 40
From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire and Wood
Klas:
Partner: those Passions Died here, Down below

From Beasts to Men // Jareth Empty
BerichtOnderwerp: From Beasts to Men // Jareth   From Beasts to Men // Jareth Icon_minitimeza dec 21 2013, 22:26


Hoewel ze reistochten per shuttle niet gewend was, kon Sairi niet anders zeggen dan dat ze reis voorspoedig was verlopen. Misschien een tikkeltje oncomfortabel, als ze heel kritisch op de rit terug moest kijken, maar verdere op/aanmerkingen had ze er niet op.
Haar aankomst in de school was echter een wat minder plezierige ervaring te noemen. De enorme hoeveelheid aan diverse magiesoorten waren een behoorlijke klap op haar oriëntatie. Alsof ze een parfumwinkel was ingestapt. Er waren zoveel verschillende energieën en invloeden, dat ze licht nauwelijks van duisternis kon onderscheiden. Het zou vast ook wel een aantal weken duren voordat haar zintuigen eindelijk aan de diversiteit gewend zouden raken. Tot die tijd zou ze maar dagelijks wat aspirines moeten slikken om die hoofdpijn tegen te gaan.

Hopelijk is het wat minder erg in Erdore, dacht het vrouwelijke wezen, starend naar de deur die haar de kamer in zou leiden. De toren was geen hangplek voor de studenten en al het andere gut wat dagelijks bij de school rond waggelde, dus wellicht dat de energieën hier wat milder voor haar waren. Het was in elk geval al een gegeven dat haar zintuigen hier wat makkelijker het verschil tussen de magiesoorten herkenden. En hopelijk is deze Heer niet zo een luiwammes als zijn voorganger. Hoewel ze de vorige Legendarische Magiër nooit heeft mogen ontmoeten, had Sairi wel vele verhalen over hem gehoord. En lang niet alle verhalen hadden complimentjes en woorden van bewondering als inhoud. “Lui, wapenfreak, oorlogsmaniak,” waren enkele woorden die vaak genoeg in het gemeentehuis op Gren waren gevallen. Documentenwerk duurde ook altijd wéken voordat hij ze eindelijk terug opstuurde, wat altijd weer voor zware hectiek zorgde op de woudplaneet. Sairi had hem nooit gekend, maar ze kon niet zeggen dat ze het spijtig had gevonden toen hij afstand had gedaan van zijn rang.
Maar, dat was verleden tijd. Er was nu een nieuwe heerser. Een nieuw gezicht, nieuwe kansen en mogelijkheden voor de planeet. En natuurlijk ook voor haar, als nieuwe adviseuse. Ze mocht de fouten van zijn voorganger niet gebruiken om al meteen negatieve gevoelens op te wekken. ‘Beginnen met een schone lij,’ zoals de mensen dat altijd zo mooi wisten te vertellen.
Nog even spiekte de vrouw snel op haar zilveren horloge. Perfect, ze was precies op schema. Zoals het hoorde. Op die manier zou ze in elk geval al een goede, eerste indruk achterlaten. Op het ritme van een hartslag tikte ze vier keer met het gewricht van haar wijsvinger op de deur. De luide slagen werden door de stilte in de gangen van de toren doorgedragen in echo’s. Voorzichtig greep de vrouw de deurklink al vast en opende ze de deur, tot hij op een kiertje open stond. “Mijnheer, Sairi Lennox, uw nieuwe adviseuse,” stelde ze zichzelf vanachter de deur alvast voor. Haar stem was helder en duidelijk, zonder dat er verder een emotie in aanwezig was. Hij was neutraal, zakelijk, want daar was ze hier voor. Ze was hier om haar rang te vervullen, niet om over koetjes en kalfjes te komen kletsen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

From Beasts to Men // Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: From Beasts to Men // Jareth   From Beasts to Men // Jareth Icon_minitimezo dec 22 2013, 15:06

