PortalIndexReading a Story, or making one up...(Aloiysius) HpD5UwnReading a Story, or making one up...(Aloiysius) 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Reading a Story, or making one up...(Aloiysius)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Roselle
.
.
Roselle

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Beamy
Posts : 136
Points : 19
Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Vuur en Donker
Klas: Master Savador
Partner: Do you want to burn your hands?

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Empty
BerichtOnderwerp: Reading a Story, or making one up...(Aloiysius)   Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Icon_minitimevr mei 29 2015, 20:31

Roselle liet zich langzaam neerzakken op een van de afgelegener plekjes op het grasveld. De groene sprietjes kietelde onder haar hand terwijl ze voorzichtig haar tas naast zich neer zette. Haar grijze ogen stonden bijzonder rustig voor haar doen, normaal zou ze namelijk zo gespannen zijn als een veer. Het boek dat ze uit haar donkerrode tas pakte was er eentje die erg bekend was in Razen. Ze had het boek dan ook al meerdere keren uitgelezen, maar ze bleef hem leuk vinden. Dus als ze niets te doen had -omdat ze haar huiswerk of verprutst of netjes afgemaakt had, dat laatste kwam nauwelijks voor- ging ze altijd met het boek in een rustige omgeving zitten. Dan kon ze volkomen op gaan in het verhaal.

Hier en daar trapte een paar jongens een balletje, echt opletten deed Roselle niet. Ze had het niet zo met gezelschap, zeker niet van het mannelijk geslacht. Als iemand haar tot uitbarsting kon brengen waren dat vaak toch wel de mannen. Die kende geen respect en acceptatie, evenmin deden sommige vrouwen dat. In Razen was ze dan ook niet anders gewend geweest dan het buitenbeentje te wezen.

Niemand had in de directe omgeving, zoals haar een kruising in het bloed. Haar moeder was een sterke Shadraanse, terwijl haar vader een en al trots Raziaans bloed was. Ze voelde een ongemakkelijke energiestoot in haar lichaam. Alsof bij de minder leuke gedachten haar innerlijke vuur weer op hol wou slaan. Toch wist ze het met een paar keer diep ademhalen weer te onderdrukken. Uiteindelijk was van haar respect door alle pesterijtjes en haar hulpeloosheid, eenzaamheid weggevaagd. Niemand kreeg zomaar respect, ze zouden eerst tot haar door moeten dringen, en moeten bewijzen dat ze van goede aarde kwamen. Anders zou ze hen het rest van het leven duidelijk maken wat voor verschrikkelijke wezens mensen waren. Ze deed altijd terug wat de mensen bij haar deden. Gaven ze respect -zou ze met tegenzin wel eens waar- hen ook respect geven. Haar haren vielen half voor haar ogen toen ze voorovergebogen haar boek opensloeg. Langzaam bladerde ze naar de juiste bladzijde toe.

Net op dat moment kwam er een bal hard tegen haar schouder aan, met een woeste blik stond ze dan ook op, haar grijze ogen stonden kil en vervaarlijk. Ze trok haar rode mantel snel recht, voordat ze haar hoofd even schudde, het was geen rustige beweging, maar een redelijk dreigende. Wie had het in zijn of haar hoofd gehaald haar rust te verstoren! Want dan kon die waarschijnlijk beter meteen naar voren stappen, voordat de stoom echt uit haar oren kwam. De impulsen van haar overactieve innerlijke vlam kwamen iets sneller aan, ze trilde lichtjes, voordat ze zich met een diepe zucht omdraaide, haar spullen oppakte en met grote passen -voor zo'n klein meisje- weg-beende. Ze vroeg zich nu echt oprecht af, waarom er nooit eens rustige plekken waren, waar ze ongestoord een boek kon lezen, en zich niet elk moment alert hoefde op te stellen. Toch wist ze ook wel dat een grote school, meestal ook voor veel en -redelijk- grote problemen konden zorgen. Zonder echt op te letten, liet ze zich nukkig in de buurt van de ingang neerzakken. Dit was echt een vreselijke dag!


