Onderwerp: Art Lesson 1 ~ Tekentechnieken di jan 28 2014, 19:52
Met een grote boog zwaaide de deur van het Atelier open om daarna met een klap tegen de muur terecht te komen. Zonder echt acht te slaan op het lawaai dat die klap veroorzaakte, strompelde de man naar binnen, proberend om de stapel dozen die tot boven zijn hoofd opgestapeld waren niet te laten vallen. Het was echt typisch voor hem om zijn eerste les direct de les te maken waar je het meest voor nodig had. Je kon moeilijk verwachten dat leerlingen dingen als houtskool en verf bij de hand hadden, dus was Beau gedwongen geweest om die spullen zelf bij elkaar te gaan zoeken. Zelf had hij wel een paar spullen meegenomen van Erd, maar hij had moeilijk van alles wat hij had direct twintig stuks kunnen meenemen. Als hij dat wel zou hebben gedaan was er in de shuttle nooit plaats geweest voor de andere passagiers en hun bagage. Het was dus een hele opluchting geweest dat er dichtbij de school een klein winkeltje was waar ze toch bijna alle spullen verkochten die hij nodig had voor in de lessen. De spullen die er niet waren, zou hij eventueel over kunnen laten brengen voor Erd, maar voorlopig had hij alles. Zo voorzichtig mogelijk, zette Beau de spullen op zijn bureau waar hij alles begon uit te pakken en op alle tafels een stuk houtskool, potloden, een blok papier, verschillende kleuren verf, penselen en mengdoosjes zette. Hij ging ervanuit dat de leerlingen oud en slim genoeg waren om niet met die spullen te gaan klooien, anders zou hij alles terug moeten ophalen en de spullen een voor een moeten geven als ze die nodig hadden. Voor een kort moment overwoog hij echt om alles terug op te halen en in de dozen te laten zitten totdat ze het nodig hadden, maar op het laatste moment schudde hij toch zijn hoofd. De jongste die er zou tussenzitten, zou iets van een twaalf jaar moeten zijn: oud genoeg om te kunnen weten wanneer het best was dat je niet met iets begon te prullen. Als ze het toch nodig zouden gaan vinden om met verf te gaan klieren, mochten ze het zelf ook opkuisen.
Voordat de leerlingen zouden arriveren, had Beau de bijna lege dozen naast zijn bureau gezet en was naar de kantine gesneld om nog snel een kop koffie te gaan halen. Het kopje stond op de hoek van zijn bureau en snel haalde hij een fles wodka uit zijn tas om een scheut in de koffie te gieten voordat hij de fles weer veilig opborg. Sinds hij zichzelf had voorgenomen om niet op café te gaan als hij de volgende ochtend les moest geven, moest hij het dus doen met een scheutje drank in zijn koffie aangezien hij moeilijk openlijk van de fles kon drinken als er leerlingen bij waren. Het zou best onverantwoord zijn als die tere zieltjes door hem verslaaft zouden raken, iets dat hij niet echt wilde. Verslaaft raken aan de drank was a iets slechts, maar het zou al helemaal vreselijk zijn moest je op zo’n jonge leeftijd verslaaft raken. Je lichaam kon er helemaal aan kapot gaan, gelukkig voor hem was Beau nog niet in dat stadium gekomen. Met het kopje in zijn handen, liep de man naar de deur om deze voor de komende leerlingen open te zetten en daarna boven op zijn bureau plaats te nemen. Zijn bruine haar werd nog even uit zijn ogen geblazen voordat hij nog een slok nam en wachtte op de leerlingen die zouden komen.
