PortalIndexMusic shows the hearts contents [open voor 1 docente] HpD5UwnMusic shows the hearts contents [open voor 1 docente] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Master Norwood

Master Norwood

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Empty
BerichtOnderwerp: Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]   Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Icon_minitimezo feb 17 2013, 09:56

Zwijgzaam liep hij over het grasveld heen. Zijn voeten voelde de lichte kou niet die de winter met zich meebracht. Zijn lange donkerblauwe jas die bijeen werd gehouden door een paar knopen en een gesp rond zijn middel hield hem goed warm. Zwijgzaam draaide Norwood zich kort om naar het schoolgebouw en zuchtte even. Eyolf was gebonden geraakt aan zijn mand en had maar af en toe zorg nodig. Norwood had meegekregen van de wolf dat hij zijn eigen weg moest gaan. En Norwood had heftig geprotesteerd. Had tegen de wolf gezegd dat hij tot de laatste uur bij hem zou blijven vanaf dat punt. Maar de wolf had hem alleen maar toegehapt. Had hem gezegd dat hij moest doen waar hij zijn rust in kon vinden. Eyolf was altijd al bezorgd geweest over anderen, meer dan over zichzelf. Norwood beet zijn kaken even op elkaar. 'Je bent beter nog in leven wanneer ik terug kom...' sprak hij met een verbeten toon in zijn stem. Hij zuchtte even en ontspande weer. Hij liep verder richting de stenen die op het grasveld lagen. De natuurlijke rotsen die afgebrokkeld waren en hier tot rusten waren gekomen. Norwood zeeg neer op een van de rotsen en klapte in zijn handen, tweemaal kort en krachtig. Hij keek naar de bladeren die zich verzamelde voor zijn voeten, kropen op elkaar en versmolten. Langzaam bouwde zich er een zekere gitaar koffer open. Norwood blies een keer krachtig en de wind nam de bladeren mee, waardoor er een zwarte glimmende koffer tevoorschijn was gekomen. Hij klikte het open en haalde het houten intsrument er uit. Linde, tilia tomentosa, het hout dat zelden werd gebruikt voor gitaren maar het gaf zo'n mooi geluid. Een geluid dat beter samensmolt met de stem van Norwood dan welk houtsoort van een gitaar dan ook. Hij pakte het instrument rustig vast en zette het neer op zijn knie. Hij liet zijn hand langzaam langs iedere snaar gaan. Een toonladder volgde al snel na dat hij dat had gedaan. Even inkomen, hij had sinds de ontmoeting met Eres het instrument niet meer vast gehad. Hij begon met de eerste noot van een bekend nummer. Hij begon het deuntje te spelen en neuriede rustig wat. Langzaam ging hij over op woorden en echte zang. Hij speelde rustig niet doorhebbend dat een nog onbekend figuur langzaam naderde. Hij speelde rustig door en negeerde de naderende voetstappen. Hij legde zijn emotie zo in de muziek dat het voor velen vaak duidelijk voelbaar was dat hij ergens worstelde en dat het vaak gekozen was op zijn eigen worstelingen. Zwijgzaam liet hij de laatste noot wegsterven over het grasveld. Het was vroeg in de ochtend en hij zat ver genoeg van het gebouw af zodat hij niet gestoord zou worden. Hij hoorde ineens de voetstappen vrij dichtbij. Hij opende zijn ogen langzaam en keek opzij, naar de persoon die was komen kijken naar wat het hoorde.

[open voor 1 docente]
Terug naar boven Ga naar beneden
Miss Eres
...
...
Miss Eres

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Linima
Posts : 3443
Points : 83
Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en Duisternis
Klas:
Partner: I remember the sun, always warm on my back. Somehow, it feels colder now.

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]   Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Icon_minitimezo feb 17 2013, 12:18

Haar slanke vingers gleden over de ivoorkleurige toetsen van de piano alsof ze hun eigen leven leidde. Vluchtig en snel weefde ze de melodie aan elkaar. Eres hield haar ogen gesloten om de tonen beter te horen. Maar het openen van een deur liet haar opkijken en stoppen met spelen. In de deuropening stond Elune, gehuld in haar pyjama. Ze was ziek dus had ze de hele dag al liggen slapen. Ze liep, egel knuffel in haar armen, naar haar moeder toe en kroop naast haar op de brede kruk achter de piano. Ze leunde zachtjes tegen haar aan en Eres streelde haar dochtertje zachtjes door haar blonde lokken. Het meisje keek haar even slaperig aan. 'Mama, wil je een slaap liedje voor me spelen?' vroeg ze zachtjes. Eres glimlachte even. Haar vingers gleden even later weer over de toetsen heen terwijl haar stem niet lang daarna volgde. Het was een liedje wat ze al zong en speelde voor Elune sinds ze nog maar een baby was. Elune maakte het zichzelf gemakkelijk en luisterde met gesloten ogen naar de stem van haar moeder. Toen Eres klaar was met spelen stond ze op van de kruk en nam Elune mee aan haar hand terug naar haar bedje. 'Red je even in je eentje? Ik moet even wat dingen weg brengen,' vroeg ze zachtjes. Het meisje knikte enkel en liet zich instoppen. Eres gaf haar zachtjes een kusje op haar voorhoofd en liep naar de middelgrote harp in de hoek van de kamer. Ze plukte aan een aantal snaren en liet de harp daarna uit zichzelf verder spelen. Eres deed het licht uit en de deur zachtjes achter zich dicht.

