PortalIndexCandy - Pagina 2 HpD5UwnCandy - Pagina 2 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Candy

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Luca
.
.
Luca

Candy - Pagina 2 UTL8oxA PROFILEPosts : 708
Candy - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water en Lucht
Klas: Nvt
Partner: Apparently I don't belong in your precious memory.

Candy - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Candy   Candy - Pagina 2 Icon_minitimedi nov 22 2011, 20:04

‘Vijfde?’ herhaalde hij haar, ‘Ik ook! Wat leuk, dan is de kans nog groter dat we samen lessen. Zoals… Ehm… Aangezien je spijbelt voor gym, die les dus niet – hij valt af. Maar misschien voor muziek of kunst?’ Dat waren de algemene vakken die niets met magie te maken hadden, dus was de kans daarmee het grootste dat ze samen lessen hadden. Wat het leek nogal vreemd als zij een andere magiesoort had dan hem, maar dan toch les kreeg in watermagie. Hij had nu wel al een paar lessen gekregen in een ander soort magie, gewoon om te kijken. Misschien was dat ook zo bij haar? Maar ze zat hier al een jaar, misschien dat het alleen maar was voor nieuwkomertjes, voor één jaartje. Maar als ze dezelfde soort magie hadden… Dan was het toch voor negenennegentig procent kans dat ze minimaal één les samen zouden hebben? ‘Mag ik vragen wat voor magie je beheerst?’ Hij wist niet waarom hij het zo formeel vroeg, misschien toch door die kleine angst dat ze weer chagrijnig zou worden door zijn vragen. Het feit dat hij teveel vroeg of iets dergelijks. Hij was gewoon nieuwsgierig naar haar, meer niet. En ik wilde ook niet dat er ongemakkelijke stiltes vielen, waarin zij hem eng aan zou kijken en hem dwong dat ijsje op te eten ondanks dat hij niet meer wilde.
Zijn kaken klemden zich op elkaar, zijn blik werd glazig. Iemand leverde… Commentaar op zijn moeder. Dus ook op hem. Zijn moeder was het gevoeligste onderwerp in zijn gehele leven, net zoals zijn dossier waar zijn slechte cijfers in stonden van vorige jaren. Maar die lagen ook in connectie met zijn moeder. Zij was zijn alles geweest, en hij haar alles. Hij had alles voor haar gedaan, wist niet wat hij zonder haar moest. Het was nooit in hem opgekomen dat ze het ooit fout kon hebben ergens over. Natuurlijk wel toen al de geheugenverlies verschijnselen kwamen opdagen. Ze werd een beetje verstrooid en verward. Maar hij kon zich goed herinneren dat zijn moeder het hem had verteld toen ze nog helder was in haar hoofd. En nu zei Wren dat ze had gelogen? ‘Mijn moeder zou nooit tegen mij liegen!’ Hij klonk beledigd, kreeg het er enkel maar binnensmonds uit, ‘Ze zei altijd dat het een voorbereiding is voor het hectische leven dat je later gaat krijgen als je eenmaal een baan hebt. En dus niet om enkel goede cijfers te halen, maar ook daarvoor. En zodat je de stof wat beter snapt, indien je er moeite mee hebt.’
Hij bleef naar beneden staren, schaamde zich des te meer voor zijn brave gedacht. ‘I-Ik zit vooraan,’ sprak hij binnensmonds, ‘Wat inhoudt dat de docent mij zal opmerken als ik praatte met anderen. En ik maak aantekeningen in de les, dat doe ik. En dat is wel degelijk nuttig, kijk maar naar mijn cijfers. E-En… Als ik het maar één keer doorlees weet ik niet genoeg, dan haal ik vast geen goede cijfers zoals nu.’ Hij was echt een eerste klas nerd op dat gebied. Hij streefde naar hoge cijfers, enkel omdat hij nu de mogelijkheid had om ze ook echt te halen. Eerst was dat enkel maar een vage droom geweest die toch nooit waarheid zou worden. Hij stond ineens op. ‘Er zal nooit een eerste keer komen!’ schreeuwde hij bijna. Waar zag ze hem wel niet voor aan? Hij zou nooit spijbelen, school was veel belangrijker. Hij had zijn moeder belooft later een goede baan te krijgen, niet dat ze het zich nu nog zou kunnen herinneren. Maar het ging om het gebaar. Hij draaide zich om, liep weg. Maar wel in een aarzelende tred, hij had nog nooit zo tegen iemand gereageerd. Misschien kwam het wel doordat ze nare dingen over zijn moeder had gezegd zonder dit door te hebben, wie weet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wren
.
.
Wren

