PortalIndexLeave me alone HpD5UwnLeave me alone 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Leave me alone

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Master Damian

Master Damian

Leave me alone UTL8oxA PROFILEPosts : 210
Leave me alone UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: D a r k
Klas:
Partner:

Leave me alone Empty
BerichtOnderwerp: Leave me alone   Leave me alone Icon_minitimevr jan 27 2012, 21:10

Met een smak gooide de jonge vrouw de deur van de shuttle dicht zodat het ding helemaal trilde. De piloot begon luidkeels tegen haar te schreeuwen dat ze het rustiger aan moest doen en als blikken konden doden zou hij nu ter plaatse tot as vergaan zijn onder haar blik. Katherine was woest, wilde iets kapot gooien of iemand eens een goede mep verkopen. De meeste mensen die haar kenden zouden zeggen dat ze helemaal niet meer zichzelf was en aan de ene kant was dat ook zo. Haar groene ogen waarin normaal de pretlichtjes op en neer dansden, spuwden bijna vuur en haar gezicht was vertrokken tot een woedende grimas. Deze keer was hij echt te ver gegaan, had gezorgd dat de mensen rondom haar nu duidelijk zagen dat ze een shadraanse was. Percy had het recht niet om te eisen dat ze met hem trouwde en moest al zeker niet proberen haar te bedreigen. Haar vader maakte het goed en zijn toestand was weer stabiel. Op het moment dat de conclusie kwam dat hij terug beter zou worden had de man haar apart genomen en had gezegd dat als ze niet met hem trouwde hij de gezondheid van Jonathan Pierce terug achteruit ging laten gaan. Het enige wat Katherine daarop gereageerd had, was een slag in zijn gezicht. Niemand bedreigde een lid van de machtigste familie van het oosten van Shadra, ookal gedroeg ze zich soms als een Novaan. De roodharige vrouw had er nog een heel deel beledegingen in haar moedertaal naar zijn hoofd gesmeeten toen ze hem de deur uitschopte. Als die ellendeling ooit nog een stap in haar huis durfde te zetten zou ze het hem betaald krijgen en het was zeker geen pretje om haar toorn te voelen.

Overal waar Katherine kwam, werd het een stuk donkerder en verwelkten de bloemen. Als haar woede wat minder was zou ze aan Norwood kunnen vragen of hij de bloemen terug wilde laten groeien, want zo van die dode bloemen gaven niet echt een goed gevoel bij de leerlingen. Nu ze aan de leraar woudmagie dacht: ze had de man al een tijd niet meer gezien in de gangen als de les afgelopen was en evenmin in de lerarenkamer. Zou hij ziek zijn ofzo? Zonder het zelf echt te beseffen liep ze richting de trappen die naar de kerkers leidden terwijl haar rode haren als een vuurzee achter haar aan golfden. De dunne hakken van haar schoenen brachten een regelmatig getik voort terwijl ze dieper en dieper onder het kasteel terecht kwam. Hier was het donker, voelde ze zich haar in haar element. Haar voetstappen, opgejaagde ademhaling en wegrennende dieren waren de enige geluiden die te horen waren. Bij de gedachte aan de verschillende dieren die hier rondliepen gleed er een rilling over haar rug, maar de woede die ze voelde zorgde ervoor dat ze niet gillend wegliep. Katherine moest iets stukmaken of op zijn minst tegen iemand kunnen uitvliegen. Ze stopte met lopen toen ze een andere aanwezigheid voelde die ze niet kende. Malaika zou haar niet snel in de kerkers begeven, Savador had het te druk met zijn werk en Norwood was op de een of andere manier verdwenen. Na een tijdje wist ze welke magie soort ze voelde, aarde. De hoeveelheid was te groot voor een leerling, maar te klein voor een LM, dus moest het wel een van haar collega's zijn. Licht hyperventilerend van onderdrukte woede wachtte de jonge vrouw af totdat de persoon zich bekent zou maken.


Master Laurent
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Laurent

Master Laurent

Leave me alone UTL8oxA PROFILEPosts : 380
Leave me alone UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Earth.
Klas: Mentor
Partner: The reason everyone looks for love, is because it's the closest thing we have to magic.

