PortalIndex[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. HpD5Uwn[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Evelynn

Evelynn

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Shadow
Posts : 303
Points : 922
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light Magic
Klas: No
Partner: I'm much more me when I'm with you.

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitimeza jan 14 2017, 12:15


Lichtelijk verveeld vervolgende de roodharige haar passen rond om en in de school. Ze was nieuwsgierig hoe alles hier er uit zag, ze had haar tas over haar schouder hangen, gevuld met een paar scheet kussens. Eigenlijk was ze toch op zoek naar de lerarenkamer om ze daar te deponeren. Het kleine gouden vogeltje rustend op haar schouder, zijn ogen gesloten, het dier had de afgelopen decennia niet van haar zijde geweken en ze was niet van plan hem snel te laten gaan. Voor haar gevoel was Oriole haar beste vriend ook al was het een vogel.

Eindelijk gevonden waar ze moest zijn liep de de kamer binnen waar de docenten normaal hun koffie dronken en hun vergaderingen hadden. Tenminste zo zag de ruimte er uit met een tafel groot genoeg voor een groot aantal mensen. Misschien aten ze hier alleen hun brood en hadden ze geen vergaderingen. Ze veegde een springerige lok achter haar oor en trok het simpele blauwe shirt nog een stuk naar beneden. Ze stopte deze in haar simpele strakke broek zodat hij hopelijk niet opnieuw zou opkruipen. Waarom moeilijk doen over kleding keuze als je daardoor alleen maar enorm opviel, ze was nooit het type geweest om te willen opvallen. Ze wilde enkel zichzelf zijn.

Ze hield haar hand uit tegen de buik van Oriole zodat zijn eerste instinct was om op de hand te stappen zodat ze hem op een lederen stoel kon plaatsen met zijn best scherpe nagels. ze zette haar tas neer op de tafel en pakte er een groot aantal aan scheet kussens uit. Ze liep nog even snel naar de deur en keek vluchtig op de gang rond voor ze terug liep naar de tafels en de scheet kussens onder kussens van stoelen te plaatsen.

@Alaric » notes
love, libby


Laatst aangepast door Evelynn op zo jan 15 2017, 10:06; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Alaric
.....
.....
Alaric

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Sansan
Posts : 622
Points : 898
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: That doesn't apply to me, but... one is never too old to learn, right?
Partner: Awake me..

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitimeza jan 14 2017, 14:17

Geleidelijk aan liet Alaric zijn penetrante blik door de ruimte gaan, zorgvuldig de tijd nemend om ieder detail in zich op te nemen. Ilma; zijn vertrekken binnen deze school sinds drie dagen nu, de “Kamer van Water”. De lichte muren, zo helder en ijsblauw als zijn eigen ogen, lachten hem toe en hadden een aangenaam, zinnenprikkelend aangezicht. De koele vloeren, bedekt met sierlijke mozaïeken in de vorm van kolkende golven en rondende schelpen, hadden met een beetje fantasie haast iets weg van de uitgestrekte, witte kusten in het westen van Cassia. Een grote variatie aan decor, als uit diamant gehouden, bracht alle elementen -van zelfs de donkerste hoeken- samen. Met hier en daar de nodige zilveren accenten, leek de omgeving perfect aan te sluiten bij het stereotype beeld wat iemand zou hebben van ruimtes waar Legendarische Magiërs zich in zouden begeven.
Als een enkele sneeuwvlok in een oneindige zee, struinde Alec in zijn witte overhemd met lichtgrijze broek nog eenmaal door de kamer, of… misschien kon hij het beter een zaal noemen. Werkelijk, hij voelde zich ergens vereerd in een dergelijke, prachtige ruimte te mogen bivakkeren, maar voor hem was een simpel toevluchtsoord met enkel het nodige meubilair ook voldoende geweest. Wellicht dat dat deels ook werd veroorzaakt door het feit dat Alaric pas zeer recentelijk de positie bekleedde die hij hiervoor al vele decennia gediend had, zonder ooit ook maar met de gedachte te hebben gespeeld zelf de touwtjes in handen te nemen. En nu… dit.
Terwijl hij aan een (veel te grote, pompeuze) spiegel voorbij gleed, hield hij even halt. Een frons tekende zich kort in zijn voorhoofd toen hij in een flits zichzelf in Ilma zag staan.
Wie hield hij voor de gek…?
Hij kon nooit een Aura of… Fealwen worden. Natuurlijk was hij zeer betrokken bij het welzijn van Cassia en haar onderdanen en zou hij er alles aan doen om zijn taken zo goed mogelijk uit te voeren, maar alle pracht en praal…  
Het… paste gewoon niet bij hem, of… hij wilde niet dat het bij hem zou passen.
Met deze gedachte in zijn achterhoofd vastgepind, schudde de kersverse “Heer van het Water” zacht lachend zijn hoofd, waardoor zijn halflange, asblonde lokken even heen en weer deinden als de bescheiden golven bij een windstille zee. Alaric Ëlmaere als Legendarische Magiër van het Water... Wie had dat gedacht?
Hm… Niet dat hij eraan kon ontsnappen, tenzij…
Tenzij... hij hier zelf misschien hier en daar de mogelijkheid voor creëerde…
Automatisch gleed zijn blik naar de deur, alsof het symbool stond voor vrijheid...
Onbewust bewoog zijn getrainde lichaam zich al naar de uitgang en keerde hij zijn imposante vertrekken voor nu de rug toe, om voor nu aan het licht beklemmende gevoel in zijn binnenste te kunnen ontsnappen.
De deur was al achter hem in het slot gevallen, voor hij eigenlijk besefte wat er was gebeurd.
Nee, voor nu... even... niet.
Even...
Zonder er echt bij stil te staan waar hij zich naartoe zou begeven, begon hij te lopen… en te lopen…