Alleen voor de ingeschreven leerlingen: - Thayline - Rayet - Moyra - Ludwig
Onderwerp: Re: Art Lesson 1 ~ Tekentechnieken wo jan 29 2014, 15:39
SHORT LYRICS
THE REST OF THE LYRICS
TAGS OR NOTES OR WHATEVER HERE
Op een slakkentempo krabbelt Ludwig zijn bed uit. Zijn ogen staan op kiertjes, zijn ogen voor elke mogelijke lichtstraal afschermend. Gisteren en vannacht had hij op z'n best slecht geslapen waardoor alles aan en en in hem protesteert wanneer hij toch zijn bed uit klautert. Hij had kunst les vandaag een vak waar hij niet echt veel in hoefde te doen en waar hij evenmin goed in was maar wel een vak wat vanuit het opzicht van zijn aanwezigheid belangrijk was om te volgen. Door al zijn nachtmerrie geteisterde nachten had hij al meer lessen gemist dan veroorlooft was en Ludwig vreest de dag dat de brief komt binnenvallen dat hij lessen moet gaan inhalen. Vermoeid wrijft hij zijn ogen vrij van slaap en draagt zichzelf met alle moeite richting de douche waar hij zichzelf onder gooit. Hij slaakt een korte kreet van protest wanneer het warme water zijn huid dreigt te verbranden maar valt enkele minuten later alweer bijna in slaap door het ritmische gekletter van water om zich heen.
Meer wakker als voordat hij de douche in gegaan was, komt hij er weer uit en kleed hij zich ongeïnteresseerd aan. Even doet hij moeite voor de spiegel om zijn haar er representatief uit te laten zien maar geeft het op na de derde poging. Peinzend wrijft hij langs zijn wang en net boven zijn oog. Zodra hij Corpse shell gebruikt komen daar de lichtgevende lijnen die zijn huid in tweeën splijten. Naderhand is er nooit meer wat van te zien maar de gedachten aan zijn echte vorm doet hem denken aan iets Aliens. Een zucht vult zijn anders stille badkamer en onwillig om nog langer in zijn drukkende kamer te blijven vlucht hij zonder gegeten te hebben naar buiten. Hij slaat de dure kantine over en stalkt regelrecht richting het les lokaal, in zijn achterhoofd wetend dat hij wellicht aan de vroege kant zou zijn. Beter te vroeg als te laat, wellicht scoort hij extra punten met zijn stiptheid en kan hij eventuele toekomstige straffen vermijden met een 'goede indruk'. Hij werkt een glimlach op zijn lippen en struint een beetje verdwaalt het atelier binnen. Hij treft de jonge leraar aan achter zijn bureau en geeft hem een kort beleefd knikje. Ludwig blijft voor een klein moment ongemakkelijk staan voordat hij maar ergens in het lokaal plaats neemt. Vrijwel meteen focust hij zich op de verschillende kleuren die voor zijn ogen liggen. Misschien dat deze les wat kleur zou kunnen toevoegen aan deze baggere morgen, letterlijk.
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Fire-&-Air Klas: Master Savador's Class Partner: Maybe make believe is not as lonely as alone
Onderwerp: Re: Art Lesson 1 ~ Tekentechnieken wo jan 29 2014, 17:00
Rood-oranje-geel-groen-blauw.. Ehh.. Lichtblauw. Donkerblauw. Paars. En dan roze! En dan kwam weer rood en was het cirkeltje rond. Ja, zo zat de kleurenvolgorde in elkaar en zo wilde zij ook haar potloden rangschikken. Na het vorige gebruik waren de kleurtjes ongeduldig terug gepropt in het doosje, maar nu ordende ze nauwgezet de potloden in de juiste regenboog. De rode moest wisselen met de groene, de blauwe moest er even uit, want daar hoorde meneer geel te zitten. Zo had ze algauw de regenboog weer compleet, maar er bleven nog wat kleuren over, een soort roze-geel-wit.. Door het tegen haar hand te drukken kwam ze erachter dat het dichtbij kwam qua kleur, oftewel: huidskleurig, verder wit, grijs en zwart. Die laatste drie plaatste ze dus maar van licht naar donker in de rechter hoek, en de rozige plaatste ze na een korte twijfel maar naast roze, bij gebrek aan beter. Anders klopte er straks helemaal niets meer van.
Ze klapte het metalen doosje dicht, hopla, en propte nog gauw een lijntjes schrift in haar rugzak. Lijntjespapier was niet echt handig, voor tekenen dan. Maar het was een gewoonte, bij elke les kon je opeens aantekeningen moeten maken en haar nette schoolmeisjeshandschrift kwam het beste tot zijn recht op papier, in het gareel gedwongen door lichtblauwe lijntjes. Zo was ze klaar om te gaan.