Leave me alone Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leave me alone   Leave me alone Icon_minitimedo feb 02 2012, 15:09

Zijn voetstappen klonken luid in de verlaten gang. De laatste lessen van vandaag waren voorbij. Nu meer leerlingen tot het besef waren gekomen dat zijn vak weer op het rooster stond werden de lessen voller. Werd hij drukker met al het papierwerk. Iets waar hij wel heel erg aan moest wennen. Als stagiaire had hij de leraar altijd geholpen bij diens werk. Leek het altijd wel mee te vallen met het werk dat hij er in stopte. Maar die leraar nam het werk dan ook vaak mee naar huis. Iets wat bij hem niet aan de orde was. Aangezien deze school nu als zijn thuis beschouwt kon worden. Niet dat hij daar moeite mee had oh god nee. Het was wennen ja dat zeker. Maar op een vreemde manier voelde dit kasteel, deze school vertrouwd. Had zo zijn eigen charme die het door de jaren heen nooit verloren was. Ooit hadden hier jonkheren en beeldige jonkvrouwen rondgelopen. Stralend in al hun pracht. Ridders in vol ornaat met hun schildknapen aan hun zijde. Koningen, koningen. Liefde, romantiek, intriges. Natuurlijk sloegen zijn gedachten weer op hol. Hij had tot tegenstelling van veel anderen geen hekel aan het verleden. Had die tijd dan ook graag mee mogen maken. De tijd voor de muziek uit zo’n klein doosje dat je alleen maar met jezelf kon delen. Terug in de goede oude tijd. De tijd dat men nog niet van het bestaan van andere planeten af wist. De tijd dat er nog geen shuttles waren, geen elektrische tijd. Wat moest dat heerlijk geweest zijn. Hij zag het al voor zich. Hij op de rug van Zephuros zijn spierwitte ros. Hele dagen rondrijden op de rug van zijn dier. Dat moest toch heerlijk zijn. Afijn, hij was nu in het hier en nu. En moest nodig eens gaan zorgen dat al dit werk af kwam. Een aantal toetsen dat hij nog na moest kijken van de derde klas. Dan moest hij nog de lessen van morgen en overmorgen voorbereiden en dan eindelijk had hij even een dagje vrij. De eerste sinds hij hier aangekomen was. Dan kon hij eindelijk de school eens rustig verkennen. Misschien eens een gesprek aanknopen met een van zijn collega’s zodat ze hem wat meer konden vertellen over de school en haar leerlingen. Over het reilen en zeilen en hun ervaringen natuurlijk. Had zo nu en dan wel eens een glimp van een leraar opgevangen maar veel? Nee niet bepaald. Misschien was het dan ook aan de orde dat hij niet vaak in de lerarenkamer was. Het voelde nog een beetje vreemd. Was dan misschien ook wel een vreemde eend in de bijt. Nou ja, hij zou het zeker nog wel een keer doen. Wanneer het uit kwam ja. En dat was het momenteel niet. Hoe heerlijk zou het zijn als hij dadelijk heerlijk op zijn stoel neer kon zakken. Het laatste werk af zou maken met een heerlijk glas rode wijn en daarna zijn bed op te zoeken. Ja waarschijnlijk zou dat de planning voor vandaag worden.

Dat zou het geworden zijn. Als hij niet de druk van een enorme aura gevoeld zou hebben. De lampen in de gangen leken in sterkte af te nemen hoe dichter hij bij de bron van die druk, van die aura in de buurt kwam. In plaats van links af te slaan en richting zijn kamer te lopen draaide Laurent zich op zijn hakken om. Door nieuwsgierigheid gedreven. Wie of wat was het dat zo’n aura kon hebben. Wat was er gaande? Niet dat hij direct gevaar beproefde maar gewoontjes was het ook niet aangezien het niet van een leerling zou kunnen zijn. Hoorde hij nou voetstappen? Even bleef hij staan om te luisteren. Maar hij hoorde niets meer. Liep toch door want de druk leek ineens een heel stuk afgenomen te zijn. Tot hij bij een deur terecht kwam. Waar die heen zou leiden? Wist hij veel. Zonder na te denken opende hij de deur en tuurde de duisternis in. Een trap, uit steen gehakt leidde naar beneden. De kerkers. Die zouden tot diep onder het kasteel leiden als hij het bij het juiste eind had. Het geluid van hakken op steen weerklonk vanuit de diepte. Zonder twijfel stapte hij de duisternis in. Gebruikte het beetje vuurmagie dat hij bezat om een paar kaarsen aan te steken voordat hij geheid lang uit op zijn smoel viel. Het was klammig en rook nogal muf hier. Toch voelde hij zich hier best aangenaam. Zo dicht bij zijn favoriete element. Aarde. Rook aarde om zich heen. Voelde het. Het leek alsof de kracht in hem toe nam. Dat was dan misschien wel niet zo maar dat gevoel bracht deze omgeving wel met zich mee. Laurent hoorde hoe dieren wegschoten. Het waren vast en zeker muizen, of ratten. Of wist hij veel wat zich hier allemaal zou bevinden. Dat de bron van de kracht die hij voelde niet ver weg was mocht wel duidelijk zijn. Het kon geen leerling zijn, die optie liet hij al varen. Van de legendarische magicans had hij ook gehoord. En aangezien hun kracht nog groter moest zijn zou ook die optie doorgestreept kunnen worden. Bleef over, een leraar. Of lerares natuurlijk. Wie. Geen flauw idee. De enigste andere leraar die hij daadwerkelijk bij naam kende was Master Savador. Tevens ook het schoolhoofd natuurlijk. Hij hoorde iemands ademhaling. Opgejaagd. Licht hyperventilerend. Liep rustig verder tot gepaste afstand. Zag een schim. Ontdekte al snel het sillouet van een vrouw. Zette nog een paar stappen in haar richting tot hij haar kon onderscheiden. Een vrouw van rond de twintig, jonger dan hem dus. Met rode lokken die als een vuurzee over haar schouders vielen. En ze leek niet vrolijk. Nee, alles behalve dat. ”Alles goed Mademoiselle?” vroeg hij haar rustig met zijn franse accent. Een vriendelijke glimlach sierde zijn gelaat. Licht bezorgd namen zijn helblauwe en wijnrode ogen haar op. Onderzochten haar. Probeerden haar alvast te peilen. Maar als bepaalde mensen moeilijk te peilen waren, dan waren het vrouwen. Bleven hen, de mannen, maar verbazen. Daarom hield hij zo van het vrouwelijke geslacht. Ze deden hem maar versteld blijven staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Damian

