PortalIndexAnd you don't look back. [ Jareth ] HpD5UwnAnd you don't look back. [ Jareth ] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 And you don't look back. [ Jareth ]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Master Norwood

Master Norwood

And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

And you don't look back. [ Jareth ] Empty
BerichtOnderwerp: And you don't look back. [ Jareth ]   And you don't look back. [ Jareth ] Icon_minitimewo jan 21 2015, 14:29

Het was allemaal zo vreemd gelopen de laatste tijd. Jareth was spoorloos verdwenen voor we moesten vertrekken. Hij had nog gestaan op het platform, maar de beste leermeester was niet op komen dagen. Kamer was compleet leeg en het was ook niet lang of Norwood’s verleden met leermeesters deden zijn ogen rollen. Hij werd er een beetje moe van. Dat gewissel in de hoge rangen deed zijn training in geenzins goed. Hij werd er een beetje moe van. Moe? Boos, zelfs. Hij had zijn armen zowat aan gort getraind om zichzelf klaar te stormen voor eindelijk wat meer training. Komt het weer uit op het punt dat zijn leermeester verdwijnt met de noorderzon. Mensenkinderen, wat kon hij pissig uitvallen als hij Jareth zag. Het was juist deze ontevredenheid die hem het signaal gaf dat er een sterke bron van woudmagie, sterker dan zijn eigenste, was gearriveerd. Geen docent, geen leerling had zo’n krachtige uitstraling. Norwood twijfelde even of deze bron, die hem akelig bekend voor kwam, het juist bewust deed om hem te roepen. Lang duurde deze twijfel niet. Binnen een dag stormde Norwood de trappen op. Zijn ogen hadden een fierse uitdrukken, eentje die je niet vaak zag bij het vredelievende Grense figuur. Norwood legde zijn hand op de klink en haalde even diep adem. Het voelde steeds meer als Jareth aan, deze bron van magie. Met een duw naar beneden en tegen de deur ging deze open en Norwood liep met wat brede passen naar binnen. De bureaustoel was met de rugleuning naar hem toegedraaid. Het bureau dat er stond ving de subtiele klap, Norwood hield zich nog in met het gooi en smijtwerk, met doffe plof op. Norwood schraapte zijn keel even om zijn aanwezigheid kenbaar te maken. Jareth had veel om uit te leggen, nog maar te zwijgen over het feit dat dit meerdere keren met hem was gebeurd. Van Miotas, tot Lesaiah. Van Lesaiah tot een oud legergeneraal, die hij nog niet eens had leren kennen. Het was ongeloofelijk na zo’n goede start dat ook Jareth ineens uit het niets verdween. Norwood kon begrijpen dat je als Legendarische magiër regelmatig naar Gren moest, ook onverwachts. We leven echter in een magiësche wereld. Een klein briefje dat op magische wijze in je brievenbus valt, was toch een kleine moeite voor de top van de magie? Of was zelfs dat een te kleine moeite? Norwood zijn ogen priemde zich in de rugleuning, wachtend tot de stoel zich zou omdraaien. Wachtend op een reactie van Jareth, die ongetwijfeld moest weten dat Norwood er was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

And you don't look back. [ Jareth ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you don't look back. [ Jareth ]   And you don't look back. [ Jareth ] Icon_minitimezo feb 01 2015, 14:28

Jareth moest bekennen dat hij best wel opzag tegen het weerzien met Norwood. Inmiddels wist hij wat zich allemaal had afgespeeld tijdens zijn afwezigheid. De meeste mensen hadden gedacht dat hij voorgoed vertrokken was, zoals gebruikelijk was geweest bij zijn voorgangers. Verdwijnen zonder iets te zeggen. Maar, dat was het hem juist. Jareth had wél bericht achter gelaten. Dat bericht was echter nooit aangekomen. Heet was achtergehouden, met opzet of per ongeluk. Dat deed er ook niet toe. Jareth had de enveloppe tussen zijn post gevonden toen hij alles doorlas.
Jareth plofte terug in zijn stoel. Hij moest zijn excuses maken aan Norwood. Dat was hij de man verplicht. Maar hij zou niet kunnen voorspellen of Norwood het hem zou vergeven. Jareth draaide zijn stoel weg van het bureau om naar buiten te kijken. Hij stond niet op of draaide zich om toen hij gestommel achter de deur hoorde. Hij wist toch wel wie het was. Jareth kon het Norwood niet kwalijk nemen dat hij zo boos was. Dat was hij in zijn situatie waarschijnlijk ook geweest. De klok tikte onvermoeibaar door en de secondewijzer had een volle cirkel gemaakt toen Jareth uit zijn stoel opstond en Norwood onder ogen durfde te komen. Hij keek de man kalm aan. 'Ik verwachtte al dat je langs zou komen vandaag of morgen. En ten eerste wil ik zeggen dat het me spijt,' begon Jareth terwijl hij achter het bureau weg stapte en tegenover Norwood ging staan. Hij pakte de enveloppe en overhandigde deze aan de man. 'Ik weet dat het nu weinig zin meer heeft. Maar beter laat dan nooit,' gaf hij er als commentaar bij. Hij knikte Norwood toe dat hij de brief die in de enveloppe zat moest lezen.

