MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Magic of the sea♠ Klas: Arrr! Partner: The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever♠
Onderwerp: Water Magic Les: Bubblepower zo okt 05 2014, 21:36
Yinte Rince Caresse White Earia Izard Lucius LeFree
Met één hand in z'n zak en met de ander zijn tas over zijn schouder vasthoudend liep de nieuwe leraar over het grasveld richting het stille meer, de plek waar hij zijn les zou gaan geven. Het weer was prima; de zon scheen en er was een rustig windje. Perfect weer om te zeilen. Zijn crew zou daar vast gebruik van maken vandaag. Maar ja, helaas was hij hier en moest hij les geven. Calico stroopte de mouwen van zijn witte blouse op tot zijn ellebogen, om vervolgens zijn houding van daarvoor weer aan te nemen en verder te slenteren. Gilbird tjirpte wat en vloog om hem heen. Zo, die had er zin in vandaag. Voor hem maakte het trouwens niet veel uit of hij op het schip of op de school was; rondvliegen kon hij altijd. Maar voor Calico was het achterlaten van zijn schip en bemanning iedere keer weer lastig. Niet dat hij per se iets tegen deze school had, maar hij hield gewoon van de zee en het varen. Toegegeven; hij had veel geluk gehad dat de schoolleiding hem had toegestaan zo nu en dan terug te gaan naar zijn schip en de kapitein uit te hangen. Maar anders had hij het hier toch niet lang volgehouden; op één plek blijven was gewoon niet zijn ding.
Eindelijk, daar was het meer. Het lag er rustig en stil bij, precies zoals de naam suggereerde. Waar zou hij gaan staan? Een plek waar het makkelijk was om bij het water te komen; Watermagiërs hadden immers water nodig om hun magie uit te kunnen oefenen. Calico had daar nooit zo over nagedacht, wat bovendien ook niet nodig was geweest, omdat hij altijd omringd werd door water. Maar nu hij lessen moest geven, moest hij daarover nadenken en ervoor zorgen dat er water genoeg was. Dus om het hemzelf niet te moeilijk te maken had hij besloten de les bij het meer te houden. Water genoeg en zo kon hij de landrotten meteen leren de bubbel onderwater te gebruiken. Tadaa, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kon?
Zo, hier zouden ze hem wel moeten kunnen zien. De kapitein die nu stiekem geen kapitein was, stond bij een kleine inham waar het meer makkelijk te bereiken was via de oever. Hij ging in kleermakerszit op de grond zitten terwijl zijn kleine gele medekapitein een vogelbadje in een ondiep stukje aan het nemen was. Calico opende zijn tas en haalde er een lichtelijk verfrommeld blaadje uit. Hij was niet per se slordig; hij kon gewoon niet met papier omgaan. Alles verkreukte, verouderde of vervouwde, wat hij ook deed. Al zag hij ook het nut er niet van in om het papier perfect recht en schoon te houden; het was maar papier. Als je maar kon lezen wat erop stond, was het goed. En op dit papier was prima te lezen welke leerlingen zich hadden aangemeld voor zijn les, dus geen probleem. Nog een paar minuten voor de les zou beginnen. Calico stond op –anders was het hele nut van zijn uitgekozen plek weg- en wachtte. Waar bleven zijn matroosjes van vandaag?
Lucius .
PROFILE Real Name : Sergeant Pepper Puppycat Posts : 55
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Water & Light Klas: Partner:
Zijn ogen lazen regel voor regel weg. Het was doodstil in de bieb, en aangezien Lucius toch nog even tijd had gehad voor zijn volgende les zou beginnen had hij zich daar verschanst. Ookal was het nog zo mooi buiten. Waar de twee elfjes waren wist hij niet. Waarschijnlijk ergens bij een grote kast waar ze met veel moeite boeken van plek aan het verwisselen waren. gewoon om de bibliothecaresse tot last te zijn. Hij wierp even een blik op de grote klok aan de muur en zag dat het al weer tijd was om te gaan. Er krulde zich een milde glimlach om zijn mond toen hij de losse perkamenten terug in het boek vouwde en het dicht klapte. Dit zou zijn eerste water magie les zijn. Iets waar hij al veel te lang naar uitgekeken had. Het was ook meteen een nieuwe leraar, als hij goed gelezen had op het announcement bord. Dus het zou hem benieuwen. Hij had nog wel even tijd dus zette hij het boek rustig weg. Zonder de elfjes ook maar te waarschuwen liep hij ontspannen richting de grote houten deuren. Hij glimlachte naar de vrouw achter de balie. ‘Tot de volgende keer Lucius,’ zwaaide ze vriendelijk naar hem. Hij was hier in zijn korte tijd al zo vaak gekomen dat de juffrouw zijn naam al wist. Hij verdachte haar ervan dat ze hem misschien wel een beetje leuk vond. Hij had haar inmiddels al een paar keer betrapt op staren en soms was ze zo verlegen en giechelend als hij met haar “sprak” dat het verdacht werd. Helemaal omdat ze nog wel eens stront chagrijnig tegen de meeste andere leerlingen kon zijn. De elfjes waren ook niet zo dol op haar, wat ook erg veel zeggend was. Stiekem vond Lucius het wel grappig, dus kon hij er alleen maar om lachen. Dus met verliet hij de bibliotheek met een brede grijns. Drie seconde later klonk er in de stille bibliotheek een plof, gevolgd door een hoop getier van de bibliothecaresse en de twee elfjes die in alle haast, de grote houten deur door, achter hun geliefde meester aan vlogen.