Nadat ze de papieren had weggebracht naar de lerarenkamer was Eres naar buiten gegaan. Als het goed was sliep Elune nu, dus terug gaan naar haar kamer op de etage van de leraren zou haar misschien alleen maar wakker maken. Daarbij kon ze een korte wandeling in de frisse buitenlucht wel gebruiken. Dan kon ze haar gedachten leeg maken. Ze had op het punt gestaan om weer naar binnen te gaan tot ze het geluid oppikte van een gitaar. Zelden had ze zo'n mooi geluid uit een gitaar horen komen. Haar nieuwsgierigheid was gewekt en ze volgde de mooie tonen. Deze werden niet veel later samengevoegd met zang. Nu herkende Eres ook de stem van Norwood erin. Eigenlijk had ze zich willen omdraaien en weglopen. Sinds hun laatste ontmoeting had ze hem een beetje ontweken al wist ze niet of hij dat door had gehad. Ze wist zelf nog steeds niet goed wat ze moet de huidige situatie aan moest. Maar het was te laat om nu om te draaien en weg te lopen. Norwood opende zijn ogen en had Eres gezien. Dus ze deed wat ze altijd deed in dit soort situaties. Ze zette een vriendelijke glimlach op en probeerde zich er maar doorheen te worstelen. 'Linde, tilia tomentosa,' begon ze zachtjes. 'Een ongebruikelijke houtsoort, maar wel met het beste resultaat,' ging ze verder. 'Ik wist niet dat je speelde. Het klonk erg goed,' complimenteerde ze hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://staracademy.forumtwilight.com
Master Norwood

Master Norwood

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]   Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Icon_minitimezo feb 17 2013, 13:38

Norwood speelde met passie, hij was niet voor niets een solo-artiest geworden. Hij zong altijd al met passie in de band maar sinds hij op eigen weg verder ging is hij alleen maar welvarender geworden. Hij had een aantal fans in Oak's Field maar hij was niet enorm bekend. Zwijgzaam sloegen zijn vingers de gitaren van de acoustische gitaar aan. Een perfecte klank en goed gestemd was het resultaat van een mooie harmonie tussen stem en begeleiding.

Norwood eindigde het nummer en haalde even diep adem om zijn emotie die er mee speelde los te laten. Nu pas hoorde hij voetstappen en opende hij langzaam zijn ogen en keek hij recht naar Eres. Hij kreeg een warme glimlach en legde de gitaar voorzichtig in zijn koffer. Hij draaide zijn hoofd naar haar toe toen ze het houtsoort opnoemde. 'Ik verwachtte niet anders van de docente muziek dan dat ze dat goed raadde...' sprak hij met een vriendelijke toon in zijn stem. Hij hoorde haar woorden en glimlachte. 'Ik speelde al sinds mijn jeugd in een band. Toen was de gitaarsoort echter wat anders, we speelde meer rock en soms ging het tegen metal aanzitten als we ons er toe zette...' sprak hij kalm en keek over het landschap uit. 'Ik ben de laatste tijd op mezelf gaan beginnen in de muziekwereld en heb een album uitgebracht...' sprak hij glimlachend en keek voor zich uit. 'Ik speel al geruime tijd op dit instrument...' sprak hij glimlachend en keek toen naar Eres. 'Dat is ook weer, een aantal weken geleden voor we gesproken hebben, is het niet?' sprak hij kalm. 'Als je ruimte wilt om na te denken en dingen te verwerken kun je dat ook gewoon zeggen.' sprak zijn stem met een vriendelijke stem en glimlach terwijl hij zijn blik weer over het landschap liet glijden. 'Ik ben vrij goed in het lezen van mensen geworden, Eres.' sprak hij kalm. 'Het liefst maak je momenteel ook rechtsomkeer, puur omdat je alles wat een paar weken terug had plaatsgevonden alleen maar in de weg zit.' sprak hij en klikte het gitaarkoffer dicht. Hij had het vermoeden dat hij voorlopig niet meer zou spelen. Hij stond langzaam op en voelde nu het effect van de winterse kou. Hij voelde zijn voeten licht tintelen. Bij het ademen kwamen kleine dampwolkjes uit zijn mond en met een kleine glimlach keek hij richting Eres. 'Er is iets wat me zegt dat je nog niet alles hebt verteld, Eres. Iets in me zegt me dat je iets voor me verzwijgd of niet durft te vertellen. En wat, kan ik mijn vinger niet op leggen.' sprak hij zijn hart in het algemeen uit maar met de bedoeling dat Eres er op zou kunnen reageren. Hij keek even richting het schoolgebouw om vervolgens naar het grasveld in de verte te turen om zijn blik daarna op Eres te richten. 'Hoe gaan de lessen verder?' sprak hij toen om maar een onderwerp aan te haken. Hij wist zlef niet wat hij moest zeggen maar dit leek een goede gespreksstarter voor hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miss Eres
...
...
Miss Eres

