PortalIndexThe same decaying  organic matter as everything else HpD5UwnThe same decaying  organic matter as everything else 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 The same decaying organic matter as everything else

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Kailee
.
.
Kailee

The same decaying  organic matter as everything else UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : Ez
Posts : 1449
Points : 38
The same decaying  organic matter as everything else UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air
Klas: Master Geralt - 6th
Partner: Broken memories consume me

The same decaying  organic matter as everything else Empty
BerichtOnderwerp: The same decaying organic matter as everything else   The same decaying  organic matter as everything else Icon_minitimevr okt 21 2016, 18:27

Het bleef hem een mysterie, hoe bepaalde mensen konden ontwaken met een glimlach op hun gelaat door de eerste, frisse stralen van de waterige herfstzon die zich verspreidde door de kamer. De jongeman zelf had een vreselijk ochtendhumeur, en ook al verspreidde de zon zich zo liefelijk door zijn kamer, er kwam instant een duistere donderwolk de kamer in die de zon stilletjes wegdrong. Hij trok de gordijnen stevig dicht en met zijn pijnlijk lichaam manoeuvreerde hij zich weer naar zijn nachttafel, waar hij een lucifer naast de zijkant van het doosje heen streek en met de vlam de lont van zijn kaars aanstak.  Kailee haalde met zijn pink een loshangende lok haar voor zijn gezicht uit en duwde die naar achter, waar hij de lokken in een klein dotje samenbond, even. Het was te hipster naar zijn gevoel, maar hij had even geen zin in lokken in zijn gezicht. De vibrant blauwe kleur van zijn haar was het enige dat levendig aanvoelde in de kamer. Het was haast ironisch, zijn depressieve gevoelens waren - eindelijk - wat verdwenen, maar ze hadden enkel plaatsgemaakt voor het absolute niets dat hij voelde. Hij voelde niets, alles voelde grijs, alles voelde hetzelfde aan. Met wreef over de licht hogerop liggende littekens op zijn linker bovenarm en rekte zich vervolgens zo ver mogelijk uit. Hij voelde alles kraken; schouders, ellebogen, vingers, en zodra hij met zijn nek rolde, kraakte die ook lekker mee. De student haalde een T-shirt uit de kast, trok er een geruit hemd overheen en wrong zichzelf in een broek met scheuren in, nadat hij zijn ondergoed veranderd had. Hij was iets meer op zijn hygiëne gaan letten. Kailee trok zijn rugzak op zijn bed en stak er enkele pennen in, samen met en pakje peuken, een nieuwe aansteker en wat los geld dat hij nog had liggen van de dag ervoor. Hij had geen idee hoeveel geld hij had uitgegeven, maar hij was al blij dat de kater meeviel. Hij had het veel erger verwacht.

Hij wierp een blik op de klok van het dorp toen hij zich een weg baande tussen de oude vrouwtjes die naar de plaatselijke markt wouden gaan. De bibliotheek opende om acht uur, en het was nu kwart voor acht. Hij wou liefst zo vroeg mogelijk daar zijn. Dan waren er enkel maar echte nerds en natuurlijk de extreme boekenfanaten. Hij was alweer enkele maanden niet in de bibliotheek geweest, omdat hij er geen reden meer voor had. Hij was boos, hij was gekwetst, maar meer dan dat; hij was echt gelukkig nu. Op dat moment toch, hij had geen idee wat de 'mooie' toekomst hem zou brengen. Hij had zijn hart gegeven aan een ander persoon, na Ryan, maar dit meisje had zijn hart ook helemaal gebroken. Met een excuus over haar verleden had ze gezegd dat ze een pauze nodig hadden, maar na nog geen anderhalve week hadden haar vrienden Kai dingen verteld, onder andere dat ze hem eigenlijk gewoon beu geweest was. De jongen met het blauwe haar besefte nu wel dat hij te goed geweest was voor haar. En hij dacht dat ze de perfecte persoon voor hem geweest was, hij was zo boos als mensen zeiden dat hij te goed was voor haar, maar nu was hij het eens. De jongeman besefte nu ook dat hij geen liefdesverdriet meer had, maar dat hij verdriet had gevoeld om het feit dat hij nu weer alleen was. Ze was weg, hij was gelukkig(er), en hij was onderweg naar koffie. Hij liep de koffiezaak binnen en bestelde er zijn gewoonlijke koffie, met melk en twee suikerklontjes. Zij had haar koffie op dezelfde manier gedronken, maar toch gaf het hem geen gevoelens van verdriet meer.
Hij stak een peuk op en keek naar zijn gehandschoende vingers nadat hij een trek genomen had. De vingerloze wanten waren zijn favoriete 'juwelen', want er stonden dan ook nog eens vingerkootjes op. Hij genoot van de peuk terwijl hij de rook wegspoelde met koffie.