Norwood,

Sorry dat ik je per brief moet bereiken. Het liefst was ik persoonlijk naar je toegekomen, maar die tijd heb ik helaas niet. Ik moet onverwachts naar Gren. Er zijn problemen die ik niet vanaf hier kan oplossen. Het zal maar een paar dagen duren. Sorry dat ik onze reis moet uitstellen. Ik spreek je snel weer.
p.s. Als je iets omhanden wilt hebben in je vrije uren kun je Sairi zeggen dat je toestemming hebt om mijn boeken te lenen. Misschien staat er nog een nieuwe nuttige spreuk in.

- Jareth


Jareth bleef geduldig wachten tot Norwood de brief had gelezen. 'Ik vond hem onderop de stapel post. Ik weet niet precies wat er mis is gegaan. Daarbij bleken de problemen op Gren groter dan verwacht. Verschillende stammen die altijd in vrede hadden geleefd in Gren's bossen begonnen met elkaar te strijden. Ik moest blijven, in elk geval tot de vrede tussen hen terug was,' vertelde Jareth. Er waren meerdere redenen geweest dat hij niet weg had gekund. Meer persoonlijke redenen. Maar de stammen oorlog had weken van zijn tijd opgeslokt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Norwood

Master Norwood

And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

And you don't look back. [ Jareth ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you don't look back. [ Jareth ]   And you don't look back. [ Jareth ] Icon_minitimezo feb 08 2015, 14:23

Norwood had een furieuse blik die priemde in de achterkant van de stoel van Jareth. Hij wist dat hij er in zat, de groene bos haren kwam er licht boven uit, en hij zag dat de stoel lichtelijk bewoog. Norwood zijn ogen bleven star wachten op antwoord. Dat een immens lange minuut uit bleef. Norwood wilde zijn mond weer opentrekken, toen de stoel ineens bewoog en Jareth opstond uit de stoel. Halverwege de handelingen sloot Norwood zijn mond in een scheven bek en keek hem beduusd aan. Excuses, dat was minstens op zijn plek, ja. Verwacht, was een ander verhaal. Het verbaasde Norwood eigenlijk al dat Jareth in leve en lijve hier voor zijn neus stond en niet ergens op deze aardbol rondhuppelde en lang leve de vrijheid zong met de rest van de voorgangers. Zich in complotgroepje al zuipend rond een kampvuur feestte dat ze eindelijk van een leerling als Norwood af waren. Het zou een mooi beeld kunnen zijn geweest, maar Norwood wist dat zelfs dat een heel negatieve toon had. Het moest al iets betekenen dat Jareth er nog was. Norwood wilde schreeuwen, dingen smijten en kapot maken. Echter voor de bom kon barsten hield Jareth hem een ongeopende verzegelde envelop voor. Het donkere papier bleef hem roepen, suste hem lichtelijk tot kalmte. Norwood twijfelde even, maar pakte hem uiteindelijk toch aan. Hij trok het zegel rustig los en vouwde de, in drie delen gevouwde, brief open. Zijn ogen schoten over de aanhef, langs de regels van de brief, tot het einde. Het was kort en bondig, maar het verklaarde meer over zijn aanwezigheid. Norwood staarde enkele minuten zwijgend naar de brief. Zijn houding had geen enkele vorm van woede of fury meer. Het was als sneeuw voor de zon verdwenen. Norwood keek hem daarna aan. Hij legde de brief op de tafel en legde ter steun van zijn balans zijn rechterarm op de tafelblad. Hij greep naar zijn hoofd, alles kwam binnen als een bom. ‘Nee, het spijt mij,’ sprak hij terwijl hij zich half draaide om tegen het bureau te leunen. ‘Ik was te voorbarig om naar conclusies te grijpen die ik nog niet kon onderbouwen,’ sprak hij. ‘Je hebt me zelfs het gemeld, ookal kwam het niet aan,’ sprak hij met een toon die zacht en half gebroken leek. Norwood haalde zijn bril van zijn neus met een hand en wreef met de andere over zijn gezicht. ‘Pff, wil je me nooit meer zo laten schrikken?’ sprak zijn stem en zette de bril op en keek toen naar Jareth.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

