MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Dark // Fire Klas: Teacher FireMagic Partner: ♛ Seven Devils all around you
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal wo jan 09 2013, 17:36
Zijn ogen flitsten door de zaal. Naar zijn zogeheten 'zoon', die zijn mannetje dacht te staan tegenover Scarlet, kennelijk zijn date voor vanavond. Naar het gezelschap op hetzelfde podium waar hij zat, een paar meters van hem af. Hij zat statig, recht, met het glas wijn losjes tussen zijn vingertoppen. Op Elisabeth naast zich richtte hij zich even niet meer. Ze leek nogal het stillere type te zijn. Niets mis mee, maar behalve dat heerste er nog een ongemakkelijkheid tussen hen waar hij weinig mee kon. Nu, althans. Misschien dat dat veranderde in de loop van de avond. Tot slot gleden zijn priemende slangachtige ogen weer door de zaal. Even leek hij abrupt te verstijven, zijn hoofd gedraaid en zijn blik vol haat en wrok tussen zijn zwarte lokken door gericht op een paar dat hij al zolang uit elkaar probeerde te houden. Door jaloezie kon een mens tot vele dingen toe in staat zijn. Het maakte de donkerste kant van een persoon los. En nu was de beurt aan hem om zich bezit te laten nemen door de emotie, vanaf zijn schemerige plekje onopvallend en woedend starend naar Norwood, die de vrouw toelachte waar hij al jaren ondanks haar blindheid en zijn tientallen vergeefse inspanningen zo immens veel van hield. Eres. Madeline. Als er geen andere aspecten waren geweest waar hij zich tot moest richten, had hij enkel naar haar gekeken. De hele avond. Op haar afstappen zou niet het verstandigste zijn nu ze zijn werkelijke naam wist, ondanks de drang die des te groter werd. Hij had al zolang geduldig zitten wachten. Toen, en ook nu. En was hij deze keer niet snel genoeg, snaaide die verachtelijke Norwood dat prachtjuweeltje weer voor zijn neus weg. Hij had zijn lol gehad. Had een kind van haar, had de kans gekregen om met haar te mogen trouwen en bijzondere momenten te delen - terwijl hij met een gebroken hart zat weg te kwijnen op zijn kantoor. Maar nu wilde hij zijn entrede in haar leven maken. Verscheidende mensen waagden zich na de openingsdans van de Legendarische Magiërs al op de dansvloer. Lachend, verliefd, als goede vrienden, de tijd van hun leven genietend in een scenario dat voor hen al net zo sprookjesachtig zou zijn als dat hij hier op de stoel bleef zitten, het begin van de avond langzaam slijtend in zijn eigen wrok en haat.
Miss Sugar
PROFILE Real Name : Suikerklontje Posts : 387
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Air en Dark Klas: - Partner: I'll take you away deep into my heart so no person in the world can ever get you back.
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal wo jan 09 2013, 21:21
Enkel en alleen zat er een glimlach op haar gezicht doordat Savador de roos in haar haar een tikkeltje corrigeerde. Zijn handelingen waren voor haar idee zacht en teder, alsof ze elk moment kon breken. Ze voelde zich eerlijk gezegd ook zo. Ze had het gevoel dat al haar bloed in haar wangen zaten en haar hoofd kon ontploffen. Ook al zou dat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren. ‘Perfect.’ De man bleef even naar heer gezicht kijken en zij staarde recht in die prachtige ogen terug. Hij is absoluut niet hoe mijn studenten en oud collega’s hebben beschreven. Hij is niet duivels en gemeen. Hij is best zachtaardig...Laat ik maar hopen dat dat alleen op dit soort avonden zo is. Ik houd immers wel van wat pit. Dat denkend liep ze aan zijn arm mee naar het podium en moest ze haar jurk best ver omhoog houden om op de treden te kunnen komen met ook nog het glas rode wijn in haar hand. Gelukkig kreeg ze enkele hulp van haar perfecte date. Eindelijk even zitten om om zich heen te kijken en te genieten van de wijn. ‘Hm. Merlot.’ Ze genoot echt van een goed glas wijn. Maar meer dan dat kon ze nog niet drinken. Zelfs na twintig jaar deed het nog denken aan haar vader. Ze bleef even in gedachten zitten maar werd wakker geschud door Savadors stem. ‘Wijnliefhebster?’ Dat was ze zeker. Ze hield er echt van maar nog steeds, niet te veel. ‘Ja, maar niet veel. Ik kan niet zo veel drinken.’ Het probleem was echter meer mentaal dan lichamelijk. Ze kon heel goed tegen alcohol, maar niet bij de gedachte erbij. Ze zou nooit, maar dan ook nooit dronken worden. Daar kreeg ze trauma’s van haar vader weer te zien en het was zeer oncharmant om als dame je helemaal dronken te zuipen. Bij het kijken naar de dans van de legendarische magiërs en een goed glas wijn werd ze terug gezogen naar wat er allemaal gebeurt was in de afgelopen jaren. Ze dacht aan hoe haar vader vaak uitbarstingen had omdat hij zoveel dronk en aan hoe hij verdween toen ze vijf jaar was. Ze had zichzelf op de armste straten van Noord-Shadra als zwerver moeten redden. Honden die hielpen haar te overleven, maar vooral de eerste hond die haar hielp bleef in haar gedachten. Anna. Een Duitse herder naar haar moeder vernoemd, die net zoals haar op de straten leefde. Ze volgde elkaar overal. Zelfs toen Elisabeth in een weeshuis terecht kwam op haar negende, bleef Anna bij haar. Enkele jaren later stierf Anna aan ouderdom maar liet één puppy achter om haar gezelschap te houden. Haar huidige trouwe viervoeter Oliver. Zelfs al had ze nu zes andere honden in haar kamer, was Oliver nog steeds de beste. Abrupt werd ze uit haar gedachten gehaald doordat haar glas op was en de muziek van het eerste nummer was gestopt. ‘Oh my, mijn excuses. Ik was even met mijn gedachten afgedwaald door de geweldige sfeer in combinatie met deze wijn.’ Zou ze het hem moeten vertellen? Zou ze hem zeggen over haar vader dat dat de reden is voor haar soort van alcohol angst. Bij even wat beter denken kwam ze tot het besluit dat soort dingen maar te laten voor later. Ze zou het wel graag willen vertellen en dat was lichtelijk te zien in haar gezichtsuitdrukking. Gelukkig had ze haar gezichtsuitdrukking al snel door en veranderde het in een kleine licht geforceerde lach. Wie weet zou Savador denken dat het zijn schuld was.
Laatst aangepast door Miss Sugar op vr jan 11 2013, 09:30; in totaal 1 keer bewerkt
Enyana .
PROFILE Real Name : Noa Posts : 1003
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Woudmagie Klas: Master Savador Partner: When all the lights are out, I still see two silver ones that haven't
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal wo jan 09 2013, 21:25
Na al een aantal passen begon ze het al te voelen, haar spieren begon langzaam te protesteren maar ze hield vol. Ze kende de passen wel, alleen wilde niet alles meewerken. Maar Malekith wist haar te helpen. Bij het meer had hi haar schriftje al gered van de verdrinkingsdood en nu hielp hij met diezelfde kracht haar hele lichaam. Ze werden beide in een soort zilveren gloed gehuld en plots voelde het alsof haar benen nooit waren getroffen door lamheid en gebrek aan groei. "Now we're one, for as long as you want." Fluisterde hij zachtjes, terwijl hij haar nog altijd rustig meenam over de dansvloer. En ze wist dat hij het ook voelde, die vreemde aantrekkingskracht die bij haar en Lie alleen van haar leek te komen. Het mocht niet en het was verkeerd...ze wist het, maar nu wilde ze daar niet aan denken. Ze hield even stil, ging op har tenen staan en fluisterde op haar beurt in zijn oor. 'Thank you, thank you for coming into my life...' Ze danste nog een tijdje verder totdat ze weer even stilstonden. Ze keek hem gelukzalig aan en haar ogen schitterden. Maar haar uitdrukking veranderde abrupt toen haar echt partner achter hem verscheen met een gezicht als een pissige slang. 'Wat denk je in godsnaam dat je aan het doen bent?' Lie sloeg met zijn staf op Malekith's schouder. Toen keek hij haar aan. 'Ik heb op je gewacht.' zei hij koeltjes. Maar dat kon niet, Enya had hem al de hele week aan zijn kop gezeurd of ze nou zouden gaan of niet maar Lie had nooit laten blijken dat hij van plan was te gaan. 'Maar blijkbaar ben je liever bij hem dan bij mij, wil je het zo spelen?' Zei hij en hij liet de staf van malekith afgleiden. 'Maar ga gewoon rustig door, ik stoor wel niet meer.' En met deze woorden draaide hij zich om en liep naar een iets donker stukje waar hij op een stoel ging zitten. Enya liet Malekith los om Lie achterna te lopen maar bedacht zich toen dat hij haar net zwaar had beledigd. Als een één ding was waar Enya stiekem wel trots op was, dan was het haar fantastische manier van vooruit plannen. En geen mens, zelfs haar partner niet, moest het in zijn hoofd halen om daar een opmerking over te maken. Als door de adder gebeten liep ze naar hem toe en ging woedend tegenover hem staan. 'Ten eerste heb ik het recht om te dansen met wie ik wil, ten tweede heb jij geen enkel recht mijn vrienden pijn te doen en ten derde lieg je alsof het gedrukt staat!' snauwde ze, net hard genoeg dat een aantal mensen in de omgeving het konden horen. 'Je hebt op geen enkele manier laten blijken dat je vanavond zou komen, eerder het tegenovergestelde. Waar zie je mij trouwens voor aan?! Als jij iedere avond voor pampus op bed ligt, mag ik mezelf toch zeker wel gaan vermaken door gewoon met vrienden iets te gaan doen?!' Ze was pisnijdig nu, haar hele avond naar de knoppen.
Gast Gast
PROFILE
MAGICIAN
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal wo jan 09 2013, 21:42
Beledigt liep Enya op hem af, Lie keek haar aan zonder enige angst in zijn ogen was alleen maar woede te lezen. 'Ten eerste heb ik het recht om te dansen met wie ik wil, ten tweede heb jij geen enkel recht mijn vrienden pijn te doen en ten derde lieg je alsof het gedrukt staat!' snauwde ze, net hard genoeg dat een aantal mensen in de omgeving het konden horen. Lie keek even alle kanten op, hij hield dit graag een beetje tussen hen maar als Enya het zo wilde dan zou ze het zo krijgen, en Malekith was zíjn vriend niet dus hij kon doen wat hij wilde met hem. Hij ging staan zodat hij een kop groter was dan haar en haar zo een beetje leek te laten herinneren dat hij nog altijd sterker was. 'Je hebt op geen enkele manier laten blijken dat je vanavond zou komen, eerder het tegenovergestelde. Waar zie je mij trouwens voor aan?! Als jij iedere avond voor pampus op bed ligt, mag ik mezelf toch zeker wel gaan vermaken door gewoon met vrienden iets te gaan doen?!' En dat was een gevoelig puntje voor Lie. Het was waar dat hij ongeveer iedere avond dronken op bed lag, maar dat hoefde niemand te weten. Hij greep haar pijnlijk bij de schouder. En boog zich naar voren. 'Jij houd je mond over waar ik me s' avonds mee bezig houd anders zal ik iedereen ook vertellen waarom jij zo klein bent.' Siste hij en de laatste woorden kwamen er triomfantelijk uit. 'En ik lieg niet, blijkbaar haal jij alleen maar de nukkige momenten boven van mij, ik heb een paar keer gezegd, al was het niet zoveel, dat ik op je zou wachten.' Hij zei niet waar, want dat wist hij zelf ook nog niet. Maar een ding was hem gelukt. Hij had Enya's avond verpest en die van hem beter gemaakt. En eigenlijk had hij wel trek om te dansen. De greep op haar schouder verslapte en hij ging weer recht op staan, met een veelbetekenende blik die betekende dat ze nu haar mond moest houden vlogen zijn ogen nu naar Malekith die daar nu nog steeds schaapachtig stond te kijken. Zijn ogen waren donker maar veranderde even naar koel. Hij knikte naar hem kort alleen als begroeting en keek toen weer naar Enya, wachtend om haar reactie.
Malekith .
