PortalIndexGymdices succes or miss HpD5UwnGymdices succes or miss 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Gymdices succes or miss

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Master Ivan

Master Ivan

Gymdices succes or miss UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Miss DiNozzo
Posts : 163
Gymdices succes or miss UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light
Klas: Never had class since I was 23
Partner: A couple of supple and simple delights, can bring out the smile to every straight man~

Gymdices succes or miss Empty
BerichtOnderwerp: Gymdices succes or miss   Gymdices succes or miss Icon_minitimeza nov 15 2014, 19:45

Sinds ik al een paar lessen het idee heb dat ik perfect met dices kan werken voor sommige onderdelen, zou ik eventueel willen voorstellen om Gymdices te maken, met bijvoorbeeld hun eigen 'succes' of 'mis' of iets in die aard. Dit zou perfect zijn voor voetbal, trefbal, etc. En zo heb ik ook het gevoel dat dit perfect eerlijk gaat kunnen verlopen en dit ervoor zorgt dat iedereen een eerlijke kans krijgt om bijvoorbeeld te scoren. ook zal dit weer met Fate zijn, of dicesrol in de post zelf. Ik heb geen idee of dit echt een effect gaat hebben.
Als dit een goed idee is, hoor ik het wel Smile

Met vriendelijke groeten

Anne.
Terug naar boven Ga naar beneden
Thayeline
.
.
Thayeline

Gymdices succes or miss UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Talita ~
Posts : 452
Gymdices succes or miss UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air
Klas: Miss Nannete
Partner: If people were like rain, I'd be drizzle and you'd be a hurricane

Gymdices succes or miss Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gymdices succes or miss   Gymdices succes or miss Icon_minitimewo nov 19 2014, 19:06

Ik vind dit wel een goed idee, aangezien het zoals Anne al zei de lessen inderdaad iets eerlijker kan laten verlopen ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Faline
.
.
Faline

Gymdices succes or miss UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Creepines
Posts : 1387
Points : 0
Gymdices succes or miss UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: air
Klas:
Partner:

Gymdices succes or miss Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gymdices succes or miss   Gymdices succes or miss Icon_minitimewo nov 19 2014, 19:12

en dan is ook niet meer dan de helft zo perfect in alles enzeuuw
Terug naar boven Ga naar beneden
Dominic

Dominic

Gymdices succes or miss UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Emma
Posts : 4478
Points : 15
Gymdices succes or miss UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark-x-Light
Klas: Master Savador
Partner: ||If you want me you're gonna have to catch me||

Gymdices succes or miss Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gymdices succes or miss   Gymdices succes or miss Icon_minitimewo nov 19 2014, 22:30

Nou, mijn mening is juist andersom.
Gymdices zijn misschien handig voor een toernooi wellicht, zoals ook al besproken is een tijdje terug, alleen ging t toernooi toen niet door.
In een normale gymles ben ik er echter helemaal geen fan van.
Simpelweg omdat de ene sportiever is dan de ander, gemotiveerd of juist troll, blind of goed in mikken- you get it.
Hoe stom is het als jij je char als een luie lamzak neerzet en vervolgens alles raak gooit/scoort?
Of een sportieve jongen die ingemaakt wordt door een 12jarige?
Je merkt bij TotM al dat het soms lastig is om je in bochten te wringen om een aanval maar te ontwijken of maat te vinden in hoe zeer die raakt.
You get my point.
Randomization is leuk, zorgt voor variatie en afwisseling, voor 'eerlijkheid' op basis van geluk ipv personage. Top.
Maar je kan er ook in doorschieten en overal maar dices of wat dan ook op plakken. Dan is het van belang dat mensen gewoon van het idee af komen dat hun personages alles moeten ownen, falen is leuk, missen is karakter ontwikkeling, perfectie is saaai. Als iedereen gewoon beslist of hij ontwijkt of niet, met die overwegingen in t achterhoofd, zijn dices niet nodig
Maar dat dus over dices, nu specifiek op gym~

Oh en als je gym dices wil is het misschien handig om dan even te bedenken of de arena dices niet gewoon al duidelijk genoeg zijn en zo niet, vast te stellen wat voor dices je dan wil qua symbolen en kansberekening verdeling Smile. Te veel dice sets lijkt me ook niet handig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Earia