Moyra kwam het lokaal binnen lopen, met een zichtbare huppel van vreugde in haar pas, haar schrift in haar tas en het doosje kleurpotloden in haar armen als een knuffelbeer. ''Goeiemorgen meneer, kijk ik heb zelf ook kleurtjes bij me,'' sprak het kleine roodharige zonnestraaltje, het doosje potloden vooruit houdend als een prijs, voordat ze plaats nam, lekker naast de enige andere die ook al in het lokaal zat. ''Hoi.'' stuurde ze ook op hem een vriendelijke begroeting af. Ze had er zin in, wat zou ze gaan tekenen?
Thayeline .
PROFILE Real Name : Talita ~ Posts : 452
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Air Klas: Miss Nannete Partner: If people were like rain, I'd be drizzle and you'd be a hurricane
Onderwerp: Re: Art Lesson 1 ~ Tekentechnieken ma feb 03 2014, 20:23
THAYELINE digging in the dirt, looking for gold getting through the hurt, for something to hold
Words: 613 Notes: Best laat x.x Mood: Tired
Mmh.. Met een zucht werd ik wakker. Mijn alarm was nog niet gegaan - was het weekend? Ik wierp een blik op de klok met lichtgevende getallen naast mijn bed. 6:37. In kleine letters stond de dag ernaast. Nope, geen weekend. Was ik te vroeg wakker geworden? Echt waar? Slapen zat er niet meer in, wist ik. Ik greep naar het rolletje druivensuiker naast mijn bed, haalde er eentje uit en schoof die in mijn mond. Ik voelde meteen een beetje actiever toen ik opstond. Ik haalde mijn lessenrooster boven. Eerste uur: kunst. Inner cheer. Kunst was zonder twijfel mijn favoriete vak. Ik tekende elke dag wel iets, al was het maar een doedel in de hoek van een blad. Traag sjokte ik naar de badkamer, leunde onderweg even tegen de muur - ik was echt verschrikkelijk moe - en ging dan even traag verder. Koud water hielp toch wel een beetje om wakker te worden gelukkig, anders zou het me niet verbazen als ik vanavond een fout in de knopen van mijn jeanshemd vond die ik toen pas opmerkte. Blijkbaar had ik mijn spullen voor de les al klaargestoken. De stiften zaten in de volgorde als aangegeven op de voorkant - geel, oranje, rood, roze, donkerblauw, lichtblauw, donkergroen, lichtgroen, bruin, zwart. De pennenzak met kleurpotloden ontbrak niet en ook mijn doedelblok en gewoon tekenblok zaten er - min of meer - netjes in. Ik sloeg de tas om mijn schouder en liep de kou van buiten regelrecht in. Ik had nog enkele uren voor ik aan het leslokaal moest staan, ik kon dus net zo goed naar buiten. Tegen de regels? Fuck it. Ik ga niet binnen zitten, verplicht om stil te zijn omdat ik anders een horde leerlingen op mijn kap kreeg. Waarom heb je ons wakker gemaakt, Thayeline? Omdat jullie me allemaal niks kunnen schelen. Ik liep een eindje door, ver weg van het gebouw. Daar plofte ik neer op een droog stuk onder de bomen met mijn rug tegen de schors. Ik trok mijn tekenboek uit de tas en zette het potlood aan het papier, waarna mijn bruine ogen zich afwezig richtten op eender welk punt in de verte. Daar vloog net een vogel langs de takken, waardoor ik mijn blik naar het papier verzette en de lijnen van de vogel zo goed en zo kwaad als het kon natekende. Rond de vogel verschenen al snel meer figuren, bomen en planten met gekrulde takken, bloemen, meer dieren. Na een redelijke tijd was het A4-blad volledig gevuld. Ik zuchtte even en keek op mijn horloge, waarna ik verschrikt opsprong. Nog 15 minuten tot de les begon. Dat werd rennen. Onoplettend wierp ik alles in de tas en zette een sprint in naar het gebouw, die ik na nog geen minuut opgaf en inruilde voor rustig joggen, wat ik daarna uiteindelijk weer inruilde voor stappen. Ik ben lui, problem? De gang was nog niet leeg, ik was nog niet te laat, gelukkig. Leerkrachten begonnen me op den duur wel niet zo leuk meer te vinden omdat ik in 80% van mijn lessen te laat of net niet te laat was. Moet ik er iets aan doen? Nah. Wat boeide het wat leerkrachten over me dachten? Over een paar jaar waren het al vergeten herinneringen voor mij, en ik voor hen. Ik gaf een zacht klopje tegen de deur en ging binnen. Ik was nog op tijd, gelukkig. Ruim op tijd nog, dacht ik. 'Goeiemorgen, meneer,' mompelde ik terwijl ik een plaatsje in het midden van de klas uitkoos, zonder personen in mijn buurt. Ik haatte het als mensen meekeken naar mijn tekeningen, dus het liefst zat ik voor deze les alleen.