And you don't look back. [ Jareth ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you don't look back. [ Jareth ]   And you don't look back. [ Jareth ] Icon_minitimeza maa 21 2015, 17:52

Het had hem flink wat tijd gekost om de moed te verzamelen om zich om te draaien en de confrontatie aan te gaan met Norwood. Ook voordat de man er was had hij zich zitten bedenken wat hij in vredesnaam tegen hem zou moeten zeggen. Hij voelde zich zo schuldig over hoe het gelopen was. Hij had zich zo geschaamd. Jareth wist heel goed hoe het zijn voorgangers waren vergaan. Verdwenen zonder ook maar iets te zeggen. Een keer was al vervelend, maar nog te overzien. Het was echter niet bij één keer gebleven. De een bleef nog korter dan de ander. Jareth kon het Norwood niet kwalijk nemen dat hij meteen dezelfde conclusie over hem had getrokken op het moment dat hij verdwenen was zonder dat iemand had kunnen zeggen waarheen. In het begin was Jareth zich van geen kwaad bewust geweest. Hij wist niet beter dan dat zijn brieven gewoon aangekomen waren. Toen hij pas echt goed zijn bureau doorgespit had was hij erachter gekomen dat het toch iets anders was gelopen. In zijn ogen had Norwood al het recht om kwaad te zijn. Maar Jareth vond wel dat hij eerst de brief moest lezen die oorspronkelijk voor hem bedoeld was geweest. En terwijl de ogen van de man voor hem over de brief schoten, zag Jareth zijn houding langzaam veranderen. De woede stroomde weg uit zijn lijf. Hij zocht steun bij het bureau terwijl Jareth zich verder probeerde uit te leggen. 'Ik neem je niks kwalijk,' reageerde hij zacht. Toch verscheen er een kleine grijns op zijn gezicht toen Norwood hem zei dat Jareth hem niet meer zo moest laten schrikken. 'Hé, ik ben hier driehonderd jaar. Als iemand hier recht heeft op een hartaanval, dan ben ik dat,' grinnikte hij. De stemming was volledig omgeslagen. 'Heb je nog veel geoefend toen ik weg was?'vroeg hij vervolgens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Norwood

Master Norwood

And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

And you don't look back. [ Jareth ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you don't look back. [ Jareth ]   And you don't look back. [ Jareth ] Icon_minitimedo apr 02 2015, 19:39

Als je in een theathergroep een oefening zou doen voor emoties en Norwood zou woede moeten uitbeelden, zou dit een exact moment zijn waar hij op zou aanhaken. Hij was ziedend, liep nog net niet aan als een tomaat door de frustraties die zich opbouwde. Overdrijven was misschien een kunst, maar wat wilde je als je boos was. Alles was verkeerd, fout of teveel. Norwood had terwijl Jareth de moed zocht om zich om te draaien priemend gestaard naar het punt waar zijn achterhoofd moest zitten. Norwood had zijn vlakke handen tot vuisten gebald en beet zijn kaken kort op elkaar wat een licht knarsend geluid produceerde door de druk op de tanden. Hij wilde zijn mond in een ruk opentrekken toen ineens de stoel in beweging kwam. Norwood hield zijn woorden halt en Jareth begon kalm en rustig tegen hem te praten. In de kamer van het duister zou Savador en zijn meesteres misschien gillend naar elkaar de vazen zijn gaan smijten, maar hier was de reactie rustig. Misschien was het typisch Grens, want zijn moeder kon het ook verdraaid goed. Grense mensen konden boos worden, maar rustige Grense personen gingen er niet vaak op in. Norwood nam zo kalm mogelijk de brief aan en begon hem vluchtig te lezen. Hij zakte half ineen en hield zich vast, met de nodige reactie over het laten schrikken. Norwood grinnikte op de reactie van Jareth. ‘Je zit opgesloten in een tijdloos lichaam. Je bent twintig jaar al ruim 300 jaar, wat nou hartaanval?’ sprak hij grappend terug en grinnikte. Norwood stopte en knikte. ‘Enigzins, ja. Ik heb de tijdspreuk wat verbeterd zoverre ik kon. Het kost energie, maar het is minder dan eerst,’ lichtte hij toe en grinnikte. Norwood keek toen naar Jareth. ‘Hoe is het gegaan met de issue op Gren? Alles op orde kunnen krijgen?,’ sprak Norwood toen vriendelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