Lucius begon te merken dat hij zich al steeds meer thuis begon te voelen op de Academy en dat was duidelijk te zien aan het feit dat hij zich niet meer zo gespannen gedroeg en het feit dat de twee elfjes ook bijna altijd zichtbaar met hem mee vlogen. In plaats van verstopt in zijn lange paarskleurige haar of als twee vuurvliegachtige lichtbolletjes. Maar er bleef altijd een onaardse sfeer om hem heen hangen. Iets afstandelijks en anders. Hij liep nog steeds met grote bogen om mensen heen en zat nog steeds achterin de klas. Hij liet zijn blik over het veld gaan op weg naar het stille meer. Het was prachtig weer en toch was het hele veld leeg. Waarschijnlijk omdat er nu lessen werden gegeven, of net zouden beginnen. Lucius vond het in ieder geval erg fijn. Ura en Izarra genoten ook duidelijk van de zonnen stralen en speelde met het licht. Toen hij bij het meer aan kwam zag hij de leraar al staan. Master Calico, de leraar van Water magie, stond bij een kleine inham aan de oever van het meer. Lucius haalde vast zijn briefje te voorschijn, waar op werd uit gelegd werd dat hij niet kon praten. Maar Izarra duwde zijn hand terug in de tas. ‘Nemen jullie het deze les een keer van me over?’ vroeg hij nieuwsgierig, via zijn gedachte, aan hen waarom ze vrolijk knikte. Hun grijnzen kregen echter iets duivels toen ze omkeken naar de leraar. ‘Als jullie je maar gedragen hoor.’ waarschuwde hij ze nog en stapte toen naar de leraar. De twee elfjes vlogen naar de man toe en bleven even voor hem zweven. Ze hadden een glimlach opgezet die waarlijk hartveroverend genoemd kon worden, en lande toen elk op een schouder. “Meester Lucius meld zich present voor deze les, Master.” Fluisterde de twee rinkelend en zacht in zijn oren. “Meester Lucius beschikt jammer genoeg niet over een stem, hihi. Maar wij zullen vandaag voor hem spreken, Master. Hij hoopt dat dat goed is?” Na nog wat gegiechel en een kusje van Izarra op de wang van de leraar, riep de langharige jongen ze weer bij zich. Hij wierp de man een zuinig lachje, wat haast niet te zien was. Hij bleef afwachtend staan op de reactie van de man en tot de rest zou komen zodat de les beginnen kon. Lucius had er in ieder geval zin in.
Earia
PROFILE Real Name : Anon~ Posts : 926
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Water||Light Klas: Mentorklas Miss Eres Partner: Don't Catch me Now, I'm not Falling yet
Onderwerp: Re: Water Magic Les: Bubblepower za okt 11 2014, 11:56
Op tijd komen is als een soort talent; sommige mensen kunnen het, andere hebben er totaal geen aanleg voor. Sommige streven er verder naar, andere laten het maar voor wat het is en zien wel. Earia behoorde tot de eerste variant. Op tijd komen was haar topsport en ze was er bijzonder goed in. En ze werd alleen maar beter hoe langer en vaker ze naar de lessen ging. Nog geen enkel lesuur stond in de rode kleur die een te late aankomst aangaf op haar naam. Iets waar ze toch best wel een beetje trots op was en wat ze graag zo wilde houden. Nooit wilde de jonge dame ook maar een minuut van de les missen, dat zou toch meer dan zonde zijn. Waar het lange meisje zo ondertussen ook goed in geworden was; een boek lezen terwijl ze door de drukke gangen wandelde. Het schoolritme had ze zich zo eigen gemaakt, dat het nu bijna gemakkelijk was om tussen de letters opgesloten te blijven, zonder dat ze mensen hun loopcyclus doorbrak door tegen ze aan te stoten. Ze had geleerd om diep genoeg in de woorden verstrikt te raken, maar hield zich bewust genoeg van de omgeving zodat ze wist hoe ze haar stappen neer moest zetten. Zo wist de jongedame om op dat ene moment net wat opzij te stappen, of op dat moment haar tempo wat te verminderen en dan weer met een klein boogje om wat mensen heen te lopen. Het was kunstig hoe ze het voor elkaar kreeg, alsof ze aan het dansen was. Dansen terwijl de woorden door haar hoofd gleden en ze de interessante teksten tot zich nam. Ook tijdens deze leswissel struinde Earia met haar neus in een boek gestoken door de gangen, haar dagelijkse dans herhalend. Al opzij stappend ontweek ze haar medestudenten, blik onafgeweken van de volle bladzijdes. De route die nu werd afgelegd was echter een wat andere route dan normaalgesproken. De jongedame was niet onderweg naar een ander lokaal, deze tocht zou iets langer gaan duren. Ze zou naar buiten moeten, naar het stille meer. Vandaag was watermargie een praktijklesje.
Hoe graag ze ook verder zou willen lezen klapte het meisje haar boek met een bladwijzer tussen de pagina’s gestoken dicht. Veilig werd de bron aan kennis weggestoken in haar schoudertas, terwijl ze door de buitenlucht liep. Ze zou graag verder willen lezen over de legendes van Gren, maar voor nu moest dat wachten. Tijdens het lopen buiten zou de wind haar pagina’s laten flapperen en omblazen, waardoor haar focus niet goed op de inhoud gelegd zou kunnen worden. Daarbij kwam; ze was bijna bij haar bestemming aangekomen. Die paar zinnetjes zou ze straks wel weer in kunnen halen, ze moest zich nu weer even gaan focussen op de les die zou gaan komen. Haar gedachtes moesten van de verhalen afkomen en terugkeren naar het lesmateriaal, anders zou ze de stof wellicht niet goed op kunnen pikken. En dat was niet de bedoeling van lessen. Met lange, maar rustige passen kwam het meisje aan bij de afgesproken plek, zachte glimlach op haar gezicht gesteld. Met die glimlach begroette ze de leerkracht en de andere aanwezige. “Hallo, Master. Earia Izard aanwezig,” kondigde het meisje zichzelf aan. Kort en subtiel liet ze haar blik even over de nieuwe leerkracht glijden om hem een klein beetje te kunnen pijlen. Ze was benieuwd naar hoe dit nieuwe gezicht door zijn lessen heen ging.