Woesj....woesj. Het zachte geluid van luchtverplaatsing doorbrak de ijzige stilte in de ruimte. Het was bekend dat Erdore altijd vol flora had gestaan. Er was zelfs een hele boom die langs de muur omhoog gegroeid was. Een dikke tak reikte naar het midden van de ruimte, bijna twee meter boven de grond. Maar behalve de gebruikelijke ''inrichting'' had elke Heer of Vrouwe van het Woud zijn of haar eigen draai aan de kamer gegeven. Zo ook Jareth. Hij had de kamer omgetoverd tot een plek waar hij zich het prettigste voelde: een circus. De hele kamer was er vooral op gericht dat je vrijwel overal op of in kon klimmen. En voor iemand die al eeuwen de kunst van het contortionisme uitvoerde was dat natuurlijk prachtig. Aan een van die dikke takken had hij een trapeze opgehangen. En daar hing hij nu aan. Ondersteboven hangend kon hij het beste nadenken. Zijn zwarte jas had hij over de rugleuning van de stoel gehangen die achter het bureau stond. Het bureau zelf lag helemaal vol papieren. Sommige haf afgemaakt, andere waar hij nog niet eens aan begonnen was. De stapel ‘’afgehandelde documenten’’ was eigenlijk veel te klein. Jareth wist dat hij eigenlijk die documenten vandaag nog af moest handelen. Maar zijn gedachten waren elders. Hij vroeg zich opnieuw af waarom hij ooit Gren had verlaten. Hij had het aan Ferost beloofd ja. Maar had hij niet iemand anders kunnen vragen? Jareth zuchtte even. Nee, dat had niet gekund. Na het verdwijnen van drie opvolgers die hij had aangewezen was de stroom veelbelovende magiërs op geweest. Hij was de enige geweest die op zo’n korte termijn beschikbaar was geweest. In elk geval totdat Norwood genoeg wist om hem op te volgen. Daarom was hij hier, dat had hij aan zijn beste vriend beloofd. En daarom was het zo moeilijk om te geloven dat die vriend weg was. Het was meteen ook de reden voor Jareths nalatigheid. Hij kon heel verantwoordelijk zijn. Heel hard werken en gedisciplineerd zijn. Maar alleen als hij een goede planning had om op terug te vallen. En al hij eenmaal in gepeins verzonk dacht hij daar niet meer aan. Hij hoorde niet eens dat er op zijn deur geklopt werd. Pas toen hij een vrouwenstem hoorde kregen zijn ogen weer een heldere blik. En meteen was zijn nieuwsgierigheid gewekt. Hij hing met zijn rug naar de deur dus hij had alleen nog maar de stem van deze mysterieuze dame gehoord. ‘Kom binnen,’ zei hij vanaf zijn plek boven de grond. Hij greep de stok van de trapeze vast en liet zijn benen van het hout afglijden. Hij maakte wat extra vaart en liet los om met een salto op twee benen terecht te komen. Hij veerde iets door zijn knieën om de klap op te vangen. Toen hij weer op de grond stond draaide hij zich om naar zijn nieuwe adviseur. Ze zag eruit als een normale vrouw, zij het ietwat hard in haar uiterlijk. Maar er was iets aan haar wat anders was. Hij hield die gedachte in zijn achterhoofd terwijl hij op haar af liep. ‘Aangenaam, Jareth Merewode,’ stelde hij zichzelf voor, onderwijl zijn hand uitstekend met de intentie die van haar te schudden.

(Hopelijk kan je er iets mee)
Terug naar boven Ga naar beneden
Sairi

Sairi

From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : TEH Anon
Posts : 40
From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire and Wood
Klas:
Partner: those Passions Died here, Down below

From Beasts to Men // Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: From Beasts to Men // Jareth   From Beasts to Men // Jareth Icon_minitimevr dec 27 2013, 17:01


Nog net voor de klap op de vloer klonk, was Sairi naar binnen getreden. Nog net kon ze een glimp van de sprong opvangen, waardoor haar eerste oordeel getrokken kon worden. De eerste indruk stond er. Positief? Eh, niet geheel, maar zijn naam stond ook niet direct in het rood in haar hoofd. Nóg niet. Maar daar kon nog van alles aan veranderen. Het was allemaal nog geen verloren zaak. Nóg niet. En zo wel, dan ben jij er om hem uit de brand te helpen. Vergeet dat niet.
Met de deur achter zich dichtgetrokken, stapte Sairi op de wel erg groen gekleurde Magiër af. Hij gaat wel erg in op zijn element. Met een ferme hand greep ze zijn uitgestoken hand vast, om hem met een stevige greep te schudden. Dat stelde mensen op prijs, had ze geleerd, een stevige handdruk. Dat liet blijken dat je hard kon werken en van aanpakken af wist.  En dat schepte een goede, eerste indruk.
“Ja, Heer Merewode, op Gren hadden ze me al wat geïnformeerd over u.” Haar hand liet het zijne los, waarna ze even de tijd nam om de kamer wat beter te kunnen bestuderen. “Ik vertrouw erop dat ze u ook de brief met mijn info en de datum van mijn komst hebben opgestuurd en dat hij is aangekomen?” vroeg ze terwijl haar ogen langs de circusdecoraties glipte. ‘Apart.’ Viel er in een kamer als deze echt goed te werken? Sairi hield er maar even een scheef hoofd bij. En toen viel haar blik op het bureau. Het bureau wat gedecoreerd was met papierwerk. Op slag wist het vrouwelijke wezen waar haar brief met informatie moest liggen. Waarschijnlijk nog ergens onderop ook, verder onaangeraakt, zonder dat er ooit nog aan gedacht was. ‘Chaotisch,’ was het eerste woord dat door haar hoofd schoot. Nonchalant gleden haar ogen via de onafgemaakte documenten terug naar de Magiër. Deus misereatur.
Even perste ze haar lippen op elkaar, voordat ze de juiste woorden gekozen had. “Mijnheer, het ziet ernaar uit dat u nogal wat werk voor de boeg heeft,” zei ze, om het subtiel te brengen. “Ik stel dus voor dat we kort de nodige zaken met, en óver elkaar bespreken, zodat we beide weten waar we staan en hoe we verder moeten vanaf hier.” Ze wilde zo snel mogelijk aan de slag. Het liefst diréct, maar het zou een hele moeilijke tijd gaan worden als de Heer recht voor haar, niks over haar zou weten. “Ik was er ook van op de hoogte gebracht dat u nog niet eerder een adviseur gehad heeft, dus lijkt het mij redelijk normaal dat u ook de nodige vragen voor mij heeft, niet?”

Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

From Beasts to Men // Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: From Beasts to Men // Jareth   From Beasts to Men // Jareth Icon_minitimezo jan 19 2014, 13:18

Ze had een stevige handdruk, dat was iets wat Jareth als eerste opviel toen hij haar hand beetgreep. Dat was echter niet het enige wat hem opviel. Ze had de vertrouwde energie van woud magie om zich heen hangen. Maar er was nog iets, het voelde als vuur magie. Interessante combinatie. Toen hij haar hand weer had losgelaten ging ze verder. Zijn groene ogen gleden naar zijn bureau. Hij had inderdaad een brief gezien van het Grenaanse departement voor binnenlandse zaken. Hij had de brief globaal doorgelezen en waarschijnlijk lag hij nu ergens onderop de stapel. ‘Ik kan me wel zoiets herinneren ja,’ bevestigde hij haar aannemen. Met een beschamende blik keek Jareth daarna weg van Sairi toen ze hem erop wees dat hij nog flink wat werk had liggen. Dat Ferost gedoe had hem helemaal in beslag genomen. ‘Ik ben de laatste tijd misschien wat…onzorgvuldig geweest ja,’ gaf hij eerlijk toe. Hij had zijn verantwoordelijkheden niet genomen en daar werd hij nu streng op gewezen. Hij kon het Sairi niet kwalijk nemen. Stel je voor wat voor indruk hij op haar maakte op deze manier. Toch kon hij , koppig als hij in deze situatie was, niet toegeven dat hij zonder geldige reden belangrijke zaken had uitgesteld. Gelukkig ging het onderwerp over op iets anders en lukte het Jareth om zich weer iets te kunnen ontspannen. ‘Daar bent u goed over geïnformeerd. Dit is inderdaad de eerste keer dat ik met een adviseur samenwerk. Misschien dat u mij kunt vertellen wat uw taken hier inhouden behalve natuurlijk advies geven,’ zei hij. Hij wist wel ongeveer wat een adviseur deed, maar hij wilde van haar horen wat zij van plan was te doen hier. Hij gebaar haar dat ze plaats kon nemen op een stoel als ze wilde terwijl hij naar een kast met glazen deuren liep. ‘Kan ik iets voor u inschenken?’ vroeg hij vervolgens. Het minste wat hij kon doen na die waardeloze eerste indruk die ze van hem had gekregen.

(Beetje kort en beetje laat)
Terug naar boven Ga naar beneden
Sairi

Sairi

From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : TEH Anon
Posts : 40
From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire and Wood
Klas:
Partner: those Passions Died here, Down below

From Beasts to Men // Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: From Beasts to Men // Jareth   From Beasts to Men // Jareth Icon_minitimedo jan 23 2014, 21:36


Hij noemde het ‘onzorgvuldig’. Alsof het een onbeduidende taak was, wat makkelijk aan de kant geschoven kon worden voor andere zaken, die meer in eigen belang vielen. Werkelijk… Het klonk als het excuus van een scholier, die een smoes moest bedenken omdat hij voor de zoveelste keer zijn huiswerk niet gemaakt had. Maar het was hun eerste gesprek, hun ontmoeting, dus ze zou het voor deze keer laten gaan. Voor déze keer. Als hij er nou maar geen misbruik van zou gaan maken.
Met een knikje nam ze zijn uitnodiging om plaats te nemen aan. Met haar benen over elkaar geslagen en haar rug kaarsrecht ging de vrouw op de aangewezen plek zitten. “Water is prima,” reageerde ze op zijn aanbod, alvast bedenkend hoe ze het beste kon beginnen aan haar uitleg. Bedachtzaam liet ze de rangen die ze allemaal moest vervullen door haar hoofd gaan, ze netjes op een rijtje zettend.
“Goed, zoals u inderdaad al zei, ben ik geacht om u advies te geven. Dit geldt voornamelijk voor tijdens vergaderingen, waar ik ten aller tijde aanwezig moet zijn, tenzij dit verboden wordt door een zekere regel. Wanneer dit het geval is, is het uw taak om voor mij een verslag op te stellen, waarin opgenoemd wordt wat er tijdens de vergadering allemaal ter spraken is gevallen. Ik draag ook de verantwoordelijkheid om, met wat kleinere zaken, naar Gren te gaan, de situatie daar te observeren en dan hier terug te keren, om de situatie te kunnen bespreken en te overleggen.”
“Ik lees ook uw beantwoorde documenten en bestanden na, om ze te controleren op fouten, maar ook om te zien of de juiste keuzes zijn gemaakt. Voordat u eraan begint, lees ik ook opgestuurde documenten na, om te zien welke wérkelijk u wat aangaan, of dat ik de handtekening aan de onderkant van het papiertje neer kan zetten. Soms sturen ze uit radeloosheid nogal waardeloze dingen op. Die kleinere trivia zal op die manier dus van uw bureau blijven.”
“In sommige gevallen functioneer ik ook als uw tolk. Ik ben gekwalificeerd in 53 verschillende talen over alle zeven planeten en spreek daarin 32 verschillende dialecten. Het zal misschien niet zo vaak voorkomen, maar er zijn in het verleden verscheidenen situaties geweest waarin ik enkele gesprekken moest vertalen.”
“En een rang die misschien niet zo vaak onder de adviseurs valt, maar die ik wel met me meedraag wegens mijn eigenlijke magie, is uw beschermer. Vuurmagie is uw zwakte, zoals dat algemeen bekend is. Maar ik beheers deze magie volledig, waardoor ik u ertegen kan weren, mocht dit nodig zijn, natuurlijk. Het is wellicht niet op het niveau van een Legendarische Magiër, maar mijn vaardigheden hierin kunnen altijd van pas komen.”