Laatst aangepast door Roselle op za mei 30 2015, 18:14; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Aloiysius
..
..
Aloiysius

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : Aylan
Posts : 273
Points : 0
Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water en woud
Klas: geen
Partner: We are all broken. That's how the light gets in

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reading a Story, or making one up...(Aloiysius)   Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Icon_minitimeza mei 30 2015, 17:02

Aan zijn manier van lopen was te zien dat Aloiysius ervaring had in het al lezende manoeuvreren tussen de leerlingen door. Zijn ogen lieten de pagina van zijn boek niet los maar zijn voeten wisten om de een of andere reden precies waar ze heen moesten om niet tegen andere mensen op te lopen. Hij sloeg een bladzijde om met de duim die het boek vast hield terwijl zijn andere hand op datzelfde moment een haastig opgeborgen flesje drank uit de tas van een leerling viste. Zelfs na de boze reactie keek Aloiysius nog steeds niet op. 'Je kunt het ophalen in het kantoor van Master Savador en hem dan uitleggen wat jij met drank op school doet,' zei hij toonloos. Alsof hij een bandje was dat een ingesproken opname maar keer op keer moest blijven herhalen. Het flesje verdween in zijn eigen tas om later in te leveren. En voordat hij het goed en wel door had stond hij buiten. Het licht verschil liet hem een paar keer knipperen voordat hij verder kon lezen. Maar nu keek hij dan toch op van zijn boek. Hij legde het voor een moment opzij om uit zijn tas een pakje sigaretten en een aansteker te halen. Met twee keer draaien aan de ontsteker ontsprong er een vlam uit het koperkleurige buisje was met brandbare vloeistof gevuld was. Hij stak de sigaret in zijn mond en hield het uiteinde ervan bij het vuur. Toen de punt begon te branden klapte Aloiysius de bovenkant van het koperen buisje weer terug. De aansteker en de rest van de sigaretten verdwenen terug in zijn tas terwijl hij de brandende sigaret tussen twee vingers nam en de rook langzaam uitblies. Het was een slechte gewoonte, dat wist hij heel goed. Maar het was zo moeilijk om te stoppen. Hij had het al vaker geprobeerd, maar tot nu toe altijd zonder succes. Misschien dat hij ooit eens naar de schoolarts zou gaan, nu de school er weer een had, om eens bij haar om advies te vragen over stoppen met roken. Maar als hij de geruchten mocht geloven, dan was ze zelf ook een aardige roker. Een kleine glimlach verscheen op zijn lippen. Misschien moest hij de hoop maar helemaal laten varen.
Aloiysius pakte zijn boek weer op en zocht de bladzijde terug waar hij was gebleven terwijl hij zo tegen de leuning van de stenen trappen bleef zitten. Af en toe nam hij een trekje van zijn sigaret. Maar zijn blauwe ogen keken over de rand van zijn boek toen er nog iemand bij de ingang van het schoolgebouw kwam zitten. Ze zag er niet vrolijk uit. Ook zij had een boek bij zich. Rustig nam hij nog een trekje van zijn sigaret. Pas zodra hij de rook had uitgeblazen stond hij op om naast het meisje te gaan zitten. 'Misschien is het wel helemaal niet mijn zaak, maar is alles goed?' vroeg hij haar kalm. Misschien was het iets waarbij hij kon helpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Roselle
.
.
Roselle

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Beamy
Posts : 136
Points : 19
Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Vuur en Donker
Klas: Master Savador
Partner: Do you want to burn your hands?

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reading a Story, or making one up...(Aloiysius)   Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Icon_minitimeza mei 30 2015, 21:19

Roselle had in haar woede, en onrust niet opgemerkt dat eer een oudere jongen in de buurt was. Ze had namelijk net gehoopt in alle rust weer verder te kunnen lezen, toen de geur van rook haar neus binnenkwam. Zachtjes kuchte ze omdat ze niet zo van rook hield, en het haar keel deed kriebelen, voordat ze geërgerd haar hoofd iets optilde. Roselle keek daardoor net over het randje van haar boek heen. Ze hield de jongeman in de gaten, door hem aan te staren vanonder haar wimpers. Zo viel het tenminste niet erg op, haar hand bewoog ze nadenkend over de bladzijde die ze aan het lezen was, voordat ze verschrikt op keek omdat hij plaats nam naast haar. Ze liet het boek uit haar handen vallen, alsof het een zware baksteen was, en keek hem met grote, onrustige, grijze ogen aan. 'Misschien is het wel helemaal niet mijn zaak, maar is alles goed?' Werd haar kalm gevraagd, ze kon helemaal niet goed opschieten met het mannelijke geslacht, en balde haar linkerhand in een vuist. 'Je hebt gelijk! Het is helemaal niet jouw zaak!' Riep ze uit, haar ogen stonden redelijk kil terwijl ze iets van hem vandaan leunde. Alsof ze bang was om een contact aan te gaan. Niets was minder waar, ze was niet bang voor contact, ze hield gewoon niet van dat nutteloze gepraat, en ge-acteer, wat iedereen tegenwoordig leek te doen.