And you don't look back. [ Jareth ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you don't look back. [ Jareth ]   And you don't look back. [ Jareth ] Icon_minitimedi apr 21 2015, 21:07

Woudmagie was in Jareth's ogen gewoon een ander woord voor balans. En op balans was alles berust. Balans in je magie, maar ook in jezelf. En dat was de toon die heerste in Erdore. De toon waarmee hij zich tot Norwood gewend had, ondanks zijn eigen zorgen en twijfels. Rust en kalmte was de sleutel tot een goede balans. En het hielp. Het was goed te zien geweest in Norwoods ogen welke storm aan woede er in hem woei. Een paar kalme woorden en een verontschuldiging van Jareth's kant, en die woede was zo goed als weggevloeid. Een flauwe glimlach verscheen op zijn gezicht. 'Laten we niet overdrijven Norwood. Ik was tweeëndertig destijds,' sprak hij. De flauwe glimlach verdween al echter snel weer van zijn gezicht. Deze trip had hem aan meer dingen herinnert dan hij zich had willen beseffen. Tijdloos, misschien. Maar zeker niet onkwetsbaar. Hij knikte even op Norwoods voortgang. Gelukkig had de man niet stilgezeten. Zijn blik werd afwezig toen Norwood naar zijn reis vroeg. 'Ik ben wat geschramd, maar gelukkig is alles wel weer rustig nu. Echte vrede is nog ver te zoeken. Maar er wordt in elk geval weer verdraagzaam tegen elkaar gedaan. En dat is een mooie basis om op voort te bouwen,' zei hij terwijl hij zonder het door te hebben lichtjes zijn schouder aanraakte. Hij had morgen een afspraak staan om de hechting eruit te laten halen. Misschien kon hij dan aan Dion of Hyoka vragen om wat extra heling magie. Jareth leek weer wakker te schrikken uit zijn eigen gedachte en keek naar Norwood. 'Als jij het niet vervelend vind, zou ik graag een nieuwe datum prikken voor onze trip samen,' zei hij terwijl hij om zijn bureau heen liep een een klein boekje uit een la pakte dat als agenda dienst deed. 'Sorry trouwens voor je onverwachte opdracht laatst. Ik hoop dat je Ronodan een beetje in toom hebt kunnen houden,' zei hij vervolgens met een grijns op zijn gezicht die verried dat het hem ergens helemaal niet speet. 'Als ik de blik op zijn gezicht had kunnen zien het moment dat hij die brief kreeg,' mompelde Jareth zacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Norwood

Master Norwood

And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

And you don't look back. [ Jareth ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you don't look back. [ Jareth ]   And you don't look back. [ Jareth ] Icon_minitimedo apr 30 2015, 18:16