Ongeveer een half uur later, had Alec al verschillende plekken gepasseerd, onderwijl zijn ogen goed de kost gevend. Verblijven op een school waar nieuwe generaties magie werd geleerd, had zeker zijn charmes. Het was dan ook met enig plezier dat hij hier en daar de leerlingen en hun docenten gadesloeg, terwijl ze geconcentreerd met hun lessen bezig waren, maar nergens bleef hij langer stilstaan, totdat… hij zich weer een nieuwe gang in waagde. Hij kon zich niet herinneren dat hij hier al eerder was geweest…
Hierdoor wat nieuwsgierig, spiekte Alaric de verschillende ruimtes in, maar hield abrupt halt bij één specifieke.
Wat…?
Enige verwondering schemerde door op zijn zongebruinde gezicht terwijl hij voorzichtig de deur nog wat verder openduwde. Op slechts een paar meter afstand stond een vrouw met rode lokken voorovergebogen in wat stoelen te wroeten.
Apart… Was ze soms iets verloren?
Uit hoffelijkheid, wilde Alec zijn aanwezigheid net kenbaar maken en voorstellen haar te helpen, toen hij zich plotseling realiseerde wat ze precies aan het doen was…
Was ze nou…?
Echt...?
De man kon het niet helpen dat zijn mondhoeken spontaan ietwat geamuseerd omhoog krulden, terwijl hij zwijgend toekeek hoe de vrouw onverstoord haar gang ging. Zijn linkerschouder leunde nu redelijk nonchalant tegen de deurpost, terwijl zijn ijsblauwe ogen iedere beweging voor hem nauwkeurig volgden. “Dat is nog eens iets wat ik niet verwacht had hier aan te treffen…” klonk het uiteindelijk, waar een stiekeme, plagende ondertoon in doorklonk. Nu pas draaide de vrouw zich zo, zodat Alec haar gezicht beter kon bekijken. Direct verbreedde zijn glimlach, zijn witte tanden even ontbloot. Ah, maar wacht… díe rode haardos en snoezige snoet herkende hij overal…! “Evelynn.” prevelde hij, duidelijk verbaasd. Een speelse glinstering blonk in zijn irissen. “Wat een… aangename verrassing.” voegde hij er nog met een gedempte lach aan toe. Ergens had hij eigenlijk moeten weten dat alleen zij zoiets kon doen, ogenschijnlijk zonder enige schaamte nog wel…

@Evelynn
Terug naar boven Ga naar beneden
Evelynn

Evelynn

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Shadow
Posts : 303
Points : 922
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light Magic
Klas: No
Partner: I'm much more me when I'm with you.

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitimeza jan 14 2017, 16:56


Ze schrok lichtelijk op van een stem die haar vertelde dat dit iets onverwachts was. Ze draaide zich om met een glimlach op haar lippen en hoorde meteen haar stem en keek de man aan. Ze kende zijn gezicht en zijn naam 'Alec!' Zei de roodharige krullenbol terwijl ze zich meteen naar hem omdraaide en naar hem toe liep en haar armen om hem heen sloeg. 'Wat leuk je weer te zien!' Zei ze meteen enthousiast. 'Trouwens Eva is goed genoeg hoor of je moet Evelynn helemaal leuk vind is dat ook goed, sta open voor eventueel andere opties.' Ze keek even op naar haar goud gekleurde vogel die haar vanaf de lederen stoel in de gaten hield. Ze floot zacht naar het dier dat bijna meteen reageerde en zich weer nestelde op haar schouder. 'Dit is mijn vogel Oriole.' Zei ze na hem los gelaten te hebben en het dier zacht met een vinger onder zijn kinnetje kroelende.

De vogel was een geval apart als dank voor het redden van zijn leven hield hij haar onsterfelijk zodra er iets met dit dier gebeurde sloeg dat door naar haar. 'Maar zoals je ziet ik heb het druk wil jij het voor mij even uittesten?' Zei ze met een lichte grijns en wijste naar een comfortabele stoel met een groot donker kussen er op. 'Neem plaats! Ik maak je wel medeplichtig aan mijn grootse misdaad.' Zei ze grinnikend.

