Kit,allereerst: vergeet je toekomstige antwoorden niet naar mijn slaapzaal te sturen. Ik ben niet verantwoordelijk voor alle gevolgen van dien, als je brieven in de handen van mijn ouders terechtkomen. Dan mag je het zelf gaan uitvechten met hen.
Oh ja, aan het festival bezoek zijn er wel enkele voorwaarden verbonden:
- Een wie-het-snelst-de-suikerspin-opeet-wedstrijd zal onder geen enkel beding afgeslagen worden.
- Indien gij mij uitlacht door de traditionele kledij, krijgt gij onmiddellijk een knietje cadeau.
- Gij zal minstens een door mij geprepareerde maaltijd consumeren.
Ik ben zeer ervaren in het vak dingen verzwijgen.
Zo heb ik al die tijd rondgelopen met het feit dat ik eigenlijk als het andere geslacht geboren ben. Volgens mij heb ik het slechte-humor-syndroom opgelopen door jou...
‘Vel’ met een ‘f’ en ‘hoorntjes’ als 'horentjes' gespeld? Hierbij verplicht ik jou een cursus spelling te volgen van een zekere Yagami Ellenice. Qua schrijfstijl klink je overigens wel zoals in het echt. Alleen nu kan je mij niet plagen, dus dat is wel een voordeel. En zelfs al zou je mij laten blozen, dan zou je het toch niet merken. Heh, dat is wel een voordeel aan mijn kant. Ook weet ik nu dat je of je eigen woorden dicteert of tegen Nica praat, terwijl je aan het schrijven bent. Dat is eigenlijk wel iets voor jou, nu ik erover nadenk.
Nou... stiekem had ik een excuus voor de buitenwereld nodig, zodat onze relatie niet zou opvallen. Jij was de meest geschikte kandidaat, aangezien jij altijd om haar heen hangt (tot haar ergernis). Ik weet, het klinkt op zijn zachts gezegd eigenaardig dat een mens zich zou willen verbinden met een geit. Hier is een verklarende ideologie voor: volgens Plato, een van
de filosofen, is alles en iedereen die wij op aarde waarnemen een minderwaardige kopie van een origineel dat zich in een wereld die zich boven de onze bevindt. Alhoewel Nica een meer dan mislukte replica is (het origineel van haar is wel een mens), hebben wij de connectie altijd al gevoeld. Uiteindelijk gaat het toch wel om wat wij in de originele wereld zijn. Daar waren en zijn wij het allebei over eens. Zo was dit alles dus tot stand gekomen.
Maar nu we een geschikt doeleinde voor je gevonden hebt, begint ze jou steeds meer te tolereren. Ik vermoed dat haar gevoelens voor jou aan het opbloeien zijn en er binnenkort sprake is van een nog ingewikkeldere driehoeksverhouding.
Enfin, sinds ik jou bij die schommel tegen het lijf gelopen ben, vind ik het eigenlijk een slecht idee om je los rond te laten lopen. Oké, nu klink je net als een dier. Nee, je bent geen hond die aan de lijn moet. Dat zou ik niet aankunnen. Alleen... het scenario dat jij op een afgelegen plek rondloopt en ieder willekeurig moment neervallen kan, is ook geen verbetering. Ik wilde dat er meerdere middelen waren waarmee wij vlugger contact met elkaar konden maken bij noodgevallen. Voor zover ik het weet, zijn mobiele telefoons de enige optie, maar die zijn redelijk geprijsd en staan bovendien nog in kinderschoenen.
Eigenlijk is deze situatie een beetje dubbel. Ik heb het hier zo erg leuk gehad dat ik zeker weet dat ik hierna in een lichte dipje zal zakken. Tja, het leven kan geen stijgende lijn zijn. Dan zou moeite doen geen enkel nut meer hebben.
Leuk verhaal trouwens: niets vermoedend liepen vrijwel iedereen van het vrouwelijke geslacht inclusief ik in het traditionele gewaad op het terrein rond. Totdat plotseling een windvlaag uit de windroosters onder ons verscheen. Niemand had het zien aankomen, omdat die windroosters normaal gesproken alleen tijdens de voorstellingen gebruikt worden en voor de rest strict verboden zijn. Gelukkig is ook een broek onder het gewaad vereist
en had ik die aan — in tegenstelling tot andere meiden. Het kon hen echter niet kwalijk genomen worden; het was nogal een broeierige avond. Later bleek het dus dat de leiding een publiciteitsstunt wilde uitvoeren door al die wapperende rokken te fotograferen en vervolgens in de krant te plaatsen. Het was niet hun bedoeling geweest om ophef en onderbroeken op foto's te creëren. Vanzelfsprekend is al het beeldmateriaal van die avond verwijderd. Ik vermoed dat ik de andere verhalen beter in persoon vertellen kan. Zelfs ik begin nu lamme vingers van het typen te krijgen.
》YagamiP.S. Van alle jongens die ken
(inclusief mijzelf), eindig jij je brief toch wel het meest meisjesachtig, hoor. Wat vind je van Kiteriena? Schroom niet om een suggestie in te sturen, moge deze naam je ook niet bevallen. Ik verzoek je wel hierbij niet te lang te twijfelen; deze brief voelt toch wel een beetje leeg aan zonder aanhef.
P.S.S. Bereid je maar voor op nog meer lappen tekst gevuld met mijn bizarre humor en verstopte educatieve feitjes; ik heb een hele stapel aan variaties van deze kaart gekocht~