Norwood was echter aardig uit balans geschopt door zijn onverwachtse vertrek. Het was haast een gewoonte geworden dat de heren en vrouwen van het woud zich zomaar lieten verdwijnen en met de noorderzon vertrokken. Norwood keek hem dan ook furieus aan. ‘Oh, maar je ziet er alleen maar jonger uit,’ sprak Norwood lachend op zijn woorden. Norwood zijn ogen keken serieus naar Jareth. ‘Geschramd...’ herhaalde hij meer voor zichzelf. Legendarische magicians konden veel hebben. Norwood zou het niet verbazen als het een heftige wond was waar menig magiër liever niet aan geraakte. De verdere woorden waren niet geheel duidelijk in de context, maar Norwood begreep dat er iets van een conflict op Gren heerste. Norwood haalde ook een roodkleurig boekje uit zijn zak en legde het op het bureau van Jareth. ‘Ik vind het in geenzins vervelend, Jareth,’ sprak hij wat verraadde dat hij uitkeek naar hun trip die al langer stond gepland. Jareth begon ineens over de onverwachtte opdracht. De laatste woorden deden de hele onverwachtte woede die hij toen had weggebben. Norwood schatterde het uit ineens. ‘Hij was ‘not amused’. Om het zo maar te zeggen,’ sprak hij kalm. ‘Al heeft hij me de nodige feedback gegeven op mijn magiegebruik,’ sprak hij. ‘De volgende keer mag je me er op attenderen, ik moest Aageth alleen laten. De onverwachtse situatie vond hij niet bepaald prettig,’ sprak hij kalm. ‘Ach, het hoort er bij als opvolger, ik heb hem de schrik al laten bekomen, het is allemaal weer gesust in iedergeval. Al zal Ronodan hier nog wel een voet op de mat zetten, maar dat terzijde,’ sprak Norwood en opende zijn agenda. Hij keek Jareth aan om te zien of hij al een mogelijke periode had. ‘Ik zit volgende week trouwens met de schoolvakanties,’ sprak hij kalm. ‘Ik heb dan nog wel tijd om een trip te plannen,’ sprak hij vriendelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

And you don't look back. [ Jareth ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you don't look back. [ Jareth ]   And you don't look back. [ Jareth ] Icon_minitimewo mei 20 2015, 16:19

Jareth ontweek de blik van Norwood. Misschien viel zijn wond fysiek wel mee, voor zijn standaard dan. Maar mentaal had het hem meer gedaan dan hij wilde toegeven. Gelukkig ging het onderwerp al gauw over de geplande trip die Jareth helaas uit had moeten stellen in verband met de gebeurde omstandigheden. Als antwoord had Norwood al een rood kleurige agenda op Jareth's bureau neergelegd. Zelfs zonder zijn woorden was dat een volmondige ''ja''. Het deed Jareth lichtjes glimlachen. Hij pakte zelf zijn eigen agenda uit de la en sloeg het ding open terwijl hij, een beetje tussen neus en lippen door, tegen Norwood begon over zijn ''onverwachtse'' bezoek tijdens Jareth's afwezigheid. Hij grinnikte zachtjes om Norwoods opmerking. Ja, dat klonk wel als Ronodan. 'Het spijt me dat het zo uit de lucht kwam vallen. Maar je moet begrijpen dat dit een voltijdse verantwoordelijkheid is. Als ik morgen bijvoorbeeld ineens dood zou neervallen ben jij de enige die het over kan nemen. Dan moet je je zoon nog vaker onverwachts alleen laten. Noodgevallen bellen helaas niet een week van tevoren om te zeggen dat ze eraan komen. Zoals je zelf zei het is onderdeel van je opleiding als opvolger. Deze werktijden zijn helaas erg wisselend,' sprak hij, ergens een beetje grappend. Maar Jareth meende zijn woorden serieus. In de toekomst zou Norwood nog veel meer van dit soort gevallen kunnen verwachten. De opmerking over Ronodan wuifde Jareth weg. 'Hem kan ik wel aan. Hij gromt en blaft misschien veel, maar ook Ronodan weet welke rol wij spelen in dit universum,' zei Jareth zacht. Het onderwerp van Ronodan werd daarna van tafel geveegd. Jareth knikte en zocht zelf de week op in zijn eigen agenda. 'Ik heb een vergadering op Gren aan het begin van die week. Maar dat kunnen we wel combineren. Het is misschien niet zo spannend, maar het is onderdeel van het werk en dat moet je ook een keer meegemaakt hebben,' zei hij terwijl hij een aantekening maakte. 'Houd die week dan maar vrij en regel een oppas. Dan gaan we die week weg,' ging hij verder en klapte zijn eigen agenda dicht waarna hij het boekje weer opborg in de la. 'Goed, nu je hier toch bent, kun je me vast wel even laten zien waar je allemaal mee geoefend hebt tijdens mijn afwezigheid,' zei Jareth vervolgens met een brede grijns op zijn gezicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Norwood

Master Norwood

And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

And you don't look back. [ Jareth ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you don't look back. [ Jareth ]   And you don't look back. [ Jareth ] Icon_minitimedo mei 28 2015, 20:58