@Alaric » notes
love, libby
Terug naar boven Ga naar beneden
Alaric
.....
.....
Alaric

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Sansan
Posts : 622
Points : 898
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: That doesn't apply to me, but... one is never too old to learn, right?
Partner: Awake me..

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitimeza jan 14 2017, 20:20

Alec bleef de roodharige jongedame (tja.. hij was immers 224 jaar oud…) met een bescheiden glimlach observeren. Nadat hij had gesproken, telde hij in gedachten af tot ze zich zou realiseren dat hij er stond.
3… 2… 1…
“Alec!” Ah, daar kwam het gevaarte…
Zich enigszins bewust wat er nu waarschijnlijk zou gaan gebeuren – Evelynn kennende – zette Alaric zich al schrap. Zijn heldere lach weerklonk in de echo van de ruimte toen ze naar hem toe liep en haar armen familiair om hem heen sloeg. Novanen…
Iets minder uitbundig, maar zeker niet onvriendelijk, legde Alec even een hand om haar bovenrug om de omhelzing te beantwoorden. Bij haar opgewekte gebabbel, transformeerde zijn glimlach in een charmante grijns. “Eva, hm?” herhaalde hij, de roepnaam even bedenkelijk op zijn lippen proevend. Hij kon zich ergens wel herinneren dat hij anderen haar vaker zo had horen noemen, net zoals bekenden hem vrijwel alleen aanspraken met “Alec”. Alaric was meer… een formele titel, zou je kunnen zeggen. “Dan… ook goed jou weer te zien, Eva.” Zijn blik gleed naar het gouden vogeltje, wat al even vrolijk hun kant op kwam gevlogen, en deed een klein stapje terug toen Evelynn hem weer losliet, zodat hij zijn statige houding weer aan kon nemen. Het was meer een automatisme. Zijn ijsblauwe ogen bleven even op het diertje hangen met een zekere, raadselachtige interesse...
“Aangenaam.” prevelde Alec uiteindelijk en knikte de vogel even toe. Een geamuseerde uitdrukking sierde nog altijd zijn vriendelijke gezicht. Zijn aandacht gleed als vanzelf terug naar de roodharige wildebras bij haar volgende woorden. Uit oprechte verwondering trok de Heer van het Water even een donkere wenkbrauw iets op. Evelynn; intelligent, buitengewoon getalenteerd op magisch vlak, maar oh zo… uniek. Het was precies wat Alec tegelijkertijd verbaasde en haar een zekere ontwapenende uitstraling gaf die hem plezierde. Ernstige personen kwam hij al genoeg tegen in dit leven…
“Nèonach…” ontschoot het hem in zijn eeuwenoude moedertaal, voor hij er erg in had. Het had bijzonder plagend en speels geklonken, wat een zeker aangenaam contrast schepte in zijn verder kalme gelaat. Terwijl hij kort zijn hoofd schudde en zijn asblonde lokken daardoor heen en weer dansten, begaf hij zich in een serene tred naar zijn collega toe, de afstand overbruggend die zojuist na de begroeting was ontstaan. “Ik…?” sprak hij gedempt, terwijl zijn hand weer de weg naar haar rug vond en hij haar zo al sprekend naar de stoel in kwestie leidde. “Maar Eva…” Nog steeds waren ze ernaar op weg. “Dit is jóuw creatie!” Nog een stukje… “Ik zou niet durven om het je zo uit handen te nemen…” Na deze woorden handelde Alec plotseling snel en drapeerde hij de roodharige vrouw zélf op de stoel door een vlugge beweging van zijn arm rond haar schouders.
Nadat haar derrière het doel had geraakt, trok hij zich weer even plotseling terug en ging ietwat triomfantelijk voor haar staan op het moment dat een hard geluid de kamer vulde. “Hm, werkt prima, zo te horen…” opperde hij er als laatste achteraan, terwijl zijn grijns ondeugend iets verbreedde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evelynn

Evelynn

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Shadow
Posts : 303
Points : 922
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light Magic
Klas: No
Partner: I'm much more me when I'm with you.

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitimeza jan 14 2017, 23:14


Dat hij iets uit haar gerattel had kunnen halen had haar nog verbaast, vaak praatte ze snel en articuleerde ze slechter. Duidelijk goed genoeg voor Alec om haar te kunnen verstaan, ze keek op toen ze haar naam hoorde. Naja de naam die haar moeder haar had gegeven als kind. Eva het klonk toch prettiger in de oren als Eve, alsof ze avond heette maar dan heel slecht afgekort. Ze keep op bij zijn woorden en glimlachte breed. 'Tuurlijk is het goed mij weer te zien, ik ben vet gezellig en leuk en lief en ik kan goed overdrijven enzo.' Zei ze grinnikend terwijl ze haar hoofd schudde om zichzelf.