Een lichte rilling liep over haar rug, terwijl ze haar boek weer oppakte en op een bladzijde opensloeg. Ze veegde even over de rug van het boek, in de hoop het beetje viezigheid dat er op was gekomen er af te slaan. Haar grijze ogen stonden nog steeds nijdig, terwijl ze onbewust met een hand heel even over haar schouder wreef. Waar hoogstwaarschijnlijk een blauwe plek op was gekomen. Ze zei even helemaal niets. Niet omdat ze niets te zeggen had, want eigenlijk maakte zijn gedrag, hoe goedbedoeld dan ook, iets in haar los waardoor ze wou schelden. Maar omdat ze geen zin had om haar tijd te verspillen met een oudere jongen naast haar, sprak ze niet.

Ergens maakte het lezen van het welbekende boek, haar ook verdrietig. Ze moest dan denken aan Razen, haar thuisplaneet en de laatste jaren daar. Ze bladerde verwoed door het boek heen, alsof ze de juiste bladzijde niet terug kon vinden. Haar capuchon trok ze weer iets verder over haar gezicht heen, om te verbergen wat ze echt voelde en dacht. Ze leunde iets tegen de muur van het gebouw aan, dat majestueus was. Niet dat, dat haar verbaasde, ze wist zelf ook wel dat waar veel mensen waren, veel ruimte nodig was. Het was niet zo dat iedereen met een vierkante meter zichzelf gewoon kon verzorgen, het zou wel makkelijk zijn, maar dat was onmogelijk. Ze keek nu weer -zoals gewoonlijk wanneer ze iemand niet recht aan wou kijken- vanonder haar wimpers naar de man. 'Maar, omdat het lijkt alsof iedereen mij zo nodig moet storen, zou ik het wel vertellen.' Besloot ze uiteindelijk op een bitse toon. 'Het is alsof iedereen zijn zonnebril weer eens heeft opgezet, en zeg mij niet dat ik geen gelijk heb, want ik weet uit ervaring genoeg om te weten dat iedereen acteert. Dus wees alsjeblieft jezelf, je achterlijke zelf!' Haar stem had behalve bits, ook een beetje hard geklonken. Ze sloeg het boek met een harde klap dicht en stopte het weer in haar rugzak. Haar handen had ze netjes op haar schoot gevouwen, terwijl ze half uitdagend, half afwachtend, bleef wachten op zijn reactie.

Haar ouders, zelfs haar ouders hadden eerst gedaan alsof zij hun wereldwonder was. Om haar vervolgens hard te laten vallen, enkel omdat ze een halfbloedje was. Iets waar ze natuurlijk niets aan kon doen. Het dorp, was evenmin goed gezind geweest, en ze was voor plechtigheden en feestelijkheden uitgesloten. Ze mocht er niet komen, deed ze het wel kreeg ze vreselijke preken en extra werk. Dus had ze zich maar in het donker van haar kamertje opgesloten, en verlangend naar buiten gekeken op momenten van feestelijkheden. Eeuwenoude tradities had ze er mee moeten missen, iets waar ze als klein meisje gek op was geweest, in het boek dat ze nu net had willen lezen stond ook een van de tradities beschreven. Een van de enige die ze met een glimlach voor haar geest kon halen, alle anderen deden haar pijn en verdriet, dus probeerde ze er niet aan te denken. Haar ogen sloot ze even terwijl ze peinzend met haar rechterhand over haar voorhoofd wreef.