PROFILE Real Name : Donja Posts : 286
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Dark and Air Magic Klas: Mentorklas van Master Savador Partner:
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal wo jan 09 2013, 23:19
Het koppel wiegde rustig over de dansvloer. Zo zou Malekith wel voor altijd door kunnen blijven gaan! Hij wist niet hoe het kwam, maar hij voelde zich een soort van verbonden met Enya. Hoe ze zo in zijn armen lag... Hij voelde alsof het zijn plicht was haar te beschermen, haar blij te maken. Even hielden ze stil, en ging Enya op haar tenen staan. Ze bracht haar gezicht naar de zijkant van Malekith's hoofd en fluisterde iets terug. "Thank you, thank you for coming into my life..." Bij wat ze nu fluisterde sprongen de tranen in Malekith's ogen. Hij glimlachte breder dan hij ooit had gedaan, en wist even niet wat hij moest doen of zeggen. Toen wist hij het. Hij sloot haar in zijn armen, en gaf haar een enorme knuffel. Hij snikte zachtjes van blijdschap in haar haren, en keek haar toen weer lachend aan. Hij zag dat Enya zelf ook ontzettend gelukkig was, en haar ogen schitterden als kleine lichtjes. Opeens verdwenen de lichtjes, en vertrok Enya's gezicht. Malekith keek haar verschrikt aan. Lag het aan hem? Toen zag hij dat Enya niet naar hem keek, maar naar iets wat achter hem stond. Uit het niets voelde Malekith iets hards op zijn schouder neerkomen, waarna hij boos omkeek. "Jij..." siste hij kwaad en verstoord. "Wat denk je in godsnaam dat je aan het doen bent?" Daarna wende hij zich tot Enya, en keek haar kwaad aan. "Ik heb op je gewacht." Zei Lie bazig, iets wat Malekith totaal niet aanstond. "Maar blijkbaar ben je liever bij hem dan bij mij, wil je het zo spelen?" Zei hij Jaloers. Malekith wilde zich er even in mengen, maar hij hield zich toch maar in, dit was volgens hem iets tussen Enya en Lie, en hij wilde liever niet dat hij het erger maakte. Hij zette een stapje opzij, en keek Lie aan alsof hij hem nu van zijn hoofd zou kunnen ontdoen. "Maar ga gewoon rustig door, ik stoor wel niet meer." Zei Lie kwaad, en draaide zich om. Mokkend ging hij op een stoel in een donker stukje zitten. Malekith keek hem pisnijdig aan, Lie had dat mooie moment verstoord! Hij haatte het als vriendjes deden alsof ze alles maar konden maken, hij zou Lie het liefst nu door elkaar schudden, en hem eens vertellen wat hij voor achterlijk iemand was. Enya stond ook even te kijken, en deed toen precies wat hij al verwacht had. Ze liet hem los, en wilde achter Lie aanrennen. "Stom manipulerend gedrag... Dat doe je niet tegenover je vriendin!" Riep hij net iets te hard, maar hij kon er niets aan doen. Toen bleef Enya staan, alsof ze zich bedacht. Malekith kreeg een klein, smiechtend grijnsje op zijn gezicht, toen hij zag dat Enya er opeens als een boze feeks uit zag. Met grote passen liep ze naar hem toe, en ging woedend tegenover hem staan. Toen kwam het. "Ten eerste heb ik het recht om te dansen met wie ik wil, ten tweede heb jij geen enkel recht mijn vrienden pijn te doen en ten derde lieg je alsof het gedrukt staat!" Snauwde ze hard. Een paar mensen die eromheen stonden keken verschrikt op, en Malekith schoot in de lach. Snel sloeg hij zijn hand voor zijn mond, maar kon het toch niet laten om een beetje te gniffelen. "Je hebt op geen enkele manier laten blijken dat je vanavond zou komen, eerder het tegenovergestelde. Waar zie je mij trouwens voor aan?! Als jij iedere avond voor pampus op bed ligt, mag ik mezelf toch zeker wel gaan vermaken door gewoon met vrienden iets te gaan doen?!" Enya stond met vuur in haar ogen tegen Lie te schreeuwen, en Malekith stond vermaakt toe te kijken. "Die krijgt zijn welverdiende aanpak..." zei hij zachtjes in zichzelf. Toen zag hij hoe Lie Enya ruw bij haar schouder pakte, en schoot het vuur hem in de ogen. Hij zag dat hij iets tegen haar zei, en verwachtte niet dat het al te vriendelijk was, maar toen er een triomfantelijk, arrogant lachje op Lie's gezicht verscheen... Toen werd het hem teveel. Met vuur in zijn ogen liep hij met grote, boze passen op de twee af, maar negeerde Enya. In plaats daarvan greep hij Lie bij zijn keel, liep met grote passen aan één stuk door, en sleepte hem met gemak mee. Zijn blik was koud, en met geweld drukte hij Lie tegen de muur, waardoor zijn voeten een stukje van de grond kwamen. "Hoe durf je je bloedeigen vriendin zo ruw te behandelen?!" siste hij. Zoals eerder had hij het gevoel dat hij Enya moest beschermen, dus deed dat nu ook. "Ik zal je eens wat vertellen... Jongens die hun meisje zo behandelen verdienen helemaal geen meisje! Ga jij eerst maar eens leren hoe je een vrouw moet behandelen!" schreeuwde hij, en gooide Lie op de grond. Daar lag hij nu op zijn rug, met Malekith die pisnijdig een paar meter verderop stond. Hij keek even naar Enya, die moest vast wel geschrokken zijn. "Wie denk je wel dat je bent... denk je dat je alles maar kan maken?! Fuck off you cunt!" Riep Malekith nog een keer, en liep kwaad naar Enya toe. "Gaat het een beetje?!" riep hij bezorgd. "Sorry als ik net een beetje te ver ben gegaan... het maakt me gewoon zo boos als iemand zich zoo tegenover zijn vriendin gedraagt..." En dat meende hij. Niemand praatte zo tegen zijn vriendin, dat hoorde niet.
Mitch .
PROFILEReal Name : Pam Posts : 85
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Wood, ultimate Flower Power >D!! Klas: Master Norwood ftw >3 Partner: Finally a 'date' for the Christmas Prom, but where the Hell is she D:?
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal wo jan 09 2013, 23:55
Manage me, I'm a mess Turn a page, I'm a book Half unread I wanna be laughed at Laughed with, just because I wanna feel weightless And that should be enough
‘Hoeveel?!!’ Zijn ogen klapten bijna uit zijn hoofd toen hij de rij getallen voor de komma had zien staan. Holymelonely! Hoe moest hij dat ooit betalen? Mitch werkte niet en kreeg maar een klein bedrag aan geld elke maand door zijn ouders in een envelop toegestuurd. No way dat hij dit pak kon betalen. Kopen was al lang uitgesloten, maar zelfs de huur zou hij van je never je nooit niet kunnen betalen. Somber en met lege handen was Mitch de winkel uitgelopen. Dat was zuur. De kans dat hij een date zou vinden was al zo klein geweest en nu zat ook dit hem nog eens tegen. Hoe zou hij het Ellia moeten uitleggen? Geen werk, geen geld, geen pak, geen kerstgala. Geen Ellia. Geen Ellia in jurk.. Oh nee!! Ho. Stop! Nu ging hij te ver! Een Viridis gaf niet op! Opgeven stond niet in het woordenboek en zeker niet wanneer het om meisjes in jurken ging! Als met toverslag veranderde zijn hele houding van neergeslagen in vastberaden. Hij zou dat pak huren al zou dat het laatste zijn wat hij zou doen! Het kerstbal zelf daarbij nagelaten dan. Daar deed hij het tenslotte voor. Met gebalde vuisten en een vastberaden blik stapte hij door de straten van Oak’s Field. Zijn doel stond vast en niets dat hem meer in de weg zou staan.
Achteraf was de smid toch niet zo’n goede keus gebleken. Vlak voordat Mitch de slaapzaal verliet, wierp hij nog een laatste blik op zijn handen die door het vele werk stug, ruw en hard waren geworden. Ze zaten onder de eelt en wondjes. Zijn nagels waren gebroken en her en der zaten krassen en sneetjes. Dagen had Mitch in de smederij doorgebracht die altijd wel een paar sterke handen kon gebruiken. De zwartgehaarde man met de lange baard en aansluitende snor had echter geen medelijden met de ‘youngster’. Mitch mocht de zwaarste klussen doen wanneer Mhorinn de smid geen tijd had en elke avond kwam hij weer terug met spierpijn, maar hij werd aardig goed betaald. Het was voldaan werk. Verder was de bloemist ook altijd blij wanneer Mitch letterlijk wat magie in zijn bloemen wist te schenken. De plantjes groeiden sneller dan normaal en zagen er door de laag toverkracht nog mooier uit dan wanneer ze natuurlijk waren gegroeid. Dat had hem ook wat goudstukken opgeleverd en uiteindelijk had alles bij alles, inclusief de kleine klusjes die hij tussendoor had gedaan, hem genoeg geld geleverd om de kledingmaker te betalen. Het marineblauwe pak en de strik waren een vreemde aankoop geweest in het Middeleeuwse dorpje, maar desalniettemin was Mitch er dolbij mee. Hij had echt van alles gepast, van een typische Shadraanse billentikker tot een casual Erdse colbert. Uiteindelijk was hij uitgekomen op een donkerblauw pak met een donkerblauw strikje. In eerste instantie was hij voor een zwart pak met stropdas gedaan, maar kwam er later achter dat donkerblauw hem vriendelijker en wat zachter stond. Bovendien was het net iets vrolijker dan altijd maar weer dat zwart. En de vrouw van de verkoper, die nieuwsgierig maar stilletjes mee had zitten kijken, had zijn stropdas gewisseld voor een strik toen zij, Mitch en de verkoper zelf Mitch voor de spiegel stonden de keuren. Uiteraard ging dat gepaard met een moederlijke kneep in zijn wang en complimentjes over hoe ‘schattig’ hij eruit zag. Nu was schattig niet bepaald hoe Mitch omschreven wilde worden, maar als een vrouw hem aanraadde de strik te dragen en niet de stropdas, wie was hij dan om daar niet naar te luisteren? Ze had er beduidend meer verstand van dan hij. Dus trok hij zijn strik nog even aan voordat hij de deur van de slaapkamer sloot en met een opgewonden gevoel in zijn buik richting de grote zaal schreed. Op de gang liep Mitch langs een spiegel. Zonder na te denken liep hij verder, maar nam toen een aantal passen terug om zichzelf te kunnen aanschouwen. Twijfelachtig liet hij zijn hand in zijn broekzak glijden waar zijn vingers met twee lange staafjes plastic speelden. Zou hij het doen? Het zag er best cool uit, maar was het wel geschikt? Heck no! But who cares? Met een grijns haalde hij de volledig zwarte zonnebril uit zijn zak en zette hem op zijn neus. Alsof hij helemaal vol van zichzelf was poseerde Mitch voor de spiegel. Who is the man? I am the man! Oh yeah, this man, this gentleman, is gonna get some chicks tonight. Or, no, he would stay by the side of his lady. Oh, my dearest Ellia, what do you think of a glass of shrub? Shall I go and get you some or would you rather have me keeping you accompany for some while longer? Mitch kotste bijna door zijn eigen gedachten. Ze waren ook zo zoetsappig, maar het was nou eenmaal wat meisjes leuk vonden, dacht hij. Al leek Ellia niet de meest geschikte persoon om het op uit te oefenen. Ondertussen liep er een groepje meisjes giechelend langs en zorgden ervoor dat Mitch abrupt stopte met zijn theatrale houdingen. Zijn wagen kleurden zacht rood en hij besloot dat het maar eens tijd was om verder te gaan. De grote zaal had nog nooit zo indrukwekkend geleken. De grote kroonluchters vulden de zaal met een warm licht en de lege dansvloer zorgde ervoor dat de zaal nog groter leek dan dat die al was. Er stonden al wel wat mensen, maar, hopelijk, nog lang niet allemaal. Mitch was niet een van de eersten, maar was zeker niet te laat. Toen hij aan kwam waren er enkel een aantal leraren, een paar leerlingen en een of misschien twee vroege Legendarische Magiers. Bewonderend staarde hij even naar een lange vrouw met zwart, ingevlochten haard ook al viel er een deel nog tot op haar rug. Zij was de Vrouwe van de Duisternis, gokte Mitch. Ze zag er naar zijn maatstaven nog apart uit, maar zagen alle mensen van Shadra, de planeet van de Duisternis, er vaak niet wat apart uit? Ach, hij met zijn groene haar en zonnebril moest gewoon z’n mond houden over dat soort dingen. Ze deden er sowieso niet toe. Wat er wel toedeed was Ellia. Hij begreep dat ze er nog niet was. Dat kon Mitch in een opslag zien. Dus hij zou op haar moeten wachten. Geen probleem. Mitch liet zijn zonnebril in zijn zak glijden. De lol was er nu al vanaf. Ietwat ongemakkelijk zo alleen bleef hij maar bij de tafel met hapjes staan, wachtend op de verschijning van de Shadraanse. Hij kon er niets aandoen dat zijn hoofd zich vulde met verwonderingen over hoe ze eruit zou zien. Om een of andere gekke reden vond Mitch dat moeilijk. Ellia was stoer en zeker niet meisjesachtig. Misschien zou ze het houden op iets simpels en zwarts? Zou ze iets met haar gezicht doen? Zou ze überhaupt de moeite nemen om er speciaal uit te zien? En hakken? Die Shadraanse rockchick op hakken? Nee… Nou ja, zolang hij maar benen kon zien of een aantrekkelijk figuurtje. Oh yes, hij verheugde zich er nu al op. Maar de klok tikte door en de zaal stroomde vol. Er kwamen mensen bij en er ontstond een groep van mensen die alle zicht op de ingang blokkeerde. Maar Ellia was er niet bij. Hij had nu al vijf rondjes door de zaal gelopen en haar nog steeds niet gezien. Het stond nu wel vast dat ze er echt nog niet was. Langzaam maar zeker begon Mitch zich zorgen te maken. Wat als ze gewoon niet zou komen? Als ze zich bedacht zou hebben en hem hier maar zou laten staan. Hij zou er niet op van staan te kijken, maar dat betekende nog niet dat hij het leuk vond. Het waren zorgen die steeds groter werden en hem op een gegeven moment zelfs naar de wc toe dwongen om zijn gespannen blaas te legen. Toen hij zijn handen waste maakte Mitch een afspraak met zichzelf. Hij zou nog drie mensen vragen of ze haar hadden gezien en wanneer de laatste ook een negatief antwoord zou geven, zou hij een stille, maar zekere aftocht blazen. Met een snelkloppend hart en trillende handen liep Mitch de zaal weer in. De eerste aan wie hij vroeg of hij een getint, Shadraans meisje met zwart haar had gezien was een jongen van zijn etage, de woudetage, waar hij aardig mee op kon schieten. Helaas haalde de jongen zijn schouders op en schudde zijn hoofd. Damn. Maar nog geen reden tot paniek. Hij had nog twee kansen. De tweede aan wie Mitch diezelfde vraag vroeg was een meisje van Cassia. Zelfde antwoord. Ondertussen keek Mitch ook heus zelf wel uit naar zijn partner of the day, maar kon haar zelf ook niet vinden. Nu lag al zijn laatste hoop, dat toch al niet veel meer was, gevestigd op een classy jongen die Mitch niet helemaal wist te plaatsen. Het meest deed hij hem nog denken aan een lid van de vroegere Shadraanse maffia. Mitch naderde hem van achter en was onbewust naar hem toegetrokken door zijn lengte gecombineerd met zeer waarschijnlijk de opvallende bolhoed. Met een zekere wanhoop niet alleen in zijn buik, maar ook in zijn ogen tikte Mitch op de jongen zijn schouder. Laatste kans. ‘Hey, sorry als ik je onderbreek, maar heb jij toevallig een meisje met zwart haar gezien? Eh, getint huidje, grijsachtige ogen, Shadraans?’ Hij stond daar wat aarzelend, onzeker, de angst voor teleurstelling op zijn gezicht geschreven, terwijl de zenuwen omhoog kropen. En hij had geen idee wat hem te wachten stond…
*Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat Mitch haar naam nu wel kent c:
Enyana .
