PortalIndexdreams & disasters HpD5Uwndreams & disasters 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 dreams & disasters

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Anastasia
.
.
Anastasia

dreams & disasters UTL8oxA PROFILEPosts : 558
dreams & disasters UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark [ Partially Wood ]
Klas: Miss Katherine
Partner: You’re the lonely, one and only, body in the world. Who can make me, who can break me, down into a young girl.

dreams & disasters Empty
BerichtOnderwerp: dreams & disasters   dreams & disasters Icon_minitimedi sep 18 2012, 17:25

Ongemakkelijk hobbelde uit de ziekenzaal. Tweede keer deze week, maar dit keer was het een controle geweest. Eerste keer deze week, vijf dagen eerder, was ze binnen gehinkeld. Uit haar bed gevallen, vermoedde ze, maar ze wist het niet zeker. Het zou ook kunnen zijn dat ze was gestruikeld, of had geslaapwandeld. In ieder geval; ze kon niet meer lopen, dus was ze naar de ziekenzaal gehinkt. Positief als ze was had ze eigenlijk verwacht dat het een verstuikte enkel was, maar bij nader onderzoek bleek er een scheur in het bot van haar enkel te zitten. Aan het eind van het verhaal zat Ana's voet in het gips en moest ze zich op krukken zien voort te bewegen- een moeilijke taak voor een meisje wat normaal huppelde, omdat ze een heel been niet mocht gebruiken. Het was een beetje wennen dus, maar na twee dagen kon ze met de krukken omgaan en kon ze weer op een normaal tempo lopen. Een soort van. De controle was niet erg verrassend geweest; haar bot stond weer recht, maar het zou zeker zes weken duren voordat ze weer kon denken aan normaal lopen.
Haar enkel had best wel veel invloed op haar manier van doen. Zo kon ze geen panty's of kniekousen aan en dus ook geen jurken; ze moest ineens de broeken die ze nooit droeg, gaan dragen. Dat betekende ook dat ze er ineens een stuk normaler uitzag. In plaats van haar bijna deftige, elegante jurkjes en rokken, droeg ze nu gewoon een comfortabele spijkerbroek, een wit hemd en een roze vestje. Haar haren zaten in een hoge staart, omdat ze anders in de weg zaten met haar krukken. Conclusie; Anastasia herkende zichzelf amper in de spiegel. Het was zo anders dan ze gewend was, de spijkerstof voelde zo vreemd aan op haar huid. Het was gewoon oncomfortabel geweest de eerste dag, alsof ze in haar blootje door de school liep. Het was niet Ana. Helemaal niet Ana. Maar ze zou er het beste van maken. Dat deed ze altijd.
Het geluid van haar krukken galmde door de bijna lege gangen, waar af en toe een leerling opkeek van het geluid. Op één gloednieuwe allstar en een gigantische roze sok om haar gips heen krukte ze naar de uitgang, naar buiten. Ze kon dan wel niet van de paden af met haar klompje voet, maar ze hield nog steeds van de buitenlucht. Plus, ze had twee tussenuren in totaal, was niet van plan om die binnen door te brengen. De deuren werden voor haar opengehouden door een toevallig passerende leerling en nadat ze hem bedankt had, hipte ze naar buiten. De zon scheen fel over het wat verkilde landschap; hoewel het nog warm was, kon je zeggen dat de echte zomer wel voorbij was. Alleen Shadranen en Cassianen van het ijselijke halfrond konden dit echt warm noemen. Ana vond het warm noch koud; maar daar had ze nooit echt gevoel voor ontwikkeld omdat ze een bijna permanente temperatuur van eenentwintig graden gewend was. Glimlachend hobbelde ze het pad over, naar het stille meer.
Daar aangekomen had ze haar aandacht gevestigd op een bankje vinden; daar stonden er een paar van rond het meer en dat is waar ze van plan was om haar middag door te brengen. Er zat een boek in haar tas wat ze kon lezen, net zoals een paar sneden brood voor als ze echt honger kreeg. Niet helemaal haar standaard drukke, gezellige middag, maar ook een leuk vooruitzicht, toch? Haar ogen zochten het dichtstbijzijnde bankje op en haar mondhoeken krulden om in een vrolijke glimlach. Er zat al iemand op het bankje, maar ze kende de persoon. Of eerder, ze herkende de persoon, want echt kennen, nee, dat kon je niet zeggen. Anastasia had een les naast Lie gezeten, dat was alles, maar ze had hem toen wel alles ontfutseld. Hij zat in de zesde, was achttien en kwam net als zij van Shadra. Al met al was hij best aardig, maar dat dacht ze over iedereen. Met de glimlach op haar gezicht hupte ze op het bankje af, waarna ze ging zitten en haar krukken teen de bank zette. 'Goedemiddag, mister Lie~' groette ze hem vrolijk, niet wetend waarom ze hem mister noemde. Gewoonte, waarschijnlijk. Iedereen ouder dan achttien was voor haar miss of mister. Simple as that.
L I E
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
avatar