Onderwerp: Re: Water Magic Les: Bubblepower za okt 11 2014, 13:38
Mokkig staarde ze naar het vogelkooitje. Het hing vol met touw en verscheurd papier, en het deurtje stond open. Met een vrolijk getjielp kwam het vogeltje op haar schouder zitten, alsof er niks was gebeurd. Maar zíj had hem wel door. De vlaggetjes waaraan ze gisteren zo hard aan had gewerkt, waren verscheurd door de jarige job zelf. Adelio werd vandaag namelijk drie jaar, en ze had het groots willen uitpakken met versieringen en taartjes. Het taartje dat ze had meegesmokkeld was echter gevallen en de vlaggetjes lagen in puin. "Happy birthday," knarsetandde ze voor Caresse de kamer uit stampte.
Ze had toch bijna les, over tien minuutjes zou ze bij het grote meer moeten zijn voor water magic van een nieuwe docent. Geen idee waar master Kaede was gebleven, dat vond ze wel jammer. Maar wie weet was deze nieuweling wel nóg beter! Caresse huppelde vrolijk naar het meer, en ontdekte tot haar grote opluchting dat ze dit keer aan de góéde kant was aangekomen. De man was net gaan zitten toen ze hem van achteren benaderde. En al snel zag ze ook twee andere leerlingen. Het werd vast een heel gezellige les, want de jongen had twee elfjes bij zich. Verwonderd bestudeerde ze de gevleugelde wezentjes.
Oliver God of Mischief
PROFILE Real Name : ᕕ( ᐛ )ᕗ Posts : 968 Points : 35
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Air x Dark Klas: x Partner: Hello darkness, have we met? Last I saw you I was tangled in my head.
Onderwerp: Re: Water Magic Les: Bubblepower za okt 11 2014, 14:46
Voor de laatste keer gaapte en rekte Yinthe zich uit. Snel dronk ze haar glas sinaasappelsap leeg en stond toen op uit de banken. Ze had niet zo heel goed geslapen die nacht en ze hoopte maar dat de buitenles van water magic haar iets zou opknappen. Ze wreef in haar ogen en slofte de grote zaal uit, richting buiten. Aangenaam verrast door het lekkere weer hees Yinthe haar tas over haar schouder en ritste ze haar oversized vest iets verder dicht om het al frisse windje buiten te houden. Even genoot ze van de zon op haar gezicht en ze voelde hoe de warmte haar ontspande en haar iets wakkerde maakte. met een wat energiekere tred liep ze het pad af dat naar het stille meer zou moeten leiden. Watermagic. Zo heel veel kon ze er niet van, eigenlijk had ze alleen maar theorie ooit geleerd. Maar dit was praktijk en voor praktijk was Yinthe altijd wat meer enthousiaster. Toen ze het meer zag opdoemen leek iedereen er al te zijn. Het kwam eigenlijk bijna nooit voor dat ze een van de laatste was. De leraar had wel iets. Hij zag er best knap uit. En dan waren er nog de leerlingen. Een vrolijk blauwharig meisje, een witharig meisje die er duidelijk ouder uitzag als de andere. En dan nog de jongen met zijn paarse lange haar en...twee elfjes? Oké dan. Interessante les. Yinthe viel duidelijk een beetje uit de boot met haar normale, donkere haren. Terwijl ze zo de anderen aankeek schoot het haar te binnen dat ze zich nog niet had gemeld. Met een lichte kleur keerde ze zich naar de leraar. 'Euhm.. Yinthe Rince meld zich Master.' antwoordde ze een beetje ongemakkelijk. Ze liet haar tas wel op de grond vallen, maar bleef net als de anderen staan en wachtte tot de leraar de les zou beginnen.
Master Calico
PROFILE Real Name : Angie Posts : 53
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Magic of the sea♠ Klas: Arrr! Partner: The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever♠
Onderwerp: Re: Water Magic Les: Bubblepower ma okt 13 2014, 20:31
Gelukkig, het duurde niet lang voordat de eerste leerling kwam. Calico was niet per se een ongeduldig iemand, maar wachten was zeker niet zijn sterkste punt. Met zijn handen in zijn zakken bekeek de nieuwe leraar de naderende leerling. Deze had lang paarsachtig haar en leek iets mysterieus over zich te hebben. Gilbird merkte dit ook en stopte met zich wassen om plaats te nemen op Calico’s hoofd. Maar het vogeltje zat daar niet lang of er vlogen twee elfjes vlak voor het gezicht van de kapitein. Verbaasd knipperde hij met ogen, maar toen zijn ogen zich weer gefocust hadden waren de elfjes weg. Plots hoorde hij hun stemmetjes vlak bij zijn oren, giechelend over de reden waarom ze hier waren. Gilbird vond de elfjes maar niks en kwetterend vloog hij naar een van de schouders van Calico om duidelijk te maken dat het zijn plekje was. Maar na een klein kusje vlogen de elfjes weer weg van zijn schouders en Gilbird kwam weer tot rust. ”Interestin’..” mompelde Calico, meer tegen zichzelf dan tegen Lucius. Na een korte pauze ging hij verder, nu op gewone conversatietoon, ”Dit is geen les waarbij je veel hoeft te praten, maar mocht je iets te zeggen hebben dan kunnen je elfjes dat voor je doen. Maar o wee als ze mij of Gilbird irriteren, savvy?” Even een korte pauze zodat Lucius het goed begreep. Daarna boog hij zich richting Lucius zodat hij hem recht in de ogen kon aankijken, ”And, my lad, it be¹ not words that make us who we are, remember that.”