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Woudmagie Klas: Master Savador Partner: When all the lights are out, I still see two silver ones that haven't
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal do jan 10 2013, 11:30
Ze begon nu echt pisnijdig te worden en haar ogen werden rood. Maar Lie stond abrupt op en greep haar hard bij haar schouder. 'Jij houd je mond over waar ik me s' avonds mee bezig houd anders zal ik iedereen ook vertellen waarom jij zo klein bent.' Siste hij en de laatste woorden kwamen er triomfantelijk uit. 'En ik lieg niet, blijkbaar haal jij alleen maar de nukkige momenten boven van mij, ik heb een paar keer gezegd, al was het niet zoveel, dat ik op je zou wachten.' Ze kreeg het gevoel of haar bloed in ijswater veranderde. Haar blik stond op onweer en haar ogen werden nog feller rood. 'Waag het niet om mij te bedrijgen!' snauwde ze en probeerde haar schouder los te rukken. 'Heb het gore lef niet! LAAT ME LOS!' Pets! Haar hand had het werk al vericht. Ze schrok bijna zelf van de kracht waarmee ze hem geslagen had. Even stond ze hem nog kwaad aan te kijken maar toen passeerde een ander persoon haar, greep Lie bij zijn keel en drukte hem tegen de muur aan. "Hoe durf je je bloedeigen vriendin zo ruw te behandelen?!" siste Malekith. "Ik zal je eens wat vertellen... Jongens die hun meisje zo behandelen verdienen helemaal geen meisje! Ga jij eerst maar eens leren hoe je een vrouw moet behandelen!" schreeuwde hij, en gooide Lie op de grond. Enya schrok van de serieuze woede waarmee dat gebeurde. Ze had Malekith nog nooit zo gezien, en zichzelf eerlijk gezegd ook niet. "Wie denk je wel dat je bent... denk je dat je alles maar kan maken?! Fuck off you cunt!" Riep Malekith nog een keer, en liep kwaad naar Enya toe. "Gaat het een beetje?!" riep hij bezorgd. "Sorry als ik net een beetje te ver ben gegaan... het maakt me gewoon zo boos als iemand zich zoo tegenover zijn vriendin gedraagt..." Een hoop leerlingen keken geamuseerd naar Lie die op de grond lag. Enya knikte zachtjes naar Malekith. Maar alles werd haar teveel, het schreeuwen en slaan had haar veel kracht gekost en de rode kleur op haar wangen maakte plaats voor wit. Haar ogen kregen weer hun donkere blauwe kleur terug. Ze voelde zich duizelig worden en wankelde. Ze pakte als houvast Malekith's arm en sloeg haar hand tegen haar slaap. Hij had het gedaan om haar te beschermen...dat wist ze, maar feit bleef dat ze hem nu in een vervelend conflict had gegooid wat eigenlijk alleen haar en Lie aanging.
Queralena Goddess of Ducklings
PROFILE Posts : 141
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Dark Magic met lichte Fire Magic snufjes. Klas: It is the other way around honey. Partner: I am here, he is there.. oh.. should I despair?
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal vr jan 11 2013, 20:48
Ondanks het feit dat Queralena haar energie in haar had getrokken was het niet moeilijk om de andere vollere energiën te vinden zodra ze door de grote deuren stapten. Met haar blik gericht op de nieuwe aanwezigheid voelde ze haar magie meteen proberen uit te steken en hoewel ze wist dat het natuurlijk was, bleef ze het een rare gebeurtenis vinden die ze meteen onderdrukte. De magie van Nova was zo tegenovergesteld dat een deel van haar het aantrok en het andere deel het afstootte. Zeer frustrerend. Een klein glimlachje was te zien zodra Eodan zich bij haar en Norwood had gevoegd. 'Niet blij me te zien Eodan? Ik voel me bijna gekwetst.' Haar toon was vriendelijk, uiteraard allemaal vanwege de kerstsfeer. Queralena was net van plan om hem iets te vragen toen ze werden gestoord door een kind van haar planeet en een gemeende glimlach verscheen bij het zien van het kind. Gelukkig ben ik ook een van haar voorbeelden. Daar heeft ze zich goed uit gered. De tijd ging langzaam voorbij waarbij er steeds meer van haar collega's binnenstroomden en zich automatisch bij elkaar begonnen te verzamelen. Geweldig. Ze liet haar aandacht dan ook verslappen en richtte die liever op de kinderen die een stukje verderop bezig waren. Het duurde daarom ook een tijdje voordat Queralena doorhad dat er tegen haar was gesproken, door meerdere personen nog wel, ze was helemaal opgegaan in de jonge kinderen die het alleen maar super vonden dat de Grote Zaal was veranderd en een kerstsfeer had. Een lichte frons verscheen en haar hoofd besloot zich dan toch maar om te draaien om te kunnen aanschouwen dat Avani samen met Eragon ervandoor ging. De openingsdans? Oh ja, daarom was ze zo vroeg gekomen. 'Ik meen me te herinneren dat vanwege de kerstgedachte wij de openingsdans als koppel zouden doen, heer Eodan? Ik hoop dat ik u niet hoef te leiden voor de dans?' Queralena hief haar hand om mee te worden genomen naar de dansvloer door Eodan, achter Avani en Eragon aan. Van alle Legendarische Magicians waren er maar drie heren en Miotas was nog niet op komen dagen en de vrouwe van het duister zou niet met een andere vrouw dansen als ze gewoon een heer kon claimen. Zelfs al was het dan de heer van het Licht. Nu maar hopen dat de muziek snel zou worden gestart dan kon dit feest beginnnen.
Master Savador
PROFILE Real Name : Saf Posts : 14626 Points : 0
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Dark // Fire Klas: Teacher FireMagic Partner: ♛ Seven Devils all around you
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal za jan 12 2013, 01:12
Zijn oneindig lijkende stroom aan duistere gedachten werd even onderbroken door Elisabeths zachte stem. Nog een beetje afwezig keek hij naar de rozeharig vrouw op, en onmiddellijk ontplooide zich een zuinig glimlachje op zijn smalle lippen. Nauwelijks zichtbaar, want het was niets voor hem om aan iemand die hij nog niet goed kende een brede gemeende glimlach te schenken. In die gevallen gebeurde het zelfs zelden, tot hij wist of ze zijn respect waard waren of niet. 'Zoals het een beeldschone vrouw betaamt,' luidde zijn kalm gebrachte antwoord. 'Het doet me al deugd genoeg te horen dat je er niet vies van bent.' Want het was niets vrouwelijks om je lam te zuipen en in je stontbezopen status oncharmant met omhooggekropen jurk op straat te gaan liggen rollen. Zoals Uda spijtig genoeg wel vaak genoeg leek te doen als ze met rooddoorlopen ogen, onder de kleerscheuren en vuile vegen op haar kledij na haar nachtdienst in Oak's Field wel leek te doen. Zelfs hij was niet zo'n ongemanierde schoft als hij zich in alle eenzaamheid aan de wijnfles vergrepen had en te diep in het glaasje had gekeken. En zelfs als het zo voorkwam dat hij er losse handjes door kreeg als vervelende bijwerking sloeg hij nog geen vrouwen. Enig fatsoen bleef hem bij, dat vond hij ook belangrijk. Aan de andere kant gezien was zijn mening over vrouwen die niet op hun mondje waren gevallen al sinds jaren hetzelfde gebleven; aantrekkelijk, opwindend. En alles wat daar onder viel. Savadors blik scheurde zich los van zijn glas waarin hij even zat te staren, en hij draaide zijn hoofd nogmaals in de richting van Elisabeth. Het Shadraanse accent in haar woorden klonk hem zo bekend. Vertrouwd. 'Dat geeft beslist niets, dear.' Verontschuldigingen waren niet nodig. Het was ook een opgave je aandacht niet de vrije loop te laten gaan naar al het pracht en praal dat vanavond in de zaal te bezichtigen was. 'Vind je?' ging hij zacht in op haar reactie over een geweldige sfeer die er zou hangen. 'Eerlijk gezegd heb ik het niet zo op kerst.' Zeg nou zelf; wat was er jaarlijks nog meer commerciëler dan dat loze gebeuren? Een paar dagen van 'vrede' en 'gezelligheid' en jezelf volvreten en het kostte klauwen met geld. Niet dat hij er ooit uitgebreid aan gedaan had. Normaal gesproken bracht hij het door in zijn kantoor, hard doorwerkend zoals op iedere andere dag. Een volgend vrolijk kerstnummer waar hij zodanig van walgde dat hij de huiveringen moest onderdrukken klonk door de zaal, maar voor hem leek er even een korte stilte te heersen. Tussen hem en Sugar, althans. Zijn blik dwaalde weer af naar de bloedrode drank in zijn glas. Een zachte ademteug ontsnapte tussen zijn lippen door toen hij deze opende. 'Elisabeth..' Een vraag brandde op zijn lippen. Hij kreeg echter niet de kans deze na enige twijfelingen uiteindelijk te stellen, want zijn plotseling verhardde ogen blikten de zaal in alsof iets onaangenaams plots zijn aandacht had getrokken. 'Excuseer me -' Zonder nog een blik of woord stond hij kordaat op, plaatste zijn glas onder zijn stoel en beende stug het podium af, waarna hij zich wringend door de mensenmassa verdween. Het geschreeuw, het gescheld; het was hem allemaal niet ontgaan, desondanks het allemaal aan de andere kant van de zaal plaatsvond. Soepeltjes stapte hij over Lie heen die daar languit op de vloer lag te bivakkeren alsof hij voor hem niets meer dan een afgedankt matje was - en ging zelfs even met de hak van zijn herenschoen 'heel per ongeluk' op zijn vingertoppen staan. Zo bleef hij ook 'heel onbewust' een halve minuut staan terwijl hij de tijd nam met zijn handen elegantjes in zijn zij de vingers van de jongen half te kneuzen voor hij uiteindelijk langzaam zijn blik naar beneden liet glijden. 'Ben je klaar?' vroeg hij retorisch met opgetrokken wenkbrauwen terwijl hij op het joch neerkeek, maar met de duidelijke bekende woede zichtbaar in zijn gezicht. 'Mooi..' Het woord kwam sissend, half fluisterend, bijna venijnig over zijn lippen terwijl hij het joch met een vrij ferme tik van zijn schoen omrolde en met een hand onder zijn oksel ruw overeind loodste. Er volgde geen aankondiging, geen woord toen hij daarna meteen verder beende, Lie niet eens de tijd gunnend om te herstellen. Zonder pardon greep hij het donkerharige joch dat bij Enyana de held stond uit te hangen niet bepaald zachthandig beet in zijn nekvel. Eerder alsof hij een onhandelbare hond was dan een leerling die zojuist de sfeer had verstoord door bijna een gevecht te beginnen en die er zo nu en dan 'gewoon 's nachts even uit moest'. Hij had een ijzersterk geheugen, wist wie en uit welk jaar hem in de eerste week van het schooljaar had uitgescholden, een grote mond tegen hem had opgezet of sowieso iets had uitgevreten. En dit joch was de nachtdoler die hij midden in de nacht op de gangen had toegesnauwd, die hem zoals zovelen anderen tegenspraak leverde. In strakke pas liep Savador in een rechte lijn verder, de jongen met zijn ene hand onbeschroomd voor zich uit duwend en Lie aan zijn andere meeslepend. Geërgerd, omdat zoals gewoonlijk geen enkele andere leraar de moeite nam om de twee apart te nemen en hij het weer moest doen. Het waren dan wel zijn mentorleerlingen, maar toch. Kwaad, om wat de jongens hadden geflikt op een traditioneel Bal dat nog nauwelijks geopend was. Op de gang buiten die inmiddels verlaten was, buiten het zicht van al de gezelligheid in de Zaal, smeet hij ze met hun rug tegen de muur. Woest flitsten zijn goudgele ogen van de een naar de ander. Een spier in zijn hals spande zich strak aan doordat hij zo stevig zijn kaken op elkaar gebeten had, bij zijn slaap was een ader opgezwollen. Ook de verzwaarde ademhaling door zijn neusgaten maakte duidelijk dat hij woedend was, en je hem maar beter niet nog kwader kon krijgen. 'Geef me één goede reden waarom ik jullie niet tot creperend gort zou ranselen,' siste hij hees. Zijn stem klonk corrupt, niet zoals hij gewoonlijk hoorde te klinken wanneer hij kwaad was. Het was bijna angstaanjagend te noemen. Wat wilden ze ook, de vuile honden. Niet alleen maakten ze er een heuse heisa van, nee; ze maakten ook zijn mentorklas ten schande met hun barbaarse gedrag, en daarmee hém. Furieus ging zijn blik van de een naar de ander, in afwachting op een of ander domzinnig antwoord dat er ongetwijfeld weer uit zou komen.
Master Flavio
PROFILE Real Name : Zoë Posts : 2255 Points : 0
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Light magic. Klas: Too old for that. Partner: Someone destroyed me and it can't be healed.
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal za jan 12 2013, 15:06
Natuurlijk wilde hij dat mensen hem niet uit zouden gaan lachen en dan vooral de leerlingen niet. Als leerlingen hem zouden uit gaan lachen, dan zou hij hoogstwaarschijnlijk zo snel als mogelijk weg willen gaan van Starshine Academy. Flavio wilde niet dat allerlei kinderen hem uit zouden gaan lachen, dan voelde hij zich gewoonweg minder waardig en een ongelofelijke nul. Hij zou zich dan echt heel erg schamen, maar gelukkig hoefde dat niet. Want hij had helemaal niets lomps gedaan. Hij was niet gevallen en godzijdank was hij opgevangen door Master Kana. Hij was dan toch echt zijn redder in nood, maar dat liet hij niet heel erg goed merken. “Wat een geweldige intrede van mijn perfecte date.” De man begon zoals gewoonlijk weer lichtelijk te blozen. Waarom begon die man toch te blozen? Dat was gewoonweg ontzettend – ontzettend gemeen. Waarschijnlijk wist de man gewoon dat hij daar een beetje een zwak voor had. En daarmee treiterde de man hem ontzettend erg. Grrr. Gemeen hoor. “Ja dat weet ik..” mompelde Flavio vervolgens tegen de man. Maar nee, eigenlijk was het helemaal geen ‘geweldige intrede.’ Leugenaar, dat het eigenlijk ook was. Bah.