dreams & disasters UTL8oxA PROFILE
dreams & disasters UTL8oxA MAGICIAN

dreams & disasters Empty
BerichtOnderwerp: Re: dreams & disasters   dreams & disasters Icon_minitimezo sep 23 2012, 11:28

Voor het eerst tijdens zijn bezoek aan Starshine genoot Lie van de zon. Deze warme lichtbol verwarmde zijn zowat, witte huid. Hij had zijn ogen gesloten en zijn handen lagen op zijn schoot. Zijn stok stond tegen het bankje aangeleund. Hij zuchtte. Tot dusver was hij nog niet ver gekomen met zijn plannen. En deze achterlijke leerlingen, die niets anders deden dan luieren en denken dat ze de tijd van hun leven hadden. Het lachen zou hun snel vergaan. Een simpele grijns sierde zijn gezicht. Het was een frisse dag, maar nog warm genoeg om zonder jas buiten te lopen. De zomer kwam aan zijn einde, de frisse herfst maakte zijn intrede. Het water voor hem rimpelde wat bij het minste of geringste zuchtje wind. Er was voor de rest niemand hier, en dat stelde hem gerust. Lie was niet zo iemand die graag in het bijzijn van veel mensen was, behalve als het allemaal om hem draaide. Lie was een einzelganger die graag boven aan stond van een grote groep mensen, nee dat klopte niet helemaal. Maar ja, Lie was ook niet de normaalste van het universum. Hij streek met zijn hand door zijn haar, iets wat een tic van hem was geworden. Zo een beetje voor zich uitstarend naar het meer dat rustig heen en weer zwalkte dacht hij diep na. Hij had een gesprek gehad met Enyana en Master Savador, de twee belangrijkste in zijn plan. Al had hij Enyana puur toevallig ontmoet, hij wist voordat hij hier kwam niet eens van haar bestaan af. Hij sloot zijn ogen, en voelde de koele wind langs zijn geschoren gezicht strijken. Ongeschoren was voor Lie een teken dat het niet goed met je ging, je zag er slonzig uit, leek alsof je twee nachten had doorgehaald en het vertelde dat je vrouw of je vriendin je waarschijnlijk had verlaten. Hij werd opgeschrikt door een vrolijke stem. 'Goedemiddag, mister Lie~' Sprak Anastasia. Hij keek opzij, een glimlach sierde zijn gezicht.'Well, hello there Ana.' Zijn ogen keken naar haar voet. In het gips, wat had ze nou weer uitgehaald? 'Zo, jij bent flink bezig geweest. Wat is er gebeurd?' Hij ging wat rechter zitten, met een geïnteresseerde blik in zijn ogen. Anastasia kon hij ook best voor zijn plannen gebruiken, al wist hij nog niet waarvoor. Ze leek hem zo onschuldig, en naïef, net iets wat hij nodig had. Hij ging even voorover gebogen zitten en staarde weer voor zich uit. Terwijl hij verveeld luisterde naar wat Anastasia hem te zeggen had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anastasia
.
.
Anastasia

dreams & disasters UTL8oxA PROFILEPosts : 558
dreams & disasters UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark [ Partially Wood ]
Klas: Miss Katherine
Partner: You’re the lonely, one and only, body in the world. Who can make me, who can break me, down into a young girl.