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Linima
Posts : 3443
Points : 83
Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en Duisternis
Klas:
Partner: I remember the sun, always warm on my back. Somehow, it feels colder now.

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]   Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Icon_minitimezo feb 17 2013, 14:18

Eres liet een zacht, kort lachje ontsnappen toen Norwood tegen haar begon te praten. 'De lange nachten dat Zateph me het verschil probeerde aan te leren tussen hout en nog meer hout heeft uiteindelijk toch zijn vruchten afgeworpen,' sprak ze met een kleine grijns. Ze complimenteerde Norwood vervolgens met zijn muzikale vermogens. Maar toen hij zowat precies zei wat zij zoeven nog had gedacht verdween die glimlach langzaam. Uiteindelijk keek ze hem niet eens meer aan. Haar blik was de andere kant op gericht. Alsof er verderop bij de bomen grens iets gebeurde wat bijzonder interessant was. Ze zweeg op zijn woorden. Hij had dwars door haar glimlach heen weten te prikken. Iets waar ze een hekel aan had. Niet dat ze graag mensen voor de gek hield, maar Eres was iemand die anderen niet met haar problemen wilde opzadelen. En ook al maakte Norwood deel uit van de situatie, het was nog steeds haar probleem hoe ze daarmee om ging. Dat hij daar zo snel doorheen gekeken had, dat vond ze maar niks. 'Ze gaan wel goed,' antwoordde ze zachtjes op Norwoods vraag. Ze voelde zich net een klein kind. 'De meeste leerlingen laten echt zien dat ze veel verschillende talenten hebben die ze tot uiting willen laten komen,' sprak ze erachter aan in de hoop dat ze zichzelf niet meer zo klein en klunzig zou voelen. Niet dat het echt veel hielp. Vanonder haar blonde lokken wierp ze een steelse blik op Norwood. 'En hoe gaan jouw lessen?' vroeg ze daarna om het gesprek draaiende te kunnen houden. Maar ze wende al snel haar blik weer af om niet meer naar Norwood te hoeven kijken.
In plaats daarvan was haar blik gericht op het schoolgebouw waar ze twee leerlingen zag lopen. De twee hadden over duidelijk ruzie aangezien het meisje kwaad weg liep en de jongen haar na schreeuwde. Beide gingen uiteen. Eres' ogen volgde de jongen die met opgetrokken schouders en zijn handen diep in zijn zakken langs de muren van de school liep en even later om de hoek verdween. 'Hoe is het met je zoon?' vroeg ze daarna om opnieuw de gevallen stilte te kunnen doorbreken.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://staracademy.forumtwilight.com
Master Norwood

Master Norwood

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]   Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Icon_minitimema feb 18 2013, 20:51

De lange nachten met Zateph? Wie was die Zateph en waarom had ze lange nachten met hem gehad. Hij wilde er niet teveel bij stil staan. Wat gebeurd is is gebeurd. Kijk vooruit." galmde een bekende stem door zijn hoofd. Queralena was degene die hem had gemotiveerd om op zijn minst nog verder te kijken naar wat hij kon bereiken. Niet naar wat er was gebeurd. Tevens was dat zo met zijn band met Eres. Het was ooit close geweest, ze waren getrouwd geweest. Maar het was uit elkaar gegaan. Nu was het aan hem om te zien waar het kwam op dit moment. Ze waren niet meer officeel getrouwd nam hij aan. Tenminste ze had een dochtertje, ongetwijfeld van een andere man. Ze was vergeten wie ze was, dus ze waren waarschijnlijk niet meer een officieel echtpaar. Deed het hem pijn? Nee, ergens was het zijn stomme schuld. Als hij nooit naar Malaika was gegaan was Eres nooit vertrokken en had ze nooit geheugenverlies gehad. Dus zou ze nog bij hem zijn als haar echtgenote, die kans was er. Maar nu, waren ze als twee vreemde die langzaam weer een vriendschap opbouwde. Het maakte hem niet veel uit, hij had alle tijd om die vriendschap te laten groeien. En hij zocht momenteel ook niet heel veel meer in een relatie. Als het gebeurde dan gebeurde het. Maar momenteel was dat niet zijn doel meer. Hij was niet echt meer bezig met een levenspartner, ergens bang in het falen van de bescherming er van. Hij vroeg zich ergens af of hij zich uberhaupt druk maakte wat Savador met Eres zou kunnen uitspoken. Ja, in positieve zin wel. Hij maakte zich zorgen over het feit dat ze niet ongewild dingen deed. Maar verder was het ook dat. Als ze zich overgaf, haar keuze. Hij kon er zich druk over maken, maar dat was dan enkel verspilde energie.