Candy - Pagina 2 UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Jussels
Posts : 4109
Points : 5
Candy - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: PuffoonxRazen - AirxFire
Klas: Master Savador - 6th
Partner: ~We Fell in Love, but the Love kept Running Out; We Follow Roads but the Roads All Endღ

Candy - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Candy   Candy - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 26 2011, 17:22

'Wat leuk,' kwam er uit Luca's keel, wat haar nu niet bepaald enthousiaster maakte om een les met hem te volgen. Nog een grotere kans.. In wiskunde was ze niet goed, dus daar moest hij maar niet mee aankomen. Vaag knikte Wren; het zou allemaal wel. In de meeste lessen had ze toch Nina om naast te zitten en dan zou ze Luca wel afpoeieren, iets in die richting. Met een beetje geluk hielp Nina haar ook. Hij zag er trouwens totaal niet uit alsof hij in de vijfde zat, eerder alsof hij ontsnapt was uit de kleuteropvang. Oké, niet met zijn lengte, maar voor de rest.. Zeker die brede lach op zijn gezicht was te enthousiast voor Wrens bedrukte, niet al te leuke wereld. Ze had haar chagrijnige blik wat geminderd, zodat ze er nu niet meer uitzag alsof ze hem zou vermoorden. Zijn volgende vraag was zo standaard dat ze er niet eens boos om kon worden zonder zichzelf voor gek te zetten, dus antwoordde ze maar gewoon. 'Ik beheers Luchtmagie en.. nou ja, beheersen, maar ik kan ook Vuurmagie,' antwoordde ze simpelweg. 'En jij?' Nee, ze ging er niet bij vertellen dat vuur haar nog harder liet gillen dan ijs, hoewel dat tegenpolen waren. Vuur durfde ze nauwelijks te zien en naar het ijsje durfde ze nog te staren, dus tot zover dan die angst. Goed, hoefde Luca niet te weten. Hij hoefde het ook niet aan haar gezicht te zien, dus, pokerface. Maar hij lette allang niet meer op haar, merkte ze, toen hij zijn stem begon te verheffen, ingaand tegen alle ideeën die ze net om hem had opgesteld. Het begon binnenmonds, met al verontrustend protest. Hé, wacht. Ze had helemaal niet gezegd dat zijn moeder loog; alleen dat ze het niet met hem eens was. Narrowminded. Hij zat altijd vooraan, blabla, begon met het weerleggen van haar theorie. Wren trok een wenkbrauw op en wilde er iets tussendoor gooien stond hij op, begon te schreeuwen. Enkele mensen keken verbaasd om, onder de indruk dat de underdog nu zijn stem verhief tegen het kleine meisje dat net zo duidelijk op het punt had gestaan het ijshoorntje in zijn rug te steken. Bizar. Hij overschreeuwde zich echt, Wren vroeg zich verwonderd af hoe vaak hij zijn stem al verheven had. Trouwens, dat was echt beledigend. Hij begon zomaar te schreeuwen en dat nog zonder reden ook! Zo vals was ze helemaal niet geweest, verwend joch! Haar wenkbrauwen trokken wat samen, in een frons. Dit had ze niet zien aankomen maar het was echt gebeurd en hij was zich ontzettend aan het aanstellen. Hij jankte nu niet, maar schreeuwde. En laat het nu net zijn dat zij daar perfect tegen kon. Ze had al genoeg ruzie gezocht in haar leven en soms kwam het zelfs ongevraagd naar haar toe, zoals nu. Ze kon er wel tegen. Maar toen hij weg begon te lopen voelde ze zich aan de ene kant schuldig en aan de andere kant beledigd. Beiden waren een reden om achter hem aan te lopen, niet? Daarom stond ze op, negeerde alle blikken en liep achter Luca aan, snel lopend om zijn pas bij te kunnen houden. 'Loop jij altijd zomaar weg van dingen waar je niet tegen kunt?' was het eerste wat ze snauwde zodra ze hem ingehaald had, de bovenhand gevend aan de geïrriteerde helft van haar geweten. Ze legde haar hand op zijn bovenarm om haar tegen te houden; hij nam best grote passen. Zijn gezicht straalde ook iets uit dat haar vertelde dat hij niet helemaal de pest aan haar had om wie ze was, maar om wat ze gezegd had. En dat was eigenlijk één van de eerste keren dat iemand niet afknapte op haar karakter. 'Maar ik bedoelde het niet zo,' zei ze, niet zeker wetend waarom hij precies boos was, maar hopend dat de woorden op zowel alles als een deel van het gesprek konden slaan. Gewoon omdat ze hem nu voor die ene keer niet had willen beledigen maar het wel had gedaan. Dus voor één keer leek het haar een goed idee om haar excuses aan te bieden. Op zich. Het kwam allemaal door dat ijs, echt waar!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://img3.lln.crunchyroll.com/i/spire1/f097317a228ab43692ba1c3
Luca
.
.
Luca