De koffiebeker gooide hij met een werkelijk prachtig boogje in de kortst bijzijnde vuilbak die hij zag, en daarna duwde hij met zijn schouder de deuren van de bibliotheek open. Eigenlijk was het een schande waarvoor hij kwam, maar het boeide hem niet. Hij had zijn hipsterbun nog altijd in zijn haar, waardoor de scheur in zijn rechter oor extra duidelijk was. Het litteken was zeer vervelend, maar hij had er mee leren leven. Met een zucht haalde hij een bepaald natuurboek uit de kast, en begon instant te bladeren naar pagina 420. Het was een dik boek, en Carmen had gezegd dat hij daar moest gaan kijken. Eén van Carmens drugsmaatjes zat ook op Starshine, en die indrukwekkende jongen had in dit boek enkele pagina's achtergelaten met informatie over drugs - bekende en minder bekende drugs. Ook over medicijnen die één of ander hallucinerend effect konden hebben op mensen. Natuurlijk had Kai besloten dat hij die bladzijden wou gaan lezen. Hij zette zich neer op een stoel kort bij het haardvuur en legde zijn voeten op een andere stoel. Tevreden, warm en knus begon hij te lezen wat die vriend van Carmen allemaal genoteerd had op de bladzijden.

OOC Master Kalkstein
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Kalkstein

Master Kalkstein

The same decaying  organic matter as everything else UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : √Fox
Posts : 585
Points : 0
The same decaying  organic matter as everything else UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water x Woud
Klas: Yes!
Partner: Dies a virgin.

The same decaying  organic matter as everything else Empty
BerichtOnderwerp: Re: The same decaying organic matter as everything else   The same decaying  organic matter as everything else Icon_minitimedi okt 25 2016, 00:29


Hij begreep er niets van! Het kon toch niet zo zijn dat zijn boekenserie - een zevenhonderdveertien pagina's tellende compilatie van theoretische bundels, filosofische aspecten van het leven, bijhorende normen en waarden en een driedelige beschouwing van de watermagie onder de titel 'Aqua Mystica' (allen eigenhandig vertaald naar onder andere het Cassiaans, het Erds en het Grenaans) - ook in deze bibliotheek waren verbannen? Maar waarom?
"I-ik begrijp het niet! Het kan toch niet..? Maar - h-het zou hier moeten staan.. hier -" Op het punt van een tegenslag en met een hol, steenkoud gevoel in zijn maag door het oneerlijke onrecht dat hem werd aangedaan, trok Kalkstein koortsachtig het één na het andere boek uit de kast voor zijn neus. Onder zijn jammerende klaagzang (die hij enigszins zoveel mogelijk binnensmonds probeerde te houden om rekening te houden met het feit dat hij zich nog altijd in een bibliotheek bevond - en omdat enkele stille lezers aan de tafel nabij hem vreemd aankeken) was hij door zijn kleinere formaat gedwongen om op zijn tenen te staan en tastte hij de achterwanden van de planken af. Totaal van slag draaide hij zoekend tussen de boekentorens om zijn as toen hij tot de conclusie kwam dat er echt geen verloren boek op de achterste planken rondzwierf. Zijn boeken en de hypotheses die er in werden uiteengezet waren verbannen op Erd na de uitspraak van het koninklijk hof, zijn voordeur beklad met groffe leuzen, voor zijn vertrek naar de school werd hij zelfs een keer bekogeld met rotte tomaten en hij behield door zijn instelling en iets te enthousiaste persoonlijkheid een negatief imago waarbij hij meer dan eens zonder goede reden door het slijk werd gehaald - dat alles was hem bekend. Zover was hij. Zelfs al was het niet terecht, liet hij het allemaal maar gebeuren en wachtte hem misschien wel de schandpaal (of erger) bij zijn terugkeer, hij kon de rode draad in dat alles volgen. Maar hij kon er met zijn hoofd niet bij waarom zijn boeken ook hier, op een kleine bijplaneet, niet verkrijgbaar waren. In godsnaam, wat had hij gedaan? Hij kwam hier alleen lesgeven. Het kon toch niet zo zijn dat de uitspraak van het Erdse hof ook de autoriteiten van deze bijplaneet bereikt had? Dat leek hem bij Neptunus sterk. Misschien had iemand het boek geleend (al zijn boeken in één keer?) of - of.. hij durfde het woord bijna niet te denken .. gestolen. Dat zou een verschrikkelijke daad zijn; openbare kennis moet beschikbaar zijn voor iedereen. Verloren liet de man met de otterachtige trekjes zich terug op zijn hielen zakken en keek nietsziend de grote ruimte van de bibliotheek in, zijn normaal zo vriendelijke, roodoranje ogen leeg en waterig.