Laatst aangepast door Roselle op vr jun 05 2015, 20:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Aloiysius
..
..
Aloiysius

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : Aylan
Posts : 273
Points : 0
Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water en woud
Klas: geen
Partner: We are all broken. That's how the light gets in

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reading a Story, or making one up...(Aloiysius)   Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Icon_minitimevr jun 05 2015, 20:05

Ze schoot meteen in de aanval. Fel en agressief. Er was duidelijk iets waar ze zich niet helemaal lekker bij voelde. Maar als hij het zo hoorde leek ze er niet over te willen praten. Het kon haar blijkbaar niet eens iets schelen dat ze op deze manier tegen een stagiair sprak. Een ander zou haar voor die brutale opmerking naar het schoolhoofd hebben gestuurd. Maar Aloiysius negeerde het. Hij nam in plaats daarvan in alle rust nog een trekje van zijn sigaret. Ze zaten zo een tijdje stil naast elkaar. Maar op een gegeven moment begon het meisje naast hem weer met praten. 'Je bent boos omdat ik vroeg of alles goed ging?' vroeg hij kalm aan haar. 'Misschien ben ik echt nieuwsgierig naar jouw welzijn. Ik zag je zitten. Niet echt vrolijk. Natuurlijk hoef je ook niet elk moment van de dag vrolijk te zijn. Maar ik dacht, misschien kan ik je helpen. Is het echt zo moeilijk te geloven dat dat serieus mijn intentie was?' vroeg hij verder. Hij drukte de sigaret uit onder de zool van zijn schoen. 'Het was trouwens alleen maar een vraag. Het was onnodig om meteen zo uit te vallen. Een simpele bedankt voor je bezorgdheid maar ik heb hier geen behoefte aan, was genoeg geweest,' zei hij waarna hij weer opstond. Hij was al die tijd kalm gebleven. Hij was niet eens boos op haar vanwege haar gedrag. Hij had mensen om vreemdere dingen helemaal de pan uit zien flippen. Dan viel zij nog mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Roselle
.
.
Roselle

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Beamy
Posts : 136
Points : 19
Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Vuur en Donker
Klas: Master Savador
Partner: Do you want to burn your hands?

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reading a Story, or making one up...(Aloiysius)   Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Icon_minitimevr jun 05 2015, 20:55

Roselle wist wel dat het niet al te netjes was, wat ze er in een keer had uitgefloept. Ze dacht dan ook niet altijd eerst na, voordat ze ergens op reageerde. Daarbij vond ze het vaak lastig hulp te accepteren van anderen, hoe goed bedoeld het ook was. Haar grijze ogen gleden naar de jongen die rustig nog een trekje van zijn sigaret nam. Langzaam fronste ze dan ook, zelf ook even in gedachten verzonken. Misschien had ze beter haar mond kunnen houden, maar nu ze het er toch al uitgefloept had, kon ze het verleden niet meer veranderen, en om excuses te maken voor zo iets was ook niet echt een mogelijkheid. Ze was daar dan misschien ook te trots voor, haar ogen had ze tot spleetjes geknepen, terwijl ze heel voorzichtig vanonder haar wimpers naar de jongen keek. Blijkbaar wou hij uiteindelijk toch nog reageren op haar uitbarsting, dus zuchtte ze even, voordat ze naar zijn woorden luisterde. 'Je bent boos omdat ik vroeg of alles goed ging?' Vroeg de jongen kalm, heel even bleef ze stil zitten, voordat ze knikte. 'Soort van, ik ben gewoon niet in een goede stemming.' Misschien was dat ook wel overbodige informatie, sinds ze bijna wel zeker wist dat het hem wel was opgevallen. 'Misschien ben ik echt nieuwsgierig naar jouw welzijn. Ik zag je zitten. Niet echt vrolijk. Natuurlijk hoef je ook niet elk moment van de dag vrolijk te zijn. Maar ik dacht, misschien kan ik je helpen. Is het echt zo moeilijk te geloven dat dat serieus mijn intentie was?' Het meisje keek hem bijna geschokt aan. Zodra hij haar dat vroeg, ze kon hem niet geloven. Ze had toch wel het idee dat hij die woorden meende. Haar ogen waren groot en stonden vol verbazing en verwarring, waardoor antwoord geven op die vraag waarschijnlijk ook weer overbodig was. Zelfs een blinde kon bijna zien, dat ze bijna omviel van verbazing -niet in letterlijke zin natuurlijk-. Langzaam knikte ze weer, terwijl ze haar ogen weer op hem richtte, en hem recht in zijn ogen keek. 'Ja, dat is moeilijk te geloven. Zover ik weet ken ik jou niet...en waarom zou jij je daar überhaupt zorgen over maken?' De verwarring was nog steeds duidelijk hoorbaar in haar stem -die nu verbazingwekkend zacht klonk-, en een klein beetje zichtbaar in haar houding. De sigaret werd uitgedrukt met zijn schoen, terwijl het meisje even naar de lucht keek. De jongens die haar nog niet zo lang geleden met hun bal hadden geraakt, stonden in een groepje bijeen. Haar ogen keken hun bijna vals aan, ze hield er niet van om aangeraakt te worden, al was het door een voorwerp. Ze hield van heel veel dingen niet, toch had ze ergens diep van binnen, onder misschien talloze lagen verstopt, nog een bijzonder vriendelijk karakter zitten. Haar blik keerde ze weer stilletjes naar de jongen die duidelijk nog niet uitgesproken was. Ergens verwachtte ze wel een straf, of een flink gesprek, maar gelukkig viel dat mee. 'Het was trouwens alleen maar een vraag. Het was onnodig om meteen zo uit te vallen. Een simpele bedankt voor je bezorgdheid maar ik heb hier geen behoefte aan, was genoeg geweest,' besloot de jongen uiteindelijk waarna hij opstond. 'Dan weet ik dat nu,' murmelde het meisje zachtjes, haar ogen gleden weer naar haar rugzak, eerlijk gezegd had ze nu helemaal geen zin meer om het boek te lezen. 'Mijn ouders,' zei ze ineens zacht, alsof ze iets uit wou leggen. Maar toen sloeg de twijfeling weer toe waardoor ze zachtjes slikte en ophield met praten.