Ze volgde zijn houding veranderen naar de opnieuw statiglijkende stand terwijl hij naar Oriole staarde. Ze schoot zachtjes in de lach toen hij de vogel het woord aangenaam schonk en Oriole maakte een vrolijk tjilpend geluid. 'Oriole knikt niet terug he.' Zei ze bijdehand waarna de vogel het juist deed. 'Tuurlijk zet jij mij maar weer voor schud he.' Zei ze grinnikend

Ze keek op bij het onbekende woord en schudde het meteen weer van zich af als het belangrijk was geweest had ze het waarschijnlijk wel geweten aan de toon van zijn stem. Maar het klonk alsof het hem vermaakte. Ze bekeek hem van top tot teen toen hij langzaam naar haar toe liep en voelde de hand op haar onderrug en knikte op zijn vragende ik. 'Tuurlijk is het mijn creatie, niemand anders is zo briljant om zo iets geniaals te bedenken. Ergens zou ik iets willen waardoor ik de reacties kan zien als er iemand op gaat zitten.' Zei ze nog steeds enthousiast en vrolijk terwijl ze verder liep zonder er bij na te denken zelf op de stoel te belanden door Alec zijn toedoen en het luide gelui van de nep scheet te horen. Ze schudde haar hoofd en keek hem aan en stak haar tong uit voor een moment. Ze stak haar beide handen uit naar hem als een teken van trek mij omhoog gezien hij toch voor haar stond. 'Jij klein mormeltje, ik krijg jou nog wel. Weet nog niet wanneer maar deze krijg je nog eens terug meneertje!' Zei ze lachend

@Alaric » Wil je mij taggen?
love, libby
Terug naar boven Ga naar beneden
Alaric
.....
.....
Alaric

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Sansan
Posts : 622
Points : 898
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: That doesn't apply to me, but... one is never too old to learn, right?
Partner: Awake me..

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitimezo jan 15 2017, 13:37

Alaric had lachend zijn hoofd geschud toen Eva opperde dat alleen zij briljant genoeg was om een dergelijk “plan” te bedenken. Hij moest toegeven dat het in ieder geval… verfrissend was dat een Legendarische Magiër zulke stunts uithaalde. Ondanks dat hij zelf niet bepaald het type was wat zich snel in hetzelfde vaarwater zou begeven wat dat betreft, merkte hij dat het hem zeker… vermaakte.

Terwijl hij met zijn onderrug tegen de tafel leunde en het luide geluid door de ruimte schalde, staarde hij Eva ongegeneerd aan – één wenkbrauw iets opgetrokken en een uitdagende grijns rond zijn lippen uit puur genoegen. Hé, dat je 224 jaar oud was, betekende niet dat je je gevoel voor humor kwijt was… Tenminste… Alec niet.
Toen ze haar tong naar hem uitstak, beantwoordde hij het met een plagende knipoog en sloeg kalm zijn armen over elkaar. Hij bleef in dezelfde houding staan, ook al reikte ze op een gegeven moment hulpvragend met haar beide handen naar hem.
Zou hij haar gewoon nog even laten zitten…? Hm… Verleidelijk idee…
Nog enkele tellen bleef Alec daarom staan, voor hij uiteindelijk toch in beweging kwam. Eén grote hand pakte haar beide, kleine handen vast. Zonder al te veel moeite wist hij Eva zo uit de stoel te lichten en zette zelfs nog iets te veel kracht waardoor ze zachtjes tegen zijn borstkas botste in de beweging.
Ondanks dat ze weer overeind stond, liet hij haar niet direct los en boog zelfs zijn hoofd iets naar haar toe. “Ik kan niet wachten…” lispelde hij gedempt als reactie op de laatste opmerking die ze naar zijn hoofd geslingerd had. Hierna trok hij net zo vloeiend zijn hand weer terug om zijn armen weer over elkaar te kunnen slaan.
“Dus…” begon Alaric nog bedenkelijk te spreken, terwijl zijn ijsblauwe ogen op haar gezicht rustten. “was dit het enige, of had je nog andere… 'plannen' voor vandaag..?” vroeg hij oprecht ietwat nieuwsgierig. De blik in zijn ogen had haast iets eigenwijs terwijl hij haar recht aan bleef kijken.

@Evelynn
Terug naar boven Ga naar beneden
Evelynn

Evelynn

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Shadow
Posts : 303
Points : 922
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light Magic
Klas: No
Partner: I'm much more me when I'm with you.

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitimezo jan 15 2017, 14:33


Ze hoorde het luide scheet geluid dat van de stoel kwam waar ze op zat en het kleine goude vogeltje tilte zijn kop en staarde haar aan en wendde zijn kop bijna hoofdschuddend. Ze staarde hem met een grijns aan en schudde haar hoofd als antwoord op zijn grijns.

