PortalIndexJust making smalltalk (Savador) HpD5UwnJust making smalltalk (Savador) 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Just making smalltalk (Savador)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Autumn
.
.
Autumn

Just making smalltalk (Savador) UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Linima
Posts : 143
Points : 0
Just making smalltalk (Savador) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Lucht magie. Enkele trucjes water magie
Klas: -
Partner: You're so easy to read. But the book is boring me

Just making smalltalk (Savador) Empty
BerichtOnderwerp: Just making smalltalk (Savador)   Just making smalltalk (Savador) Icon_minitimema dec 22 2014, 22:29

Er zaten soms wel nadelen aan het vrouw zijn. En een van die dingen was uiterlijk. Je kon gewoon niet onverzorgd de deur uit gaan was Autumns mening. Dus daarom zat ze nu al ruim een half uur voor de spiegel voor de derde keer de spelden in haar blonde lokken te herschikken. Ze zuchtte even en blies daarmee een van haar zorgvuldig los gehouden plukken haar die haar gezicht omlijstte opzij. Dit was echt zo'n dag dat het niet wilde. Voor ieder ander zou het niet opvallen, maar voor Autumns hardnekkige perfectionisme was zelfs die ene verkeerde haar een doorn in het oog. Ze zette het van zich af, of probeerde dat. Ze wist dat het de rest van de dag door haar hoofd ging spoken maar voor nu probeerde ze het te negeren. Ze schoof haar stoel naar achteren en stond op. Ze wierp een korte blik op zichzelf in een andere spiegel om te controleren of er geen losse haren op haar kleding zat. Ze plukte er een paar weg, trok haar bloes recht en verliet toen de kamer. Het geluid van haar hakken galmde door de gangen in stevige pas. Haar helderblauwe ogen gleden langs de gezichten van de leerlingen die ze passeerde. Sommigen voelde zich geïntimideerd door haar sterke aanwezigheid. Die leerlingen drukte zich tegen de muur en probeerde uit haar weg te blijven. Een grof verschil met de andere groep leerlingen die haar aanwezigheid juist provoceerde. Ze kwamen haar tegemoet met opgeheven hoofd om haar te kennen te geven dat ze niet voor haar zouden wijken. Uiteindelijk deden beide partijen een stap opzij om een frontale botsing te voorkomen. Ondanks dat was het bijna komisch om te zien hoe mensen reageerde op zoiets kleins als hoe iemand liep. Als ze hier met gebogen hoofd had gelopen wist Autumn zeker dat er heel anders was gereageerd op haar. Mensen waren zo makkelijk te bespelen soms. Het was een frustrerende gedachte dat zo weinig mensen anders deden dan instinctmatig handelen. Je had die hersens toch? Gebruik ze dan ook! Dan verdiende je het toch om gemanipuleerd te worden. Met haar pas nog fermer dan net liep ze de hoek om, naar het kantoor van de hoofdmeester. Ze had om precies twee uur een gesprek met hem. Nu had ze al verwacht dat ze lang bezig zou zijn om zichzelf een beetje toonbaar te maken dus ze was ruim op tijd. Ze was voor haar doen zelfs nog vrij snel geweest met het uitzoeken van haar kleding. Ze droeg een glad zijden bloes in een crème- witte kleur met korte kanten mouwtjes. Daaronder een strakke zwarte pantalon die haar benen zowaar nog langer en eleganter liet lijken. Ze had er hoge zwart fluwelen hakken onder. De enige make-up die ze droeg was een klein beetje zwart bij haar ogen om het blauw van haar irissen er feller uit te laten springen. Het geluid van de hakken stierf weg toen ze de deur van het kantoor bereikt had. Beheerst klopte ze zachtjes aan.