Norwood zag dat hij zijn blik ontweek, maar Norwood glimlachte over zijn woorden. ‘Ja het kwam uit de lucht vallen,’ sprak hij kalm en glimlachte kalm. ‘Ja, dat snap ik,’ sprak Norwood. ‘Ik heb het kunnen oplossen, geen zorgen,’ sprak hij met een kalme stem. Norwood keek hem aan en zweeg even en knikte. Norwood grinnikte toen Jareth hem aankon. De twee konden het goed met elkaar vinden, bleek maar weer. Norwood keek op die week en glimlachte. ‘Wat een toeval, dan zijn de schoolvakanties aangebroken,’ sprak Norwood met een kalme stem. ‘Plan me dan maar in, ik regel een oppas,’ sprak Norwood zelfverzekerd. Norwood zijn ogen werden opgelicht door de pretlichtjes toen Jareth hem vroeg om te laten zien wat hij geleerd had. ‘Ik ben niet van plan simpel voor mezelf te maken,’ sprak hij ineens met een serieuze toon. Norwood knoopte zijn vest los waardoor een shirt die om zijn lichaam leek gegoten zat. Norwood trok zijn horloge uit en wierp de overbodige massa in de stoel. Zijn lichaam draaide hij een kwarslag zodat hij dwars tegenover Jareth stond. Of Jareth begreep hem niet, of hij ging er gelijk op in. Norwood’s gestrekte hand voor hem gericht op Jareth was een duidelijke referentie naar een vriendschappelijk gevecht. Norwood had een zelfverzekerde grijns op zijn gelaat. Het trainen was het waard. Norwood gebruikte minder magie bij dezelfde spreuken, verspilde het nagenoeg niet en gebruikte het niet onnodig. Ronodan had hem niet zomaar iets geleerd. Norwood wachtte geduldig op een reactie van Jareth en wachtte met een uitdagende grijns op zijn gezicht.

-flutpost-
Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

And you don't look back. [ Jareth ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you don't look back. [ Jareth ]   And you don't look back. [ Jareth ] Icon_minitimema jun 08 2015, 01:28

'Het stelt me gerust dat te horen. Ik voelde me best schuldig om je met hem achter te laten op deze manier,' glimlachte Jareth lichtjes. Hij had ook wel verwacht dat Norwood het kon. Dat was het vertrouwen dat hij in de man gesteld had. Als Jareth niet had gedacht dat hij het zou kunnen, dat had hij Norwood nooit met Ronodan meegestuurd. Maar dat lag nu allemaal achter hen en Jareth wilde zich concentreren op andere dingen. Namelijk Norwoods opleiding. Of liever, of daar een gebrek aan was geweest tijdens zijn afwezigheid. Hoewel hij het nooit met zoveel woorden had gezegd was Jareth er wel vanuit gegaan dat Norwood op z'n minst trainde op de dagen dat Jareth er niet was. En Norwoods reactie stelde hem niet teleur. Maar hij schudde zijn hoofd op de uitgestoken hand. 'Niet in een plek waar geleefd wordt,' zei hij enkel. Daarna draaide hij zich om en wenkte Norwood om met hem mee te gaan. 'Kom, dan laat ik je de meest serene plek voor woudmagie zien op deze hele planeet,' ging hij verder. Erdore was een bijzondere kamer. De enige waar een dikke boom tegen de muur omhoog groeide en zijn takken over het plafond spreidde. In een van de takken had Ferost vroeger zijn slaapplek gevonden. Een grote hangmat hoog boven de grond. Jareth had het ding laten hangen als herinnering aan zijn vriend. Hij liep naar de stam van de boom en legde zijn hand op de bast. De met groene edelstenen belegde ring die aan een ketting om zijn nek hing begon te gloeien, net als de simpelere variant die Norwood in zijn bezit moest hebben zou moeten doen. De ringen die opvolger met mentor verbonden waren de enige sleutels om de boom te betreden. In de bast lichtte sommige lijnen groen op tot ze samen een deurpost vormden. Jareth duwde zachtjes tegen de stam aan en de deur ging open. Hij ging Norwood voor de boom in. Binnen was het nog tien keer zo groot. De boom was nagenoeg hol van binnen. Tegen de binnenwand was een kleine trap uitgesneden om naar beneden te kunnen, naar de oefenruimte. Voor de rest waren de wanden bedekt met allerlei planten en takken. 'Hier op Starshine is dit het hart van woudmagie. Nergens zal je energie vinden puurder dan deze, behalve bij de levensboom op Gren zelf. Deze boom is een nazaat en nog door Ferost zelf geplant en verzorgd. En nu doet zij dienst als meditatie ruimte, trainingsruimte en een plek om nieuwe spreuken te bedenken en uit te proberen. Alleen jij en ik kunnen hier naar binnen. Je ring is de sleutel. Elke kamer in de Toren heeft een ruimte zoals deze. Geheel aangepast aan de wensen en eisen van de magiër die er woont. Als je wilt oefenen, dan is dit de beste plek,' vertelde Jareth terwijl hij de trap afdaalde naar de ronde trainingsruimte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Norwood