Ze wist dat ze goed moest nadenken voordat ze de waarheid uit de doeken deed. Haar ogen gleden weer naar haar rugzak die ze langzaam opende voordat ze het boek eruit haalde. Langzaam bracht ze -bijna onzeker- haar hand met daarin het boek naar de man toe. 'Ken je Raziaanse boeken?' Vroeg ze zachtjes, met een heel klein zuinig glimlachje om haar mond. Het leek geen glimlachje van harte te zijn, maar meer eentje om te verbergen dat ze nog steeds veel verschillende emoties voelde, die ze niet allemaal kon plaatsen. 'Deze is best goed, ik heb hem al meerdere keren gelezen.' Haar stem kwam er zachtjes, bijna zwak en breekbaar uit. Een wereld van verschil met hoe haar stem eerst had geklonken. Hij brak dan ook hier en daar bij een woord, alsof ze moeite had het uit te spreken. 'Deze gaat over een paar van de feestelijkheden die elk jaar in het land gevierd worden. In ons dorp was het altijd een heel bekijks.' Een dromerige maar ergens verdrietige blik verscheen in haar ogen. Het leek nu waarschijnlijk of ze heimwee had, wat niet zo was. Ze mistte de plek nauwelijks, enkel miste ze het feit dat ze daar alles kende, en hier alles nieuw was. Toch wist ze ook wel dat ze snel genoeg overal aan gewend zou zijn. Ze sloot haar ogen even, terwijl ze de beelden van de vrolijk feestende mensen weg probeerde te duwen. Ze trok haar knieën langzaam op terwijl ze haar armen er omheen vouwde, zodat ze een kleine ruimte vormde, waarin ze veilig was. Het zorgde ook voor een soort beschutting, tenminste zo voelde het voor haar. 'Mam, werd er niet altijd geaccepteerd. In het begin begreep ik nooit waarom. Nu wel..' Het laatste kwam er per ongeluk uit, haar ogen keken weer naar de man, ergens hopende dat hij verder zou vragen, maar ook dat hij het hier gewoon bij zou laten. Ze draaide haar gezicht toen weer weg, waarna ze diep zuchtte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aloiysius
..
..
Aloiysius

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : Aylan
Posts : 273
Points : 0
Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water en woud
Klas: geen
Partner: We are all broken. That's how the light gets in