Toen ze eindelijk na duidelijk nadenken aan zijn kant overeind werd getrokken door een enkele hand die haar haar beide handen omhoog trok en landen tegen zijn borst. Ze zette haar handen op de zijen van zijn middel en keek hem aan. Ze grijnste bij zijn zachte woorden dat hij niet kon wachten. Ze verzette zich geen stap en bleef dicht tegen hem aan staan. Daar waar hij haar overeind had getrokken. 'Je armen over elkaar slaan duid een gesloten houding aan, vertrouw je mij niet?' Vroeg ze plagend met een pruilend lipje terwijl ze nog steeds dicht bij hem bleef staan. 'Nee ik heb niet echt andere plannen die jou nog wat aangaan.' zei ze met een zachte grijns zonder enige moeite te doen voor de speelse glimlach op haar lippen. Ze keek hem aan met de blauwgroene ogen gevormd in een speelse blik en duwde het puntje van haar pong over haar lippen zo dat ze eindigde met haar tanden voor een kort moment op haar onderlip drukkend. Die vervolgend weer eindigde in een brede grijns. 'Had jij plannen dan?' Vroeg ze nieuwsgierig waarna ze zich omdraaide en haar wilde lokken bij elkaar greep en een poging deed deze aan een kant over haar schouders te draperen. Zonder enige moeite deden de lokken wat ze zelf wilde en lieten zich terug op haar rug vallen. Ze liep naar het kleine keuken gedeelte in de kamer en pakte een kop koffie en leunde tegen het aanrecht en keek hem aan. 'Je maakt mij nieuwsgierig Alec, wat voor spannends ben jij van plan?' Zei ze met een grijns.

@Alaric » notes
love, libby
Terug naar boven Ga naar beneden
Alaric
.....
.....
Alaric

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Sansan
Posts : 622
Points : 898
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: That doesn't apply to me, but... one is never too old to learn, right?
Partner: Awake me..

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitimezo jan 15 2017, 23:51

Alec liet stilzwijgend toe dat Eva haar handen op zijn lichaam plaatste, maar deed zelf geen enkele poging verder contact te zoeken. Echter tekende een charmante grijns nog altijd zijn gezicht terwijl hij haar recht in haar blauwgroene ogen aanstaarde. Een lach ontsnapte zijn mond bij haar bijdehandse opmerking.
“Jou vertrouwen…?” Plotseling reikte zijn hand toch even naar haar fijne gezicht om zo subtiel een lok rood haar achter haar oor te strijken, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. “Absoluut niet…” voegde hij er bijna fluisterend aan toe, waardoor zijn stem een aanlokkelijk, schor randje kreeg. Zijn grijns verbreedde. Voor nu kon hij geen kant op, althans zo leek het. Achter hem stond de tafel en vlak voor hem Evelynn. Hm…
Haar duidelijk aandachtig observerend, … peilend, luisterde hij naar haar antwoord op zijn vraag.
Even viel het stil, terwijl Alaric de tijd nam om te reageren en onderwijl zijn eigen ijsblauwe ogen goed de kost te geven. “Ah…” klonk het uiteindelijk enkel, waarna hij onverwacht in een soepele draai zijn getrainde lijf langs haar heen bewoog om zo aan de… ‘situatie’ te ontsnappen.
Terwijl hij nu met zijn rug naar haar toestond, draaide Alec zijn hoofd nog wel even zo dat hij haar vanuit zijn ooghoeken net kon zien... “Dan zal ik je niet langer ophouden.” Na deze korte opmerking wandelde Alaric al op zijn gemak richting de deur, zijn eigen speelse grijns zoveel mogelijk verbergend. Maar nog net voordat hij de deuropening bereikte, klonk haar melodieuze stem weer. Met zijn handen als vanouds op zijn onderrug in elkaar gevouwen, draaide hij zich weer kort naar haar toe. Op deze manier zag hij nog net hoe ze haar wilde haar probeerde te fatsoeneren, tevergeefs. Zijn blik volgde haar geïnteresseerd toen ze vervolgens naar het keukengedeelte van de kamer liep. “Spannends...” herhaalde hij bedenkelijk en lachte zachtjes. “Eva, je kent me toch… een beetje dan. Ik ben nooit iets ‘spannends’ van plan.” De manier waarop hij dat gezegd had toonde echter precies het tegenovergestelde, waardoor er een zekere… uitdaging in verscholen ging...
Voor een moment bleef hij nog naar haar kijken, zijn lichte ogen ondoorgrondelijk, zijn houding uiterst kalm.
“Dan.. zal ik je nu verder laten gaan met je… ‘plannen die mij niet aangaan’.” sprak hij toen plotseling. Uit de hoffelijkheid die er vanaf jongs af aan was ingesleten door de vergeten gebruiken van de oudheid, boog Alaric lichtjes en respectvol zijn hoofd naar zijn collega, waardoor zijn asblonde lokken ietwat speels verschoven. “Dag, …Evelynn.” prevelde hij nog met aangename stem. In enkele tellen ging hij weer recht staan, overbrugde de laatste afstand naar de deur en stapte de gang op.