Candy - Pagina 2 UTL8oxA PROFILEPosts : 708
Candy - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water en Lucht
Klas: Nvt
Partner: Apparently I don't belong in your precious memory.

Candy - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Candy   Candy - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 26 2011, 18:05

Zijn glimlach ebde een beetje weg. Lucht en vuur dus. Twee soorten nog wel, en alsnog weigerde ze te leren. Het was toch wat met al die mensen die de kantjes er zo vanaf liepen. Hij zou het niet durven, was bang dat hij anders niet zou bereiken in zijn leven, wilde niet zo eindigen als zijn moeder. Ze hadden wel geld gehad, maar echt rijk kon je ze niet noemen. Hij hield van haar, en was blij geweest dat ze – voor zover ze kon – goed voor hem had gezorgd. Maar toch wilde hij niet zo eindigen als haar. Hij wilde niet dat hij zo verward zou worden, zo bang voor de buitenwereld. Hij hield van de vrijheid die hij nu had, die wel werd gematigd door het feit dat hij zoveel moest leren, maar daar koos hijzelf voor. Dus had hij nog steeds vrijheid zat. Zo’n groot probleem was het niet. ‘Ik beheers enkel watermagie,’ beantwoordde hij haar vraag, die een terugkaatsing was van de zijne. ‘Dus dan zullen we sowieso al minder lessen samen hebben, als we al in dezelfde klas zitten.’ Hij wist niet of hij het erg vond of niet. Aan de ene kant had hij gehoopt dat hij iemand in de klas had die hij gewoon een beetje kende, of deze hem nou mocht of niet.
Hij had een lichte blos op zijn wangen gekregen toen hij realiseerde hoe hard hij het eigenlijk had gezegd. Normaal durfde hij nooit wat te zeggen, niet hard althans. Alles was altijd een beetje terughoudend. Maar het had waarschijnlijk gelegen aan het feit dat het deels over zijn moeder ging, waar hij dus niet zo goed tegen kon. Het was en bleef een gevoelig onderwerp. Daarom had hij zich waarschijnlijk zo laten gaan. Hij voelde zich schuldig, ze had het vast niet zo bedoeld. Maar hij durfde zich niet om te draaien, voelde de blikken wel op zijn huid branden. Bij de eerste beste prullenbak dropte hij het ijsje, hij had er geen zin meer in. Niet meer als hij zich zo voelde. Schaamte overviel hem, eveneens als het schuldgevoel tegenover Wren.
Hij klemde zijn kaken op elkaar, keek strak naar de grond toen hij haar stem weer hoorde. Ze volgde hem. Zou hij waarschijnlijk ook hebben gedaan als hij in haar schoenen stond. Zijn ogen half gesloten, wilde haar niet aankijken – schaamde zich te erg. Maar hij werd gedwongen kleinere passen te nemen wanneer ze haar hand op zijn bovenarm legde, voelde als een automatisme. Zijn stappen werden steeds kleiner, tot hij uiteindelijk stilstond. Hij bleef naar de grond staren, wist niet zo goed wat hij moest doen. Uiteindelijk wist hij met veel moeite zijn mondhoeken op te trekken en haar zijdelings aan te kijken. ‘Weet ik,’ glimlachte hij, ‘En het spijt me dat ik zo tegen je uitviel.’ Hij wendde zijn blik alweer af omdat de glimlach niet wilde blijven. Een lichte blos, een nietige houding, kon er niets beters van maken. ‘Maar ik moet… Ik moet maar weer eens terug naar de academie, dadelijk kom ik nog te laat. Ga je mee?’
Terug naar boven Ga naar beneden
Wren
.
.
Wren