“Je ziet er geweldig uit Flavio, echt… Wauw” Okay. Dat was echt een heel lief, maar alsnog. Hij was een heel klein beetje nog steeds boos op de jongeman. Het kwam gewoon doordat de man hem een soort van had ‘bedrogen’ met Master Savador. En het was absoluut geen fijn iets om dat te zien toen hij binnen kwam op die dag. Maar jaloers dat hij was?! Jaloers dat hij was?! Master Savador moest gewoon met zijn vieze vuile poten van zíjn Master Kana afblijven. Hallo? Master Savador kon zich vast en zeker of genoeg ander schoon ontfermen, maar nee. Hij moest gewoon mét zijn Kana dansen. Grr. ‘Wat gaan we eerst doen?’ vroeg hij vervolgens aan de man, want hij wilde zo graag mogelijk onder dat complimentje uit komen. “Ik ben blij dat je toch bent gekomen, ik heb vandaag ervoor gezorgd dat de tafels werden weggebracht en ik heb de zaal mee versierd samen met Norwood. Hopelijk vind jij het net zo mooi als ik het vind, ik ben er eigenlijk best trots op” sprak de man tegen hem. Probeerde hij nou ook gewoon onder zijn vraag uit te komen? Dat was niet de bedoeling? Hij wilde dat zijn vraag beantwoord werd! Hallo. Flavio vroeg deze vraag niet gewoon om het te kunnen negeren. Nee. Als hij een vraag stelde wilde hij dat die vraag beantwoord werd. ‘Ja is mooi’ zei de man toen tegen hem en keek een beetje chagrijnig en kinderachtig om zich heen. “Ehm, we kunnen misschien gewoon even lekker genieten van de dans van de legendarische magiërs en dan zelf een dansje placeren?” Uiteindelijk beantwoordde de man toch zijn vraag over wat ze gingen doen. Dankjewel. Dat zorgde voor geen hele hoop gezeik, want als de man zijn vraag niet had beantwoord dan had hij er toch wel even wat van gezegd hoor.
De man begon wederom te blozen als een aardbeitje. Dat was volgens Flavio echt Kana’ zijn ding geworden hoor. De man was continu aan het blozen en okay, dan moest de jongeman wel eerlijk zijn en het zag er onwijs schattig uit. Assdfghjkl waarom was de man nou toch zo schattig? Doordat de man zo schattig was kon hij gewoonweg niet meer boos op de man zijn. Vreselijk dit. Hartstikke vreselijk. ‘Waarom ben je nou zo schattig Kana? Op deze manier kan ik nooit lang boos op jou zijn..’ Het flapte er gewoonweg uit en eigenlijk schrok hij er ook wel behoorlijk van. Oeps. Dat was niet de bedoeling hé. ‘Maar is goed, dan gaan wij eerst hun dans bekijken.’ Hij moest toch een beetje liefde tonen, want anders zou hij de man sowieso verliezen. En dat wilde hij niet hé.
“Sorry dat ik met Master Savador heb gedanst, kan je het me vergeven? Want zonder jou kan ik echt niet verder hoor want dan voel ik me zo leeg, zo oncompleet, want jij maakt me compleet en ik zie je te graag om je los te laten.” Moest hij zich nou er voor verontschuldigen? Dat wilde hij gewoonweg niet doen. Het was gewoon terecht, maar het Kana wellicht vergeven dat wilde hij nog wel doen. ‘Enkel en alleen, omdat ik zo erg om je geef.. vergeef ik het je.’ Flavio kon nimmer lang boos zijn op iemand en al helemaal niet als die persoon zo onwijs adorable was tegenover hem. Vreselijk dit.
Gast Gast
PROFILE
MAGICIAN
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal zo jan 13 2013, 10:05
O, dus mevrouw ging de boel bij elkaar krijsen? Geen goed plan. Hij duwde haar ruw tegen een hoek aan, de woede die net gespeeld was was nu echt, zijn ogen leken gewoon te vlammen. 'Jij houd je mond dicht anders gaat het je nog bezuren.' Dat was het enige wat hij zei. Hij draaide zich om zette een stap om vervolgens snel om te draaiden en haar een harde klap te geven met zijn staf. Vervolgens werd hij bij de keel gepakt en met een harde smak tegen de muur aan geduwd. "Hoe durf je je bloedeigen vriendin zo ruw te behandelen?!" siste hij. Lie keek hem alleen maar aan met een ijskoude blik. Zijn staf lag nog steeds in zijn hand dus hij kon Malekith ook makkelijk een klap op zijn kop geven. "Ik zal je eens wat vertellen... Jongens die hun meisje zo behandelen verdienen helemaal geen meisje! Ga jij eerst maar eens leren hoe je een vrouw moet behandelen!" schreeuwde hij, en gooide Lie op de grond. Auw, pijnlijk. Hij hees zichzelf iets overeind maar door de klap was hij toch enigszins verdoofd en was niet alles meer helder. Malekith keek naar Ena en Lie snoof. "Wie denk je wel dat je bent... denk je dat je alles maar kan maken?! Fuck off you cunt!" Riep Malekith nog een keer, en liep kwaad naar Enya toe. "Gaat het een beetje?!" riep hij bezorgd. "Sorry als ik net een beetje te ver ben gegaan... het maakt me gewoon zo boos als iemand zich zo tegenover zijn vriendin gedraagt..." Een kleine groep eerste- tot derde jaars hadden zich om Lie verzameld maar met een boze, kille blik liepen ze al bijna schreeuwend weg. Hij wilde opstaan toen er een donkere schaduw over hem heen viel. Savador. En deze vond het doodleuk om op zijn vingertoppen te gaan staan. Hij voelde hoe de pijn aansterkte en net toen hij er iets van wilde gaan zeggen keek Savador naar beneden, in zijn ogen stond pure woede. Was te verwachten nietwaar? 'Ben je klaar?'Lie zei niets, hij hield zijn mond dicht en knikte niet eens. 'Mooi..' Het klonk absoluut niet aardig en hij voelde hoe hij omhoog gehesen werd. Hij greep Malekith in zijn nekvel en ze liepen in een snelle, rechte lijn de zaal uit Lie keek niet bepaald blij toen hij een keer omkeek en zag dat zijn staf er nog lag. Hij kon dus weinig uitrichten, maar hij was wel weer blij dat hij niet de enige was die mee werd gesleurd. 'Geef me één goede reden waarom ik jullie niet tot creperend gort zou ranselen,' Lie hield zich stil terwijl hij haast opgelucht tegen de muur stond, zijn rug deed pijn van de klap en zijn vingers voelde hij haast niet meer. Desalniettemin gaf hij zijn pijn niet prijs en had hij eigenlijk maar een gedachten. Zijn staf lag daar nog steeds, en als hij eigenlijk maar een iemand kon vertrouwen dan was het Enya die hem zou kunnen pakken, en zijn grootste angst was dat ze hem niet zou pakken of hem ergens het raam uit slingerde en dan was hij dagen opzoek naar dat ding. Hij draaide zijn hoofd kil naar Malekith, hij mocht deze keer maar de waarheid vertellen want alles wat uit Lie's mond kwam zag Savador toch als vergif.
Malekith .
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Dark and Air Magic Klas: Mentorklas van Master Savador Partner:
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal zo jan 13 2013, 13:50
Het viel Malekith nu pas op dat Enya's ogen een vuurrode kleur hadden. Hij deinsde er niet van terug, maar Enya zag er niet meer uit als het lieve, zachtaardige meisje dat ze normaal was. Na verloop van tijd kleurden ze weer blauw, en Malekith liet een zuchtje van opluchting uit zijn mond ontsnappen. Zo kende hij haar weer. Opeens voelde hij hoe ze wankelde, en zich met alle macht aan zijn arm vastgreep. Onmiddelijk greep hij haar vast, anders zou ze gevallen zijn. "Enya! Wat is er..." Ze sloeg haar hand tegen haar slaap, en zag er niet meer zo helder uit. Snel legde Malekith haar op de grond, voor het geval dat ze zou flauwvallen of iets dergelijks. Hij wilde iemand om hulp vragen, maar dat werd hem niet gegund. Hij voelde hoe zijn nek ruw werd vastgegrepen, waarna hij omhoog gehesen werd. Een zucht van ergernis ontsnapte uit zijn mond, als het niet waar was. "Lie... Je vriendin ligt op de grond, wil je nog steeds..." Malekith maakte zijn zin niet verder af toen hij zag wie hem echt had vastgegrepen. De hoofdmeester. Aan zijn andere arm had hij Lie al in een ietwat ongemakkelijke positie bungelen, maar voor Savador was dit niet genoeg. Het tweetal werd venijnig de deur uitgesleept, en Malekith was er nog niet helemaal zeker van of ze daar als twee gebruikte dweilen werden neergekwakt, of zoals gewoonlijk een preek van hier tot Tokyo over zich heen kregen. Het werd dus dat laatste, zoals Malekith kon concluderen uit de manier waarop ze tegen de muur werden gesmeten. Savador keek alsof hij zojuist een citroen had doorgeslikt, wat Malekith als geen goed teken opvatte. Woest werden hij en Lie om de beurt aangekeken, met het geluid van een boos gesnuif op de achtergrond. "Geef me één goede reden waarom ik jullie niet tot creperend gort zou ranselen." Siste Savador een beetje schor. Het deed Malekith niet terugdeinzen, maar hij had wel het gevoel dat het dit keer beter was om netjes te blijven. Savador keek de twee jongens afwachtend aan, maar niet op vriendelijke wijze. Het leek alsof hij nog net niet wilde schreeuwen dat ze iets moesten zeggen, maar hield zich in. Malekith keek even naar Lie, maar uit de blik op zijn gezicht kon hij opmaken dat hij niet bereid was om te beginnen. Malekith schraapte zijn keel, om vervolgens een antwoord te geven op wat Savador zojuist had gezegd. "Ik heb een hekel aan jongens die hun vriendin niet met respect behandelen, en wilde dat even duidelijk maken aan degene die hier naast mij staat." Zei hij oprecht. Het was ook zo, Malekith was zelf een erg gewelddadig iemand, maar als hij ergens een hekel aan had dan was het wel het pijn doen van vrouwen. Lie was daar duidelijk mee bezig geweest, en Malekith had hem daarvoor even een oplawaai gegeven. "Hij heeft tot mijn ergernis zijn eigen vriendin net niet zo netjes behandeld." Zei Malekith boos.
Master Kana
PROFILE Real Name : Anne Posts : 889
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Woud en lucht Klas: My own Partner: I guess this was all part of your plan
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal zo jan 13 2013, 16:06
Het was een leuke voorbereiding geweest die zeker getroffen mocht worden want alles was zo vlot gegaan dat zelfs Kana ervan schrok, iedereen had zijn beste beentje vooraan gezet en dat was goed uitgelopen want iedereen had mooi alles versierd. Ja het was echt allemaal werkelijk prachtig. Onderhand had Kana haast de hele schaal met wortelen geplunderde en was er nerveus op aan het kauwen. Zijn date moest elke seconde binnen wandelen, of alleszins, iets in die aard. Zijn blik ging eigenlijk werkelijk elke seconde naar de deur waarin zijn blonde god moest verschijnen en met elke seconde die hij langer keek, werd hij nerveuzer en nerveuzer. En hoe nerveuzer hij werd, hoe meer worteltjes er sneuvelden. Zijn ogen werden even groot bij het zicht van de jongen, Flavio, hij was toch gekomen! Zijn hart draaide overtoeren maar dan ging alles in slowmotion, de jongen struikelde en Kana ging naar hem toe. Het ging allemaal eigenlijk verbazingwekkend traag, maar toch ving Kana de blonde jongen op. Hij lag nu in zijn armen en Kana glimlachte. Wat was deze jongen toch zo schattig. “Wat een geweldige intrede van mijn perfecte date.” Kana begon zoals gewoonlijk weer lichtelijk te blozen. Iets wat eigenlijk hem ergerde, kon hij nou nooit gewoon eens iets zeggen zonder dat die rode wangen verschenen? Och ja, hij had ermee kunnen leren leven, dus eigenlijk was alles in orde, gewoon eventjes op de tanden bijten en die rode wangen zouden van zichzelf weer vervagen. Alles zou weer kalmer worden zodra ze zouden dansen, want daar kon hij zijn weg wel in vinden, een goede dans tussen hem en Flavio. Dat zou natuurlijk zijn hele dag goedmaken. “Ja dat weet ik..” mompelde Flavio en stiekem vroeg Kana zich af of hij slecht gezind was ofzo, want dat leek zo immers. Het beangstigde hem wel een beetje dat hij misschien de jongen boos had gemaakt met iets, het was allemaal een beetje onduidelijk maar misschien stresseerde hij wel helemaal voor niets en was er dus ook niets aan de hand. Dat gebeurde wel vaker dat hij stressy deed voor niets.
Maar pas na een tijdje bekeek hij de jongen echt goed, zag hij werkelijk dan maar pas hoe vreselijk knap de jongeman er eigenlijk wel niet uitzag. Als hij nu nog hem een roos zou aanbieden zou het hek van de dam zijn en zou vast het bloed regelrecht zijn neus komen uitstromen. “Je ziet er geweldig uit Flavio, echt… Wauw” zei Kana en natuurlijk meende hij dit compliment, waarom zou je daarover nou moeten liegen, het was toch beter dat je eerlijk was tegen iemand? Daar bereikte je veel meer mee dan wat anders. Misschien was de jongen gewoon jaloers, was hij boos dat hij met een andere persoon had gedanst, zo zag het er toch naar uit. Arme stakker, was hij nog steeds boos omdat hij met Master Savador had gedanst? Arme stakker toch. Dit was toch gewoon voor de kinderen les te geven? Waarom dacht Flavio nu dat er bij die dans meer aan de hand was dan alleen maar de kinderen te laten zien hoe moeilijk deze dans wel niet was. ‘Wat gaan we eerst doen?’ vroeg de jongen vlak voor hijzelf eigenlijk een vraag wilde stellen, dus eigenlijk ging hij eerst zijn vraag stellen voor dat hij die vergat. “Ik ben blij dat je toch bent gekomen, ik heb vandaag ervoor gezorgd dat de tafels werden weggebracht en ik heb de zaal mee versierd samen met Norwood. Hopelijk vind jij het net zo mooi als ik het vind, ik ben er eigenlijk best trots op” zei hij en eigenlijk was het geen vraag geworden, maar meer een soort van meningsuiting en dan de opinie die Flavio dan zelf maar eens eventjes in elkaar mocht frutselen. ‘Ja is mooi’ blijkbaar was Flavio dus wel degelijk chagrijnig en eigenlijk vond Kana dit echt kinderachtig, maar ach, dat mocht wel eens af en toe. Dat had iedere mens wel eens nodig, wat kinderachtig gedoe. Het was wel geplaatst hier, maar toch irriteerde het Kana een beetje hoe Flavio haast een drama maakte van die tangoles. “Ehm, we kunnen misschien gewoon even lekker genieten van de dans van de legendarische magiërs en dan zelf een dansje placeren?” uiteindelijk antwoordde Kana toch op Flavio’s vraag van wat ze zouden gaan doen, dat was toch immers het minste dat hij kon doen? Want hij moest nu wel een tijdje wachten op zijn antwoord. Dus nu had hij antwoord gegeven en hopelijk was de jongeman blij.