Earia

Gymdices succes or miss UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Anon~
Posts : 926
Gymdices succes or miss UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water||Light
Klas: Mentorklas Miss Eres
Partner: Don't Catch me Now, I'm not Falling yet

Gymdices succes or miss Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gymdices succes or miss   Gymdices succes or miss Icon_minitimedo nov 20 2014, 00:25

Toevallig hebben we het idee om met dices te werken voor wedstrijden (met bijvoorbeeld gym) toen de tijd al eens aangekaart in het bh en we zijn er nu ook weer mee bezig, want andere ideeën. Maar dit is gericht op wedstrijden en competities, niet op normale oefeningen. Als we het bij gewone gymlessen toe gaan passen, kan het net zo goed bij vrijwel elke les gezet worden, niet? Maar zou dat dan niet invloed gaan hebben op of een leerling de vaardigheid wel leert of niet? Stel je pakt iemand die gedreven is in gym, maar die mist continu. Dan lijkt het me niet dat deze persoon na afloop van de les deze vaardigheid als 'geleerd' op het profiel toe kan voegen. Dit zou denk ik enkel frustrerend en vermoeiend werken.
Met een voetbalwedstrijd, ja, kan dit prima werken. Maar dan moet je ook met iets van een speelveld gaan werken, een soort grid, waarmee je aan kan geven waar je character staat en vanaf welke vakken characters een poging kunnen doen om te scoren. Anders kan dit wel heel makkelijk vanaf welke positie dan ook en zo geef je mensen ook wat meer inzicht voor op het veld en wie in de buurt van wie staat. Maar ook hierover moeten we nog goed na gaan denken. In elk geval; het zou leuk zijn als we een systeem als dit beter uit gaan denken voor voetbalwedstrijden, zeker sinds er ook een voetbalteam is. Maar voor nu is het nog iets waar meer over nagedacht moet gaan worden (en het zal uiteindelijk ook getest moeten worden, hurrdurr, playtesten is niet altijd fun).
Daarbij ben ik het ook niet helemaal eens met Ines haar opmerking. De meeste mensen hier hebben een behoorlijk goed inzicht op wat hun characters kunnen en waar ze toe in staat zijn. Ik zie zelden de perfecte plaatjes voorbij komen, dus dit is naar mijn mening zeker geen probleem. En als iemand dit wel blijft doen kan dit altijd nog opgelost worden met een simpel pb'tje en een uitleg over dat het gedrag en de vaardigheden van de leerling zeer onwaarschijnlijk zijn.
Verder heeft Emma ook al een aantal zaken genoemd waar ik het wel mee eens ben. En tja, ik denk niet dat er echt een dicesset voor specifiek gym gemaakt moet worden. Als er een keer een les komt waarin een competitie plaatsvind, kijk het eerst aan of hierbij echt zo een systeem nodig zou zijn. En anders kan je met een onderdeel als trefbal makkelijk de diceset van het toernooi gebruiken, maar in plaats van 3 dices, pak je er maar 1. Zwaardje is raak, schildje is mis, zo simpel is het.
There, sorry voor het boekwerk, m'n brein werkt even vaag, maar dit is mijn kijk er ongeveer op. Verder gaan we nog wel meer overleggen over het gebruik van dices met andere competities, zoals voor voetbalwedstrijden, maar voor specifiek gym komt het er niet snel doorheen. Voor nu in elk geval nog niet c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrian

Adrian

Gymdices succes or miss UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : Anne.
Posts : 3041
Points : 28
Gymdices succes or miss UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Duister en Vuur
Klas: Mr. Savasnor ( ಠ෴ಠ )
Partner: Neen.

Gymdices succes or miss Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gymdices succes or miss   Gymdices succes or miss Icon_minitimedo nov 20 2014, 04:18

Oke dan maar. Het was maar een idee. Het leek me handig voor sporten waar je geluk in moest hebben. Maar als ik in dit geval de arena dice mag gebruiken. Is dit opgelost. Er mag van mij een slot pp Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Gymdices succes or miss UTL8oxA PROFILE
Gymdices succes or miss UTL8oxA MAGICIAN

Gymdices succes or miss Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gymdices succes or miss   Gymdices succes or miss Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Gymdices succes or miss

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» [ Bijles ] The basics as our succes! [ Shintaro ]
» G'day Miss
» Miss you being gone ც
» Maybe I did miss it here~
» I'll miss you.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  ::  :: Ideeën-