Master Damian

Leave me alone UTL8oxA PROFILEPosts : 210
Leave me alone UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: D a r k
Klas:
Partner:

Leave me alone Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leave me alone   Leave me alone Icon_minitimema feb 06 2012, 17:37

Hij had haar bedreigd, had het lef gehad om zoiets te doen. De klap die ze in zijn gezicht gegeven had, had ervoor gezorgd dat zijn hoofd helemaal naar links geslagen was en de vorm van haar hand er vuurrood in gestaan had. Als ze goed had doorgeslagen moest er op dit moment een grote blauwe plek ter hoogte van zijn wang staan. Na die woede-uitbarsting had Katherine haar spullen gepakt, aan de buurvrouw gevraagd ofdat ze voor Jonathan Pierce wilde zorgen en had de eerste de beste shuttle terug naar de school genomen nadat ze Percy een heel deel verwensingen naar het hoofd had gegooid. Op dit moment was die woede wat minder, maar nog niet helemaal weg. De mensen die ze tegenkwam voelden gewoon dat ze kwaad was en dat ze voor even niet in haar buurt moesten komen. Haar groene ogen die altijd zo vriendelijk stonden, straalden niets anders dan woede en een tikkeltje verdriet uit. Ze had Percy altijd al sympathiek gevonden, had zelfs op het punt gestaan om hem te vergeven als ze in Shadra aankwam. Nee, in plaats van met een gelukkig gevoel thuis te komen, kwam ze door zijn toedoen echt woest terug. Echt, de meeste flensen zouden zich nu omdraaien als ze haar aura voelden , maar blijkbaar dacht de persoon die earthmagic beheersde daar anders over. Katherine kneep haar ogen tot spleetjes toen de man zichtbaar werd. Wacht even, had hij nu echt serieus twee verschillende kleuren van ogen? Apart, maar hij stond er wel mee. "Zie ik eruit alsof alles goed gaat?" Snauwde ze als antwoord op zijn vraag. Even schrok ze van de toon waarop ze het zei, maar ze probeerde zich zo goed mogelijk te herstellen. Een lichte bries zorgde ervoor dat haar haren en stukje opvlogen en beschaamd keek ze naar de grond. Het was net alsof dat briesje een teken was geweest, een afkeuring in de vorm van gefluister. "Sorry." In dat ene woordje hoorde je hoeveel spijt ze had van haar lichte uitbarsting. Katherine kende de man niet eens en hij had er niet voor gezorgd dat ze woest was. Niet kwaad of woedend, maar echt woest. De jonge vrouw kon veel verdragen, maar niemand deed haar vader iets aan om haar te krijgen. Na een tijdje keek ze terug op en krulden haar lippen om in een geforceerde glimlach. "Katherine Pierce, lerares dark magic," stelde ze zich voor en ze stak haar hand uit die nog wat trilde van ingehouden woede. Op haar gezicht was geen spoor te ontdekken van de woede die ze in haar binnenste voelde, ze had niet voor niets geleerd om haar emoties te verbergen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Leave me alone UTL8oxA PROFILE
Leave me alone UTL8oxA MAGICIAN

Leave me alone Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leave me alone   Leave me alone Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Leave me alone

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Leave me alone
» I can't leave
» I have to leave
» NO, leave me alone
» How could you leave us?!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Dungeons-