(Reageer maar wanneer je tijd/inspiratie hebt. Het heeft alles behalve haast. Ik wilde gewoon graag een topic tussen Autumn en Safke)
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Savador
 
 
Master Savador

Just making smalltalk (Savador) UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Just making smalltalk (Savador) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Just making smalltalk (Savador) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just making smalltalk (Savador)   Just making smalltalk (Savador) Icon_minitimedi dec 23 2014, 01:53

Om klokslag twee uur precies werd er zacht op de deur van zijn kantoor geklopt, zag hij toen hij een blik wierp op de zilveren zakhorloge die hij onder zijn mantel vandaan haalde. Voldaan legde Savador zijn schrijfveer op de rand van zijn inktpotje en vouwde zijn handen onder zijn kin. Zijn blik bleef rusten op de nog gesloten deur. Er stond al even een afspraak met haar gepland, zorgvuldig met de tijdsverloop als ze bleek te zijn. Wat ze wilde wist hij niet, dat was hem niet gezegd; maar het deed er ook niet toe. Hij stond op een identieke lat als haar vader, en dat was voor hem werkelijk al reden genoeg. Ze was ook steevast één van zijn lievelingetjes. Heb het geluk dat je een rijke papa hebt en weet hebt van de etiquette, en je was bij hem binnen. 'Ah, juffrouw L'Estrange.' Na zijn signaal dat ze binnen mocht komen leek het meisje alle gratie die ze bezat met zich mee te nemen. Als vanzelf krulden zijn mondhoeken om tot een zuinig, maar aangenaam glimlachje. 'Ga zitten.'
Iedere haarlok was perfect over haar schouder gedrapeerd, alsof een eigenwijze haarpeil hem al ontzaglijk af zou leiden. Slim, knap, niet op haar mond gevallen, maar ook zeker niet onbekend met de normen en waarden. Maar hij was ook scherpzinnig genoeg om te weten van welke huize ze kwam, zijn hersens te pijnigen over vreemde vermoedens, als fragmenten uit een onverteld, nog incompleet verhaal. Door en door kende hij haar immers niet - net als dat zij hem waarschijnlijk amper kende. Hij dacht haar een paar keer gezien te hebben op de Zwarte Markt, al kon dat wellicht ook zijn verbeelding zijn geweest. Zo grondig kon hij ieder gezicht niet bestuderen wanneer hij daar door de straten sloop; uit voorzorg kwam hij er alleen met een kap op en lange reismantel om, om geen vervelende vragen van onder andere de scholengemeenschap op zijn schoot geworpen te krijgen. Een hardwerkende, goudeerlijke man van zijn kaliber had ten slotte niets op zo'n ongure plek te zoeken.
Savador kneep zijn ogen even tot spleetjes terwijl hij zijn blik op haar gelaat liet rusten, alsof hij recht in haar ziel keek. Niet lang erna gleed er opnieuw een warm glimlachje over zijn lippen. 'Je stonde is zondermeer stipt. Betreurenswaardig genoeg een zeldzaamheid op deze school, maar ik doe mijn best.' Hij frunnikte met een smartelijke mix van een grimas en een glimlachje aan de zachte peilen van zijn schrijfveer, zonder zijn blik van haar af te scheuren. 'Dat terzijde - waarom wilde je me spreken?'
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Autumn
.
.
Autumn

Just making smalltalk (Savador) UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Linima
Posts : 143
Points : 0
Just making smalltalk (Savador) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Lucht magie. Enkele trucjes water magie
Klas: -
Partner: You're so easy to read. But the book is boring me

Just making smalltalk (Savador) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just making smalltalk (Savador)   Just making smalltalk (Savador) Icon_minitimevr feb 13 2015, 11:36