De lessen, daar ging hij over. 'In tegenstelling tot het schoolhoofd ben ik het er inderdaad over eens dat meerdere leeringen talenten hebben en deze ontwikkelen. Het is ons de taak ze begeleiden en hun potentie te laten bloeien waar het kan...' sprak hij en glimlachte. Mooie woorden. sprak Zabima tegen hem. Norwood's glimlach bleef onveranderd staan en hij keek naar Eres toen ze begon over zijn zoon. Zijn glimlach verdween even en hij wendde zijn blik naar het woud toe. 'Aageth, doet het in feite prima. Ik weet hoe optimitisch is en hoe vriendelijk hij is. Hij heeft het immers van zijn ouders. Hij ziet het goede in een persoon iets wat hij typisch van zijn moeder heeft geërft...' sprak hij. Hij wist donders goed dat het ook Eres zoon was. Maar hij wilde haar niet direct confonteren. 'Maar ik merk aan hem dat hij gewoon bepaalde dingen mist. Hij heeft nooit een vast moederfiguur gehad en wanneer het stabiel leek viel die pilaar ook weer om...' sprak hij over de dood van Malaika. 'Het is moeilijk, als alleen staande vader een zoon op te voeden.' sprak hij terwijl hij opstond en naar de lucht keek alsof iets heel moois er stond. 'Ik snap nu pas wat mijn moeder zei over alleenstaande moeders met meerdere kinderen...' sprak hij met een lichte grinnik in zijn stem. 'Trouwens...' sprak hij zacht en keek naar Eres. 'In feite is hij ook jou zoon. Genetisch gezien tenminste...' sprak hij met een klein glimlachje. Hij wist dat Eres het moeilijk vond om geconfronteerd te worden met wie ze ooit was geweest voor het ongeluk. Maar hij moest deze opmerking maken. Hij glimlachte. 'En hoe is het met Elune?' sprak hij vriendelijk en glimlachte toen wat breder. Het was een schat van een kind, en had al net zo mooie kenmerken als die van haar moeder. Hij glimlachte en keek toen weer naar het landschap om te wachten op een mogelijke reactie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miss Eres
...
...
Miss Eres

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Linima
Posts : 3443
Points : 83
Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en Duisternis
Klas:
Partner: I remember the sun, always warm on my back. Somehow, it feels colder now.

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]   Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Icon_minitimema feb 18 2013, 22:00

In eerste instantie had Eres niet eens doorgehad dat ze sprak over dingen die voor Norwood helemaal nergens op sloegen. Niemand hier kende Zatpeh immers op Elune na. En Savador natuurlijk, maar dat was ook alleen maar omdat hij hem gezien had in de kroeg op Shadra. Het drong even later pas tot haar door. 'Het spijt me, ik zal wel wartaal tegen je uitslaan,' verontschuldigde ze zich. 'Zateph maakte deel uit van de band waar ik mee rond trok voordat ik Savador tegen kwam. Ik kwam hen tegen korte tijd nadat ik uit het ziekenhuis ontslagen was. Ze hebben mij en Elune die toen nog in mijn buik zat een soort van opgevangen. Zateph is een beetje een grote broer voor me geworden sinds die tijd. Maar ja, het kwam vaak voor dat we ergens moesten overnachten ver bij dorpen en steden vandaan. De volwassenen blven dan altijd nog even hangen rond het kampvuur. Verhalen van vroeger uitwisselen en zo. Maar als Zateph eenmaal begon over het verschil tussen Puffoons en Grenaans hout dan hield hij de rest van nacht zijn mond niet meer dicht,' legde ze uit. Ze moest zacht lachen als ze eraan terug dacht. Vanaf het moment dat ze op Starshine was aangesteld miste ze die tijd. De nachten dat ze met z'n allen onder de sterrenhemel hadden gezeten. Allemaal ergens anders vandaan met andere achtergrond. Maar op dat moment dat ze samen muziek konden maken rond het vuur, dat waren tijden die ze nooit meer wilde vergeten. Het waren de jaren waarin ze zich het gelukkigst had gevoeld ondanks het feit dat ze haar geheugen kwijt was.