Een aantal seconden tikten voorbij, voor Alaric tóch nog even in de deuropening verscheen...
Hm...
“Mocht je je bedenken en me willen vergezellen bij mijn ‘plannen’ of… je eigen toch willen delen, je bent welkom.” waren de laatste woorden die hij er aan vuil wilde maakte, voor de Heer van het Water zich verder de gang in begaf.
Waar zou hij nu eens naartoe gaan…?

@Evelynn
Terug naar boven Ga naar beneden
Evelynn

Evelynn

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Shadow
Posts : 303
Points : 922
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light Magic
Klas: No
Partner: I'm much more me when I'm with you.

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitimema jan 16 2017, 00:29


Haar handen rustend op zijn zijen terwijl hij haar aankeek en hij bijna in de lach schoot om haar vraag of hij haar vertrouwde. Ze voelde de lok die achter haar oor werd gestreken bij de minste beweging van haar hoofd meteen weer terugvallen. Haar haar was onmogelijk te temmen als het zo was op dagen zoals vandaag. De ene dag was het minder springerig en krullerig als de anderen en dan was het tenminste te hanteren. Ze tilde haar hoofd bij de woorden dat hij haar geen moment zou vertrouwen en keek hem quasi beledigd aan. 'Niet eens? En ik maar denken dat je mij blindelings zou vertrouwen.' Zei ze terwijl ze hem kort bekeek van beneden naar boven.

Ze schudde haar hoofd bij zijn woorden met een brede grijns op haar lippen. Op een of andere manier mocht ze hem wel. Hij was niet bloed serieus en ze kon lekker zichzelf zijn zonder te moeten doen alsof ze een of andere stijve hark was die niets grappig of leuk vond. Daar kon ze toch zo slecht tegen. 'Je woorden zeggen het ene en je stem iets anders. Dat heb je door, liegen is geen kwaliteit van je.' Zei ze plagend en grinnikte zachtjes wetende dat het waarschijnlijk nog expres was ook. Ze nam een grote slok van haar koffie en keek toe hoe hij zich naar de deur begeefde en haar gedag zei met haar volledige naam. 'Oh ga je weg?' Zei ze beteuterd met een zielig stemmetje, ze had het net zo naar haar zin en dan ging hij weg. Naja zeg de brutaliteit. Ze grinnikte om haar eigen gedachtes ook al waren die niet eens zo heel erg grappig.

Ze keek op en grijnsde en nam nog een slok van de koffie voor ze het restantje in de beker neerzette en haar voeten naar de deur liet gaan. 'Ik ben wel nieuwsgierig wat voor plannen jij hebt.' Zei ze met een glimlach op haar lippen. Ze rende een klein stukje achter hem aan tot ze naast hem liep. 'Niet meteen op je teentjes getrapt zijn Alecje omdat ik je m'n plannen niet vertel. Wraakplannen op een bepaalde water magiër gaan jou niets aan!' Zei ze speels en glimlachte onschuldig.

@Alaric » notes
love, libby
Terug naar boven Ga naar beneden
Alaric
.....
.....
Alaric

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Sansan
Posts : 622
Points : 898
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: That doesn't apply to me, but... one is never too old to learn, right?
Partner: Awake me..

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitimedi jan 17 2017, 16:15

Alec lachte zachtjes toen hij gehaaste voetstapjes achter zich hoorde. Precies zoals hij verwachtte en… stiekem gehoopt had. Lachend keek hij om toen Eva naast hem kwam lopen. “Mijn plannen zijn ook zéér interessant.” grapte hij, waar duidelijk de zelfspot vanaf droop. In feite had hij geen flauw idee waar hij naartoe zou gaan of wat hij zou gaan doen op deze verder rustige dag, maar… hij had zo’n idee dat het uiteindelijk nog best een goede invulling zou kunnen krijgen in aanwezigheid van de frivole, roodharige dame... Waar haalde ze in godsnaam de energie vandaan om zo heen en weer te stuiteren? De meeste (toekomstig) collega’s die hij tot nu toe had ontmoet, leken eerder een eeuwige frons te bezitten en een zeer, zéér bedenkelijke blik, waar Eva juist werkelijk haar kenmerkende element eer aan deed met haar stralende verschijning. Het was... een verademing.
Terwijl hij haar nauwlettend vanuit zijn ooghoeken observeerde, sloeg Alaric een willekeurige gang in met een tred alsof hij précies wist waar hij naartoe ging. Eghem.
Eh ja... Waar… was hij eigenlijk?
Haar volgende woorden lieten hem even grijnzen, wat in feite al meer zei dan elke mondelinge reactie die hij had kunnen geven. ‘Wraakplannen’… Als ze dat echt meende en het ook maar enigszins in de trant van haar laatste stunt zou zijn, stond hem nog veel te wachten…
Maar... waarom had hij daar ergens totaal geen bezwaar tegen..?