Candy - Pagina 2 UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Jussels
Posts : 4109
Points : 5
Candy - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: PuffoonxRazen - AirxFire
Klas: Master Savador - 6th
Partner: ~We Fell in Love, but the Love kept Running Out; We Follow Roads but the Roads All Endღ

Candy - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Candy   Candy - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 06 2011, 19:08

Alleen watermagie. Hmm, dan zou ze nooit bij hem in de klas zitten. Op zich ook wel weer jammer; dan had ze tenminste iemand om op te vitten die niet boos zou worden of gaan spotten met haar lengte. Die haar niet in elkaar zou slaan; haar blik zou Luca eerder tegen de grond krijgen dan andersom, daar was ze zeker van. Okay, dit was echt erg. Als zelfs de jongen die altijd lachte niet meer kon lachen nadat zij het zo verpest had, en dan nog niet eens expres, dan was het echt erg met haar gesteld. Ze merkte niet eens dat hij het ijsje dropte, had het anders er nog bijna uitgevist om het in zijn gezicht te duwen, al was dat maar een gedachte die ze niet waar zou maken omdat Luca nu zo zielig keek. Hij nam wel steeds kleinere passen, nu, stopte uiteindelijk. Luisterde toch naar haar, al had ze zich als de eerste de beste bitch gedragen en zou ze dat ook blijven doen omdat ze dat altijd deed; wilde niet zwak lijken omdat ze al zo klein was. Hij zei dat hij het wist, dat het toch niet helemaal haar schuld was. Dat was wel lief.. Al kostte de glimlach hem duidelijk meer moeite dan eerst. Damn, ging ze zich nu nog schuldig voelen ook? Het ging ook van kwaad naar erger tegenwoordig. Waarom keek hij nu zo zielig? Daar kon ze helemaal niet tegen! Wren keek even weg, wilde het niet laten zien. Hoe moest ze hem nu weer vrolijk krijgen? Geen ijsje, dat was zeker. 'Ja, dat lijkt me een goed plan,' zei ze, het onderwerp 'moeder' nu totaal afstrepend. 'Misschien zou ik naar wat meer lessen moeten gaan,' gaf ze toe. 'Maar ik koop in ieder geval nooit meer van dat paarse ijs,' switchte ze ineens totaal van onderwerp, wetend dat ze anders zou blijven hangen in de verkeerde sfeer en hem alleen nog maar verder zou beledigen. En als hij ging huilen wist ze echt niet wat ze moest doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://img3.lln.crunchyroll.com/i/spire1/f097317a228ab43692ba1c3
Luca
.
.
Luca

Candy - Pagina 2 UTL8oxA PROFILEPosts : 708
Candy - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water en Lucht
Klas: Nvt
Partner: Apparently I don't belong in your precious memory.

Candy - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Candy   Candy - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 06 2011, 20:12