Net toen Calico weer rechtop stond kwam de volgende student eraan. Met een glimlach stelde het meisje met het witte haar zich voor en de leraar beantwoordde haar aankondiging door een kort knikje met de woorden ”Lass Izard,”. Toen merkte Calico ook het blauwharige meisje op dat druk bezig was met het bekijken van de twee elfjes. ”Lassie?” vroeg hij haar om haar aandacht te krijgen. Niet dat hij het zo op namen had, hij wist tenslotte genoeg manieren om anderen aan te spreken, maar hij had het nodig om de absenten te noteren. Oh, het maakte hem niet veel uit wie er niet of wel was, eigen probleem, maar het hoorde er als leraar –helaas- bij.
Bijna onopgemerkt had een derde dame zich bij het gezelschap gevoegd. Licht blozend stelde ze zichzelf voor, waarna ze een beetje ongemakkelijk leek te wachten. ”Sweetheart,” knikte Calico weer kort bij wijze van antwoord. Goed, iedereen was er, tijd om te beginnen. De piraat haalde zijn handen uit zijn zakken, ”Avast ye!² Students, welcome. Ik ben Calico Puroisen Rack’am,” Waarna hij even een onzichtbare hoed van zijn hoofd tilde. Hij liet expres zijn eigenlijke voornaam weg, want alleen vrienden mochten hem zo noemen. ”Noem me Calico, captain, master, master Calico, I don’t really care, ik wil gewoon dat jullie goed meedoen. Luister naar wat ik zeg, doe je best en have fun.”
”Alright, de bubble. Heb je dit goed onder controle, dan is hij bijna in elke situatie wel te gebruiken. Goed, ik zal het eerst eens voordoen,” begon de kapitein waarna hij een paar passen naar achter zette zodat hij goed de ruimte had. Hij sloot zijn ogen even en concentreerde zich. Daarna draaide hij zich naar het meer en haalde daar een grote sliert water uit. Hij en de leerlingen waren nou eenmaal niet sterk genoeg om water uit de lucht of planten te onttrekken en waren dus afhankelijk van beschikbare meren, plassen of zeeën om hen heen. Toen de sliert water bij hem was hield hij deze met gestrekte armen voor zich. Horizontaal bewoog hij zijn armen in de vorm van een halve cirkel en bij elke centimeter die zijn armen bewogen rekte de sliert mee, zowel horizontaal als verticaal en vormden twee cirkels om hem heen. Eentje dus verticaal en de ander horizontaal. Nog steeds hield Calico zijn armen gestrekt naast zich en de ruimtes tussen de cirkels begonnen zich te vullen met water. Toen dit klaar was ontspande de leraar zijn armen en liet ze weer naast zich hangen. Het hele proces van het maken van de bubble duurde maar vijf seconden. Om te bewijzen dat de bubble vanbinnen niet gevuld was met water vloog Gilbird een rondje en landde daarna weer op Calico’s schouder. Als een na laatste deel van de demonstratie blies de man tegen de bubble waarna er een laagje ijs op het water kwam. Dat laagje ijs liet hij bijna meteen weer smelten voor het laatste deeltje van de demonstratie, want de bubble moest natuurlijk ook weer verdwijnen. Een kleine grijns verscheen op Calico’s gezicht, want hij had een leuk ideetje gekregen. De man klapte in zijn handen en de bubble spatte uit elkaar, waardoor er wat water over de leerlingen kwam. De grijns werd wat groter, ”Uiteraard is het laagje ijs zo dik te maken als je zelf wil en is er ook een andere manier om de bubble te laten verdwijnen.”
”Ik heb nu even laten zien wat het eerste deel van de les inhoudt. Jullie gaan eerst bezig met het vormen van de bubble zelf. Doe de bewegingen na die ik deed, maar neem wat langer de tijd. Doe het rustig aan, concentreer je en vergeet niet dat het het belangrijkst is om de vorm en het beeld van de bubble in je hoofd te hebben. Alleen zo vullen de ruimtes tussen de cirkels zich op. Neem goed de ruimte en stel vragen als je die hebt. Good luck,” Calico praatte rustig en keek de leerlingen om de beurt aan, zodat ze het goed zouden begrijpen, ”Oh, en je kunt nat worden,” voegde hij grijnzend toe. Hoe vaak hij wel niet doorweekt was geweest als zijn bubble weer eens knapte, wist hij niet meer, maar de leerlingen konden waarschijnlijk hetzelfde verwachten.
¹ = Jup, geen goed Engels, Iknow, maar zo praten piraten. ;’) ² = Piratenuitspraak met het verzoek te stoppen met je huidige activiteit en te luisteren.
OOC:: Hopelijk is het zo te begrijpen en oké, dit is m'n eerste echte les als leraar. ;x Zo niet, sorry. xd
Lucius .