Even bleef Sairi weer stil, bedenkend of ze nog iets vergeten was. “Het klinkt allemaal misschien als veel, maar dit is vooral omdat u nog niet zo lang de rang op uw schouders draagt. Ik moet u hierin wat meer begeleiding geven, maar door de jaren heen zal dit, als het goed is tenminste, steeds minder worden. Het is allemaal voor extra zekerheid, niks persoonlijks, begrijp me alstublieft niet verkeerd. Maar we hebben in het verleden zoveel onafgemaakte, of slordig-ingevulde documenten teruggekregen op Gren, dat we er wat voorzichtiger mee geworden zijn. De Magiërs werden in het verleden ook nogal wat in het diepe gegooid en dat proberen we op deze manier wat meer uit de weg te gaan.”
Na het hele verhaal schraapte ze even haar keel, blij dat dat verhaal eindelijk achterwegen was. Dat zat er in elk geval weer op.
“Mocht u verder nog vragen hebben over de zaken, hoor ik dat natuurlijk graag. Schroom niet, daar ben ik hier immers voor. Maar eerst zou ik zelf ook wel wat van u willen weten, Heer Merewode. Wat weet u precies van mij?” Het was belangrijk voor haar om te weten in hoeverre hij bewust was van haar verhaal. Wist hij al waar ze vandaan kwam, waarom ze naar Gren was gegaan, wat haar ervaring was in het bestuur en vooral; wát ze was. Ze wilde het weten. Ze wilde weten waar ze stond in zijn boekje. Dat was belangrijk voor haar in hun samenwerking.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

From Beasts to Men // Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: From Beasts to Men // Jareth   From Beasts to Men // Jareth Icon_minitimedo feb 06 2014, 21:54

Terwijl Sairi plaats nam liep Jareth naar een kast met glazen deuren die tegen de muur stond. Hij haalde er twee glazen uit en een glazen fles gekoeld water. De kast bevatte dezelfde koelelementen die speciaal in de schepen gebouwd waren die naar Razen vlogen dus in de kast was het altijd koud. De glazen stonden daar ook zodat koude drank niet te snel weer warm zou worden. Hij had ook een andere kast met glazen, maar hier ging toch water in. Hij schonk ze vol en liep daarna terug naar Sairi. Zodra hij haar een glas had aangereikt begon ze haar verhaal. Hij ging zitten en nam een kleine slok waarna hij het glas op het bijzettafeltje naast zich neer zette. Met zijn benen over elkaar en zijn vingers in elkaar geschoven luister Jareth naar alles wat Sairi hem te vertellen had. Een kleine rimpel verscheen in zijn hoofd waaraan te merken was dat hij alles wat ze zei goed in zich opnam. Hij wist niet zo zeker of hij een adviseur wel zo leuk ging vinden. Natuurlijk, ze zou ontzettend veel toevoegen met haar aanwezigheid. Dat kon hij niet ontkennen. Ze was perfect voor de baan. Om nog maar te zwijgen over hoeveel tijd het zou schelen als hij niet tien keer op een dag nutteloze wanhopige berichten kreeg van zijn thuisplaneet met daarin een probleem dat makkelijk opgelost had kunnen worden als mensen maar eens een keer logisch nadachten. Maar toch. Ergens gaf het hem ook het gevoel alsof ze hem de hele tijd op de vingers ging kijken. Zijn vrijheid in zijn doen en laten zou beperken. Het voelde een beetje als een babyzitter. Anders kon hij het gevoel niet omschrijven al was hij er zeker van dat zoiets wel de laatste reden zou zijn voor Sairi's aanwezigheid.

Alsof ze zijn gedachten had gelezen ging ze daarna verder op het onderwerp wat hem het meest dwars zat. Het hielp wat, maar het gevoel gecontroleerd te worden alsof hij een onbeholpen tiener was, nog maar net klaar met school, bleef. Toen ze uitgesproken was bleef hij zelf ook nog een tijdje stil. 'Tot zover is mij alles duidelijk. Mocht ik in de toekomst tegen dingen aanlopen bent u uiteraard de eerste die het te horen krijgt,' begon hij daarna maar. 'Om heel eerlijk te zijn weet ik maar bar weinig over u. De brief waarin uw komst vermeld was, was redelijk kortaf. Ik weet uw naam, uw Raziaanse afkomst wat ik, als u het me niet al verteld had, ik onderhand wel duidelijk had kunnen aanvoelen. Verder weet ik dat u een flink aantal jaar actief bent in het bestuur van Gren. Maar daar houd mijn kennis op. Het was blijkbaar niet van belang om mij daar verder over te informeren. Tenminste, die signalen krijg ik nu door van het bestuur gezien hun communicatie,' zei hij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sairi