Hij wilde het er niet over hebben. Hij wilde niet praten over dingen die hem deden denken aan zijn moeder. Als hij te lang aan de vrouw dacht ging hij zich altijd rot voelen, zoals hij zich eigenlijk ook moest voelen. Diep triest, maar hij wilde zich niet zo voelen. Hij wilde niet zo eindigen zoals zijn moeder. Ondanks dat hij zielsveel van haar hield, zou hij het gewoon niet aankunnen. Ze was zo verward geworden, zo wanhopig. En hij was het bewijs, hij had precies zoals die onbekende vader van hem moeten zijn. Hoedjes die dag in dag uit op zijn hoofd werden gezet, enkel omdat de ander het ook had gedaan. Moest altijd glimlachen, omdat ze daar blij van werd. En hij haar het liefst blij wilde zien. Moest kleurrijke dingen dragen omdat hij dat ook had gemoeten van haar. Hij was gewoon een mini kopie van haar man geweest. En het feit dat ze hem niet meer herkende betekende dat ze over hem heen was. Dat was het simpelweg geweest. Meer niet. Hij was nooit echt haar zoon geweest, hij was een vage droom geweest. Die te jong was en jammer genoeg familie waardoor ze hem niet als meer kon zien. Het was vreemd… Maar hij hield teveel van zijn moeder om het tegen iemand te zeggen. Ze hadden er zelf achter moeten komen.
Gelukkig ging ze er niet verder op in. Speelde gewoon met hem mee en ging over op een totaal ander onderwerp. Misschien had ze ergens toch wel een hart. Kon ze hem ook nog een andere blik schenken dan diegene gevuld met haat. Kon toch lichte medeleven tonen, gelukkig. Het zou hem toch wat zijn. Een schattig klein meisje, zonder hart. Op de plaats waar hij zou moeten zitten was dan waarschijnlijk een zwart gat, een duivels kind. Maar ze had het tegendeel bewezen door hem gewoon al achterna te gaan. Als ze echt niets om anderen had gegeven had ze hem maar laten gaan, was het haar teveel gewerkt geweest. Maar ook het feit dat ze een nieuw ijsje voor hem had geregeld… Dat toonde ook al aan dat ze weldegelijk gevoelens had.
Hij knipperde met zijn ogen. ‘Waarom dat? Je haalt toch goede cijfers?’ Hij wilde haar niet graag dwingen om de lessen te volgen, maar had nu wel het gevoel dat hij het deed. Zijn zin doordramde, ondanks dat hij het eigenlijk alles behalve wilde. ‘En je had al gezegd dat je het zinloos vindt, en ik wil je nergens toe dwingen. Iedereen heeft zo zijn of haar eigen mening,’ glimlachte hij bescheiden, wist niet zo goed wat hij nu moest doen. Natuurlijk wilde hij het liefst dat ze gewoon naar al de lessen ging, maakte zich een beetje zorgen om het hele straffen gedoe als je je niet aan de regels hield op de academie. Hij keek haar eventjes aan, grinnikte vervolgens zachtjes. ‘Doe dat ook maar niet nee, want als ik eerlijk ben was hij nou ook weer niet zo super geweldig.’ Hij had het eerst niet durven zeggen, maar erger dan dit kon het toch niet worden, toch? Hij liep al een stukje voor haar uit, ze zou wel volgen. ‘Wat heb je dadelijk eigenlijk?’ vroeg hij met gemeende belangstelling. Wie weet hadden ze wel dezelfde les, kon hij haar gaan volgen. Want hij wist bij god niet waar hij naartoe moest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wren
.
.
Wren

Candy - Pagina 2 UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Jussels
Posts : 4109
Points : 5
Candy - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: PuffoonxRazen - AirxFire
Klas: Master Savador - 6th
Partner: ~We Fell in Love, but the Love kept Running Out; We Follow Roads but the Roads All Endღ

Candy - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Candy   Candy - Pagina 2 Icon_minitimezo dec 11 2011, 15:55