Het gespreksonderwerp veranderde naar school zaken zoals de lessen. Een flauwe glimlach sierde Eres' gezicht toen ze het antwoord op haar wedervraag van Norwood kreeg. 'Ik begrijp precies wat je bedoeld. Elune is een schat en alles behalve een lastig kind. Maar ik ben nou niet bepaald wat je noemt de sterke beschermer die monsters uit haar kast verjaagt,' gaf ze als reactie op Norwoods woorden. Ze viel weer stil toen Norwood haar erop wees dat Aageth ook haar zoon was. Dat was wel waar, en Aageth was een schat van een jongen. Maar Eres kon zich moeilijk voorstellen dat ze zijn moeder was. Iets wat ze vreselijk vond. Als hij het wist betwijfelde ze of hij haar wel als moeder zou willen. Ze wist niet eens of ze dat zelf wel kon. Ze miste de band van een moeder met haar kind die ze wel met Elune deelde. Ze keek weer op toen hij naar Elune vroeg. 'Ziek op het moment. Het begon met verkoudheid maar ze heeft op het moment een lichte verhoging. Niet heel ernstig. Ik heb haar maar terug naar bed gebracht. Ik ga zo terug om te kijken hoe ze zich voelt,' zei ze waarna een ongemakkelijke stilte neer daalde tussen hen in.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://staracademy.forumtwilight.com
Master Norwood

Master Norwood

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]   Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Icon_minitimezo feb 24 2013, 15:08

Zwijgzaam zakte Norwood door zijn knieën en mompelde een vrij lange spreuk uit. De grond gloeide om hem heen op en de gloed spatte weg. De gras was donkerder en had meer kruiden in zich. Norwood gleed met zijn blik langs de verschillende kruiden die er te vinden waren. 'Rozemarijn en tijm....' mompelde hij. Keukenkruiden die je standaard vond. 'En deze kerel...' sprak hij terwijl hij een andere plukte. Hij liet ze verdrogen in zijn hand en deed de gedroogde kruiden in een buisje. Hij zocht het recept door verschillende keren de bladeren op te slaan. Hij glimlachte en knikte toen hij het had. Hij pakte het hoekje en trok het papier los alsof het twee vellen waren en grinnikte. 'Zo, zet een heerlijke thee voor haar. Daar knapt ze ongetwijfeld van op...' sprak hij met een glimlach. Hij draaide zijn blik naar het golvende landschap en hield zijn ogen op het meer in de verte. 'Zeg Eres...' sprak hij terwijl een wind opstak en licht met zijn haar begon te spelen. Hij stelde voorzichtig voor om samen uit eten te gaan en keek niet opzij. Hij voelde een licht gespannen sfeer door de vraag opduiken alsof een orka van ondere naar een school vissen schoot. Hij keek opzij toen ze begon te praten. Ze wimpelde hem zomaar af? Nou, ze had op zijn minst nog een rede die geldig was, maar dit zag Norwood niet zomaar gebeuren. Hij wendde zijn blik even af. 'Ik begrijp het...' sprak hij en kreeg ineens een impuls. Hij kreeg een glimlach en draaide zich naar Eres. 'Wat zeg je er van dat ik vanavond voor jullie twee kook?' sprak hij toen met een kleine glimlach. Norwood dacht dat het voor Aageth goed was om even ergens anders te zijn dan enkel in de woonkamer van Norwood's appartement op de lerarenetage. Norwood zijn ogen gingen naar de omliggende landschap en zuchtte. 'Misschien is het ook niet zo'n goed idee...' sprak hij en haalde zijn schouders op. 'Vergeet wat ik zei...' sprak hij toen en pakte de gitaar koffer vast. Hij legde zijn hand onder aan de koffer en liet het langs deze glijden. Langzaam kreeg het een blauwe kleur en veranderde het in een hoop blauwe vlinders die in de lucht vlogen. Norwood zijn ogen sloten zich. 'Misschien is het maar eens tijd dat ik naar Aageth gaat, hij zit nu al een geruime tijd alleen...' sprak hij terwijl hij langs Eres heen liep terwijl hij achter haar even stil stond en voorzichtig over zijn schouder keek. Verdorie! Hou me tegen! schreeuwde zijn gedachten tegen haar maar hij zei geen woord. Hij keek weer naar het schoolgebouw en maakte aanstalten om verder te lopen.


Laatst aangepast door Master Norwood op ma maa 18 2013, 22:17; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Miss Eres
...
...
Miss Eres

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Linima
Posts : 3443
Points : 83
Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en Duisternis
Klas:
Partner: I remember the sun, always warm on my back. Somehow, it feels colder now.