Kana begon wederom te blozen gelijk een aardbei, maar hoe zou je zelf zijn als je naast zo’n knappe jongeman stond en je dan ook nog eens vol trots zeggen dat deze jongeman aan je zijde stond. Ja velen hadden dat geluk niet. ‘Waarom ben je nou zo schattig Kana? Op deze manier kan ik nooit lang boos op jou zijn..’ flapte Flavio er zomaar uit en Kana richtte zijn aandacht op de jongeman. “Dat is toch de bedoeling? Dat je niet lang boos blijft natuurlijk. Het is niet leuk als je zo boos bent, dat kwetst me wel eigenlijk.” Zei hij zachtjes al licht mompelend. ‘Maar is goed, dan gaan wij eerst hun dans bekijken.’ Zei Flavio en Kana keek richting de legendarische magicians die meteen aan hun dans begonnen. Het was werkelijk prachtig te noemen.
“Sorry dat ik met Master Savador heb gedanst, kan je het me vergeven? Want zonder jou kan ik echt niet verder hoor want dan voel ik me zo leeg, zo oncompleet, want jij maakt me compleet en ik zie je te graag om je los te laten.” Zei Kana zachtjes tegen Flavio in de hoop dat hij vergevingsgezind was. Want anders zou hij het nog vast wel eens knap lastig krijgen met de jongen. ‘Enkel en alleen, omdat ik zo erg om je geef.. vergeef ik het je.’ Zei Flavio en Kana begon weer te glimlachen, de jongen vergaf het hem dan toch. Kana haalde zijn hand door zijn haar en hij keek naar de dans de geeïndigt was en ze mochten dus op de dansvloer. Hij stond op en reikte zijn hand naar Flavio. “Flavio, mag ik deze dans van je?” Een glimlach sierde zijn gezicht en zijn blauwe ogen keken de jongeman vragend aan.
Enyana .
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal zo jan 13 2013, 16:46
Lie leek haar geschreeuw niet te waarderen. Hij greep haar vast en drukte haar tegen een muur aan. 'Jij houd je mond dicht anders gaat het je nog bezuren.' Na dat dreigend te hebben overgebracht wilde hij weglopen, bedacht zich en gaf haar een harde klap met zijn stok. De bol die erop zat, en van massief goud was, kwam hard tegen haar slaap aan en de kracht was zo fel dat ze met de andere kant van haar hoofd tegen de muur knalde. Er droop iets warms onder haar haar vandaan en ze voelde zich duizeliger dan ooit. Het werd even zwart voor haar ogen. Daar lag Lie op de grond, lichtelijk kreunend. Ze hield zich aan Malekith overeind die haar bezorgd vastgreep. "Enya! Wat is er..." Er bleef bloed uit de wond stromen. Dat Lie en Malekith allebei werden meegesleurd door iemand drong nauwelijks tot haar door. Ze hield zichzelf vast aan de muur en schudde haar hoofd heen en weer alsof ze water in haar oren had. Ze zag wazig hoe Savador beide jongens aan het afsnauwen was verderop buiten de zaal. Haar spieren driegden het te begeven en haar hoofd bonkte. Ze moest zo snel mogelijk naar haar etage terug voordat ze zou bezwijken. Met een hand op haar bloedende hoofd liep ze een beetje wankelend de zaal uit, Lie's staf in haar hand geklemd. Die had ze zonder het zelf te beseffen opgeraapt. De hele godvergeten boel kon haar gestolen worden. Wie nu nog iets tegen haar durfde te zeggen, kon een oplawaai krijgen. Onderweg smeet ze Lie's staf naar hem toe, die kwam kletterend tegen de muur naast hem aan. Ze negeerde hen alledrie en liep met een zwaar geïrriteerd gezicht de gangen op. Niemand, niemand moest het nu wagen haar aan te spreken. Ze was niet zielig, als ze die verdomde afwijking niet had, zou ze zelfs nog minder aardig tegen anderen zijn.
(ze is nog niet topic uit, wie haar achterna wil mag dat maar pas wel op )
Gast Gast
PROFILE
MAGICIAN
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal zo jan 13 2013, 17:11
Hij keek Malekith van opzij aan en Malekith keek op dat moment ook naar hem. Lie zei niets en dat gaf het teken dat Malekith zelf maar iets moest zeggen. "Ik heb een hekel aan jongens die hun vriendin niet met respect behandelen, en wilde dat even duidelijk maken aan degene die hier naast mij staat." Zei hij oprecht. Lie zei niets en staarde alleen maar voor zich uit, zijn ogen kil als altijd en zijn handen trilden lichtjes van de spanning die door zijn lijf gierde en de pijn van zijn vingertoppen. "Hij heeft tot mijn ergernis zijn eigen vriendin net niet zo netjes behandeld." Hij knikte alleen maar beamend en het volgende moment stapte die vriendin ook langs hen heen, godzijdank met een houd, lang ding in haar handen. Zijn staf. Ze smeet het tegen de muur en en Lie maakt een angstvallige duikvlucht naar het ding toe. Hij kwam hol op de vloer neer en hij vreesde het ergste. Maar hij had geluk vandaag, de bol die in de staf zat vertoonde geen enkel krasje, hij had het dus overleefd. Hij liet een opgeluchte zucht horen en hees zich overeind als een oude man met behulp van de staf. Lie was dan ongeveer ouder dan hij was, ergens in de honderd jaar, maar ook hij had te kampen met een pijnlijke rug en die dergelijke dingen. Hij keek naar Savador maar zei nog steeds niets, hij zou toch zo wel weer een snerende opmerking naar zijn hoofd krijgen waarom hij nu niets zei, maar hij had toch niets om zich te verdedigen, dus was praten overbodig voor hem.
Master Savador
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal zo jan 13 2013, 18:53
Het was bijna ironisch te noemen hoe ze eerst nog als twee vechtende beesten door de Zaal stoven en nu als geslagen honden voor hem tegen de muur stonden. Erom lachen kon hij echter niet. Niet bepaald. Deze jongens waren hem immers al eerder tot last geweest. En iedereen die hém tot last was, zoals het ware gezegde over hem luidde, was hij op zijn beurt drie keer zo erg tot last. Het hele schooljaar lang als het moest. Er viel een stilte na zijn vraag, waarin hij gedurende het moment in kwade afwachting van de één naar de ander bleef kijken. De één hield zijn lippen stijf op elkaar, de ander wierp en tersluikse blik op zijn rivaal naast hem en nam toen maar het initatief het woord te nemen. 'Ik heb een hekel aan jongens die hun vriendin niet met respect behandelen, en wilde dat even duidelijk maken aan degene die hier naast mij staat,' luidde het antwoord. 'Hij heeft tot mijn ergernis zijn eigen vriendin net niet zo netjes behandeld.' Zijn furieuze ogen flitsten terug naar Lie. In zijn ogen was hij maar een bullebak die niets meer was dan een grote lastpak en onhandelbare tiener - zoals alle andere brutale misbaksels die meer dachten te zijn dan hij, warempel de opvolger van de Heer der Duisternis zelve. Al boven al had je een hele goede reden nodig om een vrouw te slaan. En het leek hem niet zo dat de knul die had. Hij had het incident niet zien gebeuren, had de jongens alleen zien vechten en tegen elkaar horen schreeuwen. Maar dit gaf hem al genoeg reden om nog lager over hem te denken dan hij al deed. De nieuwe stilte die heerste na de toelichting van Malekith werd even later ruw verstoord door een voorwerp dat tegen de muur waar hij de jongens klemhield werd gesmeten, en vervolgens kletterend op de vloer viel. Hij schrok er allerminst van, bleef strak en onverroerd op zijn plek staan. Niet bepaald onder de indruk door de handeling draaide hij zijn hoofd voor een aantal kleine centimeters om Enyana, de werpster van de stok, met licht opgetrokken even met zijn blik te blijven volgen voor hij zich weer tot de twee vechtersjassen richtte. 'Werkelijk?' besloot hij nu pas een onverschillige reactie te leveren op Malekiths woorden. Hij keek terwijl hij dat zei met een enkele wenkbrauw minachtend hoger opgetrokken neer op Lie, die vrijwel letterlijk op zijn stok dook. Zijn blik bleef een tijd rusten op Lie zodra de jongeman zich weer rechtte. De haat en walging was haast uit zijn bijna hypnotiserende goudgele ogen af te lezen. In een ruk schoot hij toen plotseling naar voren en griste zoals een slang met zijn prooi zou doen de stok uit de handen van de jongeman. In eerste instantie leek het alsof hij de stok die op zijn beide handen rustte met alle aandachtigheid bekeek, maar alsof er een knop werd omgezet zwiepte hij het ding vervolgens nijdig naar voren om Lie er een ferme klap mee tegen zijn kaak te geven. 'Niet bepaald fijn, is het wel, om massief goud tegen je schedel te krijgen? Zo zou je allerliefste vriendinnetje zich ook hebben gevoeld - Maar ik heb zo het vermoeden dat deze stok van meer waarde voor je is, heb ik dat goed?' Hij hield het houten ding al vervaarlijk boven zijn hand, waar in de kom daarvan de vlammen van zijn vuurmagie al likkend langs zijn vingers naar boven rezen terwijl hij Lie kalm als stil water bleef aanstaren. 'Of wellicht gaat het je meer om de gouden bol?' In een zwiep draaide hij de stok met de soepelheid zoals hij een rapier hanteerde in zijn hand om, de bol gericht op de harde stenen vloer alsof hij bereid was het ding er op stuk te slaan. Quasi-vragend keek hij Lie aan. Dit was gewoon treiteren wat hij deed, maar het joch was al net zo kinderachtig geweest. Dus waarom zou hij niet dezelfde lastige streken uithalen zoals het joch bij anderen deed? Uiteindelijk nam hij de stok toch in een veiligere positie. Nu hij wist dat dat ding kennelijk belangrijk voor hem moest zijn, kon dat uiteraard in zijn voordeel werken. Zonder blikken of blozen draaide Savador zich om en slingerde het ding als oud onbruikbaar vuil ergens tot aan het einde van de gang weg. 'Ga je dierbare stok maar halen als de vuile hond die je bent. En jij -!' Hij richtte zich nu met priemende vinger tot Malekith, en de frons tussen zijn wenkbrauwen werd daarbij iets dieper. 'Van jou wil ik vanavond niets meer zien of horen! Je houdt je rustig, of dit is het laatste evenement waarop je je dit schooljaar zal vertonen. Wegwezen nu.' Nog één gil of stoot op het verdere verloop van het bal van die twee, en hij zou er weer als de kippen bij zijn om ze dan persoonlijk van het buitenbalkon te slingeren.
Chester .
PROFILEReal Name : uhhh Peer? Posts : 447
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Light Magic Klas: / Partner: *blush* um... *cough* I mean I don't need one!!!
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal ma jan 14 2013, 22:32
Dear world,
Laat. Té laat om precies te zijn. Het is veel te laat wanneer ik beetje voor beetje wakker word. Mijn hemel blauwe ogen glijden naar de klok die aan de overkant van mijn bed hangt. Het duurt me minimaal 4 minuten voordat ik ook maar iets scherp voor m'n ogen krijg, überhaupt de wijzers ook maar kan zien laat staan de cijfers die er achter staan. Wanneer de late tijd tot me doordringt vliegt mijn bovenlichaam omhoog. Godver hier en daar, ik ben in slaap gevallen, en niet voor een een uurtje, maar voor maar liefst 6 uur lang. Mijn slanke vingers grijpen naar mijn blauwe warrige haren en ik sla met een vuist op het dekbed. Verrekte nachtmerries ook. Als ik die niet gehad had was ik nooit naar bed gegaan en had ik me dus ook nooit verslapen, nu is het feest zonder mij begonnen, een feest waar ik gezworen had bij te zijn. Triest eigenlijk dat ik dit soort dingen mezelf moet opleggen. Triest dat het niet iets is wat ik voor mijn eigen plezier doe of gewoon uit gezond verstand. Niemand is tenslotte sterk als hij alleen staat, en ergens lijkt het er wel op dat dat tweede voor mij het geval is. Alleen. Ik zonder me af omdat ik de massa van de leerlingen niet begrijp en niet wil begrijpen. Ik wil me niet verlagen naar hun niveau en meedoen aan drink spelletjes en wachtten tot de pijl van cupido mijn hart doorboort. Langzaam open ik mijn blauwe ogen weer en staar ik doelloos voor me uit. Ik zou ook gewoon niet kunnen gaan, wie wacht er op me tenslotte? Denk je nu echt dat er zomaar iemand op je af stapt? Nee Aedàn, je zou toch wel beter moeten weten als dat. Ieder schaap hoort bij zijn eigen kudde, en er moet wel een erg moedig schaap tussen zitten wil die de veiligheid van zijn hoeder verlaten. Ik schud mijn hoofd in afkeuring en plof met mijn hoofd weer tussen de kussens in. Niemand zou me missen. Het duurt me plusminus 2 minuten om te bedenken dat die gedachten niet waar is. Misschien is er namelijk wel iemand die op me wacht daar beneden, helemaal opgedoft en alleen. Mijn gedachten gaan terug naar mijn eerdere ontmoeting met een beeldschoon meisje, een uit duizenden dat moge duidelijk zijn. Zover ik weet voel ik niets voor haar, maar aan de andere kant zou ik ook niet weten hoe liefde voelt voor mij. Is het liefde wanneer ik niet meer kan stoppen met denken aan haar? Want dan is het zojuist duidelijk geworden dat het dat niet is. Anders was ik haar net niet voor maar liefst 2 minuten vergeten. Oh hoe romatisch zou het zijn wanneer ik haar beneden zou zien staan helemaal alleen, haar schouders licht ingezakt omdat ze denkt dat ik niet meer kom. Yeah right, fairy tales don't exist. Dikke kans dat ze nu al bezig is met hordes aan andere mensen die ze goed kent. Cat leek me namelijk een persoon wat zich niet opsloot op haar kamer vol boeken. Ik grom zachtjes en draai me vervolgens om in mijn bed mijn ogen stevig dicht knijpend. Ik probeer 10 minuten lang in slaap te vallen, en nog eens 10 minuten en nog eens en nog eens. Maar nee, de gedachte.. nee de simplistische mogelijkheid van ongeveer 1 procent knaagt aan me. De mogelijkheid dat ze inderdaad alleen staat en er niemand is om haar complimenten te geven over haar schoonheid. De gedachte dat ze me misschien nodig heeft. Grom, en ik ben uit bed gesprongen.