Wat was ze nu aan het doen? Hem haar laten overhalen naar lessen te gaan, gewoon omdat ze niet tegen zijn commentaar kon? Ja, dat was het eigenlijk. En het was zwak, maar het was Wren. En die zou zichzelf niet zomaar vertellen dat ze verkeerd bezig was. Waarom was het voor Luca zo gemakkelijk geweest om een minder valse kant van haar aan het licht te krijgen? Misschien omdat hij zelf zo schattig en vrolijk was, en niet te vergeten snel huilde. Misschien omdat hij was wie hij was en zich niet gedroeg als een verwend, irritant nest zoals zij was. Misschien omdat hij de hersenen had om zichzelf te zijn. Ja, dit maakte haar humeur er beter op. Maar ze wilde niet dat Luca opnieuw ging huilen of uitviel tegen haar; op de een of andere manier kon ze daar niet tegen, vooral niet in die volgorde. Dat bleek een enorme impact op het meisje te hebben. 'Ja.. ik haal wel goede cijfers, maar de leraren moeten me altijd hebben en misschien moet ik daar eens iets aan veranderen,' gaf Wren toe, er niet happy mee dat ze haar eigen standpunt aan het verwerpen was. Maar ergens had hij wel gelijk en dat was gelijk het meest walgelijke. 'Misschien moet ik mijn mening herzien,' zei ze, haar schouders ophalend alsof het niets was, terwijl haar gedachten als een razende bezig waren haar in elkaar te slaan, voor van alles en nog wat uit te maken en haar te vertellen dat ze stom was om zo snel aan iemand toe te geven die ze gemakkelijk kon overtroeven. Maar dat was het juist; omdat ze het kon, kon ze het niet. 'En ik hoef niet zoveel straf,' bekende ze er nog achteraan. Savador zag ze al vaak genoeg, dat was waar. Zat er een positieve zijde aan het volgen van lessen? Dat klonk bijna onmogelijk, maar misschien.. ergens.. 'Uhm..' zijn volgende vraag kwam een beetje onverwacht; ze wist het niet, had niet gepland ernaartoe te gaan. Maar ze ging niet opnieuw haar hele policy veranderen, dus.. Ze graaide naar haar rooster in haar tas, keek erop. 'De een of de andere vage praktijkles. En jij?' Over het ijsje zei ze niets meer, wilde de koude rillingen ervan niet opnieuw ervaren. Luca had haar met zijn schattigheid eigenlijk verder gekregen dan wie ook, en dat vond ze hatelijk.. maar op de een of andere manier ook wel weer verrassend.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://img3.lln.crunchyroll.com/i/spire1/f097317a228ab43692ba1c3
Luca
.
.
Luca

Candy - Pagina 2 UTL8oxA PROFILEPosts : 708
Candy - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water en Lucht
Klas: Nvt
Partner: Apparently I don't belong in your precious memory.

Candy - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Candy   Candy - Pagina 2 Icon_minitimezo dec 11 2011, 23:01

Eigenlijk kon hij wel begrijpen waarom de leraren het op haar gemunt hadden. Haar werkhouding was nou niet echt eentje die je kon waarderen. En als hij docent was geweest zou hij haar er waarschijnlijk op hebben aangesproken, niet dat ze zich er wat van aan zou trekken. Want daar zag hij haar nou weer niet voor aan. En dan raakte ze daar weer door geïrriteerd, omdat ze geen respect toonde, en kreeg ze vervolgens straf. Het was grappig dat hij alles gewoonweg kon voorspellen, wist natuurlijk niet of dit de werkelijke gang van zaken was. Hij daarin tegen deed alles heel anders. Deed altijd wat er van hem verwacht werd, was nooit tevreden met een zeven. Het moest altijd hoger. En die werkhouding werd gewaardeerd. Niet dat hij echt opviel, hij was meestal altijd wel stil in de klas. Hij kende immers niemand, dus waarom dan iemand aanspreken? Meestal werd het toch niet gewaardeerd. En hij zat ook nog eens vooraan, dus het zat er sowieso niet echt in.
Hij waardeerde het erg dat ze zich wat aantrok van zijn woorden. Hem niet een beetje ging aankijken met die blik van: Waarom vraag je dat überhaupt? Of: Waar zie je me voor aan? Hij kon niet tegen zo’n soort blikken, maar iedere blik die het meisje hem schonk deed hem in zijn gedachtes een beetje ineen krimpen. Het was niet dat hij haar angstaanjagend vond, ze was en bleef schattig. Maar die blik… Was dat nou echt nodig? Hij was al wat zachter geworden, niet meer zo fel als eerst. Maar alsnog, hij vond hem nog steeds eng. ‘Er zijn ook leraren die overdrijven hoor,’ merkte hij aarzelend op, wist niet of hij dat nou wel moest zeggen. Hij was normaliter altijd het lievelingetje. Maar er waren docenten waarbij het nooit goed was, hoe hard je je best ook deed. Natuurlijk liet hij zich daardoor niet tegenhouden. Zijn cijfers waren belangrijk voor hem, en niemand anders. Hij deed het voor zichzelf, en niemand anders. Dus waarom zou hij zich druk maken om de mening van een of andere docent die zich teveel meende?
Hij dacht eventjes na. Hij had zijn tas bij de slaapzaal laten liggen. Hij had genoeg gehad aan wat hij in zijn zakken had. Maar nu wist hij wel niet wat hij na dit tussenuur had… Hij dacht eventjes na. ‘Hmmn, dat is een goede vraag,’ mompelde hij bedenkelijk, ‘Maar ik denk dat het waarschijnlijk theorie is, of iets dergelijks. Ik heb gisteren al best veel practica gehad. En het moet toch een beetje gecompenseerd worden, denk je niet?’ Prachtig niet? Gewoon doen alsof er voorheen niets was gebeurd. Alsof ze elkaar gewoon mochten op het eerste gezicht. Hij moest het van zich afzetten. Zij wist niet dat het hele moeder gebeuren een gevoel onderwerp bij hem was. En hij wist wel dat ze bang was voor alle vormen van… Water, zelfs ijsjes, maar wilde haar ermee helpen. Niets ergs dus, toch? Beter dat hij het gewoon negeerde. Zij deed het, dus deed hij het ook. Zo simpel was het, gewoon de ander zijn of haar voorbeeld volgen.