Master Norwood

And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

And you don't look back. [ Jareth ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you don't look back. [ Jareth ]   And you don't look back. [ Jareth ] Icon_minitimedi jul 14 2015, 22:07

Norwood keek Jareth aan. ‘Ik kan boos blijven, maar je hebt minstens een reden die je laat weten,’ sprak hij kalm en keek naar Jareth. Norwood had zijn uitdagende hand uitgestoken en wachtte op een reactie van Jareth. ‘Dat is begrijpelijk,’ sprak hij en knikte toen hij moest volgen. Klaarblijkelijk ging Jareth graag op zijn uitnodiging in. Norwood voelde iets warmers worden op zijn borst toen Jareth zijn ring tegen de boom duwde. Hij pakte de ragfijne ketting vast en trok de ring tevoorschijn die gloeide. Hij glimlachte kalm en keek toen naar Jareth die hem voor ging in de ruimte. Hij moest dit onthouden. Norwood keek zijn ogen wederom uit terwijl hij de trap naar beneden volgde. Hij luisterde aandachtig. ‘Ik neem aan dat ik dus toestemming heb om hier te oefenen bij afwezigheid,’ sprak hij grijnzend. Norwood had er geen bezwaar tegen. Het leek overigens alsof wat hier binnen gebeurde niet eens te merken was boven. Alsof duizende lagen aan pure woudmagie dat konden voorkomen. Norwood keek hem aan en liet kort zijn ogen glijden over de ruimte. Na een halve minuut van verbazing veranderde de houding van Norwood. Zijn blik kreeg een serieuze toon en zijn mond vormde een grijns. ‘Eens zien wat ik geleerd heb dan,’ sprak Norwood met een kalme houding. Norwood ging dwars tegenover Jareth staan. Met zijn rechterzijde gericht op zijn leermeester. Hij leek iets onzichtbaars vast te hebben. Lichttransparante groene bladeren in een rechte lijn verradde het verzamelen van filterdunne magie met hoge controle. Het dusdanig zichtbaar worden was het resultaat van de oefeningen die Norwood na de les van Ronodan had gedaan. Norwood gebruikte de exacte benodigde magie die nodig was voor de spreuken die hij deed. In plaats van dat hij veel opbouwde en daarmee veel verspilde. Norwood trapte zijn voet opzij en uit de groene waas van dunne bladjes schot een houten stok tevoorschijn. Hij was in het midden wat dikker en liep taps toe. Hij was gitzwart. Norwood pakte in de beweging hem met zijn andere hand vast en liet hem over zijn pols daaren en liet hem toen schuin achter zijn rug rusten. Hij wachtte tot Jareth klaar was met zijn voorbereidingen en ze konden beginnen. Het moment dat ook Jareth startklaar leek zette Norwood een rechte aanval in. Hij liep voorspelbaar in een rechte lijn op Jareth af. Echter werd hij vier meter voor de man ineens onzichtbaar. Norwood verscheen achter Jareth in dezelfde snelheid leek hij door te lopen en haalde laag uit naar de benen van zijn leermeester, wetend dat als hij raakte geen grootse schade aan zou brengen, maar goed genoeg om de persoon al een flinke handicap te geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA PROFILE
And you don't look back. [ Jareth ] UTL8oxA MAGICIAN

And you don't look back. [ Jareth ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you don't look back. [ Jareth ]   And you don't look back. [ Jareth ] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

And you don't look back. [ Jareth ]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» From Beasts to Men // Jareth
» Time flies by. [Jareth]
» Running wild || Jareth
» Jareth Nicolai Merewode
» A ghost from the past || Jareth

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Headmaster's Office :: The Tower :: Erdore - The Room of Nature-