PortalIndexRunning wild || Jareth HpD5UwnRunning wild || Jareth 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Running wild || Jareth

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
-----

avatar

Running wild || Jareth UTL8oxA PROFILEReal Name : .
Posts : 64
Running wild || Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic:
Klas:
Partner:

Running wild || Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Running wild || Jareth   Running wild || Jareth Icon_minitimewo aug 07 2013, 01:12


Het zweet liep in straaltjes langs zijn rug naar beneden en doorweekte zijn shirt terwijl hij met een snelle beweging wat haar uit zijn gezicht veegde. Zijn tanden plantten zich voor een kort moment in zijn onderlip, maar hij moet al snel loslaten zodat hij terug normaal kon ademen. Hij had echt voldoende lucht nodig op dit moment, anders ¬zou hij makkelijk van zijn stokje kunnen gaan. Klonten aarde vlogen omhoog om achter hem weer op de grond te landen, een teken dat hij best veel kracht op zijn voeten zette zodat hij snel vooruit ging. Ozzy was deze ochtend vroeg wakker geschrokken na een nachtmerrie en had besloten om buiten even te gaan hardlopen voordat de lessen zouden beginnen. Het had toch geen zin om in zijn bed te blijven liggen na een nachtmerrie, iets dat hij als geen ander wist. De adrenaline gierde na zoiets altijd door je lichaam waardoor je je gewoon niet meer kon ontspannen en het dus onmogelijk was om terug in slaap te vallen. De beelden van zijn droom waren door zijn hoofd blijven spoken terwijl hij een losse short en een tanktop had aangetrokken. Het was buiten warm genoeg om een paar uur in die klerenbuiten rond te lopen en anders kreeg hij het wel warm door de inspanning die hij zou gaan verrichten. Sportschoenen werden goed dichtgeknoopt, flesje water werd uit de kantine opgehaald en zo was hij helemaal kwaad om een uurtje te gaan hardlopen.

Zijn ademhaling ging onregelmatig en het bloed ruiste in zijn oren. Waar iemand anders waarschijnlijk allang gestopt was, bleef de jongen vastberaden doorlopen zonder ook maar een beetje te vertragen. Ozzy had een goed uithoudingsvermogen, kon een tempo als dit zeker een halfuur volhouden voordat het echt moeilijk begon te worden. Hij had alles langzaam moeten opbouwen, had in het begin nog niet eens tweehonderd meter kunnen lopen voordat hij volledig uitgeput was. Het was maar goed dat hij zo’n sterke wil had, anders zou hij zijn conditie nooit op peil kunnen houden. Meer dan lopen kon hij namelijk niet echt doen omdat hij best klein was en eigenlijk nogal breekbaar was. Door iets in zijn verleden had hij nooit echt de kans gehad om te groeien zoals zou moeten, maar altijd als hij daar probeerde achter te komen kwam die hoofdpijn terug. Vroeger probeerde hij altijd om zich zijn verleden te herinneren, maar al die pogingen hadden hem geleerd dat dat er alleen maar voor zorgde dat de hoofdpijn telkens tien keer zo hard terugkwam dan daarvoor. Tegenwoordig nam hij dat risico niet zo veel meer, had ermee leren leven dat hij zich nog maar twee jaar van heel zijn leven kon herinneren. Dat had hij tenminste tot een paar weken geleden. Hij had een tweelingzus, een tweelingzus die hij blijkbaar niet meer mocht kennen. De uitdrukking op haar gezicht toen hij duidelijk had gemaakt dat hij haar niet herkende, had hem ergens echt geraakt. Ozzy kon zich wel voorstellen hoe Lightning zich voelde, wilde dat hij haar kon vertellen dat hij haar terug kende, maar dan zou hij liegen en laat liegen nu iets zijn dat hij niet kon. Op de een of andere manier hadden mensen het altijd door als hij loog waardoor hij er maar een gewoonte van had gemaakt om zoveel mogelijk de waarheid te vertellen.