» Denk dat we maar eens richting einde van topic moeten werken, nietwaar o3o ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Wren
.
.
Wren

Candy - Pagina 2 UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Jussels
Posts : 4109
Points : 5
Candy - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: PuffoonxRazen - AirxFire
Klas: Master Savador - 6th
Partner: ~We Fell in Love, but the Love kept Running Out; We Follow Roads but the Roads All Endღ

Candy - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Candy   Candy - Pagina 2 Icon_minitimema dec 12 2011, 18:56

~Ja, lijkt me wel een goed idee :3 alblijvenzesamengeniaal030

Waarom hadden de lieverdjes altijd gelijk? Zij kon nooit zeggen dat zij eens gelijk had, want negen van de tien keer was het niet zo of kwam er op het laatst nog iets tussen wat ervoor zou zorgen dat zij geen gelijk had, hoe dan ook. Daar leek het lot wel op gebrand te zijn, de laatste tijd. Of gewoon de omgeving, door haar grote bek. Kon allemaal. Luca leek zo goed te weten wat er gebeurde als je niet goed oplette dat ze er even aan twijfelde of hij het zelf niet deed, maar toch.. hij was way te braaf om ook maar iets door de klas te roepen. Ze zag het hem gewoon niet doen, niet eens als iemand een pen tegen zijn hoofd gooide en hem probeerde te dwingen iets te doen. Al zou de pen uit zijn hoofd steken. Wrens blik was nu bijna normaal; ze had het al een beetje opgegeven om boos naar hem te kijken. Ze had er nu toch geen reden meer voor en hij was juist heel aardig bezig met niet veel meer zeggen over van die idiote onderwerpen waar zij, als tegenpolen, het toch nooit over eens zouden worden. Theorie. 'Saai,' was Wrens standaardreactie, nog voor ze doorhad dat ze weer totaal omgedraaid bezig was. De aard van het beestje, niet? 'Ik bedoel- nou ja.. Hangt er vanaf wat voor vak het is.. natuurlijk..' Wren keek snel naar beneden, beschaamd dat ze weer eens niet uit haar woorden kon komen. Bravo, meid, bravo. Zo ging het dus. Het ene moment stond je iemand dood te staren en het volgende moment kwam je niet meer uit je woorden omdat net je hele mening door een schreeuwende stem weerlegt was. Geniaal hoor. Ze werd steeds beter in het voor gek zetten van zichzelf, seriously. 'Dus dan hebben we niet hetzelfde,' concludeerde Wren, vrij helder en nutteloos. 'Nou ja.. dan zie ik je vast nog wel eens.. Ooit.. Met de een of andere vage les..' Waar ze naartoe zou gaan. Misschien. Niet. Wel. .. Whatever. Nou ja, naar de school zouden ze nog wel samen kunnen lopen maar daar zou ze eindelijk niet meer het gevaar lopen ijsjes in haar gezicht te krijgen. Het zou nu mooi zijn om te zeggen dat de rust dan terug was, maar dat was dan ook weer niet waar. Met een snel geprikkelde persoon als Wren in de buurt was het nooit echt rustig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://img3.lln.crunchyroll.com/i/spire1/f097317a228ab43692ba1c3
Luca
.
.
Luca

Candy - Pagina 2 UTL8oxA PROFILEPosts : 708
Candy - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water en Lucht
Klas: Nvt
Partner: Apparently I don't belong in your precious memory.