PROFILE Real Name : Sergeant Pepper Puppycat Posts : 55
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Water & Light Klas: Partner:
Onderwerp: Re: Water Magic Les: Bubblepower wo okt 22 2014, 02:02
Dat de leraar verbaasd op zijn twee metgezellen reageerde was niet meer dan normaal. Je kwam ze ook niet elke dag tegen, aangezien ze zich over het algemeen in wouden en moerassen verscholen. Nu Lucius er zo over na dacht had hij eigenlijk nooit echt andere elfen in de bewoonde wereld gezien. Het was nog steeds verwonderlijk hoe de twee wezentjes zich zo aan hem hadden gehecht dat ze niet meer van hem gescheiden wilden worden. De koele reactie van Master Calico luchtte Lucius toch wel op. Iedereen kon zo anders reageren. In zichzelf lachend om de grappige manier van praten van de leraar knikte hij begrijpelijk en wenste ook absoluut dat ze niks van plan waren. Hij had geen zin om voor schut gezet te staan bij zijn eerste les water magie. De man boog zich toen opeens iets dichter naar hem toe, wat Lucius niet had verwacht, dus boog hij zelf ook iets naar achteren, van de man weg. Hij staarde hem met zijn amethist kleurige ogen verrast aan. Zo’n opmerking had hij absoluut niet verwacht van de man en er verscheen een zeldzame verlegen glimlach op zijn gezicht. De man wist het dan niet, maar die opmerking deed Lucius vreselijk goed. Hij voelde zich meer geaccepteerd en het zou hem niets verbazen als deze piraat straks zijn favoriete leraar was. Dat het hem goed deed was ook meteen te merken in Ura en Izarra die terug rond zijn hoofd fladderde en hem stralend aankeken, ‘We like him!’
De volgende leerling, of leerlinge, voegde zich al snel bij hen. Lucius hield zich wat afzijdig maar bekeek haar heimelijk. Ze straalde iets uit wat prettig was. Iets kalmerend’s, al durfde hij niet bij haar te gaan staan om zich voor te stellen ofzo. Zij leek ook meer oog te hebben voor de leerkracht. Terwijl Lucius’ aandacht op haar gevestigd bleef, merkte hij niet hoe de derde leerlinge – een blauw harig meisje dat uitermate opgewekt aan was komen huppelen – de twee elfjes zat te bestuderen. Ura merkte dat echter wel en begon haar tong naar haar uit te steken en gekke bekken te trekken. Toen Lucius het eindelijk door had schepte hij de twee dames – Izarra had zich al gauw bij haar zusje gevoegd om net zulke bekken te trekken – haast beschermend uit de lucht en schuifelde een stapje van het meisje weg. Het laatste meisje, hij was dus de enige jongen deze les, had zich ook bij hen gevoegd dus de les kon beginnen. Aandachtig richtte hij zich op Master Calico.
Hij begon zijn les met een demonstratie die Lucius nauwkeurig volgde. Het was fascinerend om te zien hoe de man te werk ging, vooral omdat het allemaal zo snel ging. Hij liet het lijken alsof het een eitje was. Nu maar eens zien of dat werkelijk zo was als ze zelf aan de slag mochten. Toen de man in zijn handen klapte spatte de bubbel uiteen. Druppels vlogen alle kanten op en hij kneep zijn ogen iets toe tegen het gespetter. Een beetje water op zijn jas vond hij echt geen probleem. Na nog een korte uitleg mochten ze zelf aan de slag. Lucius verwijderde zich iets van de groep om de ruimte op te zoeken, aan de rand van het meer. Daar sloot hij zijn ogen en probeerde zich te concentreren op het kabbelen van het meer. Hij strekte zijn handen haast elegant uit en focuste zich op het water. Dit moest niet heel moeilijk voor hem zijn. Een sliert water scheiden van een water bron was niet echt nieuw voor hem. Hij probeerde de bewegingen van de leraar zo nauwkeurig mogelijk na te doen, maar nam ook zijn tip in het achterhoofd, en nam er de tijd mee. Na enkele minuten hadden de cirkels zich met succes om hem heen gevormd. Nu begon – waarschijnlijk – het moeilijkere gedeelte: Het vullen van de ruimtes. Hij hield het beeld van de bubbel die hij wilde vormen krachtig in gedachte. En toen kwam Ura naar hem toe en blies zachtjes langs zijn oor en slaap. Het verstoorde zijn concentratie en de watercirkels, die zich al beetje bij beetje hadden gevuld, vielen op, - en om hem heen naar de grond. Een deel plonste vol over zijn schouders en dus ook over het blauwe elfje. Ha, net goed! dacht Lucius gepikeerd naar haar. Moet je me maar niet uit mijn concentratie halen! hij staarde het doorweekte elfjes fronsend aan en deed opnieuw een poging. Enkele minuten later had hij het voor elkaar gekregen om een bubble om hem heen te vormen. Het was een aparte ervaring, al liet hij zijn concentratie op de bubble niet los. Elk geluid in de bubble klonk hol en door de laag water leek de omgeving veel meer in elkaar over te lopen. Een tevreden en trotste glimlach verscheen op zijn gezicht toen hij het resultaat eens goed bekeek. Ura had zich, heel verstandig, buiten de bubble gehouden. Izarra was dat niet van plan geweest en was in de jaszak van Lucius gaan zitten. Het rinkelende geluid klonk apart hol in de bubble toen ze op kwam zweven en nieuwsgierig haar vingertje naar de wand uitstak. En daar patste de bubble weer uiteen. Wat Lucius deze keer meer dan vochtig achterliet. Hij hapte naar lucht van het koude water dat over hem heen stroomde. Met druipend haar keek hij om naar de leraar en hoopte dat niemand het had gezien, wat een kleine kans was. Grommend keek hij om naar de twee elfjes en begon zijn haar uit te knijpen. Dit keer blijven jullie uit mijn buurt. melde hij nors de twee elfjes die met een pruillipje het meer op fladderde. Zo, nu kon hij zich gaan concentreren op poging nummer 3.