Nog enkele keren sloeg Alaric willekeurige hoeken om, voor hij plotseling halt hield. Een vochtige, muffe lucht bekroop hem. Met één opgetrokken wenkbrauw staarde hij naar de ingang van een onbekende ruimte. Achter de oude, houten deur leek niet direct een licht te branden, maar toch… was er íets wat zijn aandacht leek te trekken. Hm…
Plotseling wierp hij Eva een blik toe alsof hij voor een moment één van de leerlingen was en -ondeugend genoeg- op het punt stond iets te doen wat absoluut tegen de regels was…
In enkele passen waagde Alec zich vervolgens naar de deur en trok deze wagenwijd open, de lange trap naar beneden, naar... de kerkers aan hen onthullend. Ah! Hier had hij over gelezen.
Kijk, dit was nog eens een plek, los van alle knusse lokalen en de gezellige eetzaal, die hij nader zou willen verkennen…
Het maakte niet uit of Alec 17, 32 of 224 jaar was, hij was en bleef nieuwsgierig tot het einde. Ondanks de vele planeten, plaatsen, mensen en wezens die hij al in zijn lange leven had mogen zien, bleef zijn lust naar avontuur onuitputtelijk en maakte hij op die manier van iedere kans op een belevenis gebruik, hoe klein of ogenschijnlijk onbeduidend ook. Zonder enige aarzeling, begaf hij zich daarom al voor Eva uit de donkere trap af. Slechts af en toe leek de duistere afdaling verlicht met fakkels die aan de stenen muren bevestigd waren.
Na de eerste drie treden, draaide Alec zich nog grijnzend om naar zijn collega. Zijn ijsblauwe ogen schitterden in het voorzichtige licht rondom hem. “Kom je…?” klonk daar zijn aanlokkelijke uitnodiging aan haar om samen de mysterieuze kerkers van de school te gaan verkennen.
Dat zou nog eens wat zijn...

@Evelynn
Terug naar boven Ga naar beneden
Evelynn

Evelynn

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Shadow
Posts : 303
Points : 922
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light Magic
Klas: No
Partner: I'm much more me when I'm with you.

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitimeza jan 21 2017, 10:52




Toen ze eindelijk hem had kunnen inhalen en naast hem kon lopen volgde ze zijn bewegingen. Zij had niets meer te doen maar hij daar in tegen leek precies te weten wat hij ging doen. Ze moest nog veel over hem gaan leren om een goed wraakplan in elkaar te zetten. Ze keek op toen hij ineens een gang in sloeg, ze grinnikte en volgde meteen de gang in. 'Mee eens, anders was ik je niet gevolgd. Deze plannen zijn duidelijk belangrijk en die wil ik niet missen!'

Ze keek langs hem heen de trap af naar beneden en keek hem aan en grijnsde, zou hij werkelijk een plan hebben gehad of haar nieuwsgierigheid hebben gebruikt om haar hier heen te krijgen. Ergens voelde het ongemakelijk het donker enkel verlicht met hier en daar een fakkel. Nu was dat licht gedeelte makkelijk op te lossen.
Met een duidelijke twijfel op haar gelaat zette ze haar voeten op de trap en keek hem met een uitdagende grijns aan en liep langs hem over de trap naar beneden. Ze hield haar hand omhoog als een fakkel en haar hand begon licht te geven. Ze draaide zich om naar hem toen ze de trap was afgewandeld. 'Ik ben wel nieuwsgierig!' Sprak ze met een vrolijk bekkie. 'Misschien sluit ik je wel op hier.' Probeerde ze onheilspellend te klinken maar schoot in de lach bij haar woorden.

@Alaric » notes
love, libby
Terug naar boven Ga naar beneden
Alaric
.....
.....
Alaric

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Sansan
Posts : 622
Points : 898
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: That doesn't apply to me, but... one is never too old to learn, right?
Partner: Awake me..