Hijgend liet Ozzy zich uitbollen totdat hij volledig stil stond en legde zijn handen op zijn bovenbenen om even op adem te komen voordat hij zijn voeten weer in beweging zette en op een wandeltempo verder ging. Zijn longen brandden als hel en even sloot hij zijn ogen terwijl hij probeerde om zijn ademhaling terug regelmatig te krijgen. Zijn licht paarsige haren plakten tegen zijn gezicht en zijn tanktop was helemaal doorweekt. Dat liet toch zien dat hij best hard gewerkt had en als hij eerlijk moest zijn was hij best trots op zichzelf. Dat triomfantelijke gevoel was echter maar voor korte duur daar er zich ineens zwarte vlekken voor zijn ogen begonnen te vormen en hij zonder waarschuwen ineens door zijn knieën zakte. Die paar extra kilometer waren misschien toch een beetje teveel geweest voor zijn tengere lichaam. Hij had het moeten opbouwen, moeten stoppen van zodra hij een kilometer meer dan normaal gelopen had. Bij ieder ander zou dat waarschijnlijk niet erg veel uitgemaakt hebben, maar de meeste anderen hadden dan ook geen memoryblock en een lichte vorm van astma waar tegen gevochten moest worden. Zijn handen trilden terwijl hij zijn zakken afzocht naar het apparaat dat hem kon helpen om terug normaal adem te halen. Lichte paniek welde in hem op toen hij de ‘puffer’ niet vond en dat de conclusie kwam dat deze onderweg waarschijnlijk uit zijn zak gevallen was. Zwaar ademend zette Ozzy zijn twee handen terug op de grond en bleef zo even op handen en knieën zitten terwijl hij tevergeefs diep probeerde in te ademen. Door de zware inspanning zat zijn keel gewoon toe waardoor er maar weinig lucht naar binnen kon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

Running wild || Jareth UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
Running wild || Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

Running wild || Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Running wild || Jareth   Running wild || Jareth Icon_minitimewo aug 07 2013, 01:53

Met een plof die gedempt werd door de vochtige aarde liet Jareth zich op de grond vallen. De vorige nacht had hij besloten om in Oak's Field te blijven overnachten voordat hij zijn toch verder doorzette naar de academie. Nu was hij op het terrein en was de ingang van de school maar een paar meter van hem verwijderd. Ondanks dat had hij besloten een rustpauze in te lassen. Met zijn handen achter zijn hoofd gevouwen keek hij hoe de lucht langzaam op gang kwam en een stralende dag beloofde. Maar niet lang daarna kwam de snuit van Ragna in zijn gezichtsveld. Op de één of andere manier lukte het de vos om hem bestraffend aan te kijken. Jareth trok zijn pet over zijn ogen en negeerde de blik van de vos. Maar het dier was hem te slim af. Ze greep zijn pet bij de klep en schoot naar achteren voordat Jareth het ding terug kon pakken. Opnieuw die bestraffende blik. 'Kijk me niet zo aan. Het was een korte nacht,' zei hij met een halve glimlach tegen het dier. Maar Ragna leek niet overtuigd. 'Ik ga echt naar binnen geloof me. Ik geef toe, ik ben wat nerveus. Ik hou van spotlights daar niet van. Maar alleen als ik er ook weer uit kan verdwijnen wanneer ik dat wil,' zei hij beschamend terwijl hij overeind was gaan zitten. Ragna liep voorzichtig op Jareth af en legde zijn pet op zij schoot om vervolgens naast hem te gaan liggen alsof ze daarmee wilde zeggen dat het niet erg was om nerveus te zijn zo af en toe. Jareth legde de pet naast zich neer en ging weer liggen terwijl hij Ragna achter haar oor kriebelde. 'Ik vraag me af hoe Norwood zou zijn. Misschien is hij wel compleet anders dan Ferost hem beschreef. Straks wil hij niks met me te maken hebben,' mompelde Jareth in zichzelf. Als reactie gaf Ragna hem een lik over zijn hand. Een glimlach verscheen op Jareth's gezicht. 'Ik weet het, ik maak me teveel zorgen,' verzuchtte hij met gesloten ogen.