Twee kleine maanden en hij had de bibliotheek zich al eigen gemaakt; de geur van vergeelde pagina's, de flinterdunne, kleine poëzie-paperbacks van Aliante Dutroix die schuin steun zochten tegen de dikke omnibus-atlassen van Kovomaka's Zeven, ieder spinnenweb in de hoeken die hij op tien vingers kon tellen, de kleine eikenhouten statrapjes in de zijgangetjes om bij dat ene boek te kunnen op de bovenste plank, de doorsnee eerstejaars leerling die promptverloren, ineen gebukt tussen de manshoge kasten rondzwierf met een loeizware schooltas vol huiswerk op de rug, de olielampen en de leenbare schrijfveren op de studietafels, de donkere strepen die je met een vinger over de met een dikke laag stof bedekte planken kon trekken, de titels van boeken van sectie 4-B die hij op alfabetische volgorde uit zijn hoofd kende, de bordjes 'stilte s.v.p.' en de grijzende bibliothecaresse die hem liever kwijt dan rijk was, omdat hij met zijn liefde en kennis voor al het leesvoer haar werk zowat overnam. Kovomaka was een wereld die vele wonderen weerhield, maar de meest magische plek voor hem was en bleef toch een enorme zaal vol boeken.
Vandaag had het voor de eerste keer alle magie verloren bij de ontdekking dat er onder de K-sectie geen 'Kalkstein' te vinden was. Wel een Kalksteffer en een Kalkereijn; daartussen had ergens een dik boek moeten staan met zijn naam op de rug. Hij hechtte er zó veel waarde aan om zijn kennis zo ver en breed mogelijk te verspreiden. En na alle tegenslagen die hij had moeten slikken terug in zijn thuisstad, wilde hij niets liever dan enkel dat, had werkelijk waar nooit iets anders gewild.

Een trillerig zuchtje verliet zijn borstkas, die licht schokte door de emoties die hij binnen trachtte te houden. Hij schrok daadwerkelijk van zichzelf toen hij plotseling overeind veerde van de stoel waar hij een paar seconden geleden op was neergezegen, deze stoel met een oorverdovende bonk tegen de muur mepte, een hoge "Ocelot!" uit zijn mond floepte en een scherpe 'ssst!' vanachter de volgende boekenkast klonk. Op dezelfde zachte toon murmelde hij beschaamd een klein verontschuldiginkje voor hij zich weer op zijn eigen dingen richtte, want hij was tot de ontdekking gekomen dat zijn huisdier nergens te bekennen was.    
"Ocelot!" snikte hij vervolgens op een fluisterzachte toon die er roepend uit had moeten komen, maar wat hem ervan weerhield onder de meedogenloze blik van de bibliothecaresse. Ze staarde hem doordringend vanuit haar bovenste ooghoeken, over het randje van haar bril aan - als een verontwaardigde bulldog met overgewicht die van een aanrecht vol lekkers werd getrokken. Voor een ogenblik sloeg de paniek weer toe tot hij in het derde boek dat hij van een willekeurige stapel greep de gekko (die vrijwel nooit van zijn zijde week) tussen de bladzijden vond - stakkerig en platgedrukt, als een dubbeltje. De ogen van het beestje stonden bol en puilden uit zijn lichaampje, net als het puntje van zijn tong. Waarschijnlijk had hij het boek in een zweem van frustratie per ongeluk dichtgeklapt met het nietsvermoedende reptiel er nog tussen. Opgelucht krabde hij de blauwkleurige gekko als een sticker van het papier en zette hem terug op zijn schouder, waar hij hoorde.