ooc; Sorry! Iets later dan gepland ^^'
Earia
PROFILE Real Name : Anon~ Posts : 926
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Water||Light Klas: Mentorklas Miss Eres Partner: Don't Catch me Now, I'm not Falling yet
Onderwerp: Re: Water Magic Les: Bubblepower do okt 23 2014, 16:55
Toen ze zich allemaal netjes en op tijd gemeld hadden kon de les gaan beginnen. Een voorstelling begon, op een wat aparte toon met een bijzondere en excentrieke manier van spreken, wat Earia als Cassiaanse vaag herkende. Ze had wel eens vaker het dialect gehoord in de haven, toen ze een keer mee was gegaan met haar vader voor de vishandel. Wel meerdere zeelieden spraken op die manier. Ze was er lichtelijk gewend aan geraakt, maar alsnog klonk het nu vreemd in het meisje haar oren. Voornamelijk omdat ze nooit had verwacht het dialect hier te horen, van een leerkracht. Het liet haar denken aan thuis. Na de korte voorstelling werd de nodige lesstof aangekaart en volgde er een demonstratie over waar de leerlingen zich deze les mee bezig zouden gaan houden. Wat water werd uit het meer getrokken en werd om de leerkracht zo gestuurd tot het als een cirkel om hem heen vormde. Met een gebaar alsof het niks was legde de man een laagje ijs over het water en maakte hij de demonstratie bijna compleet. Nog één onderdeel volgde waarmee hij het afsloot; een harde klap waarmee hij de bubbel uit elkaar liet spatten en het water over de leerlingen liet spetteren. Verrast stapte Earia achteruit toen ze de eerste paar koude druppels voelde. Goed, dat had haar ook weer even goed wakker gemaakt. De leerkracht hield duidelijk van onverwachte wendingen. Maar zij kon er ergens wel om lachen. Het zorgde er in elk geval voor dat leerlingen moesten blijven opletten.
Oké, het was nu aan de leerlingen om de oefening op te pakken en te laten zien wat ze konden. Terwijl het meisje het water uit haar kleding trok door een sturende beweging met haar hand nam ze wat meer afstand van haar medeleerlingen. Zo was de kans kleiner om ze te raken en leidde ze zichzelf niet af met het idee dat ze iemand in de weg zou staan. Met het water dat ze van de demonstratie uit haar kleding had getrokken wilde Earia een begin maken met de oefening. Niet om het water direct om zich heen te vormen, daarvoor was het veel te weinig. Ze wilde het vanaf een afstand in een bubbel vormen zodat ze het straks beter aan kon voelen en het allemaal wat beter voor zich kon zien. Zo stapte ze er niet direct blindelings in en was de kans dat ze na elke poging zeiknat werd net wat kleiner –hoopte ze. Soepel en elegant begon de jongedame met het vormen van de kleine bubbel voor zich, wat al snel redelijk makkelijk verliep. Voor een minuut of twee hield Earia de bubbel zo voor zich vast en hield ze de controle over het water vast, waarna ze de bubbel uiteen liet spatten, de druppels weer bij elkaar verzamelde en bij een nieuwe plens aan water uit het meer voegde. Tijd voor de grote oefening. Zoals het meisje het in de demonstratie had gezien probeerde ze de bubbel om zich heen te sluiten en de ruimtes op te vullen. Iets wat veel makkelijker was verlopen tijdens haar eerste oefening. Echter lukte het het meisje dankzij haar focus en zware concentratie wel en wist ze het water om haar heen onder controle te houden. Op zich gaf het sturen en vormen van het water zelf haar niet al teveel moeite; ze had op zichzelf vele uren geoefend bij het meer. Watersturen lag de jongedame al redelijk goed. IJs maken bleef echter redelijk lastig, wat dan ook de reden was dat ze het vaak aansterkte met kristal, gevormd door lichtenergie. Echter wilde ze voor deze les niet terug gaan hangen op haar lichtmagie. Dit was een les watermagie, een ander soort magie gebruiken zou niet op zijn plaats zijn. Dit moest ze ook leren en uiteindelijk kunnen, dus moest ze zich daarop ook focussen. Maar eerst moest ze focus houden op de bubbel zoals hij nu was en ervoor zorgen dat ze hem lang genoeg omhoog kon houden.
Onderwerp: Re: Water Magic Les: Bubblepower zo nov 02 2014, 11:54
Terwijl ze naar de elfjes staarde, kwam de leraar op haar afgestapt. Hij noemde haar Lassie, wie had nou weer zo'n rare naam. "Nee, ik ben Caresse" Verbeterde ze hem, zonder haar blik van de gevleugelde wezentjes af te wenden*. Deze begonnen gekke bekken te trekken, waarop ze zachtjes giechelde en kort haar tong uit stak. Hun baasje leek dat niet zo fijn te vinden, want hij trok ze nogal beschermend terug. Ietwat beschaamd wendde het meisje zich af, en zette een stapje naar achteren. Gelukkig voor haar was de laatste leerlinge aangekomen, en kon de les beginnen. Het accent kwam haar vaag bekend voor, de korte tijd dat ze in Cassia was geweest had ze eenzelfde accent gehoord. Ze wist alleen niet welke taal het was. Maar de boodschap was duidelijk, ze moesten water verzamelen, en het.. uitrekken? Ze keek toe hoe een laagje ijs op de bel werd gemaakt, en wist net op tijd achteruit te springen om niet de volle laag te krijgen. Met een zwierig, enthousiast gebaar viste ze wat water uit het meer. Het leek genoeg, dus begon ze met het maken van een grote waterbol, waar ze uiteindelijk instapte. Ze raakte helemaal doorweekt, maar dat maakte haar niet zo veel uit. Eerst moest ze.. Eh.. Ze zwierde de bol terug het meer in, en staarde ietwat verward naar het water. Ze liet al het water in haar haren en kleren naar beneden zakken, waardoor ze sneller droog zou zijn. Daardoor wist ze echter nog geen bubbel te maken. De tweede keer ging het al ietsje beter. Ze kreeg de vorm van een bubbel, en er zat wat lucht in. kleine belletjes dreven naar het oppervlak, dat zich net boven haar wenkbrauwen bevond. Ze staarde naar de belletjes, bedacht zich hoe zij ook zo iets kon maken. Nogmaals stuurde ze haar portie water terug het meer in, keek even rond. Ze zag dat de anderen al een stuk verder waren. Dus besloot Caresse het wat anders aan te gaan pakken. Opnieuw liet ze een schep water uit het meer zweven, dit keer wat minder dan voorheen. Ze begon een bol water om haar hand te maken, probeerde zich nu een groeiende bubbel voort te stellen. En de bol water begon daadwerkelijk te groeien, uiteindelijk kreeg ze een soort halve bubbel die een deel van haar lichaam bedekte. Haar water was echter op, en nu was het enige water dat nog over was, het dunne laagje dat de bubbel maakte. Toen ze hem nog ietsje groter wilde maken klapte hij uit elkaar, waarop een kreetje van het meisje volgde.