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitimeza jan 21 2017, 16:02

Alec glimlachte Eva bemoedigend toe op het moment dat ze aarzelend zijn kant op bewoog en de trap afstapte. Hoffelijk deed hij een stapje opzij om haar erlangs te laten toen ze grijnzend voorbij hem schoof. De plotselinge beweging zorgde ervoor dat haar bovenarm net zijn borst raakte, maar als hij nog een stap achterwaarts zou doen, zou zijn rug de muur raken. Kalm wandelde hij vervolgens achter haar aan naar beneden en keek even geïnteresseerd naar haar hand die begon te gloeien als de fakkels rondom hen.
Toen hij halverwege de trap was, draaide ze zich ineens weer om naar hem, waardoor Alaric recht in haar lachende gezicht keek, terwijl hij de laatste stappen naar beneden zette. “Dat kan ik zien…” lispelde hij met een zachte lach als reactie op haar overduidelijke nieuwsgierigheid. Langzaam schudde hij vervolgens zijn hoofd bij haar volgende woorden. In plaats van direct te antwoorden, vervolgde hij op zijn gemak de rest van de weg naar beneden. Pas toen hij weer pal voor haar neus stond en hierdoor iets naar beneden moest kijken om haar ogen te ontmoeten, krulden zijn mondhoeken ietwat omhoog. “Beloof je me dan dat je me elke dag even op komt zoeken…?” fluisterde hij verleidelijk, zich schaamteloos wat voorover buigend terwijl hij sprak.
Alaric was nog maar net uitgesproken, of hij bewoog zich weer langs haar heen verder de kerkers in.
Dus… hier waren alle verhalen over gegaan; de beruchte kerkers van Starshine Academy. Wie weet viel hier wel iets interessants te ontdekken…
Genoegen nemend met het weinige licht voor hem, wandelde Alec zonder te aarzelen voort. Duisternis omringde zijn eigen lichte gelaat. Zijn handen, net nog op zijn rug gelegen, waren nu wat nonchalant in de zakken van zijn broek gestoken. Zijn onderzoekende blik gleed belangstellend door de donkere ruimte. Het was… groter dan hij had gedacht…
Iedere stap die hij zette produceerde een galmend geluid, als het tikken van een klok in het holst van de nacht. Verder was het doodstil in de kerkers… Bijna… akelig stil, tot…
Zijn wenkbrauwen schoten iets omhoog bij het onverwacht opmerken van een merkwaardig geluid in de verte. De donkere omgeving beperkte zijn zicht zodanig dat hij niet kon onderscheiden wat of wie het voortbracht. Het leek op… fluisteren? Of… grommen? Hm…
Zichtbaar geamuseerd draaide Alaric zich even naar Eva om. “Hoor je dat…?” sprak hij uitdagend. Alsof hij alle adviezen die uit ieder horrorverhaal kwamen nooit had gehoord, je weet wel.. degenen die je op het hart drukten vooral géén mysterieuze geluiden te volgen..., begaf Alec zich al de goede richting op, zo richting het geluid. Zijn pas versnelde iets, waardoor zijn lichaam al snel werd opgezogen door de duisternis rondom en hij binnen enkele tellen verdwenen leek te zijn, Eva alleen achterlatend...

@Evelynn
Terug naar boven Ga naar beneden
Evelynn

Evelynn

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Shadow
Posts : 303
Points : 922
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light Magic
Klas: No
Partner: I'm much more me when I'm with you.

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitimeza feb 25 2017, 12:31

Bij zijn vraag leek ze diep na te denken en heem met met een grijnsje aan terwijl ze hem recht aankeek. Zelf was hij zo dichtbij komen staan. 'Wil je dat ik je elke dag dan kom opzoeken?' Vroeg ze zachtjes terwijl ze een moment kort naar voren boog naar hem, nog dichter bij hem komend. Bijna uitdagend gezien hij over haar heen stond gebogen. 'Iemand moet je eten geven om te zorgen dat je niet minder plezierig wordt voor mijn ogen.' Zei ze met een zachte grijns.

Ze keek om naar de man die haar duidelijk uitdaagde om verder en verder te gaan, de woorden die werden gesproken, specifiek de gene over wat ze moest horen aan rare geluiden hier. ze keek toch wat onzeker om zich heen. Waarom liet ze het toe dat Alec de onzekerheid bij haar omhoog riep. Hij was al verder de duisternis ingelopen.

Met Alaric verdwenen ze keek terug naar de trap en twijfelde of ze hem terug zou nemen. Ze sloot haar ogen kort en haalde diep adem en liep verder de donkere kerkers in. Ze kon niet de man alle eer op zich laten nemen. Hij liep sneller waardoor zij zelf een joggende pas in moest zetten om hem in te halen.

Ze vond hem gelukkig en pakte zacht z'n hand vast met de gene die niet licht afgaf. 'Voor dat je hard wegrent en mij hier in m'n eentje achter laat. Dan duurt het uren voor ik er weer uit ben.' gaf ze als excuus om zijn hand vast te pakken. Eigenlijk was het gewoon een excuus om zich veiliger te voelen. Heel bang was ze niet maar erg prettig voelde ze zich hier ook niet. Pas toen ze recht door een spinnenweb liep stopte ze in haar pas om haar gezicht schoon te vegen en hem stevig vast te houden.

@Alaric
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA PROFILE
[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. UTL8oxA MAGICIAN

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.   [x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

[x] My heart is like a stallion, they'll love it more when it's broken.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» The last fragment of a broken heart
» Broken...Healed...Broken. // Layth
» [Heart-To-Heart] Emoties
» (Heart-to-Heart) Magie
» [heart-to-heart] I know I was wrong but I can't help it

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Headmaster's Office :: Teacher's Lounge-