De jongen bij het haardvuur viel hem voor het eerst op toen hij op een aantal meter vluchtig achter zijn stoel langs stiefelde nadat hij besloten had om bij een andere sectie verder te zoeken, zijn blik intussen door de bibliotheek dwalend en hier en daar stoppend om een boek of achtergelaten document op de tafels te bekijken door een kijkglas. Hij hield zijn aandacht nu pas vast, omdat hij zag dat het één van de jongere bezoekers was deze morgen, misschien een leerling aan de Academy en daarom hopelijk wel op de hoogte of hij medeleerlingen kende die hier toevallig boeken kwamen lenen. Bovendien las hij iets dat van veraf leek op begrippen die werden uiteengezet - een pagina uit één van zijn stellingen der alchemie, misschien? Was daar zijn toch in de bibliotheek beschikbare boek dan, in handen van deze jongen? Kalkstein moest zichzelf ervan weerhouden om niet onmiddellijk over de schouder van de jongen heen te duiken en zijn kijkglas als het ware op het papier dat hij bestudeerde te drukken. Denk aan sociale regels, hield hij zichzelf voor. De.. gebruikelijke gang van zaken. Gewenste gedragscode.
In plaats daarvan bleef hij dus even nerveus stilstaan om de jongen te bekijken. Zijn in een knot gebonden haar glansde felblauw in het licht van de kroonluchters van de bibliotheek en in zijn rechteroor liep een grote scheur, alsof iemand hem daar met een scherp object bewerkt had. Een ruige jongen, meende hij te concluderen. Dat was het beeld dat hij vandaag de dag veelvoorkomend onder de jeugd zag, dat excentrieke, het eigenzinnige, het jeugdige, het 'ik ben naar mezelf op zoek zoals je misschien kunt aannemen van een gast van mijn leeftijd, maar dit is de stijl waar ik voor gekozen heb, die ik nu aanhoud en waar ik me nu toch zo godverdomme fijn bij voel dat je op dat vlak geen andere keuze hebt dan me maar te nemen zoals ik ben, en nee, ik steek mijn piercings niet uit, spoel de felle kleur niet uit mijn haar en trek geen fucking pak aan om aan het gewenste, grijze beeld dat de overheid de maatschappij voorlegt te voldoen, en weet je waarom? Omdat ik m'n eigen individu ben, daarom, discussie gesloten': hij stond er wel voor open. Zag het zelfs maar al te graag. Zolang het binnen de perken bleef moest je zulke gasten juist hun gang laten gaan - want hoe hypocriet was het om als volwassene iets onbenulligs als een ijzeren ringetje door een neusvleugel te verbieden als je zelf ook ooit door die rebelse fase bent gegaan waarin voogden, familieleden en leraren constant kritisch op je neerkeken, waarin je continu naar jezelf op zoek was en je eigen plekje in de wereld probeerde te vinden. Dat was één van de moeilijkste wegen in het leven en de wereld had te weinig respect voor de jeugd, en de moeilijkheden waar ze mee te kampen hadden. Nozems en hippies: ze zochten het allemaal, kwamen niet voor niets in opstand voor iets dat ze simpelweg ontzegd werd omdat het niet 'naar behoren' zou zijn. Nee - onzin. Oprecht luisteren en meedenken met zo'n subcultuur voorkomt verveling waaruit opstandig, agressief gedrag uitgroeide. Louter begrip. Niets meer dan dat. Het was mede daarom dat Kalkstein de jongen schoorvoetend, maar met een vriendelijke, doch klein glimlachje benaderde, nog ietwat te van streek om zijn mondhoeken hoger te laten reiken dan in de gewoonlijke warme glimlach. "Zeg, maar jongeman," begon hij alsof ze al even een gesprek gaande hadden en hij nu - beschroomd krabbend onder zijn bruine lokken - een ander onderwerp aan wilde snijden. Hij wees nalatig met een vingertje op de papieren. "Ik zou het erg op prijs stellen als ik dat boek eens in zou mogen zien."
Terug naar boven Ga naar beneden
Kailee
.
.
Kailee

The same decaying  organic matter as everything else UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : Ez
Posts : 1449
Points : 38
The same decaying  organic matter as everything else UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air
Klas: Master Geralt - 6th
Partner: Broken memories consume me