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reading a Story, or making one up...(Aloiysius)   Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Icon_minitimevr jul 03 2015, 00:27

Hij bewaarde zijn kalmte in de hoop dat hij dat van het meisje terug zou krijgen. En hoewel ze nog steeds redelijk geïrriteerd leek sprak ze wel al iets rustiger. Niet in een goede stemming zei ze. Hij moest een glimlach onderdrukken zodat ze niet zou denken dat hij haar zat uit te lachen. Maar hij vond het een grappige woordkeuze. Het was zogezegd zacht uitgedrukt. Hij ging zelf verder en pakte de draad van het gesprek weer op. Hij wilde haar duidelijk maken dat hij geen toneelspel tegen haar speelde. Maar oprechte bezorgdheid om haar toonde. Haar blik toonde verbazing en dat vond Aloysius raar. Er was toch wel eens eerder iemand geweest die haar gevraagd had hoe het ging en of het ging gewoon omdat ze wilden weten of alles goed was. Aloiysius dacht even na over haar woorden. Ze had een goed punt. 'Als mensen zich niet meer zouden bekommeren om anderen, dan doet niemand het meer. En sommige mensen hebben een simpele ''hoe gaat het'' soms hard nodig. En soms is er iets waar een ander mee kan helpen. Maar zonder ernaar te vragen kom je dat nooit te weten,' vertelde hij. Hij nam het laatste trekje van zijn sigaret en drukte het stompje wat bijna alleen nog maar filter was uit. Hij sprak nog een laatste paar zinnen tegen het meisje en stond daarna op, klaar om zijn eigen weg weer te gaan. Maar twee woorden van haar kant zorgden ervoor dat hij toch bleef staan. Aloiysius keek haar aan. Voorzichtig ging hij weer zitten terwijl hij rustig en met een kleine glimlach wachtte of er meer zou komen. Hij zag hoe het meisje naar haar tas reikte en er een boek uit haalde wat ze daarna weer zijn kant uit stak. Hij knikte even bedachtzaam. 'Ik heb verscheidene Raziaanse boeken gelezen,' bevestigde hij. Hij legde zijn hand op het boek en zocht de ogen van het meisje weer op. 'Mag ik?' vroeg hij zacht, doelend of hij het boek even mocht bekijken. Zijn ogen gleden daarna over de kaft terwijl hij het ronddraaide in zijn handen. Hij moest eerlijk bekennen, dat deze hem minder eigen was. Ondertussen hoorde hij het meisje verder praten. Hij bladerde er even kort doorheen terwijl hij naar haar uitleg luisterde en knikte aandachtig. Daarna gaf hij het terug, het was immers haar boek. 'Klinkt als een boek wat ik zelf ook maar eens in de bieb moet gaan opzoeken,' glimlachte hij naar haar. Maar de blik in haar ogen was anders. Alsof ze iets miste. Was het heimwee? Was het haar familie? Het gesprek begon een geheel andere wending te krijgen. 'Wil je soms ergens vertrouwelijk praten? Mijn naam is Aloiysius trouwens, ik ben stagiair Literatuur op de school. Als je een vertrouwenspersoon nodig hebt...,' stelde hij vragend voor. Hij wist niet zeker of ze er wel behoefte aan had. Ze was moeilijk te peilen had hij al gemerkt.

Sorry voor de belachelijk late reactie
Terug naar boven Ga naar beneden
Roselle
.
.
Roselle

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Beamy
Posts : 136
Points : 19
Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Vuur en Donker
Klas: Master Savador
Partner: Do you want to burn your hands?

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reading a Story, or making one up...(Aloiysius)   Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Icon_minitimevr jul 03 2015, 15:04