Sairi

From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : TEH Anon
Posts : 40
From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire and Wood
Klas:
Partner: those Passions Died here, Down below

From Beasts to Men // Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: From Beasts to Men // Jareth   From Beasts to Men // Jareth Icon_minitimezo feb 16 2014, 22:23


Haar verhaal was klaar. Haar woorden hadden haar rol duidelijk gemaakt. Haar woorden lieten het klinken alsof ze zijn oppasser was. En eigenlijk was dat niet heel ver van de waarheid te vinden. Ze moest hem in de gaten houden, zijn beslissingen sturen en zo indirect leiden. Voorkomen dat hij fouten zou maken. Hij representeerde een planeet, waarbij hij de nodige stappen met zorg moest nemen. Stappen die zij voor hem uit zou leggen en die hij alleen maar hoefde te volgen. Hij hoefde alleen maar te volgen…
Terwijl de Magiër tegenover haar zijn zegje deed, nam Sairi het moment om het glas met water aan haar lippen te zetten. Met een paar grote slokken werkte ze bijna de gehele inhoud van het glas weg. Zachtjes zette ze het glas neer op de bijzettafel, terwijl ze zijn woorden tot zich liet keren. Hij wist nauwelijks wat van haar. Mooi. Ze had er helemaal niks aan als hij elk detail van haar zou weten. Dat wekte vaak alleen maar de standaard ‘het spijt me zo voor je’ reacties op. En ze had genoeg van die menselijke sympathieën. Lege woorden, niks meer dan lucht, gesproken met het grootste gemak. Die woorden wogen nooit iets, omdat ze geen ware emotie of betekenis in zich meedroegen. Waardeloos.
Eén ding moest ze echter nog wel bij hem kwijt. Het was informatie wat net iets te belangrijk was om achter een zwijgzame blik verborgen te houden. Het enige wat ze nog met hem zou delen voor vandaag. Nog één verhaaltje van haar kant. Daarna zou het tijd voor zaken zijn. Dan zou ze eindelijk aan het werk kunnen en beginnen aan waar ze hiervoor was gekomen.

“’Draic Kin’, een term waar u wellicht eerder van gehoord heeft?” begon ze aan haar –hopelijk- laatste uitleg. “Het is een term die vandaag de dag gebruikt wordt als benaming voor een drakenras van Razen, van al vele millennia oud, míjn drakenras. Een ras dat bijna uitgestorven is. Ik behoor tot dat oude ras. Wellicht dat u al eens eerder gehoord heeft van de drie Draic Kin die deel uitmaken van het bestuur van Gren?” Ze wachtte niet op een bevestiging van hem. “Ik ben daar één van. Hoewel ik al voor een aantal jaar niet meer mijn drakenvorm heb aangenomen. Ik houd het onder de mensen liever wat… simpeler, als u me goed begrijpt. Maar, wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat ik soms wellicht nog wat moeite kan hebben met mensen en hun manier van doen. Ik heb uw ras voor vele jaren onderzocht en heb veel geleerd, maar ik kan niet ontkennen dat ik zo nu en dan nog steeds voor enkele raadsels sta.” Even viel de vrouw stil en wreef ze met haar duim over haar knokkels. Voelde ze aan hoe de huid met gemak heen en weer schoof. Zo zacht en kwetsbaar… ze haatte het. Nog steeds. De zwakte van het lichaam waarin ze zich verscholen moest houden. En dat zou ook nooit veranderen.
Haar blik richtte zich weer op de ogen van de Magiër voor haar, waar ze naar de juiste woorden zocht. “Wellicht dat we elkaar op die manier wat bij kunnen brengen. Ik, als u adviseuse, ligt u in over de nodige taken en stand van zaken, terwijl u mij wat meer opheldering kan geven over uw soort.” En daarmee sloot ze haar eigen verhaal af.

Haar ogen dwaalde bewust weer af naar het rommelige bureau. Hetgeen waar ze het eigenlijk nu wel eens over wilde hebben. Genoeg gezwets over haar persoonlijke zaken, ze wilde aan het werk. “Goed, mochten er verder geen vragen meer over de eerder genoemde zaken zijn, zou ik nu graag het nodige willen bespreken over dát.” Met haar blik nog firm op de werkplek gericht, gaf de vrouw een aanwijzend knikje naar de stapels met papieren. “Zou ik mogen weten wat de oorzaak van de achterstand is? ‘Afleiding’, noemde u het, weet ik me te herinneren.”

Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

From Beasts to Men // Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: From Beasts to Men // Jareth   From Beasts to Men // Jareth Icon_minitimedi jul 15 2014, 16:46

Niks persoonlijks had ze gezegd. Maar waarom kon Jareth het groeiende gevoel van afgunst jegens haar dan niet van zich afzetten. Waarom liet hij het toe zich te nestelen? Hij sprak zijn gevoelens niet uit tegen Sairi. Hij hield ze voor zichzelf. Ze leek het niet te merken, en zo wel dan leek het haar niks te doen aangezien ze het gesprek voort zette en hem vroeg wat hij over haar wist. Na een korte stilte gaf Jareth antwoord op haar vraag al klonk er door zijn woorden een vlaag van irritatie. Het bestuur had het niet nodig gevonden om meer te vertellen over de vrouw die hier nu voor hem zat. De vrouw die vanaf vandaag aangewezen was als zijn adviseuse. Mentor was een beter woord als je haar hoorde praten over haar taken. Ze had een van die dingen met zich meegebracht door die deur toen ze binnen kwam die Jareth niet uit kon staan. Het besef dat er op Gren nog steeds mensen waren die hem als niets anders dan een woordvoerder zagen. Het liet zijn bloed sneller stromen en bijna had hij de nieuwe uitleg van de vrouw gemist. Een drakenras, dat vertelde ze. Ze was van een oud drakenras. Het verklaarde haar zakelijke en stijve houding naar hem toe. Jareth wist niet veel van draken. Hij was nooit veel op Razen geweest. Wat had hij daar ook te zoeken? Wat hij wist over draken kwam uit boeken. Wat ze hem vertelde kwam hem daarom wel enigszins bekend voor. Maar hij zou nooit een discussie met haar erover durven aangaan.

Jareth stond op van zijn stoel toen ze uitgesproken was en nu begon over de rommelige berg papieren op zijn bureau. Ook zijn blik ging even kort naar de houten tafel. Ze noemde het een oorzaak. Ze noemde Ferost een oorzaak. Zijn blik ging van het bureau naar de grote landkaart van Gren die boven de open haard hing. Mooi ingelijst. Hoeveel plekken had hij wel al niet doorzocht. Bijna de hele planeet had hij uitgekamd. Nergens een teken dat hij er was. Maar hij leefde. Jareth voelde het, hij wist het zeker. Als Ferost dood was dan zou hij het weten. Even twijfelde hij of hij Sairi überhaupt wel antwoord zou geven. Maar haar vraag negeren zou te grof zijn. 'Ik ben op zoek, naar een belangrijk iemand. Dat heeft me denk ik een beetje teveel in beslag genomen,' zei hij uiteindelijk, zijn groene ogen nog steeds strak gericht op de landkaart. Waar ben je Ferost? schreeuwde zijn gedachten bijna uit totdat de gedachte aan zijn vriend hem zoveel pijn deed dat hij zijn blik afwende en die weer op Sairi richtte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sairi

Sairi

From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : TEH Anon
Posts : 40
From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire and Wood
Klas:
Partner: those Passions Died here, Down below

From Beasts to Men // Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: From Beasts to Men // Jareth   From Beasts to Men // Jareth Icon_minitimedi jul 22 2014, 17:14


De ongemakkelijkheid die in de lucht hing, ging Sairi haar zintuigen niet voorbij. De typische geur van een eerste ontmoeting hing erin. De typische geur van ‘Hallo, wij moeten met elkaar samen gaan werken voor god mag weten hoelang en we moeten het er maar mee doen.’ Het maakte de ontmoeting stijf en geforceerd. Iets waar de machtige Magiër nogal te doen mee leek te hebben. Sairi blies het gevoel in zoverre gewoon van zich af. Ze was bijna altijd zakelijk en daarbij wat stijver en harder in haar houding. Toonde daarbij vaak gebrek aan ware emotie, werd haar wel eens verteld. Maar dat was altijd advies van mensen geweest. Mensen die, naar haar mening, juist veel teveel in op hun emoties gingen. Iets wat alleen maar in de weg kon zitten. Onprofessioneel, noemde ze het om je door zoiets te laten leiden.
Heer Merewode leek, naar het gevoel wat Sairi eruit oppikte, hier ook wat problemen mee te hebben. Hij maskerde het enkel wat beter voor zichzelf. Prima, zolang hij het zo maar hield en hij zijn emoties niet zijn oordelen zou laten overschaduwen. En zo wel, zou zij er altijd nog zijn om hem daarin bij te sturen. Hoe vreselijk hij het ook mocht gaan vinden dat ze geen enkel woord dat hij zou uitspreken onbeoordeeld aan zich voorbij zou laten gaan. Hoe vreselijk hij haar er ook om mocht gaan haten. Hoeveel ruzie ze er ook om zouden krijgen. Het was haar taak, daar was ze hier voor en hij zou dat moeten accepteren.