The same decaying  organic matter as everything else Empty
BerichtOnderwerp: Re: The same decaying organic matter as everything else   The same decaying  organic matter as everything else Icon_minitimema okt 31 2016, 17:49

De koffie had hem goed gedaan. Hij voelde zich weer even als herboren. Daarom had hij dus koffie nodig in de ochtend, om mens te zijn. Want hij voelde zich de laatste tijd toch echt wel meer monster dan mens, zeker omdat hij zo'n grote tijd van zijn leven in zijn bed doorbracht, met de deken tot onder zijn kin getrokken en zijn ogen dicht, hopend het licht nooit meer hoeven aan te zien. Het was nog rustig in de bibliotheek, er liepen wel wat mensen rond, maar de meeste waren zeer rustig. Eigenlijk waren ze allemaal rustig. Allemaal stil, verdoken in de papieren. Kailee zat mooi aan het vuur met zijn boek, zeer tevreden dat hij het boek gevonden had voor een leerkracht het gevonden had. De jongen was in zijn gedachten verzonken terwijl de informatie verwerkt werd in zijn hoofd, maar toch merkte hij het wel dat er beweging rondom hem was. Iemand liep achter zijn stoel door. De kaarsen flakkerden af en toe, als iemand de deur open deed en er een luchtverplaatsing plaatsvond. Kai was aangekomen op een pagina over medicijnen. Gewone medicijnen, die je in de ziekenzaal kon vinden. Ze stonden opgesomd met naam, daarnaast een fotootje en dan bij welke dosis er welke gevolgen konden zijn. De zware pillen hadden natuurlijk een OD als gevolg, maar er waren er ook die je gewoon het effect gaven dat je kreeg als je high was. Die waren niet zo speciaal, Kailee wist hoe het was om high te zijn. Zijn eerste ervaringen ermee waren zo grappig geweest. Maar deze verboden middelen waren vooral voor de anderen grappig, want Kai zelf was extreem misselijk geworden; hij was niet het type dat kon roken, drinken en smoren binnen een bepaald aantal uur, dat verpeste zijn maag. Want zijn maag had hij ook mooi geleegd zodra hij er de kans toe kreeg. Hij had het gevoel dat iemand iets van hem wou, dat iemand hem bekeek of iemand aan het nadenken was over hem. Uiteindelijk zag hij van in zijn ooghoek iemand zijn richting uit kijken. Kai keek op naar de man die hem benaderde. "Zeg, maar jongeman," begon de man, en Kai was meteen op zijn hoede, "Ik zou het erg op prijs stellen als ik dat boek eens in zou mogen zien." Hij deed het boek dicht, met zijn duim op de bladzijde waar hij op gebleven was, toen de man wees op de pagina's. "En waarom dan wel, meneer?" antwoordde hij. "Ik heb dit boek nu in mijn handen, ik ben druk aan het studeren voor school, en u zou mij mijn boek afnemen? Zal ik meteen tegen mijn leerkracht zeggen dat een collega me mijn boeken afneemt?" Hij glimlachte zacht terug, al was het in de verste verte niet zo gemeend als die van de man. "Want ik vermoed toch dat u ook een leerkracht bent, op deze prachtschool." Hij had geen idee, en het boeide Kai ook helemaal niet wie hier een leerkracht was en wie niet. Hij miste nog steeds zijn lessen en daagde nog steeds niet op als het hem gevraagd werd. Hij had bijna in een jaar geen lessen meer gevolg over zijn eigen element, laat staan over andere elementen. Gym daagde hij af en toe voor op, al was het maar om achter in het rommelhok te gaan zitten om stiekem peuken te roken, tot de leerkrachten hem er voor naar het schoolhoofd stuurden. Kailee keek de man aan, wachtend op of hij het boek gewoon zou afnemen, of een tegenargument zou hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



The same decaying  organic matter as everything else UTL8oxA PROFILE
The same decaying  organic matter as everything else UTL8oxA MAGICIAN

The same decaying  organic matter as everything else Empty
BerichtOnderwerp: Re: The same decaying organic matter as everything else   The same decaying  organic matter as everything else Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

The same decaying organic matter as everything else

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» It's just a matter of symmetry~
» You'll be here in my heart, no matter what they say
» Wind from here to there what's the matter?
» a matter of Pride || open.
» No matter who is in your heart right now, I won't lose.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: The Great Hall :: The Library-