Mijn ogen vliegen voor een kort moment weer naar de klok die ondertussen al weer meer als een halve ronde verder is gekomen. Vlug loop ik naar de badkamer toe waar ik een ijskoude douche neem om wakker te worden. Ik was mezelf grondig en bevind me binnen een paar minuten weer uit de douche en voor de spiegel. Mijn lange vingers om een kam verstrengeld, met verwoede pogingen probeer ik mijn piekige haar te stijlen of in ieder geval te fatsoeneren. Hoe vaak ik de kam ook door de springende plukken heen haal, iedere keer springen ze weer terug naar waar ze vandaan zijn gekomen. Ik zucht en kijk in de spiegel, achja zo erg ziet het er nu ook weer niet uit. Cat is me niet anders gewent bedenk ik me maar om de schaamte iets de kop in te drukken. Dan loop ik naar de kast. Omdat ik het mezelf opgelegd had, had ik eerder wel al de moeite genomen om een pak te kopen. Heel simpel werkelijk, het enige wat het misschien net even anders maakt is dat het wit is met blauwe accenten. Mijn stropdas bijvoorbeeld, maar ook de binnenkant van mijn colbertje. Afgemaakt met zwarte matte schoenen ziet het er nog niet eens zo slecht uit. Minder slecht als ik verwacht had in ieder geval. Een smalle glimlach vormt zich op mijn gezicht wanneer ik in mijn spiegelbeeld kijk. De laatste keer dat ik er zo netjes uit zag was toen mijn vader me als klein jongetje zijn enorme pak had aangedaan. Hij had me geleerd hoe ik een stropdas moest strikken en hoe ik de knopen vast moest maken. Ik kan het nog steeds voor me zien hoe mijn vader half over me heen gebogen staat, een blije expressie op zijn gezicht. Trots op zijn zoon. Ik bal mijn hand tot een vuist en richt mijn gezicht omlaag terwijl ik naar een vaas met bloemen loop. Daar uit pak ik een rode roos, waarvan ik de stengel af haal en het knopje in mijn borstzak stop. Even glijd een van mijn vingers over de stengel heen, de lievelings bloem van mijn moeder was een roos.. Ik kan me niet meer herinneren hóe vaak ik haar wel niet deze bloem had geplukt, of gestolen.. Plots voel ik een stekende pijn in mijn vinger en wanneer ik er naar kijk zie ik bloed van mijn vinger afvallen en landen op de houten vloer onder me. Gefascineerd staat ik er naar voordat ik mijn vinger naar mijn mond breng en er hevig op begin te zuigen. Wanneer ik er van overtuigd ben dat het niet meer bloed, werp ik nog een keer een blik in de spiegel. Zou ze er staan of niet, en hoe zou ze er uit zien? Met een smalle halve glimlach baan ik me een weg naar de deur, mijn handen in mijn broekzakken gestoken. Hoe dichter ik bij de hal kom hoe meer muziek en stemmen ik hoor. Van oudere mensen, mannen en vrouwen, maar ook van een heleboel jonge mensen, en dan met name de hoge meisjes stemmen die goed te onderscheiden zijn. Warm licht schijnt vanuit de hal op de koude plaveien stenen in de gangen. Voor een moment wacht ik voor dat ik in het licht stap. Mijn blauwe ogen richt ik de hal in. Het duurt even voordat ik haar gevonden heb, maar dan blijven mijn ogen op haar rustten. Ze heeft vast en zeker haar best gedaan op haar uiterlijk, hoewel het voor mij weinig verschil maakt. En dat is niet als een belediging bedoeld, eerder een compliment voor haar natuurlijke schoonheid. Ze heeft een slanke lange rode jurk aan die haar figuur goed becomplimenteerd. Dat viel natuurlijk te verwachten van Cat, zou ze het bewust hebben gekozen of staat alles haar fantastisch wat ze aan doet? Ze staat met haar rug naar me toe wanneer ik de grote zaal binnen stap. Mijn blauwe ogen fixeer op haar gestalte, mijn ogen geen enkele kans gevend haar uit het oog te verliezen en haar vervolgens te vinden bij een andere jongen, no way. Zelfs wanneer een klasgenoot mijn naam roept kijk ik niet om en toon ik zelfs geen enige vorm van aandacht voor hem. Na mezelf een paar keer door een groepje heen gewurmd te hebben sta ik nu achter haar, mijn handen in mijn broekzakken gestoken. Ik vis de afgesneden rode roos uit mijn colbert zakje en beslis op het laatste moment dat ik het stom en afgezaagd vind. Met een beetje hulp van mijn wind magie heb werk ik de roos ergens naar achteren waar deze uiteindelijk in een glas wijn valt. Ik glimlach tevreden hoewel deze weer gauw verdwijnt wanneer ik haar aanspreek. Goh, nooit gedacht dat je naar dit soort dingen ging, Cat. Zeg ik nonchalant, mijn handen nog steeds in mijn broekzakken en mijn houding een zekere luiheid uitstralend. Het is moeilijk voor te stellen dat een halve tomboy die voorheen veel problemen veroorzaakte er door middel van andere kleding en make-up toch als een dame uit kan zien. Maar hier zie ik het dan toch voor mijn ogen gebeuren. Zeg ik op een noch vriendelijke noch sarcastische toon. Ik doe geen poging om te glimlachen, enkel afwachtend wat ze er op te zeggen heeft, benieuwd of haar karakter met de kleding ook mee is veranderd.
See me rise As you fall.
Malekith .
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal di jan 15 2013, 16:09
Malekith schrok op, toen de ongemakkelijke stilte werd doorbroken door een voorwerp dat keihard op de grond kletterde. Enya was boos de zaal uit komen lopen, en ze zag eruit alsof niemand het nu moest durven haar te storen. Malekith wilde het liefst haar naam roepen en naar haar toe rennen om haar te helpen, maar aangezien Savador het daar waarschijnlijk niet mee eens was, deed hij het niet. Woedend liep ze de wenteltrap op, om daar vervolgens door een deur te verdwijnen. Savador was ook even afgeleid, maar wende zich nu weer tot de twee jongens die voor hem stonden. "Werkelijk?" Zei hij alsof hij antwoord gaf op een vraag die een paar seconden geleden gesteld was. Hij keek met argwanende blik naar Lie, die nu op de grond naar zijn scepter lag te graaien. Malekith slaakte een zuchtje, dit zou Lie's situatie geen goed doen. Hij stond weer, met de scepter in zijn handen, maar niet voor lang. Savador griste het ding gemeen uit zijn handen. Het was even stil, maar niet voor lang; De scepter kwam met een klap tegen Lie's kaak aan. Malekith trok een pijnlijk gezicht toen hij het zag gebeuren, maar al snel werd zijn blik weer neutraal. "Niet bepaald fijn, is het wel, om massief goud tegen je schedel te krijgen? Zo zou je allerliefste vriendinnetje zich ook hebben gevoeld - Maar ik heb zo het vermoeden dat deze stok van meer waarde voor je is, heb ik dat goed?" Zei Savador met haat in zijn stem. Malekith hoorde aan de manier waarop Savador het zei, dat hij ook een hekel had aan het pijn doen van vrouwen. Hij kreeg een klein, gemeen lachje op zijn gezicht, hierdoor mocht hij Savador gelijk een stuk meer. Het volgende moment deed Savador iets wat Malekith nooit van een leraar had verwacht; dreigend hield hij zijn vlammende hand onder de scepter, terwijl hij Lie achterbaks aankeek. "Of wellicht gaat het je meer om de gouden bol?" Sprak hij zachtjes, en draaide zich met een ruk om. Malekith voelde de lucht verplaatsen toen Savador de scepter met een zwaai naar de grond richtte. Hij zou hem elk moment stuk kunnen slaan, maar deed het niet. Malekith keek geamuseerd toe, en had zo het idee dat Lie het ondertussen in zijn broek moest doen. Rustig pakte Savador de scepter weer normaal vast, waarna hij het met een zwaai wegslingerde. Kletterend kwam het ding een eindje verderop neer. "Ga je dierbare stok maar halen als de vuile hond die je bent. En jij -!" Malekith keek snel van de scepter naar Savador op, die kennelijk ook nog iets tegen hem wilde zeggen. "Van jou wil ik vanavond niets meer zien of horen! Je houdt je rustig, of dit is het laatste evenement waarop je je dit schooljaar zal vertonen. Wegwezen nu." Zei hij ernstig, maar Malekith had nou niet het idee dat Savador echt heel boos op hem was. Hij vond zelf dat hij deze avond juist had gehandeld, en was helemaal blij dat Lie er ook nog een schepje bovenop kreeg van Savador. Dat zal hem leren! Malekith knikte kort en beleeft, waarna hij nog iets wilde zeggen. "Dank u wel meneer, er zal vanavond geen overlast meer zijn. Niet door mij in iedergeval." Zei hij beleeft, waarna hij zich omdraaide, en Lie geen blik meer waardig gunde. Rustig liep hij terug naar de zaal, en liet Savador en Lie achter zich. Hij ging net uit het zicht staan om te kijken of er nog wat ging gebeuren in de hal, dat wilde hij niet missen. Opeens kwam Enya weer in zijn gedachten op. Zou hij naar haar toegaan? Malekith besloot nog een half uurtje te wachten, om zeker te weten dat ze een beetje afgekoeld was. Hij wilde haar niet bozer maken dan dat ze al was.
Gast Gast
PROFILE
MAGICIAN
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal di jan 15 2013, 20:27
Misschien was het beter geweest om te laten zien dat hij niet zoveel om zijn staf had gegeven want Savador had het duidelijk gemerkt. Werkelijk?' besloot hij nu pas een onverschillige reactie te leveren op Malekiths woorden. Lie kwam wat steunend overeind en keek naar de ogen van Savador. De haat en de walging straalde er gewoon uit, het was er duidelijk niet beter op geworden. In een ruk schoot schoot Savador's hand ineens naar voren en was de staf uit Lie's hand verdwenen. Lie greep er nog achteraan maar het had geen effect. Lie's uitdrukking was verre van blij. Zijn mond stond zuur en zijn ogen spoten vuur. Savador leek het ding eerst te bekijken en sloeg toen met de bol hard tegen Lie's kaak aan. 'Niet bepaald fijn, is het wel, om massief goud tegen je schedel te krijgen? Zo zou je allerliefste vriendinnetje zich ook hebben gevoeld - Maar ik heb zo het vermoeden dat deze stok van meer waarde voor je is, heb ik dat goed?' Lie wreef even over zijn kaak, het voelde misschien een beetje verdoofd aan maar meer ook niet. Geen felle pijnscheuten of iets gewoon wat verdoofd. Hij hield het houten ding al vervaarlijk boven zijn hand, waar in de kom daarvan de vlammen van zijn vuurmagie al likkend langs zijn vingers naar boven rezen terwijl hij Lie kalm als stil water bleef aanstaren. 'Of wellicht gaat het je meer om de gouden bol?' Lie deed een stuiptrekking die duidelijk maakte dat hij bijna naar voren wilde stappen en het ding uit Savadors hand wilde rukken. Het mocht niet kapot. Lie keek Savador kalm aan. 'Wilt u hem..alstublieft terug geven?' Probeerde hij zo beheerst te zeggen. Zijn ogen waren kil en er waren vlagen van angst. Het ding mocht verdomme niet kapot, hij was te ver gekomen voor dit. Hij had zijn doelen bijna bereikt. Savador gooide vervolgens de staf een groot stuk verder weg de gang in en Lie stond nog net niet als een kwispelende hond in de startblokken om achter het ding aan te gaan. 'Ga je dierbare stok maar halen als de vuile hond die je bent. En jij -!' Hij richtte zich nu met priemende vinger tot Malekith, en de frons tussen zijn wenkbrauwen werd daarbij iets dieper. 'Van jou wil ik vanavond niets meer zien of horen! Je houdt je rustig, of dit is het laatste evenement waarop je je dit schooljaar zal vertonen. Wegwezen nu.' Lie was nog even blijven staan om naar Malekith's antwoord te luisteren. De Slijmjurk dat hij was. "Dank u wel meneer, er zal vanavond geen overlast meer zijn. Niet door mij in ieder geval." Lie stikte bijna van zijn geslijm en keek hoe Malekith terug liep naar de zaal. Lie was ondertussen al weer verschenen bij zijn staf en hij bukte voorzichtig terwijl hij de bol bekeek. Hij toonde wat schrammetjes maar ook deze val had hem niet gebroken. Hij keek omhoog, zijn kloon stond nog steeds bij Savador en hij liet hem even verdwijnen. Terwijl hij zo omhoog kwam overviel hem de duizeligheid en zijn hand schoot uit naar de muur waardoor hij bijna zijn evenwicht verloor. Heel even schoot hij zijn zakken af, maar hij had het duidelijk weer niet bij. 'Verdomme,' Gromde hij en hij rechte moeilijk zijn rug. De duizeligheid kroop langzaam weer weg en hij liep recht weg. 'Ik mmoet hoognodig weer met Nocte praten,' Zei hij tegen zichzelf maar hard genoeg voor Savador. Hij pakte zijn flacon en snel dronk hij hem leeg, wat zijn dorst weer leste. Misschien was zijn verdoofde kaak toch een probleem.
Enyana .