*Wat een zin jongens
Master Calico
PROFILE Real Name : Angie Posts : 53
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Magic of the sea♠ Klas: Arrr! Partner: The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever♠
Onderwerp: Re: Water Magic Les: Bubblepower ma nov 24 2014, 15:40
De leerlingen lieten zich allemaal van hun goede kant zien en gingen zonder verder nog vragen te stellen aan het werk. Niet dat hij vragen beantwoorden erg vond, maar het bewees wel dat het duidelijk was en de leerlingen het begrepen hadden, dus dat was goed. Tenzij ze deden alsof ze het snapten en dat in werkelijkheid niet deden, maar dat zou hij snel genoeg merken als de leerlingen gingen oefenen. En mochten er in de tussentijd toch nog vragen zijn, dan zou hij die gewoon beantwoorden. Hij kon best een goede leraar zijn, mits hij in een goede bui was.
Allen namen ze zijn tips ten harte en namen ze afstand van elkaar om zo beter te kunnen oefenen. Met Gilbird op zijn schouder stapte ook Calico iets achteruit, om zo meer overzicht te hebben. De jongen met de elfjes deed het best goed, alleen die wezentjes van hem maakten het hem lastig. Hij werd kletsnat, maar stuurde toen gelukkig de elfjes weg zodat hij zich beter kon concentreren. Nu zou het hem vast wel lukken om de bubbel langer in stand te houden. Zijn blik gleed naar het meisje met witte haren dat zich voorgesteld had als Earia. Ze was slim en probeerde eerst voor zich een bubbel te creëren en niet meteen om zichzelf, zodat ze een beter beeld kreeg en niet direct een verzopen katje werd. De man knikte lichtjes als goedkeuring; dat had ze slim aangepakt. De grote bubbel vormen lukte haar ook prima, dus richtte de leraar zijn aandacht op Caresse. Die leek er wat meer moeite mee te hebben, maar ze deed het dan ook niet op de manier waarop hij het had voorgedaan. Creatief was het zeker, dat ontkende de man niet, maar effectief was het niet. Toch wilde hij dat ze het zelf oefende, dus hij besloot zich er nog niet mee te bemoeien. Het zijn van een magiër betekende immers leren met vallen en opstaan. Maar over het algemeen was de man tevreden. De leerlingen deden het zeker niet slecht en hij had er vertrouwen in dat ze het allemaal zouden leren.
Calico stapte in de richting van Lucius en Earia die het iets beter onder de knie leken te hebben dan de rest, ”Als jullie zover zijn kunnen jullie proberen een ijslaagje op je bubbel te vormen. En lukt dat ook, oefen dan om de beurt even op elkaars bubbel om te kijken hoe goed je de bubbel in stand kunt houden en hoe sterk deze is. Begin wel rustig met kleine, korte aanvallen, maar dit mag je uitbreiden. Later zullen je vijanden of tegenstanders zich immers ook niet inhouden. Maar doe voorzichtig,” hij knikte naar beide leerlingen, om aan te geven dat hij hun werk prima vond. Hij was nou eenmaal niet de persoon om dat hardop te uiten, dus deed hij dat door middel van dit soort beweginkjes, waar mensen zijn bedoelingen zelf uit moesten concluderen. Nieuwsgierig naar hoe het blauwharige meisje het deed, draaide hij zich weer om naar haar. Uiteraard mocht zij hetzelfde proberen als Lucius en Earia, als ze daaraan toe was. ”Lukt het hier?” vroeg hij ter controle.
Als alle students de basis van de bubbel onder de knie hadden, zou hij verdergaan met het volgende onderdeel van de les, maar het was belangrijk dat ze eerst de basis konden. Anders konden ze het volgende onderdeel wel op hun buik schrijven. Dus wilde hij goed de tijd nemen voor de basis van de bubbel.
