PortalIndexIn the dark of the night HpD5UwnIn the dark of the night 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 In the dark of the night

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Cain
.
.
Cain

In the dark of the night UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Cain
Posts : 30
Points : 0
In the dark of the night UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas:
Partner:

In the dark of the night Empty
BerichtOnderwerp: In the dark of the night   In the dark of the night Icon_minitimema jul 24 2017, 23:23

Er ontsnapte me een stille zucht toen de kaars die op het bureau stond zijn laatste adem uitblies en de vlam doofde. Voorzichtig, om mijn kamergenoot niet te wekken, stond ik op van de stoel en liep op de tast naar de kast in de hoek van de kamer. Uit de la haalde ik een nieuwe kaars maar de lucifers waren verdwenen. Wat ik er nu niet voor zou geven om een kleine beetje vuurmagie door mijn aderen te hebben stromen. Ik keek kort om me heen en probeerde me te herinneren waar we de lucifers gelaten hadden. Ze lagen waarschijnlijk op het nachtkastje van de jongen waar ik mijn kamer mee deelde. Schuifelend vond ik mijn weg in de verduisterde kamer en tastte naar de kleine khouten kast naast zijn bed. Met een zacht sissend geluid ontstak ik de nieuwe kaars en liet de lucifers in mijn broekzak verdwijnen. Ik gunde mijn slapende kamergenoot een korte blik. Nee, die zou niet zo snel wakker worden.
Terug bij het bureau pakte ik met een nieuwe zucht mijn gereedschap weer op om verder te gaan. Om er daarna achter te komen dat de kaars niet het enige was geweest wat aan vervanging toe was. Ik had het lege potje vanuit mijn ooghoek gezien en het naar me toegetrokken om het label glad te strijken en te zien wat er eens in gezeten had. Verpoederd luminescent. Ik wist dat ik meer mee had moeten nemen. Mijn blik ging over mijn schouder opnieuw naar het bed waar de ander sliep. Daarna greep ik de glazen pot, mijn jas en liep na het uitblazen van de kaars met stevige passen de kamer uit.

Ondanks dat het zomer was kon de nacht nog vrij koud aanvoelen. De jas bood me enige bescherming maar ik had geen zin om langer buiten rond te struinen dan nodig was. Zonder nog verder op of om te kijken was ik het bos in gelopen. Er zou bijna niemand meer wakker zijn om dit uur, laat staan buiten. Pas in de beschermende omhelzing van de bomen stopte ik even om een pakje sigaretten en het doosje lucifers te zoeken en een van de sigaretten aan te steken voor ik verder liep. Ik wist waar ik heen moest. In de afgelopen dagen had ik geprobeerd wat bekender te worden met het terrein waar ik wel een tijdje zou verblijven. De eerste keer dat ik de waterval had gezien had ik de magische energie gevoeld die als ondergrondse stromen haast door het stuk land heen leken te stromen. Maar nu in het donker kon ik duidelijk zien waar ik voor gekomen was. De lichtgevende zachte paddestoelen die met hun zachte gloed het veld rond de waterval in een griezelig schijnsel zetten. Ik hield er niet van om mijn eigen luminescent te moeten maken maar het was nou eenmaal niet anders.

@Master Geralt
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Geralt
...
...
Master Geralt

In the dark of the night UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Sansan
Posts : 239
Points : 0
In the dark of the night UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire & Air
Klas: Fire magic
Partner: Grr..

In the dark of the night Empty
BerichtOnderwerp: Re: In the dark of the night   In the dark of the night Icon_minitimema jul 31 2017, 16:05

Hoeveel uur was er inmiddels verstreken? Twee? Drie..? Geralt was de tel kwijtgeraakt.
In een halve sluimer lag hij naar het plafond te staren, maar echt de slaap vatten kon hij vannacht niet. Het was iets wat wel vaker gebeurde als zijn gedachten te druk en zijn lichaam nog te onrustig waren. Het was niets om voor te vrezen, maar er was weinig aan te doen. Soms wilde het na enige tijd nog weleens lukken in een oppervlakkige slaap te sussen. Andere nachten, zoals deze, kon de vuurmagie docent zich beter nuttig maken tot hij moe genoeg was het nog eens te proberen. Het was één van de vele bijwerkingen van de mutaties die hij al tientallen jaren geleden had ondergaan, waardoor hij simpelweg minder rust nodig had dan “gewone mensen”. Toch had hij niet eens getwijfeld gelijktijdig met Oriël bij haar het bed in te stappen. Hm… En het was dan ook niet bepaald een straf om nu uitgebreid de kans te hebben toe te kijken hoe ze vredig naast hem lag te slapen, hoe ze zich als een kitten dicht tegen hem aan had opgekruld en vrijwel volledig verborgen ging in zijn omhelzing, zijn armen liefdevol om haar heen geslagen…
Met de uiterste voorzichtigheid, maakte hij zich daarom uiteindelijk los uit haar grip, schoof van het matras af en ging staan. Even had hij nog met de gedachte gespeeld zo nodig de hele nacht zo te blijven liggen, naar haar kijkend, maar… zijn leerlingen zouden niet veel aan hem hebben als hij daardoor niet moe genoeg zou worden in slaap te vallen, dus was het eigenlijk meer uit plichtsbesef dat hij zich uit het zachte, comfortabele bed had gehesen. Met nog een laatste blik op het slapende gelaat van de mooie vrouw, trok hij de deken nog wat verder over haar heen als een warme, beschermende mantel wat dienst zou doen als kunstmatige omhelzing voor hij terug zou zijn.
Van de stoel aan de andere kant van de kamer, pakte hij zijn schone kleren voor de volgende dag en trok deze geruisloos aan, om vervolgens de slaapkamer en Oriëls vertrekken te verlaten.