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]   Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Icon_minitimezo maa 03 2013, 17:47

Het was alsof Norwood aan voelde wat er in Eres om ging. In elk geval zweeg ook hij in alle talen om na een korte stilte en een afgewende blik te vragen hoe het met Elune was. Het zorgde ervoor dat hun conversatie weer iets soepeler verliep. Eres vertelde over Elune en het feit dat ze ziek in bed lag. Het lag ook wel voor de hand, het was winter en er was nog nooit een winters seizoen voorbij gegaan zonder dat Elune minstens één maal ziek was geworden. Het koude weer had haar altijd meteen te pakken zodra het om de hoek kwam kijken.
Een ongemakkelijke stilte liet het gesprek weer stoppen. Eres wist gewoon niet meer wat ze tegen Norwood moest zeggen. Gelukkig werd dat probleem opgelost toen Norwood op stond en zijn magie toepaste op de bevroren grond. Vragend maar tegelijk ook geïnteresseerd bleef Eres naar Norwood kijken terwijl hij een klein kruiden veld creëerde. Ze zag hoe hij een paar kruiden plukte en het droging proces versnelde om ze daarna in een glazen buis te stoppen.
Eén van Eres' wenkbrauwen kroop lichtelijk omhoog toen Norwood daarna een A4 pakte en die een paar keer omsloeg. Eres knikte dat ze het begreep terwijl ze de spullen van Norwood aannam zodra hij de juiste tekst op het blaadje had gevonden. Ze glimlachte hem dankbaar toe en wilde zich al omdraaien om weer weg te lopen maar de stem van Norwood terwijl hij haar naam uitsprak hield haar tegen. Ze keek hem even vragend aan. Na zijn vraag wende ze even haar blik naar het kasteel. Een etentje zou niet veel kwaad kunnen. Maar Eres vind het geen prettig idee om Elune achter te laten. 'Ik weet het niet Norwood,' begon ze onzeker. 'Het gaat wel al beter met Elune dan vanochtend. Maar straks krijgt ze een terug val. Ik kan niet met een gerust hart weg zijn als ze me misschien nodig heeft,' legde ze hem haar zorgen voor. Ze hoopte niet dat hij hierdoor zich beledigd voelde. Maar Elune was alles voor Eres. Ze kon het niet over haar hart verkrijgen als haar dochtertje haar nodig had en zij was er niet.

(Sorry, ik was een hele tijd inspiloos voor dit topic)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://staracademy.forumtwilight.com
Master Norwood

Master Norwood

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]   Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Icon_minitimema maa 18 2013, 22:22

Zwijgzaam zakte Norwood door zijn knieën en mompelde een vrij lange spreuk uit. De grond gloeide om hem heen op en de gloed spatte weg. De gras was donkerder en had meer kruiden in zich. Norwood gleed met zijn blik langs de verschillende kruiden die er te vinden waren. 'Rozemarijn en tijm....' mompelde hij. Keukenkruiden die je standaard vond. 'En deze kerel...' sprak hij terwijl hij een andere plukte. Hij liet ze verdrogen in zijn hand en deed de gedroogde kruiden in een buisje. Hij zocht het recept door verschillende keren de bladeren op te slaan. Hij glimlachte en knikte toen hij het had. Hij pakte het hoekje en trok het papier los alsof het twee vellen waren en grinnikte. 'Zo, zet een heerlijke thee voor haar. Daar knapt ze ongetwijfeld van op...' sprak hij met een glimlach. Hij draaide zijn blik naar het golvende landschap en hield zijn ogen op het meer in de verte. 'Zeg Eres...' sprak hij terwijl een wind opstak en licht met zijn haar begon te spelen. Hij stelde voorzichtig voor om samen uit eten te gaan en keek niet opzij. Hij voelde een licht gespannen sfeer door de vraag opduiken alsof een orka van ondere naar een school vissen schoot. Hij keek opzij toen ze begon te praten. Ze wimpelde hem zomaar af? Nou, ze had op zijn minst nog een rede die geldig was, maar dit zag Norwood niet zomaar gebeuren. Hij wendde zijn blik even af. 'Ik begrijp het...' sprak hij en kreeg ineens een impuls. Hij kreeg een glimlach en draaide zich naar Eres. 'Wat zeg je er van dat ik vanavond voor jullie twee kook?' sprak hij toen met een kleine glimlach. Norwood dacht dat het voor Aageth goed was om even ergens anders te zijn dan enkel in de woonkamer van Norwood's appartement op de lerarenetage. Norwood zijn ogen gingen naar de omliggende landschap en zuchtte. 'Misschien is het ook niet zo'n goed idee...' sprak hij en haalde zijn schouders op. 'Vergeet wat ik zei...' sprak hij toen en pakte de gitaar koffer vast. Hij legde zijn hand onder aan de koffer en liet het langs deze glijden. Langzaam kreeg het een blauwe kleur en veranderde het in een hoop blauwe vlinders die in de lucht vlogen. Norwood zijn ogen sloten zich. 'Misschien is het maar eens tijd dat ik naar Aageth gaat, hij zit nu al een geruime tijd alleen...' sprak hij terwijl hij langs Eres heen liep terwijl hij achter haar even stil stond en voorzichtig over zijn schouder keek. Verdorie! Hou me tegen! schreeuwde zijn gedachten tegen haar maar hij zei geen woord. Hij keek weer naar het schoolgebouw en maakte aanstalten om verder te lopen.