Om het tempo van de les wat te verhogen zou ik jullie willen vragen om toch binnen ongeveer een week te reageren. Niet erg als dat niet helemaal lukt en je posts hoeven niet zo lang te zijn, maar anders gaat het zo langzaam.~ c;
Earia
PROFILE Real Name : Anon~ Posts : 926
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Water||Light Klas: Mentorklas Miss Eres Partner: Don't Catch me Now, I'm not Falling yet
Onderwerp: Re: Water Magic Les: Bubblepower wo dec 24 2014, 16:35
Het creëren van de bubbel was geen al te moeilijke opgave geweest. Het sturen en vormen van water op die manier was een vaardigheid van watersturen die behoorde tot de basis. Het meisje had dingen als dit al geleerd op Cassia, in haar wat vroegere tienerjaren. Het was niet echt meer een kunst te noemen, zelfs niet voor haar. Het vormen van een bubbel om je eigen lichaam heen was echter al wat meer een uitdaging. Niet zozeer omdat het watersturen op die manier zwaar viel, maar meer om jezelf op die manier op te sluiten in je eigen koepel. Het gaf een vreemd gevoel, alsof je tegen je eigen natuur inging en jezelf over móést geven aan je opsluiting. Zo was de sensatie die Earia kreeg toen ze het water eenmaal om zichzelf heen gesloten had niet al te prettig te noemen. Haar lichaam vulde zich langzaam met spanning, maar het meisje drukte het weg en probeerde met een koel hoofd gewoon verder te gaan met de oefening. Ze moest eraan wennen, dat was alles. Als ze over die stap heen was, zou het allemaal een stuk makkelijker en fijner verlopen en kon ze zichzelf de vaardigheid aanwennen. Maar één ding scheelde; de eerste deel van de vaardigheid op magie-gebied zat er al wel. Het begin was er. De oefening verliep voorspoedig, het meisje hield het zelfs prima vol om de bubbel om haar heen voor een lange tijd in stand te houden. De vorm bleef goed en het water bleef op zijn plek, precies zoals ze het wilde. Ergens wilde het meisje ook een eigen draai aan de oefening geven, door de bubbel vanuit haar middelpunt wat meer naar buiten te werken, zodat hij groter zou worden. Het water wat meer van zich af drukken voor een grotere diameter, zodat ze in de bubbel meer ruimte had. Maar voordat het witharige meisje daaraan kon beginnen riep de leerkracht de aandacht naar zich toe. Hij had een nieuwe opdracht voor haar. Vanaf de bovenkant van de bubbel trok het meisje het water weg, zodat er boven haar een opening kwam. Zo liet ze haar grip op het water los en viel de hoos aan vloeistof langs haar, zonder haar ook maar met een druppel te raken. Vervolgens draaide het meisje zich naar de leerkracht, haar aandacht op zijn uitleg gefocust. Het werd tijd voor de volgende stap. Aandachtig nam het meisje de gesproken woorden in zich op en bedacht ze zich hoe ze het beste kon beginnen met de nieuwe oefening. Dit was waar het ijsvormen om de hoek kwam kijken, een onderdeel waar Earia wat meer moeite mee had. Ze moest eerst goed op zichzelf gaan oefenen voordat ze zich op aanvallen blokkeren ging focussen, anders zou haar schild flinterdun blijven en had ze alsnog niks aan de vaardigheid. Een beleefd knikje werd naar de leerkracht opgespeeld, als teken dat ze de uitleg begreep en er verder mee zou gaan. Vervolgens draaide ze zich naar haar mannelijke klasgenoot, die volgens de leraar op hetzelfde niveau als zij zat met de oefening. Een vriendelijke glimlach krulde op haar lippen toen ze hem aankeek. “Ik weet nog niet of ik al klaar ben om te oefenen met aanvallen, maar als jij het wilt proberen moet je het zeggen, dan helpen we elkaar op die manier wel.” Zelf was ze helemaal nog niet toe aan die stap, maar als Lucius dat wel was, dan zou ze daar wel een hand naar uitsteken. Het meisje nam weer een afstandje van de rest, waarna ze een bubbel opnieuw om zich heen werkte. Voor even bleef het meisje haar grip op de bubbel aanvoelen om te testen of dat goed genoeg was. Daarna ging ze pas in op het nieuwe onderdeel van de oefening. Haar concentratie verscherpte zich wat en haar focus werd gelegd op de temperatuur van de bubbel. Hoe kon ze de kou het beste over zich heen laten trekken waardoor het snel genoeg, maar ook efficiënt genoeg gebeurde? Voor zich? Maar wat als ze aanvallen van achter zich kon verwachten? Dan zou het veel te lang duren eer dat het ijs helemaal om haar heen getrokken was. Misschien was een beter punt de bovenkant, zodat het ijs vanuit het midden over de gehele bubbel kon trekken en naar beneden kon glijden. Dan zou elke plek op hetzelfde moment beschermd zijn. Het klonk niet als een verkeerd idee, het was in elk geval het proberen waard, niet? Met een frons op haar gezicht begon het meisje aan het laagje ijs vanaf de bovenkant van de bubbel. Dunne strepen kou kwamen over het water heen en legde de beweging in de vloeistof langzaam stil, hoewel het op sommige plekken nog te dun was en doorscheurde. Het laagje ijs was kwetsbaar en dun als papier, daarbij duurde het vrij lang eer dat de hele bubbel eindelijk een dunne laag over zich heen had gekregen. Dat was niks waar je een aanval mee tegen kon houden. Daarbij kwam dat het het meisje aardig uitputte, ijs maken was moeilijk voor haar. Met zweetdruppels die langzaam over haar gezicht parelde duwde het meisje het water aan de bovenkant van de bubbel weg, zoals ze eerder had gedaan, waarna ze haar grip op het water –en ijs los liet. Het koude water viel met een plens op de grond en het meisje kon even op adem komen. Dit bleek toch nog lastig voor haar.
Volledig in het thema van Valentijn staan er twee Events op het programma van de site. Beide zullen van start gaan vanaf 14 februari, dus houd de site zeker goed in de gaten.
Cupid Hearts: Verras vrienden of in game characters met een vrolijk hartje deze Valentijn. Met of zonder lief berichtje eraan vast. Anoniem of juist niet. Stuur je hartjes naar het account van Alpha.
Valentine's Dance:Vanaf 14 februari zal de grote zaal van de school omgetoverd worden tot een danszaal vol met eten, drinken en live muziek. Iedereen is welkom om aan dit algemene topic deel te nemen.
WINTER
Tijdens de winter is het terrein van de school in diepe rust. De meeste dieren zijn onvindbaar verscholen en de ijzige wind houd ook de leerlingen binnen. De perfecte tijd om met een kop warme choco naar de vallende sneeuw te kijken.