Verschillende locaties hadden zijn voorkeur tijdens dergelijke, nachtelijke dwalingen. Soms wenste hij binnen de school te blijven en kon hij tegelijkertijd een oogje in het zeil houden of leerlingen niet onbedoeld uit bed waren geslopen. Andere nachten had hij meer behoefte aan frisse lucht en de rust en stilte van het woud, om hem zodanig te kalmeren dat hij zijn gedachten voldoende het zwijgen op kon leggen en hij later toch nog wat rust kon pakken. Vannacht koos hij voor het tweede, waardoor zijn lange benen hem binnen de kortste keren al bij de aangrenzende bomenrij brachten.
Zoals altijd voorbereid, hing een simpele, lederen schoudertas nonchalant over één schouder geslagen, zodat hij onderweg eventueel nog wat alchemische ingrediënten kon verzamelen, mocht hij deze tegenkomen. Het kwam inmiddels zeer zelden voor dat hij dergelijke brouwsels maakte, maar het was goed toch altijd iets van een voorraad te hebben. Zoals zijn training hem leerde, vertrouwde hij die… ‘chemische producten’ op de ziekenzaal niet bepaald en steunde hij liever op de bewezen effectieve recepten uit zijn eigen ervaring en opleiding.

Hij had zich nog maar net dieper het woud in begeven, toen hij al aardig wat Celandine had verzameld. Een voordeel van deze kleine planeet, was dat het klimaat gunstiger was voor meer soorten flora dan op zijn eigen thuisplaneet. Daar kon hij maar beter goed gebruik van maken en-
Hm?
Nog in gehurkte positie om de bladeren los te scheuren, richtte zijn gehavende gezicht zich plotseling op bij een onverwachte sensatie. Wat was dat? Met een diepe teug lucht, snoof de Witcher de koele avondlucht op. Een aroma van de omringende bomen en planten, vermengd met… sigarettenrook vulde zijn neus. Oh..?
Geïnteresseerd richtte de witharige man zich op tot zijn volledige lengte. Twee katachtige, gouden ogen speurden in het rond om de precieze locatie van de rook te kunnen vaststellen. Niet lang daarna pikte zijn verscherpte gehoor ook het geluid van voetstappen op… Een ander persoon. Op dit tijdstip? En in het woud nog wel? Aan de tred was te horen dat het hoogstwaarschijnlijk om een man ging. Wellicht… en andere docent? Maar hij kon niet zo snel bedenken wie -buiten zichzelf en zijn stagiair Vergil- zich midden in de nacht op een plek als deze zou begeven…
Het was genoeg om Geralt’s aandacht te trekken, waardoor hij zich gewillig door het spoor waar zijn zintuigen hem op attendeerden liet leiden, net zolang totdat ook het stromen van water hoorbaar werd: de waterval.
Ondanks de dichte begroeiing, leek de reusachtige man zich zonder enige moeite door de bomen te kunnen manoeuvreren. Zijn stappen maakten vrijwel geen geluid als van een roofdier op jacht. Lopend tegen de wind in en verhuld in de vele schaduwen die het bos hem bood, was het daarom voor de gewone mens vrijwel onmogelijk hem ruim van tevoren op te merken. Andersom zorgde Geralt ervoor dat hij alle kans kreeg de ander aandachtig te observeren voor hij zich kenbaar zou maken. Het eerste wat hij zag, waren witte lokken. Bijna even wit als zijn eigen. De bouw toonde dat het een jong iemand was. Een leerling? Dat kon bijna niet anders. Alertheid sloeg om in… verbazing. In tegenstelling tot andere docenten, was Geralt niet het type wat nu brullend uit de struiken zou denderen en de jongeman zou vertellen zich zo snel mogelijk terug naar school te begeven, maar zijn interesse was zeker gewekt. Als hij wenste, zou hij hem langer zo vanuit de schaduwen kunnen observeren om te achterhalen wat de jongen precies van plan was, maar… hij verkoos wat dat betreft toch de meer directe benadering. Zonder enige twijfel, stapte hij daarom uit het woud naar voren, de open plek rond de waterval op, zijn lange, breedgeschouderde gelaat aan de ander tonend. Het maanlicht weerkaatste op zijn witte lokken, waardoor ze haast licht leken te geven. Het verdiepte de schaduwen in zijn gezicht, waarbij de vele littekens en beschadigingen die daar te zien waren zo mogelijk nog zichtbaarder werden. Maar het waren vooral de twee raadselachtige ogen die recht door je heen leken te kijken, welke bij menig leerling gewoonlijk de sidderingen langs hun ruggengraat zou laten gaan. Het waren diezelfde ogen die leken te vragen wat de ander hier kwam doen, op dit tijdstip, zonder dat hij het daadwerkelijk met woorden vroeg. Maar er was geen afkeuring in te lezen. Geen protest. Enkel… interesse en een lichtelijke nieuwsgierigheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cain
.
.
Cain