Roselle was ergens wel blij geweest, met het feit dat het geen vechtersbaasje was waarop ze zo gereageerd had. Die had haar vast en zeker een klap verkocht. Heel even beet het meisje op haar lip, voordat ze met haar ogen de blik van de jongen op zocht. Om nog een keer voor de zekerheid te checken dat hij echt niet loog. Haar capuchon viel bijna van haar hoofd af, waardoor ze met een kort beweging hem weer beter opzette. Ze hield er niet van als anderen haar gelaat konden lezen. Ze was wat dat betreft soms nog wel een open boek. Ze luisterde geduldig naar wat hij te zeggen had, en gaf zo nu en dan ook een antwoord. Ze klonk nog steeds wel eens geïrriteerd. Maar dat was niet de man zijn fout. Al zou ze dat niet zo snel toegeven. Ze had nog steeds een beetje van haar Raziaanse trots. Nog steeds was ze verbaasd, als ze over zijn woorden nadacht, en ze wist zeker dat zelfs haar capuchon er niet tegen zou helpen. Het zou opvallen. Nadat ze hem had uitgelegd dat ze het niet begreep, leek de man even na te denken. Wat haar de tijd gaf heel even een paar keer diep in te ademen. 'Als mensen zich niet meer zouden bekommeren om anderen, dan doet niemand het meer. En sommige mensen hebben een simpele ''hoe gaat het'' soms hard nodig. En soms is er iets waar een ander mee kan helpen. Maar zonder ernaar te vragen kom je dat nooit te weten,' verklaarde hij uiteindelijk. Roselle knikte toen langzaam, daar had hij wel een punt. Hoe vaak zij niet gewenst had dat haar ouders het een keer aan haar zouden vragen. Niet dat ze eerlijk zou zijn geweest, maar toch. Nadat de sigaret eindelijk was uitgedrukt, tenminste wat er van over was, had de man weg willen lopen. Haar twee aarzelende woorden stopte hem daarin. De man keek haar aan, voordat hij voorzichtig weer ging zitten. Een kleine glimlach stond op zijn gezicht, waardoor het meisje heel even fronste. Weldra stak ze haar boek naar hem uit, een bedachtzame knik, maakte haar gewaar van het feit dat de man naar haar korte uitleg had geluisterd. 'Ik heb verscheidene Raziaanse boeken gelezen,' bevestigde de man. Erg verbaasd was ze niet, sinds hij net als haar met een boek hier heen was gekomen. De man legde zijn hand op het boek, en keek haar weer aan. Dit keer keek het meisje weg, ze hield er niet van om aangekeken te worden. Ze keek liever naar de grond of naar boven, vooral naar boven als haar draakje in de buurt was. Dan viel het namelijk niet op. 'Mag ik?' Vroeg de man zacht, haar toestemming vragend om het boek even te bekijken. Het meisje knikte weer, stilletjes sinds ze eigenlijk al te veel had gezegd. Voordat ze haar handen wegtrok en op haar schoot legde, haar ogen keken rustig naar het boek in zijn handen. Die hij rustig ronddraaide en bekeek. Na nog wat geblader en aandachtig geluister, gaf hij het boek aan haar terug. Waarna Roselle het in haar rode tas stopte. Voorzichtig alsof het boek evenveel waard was als haar familie. Eigenlijk zou het misschien wel meer waarde hebben. Haar familie had niets met haar gewild, dus waarom zou het dan nog van waarde zijn? Haar ogen gleden langs de man naar de ingang van de school. Ze wou hem niet verder aankijken, wetende dat er vele emoties in haar ogen te lezen waren. Misschien zou hij denken dat ze heimwee had, maar dan zou ze als nog een smoes moeten verzinnen. Ze knipperde met haar ogen, tegen de beelden die zo nu en dan voor haar blikveld langs schoten. De herinneringen, er zaten er een paar mooie bij. Een paar die ze had toen ze nog stukken jonger was. De laatste jaren waren een nachtmerrie geweest. 'Klinkt als een boek wat ik zelf ook maar eens in de bieb moet gaan opzoeken,' glimlachte de man. Het meisje grinnikte zachtjes. 'Als je wilt kun je hem ook van mij lenen hoor, zolang hij maar niet kapot terug komt.' Haar stem klonk zacht, alsof ze met haar gedachten nog steeds ergens anders was. Het gesprek, of haar woorden hadden gezorgd voor een andere wending. Eentje die Roselle zenuwachtig maakte. Haar ogen gleden weer naar de man, die het leek op te merken. 'Wil je soms ergens vertrouwelijk praten? Mijn naam is Aloiysius trouwens, ik ben stagiair Literatuur op de school. Als je een vertrouwenspersoon nodig hebt...,' het was een vraag. Een vraag die haar gesteld werd, het was geen commando. Het meisje keek hem bedenkelijk aan. Voordat ze haar rugzak even oppakte en om een schouder sloeg. 'Aangenaam, Aloiysius.' Zei het meisje uiteindelijk maar. 'Roselle,' was het enige dat ze zei, dat moest lijken op voorstellen. Ze vond dit soort situaties altijd ongemakkelijk. Ergens wou ze er wel over praten, dus keek ze hem met een hulpeloze veelzeggende blik aan. Ze zocht naar woorden, enkel leek ze die niet te vinden, dus zuchtte ze diep. Voordat ze haar knieën nog dichter tegen zich aan trok en in elkaar kroop. 'Is goed,' besloot ze uiteindelijk, naar een korte stilte. Niet wetende wat voor woorden ze anders kon gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aloiysius
..
..
Aloiysius