dreams & disasters Empty
BerichtOnderwerp: Re: dreams & disasters   dreams & disasters Icon_minitimeza sep 29 2012, 16:08

De geur van de herfst vulde haar neusgaten. Het bracht een glimlach op haar gezicht, de geur van vochtige, gevallen bladeren. Ze herinnerden Anastasia aan haar vroegste jeugd. De tijden dat ze iedere keer aan de aandacht van de leraar ontsnapte en dan in bergen met bladeren dolde, waarna ze totaal besmeurd met modder weer thuis aankwam. Daarvan kwam natuurlijk altijd een preek, waarna ze hardhandig in bad werd geduwd en haar hele lichaam werd geschrobd tot het schrijnde, maar het was het waard geweest. In de afgelopen jaren had de herfst echter een andere betekenis geweest; het was een tijd van veel pompoensoep, worteltaart en appelbollen geweest. Er was maar een kleine binnenplaats geweest en die stond vol met de ingrediënten die ze nodig had, dus herfst was van een speelseizoen overgegaan in een bakseizoen. Ze was volwassener geworden, maar dat weerhield haar er niet van om af en toe blij naar bladeren te kijken, om te wachten tot ze tot een berg waren geveegd zodat ze erin kon springen. Hier op school kreeg ze er geen ernstige straf voor.
Glimlachend keek ze voor zich uit, genoot van het briesje wat door haar haren waaide. Haar pony – net iets te lang, ze moest hem wat opzij blazen om goed te kunnen zien – dwarrelde voor haar ogen als een soort storinkje in het beeld, maar ze ergerde zich er niet aan. Anastasia was niet goed aan zich ergeren; dat zat gewoon niet in haar systeem. Ze kon hele uren luisteren naar dingen die haar niet interesseerden en alsnog vrolijk blijven, zelfs vriendelijk om meer informatie vragen. Haar jaren van isolatie hadden haar geleerd dat je alle communicatie moest benutten, omdat er nu eenmaal niet veel was. En zoals ieder mens wilde Ana het zeldzame hebben, het onbereikbare. Puur omdat je er dan over kon dromen, of ermee kon opscheppen dat je het had. Nu deed ze dat niet, want zo dom was ze niet; ze wist prima dat communicatie voor andere mensen doodnormaal was. Voor haar was het echter net een prijs; iedere keer dat ze iets goed deed, vertelde Nanna haar een beetje over het leven buiten haar vertrekken. Het was de perfecte manier om Anastasia bezig en gemotiveerd te houden; beloof haar gewoon informatie over het buitenleven en ze deed letterlijk alles.
Het verbaasde haar niet dat Lie antwoordde, maar toch schrok ze op van zijn woorden. Haar gedachten hadden haar veel verder weggevoerd dan normaal. Ze keek hem glimlachend aan, blij dat hij die glimlach ook op zijn gezicht had staan. Mensen waren zoveel aangenamer met een glimlach op hun gezicht; alsof iemand een lampje in hun ogen aandeed, zodra de mondhoeken omhoog gingen. Als een schakelaar. Een reactie. Een automatisme. Anastasia hield van lachende mensen. Maar Ana hield van bijna iedereen. Ze hield haar hoofd even schuin toen hij de vraag stelde. ‘Wel, ehm,’ lachte ze voorzichtig, bijna verlegen, ‘Ik weet het niet precies. Ik denk dat ik uit bed ben gevallen, eigenlijk. Maar dat weet ik niet zeker. Het enige wat ik weet is dat ik niet meer kon lopen toen ik opstond – nouja, niet opstaan omdat ik niet kan staan, maar je begrijpt het wel, toch? – en dat er dus een scheurtje in mijn enkel zit. Het kan best goed, omdat ik in een stapelbed slaap en,’ Ze pauzeerde even om adem te halen, ging daarna weer verder met haar verhaal. Dat het Lie niet interesseerde of ook maar aanging, was niet aan haar besteed. ‘Als ik daaruit gevallen ben, dan is het logisch dat hij gebroken is.’ Ze keek hem nog steeds glimlachend aan, haar paarse ogen glinsterden licht. ‘Denk je niet? Of heb jij een theorie, mister Lie?’
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
avatar