[note: door een stomme fout is de vorige post van mij licht verkeerd gegaan. excuses voor degene die dit topic volgde en hierdoor in verwarring raken.]
Terug naar boven Ga naar beneden
Miss Eres
...
...
Miss Eres

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Linima
Posts : 3443
Points : 83
Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en Duisternis
Klas:
Partner: I remember the sun, always warm on my back. Somehow, it feels colder now.

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]   Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Icon_minitimedo maa 21 2013, 09:28

Misschien gebruikte ze Elune wel gewoon als excuus. Misschien was ze echt bezorgd dat Elune een terugval zou krijgen al was dat onwaarschijnlijk. Eres wist niet waarom maar ze zocht vertwijfelend een uitweg toen Norwood haar vroeg of ze met hem iets wilde eten. Maar Norwood liet het er kennelijk niet bij zitten en stelde iets anders voor. Maar nog voor Eres erop kon reageren verwierp hij dat idee weer. Ze keek hoe hij zijn koffer oppakte en weer liet verdwijnen en aanstalten maakte om weg te gaan. Twee seconden bleef Eres doodstil staan, met het buisje met kruiden nog in haar handen. Daarna draaide ze zich om en legde haar hand op Norwoods schouder om hem met zachte dwang tegen te houden. 'Norwood, wacht,' zei ze al net zo zachtjes. Opnieuw was ze even stil terwijl ze in haar hoofd de juiste woorden zocht om dit gesprek te beginnen. 'Het spijt me,' begon ze uiteindelijk maar terwijl haar hand krachteloos van zijn schouder gleed. 'Ik wilde je niet afwimpelen. Of ontwijken. Het is gewoon zo moeilijk voor me om je onder ogen te komen nu ik weet dat we ooit getrouwd waren en samen kinderen hebben. Ik dacht dat ik mijn leven op een rijtje had, dat ik wist waar ik aan toe was. Ik wilde de waarheid weten. Maar ik was nog helemaal niet klaar voor die waarheid. Het was zoveel informatie om in één keer te verwerken...,'
Eres stopte voor een moment met praten. Haar blik ging naar de grond. 'Hoe dan ook, ik wilde je geen pijn doen met mijn acties, als ik dat gedaan heb. Ik wist niet goed hoe ik ermee om moest gaan om eerlijk te zijn,' zei ze haast fluisterend nu. Maar na die woorden keek Eres weer op en zocht Norwoods ogen. 'Ik wil het graag goed maken met je. Ik zou het heel leuk vinden als je voor me zou willen koken. Misschien dat Aageth mee wil. Hij en Elune lijken goed met elkaar overweg te kunnen,' sprak ze. Ze beet zachtjes op haar onderlip in afwachting wat hij zou zeggen. Dat deed ze eigenlijk altijd als ze zich nerveus voelde al had Eres het nooit doorgehad. Ze was bang dat Norwood haar nu zou afwijzen omdat ze eerlijk gezegd niet zo vriendelijk tegen hem was de laatste tijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://staracademy.forumtwilight.com
Master Norwood

Master Norwood

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]   Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Icon_minitimeza maa 30 2013, 16:13