Rayet .
PROFILE Real Name : » dit account staat (tijdelijk) op in-actief. Posts : 30
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: ; fire & air Klas: ; Partner: ; empty heart, empty heart.
Onderwerp: Re: Art Lesson 1 ~ Tekentechnieken wo feb 12 2014, 22:47
Hoewel mijn eerste les (beeldende vorming) nog niet begonnen was, was ik al wel op. Al lang. De Grote Zaal was nog niet open, maar dat was niet erg want mijn tas zat vol met cake. Bijna al mijn maaltijden bestonden uit cake. Chocoladecake, frambozencake, vanillecake, er waren zoveel soorten cake her. En ik maar denken dat ik er in het Dorp veel verschillende soorten cake waren. Wist ik veel dat een tas bedoeld was voor boeken en schriften. Maar goed, ik was altijd al vroeg op. Ik was een ochtend persoon. Als in, 5 uur op en dan iets van 3 uur op het schoolterrein rondzwerven omdat er nog geen winkeltjes open waren op dit debiele tijdstip. Maar ik vond het prettig om zo vroeg op te zijn. Als de douw nog vers was en ik kon zien hoe de zon opging. Ik was altijd al een ochtendpersoon geweest. Uitslapen zat er voor mij gewoon niet in, of ik het nou wilde of niet. Ik had me er echter al lang bij neergelegd, en ik stoorde me er niet echt aan.
Vandaar dat ik nu in een hoge dennenboom zat. Ik had mijn knieën tegen mijn borst opgetrokken en zat met mijn rug tegen de dikke boomstam aan. Iemand met hoogtevrees zou niet in zo'n positie op een tamelijk dunne tak zitten. En al helemaal niet met een cupcake in de ene hand en een oud boek in de andere hand. Maar ik had geen hoogtevrees. Ik was ervaren met klimmen en op wiebelige takken zitten en mijn reflexen waren goed genoeg mezelf ergens aan vast te kunnen grijpen mocht ik toch vallen. Ik viel niet. Ik doodde de tijd met een boek dat ik al duizend keer gelezen had sinds ik uit het Dorp vertrokken was. Een boek over waarzeggerij met kaarten, het was het enige boek dat Juki in bezit had. Nu had Juki geen boeken meer, want ik had het hier bij me. Na ik weet niet hoe lang vertelde mijn innerlijke wekker mij dat het tijd was om terug naar de school te gaan, een goed ontbijt te nemen en dan vervolgens naar de les te vertrekken.
Dus dat deed ik. In de Grote Zaal vulde ik stilletjes mijn voorraad cake wat aan en at ik een croissant. Een goed ontbijt, dit. Ik at nooit veel, dus een hele croissant vond ik eigenlijk best wat. Vervolgens drentelde ik nog wat door de school en ging ik uiteindelijk op zoek naar het lokaal. Dit was niet erg hard te vinden. Ik was de derde leerling die arriveerde. Zonder erbij na te denken telde ik alle uitgangen en eventuele moordwapens. Er waren best wel wat, maar ik was niet erg bezorgd. Op een school werden stoelen niet in moordwapens veranderd. Volgensmij. Ik ging voor de verandering eens niet in de hoek van het lokaal zitten, maar in het midden, vlakbij een blond meisje. Zonder een geluid te maken nam ik plaats en keek ik een beetje verward naar de verschillende materialen die op mijn tafeltje lagen. Ik lette niet eens op mijn omgeving terwijl ik het stukje houtskool oppakte en het in mijn dunne vingers ronddraaide. Daarna legde ik het weer terug en bekeek ik de verschillende potten verf. Tekenen dus. Ik vroeg me af of ik dat kon.