dreams & disasters UTL8oxA PROFILE
dreams & disasters UTL8oxA MAGICIAN

dreams & disasters Empty
BerichtOnderwerp: Re: dreams & disasters   dreams & disasters Icon_minitimezo sep 30 2012, 11:03

Hij was totaal niet geinteresseerd in dit gezwets. Maar beleefd luisterde hij toch maar. Zijn ogen had hij even een paar tellen gesloten en luisterde aandachtig naar de woorden die uit Anastasia's mond vloeiden. ‘Wel, ehm,’ lachte ze voorzichtig, bijna verlegen, ‘Ik weet het niet precies. Ik denk dat ik uit bed ben gevallen, eigenlijk. Maar dat weet ik niet zeker. Het enige wat ik weet is dat ik niet meer kon lopen toen ik opstond – nouja, niet opstaan omdat ik niet kan staan, maar je begrijpt het wel, toch? – en dat er dus een scheurtje in mijn enkel zit. Het kan best goed, omdat ik in een stapelbed slaap en,’ Ze pauzeerde even om adem te halen, tot nu toe boeide het hele verhaal Lie niet. Ze was uit bed gevallen, wauw, kon je niets spectaculairders verzinnen? Ze ging weer verder, Lie ging weer recht op zitten en keek haar aan. Zijn ogen glinsterden van belangstelling. ‘Als ik daaruit gevallen ben, dan is het logisch dat hij gebroken is.’ Ze keek hem nog steeds glimlachend aan, haar paarse ogen glinsterden licht. ‘Denk je niet? Of heb jij een theorie, mister Lie?’ Lie dacht even na, het was maar goed dat hij de woorden nog gewoon kon opnoemen die ze net had gezegd, hij kon ze zelfs spellen. Hij keek haar weer aan, en hij merkte de glinsteringen in haar ogen op. Naïef was ze, verschrikkelijk naïef.'Wel, Ik denk het niet Anastasia. Het ziet er naar uit dat jij het gewoon op het goed eind hebt, ik bemoei me niet met dit soort zaken, ik weet het zelf niet eens.' Hij hield zijn handen omhoog als een teken van onwetendheid.'in Ieder geval, beterschap.' Zei hij vriendelijk.'Het is toch nog aardig weer voor een herfstdag vind je niet?' Zei hij overdraaiend op een ander onderwerp. Hij keek voor zich uit. Het stille meer roerde een beetje, maar er gebeurde weinig. Toch verschrikkelijk saai, waarom had hij überhaupt deze plek uitgekozen? Hij zuchtte, en streek even over zijn sjaal. Had deze meid nou hetzelfde als Enyana? Had Anastasia nou ook al haar tong verloren? Hij keek haar weer aan, met een vragende blik. Van binnen borrelde hij van ergernis. Ze moest op schieten, hij had nog dingen te doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anastasia
.
.
Anastasia

dreams & disasters UTL8oxA PROFILEPosts : 558
dreams & disasters UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark [ Partially Wood ]
Klas: Miss Katherine
Partner: You’re the lonely, one and only, body in the world. Who can make me, who can break me, down into a young girl.

dreams & disasters Empty
BerichtOnderwerp: Re: dreams & disasters   dreams & disasters Icon_minitimezo okt 07 2012, 18:10