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : Aylan
Posts : 273
Points : 0
Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water en woud
Klas: geen
Partner: We are all broken. That's how the light gets in

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reading a Story, or making one up...(Aloiysius)   Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Icon_minitimedi sep 08 2015, 00:04

Ze was een aparte verschijning. De manier waarop ze haar blik afwendde als hij haar aan wilde kijken en een moment daarna waarop haar ogen zich in hem boorde als zijn ogen zich niet op haar richtte. Ze observeerde, maar hield er niet van om zelf geobserveerd te worden. Begrijpelijk. Zoiets lag vaak in de menselijke aard. Ze zijn van nature nieuwsgierig en willen weten wat anderen doen. Maar die anderen hoeven niet te weten wat er in hun hoofd omgaat, dat was dan weer privé. Zoals hij eerder al geconstateerd had, een apart verschijnsel. Net zoals zij. Maar soms waren mensen zo gesloten dat het geen zin had om te provoceren. Daar werden ze alleen maar onwennig van. Soms was het daarom beter om die mensen met rust te laten. En soms, was zo'n stap ook precies wat ze nodig hadden om echt te zeggen wat ze wilden. Aloiysius was blijven staan en even later weer naast haar gaan zitten. Maar toen hij weer naast haar zat ging ze niet door over haar ouders. In plaats daarvan vroeg ze hem over Raziaanse boeken. Ze liet hem het boek zien waar ze in aan het lezen was voordat ze in gesprek waren geraakt. Met uiterste zorg bekeek Aloiysius het boek. Hij bladerde er zachtjes doorheen om de pagina's niet onbedoeld te beschadigen terwijl zijn ogen over enkele bladzijden flitsten om stukken van zinnen te lezen en een kleine impressie te krijgen waar het boek over ging. Maar behalve dat kreeg hij ook de uitleg van het meisje die het boek natuurlijk al kende. Hij knikte en gaf het ding uiteindelijk aan haar terug. Hij glimlachte even om haar woorden. 'Dat zal ik onthouden,' waren de woorden die hij erbij sprak. Maar daarna werd hij serieuzer en vroeg hij haar of er misschien iets was waar ze vertrouwelijk over wilde praten. Ze gaf geen antwoord, niet meteen in elk geval. Ze stelde zich eerst aan hem voor als Roselle. Ze gaf geen achternaam, maar dat was nu ook niet van belang. Toen ze toestemde knikte hij. 'Je hoeft niet te praten over dingen waar je niet over wilt praten Roselle. Maar als je er wel behoefte aan hebt, dan kun je me in het lokaal Literatuur vinden. Ik beloof je dat alles tussen ons blijft,' zei hij kalm. Ze had er nog niet helemaal zeker van geleken, maar hij wilde in elk geval laten weten dat hij er was om leerlinge te helpen.

Misschien beter om dit topic nu naar het lokaal te verhuizen als je wilt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA PROFILE
Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) UTL8oxA MAGICIAN

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reading a Story, or making one up...(Aloiysius)   Reading a Story, or making one up...(Aloiysius) Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Reading a Story, or making one up...(Aloiysius)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Come as you are {Aloiysius}
» Check-up }{ Aloiysius Claude
» Okey, my first official day... [Aloiysius]
» Eerste gesprek || Aloiysius Claude
» I got no booty like a caddilac, but I can set you in overdrive. [ Aloiysius ]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Grass Field-