Onderwerp: Re: Art Lesson 1 ~ Tekentechnieken do feb 20 2014, 16:45
De eerste leerling arriveerde vroeger dan verwacht, alsof hij geweten had dat Beau nog graag van zijn koffie genoten had en dat wilde dwarsbomen. Nee, hij dacht niet werkelijk dat de jongen zijn pauze wilde verstoren, het kwam gewoon even in hem op. Het begroetende knikje werd beantwoord met een glimlach voordat hij terug wat slokken van zijn koffie nam. Als hij het zich goed kon herinneren, moest dit Ludwig zijn daar de enige andere jongen in deze les zwart haar had. Even deed de ander hem denken aan een verdwaalde puppy, hoe hij daar wat heen en weer stond te schuifelen voordat hij naar een van de banken toeliep en plaats nam. De man zelf bleef op zijn bureau zitten en slurpte verder van zijn koffie. Het had geen zin om al uitleg te gaan geven als er nog maar een leerling was, dus hopelijk zou de rest snel komen. Het duurde niet erg lang voordat de volgende het klaslokaal kwam binnenlopen, deze keer een meisje. De vrolijkheid die ze uitstraalde, zorgde ervoor dat de smalle glimlach die op zijn gezicht gestaan had, een heel stuk breder. De kop koffie werd aan de kant gezet en even bekeek hij de doos met kleurtjes die ze bij zich had. Misschien was het een goed idee om gewoon tekenen ook op het programma te zetten, of toch zeker het maken van schaduw en highlights. “Dan zullen we er maar voor zorgen dat je ze niet voor niets hebt meegenomen.” Beau glimlachte nog eens oprecht terwijl hij het roodharige meisje nakeek en terug plaats nam op zijn bureau.
De twee leerlingen die daarna nog moesten komen, kwamen best snel achter elkaar. De eerste was het blonde meisje –volgens hem heette ze Thayline- en daarna volgde Rayet die direct ergens in het midden van het lokaal plaatsnam zonder echt iets te zeggen. Het zag er dus naar uit dat dit nog eens een rustige les zou worden, mooi. In een teug dronk hij het laatste restje koffie op en zette de kop met een zachte tik op zijn bureau. “Goed, ik denk dat iedereen er is voor deze les. Dan kunnen we beginnen.” Iedereen werd even een voor een kritisch aangekeken terwijl hij zich terug rechtzette en naar de achterkant van het klaslokaal liep. “Ik weet niet waar jullie juist aan denken als ik het woord kunst zeg. Waarschijnlijk denken de meesten meteen aan schilderen, tekenen en beeldhouwen. Kunst kan meer zijn dan dat. Muziek en dans zijn bijvoorbeeld ook vormen van kunst, maar daar gaan we ons niet mee bezig houden. Je zou aan je gymleraar kunnen voorstellen om dansen te geven en naar de muziekles gaan voor muziek, dus daar gaan we even niet aan mee doen. Het is vandaag de bedoeling dat we ons gaan bezighouden met de bekendste soorten van kunst die er bestaan: tekenen en schilderen. Het gaat wat moeilijk zijn om jullie met alles wat voor jullie neus ligt in een les te leren werken, maar we gaan ons best doen. Desnoods gaan we er volgende keer gewoon mee verder.” Beau speelde wat met zijn vingers terwijl hij tegen een kast aanleunde. Het zou sowieso al niet gemakkelijk zijn om hen de basis alleen maar bij te brengen, maar hij zou het toch wel geweldig vinden moesten ze een heel kunstwerk op papier kunnen zetten. “Jullie hebben een paar voorwerpen voor jullie liggen: houtskool, potloden, papier, verf, penselen en mengpotjes. Ik had graag wat meer meegebracht, maar ik denk dat we met dit al wel genoeg hebben om de les mee te vullen. Miss Goldlock, met wat zou jij willen beginnen? Tekenen of liever schilderen?” Ondertussen was hij bij Thayline’s tafeltje gaan staan en keek haar afwachtend aan. Het was hem om het even met wat ze zouden beginnen, dus wat hem betrof mochten de leerlingen kiezen.