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal zo jan 20 2013, 09:07
Ze was nog genoeg bij kennis om te merken hoe Lie ook een klap kreeg en hoe hij vervolgens als een kwispelende puppy achter zijn staf aanging. Wel, dat was ook weer duidelijk. Kennelijk hield meneer meer van zijn stok dan van haar. Hij mocht doen wat hij wilde, ze hoefde hem nooit meer te zien. Wankelend liep ze een trap op, de pijn verblinde haar en een paar druppels bloed vielen op de grond. Haar schouder voelde ook pijnlijk aan, alsof hij gebroken was. Ze stootte zachtjes een reeks scheldwoorden uit die haar vader niet had kunnen waarderen en zette haar tanden op elkaar. Het ging niet. Ze zakte tegen de muur in elkaar en omklemde haar hoofd met beide handen. De zijkant van haar hoofd was inmiddels nat van het bloed. Het droop langzaam langs haar wang en kin en gleed langs haar hals. Op haar wang vermengde het bloed zich met tranen. Ze verborg haar gezicht in haar knieën, haar schouders schokte en ze hield haar handen over haar hoofd heen geslagen. Het hele moment was als een zeepbel uit elkaar gespat en het geluk wat ze had gevoeld was samen met haar tegen de muur geslagen. Lie kon haar gestolen worden, Savador mocht terug gaan en jonge dames weer zijn tent in lokken en Malekith... Hij was de enige waarmee ze werkelijk haar geheimen had durven delen, Lie wist ervan en zou binnen de kortste keren aan iedereen vertellen hoe zwak ze in werkelijkheid was. Haar klasgenoten zouden haar uitlachen. Daar had je ''Lamme Luccas''. Malekith zou het hebben bewaard, hij zou het hebben begrepen, maar hij was alweer de zaal in verdwenen. Milo....Hij zou haar hebben begrepen omdat hij ook geheimen had. Milo en Malekith...twee jongens tot wie ze zich werkelijk aangetrokken voelde en Lie, die toch iets had wat haar charmeerde. Lie symboliseerde kracht en dat was wat ze nodig had. Maar nu mocht hij ophoepelen. Zuchtend en nog steeds huilend wilde ze opstaan... Haar benen voelde aan als lood. Kom op, opstaan. Haar hersens gaven instructies. Enya trok wit weg. Haar benen weigerden dienst. Ze lagen daar als twee slappe stukken hout. Nee...Nee! Ze raakte in paniek. Haar laatste ongeluk was vier jaar geleden...Hoe kon ze nu weer verlamd raken?! 'Malekith!' Ze gilde ongewild. 'Malekith, help!'
Malekith .
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal zo jan 20 2013, 12:46
Nog altijd stond Malekith daar in zijn hoekje, waar verder niet heel veel te beleven viel. Het liefst zou hij naar Enya gaan, maar hij twijfelde of ze daar nu wel behoefte aan zou hebben. Lie had inmiddels alweer zijn stok te pakken, en zijn ielige leventje weer rustig verder lijden. Het maakte Malekith verder niet meer zoveel uit wat er zou gebeuren, dus zette hij maar een paar stappen de zaal in. Hij stapte rustig tussen de koppels door, die inmiddels op een rustig, romantisch nummer aan het dansen waren. Niemand stond alleen, alleen Malekith. Nu pas besefte hij wat er net was gebeurd, Enya was gewond, Savador was boos op hen, en Lie had de avond verpest. Een traan liep over zijn wang. Hij zou het liefst nu naar Lie toegaan en hem helemaal tot moes slaan, maar hij had Savador belooft dat er vanavond geen onrust meer zou veroorzaken, dus deed het niet. De geluiden om hem heen prikten zeurend in zijn oren. Malekith hoorde elk geluidje dat er in de zaal aanwezig was. De voeten van de leerlingen die rustig op de grond schuifelden, het gerinkel van de glazen, het gelach van enkele docenten, een muis die ergens aan een stuk hout knaagde........ Een vallend glas, het geluid van iemand die op een zoutje kauwde... Het werd hem bijna teveel. Malekith keek verschrikt om zich heen, er was hier zoveel! Maar één geluid trok zijn aandacht, een geluid dat hem deed opschrikken uit zijn gedachten. "Malekith!" Hoorde hij zachtjes, aangezien het geluid van niet heel dichtbij kwam. "Malekith help!" Klonk het weer in paniek. Opeens wist hij van wie de stem was. "Enya!" riep hij terug, terwijl hij in paniek even vergat waar hij was. Hij was de enige in de zaal die dat geluid op kon vangen, dus de andere leerlingen keken hem een beetje vreemd aan. Het kon hem niet meer schelen wat iedereen van hem dacht. Ook maakte het hem even niet meer uit dat Savador dit als onrust kon opvatten. Malekith zette het op een lopen, en stormde de zaal uit. De trappen op, de gangen door, nog een paar trappen op... er leek geen eind aan te komen. Hij kon hier niet vliegen, daar waren de gangen te smal voor. Opeens zag hij haar, daar zat Enya in elkaar gekropen tegen de muur. Malekith kon het bloed dat uit haar wond drupte al vanaf honderden meters afstand ruiken, maar dit deed hem niets. Hij rende in paniek naar haar toe, en viel naast haar neer. Hij sloeg zijn armen op haar heen en suste zachtjes in haar oor. "Rustig maar, ik ben hier" fluisterde hij zachtjes terwijl hij haar over haar haren streelde. "Bij mij kan je niets meer gebeuren, ik pas op je." Hij voelde hoe Enya in elkaar gedoken in zijn armen zat. Haar wang was rood en plakkerig van het bloed dat uit de wond stroomde. Rustig ademde hij uit, en een zilveren gloed verscheen over de wond. Die zou daar blijven totdat de wond geheeld was, voor nu was het vooral tegen de pijn. Met zijn hand wreef Malekith het bloed van Enya's wang. Het zat helaas ook op haar jurk, die Malekith zo prachtig had gevonden toen hij haar daar voor het eerst in zag. Ze voelde een beetje koud aan, dus Malekith drukte haar tegen zich aan, terwijl hij haar nog altijd zachtjes over haar haren streelde. Hij zou haar nooit meer zoiets laten overkomen, en wat er ook gebeurde, hij zou altijd voor haar zorgen.
Miss Sugar
PROFILE Real Name : Suikerklontje Posts : 387
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Air en Dark Klas: - Partner: I'll take you away deep into my heart so no person in the world can ever get you back.
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal wo jan 23 2013, 16:14
‘Zoals het een beeldschone vrouw betaamt, het doet me al deugd genoeg te horen dat je er niet vies van bent.’ Een zachte stem die tegen haar sprak raakte haar diep. Het gebeurde niet zo vaak dat iemand zo tegen haar sprak en op die manier. Vooral niet vroeger. Toen ze zo rond de vijf jaar oud was leefde ze net op de straten in de sloppenwijken van Noord-Shadra. Bedelen, stelen, zieke mensen die bijna dood waren, het deed haar niets meer. Ze had alles al gezien. Zelfs nadat ze na vier à vijf jaar op de straten als zwerver had geleefd, werd opgenomen in een weeshuis. Vele pleeggezinnen lieten haar weer in dat weeshuis achter door haar opstandige en rebelse karakter. Ze had zelfs in een gigantisch kasteel van een huis gewoond met een privé docent. Maar ook daar werd het die mensen te veel. Uiteindelijk bleef ze in het weeshuis totdat ze ging studeren en op zichzelf ging wonen. Het was voor haar heel moeilijk om dingen te moeten doen die ze nog nooit gedaan had. Gelukkig kreeg ze hulp van haar huisbaas. De oude vrouw leerde haar echt alles wat het huishouden betreft. Net een opleiding voor de perfecte echtgenote. Maar ook dat duurde niet lang. De oude vrouw overleed door haar hoge leeftijd. Op dat punt veranderde ze in een compleet ander mens. Zou dat de reden zijn dat ze zich zo apart voelde bij Savador? Hij leek wel op de vrouw, qua karakter. ‘Maar natuurlijk. Het is belachelijk om als vrouw zijnde als dronken zeeman over straat te gaan...Zoals mijn vader...’ Het laatste kwam er onverstaanbaar uit en was onmogelijk voor Savador te horen. Natuurlijk dreven haar gedachten op dat moment weg. Na het nummer was afgelopen en de dansers even stopte met hun passen kwam ze weer uit haar gedachten en dromen van haar verleden. ‘Oh my, mijn excuses. Ik was even met mijn gedachten afgedwaald door de geweldige sfeer in combinatie met deze wijn.’ Ze lachte naar de man met een lichtelijk geforceerde grimas. ‘Dat geeft beslist niets, dear. Gelukkig. Hij vond het waarschijnlijk geen probleem dat op dit soort momenten haar gedachten afdwaalden. ‘Vind je?’ Ze keek hem aan met lichtelijk vragende ogen. ‘Hn.’ Ze knikte met een lach die ze ook meende. Zo’n avond zoals deze had ze nog nooit mee gemaakt. ‘Eerlijk gezegd heb ik het niet zo op kerst.’ Dat had ze wel een klein beetje verwacht. Het was ook zeer voorspelbaar dat hij dat zou vinden. ‘Ik persoonlijk ook niet, maar dit is wel een van de eerste keren dat ik het niet alleen vier.’ Met enkele moeite schonk ze de man een moeilijke lach. Al jaren viert ze Kerst enkel en alleen met haar trouwe viervoeter Oliver. Maar nu niet meer, omdat er nu zeven honden in haar kamer rondliepen. Haar schatjes lagen op dit moment te slapen of deden hun rondes door en om de school. ‘Elisabeth...’ Het klonk alsof hij iets wou vragen maar hij deed dat niet. Waarschijnlijk door de rumoer in de zaal. Ze keek naar de gebeurtenis tussen twee jongens en een meisje. ‘Excuseer me-’ Savador stond op en zonder op of om te kijken liep hij naar het tafereel. Elisa bleef echter nog even zitten en liet het aan Savador over. Hij was genoeg om dit te kunnen afhandelen. Ze trok enkel haar wenkbrauw een beetje omhoog omdat het meisje de zaal uit rende. Die blik versteef enkel haar meest vertrouwde viervoeter binnen kwam stormen. Oliver, een behoorlijk grote Duitse herder. Hij blafte twee keer door de zaal heen met een geluid wat bulderend door de zaal heen ging. ‘Oliver!’ Ze tilde haar jurk op en liep de trap af naar haar hond. ‘Ինչ է աշխարհում ես անում այստեղ?!’ Hij had wel een hele goede reden nodig om zo een zaal binnen te stormen. Met een snelle pas liep ze op het over enthousiaste beest af. Hij kwispelde en kwam half springend op haar af gerend. Dat liet ze alleen niet toe. Door een enkel stop gebaar en een serieus boze blik ging Oliver met zijn kop naar beneden zitten. Eenmaal bij hem aangekomen knielde ze bij hem neer. ‘Եթե դուք չեք լավ պատճառ այստեղ գալը, դու քնում դուրս.’ Rustig aaide ze het beest over de zachte kop. Hij maakte allerlei geluiden alsof hij ook daadwerkelijk praatte met haar. ‘Ik kom vanavond gewoon terug idioot.’ Ze stond op en bukte om hem bij zijn halsband te pakken. Ze liep richting de deur en gaf hem een duwtje om hem naar buiten te krijgen. ‘Ga. En zeg ook tegen de rest hier vanavond niet te komen.’ Oliver liep een beetje teleurgesteld weer weg. Elisa draaide zich rustig om en ondertussen zuchtte ze diep. Ik kan hem ook nooit een avondje alleen laten... En weer zuchtte ze. Ze voelde zich niet beschaamd doordat haar hond blaffend de zaal in was gerend. Nee, absoluut niet. Het zou nog erger geweest zijn als haar Sint-Bernard binnen was gerend, wat haar eigenlijk verbaasde dat Tucker dat niet deed. Schaamteloos liep ze in de richting van Savador, aan de overkant van de gang. ‘Mijn excuses voor Oliver.’ Ze lachte even met gesloten ogen en deed die na een korte tijd weer open en ontweek met gemak een vliegende staf. Want tja, als je als zwerf kind over straat loopt en dingen steelt dan gooien mensen wel vaak dingen naar je hoofd. Voornamelijk stenen en stokken. Dus deze staf ontweek ze uit pure gewoonte en zonder het zelf door te hebben, ook al leefde ze al tamelijk wat jaren niet meer op de straten. ‘Is alles hier in orde?’ Ze keek Savador vragend aan, wachtend op een antwoord.
Ze zegt: "What in the world are you doing here?!" en "If you haven't got a good reason coming here, you sleep outside."
Oliver:
Cat .