Met ongemak kreeg de vrouw antwoord op haar vraag. Een antwoord die er niet zo soepel uit kwam. Het leek alsof hij elk woord zorgvuldig uitkoos, alsof hij niet goed wist hoe hij haar dit moest brengen. Begrijpelijk, als je naging wat zijn antwoord was. Hij liet zijn belangrijke werk liggen, voor een of andere speurtocht? Dat idee werkte Sairi haar wenkbrauwen in een lichte, verontruste frons. Een belangrijk iemand, werd het genoemd. Hoe interpreteerde hij de term ‘belangrijk’ hierin? Was het iemand met status en bepaalde invloeden die vermist was? Ze had daar geen melding van gekregen op Gren. En als het iemand was met een status, had zij er toch wel lucht van gekregen? Het bestuur kon zoiets niet voor haar verbergen, zelfs niet in de laatste paar dagen, toen ze meer bezig was geweest met haar overplaatsing hier naartoe. Was het dan een persoonlijk akkevietje? Een vriend die het even niet meer zag zitten en even van de kaart wilde? Dat idee klonk nog dommer. Persoonlijke affaires voor taken plaatsen was bijna een zonde te noemen. Dan hoopte ze maar dat ze niet was ingelicht en dat er iemand met een rang verdwenen was. Hoewel het haar onwaarschijnlijk leek, hoopte ze er vurig op.
“Mag ik vragen, naar wie precies?” Omhoog gerezen vanuit haar stoel begon de vrouw met trage, lange passen naar de Magiër te lopen, waarbij de hakken van haar laarzen bij elke stap een luide ‘klak’ lieten horen. Armen over elkaar geslagen hield Sairi haar blik op hem gericht. “Heeft u deze taak gekregen van Gren? Heeft u tips gekregen over waar de persoon wellicht kan zijn? Familie? Vrienden die wat meer weten?” Ze maakte het voor nu haar taak om erachter te komen wie het was en hoe belangrijk deze zoektocht nou werkelijk was. Als het een persoonlijk geval was, zou ze dat direct uit de heer zijn hoofd proberen te praten. Er waren belangrijkere zaken gaande op Gren en dat hoorde hij te weten. Maar, als het iemand met een status was, zou ze alle informatie door moeten geven aan Skoll en Yora, zodat die voor haar konden zoeken. In de zin van vertrouwen lag het natuurlijk wat comfortabeler bij haar eigen ras en goede vrienden.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

From Beasts to Men // Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: From Beasts to Men // Jareth   From Beasts to Men // Jareth Icon_minitimezo aug 31 2014, 00:02

Jareth kon het niet. Niet zonder hem. Hij dacht dat hij erop voorbereid zou zijn, dat hij Ferost kon helpen als het erop aan zou komen. Maar hij had het mis. En het deed pijn om dat toe te geven. Hij had de raad van zijn vriend nodig. Er waren teveel dingen waar niemand hem bij kon helpen. Teveel dingen die hij nog niet begreep. Hij betwijfelde zelfs of Sairi hem daarin zou kunnen bijstaan, zelfs al zou hij het toestaan. Ondertussen hoorde hij haar opstaan en haar vragen om wie het ging. Ze zou het niet begrijpen. Van wat hij hier, nu van haar gezien had wist hij zeker dat ze het niet zou begrijpen. Het draaide een knop om in Jareth. 'Om eerlijk te zijn, zijn dit uw zaken niet. Wel dan? Anders zou u vast en zeker ingelicht zijn over de feiten,'. Zijn stem klonk hard. Zijn pupillen waren geslonken tot kleine speldenknopjes. De kalmte die normaal gesproken over hem heen hing was verdwenen. Zijn spieren hadden zich aangespannen en zijn mond had zich vertrokken tot een strakke streep. Hij leek ineens minstens vijf fysieke jaren ouder.

Het was ongelofelijk. Het was net alsof ze hem niet vertrouwden. Het is natuurlijk wat vreemd gegaan zijn overgang van iemand die al jaren in het archief als overleden stond naar de nieuwe legendarische magiër. Het was ook niet iets waar hij zelf om gevraagd had. Maar hij had beloofd Gren te beschermen voor zolang hij dat kon. En nu leek het bestuur hem slechts als een mascotte neer te willen zetten. Een beeld wat voor de inwoners van de woud planeet als herkenbaar kon worden afgeschreven terwijl achter zijn rug om, wezens zoals Sairi die zelf niet eens van Gren kwam alles over zouden nemen. Nee, hij zou zichzelf niet zo tentoon laten stellen. Misschien moest hij binnenkort maar eens terug naar Gren om hen daar eraan te herinneren dat hij nog steeds meer dan een titel alleen was. Ferost kon hem nu niet helpen, dat was duidelijk. Jareth had bijna overal gezocht. En als hij niet op Gren was, dan betekende dat dat hij zich ergens in Kovomaka bevond. Het zou jaren kosten om hem te zoeken zonder zekerheid op succes. Jaren die hij nu niet had. Jareth werd verscheurd door tweestrijd. Hij wist heel goed dat Gren nu zijn hoogste prioriteit had. Maar het voelde als verraad om Ferost aan zijn lot over te laten. Hij kon het nare gevoel maar niet van zich afschudden dat zijn vriend in de problemen zat. Maar zou Sairi dat begrijpen?

Nog altijd overspoeld door woede wat zijn fysieke uiterlijk aantastte, keek Jareth weer opzij naar Sairi. Hij wilde tegen haar schreeuwen. Haar hardhandig de deur wijzen. Maar hij hield zich in. In plaats daarvan liep hij naar zijn bureau en pakte de stapel documenten die nog doorgekeken moesten worden. Hij verdeelde ze in tweeën en liet een stapel met een plof op de bijzettafel vallen. Geen woorden kwamen eraan te pas. Hij hoopte van harte dat ook zij nu haar mond zou houden en er niet verder op in zou gaan terwijl hij achter het bureau ging zitten en het eerste document van de tweede stapel pakte.