Onderwerp: Re: Art Lesson 1 ~ Tekentechnieken vr feb 21 2014, 16:25
Just give me a reason
to get my heart beating
Short. maar Lud heeft niet zoveel te vertellen eigenlijk x]
Zachtjes strelen Ludwig's vingertoppen de penselen die voor zijn neus liggen, specifiek aandacht schenkend aan de uiterst zachte haartjes aan diens uiteinden. Ludwig's kunstniveau ligt op zijn hoogst op dat van een peuter, de tekeningen die hij gemaakt heeft zijn dan ook altijd met potloden of hoogstens stiften gefabriceerd. Met iets duurs en 'moeilijks' als verf en houtskool heeft hij zich nooit bezig gehouden, in Ludwig's zijn ogen zou dat enkel een verspilling van dure materialen zijn. Gedurende de eerste paar minuten is de stilte te snijden in het vrijwel lege kunstlokaal. Waarom was hij ook alweer op tijd gekomen? Is de vraag die door Ludwig's holle hoofd heen galmt. Ongemakkelijk werpt Ludwig zijn typerend groene ogen omringt door een gouden ring op de man voorin het lokaal. Beau is zijn naam en zover Ludwig weet is de man nog niet veel langer als een jaar aangesteld als de leraar kunst. De stilte die de man gaande houd begint Ludwig beetje voor beetje meer op zijn zenuwen te werken, wat uitzonderlijk is voor hem. Ludwig is niet het persoon wat zich zomaar laat opwinden of het op de zenuwen werken door iets als stilte, sterker nog hij verwelkomt stilte met open armen. Maar nu zit hij hier zichzelf een beetje op te winden als een geheel ander persoon. Een geheel ander wezen..
Om de stilte een plekje te geven in zijn lichaam wat een storm huist, probeert hij zich te focussen op iets anders; een leerling die net is komen binnen gelopen. Het meisje met de rode haren komt zwierig het lokaal binnen gelopen, zijn kant op. Ludwig is licht verbaasd doch positief tevreden over haar keuze om naast hem plaats te nemen. Een smalle glimlach siert zijn lippen wanneer ze hem kort begroet. Ludwig knikt vriendelijk; ''Goede.. morgen.'' zegt hij, de klok checkend voor de huidige tijd. ''Lu-ludwig.'' stelt hij zichzelf kort voor aan het meisje naast hem. Hij had geen idee of het een opdracht zou zijn waar hij zou moeten samenwerken, maar een naam van zijn mogelijke partner was altijd wel handig. Even werpt hij een blik in haar roosachtige ogen waarop er automatisch een glimlach verschijnt op zijn anders neutrale gezicht. Alleen al een blik op het meisje naast hem zorgde voor een intense vrolijkheid. Een vrolijkheid die zijn - uitzonderlijke - irritatie van zonet weg zwiept. Nieuwsgierig kijkt hij naar haar tekengerei en vraagt zich vervolgens meteen af of het de bedoeling was om iets mee te nemen.
Kort na Ludwig's observatie verschijnen er vlak na elkaar twee nieuwe figuren. Nog een ander meisje met honingblond haar wat langs haar slanke lichaam valt, en een jongen diens haren zwart als ravenveren waren. Het meisje verkoos een plek in het midden een stukje van Ludwig en zijn 'partner' vandaan en de jongen nam plaats dichtbij het meisje met honingblonde haren. Zonder bijbedoelingen onderzoekt hij beiden kort, ze van zijn onderzoekende blik verlossend wanneer Beau begint te praten. Beau geeft een korte uitleg waarbij Ludwig's aandacht verdeeld is tussen de man en het tekengerei wat voor hem ligt. Wanneer het plots stil is in het lokaal gaat Ludwig er vanuit dat een vraag is gesteld aan een van de vier aanwezigen. Beau stond vlak voor het tafeltje van het honingblonde meisje en keek haar kort vragend aan. Opgelucht zucht hij, eerlijk gezegd heeft hij geen enkel idee wat de vraag was en had geen gepast antwoord kunnen geven, was de vraag voor hemzelf bedoeld. Ook Ludwig's ogen zijn voor een tweede maal op het bevraagde meisje gericht; nieuwsgierig naar haar antwoord en of zij dus wél had opgelet.