PROFILE Real Name : Marit Posts : 1877
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Dark Klas: Partner: My head is filled with doubts, so I can't listen to what my heart tells me to do
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal di jan 29 2013, 21:11
Ieder normaal meisje zou het tafereel in de eetzaal sprookjesachtig noemen. Iedereen in prachtige gewaden, opgemaakt en bedolven onder een dikke laag glitters en dan was het de kunst om zo sierlijk mogelijk door de zaal te paraderen. Ik noem dit niet sprookjesachtig, maar pretentieus en nep. Ik kan zich nog herinneren hoe ik kerstmis vroeger heb ervaren. Duizenden zwevende vlammetjes in de balzaal die er altijd mooier uitzag als alle gasten al lang waren verdwenen waren en de kleine presentjes van het personeel. Ik bleef nooit lang op het feest als er gasten aanwezig waren, maar kon de hele avond dansen zodra iedereen was verdwenen. Als vijfjarig meisje dartelde ik door de zaal aan de arm van een van de keukenjongens, tot mijn vaders grote ergernis. En toen ik eenmaal dat huis had verlaten zat ik met mijn vrienden rond de openhaard of speelde iets op de oude piano. Wat er nu in de grote zaal van de academy gebeurt is compleet anders. Aan de gezichten van sommige mensen kan ik zien dat zij dit feest ook niet zo ophemelen als anderen, al weten de meesten dat goed te verbergen. Ik besluit hen als voorbeeld te nemen en blijf dus iedereen vriendelijk toeknikken en glimlach zodat het er bijna echt uitziet. Tegelijkertijd neem ik me voor dat ik de rest van het schooljaar niemand zomaar een glimlach zal gunnen. Er zijn maar een paar mensen die dat werkelijk verdienen. Fwinn stopt even bij me en bied aan om later op de avond met me te dansen, maar ik schud gelijk mijn hoofd. Ik hoef niet per se te dansen en wil ook niet dat Fwinn met me uit medelijden zou dansen. ‘Volgens mij wacht er al iemand op je,’ voeg ik met een kleine grijns toe. Ik kijk hem even na terwijl hij naar een roodharig meisje toe loopt, maar wend mijn blik al snel weer af. Waarschijnlijk hoor ik later wel iets over Fwinn’s avond. Langzamerhand beginnen de paren naar het midden van de zaal toe te lopen om te dansen. Pas na een straal van vijf meter staat er weer iemand om me heen. Een bedrukkend gevoel bekruipt me; ik ben duidelijk nog niet over mijn pleinvrees heen. Ik neem nog een slok wijn en probeer mezelf te vermannen. Het valt me op dat al mijn zintuigen op scherp staan. Plotseling kan ik de meeste geluiden onderscheiden in de drukke zaal. Het geklingel van twee glazen, lachende mensen en het geschuifel van dansende voeten. Een geluid dat in mijn richting komt valt me op. Het is niet iemand die danst en komt recht op me af. Ik draai me niet om en heb al een vermoeden van de persoon die me benadert. Een stemmetje in mijn hoofd vertelt me dat ik het me inbeeld omdat ik al hoopte dat Aedàn zou komen. Hij was inderdaad mijn tweede reden om uit mijn lege kamer te komen, maar ik durf niet op zijn aanwezigheid te hopen omdat ik dan teleurgesteld word. De voetstappen komen dichterbij en stoppen vlak achter me. Zodra hij begint te praten verschijnt er een subtiele glimlach op mijn gezicht. Ik draai me om en begin te grijnzen om Aedàns woorden. ‘Eigenlijk had ik jou hier ook niet verwacht, of tenminste met iemand om je te vergezellen.’ Ik probeer nonchalant te klinken, maar dat lukt niet helemaal omdat ik stiekem erg blij ben met zijn aanwezigheid. ‘Zie ik er uit als een dame?’ vraag ik verbaasd en hoop dat de roze kleur die mijn wangen krijgen er uit zien als make-up. ‘Na dat eindeloze gedoe met mijn haar mag dat eigenlijk wel,’ besluit ik. Opeens vraag ik me af of ik nog wel op mezelf lijkt, aangezien Aedàn zei dat ik van tomboy naar dame ben getransformeerd. Maar hij zegt het niet alsof het negatief is, dus ik besluit er verder niet op in te gaan. ‘Dus.. Waarom is iemand zoals jij hier?’
OC || Victoire's post voor de openingsdans komt zo snel mogelijk
Master Savador
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal ma feb 04 2013, 17:39
Hij kon Elisabeth niet anders dan groot gelijk geven bij haar opmerking over vrouwen en teveel drank. Eigenlijk moest hij niets zeggen, met zijn eenzame avonden op zijn kantoor waar hij de tijd voornamelijk in wrok sleet door zich aan zijn ingeslagen wijn te wijden. Maar het was vrijwel nooit zo dat hij als een compleet volslagen idioot katjezat door de schoolgangen ging banjeren. Er was bijna niemand hier die hem ooit anders zag, ook maar anders kende dan de beruchte maar gentleman-like leraar met dat bekakte accent. Hij mocht dan wel niet altijd een heer zijn in zijn ijzerharde doen en laten; de etiquetten negeren zou hij niet. En wat etiquetten betreft; al boven al was het allemaal nog idioter als een vrouw onbeschroomd openbaar dronkenschap vertoonde. Mildjes krulden zijn mondhoeken om tot een verzadigd glimlachje bij de conclusie dat hij dat op z'n minst niet bij Elisabeth zou verwachten. Al kon hij niet ontkennen dat hij zich ooit eens eerder had laten gaan en zich toen groots geamuseerd had met een vrouw en talloze gedeelde flessen wijn. Maar op een kamer bij de haard, niet op een traditioneel bal als dit. Hij schonk Elisabeth nog een gemeend glimlachje voor hij zijn lippen aan de rand van zijn glas zette en een klein slokje nam. Het glas week niet bij zijn mond vandaan, leek haast zelfs te zijn vastgevroren aan zijn lippen. Pas een ogenblik later liet hij het langzaam zakken om zijn hoofd in Elisabeths richting te draaien bij haar opmerking. Verbouwereerd, maar lichtjes - emoties waren nooit goed te bespeuren van buiten. Van binnen waren ze des te meer aanwezig, zoals nu het geval was. Ze was ook alleen? Hij had het nooit geweten. Had ook nooit gedacht een lotgenoot te treffen. Iedereen zat rond deze tijd van het jaar altijd gezellig met familie en kennissen rond een grandioos gedekte tafel. De scenario's van het warme samenzijn die hij ongewild opving door gedecoreerde ramen bezorgden hem altijd een grote leegte van binnen. 'Dat..' Hij nam even een klein moment om zacht maar diep adem te halen voor hij zijn zin kon afmaken. 'Dat geld ook voor mij..' Zijn enige gezelschap waren zijn kinderen. Maar kerst was nooit meer hetzelfde geweest sinds de dood van hun moeder. Hij wist als geen ander wat kerst al die jaren ook voor Elisabeth had moeten betekenen. Misschien was het toch bij lange na niet zo slecht om zijn collega's de kans te geven hem beter te laten leren kennen, after all. Spijt dat hij ja had gezegd toen Elisabeth hem vroeg voor het Bal was er niet echt geweest, maar was dat wel zo dan waren die gevoelens nu compleet verdwenen. Ergens vond hij het daarom spijtig dat hij zijn plek bij haar op het podium moest verlaten door de ophef die zich aan de andere kant van de zaal plaatsvond en de twee vechtersjassen apart moest nemen. Ironisch. Blijkbaar was die stok van dat snertjoch van een Lie al net zo waardevol als zijn leven. Ach, wat was hij toch zielig. De vraag of hij de stok 'alsjeblieft kon teruggeven' bracht een onvriendelijke grimas op zijn bleke gelaat. Het volgende moment hobbelde de jongen er als een bezetene achteraan, leek zich al niet eens meer te bekommeren om het feit dat hij een paar tellen geleden een flinke klap voor zijn kop had gehad. Moest hij weten. Hij was in ieder geval niet van plan hem van de grond te plukken als hij van zijn stokje ging en hem naar de ziekenzaal te brengen. Hij zou hem sterker nog gewoon laten liggen. Ruimde iemand anders wel op. Zijn felle blik ging weer terug naar Malekith bij de waarschuwing die hij de jongeman gaf, en één van zijn wenkbrauwen kroop minachtend omhoog bij het antwoord dat hij kreeg. 'Dat valt nog te bezien,' reageerde hij kil. Hij werd echter afgeleid door een viervoetig gedaante dat vlak langs hem heen stoof, en waardoor hij zijn hoofd met een ruk opzij draaide om nog een glimp van het eigenaardige wezen op te kunnen vangen. Een hond, zag hij, en een flinke ook. Het bakbeest stormde luid blaffend de zaal binnen. Bij Medusa! Wie flikte het om zo'n vlooienbeest los te laten? Hij had het niet op dieren die harig waren, kwijlden, slobberden en overal waar mogelijk hun behoefte deden. Automatisch viel de huid tussen zijn wenkbrauwen weg in een diepe frons en zwol er een ader op in zijn hals. Degene die hiervoor verantwoordelijk was sliep met dat vieze beest in de kruin van de hoogste boom, op de meest verlaten plek van het duistere bos. Daar zou hij persoonlijk voor zorgen. Hij stond al op het punt de zaal binnen te treden en de eigenaar snauwend uit te kafferen, toen Elisabeth de zaal uitkwam en de hond aan zijn halsband meesjorde. Meteen viel de gespannen houding als een mantel van zijn schouders. Hij slikte zijn woorden gevuld met woede door en sjorde zacht keelschrapend aan zijn stropdas om zichzelf weer een houding te geven. Ah. Elisabeths hond. Goed dan. Dan was het goed. Had hij het zogenaamd even niet gezien of gehoord. Want zo wild als dat het beest de zaal was binnen gestormd, zo braafjes en gehoorzaam sjokte hij ook weer weg op het commando van de rozeharige vrouw. Kennelijk beschikte ze over het talent om die dieren moeiteloos te kunnen handhaven. 'Absoluut geen probleem, my dear. Je kunt wel zien dat hij zeer gesteld op je is.' Hij schonk haar een geforceerd glimlachje alsof hij kiespijn had op haar verontschuldiging, want zo blij was hij er immers niet om. Het maskertje van hartelijkheid gleed langzaam van zijn gelaat bij haar vraag of alles in orde was, en hij zich weer langzaam tot Malekith richtte. 'Uiteraard. Ik moest enkel ook wat..' Een ademteug onderbrak zijn zin, en hij hief zijn kin hooghartig op terwijl hij op Malekith bleef neerkijken. 'honden.. handhaven.' Laatdunkend, zo klonk het. En hij plaatste met die hooghartige uitdrukking een hand losjes om Elisabeths heup alsof hij en zij zoveel meer waren dan de twee jongens, ze het niet eens moesten wagen om hem nog een tegenreactie te leveren nu zijn date erbij was gekomen. Dat gebeurde niet. Malekith ging weg, Lie was ook opgerot en zijn mondhoeken krulden zich alweer om tot een voldaan glimlachje nu hij zich weer tot Elisabeth kon richten. 'Wellicht heeft je hond behoefte aan beweging?' waagde hij een gok te verklaren waarom het beest zo halsoverkop naar haar toe was gekomen. Hij vond het beslist niet erg om even een frisse neus te gaan halen, even weg uit alle drukte en uit een ruimte waarin je half moest schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan.
Amber .
PROFILEReal Name : - Posts : 9
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Licht & Tijd Klas: Partner:
Onderwerp: Re: [EVENT] Kerstbal ma feb 04 2013, 21:22
Ze draaide een rondje voor de spiegel en bekeek zichzelf nog even nauwkeurig. Ja, dat was het. Een groen, stijlvol maar niet al te perfect of modieus kleedje sierde haar wel. Ze wou niet teveel opvallen op het feest. Ze had ook niemand om bij de arm te nemen of mee te dansen. Nee, ze wou gewoon gaan om een leuk gesprek aan te kaarten. Ze borstelde haar lange blonde lokken en besloot voor naturel te gaan. Geen speldjes, geen lintjes, gewoon los. Ze had zelfs bijna weer de neiging de alledaagse pet op haar hoofd te zetten, maar bij het kleedje paste dit uiteraard niet echt. Ze draaide nog sierlijk een pirouette voor de spiegel en zette haar gebruikelijke lach weer op, maar al snel voelde ze haar maag draaien. Pff, waarom had haar gave zo'n nadelig effect op haar maagdarmsysteem. Maar goed, ze had het ervoor over gehad. Ze moest haar vinden. Stijlvol pak, hoedje op, shadraans, kon niet missen! Ze liep haar kamer uit, maar hield nog snel even halt bij een fotokader naast de deur. Een redelijk grote shadraanse jongen was erop afgebeeld, met zwarte haren die iets over zijn ogen vielen. Zijn donkerblauwe ogen, zonder veel emotie erin. Amber straalde bijna bij het zien van de foto. "Ik zie je snel weer," glimlachte ze, waarna ze verder liep en haar kamerdeur achter zich dichttrok.
Het feestje was al druk aan de gang toen ze er eindelijk arriveerde. Er stonden heel wat koppeltjes liefelijk te dansen en van elkaar te genieten. Maar ze kon zo hier en daar ook wat ruzie opvangen. Precies zoals ze het had gezien. Hmm, ze moest toegeven dat het leven voor haar soms enorm onvoorspelbaar was. Maar ze was er bijna zeker van dat het daarom was dat ze zich nooit ergens zorgen over maakte en altijd met pretlichtjes in de ogen en een brede glimlach over straat kon lopen. Haar schoenen, die eigenlijk niet echt bij haar kleedje pasten, piepten bij iedere stap over de gladde balvloer. Nee, dit soort feestjes waren niet echt voor haar, zeker niet nu ze hier in haar eentje rondliep. Glimlachend baande ze zich een weg tussen de mensen en zei verscheidene keren hallo tegen wat omstaanders wanneer deze hun blik op haar richtten. Meestal kreeg ze ook wel een vriendelijk antwoord terug. Al waren sommige verbaasde of afkeurende blikken ook van toepassing. Nog steeds precies zoals ze het gezien had. Dan kon het niet meer lang duren voor ze haar zou vinden. Ze moest toegeven, ze had de zoektocht wel zeer gemakkelijk gemaakt voor haarzelf!
Al snel had ze haar in het vizier. Van langs achter leek ze bijna een man in dat pak, maar toen ze haar van de zijkant benaderde, waren de vrouwelijke contouren van haar gezicht en lichaam niet te vermijden. Amber vouwde haar armen achter haar rug en stapte tevreden naar haar toe. Ze nam plaats naast het meisje zonder wat te zeggen en staarde even voor zich uit, de zaal in. "Ben je naar iemand op zoek?" vroeg ze. Een tevreden toontje lag in haar stem, waarna ze haar gezicht naar Ellia toe draaide. "Volgens mij kwam Hei niet naar het bal." Ergens was ze wel nieuwsgierig naar de reactie van Ellia. Tenslotte had Amber enkel in de toekomst gekeken tot ze haar gevonden had en niet verder. Het leven moest toch nog iets van verrassingen herbergen! Anders was er helemaal niets leuks meer aan. Net zoals ze de precieze datum van Hei's komst niet had opgevraagd. Nee, het was het niet waard om ziek te zijn voor realiteiten die ze toch nog te weten zou komen. Met haar gelige ogen keek ze Ellia vriendelijk en afwachtend aan, kleine pretlichtjes in haar ogen en haar mondhoeken tevreden omhoog getrokken.
Volledig in het thema van Valentijn staan er twee Events op het programma van de site. Beide zullen van start gaan vanaf 14 februari, dus houd de site zeker goed in de gaten.
Cupid Hearts: Verras vrienden of in game characters met een vrolijk hartje deze Valentijn. Met of zonder lief berichtje eraan vast. Anoniem of juist niet. Stuur je hartjes naar het account van Alpha.
Valentine's Dance:Vanaf 14 februari zal de grote zaal van de school omgetoverd worden tot een danszaal vol met eten, drinken en live muziek. Iedereen is welkom om aan dit algemene topic deel te nemen.
WINTER
Tijdens de winter is het terrein van de school in diepe rust. De meeste dieren zijn onvindbaar verscholen en de ijzige wind houd ook de leerlingen binnen. De perfecte tijd om met een kop warme choco naar de vallende sneeuw te kijken.