Candy - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Candy   Candy - Pagina 2 Icon_minitimema dec 12 2011, 21:57

Daar kwam toch weer de oude Wren eventjes naar boven met haar opmerking over dat het saai was. Hij kon niet ontkennen dat het niet altijd even interessant was. Maar hij was een leergierig persoon, dus was vaak zelden niet geïnteresseerd in iets. En je had immers de theorie nodig wilde je de praktijk goed uitvoeren. Natuurlijk kon je ook veel leren door eerst te kijken hoe anderen het deden, en het vervolgens gewoon nadoen. Maar zo werkte hij niet. Of ja, niet helemaal. Hij werd altijd zenuwachtig en stond ook zelden – qua praktijk – vooraan in de rij. Hij wilde voor de zekerheid toch eventjes toekijken hoe het nou precies moest, wilde zichzelf niet meer voorschut zetten dan nodig. Qua theorie was hij nergens bang voor, hij wist altijd alles. Kon dingen zo stap voor stap opnoemen uit zijn hoofd.
Hij grinnikte zachtjes, keek zijdelings naar het meisje. ‘Het is waar dat niet alle theorie even interessant is,’ merkte hij op, met een lacherige ondertoon. Niet dat hij haar uitlachte, maar het was gewoon… Het leek net alsof ze haar best deed niet… Wrennig te zijn. Of hoe je het ook zou willen bekijken. Misschien was ze bang dat hij weer bijna ging huilen, of weer zou uitflippen. Er was niet voor nodig om een van die twee reacties uit te lokken, vooral de eerste niet. Hij huilde eerder dan dat hij tegen iemand ging schreeuwen. Maar meestal begon het met huilen en ging hij daarna schreeuwen. Tranen van woede kon je het noemen. Niet dat iemand anders het ooit zo zou noemen, maar hij had nou eenmaal de gewoonte om tranen in zijn ogen te krijgen als hij ongelofelijk boos was op een persoon. En dan werd hij weer niet serieus genomen, hij kende het nu wel. Dus hield hij zich maar gewoon. Tot tien tellen bleef de beste optie.
‘Nee, waarschijnlijk niet,’ mompelde hij. Wel jammer. Hij had graag een les gehad samen met haar, kende hij tenminste iemand. En ze deed nu redelijk normaal tegen hem… Aardig zelfs. Dus dan was het toch goed? Hoefde hij ook niet meer bang te zijn. ‘Het hoeft geen les te zijn, wie weet lopen we elkaar weer tegen het lijf. Je weet maar nooit,’ glimlachte hij blij. Het was vrijwel onmogelijk voor hem nu om haar niet meer op te merken als ze ergens zou lopen. En hem kennende zou hij dan blij op haar af stappen – rennen eerder. Over rennen gesproken… Hij kon nu maar beter gaan rennen. Hij moest zijn tas nog pakken, dus hij moest een omweg nemen. Hij rende een stukje vooruit, draaide zich vervolgens om. Liep achteruit, voor haar. ‘Ik ga alvast vooruit, als je er niets op tegen hebt. Mijn tas ligt nog op de wateretage, dus ik moet een omweg nemen. Dus kan ik maar beter eventjes wat tempo gaan maken.’ Hij glimlachte, rende een stukje achteruit. ‘Zie je nog wel eens hé!’ riep hij nog, waarna hij zich omdraaide en wegrende. Hij wist welke weg hij had genomen om hier te komen, gewoon die weg terug volgen en hij moest zo weer bij de academie zijn.

Topic uit dan ~
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Candy - Pagina 2 UTL8oxA PROFILE
Candy - Pagina 2 UTL8oxA MAGICIAN

Candy - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Candy   Candy - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Candy

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

 Soortgelijke onderwerpen

-
» || Sell Me Candy ||
» [ Candy Canes ] Mistletoes, they're everywhere! [ & Xavier ]
» [ ϟ Halloween 2016 ] Candy Collections
» ☀ Candy Carousel [Summer Events]
» [Fun Fair] Candy Cotton hair

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Oak's Field :: Kovomaka's Gardens-