Ineens sprong Ragna overeind, haar oren naar achteren en haar blik speurend over de horizon. Ze trok zachtjes aan de jas van Jareth die verstoord één oog open deed. 'Ik ga zo, ik wil nog vijf minuten van het weer buiten genieten,' stelde hij haar gerust. Maar Ragna begon enkel nog harder te trekken. Uiteindelijk moest Jareth er toch aan geloven. Hij zette zijn pet weer op en ging weer staan om te kijken waar Ragna zich zo druk over maakte. Lang hoefde hij niet te zoeken. Een paar meter bij hem vandaan zat een jongeman op handen en knieën in het gras. Jareth snelde op hem af en liet zich naast hem op zijn knieën vallen. Ragna ging er rustig naast zitten, wetend dat ze Jareth nu niet in de weg moest lopen. Jareth draaide de jongen voorzichtig om zodat hij op de grond moest zitten. 'Lijkt wel een astma aanval,' fluisterde hij tegen zichzelf. Terwijl hij met één hand de jongen achter zijn rug ondersteunde zocht hij met zijn andere in de binnenzak van zijn jas. Daar haalde hij een paar blauwgekleurde zaadjes uit. Hij strooide ze naast zich in de grond en met een simpele handbeweging liet hij de zaadjes groeien tot een frisse groene plant. 'Paenitet me ferri ad hoc ut lignum vitae spiritum gratiae et virtutis,' sprak hij in zichzelf in een zeer oude taal van Gren toen hij een blad van de plant plukte. Het blad drukte hij tegen de neus en mond van de jongen. Of het echt astma was wist Jareth niet maar de plant die hij gebruikte had dezelfde werking als een puffer of zuurstofmasker.
Terug naar boven Ga naar beneden
-----

avatar

Running wild || Jareth UTL8oxA PROFILEReal Name : .
Posts : 64
Running wild || Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic:
Klas:
Partner:

Running wild || Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Running wild || Jareth   Running wild || Jareth Icon_minitimewo aug 07 2013, 22:26


Hij moest zien te kalmeren, moest ervoor zorgen dat hij niet meer zuurstof verspilde dan nodig was. Op dit moment zat er nog wat lucht in zijn longen en daar moest hij het nu even mee doen totdat iemand hem zou vinden. Als hij die lucht te snel zou opgebruiken zou het wel eens slecht kunnen aflopen en zou hij Lightning voor een tweede keer op relatief korte tijd in de steek laten, alleen dan deze keer voorgoed. Een straaltje zweet liep over zijn slaap heen terwijl hij zijn ogen sloot in de hoop om zo beter te kunnen ontspannen. Het feit dat hij zijn puffer niet gevonden had, deed zijn van nature redelijk rustige karakter niet echt goed. Voor nu zag hij er nog best kalm uit aan de buiten kant, maar hij wist zelf goed genoeg dat dat niet zou blijven duren. Hoe moeizamer hij begon te ademen, hoe groter de paniek werd en hoe meer hij in de verleiding kwam om zich op te rollen tot een bolletje. Natuurlijk was het niet goed om zich op dit moment klein te maken omdat het dan negen kansen op de tien nog moeilijker zou worden om te ademen, maar de verleiding was gewoon erg groot. Gefrustreerd balde Ozzy zijn handen tot vuisten waardoor er wat gras tussen zijn vingers uitstak en klemde zijn kaken op elkaar. Door het zuurstoftekort begon hij zich al licht te voelen in zijn hoofd en de zwarte vlekken begonnen zich te vermenigvuldigen. Hoeveel wilskracht hij ook had, lang zou het niet duren voordat hij van zijn stokje zou gaan.

Het gevoel dat iets machtigs zijn kant op gelopen kwam, zorgde ervoor dat de jongen zijn hoofd wilde oprichten om te kijken wie zo’n sterke magiebron kon hebben, maar zelfs dat kostte veel te veel moeite. Ozzy begon steeds verder weg te zakken, merkte nog juist dat twee handen hem dwongen om gewoon rechtop te gaan zitten. In blinde paniek klemde hij zijn vingers aan de arm van de persoon vast toen deze iets tegen zijn neus en mond drukte. Het was er lang geleden dat Ozzy nog zo in paniek geweest was, maar dat kwam waarschijnlijk ook door het feit dat zijn moeder altijd en overal een puffer bij zich had gehad moest hij de zijne kwijt zijn, iets dat hij nu niet tot zijn beschikking had. Vanaf het moment dat de jongen merkte dat hij terug normaal kon ademhalen en de vlekken langzaam begonnen weg te trekken, ontspande hij zijn greep op de arm van de man terwijl er een enkele traan over zijn wang naar beneden liep. Even had hij echt het gevoel gehad dat het voor hem gedaan was en zelfs nu moest hij nog even wennen aan de hoeveelheid lucht die zijn longen terug opnamen. Na een tijdje duwde hij tegen de hand die het blad tegen zijn mond drukte als teken dat het goed ging en knipperde een paar keer met zijn ogen om zijn blik terug scherp te krijgen. “Bedankt,” rolde er wat schor over zijn lippen voordat hij zich half omdraaide en de man een zwak glimlachje zond. Ozzy was nog altijd half in shock over wat er gebeurd was en kwam wat wankelend overeind waarna hij zijn hand ook uitstak naar de man die hem geholpen had zodat hij deze kon rechttrekken. Het leek hem wel zo beleefd nadat hij praktisch zijn leven had gered. “Mijn naam is Ozzy, nog eens bedankt voor het redden van m’n leven.” Hij kon de man echt niet genoeg bedanken, iemands leven redden deed je namelijk niet echt elke dag. Voor een moment liet hij zijn groene kijkers over de man heen glijden om daarna tot de conclusie te komen dat hij hem nog nooit gezien had. Vast een nieuwe leraar of iets dergelijks, die kwamen tegenwoordig ook bij de vleet. "Excuseer als het voor u onbeleefd overkomt, maar bent u nieuw hier aangezien ik u nog nooit eerder gezien heb." Met nieuwsgierigheid moest je iets doen, right?

Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

Running wild || Jareth UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
Running wild || Jareth UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

Running wild || Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Running wild || Jareth   Running wild || Jareth Icon_minitimevr aug 09 2013, 00:04

Zodra Ragna hem had gewaarschuwd had Jareth geen seconde getwijfeld. Hij was gewoon opgestaan en naar de jongen gelopen die daar met veel moeite genoeg zuurstof binnen probeerde te krijgen. Zonder erbij na te denken dwong Jareth de jongen om normaal te gaan zitten. Hij voelde hoe de vingers van de jongen zich om zijn arm klemde maar had er verder geen aandacht voor. Als hij ineens geen zuurstof meer kreeg zou hij ook in paniek raken en waarschijnlijk net zo stevig de arm van degene die hem kwam helpen vastgegrepen. Het was een normale reactie. Zwijgend hield Jareth het blad tegen de neus en mond van de jongen gedrukt. Niet met teveel druk, anders zou hij hem verstikken. Maar bijna krachteloos zodat hij goed alle zuurstof op kon nemen. Toen de jongen tegen zijn hand duwde haalde Jareth die weg en gaf hem zijn ruimte om even tot rust te komen. Het blad legde hij op zijn vlakke hand en legde zijn andere hand eroverheen. Hoewel het niet te zien was zette hij even goed kracht en verpulverde het blad om de groene poeder daarna aan de aarde terug te geven.

Met een lichte frons keek Jareth toen hoe de jongen wankel overeind kwam. Elk spiertje in zijn lijf gespannen om hem op te vangen mocht hij vallen. Maar toen alles goed leek te gaan ontspande Jareth zich. De jongen bedankte hem en stelde zichzelf daarna voor als Ozzy. Toen hij zijn hand uitstak om Jareth overeind te helpen greep de lange slanke ma de hand stevig vast en trok zichzelf met behulp van de jongen overeind. Voor nu zou je kunnen voelen dat hij, ondanks dat hij eruit zag alsof hij amper trainde, toch sterke spieren had. Dat moest ook wel als je act bestond uit jezelf omhoog houden op één hand terwijl de rest van je lichaam ergens boven je volledig in de knoop zat.

Toen Jareth er echt van overtuigd was dat het weer goed ging met Ozzy glimlachte hij naar hem. 'Mijn naam is Jareth. Ik ben inderdaad nieuw hier. Om heel eerlijk te zijn kom ik net aanlopen zelfs,' grijnsde hij. Ineens voelde hij een zacht duwtje tegen zijn been. Ragna was naast hem gaan zitten en keek hem schuin aan. 'En dit hier is Ragna. Eigenlijk moet je haar bedanken. Zodra ze doorhad dat je hulp nodig had kwam ze me meteen halen. Ik ben blij dat ik op tijd was. Maar doe rustig aan. Misschien kun je straks beter even langs de ziekenzaal,' adviseerde Jareth Ozzy terwijl Ragna naast hem ging liggen en Ozzy oplettend in de gaten hield.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Running wild || Jareth UTL8oxA PROFILE
Running wild || Jareth UTL8oxA MAGICIAN

Running wild || Jareth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Running wild || Jareth   Running wild || Jareth Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Running wild || Jareth

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» I went wild [o p e n]
» [Med-Check] - Jareth
» From Beasts to Men // Jareth
» And you don't look back. [ Jareth ]
» Where the wild things are

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Grass Field-