Norwood voelde een zware teleurstelling toen er een nul op het rekest kwam. Hij zuchtte even en wendde zijn blik af naar de lucht. 'Zal ik anders voor je koken?' opperde hij. Maar zijn hoofd verwierp het idee al weer. 'Nee, Lune is ziek dus misschien ook maar niet...' mompelde hij en pakte zijn koffer op die verdween in het niets. Hij draaide zich in de richting van het heuse kasteel en keek Eres niet meer aan. 'Misschien is het beter om te gaan...' sprak hij zacht en liep al in de richting er van. Hij voelde dezelfde teleurstelling door zijn lichaam gaan toen hij besefte dat tijd degene was die alles had kapot gemaakt. Hij zuchtte even en bevroor toen hij haar stem hoorde zeggen dat hij moest wachten. Hij keek niet om en sloot zijn ogen. Hij bleef op zijn plek staan en de hand deed hem licht ontdooien. Hij haalde even huiverend adem maar draaide nog niet om. Hij luisterde aandachtig en keek voor zich uit. Niet klaar voor de waarheid? Misschien was hij het ook niet, niet klaar voor de waarheid. De Madeline die hij kende, is er momenteel niet. Het lichaam is er, maar de instelling, de prachtige karakter waar hij ooit zoveel voor gevoeld was was vernietigd door tijd. Door dat ongeluk waar ze haar herinneringen door kwijt was. Norwood liet zijn armen hangen en keek voor zich uit en bleef op zijn plek staan. Toen ze zei dat ze hem misschien pijn had gedaan balde hij een vuist wat een licht schurend geluid maakte. Hij beet zijn kaken op elkaar. 'Eres...' sprak hij zachtjes. 'Stop even...' vroeg hij zachtjes en draaide zich om. Hij kwam dichterbij en legde zijn armen om haar heen en verstevigde zijn grip even strakker. 'Ik heb nooit gezegd dat je me mijn hebt gedaan.' begon hij zijn zegje. 'Als je dat had gedaan, was ik waarschijnlijk niet eens hier gebleven en had ik je bewust niet eens een reactie gegeven.' sprak hij met een zachte stem. 'Ik ben alleen teleurgesteld. Mijn verwachtingen waren niet gehaald en dat zorgde er voor dat ik mezelf er moeilijk mee om moest gaan. Ik moet gewoon accepteren, dat degene die ik ooit kende er niet meer is. En mocht dé Madeline terug komen zullen er altijd dingen anders zijn dan vroeger.' sprak zijn stem zachtjes en verslapte zijn omhelzing wat maar hield haar toch vast. Ze sprak dat ze graag wilde dat hij voor haar kookte en dat Aageth mee mocht. Hij kreeg een klein glimlachje en legde zijn voorhoofd tegen die van haar en keek haar even in haar ogen. Hij legde zijn handen tegen haar wangen en sloot zijn ogen. 'Ik zal het met alle plezier doen...' sprak hij. 'En ik neem Aageth mee. Hij vroeg aan me of Elune in orde was. Hij wist niet waarom maar hij wilde het zeker weten om een reden..' sprak hij zachtjes. 'Ik had hem gezegd dat ik het aan je zou navragen. Maar het leek alsof hij aanvoelde dat er iets met Elune was. Pienter kereltje is het wel...' sprak hij terwijl hij grinnikte. 'Ik zal de spullen halen...Eres..' sprak hij en glimlachte. 'Ik zal over een half uur voor je deur staan op de lerarenetage. Schikt dat? Of moet Elune nog even wat extra rust krijgen?' vroeg hij. 'Want Elunes welzijn gaat voor, Eres...' sprak hij en glimlachte vriendelijk naar haar terwijl hij afstand opbouwde en haar losliet. Hij keek haar even aan en wachtte toen geduldig op een mogelijke reactie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miss Eres
...
...
Miss Eres

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Linima
Posts : 3443
Points : 83
Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en Duisternis
Klas:
Partner: I remember the sun, always warm on my back. Somehow, it feels colder now.

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]   Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Icon_minitimeza mei 04 2013, 21:12

(Ahh, sorry voor de late reactie. Ik was gewoon echt helemaal leeg)

Eres begon zich schuldig te voelen toen ze zag dat Norwood zich al had omgedraaid om weg te lopen. Ze werd een beetje kwaad op zichzelf. Ze had op z'n minst kunnen zeggen dat ze samen wat konden gaan doen. Daar zat toch geen kwaad in? Haar beslissing was snel gemaakt. Ze legde haar hand op de schouder van Norwood en hield hem staande. Niet goed wetend hoe ze moest beginnen kwam er een waterval van woorden. Maar al snel gebood Norwood haar te stoppen met praten. Midden in haar zin hield ze op en beet zachtjes op haar onderlip. Had ze iets verkeerds gezegd? Eerst verstijfde ze wat toen Norwood zijn armen om haar heen sloeg maar ontspande daarna. Ze bleef afwezig over zijn schouder naar het terrein kijken terwijl ze naar hem luisterde. Hij had gelijk. Ze wist dat de relatie die ze vroeger hadden gehad weg was. Zelfs al zou ze haar volledige geheugen terug krijgen, er zou altijd een bepaalde afstand tussen hen bestaan. Zachter dan de toon waar ze mee begonnen was sprak Eres verder hoewel er soms een paar aarzelingen in haar zinnen zaten. Alsof ze nerveus was voor wat Norwood zou zeggen. Ze keek Norwood aan, amper knipperend toen hij zijn handen op haar gezicht legde. Ze bestudeerde elke lijn van zijn gezicht nauwkeurig en probeerde de brokken in haar keel weg te slikken. Dit is de man waar ze mee getrouwd was en hoewel hij een aura van herkenning en geborgenheid om zich heen had hangen herkende ze niet veel van de contouren die ooit zo bekend moeten zijn geweest. Eres had niet vaak in situaties gezeten waarin het haar echt pijn deed dat ze zich dingen niet meer kon herinneren. Maar dit was er één van. Zijn stem trok haar terug naar de realiteit. 'Nee, over een half uur is goed. Kom je naar mijn kamer op de etage? Als Elune zich tussen door weer slecht voelt kan ik haar naar bed brengen,' sprak ze haast fluisterend.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://staracademy.forumtwilight.com
Gesponsorde inhoud



Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA PROFILE
Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] UTL8oxA MAGICIAN

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]   Music shows the hearts contents [open voor 1 docente] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Music shows the hearts contents [open voor 1 docente]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Ardent Hearts [open]
» Music quest (open c;)
» Music is the best thing to calm down ~Open~
» The Silence in our hearts [Lumina]
» [Valentijn] Cupid's Hearts!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Grass Field-