Het duurde niet lang voordat ze een stem achter de deur vandaan hoorde komen en meneer Sathandiai haar aangaf naar binnen te kunnen gaan. Autumn liep het kantoor in en sloot zachtjes de deur achter zich. Haar blik ging even snel door de kamer, een gewoonte van haar als ze op en onbekende plek was. Weten waar alles is en waar je beste ontsnappingsroute zich bevind. Na die paar seconden liep Autumn naar de stoel die tegenover het bureau van Savador stond en nam plaats zoals hij tegen haar zei. Vervolgens vroeg hij wat ze kwam doen. Ze had hem inderdaad niet verteld waarom ze een afspraak wilde. Ze had alleen verzocht om een gesprek. Als eerste toverde Autumn een dikke enveloppe tevoorschijn en schoof die over het bureau richting Savador. 'Ten eerste wilde ik u dit graag persoonlijk overhandigen. Met de hartelijke groeten van mijn vader en L'Estrange Internationaal Schipwright Corporation,' begon ze kalm. Het was duidelijk wat er in de enveloppe zat gezien zijn dikte. Autumn sloeg een been over de andere, legde haar handen op haar schoot eb ging verder. 'Maar dat is niet de enige reden dat ik hier ben Master,'. Haar stem had nu een zakelijke ondertoon gekregen. Ze kwam iets serieus bespreken. 'Ik wou het graag met u hebben over mijn cijfer voor de les van Dragonkin,'. Ze herinnerde zich die les nog goed. Ze voelde haar bloed bijna weer het kookpunt bereiken als ze aan die goedkope troela Kriss dacht. maar zij was niet de reden voor haar woede. Misschien slechts een bliksemafleider. Waar haar razernij helemaal van opgelaaid was, was haar val. Die laatste kuil waar ze was gestruikeld of weggegleden. Ze had de complete controle over haar magie verloren. En dat had ze terug gekregen in haar cijfer. 'ik hoef u niet uit te leggen waarom ik ontevreden ben. Ik weet ook wel dat het deels mijn toedoen is. Maar mijn vader heeft veel vertrouwen in mij gesteld. Als ik geen goede cijfers lever, kan ik vertrekken. Dus, meneer Sathandiai, zou er een mogelijkheid zijn om mijn cijfer wat op te fleuren?'vroeg Autumn met haar blik strak op de man gericht. Zij wist ook wel dat zoiets niet gratis zou komen. Maar als zij iets had geleerd, dan was dat dat ieder mens wel iets verlangde. En dat zij de persoon was die bijna overal aan kon komen.
Just making smalltalk (Savador) Fith_egg_by_tektoh-d7c5dww
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Savador
 
 
Master Savador

Just making smalltalk (Savador) UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Just making smalltalk (Savador) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Just making smalltalk (Savador) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just making smalltalk (Savador)   Just making smalltalk (Savador) Icon_minitimeza apr 18 2015, 02:25