(Het is een beetje een vreemde post geworden, maar dat is omdat Jareths gedachten nu ook kriskras door elkaar lopen. Ik hoop niet dat het te vaag geschreven is xD)
Terug naar boven Ga naar beneden
Sairi

Sairi

From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : TEH Anon
Posts : 40
From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire and Wood
Klas:
Partner: those Passions Died here, Down below

From Beasts to Men // Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: From Beasts to Men // Jareth   From Beasts to Men // Jareth Icon_minitimezo aug 31 2014, 18:47


Het was dus een persoonlijke zaak. Anders zou hij niet zo agressief naar haar reageren. Zij wilde dingen weten, dook met haar neus in zaken die hij liever voor zichzelf hield. Hij vertrouwde haar niet. Hij wilde haar hier niet. Maar helaas voor hem zaten ze nog wel even aan elkaar vast, of hij dat nou wilde accepteren of niet. En hij kon haar tijdens hun samenwerking van alles proberen weg te duwen, of haar aanwezigheid accepteren en haar gewoon haar werk laten doen. En Sairi prefereerde natuurlijk dat laatste. Hij moest zijn plek kennen, maar ook het hare.
Haar gezicht bleef strak tijdens zijn uitbarsting. Woede, wanhoop, angst voor wat er zou gaan komen, ze kreeg het allemaal over zich heen vanuit zijn houding. Typisch geval van iemand die niet wist wat ie moest doen, de zaken opgekropt had gehouden en het op de eerste de beste persoon die hem tegen de haren instreek afreageerde. Alsof ze met een klein kind te maken had. Haar tanden knarste over elkaar, maar haar uitdrukking hield zich verder in de plooi. Hoe hard ze hem eigenlijk ook in het gezicht wilde slaan en hem wilde vertellen dat hij moest stoppen met zichzelf aan te stellen, maar haar gelaat bleef in diezelfde houding; strak. Strak, met een zekere kalmte over zich heen. Een zekere kalmte die de heer nu hard miste. Zijn stem was misschien hard geweest, maar het was zijn lichaam die nu werkelijk aan het schreeuwen was. In een mum van tijd had hij een verandering ondergaan, alsof hij door de tijd was gereisd en hij een aantal jaar erbij had gekregen. Hij voerde een gevecht binnen in zichzelf. Een gevecht die hem verscheurde. En hij was niet al te goed in het verbergen.

Maar Sairi veranderde niet. Zijn blik kon haar volsteken met duizenden naalden, haar scherp duidelijk willen maken hoe woedend hij was en hoe vreselijk hij dit alles vond, maar zij zou ongeroerd blijven. Standvastig als een berg. De wisselvallige buien van mensen over zich heen krijgen was iets wat bij haar functie hoorde, zeker nu, als adviseuse, kon ze het vermoedelijk wel bijna in haar dagelijkse planning gaan zetten. Het hoorde bij mens zijn, viel niks aan te doen. Hoe graag ze ook zou willen dat er weldegelijk iets aan viel te doen, hoe graag ze ook in die hersenpan zou willen knoeien om die over-emotionele functie uit te kunnen zetten, ze hield zich staande als een rotsblok. Het zou vanzelf wel weer overwaaien. Hij zou vanzelf wel weer vatbaar worden voor beredenering. Maar tot die tijd was het kaken op elkaar en kop omhoog. Gewoon maar laten gaan, hoe pijnlijk het ook voor haar trots mocht zijn.
Zijn woede was nog niet volledig verdwenen, maar hij was in elk geval bij zinnen genoeg om zich op andere zaken te richten. Gelukkig, ze had nog niet helemaal te maken met een vijfjarige. Hij greep naar de documenten, waar hij in zijn woedende bui vast goed doorheen kon gaan spitten. En zij maakte geen bezwaar. Bezigheden ebde vaak genoeg driftbuien bij mensen weg, ze had het vaker gezien. En op deze manier kwam er ook nog eens wat werk af. Prima.
Met grote stappen overbrugde het vrouwelijke wezen de afstand tussen haar en het stapel nieuw aangewezen werk. Met rustige bewegingen pakte ze het op, bladerde ze er rap doorheen, voordat ze zich weer op de heer richtte. “Ik zeg alleen nog dit; wanneer zaken als deze uw werk over beginnen te nemen en ik dat ga merken, ben ik genoodzaakt er ook míjn probleem van te maken. Dat is mijn werk en zelfs u heeft daar het recht niet op me dat te ontnemen. Dat, en ik ben uw adviseur, leuk of niet. En ik kan geen goed advies geven als ik niet vertrouwd word. Ik ben hier om te helpen, maar als ik niet binnen gelaten word, kan ik ook niet veel meer doen.” Daarmee eindigde het voor haar. Ze draaide zich weer om en keerde terug naar haar eerdere zitplaats, waar ze het eerste pak door zou gaan lezen. Haar eerste werkdag was zo officieel begonnen.



OOC: Ik weet niet of je hierna nog met Jareth wil reageren, maar zo niet, dan is Sairi ook klaar en is dit topic eigenlijk wel afgesloten naar mijn idee. c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA PROFILE
From Beasts to Men // Jareth UTL8oxA MAGICIAN

From Beasts to Men // Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: From Beasts to Men // Jareth   From Beasts to Men // Jareth Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

From Beasts to Men // Jareth

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» [Med-Check] - Jareth
» And you don't look back. [ Jareth ]
» Time flies by. [Jareth]
» A ghost from the past || Jareth
» Running wild || Jareth

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Headmaster's Office :: The Tower :: Erdore - The Room of Nature-