In the dark of the night UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Cain
Posts : 30
Points : 0
In the dark of the night UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas:
Partner:

In the dark of the night Empty
BerichtOnderwerp: Re: In the dark of the night   In the dark of the night Icon_minitimewo aug 09 2017, 00:27

Rook ontsnapte me toen ik langzaam uitblies. Ze steeg op en dwarrelde steeds hoger om daarna te vervagen in de koele avondlucht. Buiten het schijnsel aan mijn voeten en de sterren aan de hemel boven me was de rood/oranje oplichtende punt van de sigaret het enige licht in de duisternis. Ik hield het filter tussen mijn wijs- en middelvinger. Losjes en zonder druk te zetten wat er aardig geoefend uit zag. Mijn blik, zo felrood van kleur dat het zelf bijna licht leek uit te stralen, bestudeerden kalm de paddenstoelen aan mijn voeten voordat mijn hand met de sigaret zich weer naar mijn mond bewoog. Maar in plaats van slechts een trekje van het filter te nemen klemde ik de sigaret tussen mijn lippen. Het ontstoken uiteinde lichtte even op voordat de rook zich weer in de nachtlucht verspreidde, ditmaal als briesende draak klaar om in al zijn woede vloeibaar vuur te spuwen.
Mijn vrije hand had ondertussen zijn weg gevonden naar mijn jaszak, waar twee zwartleren handschoenen uit tevoorschijn gehaald werden. In een ontspannen houding nam ik de tijd om mijn redelijk bleke handen aan het zicht te onttrekken door ze te bedekken met de soepele leren stof. De pot waarin ik van plan was de paddestoelen in te stoppen stond inmiddels naast mijn voeten op de grond. De sporen waren gevaarlijk om mee te werken en je wilde het zeker niet op je handen krijgen. Voorzichtigheid met plukken was geboden.

Maar zover zou ik niet eens komen. Vooral niet nadat ik vanuit mijn ooghoeken iets anders opmerkte waardoor mijn hoofd zich opzij draaide. Mijn lijf scheen automatisch te volgen en ik stond oog in oog met een beer van een vent. Het type waarbij je bijna je hoofd in je nek moest leggen om hem recht aan te kijken, en laten we eerlijk zijn, klein was ik zelf ook niet. Door de afstand die zich nog tussen ons bevond viel dat omhoog kijken wel mee, maar zijn lengte was een duidelijk kenmerk aan hem. Zijn brede bouw, gehavende gezicht en hoekige complex gaven hem een ruig en dreigend voorkomen. Het felle goud in zijn irissen brandde haast door je heen als hij je aankeek en de maan zette zijn halflange witte lokken in een spookachtig schijnsel. Anders dan die van mij die eerder van gesponnen zilver leken dan echt spierwit. Een kleur vloekend met mijn bleke gelaat en vurige ogen.

Ik kende hem. Dat wilde zeggen, ik wist zijn naam. Misschien was ik nog niet heel lang aanwezig op de school maar ik had hem zien lopen door de gangen. Een stormram waar je maar beter voor opzij kon gaan, of daar deed hij me altijd aan denken. Of hij echt zo was? Ik had geen enkele les van hem gevolgd tot op heden dus wie kon het zeggen. In de gangen stond hij bekend als "Master Geralt" of zoals ik ook al eens voorbij had horen komen "Witcher". Die term had me de opmerkelijke man toch anders laten bekijken al kon ik het allemaal nog niet helemaal plaatsen. En nu stond hij hier. Waarom en nog belangrijker waarvoor bleef voorlopig voor ons beiden in het midden hangen. Hij leek uit het niets te zijn verschenen. Nog een aspect wat zich aan de groeiende lijst toevoegde.
Mijn gehandschoende vingers hadden de sigaret weer gevonden en bevrijd van mijn smalle lippen waar een kalme, begroettende glimlach rond speelde. 'Een goedenavond Master,' begroette ik hem zoals ik dat bij elke docent zou doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



In the dark of the night UTL8oxA PROFILE
In the dark of the night UTL8oxA MAGICIAN

In the dark of the night Empty
BerichtOnderwerp: Re: In the dark of the night   In the dark of the night Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

In the dark of the night

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» in the dark of the night.
» It's getting dark darling, too dark to see / Ziva, Ronodan & Kalista
» In the night, the stormy night away she'd fly...[&MinWoo]
» Dark Magic Les 1~ Hoe te werken met Dark Magic Pistols
» Into The Dark

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Waterfall-