Just making smalltalk (Savador) 2n9hj5c
Afwachtend anatomiseerde hij haar, zijn scherpe ogen half tot spleetjes geknepen en een grimas zichtbaar op zijn lippen, zijn blik die kort over haar gestalte heen gleed alsof hij haar al wist te kunnen analyseren bij de kleinste bewegingen. Ze was hier met een onbekende reden gekomen, een plan zelfs, wellicht. En hij wilde weten wat. De motie in zijn spelende vingers vertraagde en stopte uiteindelijk helemaal zodra hij de dikke envelop onder de desk tevoorschijn zag komen. Met de hartelijke groeten van meneer L'Estrange en de L'Estrange Internationaal Schipwright Corporation, voegde ze erbij toe. Zwijgend sloeg hij zijn blik weer naar haar op. Pluimstrijken? Now, now. Dan moest er vast een minimaal verzoekje op haar aanbod volgen, concludeerde hij in gedachten. Er was even een kille glans over zijn ogen zichtbaar. Pray to the depths wat dat mocht zijn. Hij wachtte niet op een verdere toelichting van de knappe vierdejaars, maar legde zonder zijn starende blik van haar af te scheuren een hand over de envelop en trok deze traag naar zich toe. Hij voelde zich als een hond die een bot werd toegegooid, al was het maar om hem voor een goede bepaalde tijd zoet te houden. Meneer L'Estrange en zijn L'Estrange Internationaal Schipwright Corporation had zijn huiswerk onberispelijk gedaan; het gaf hem het idee dat er iets achter zijn rug werd beraamd. Toebreien naar een bepaald punt - zoethouden met presentjes - en dan, wanneer hij het minst op zijn hoede was, plaatsten zich twee handen tussen zijn schouderbladen om hem in de diepe kuil van nederlaag te duwen. Misschien was het zijn argwaan, maar het stond hem niet helemaal aan. Geld had hij in overvloed. Niet dat hij het niet graag aan zou nemen als de geldwolf die hij was; er waren.. andere versmachtingen.
Hij bedacht zich net hoe hij het geld opzij zou leggen en er geen cent van uit zou geven totdat hij zeker wist dat hij niet bedrogen werd op een smerige manier (een gepland conflict en meneer L'Estrange die op een dag bij hem aanklopte om al het geld terug te eisen, bijvoorbeeld), toen het meisje klaarblijkelijk ter zake wilde komen. Kalmpjes, en in een zwijgende stilte, liet hij haar haar zegje doen. L'Estrange besloot het onderwerp aan te snijden over de afgelopen vuurmagieles, waar ze een gigantische domper had begaan. Het was te verwachten. Haar val was gewoon een slag in zijn gezicht geweest, een totale verknoeiing, helemaal omdat hij het niet van haar had verwacht. En hij geloofde dat hij haar op zijn minst wel een beetje kende. Perfectionisme, een drift om alles tot topklasse te behalen en die haar recht vooruit stimuleerde, en, het feit aanneembaar, waarschijnlijk ook de prestatiedruk die op haar restte om haar familie niet teleur te stellen. Hij luisterde roerloos naar haar met zijn handen onder zijn kin gevouwen, en terwijl hij haar verhaal aanhoorde verspreidde zich een licht geamuseerde uitdrukking over zijn gelaat. Dit was één van de Puffoonse die meer dan alleen lucht in haar knappe hoofdje had. En ze had hier en nu het lef om met een lange dunne figuurlijke naald heel vakkundig een andere mogelijkheid bij hem los te punniken. Een aanbod in zijn schoot te werpen op hetzelfde moment. Een poging doen om hem op het uiterste puntje van zijn stoel te laten zitten, en was het geen goede poging. Maar je was op je achterhoofd gevallen of je was het niet, en hij was er zeker van dat hij aan die laatste categorie toebehoorde. Waarom zou hij haar niet op dezelfde manier uitbuiten, kiempjes van dubieuze betwistingen binnen haar geordende schedel planten, haar bespelen als een veelzijdig instrument en aan iedere snaar tijgen tot hij gevonden had wat hij zocht? Pappie kon er niets van weten, dat zou chaos en taboe zijn. Het feit dat ze hem geld toestopte om hem onwaarschijnlijk ook zijn mond te laten houden vertelde hem genoeg.
'Not exactly what I had in mind,' zei hij plotseling zacht met zijdezachte stem, doelend op haar dikke envelop met geld. Zijn toon was nog altijd doorspekt met een blijk van amusatie, al moest je erop letten om het te horen. Zo flegmatiek als maar mogelijk was flitste zijn blik even veelbetekenend naar zijn schoot, en toen weer terug naar haar; zichzelf afvragend of ze de hint begreep en - more importantly - of ze er het lef voor had om zich bij hem te komen zetelen. Hij ging niet in op haar verzoek. Nog niet, althans. Het was geen verandering van onderwerp, maar een ter hand stelling op waar hij naar toe wilde werken. En met haar inzicht zou het vast geen moeilijke opgave zijn om dat door te hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Gesponsorde inhoud



Just making smalltalk (Savador) UTL8oxA PROFILE
Just making smalltalk (Savador) UTL8oxA MAGICIAN

Just making smalltalk (Savador) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just making smalltalk (Savador)   Just making smalltalk (Savador) Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Just making smalltalk (Savador)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Making a new start.
» Savador!!!
» A new one has come {Savador}
» Reading a Story, or making one up...(Aloiysius)
» Frustration is making me sick -Sasuke-

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Headmaster's Office-