Liefjes glimlachte ze, vanbinnen en vanbuiten. Ze had het toch maar mooi getroffen. Het was een herfstdag en ze zat buiten, in het zonnetje, op een bankje met iemand die ze niet vier jaar lang, achter elkaar, iedere dag had gezien. Kennelijk kwamen wensen toch uit, want hoe vaak had ze hier niet om gewenst? Nou ja, niet direct om deze specifieke situatie, maar wel dit soort dingen. Het maakte haar blij dat het ook echt gebeurde, zoals ze al die jaren had volgehouden. Nanna had haar steeds verteld dat het nooit waarheid kon worden, ontsnappen uit het huis wat in het verloop van jaren haar gevangenis was geworden, maar ze had het tegendeel bewezen en daar was ze niet alleen trots op, maar ook nog eens dolblij mee. Misschien kon ze met kerst zelfs kadootjes gaan geven, aan vrienden die ze ging maken. Sterker nog; dat ging ze doen. Maar dan moest ze wel weten wat ze iedereen ging geven. Dat werd nog lastig, want Ana was erg kieskeurig als het cadeautjes betrof.
De pijnstillers werkten en dat was goed merkbaar, want ze had totaal geen last van haar enkel. Ze voelde hem eigenlijk amper, het enige wat er was was een soort van jeuk op haar wreef, maar daar kon ze niet bij en dat zou vast wel ophouden, als ze het maar lang genoeg volhield. Dat was altijd haar filosofie; als je er maar lang genoeg voor werkte, kwam het uiteindelijk allemaal wel goed. Tenminste, als je niet gediagnosticeerd was met een of andere dodelijke en ongeneesbare ziekte, want in dat geval was het meisje van mening dat je beter de rest van je leven lol kon hebben dan steeds maar te proberen om een ander, pijnlijk medicijn te proberen. Nee, als er dan toch een einde aan je leven zat, maak het dan een mooi einde, waarin je je dromen hebt uitgeleefd.
De zon was warm, maar de bries die met de wereld speelde maakte het fris genoeg voor kippenvel, wat nu over Anastasia’s armen liep. Lie antwoordde dat hij niets beters kon bedenken dan haar uitleg – of zo vatte zij het op – en ze grijnsde een beetje. ‘Waarschijnlijk zal het altijd een mysterie blijven, denk je niet? Of ik zou een detective moeten huren. Dat kan ik eigenlijk wel doen, ja, een Sherlock Holmes. Maar dan wil ik wel meehelpen. Dan ga ik Watson spelen. Oh, dat waren zulke leuke boeken.’ Ze ging heel even op in haar fantasie over hoe het zou zijn om Sherlock Holmes te mogen helpen, maar Lie’s opmerking over het weer haalde haar weer terug naar de werkelijkheid. ‘Oh, het is zeker een mooie dag. Warm ook. Veel warmer dan de herfst en winter op Shadra. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe koud het nu moet zijn op Cassia, waar het ijs is. Jij wel? Ben je ooit op Cassia geweest?’ Zelf wilde Anastasia graag nog eens iedere planeet bezoeken, om te kunnen zeggen dat ze op iedere planeet een vriend had gemaakt. Dat kon in principe op deze school ook, maar als het echt op de planeet was, klonk het in haar oren mooier. ‘Ik zou wel willen weten hoe warm – of koud – het is op Razen in de winter. Is dat heel koud, denk je? Razianen vinden het koud, maar zij zijn al die warmte gewend, toch? Zouden Razianen dit koud vinden, wat wij voor een weer hebben?’ Ze ratelde maar door, babbelde vrolijk in de stilte. Dat deed ze altijd; de stilte vullen met woorden. Al hadden ze geen betekenis. Ze hield niet van de stilte. Het maakte het gevoel van alleen zijn zoveel erger dan het al was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



dreams & disasters UTL8oxA PROFILE
dreams & disasters UTL8oxA MAGICIAN

dreams & disasters Empty
BerichtOnderwerp: Re: dreams & disasters   dreams & disasters Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

dreams & disasters

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Distant dreams
» my dreams don't comfort me
» Drown all Dreams ║ Luna
» Who looks outside dreams, who looks inside awakens
» Sweet dreams (zack)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Quiet Lake-