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Fire-&-Air Klas: Master Savador's Class Partner: Maybe make believe is not as lonely as alone
Onderwerp: Re: Art Lesson 1 ~ Tekentechnieken za feb 22 2014, 15:53
“Dan zullen we er maar voor zorgen dat je ze niet voor niets hebt meegenomen.” beloofde de docent en Moyra zond hem een stralende lach. Dat was echt super. Toen Moyra neerzeeg op haar stoel, naast de jongen met witte haren, begroette ze hem monter, om een ietwat twijfelende, maar toch hartelijke begroeting terug te krijgen en zelfs zijn naam uit te vinden! ''Goede.. morgen. Lu-ludwig.'' Ze glimlachte vrolijk. ''Goeiemorgen, Luludwig. Zeg, dat is een vreemde naam, waarom heet jij zo? Nou, niet dat 'ie niet mooi is hoor, maar..'' babbelde ze erop los, tot zelfs de naïeve hypere Moyra besefte dat ze een foutje had gemaakt door te snel te praten en te weinig na te denken. Zijn echte naam was natuurlijk Ludwig en hij had een beetje gestotterd. ''Haha, grapje, Ludwig.'' sprak ze, maar haar blozende appelwangetjes vertelden een ander, ietwat beschaamd, verhaal.
Toen haar blik landde op de spulletjes op het tafeltje was haar schaamte weer weg en haar enthousiasme verdubbeld. Tekenles. Vandaag gingen ze kunst maken! Hmm, meteen begonnen de ideetjes in haar op te borrelen, als een overstromende ideeënvulkaan in haar hoofd. Poefpoef, lava vol mooie dingen die ze wilde maken. ze kon bijvoorbeeld eenn.. Pony tekenen! Of ehh, een kabouter op een regenboog, dan had ze de kans om alle mooie kleurtjes te gebruiken. Of een vulkaan die uitbarste natuurlijk, ook super leuk. En gevaarlijk. Ja, dat wilde ze doen. Een vulkaan, met een dorpje erbij. En dan een ridder of een superheld die aan kwam vliegen om de arme hulpeloze mensen te redden van de vlammende berg.
Terwijl Moyra zat te dromen over haar kunstwerk, dat in de erehal van een superbekend museum werd opgehangen, kwamen er nog twee leerlingen binnen. Gezellig. Een blond meisje, die wel wat weghad van Moyra's oude buurmeisje, maar dat natuurlijk niet was. Een jongen met haren die haast even zwart waren als de stukjes houtskool. En dan was er dus nog de jongen naast haar, die haar lief had begroet én de leraar, meneer Beau. En Beau betekende prachtig- of goed. Of iets, iets positiefs in ieder geval. Meneer Prachtig.. Zou hij heel erg mooi kunnen tekenen? Vast wel, hij was immers kunstenaar.
Daar begon de les al. “Jullie hebben een paar voorwerpen voor jullie liggen: houtskool, potloden, papier, verf, penselen en mengpotjes.” Boing, boing, boing. Haar blik vloog mee met zijn woorden, controlerend of alles er inderdaad lag. Houtskool, ja. Potloden, dubbelcheck, want ze had ook eigen. Papier, ja.. Verf, penselen.. mengpotjes? Oh, die miste ze dan. Ze stak onmiddelijk haar hand op, maar de leraar was nog niet klaar. Dan vroeg ze het zo wel. Moyra liet haar opgewonden opgestoken hand weer zakken en richtte haar aandacht op het verhaal. “Miss Goldlock, met wat zou jij willen beginnen? Tekenen of liever schilderen?” D'oh, nou mocht zij zomaar kiezen. Wat oneerlijk, Moyra zou het wel weten hoor, schilderen- Of nee, toch tekenen. Nou, ok, doe maar schilderen. Of tekenen. Het was toch wat lastiger dan ze dacht om te kiezen. Maar ze wist dat schilderen een stuk moeilijker was dan tekenen, omdat je niet zomaar verf kon uitgummen.. Dus dat maakte tekenen weer aantrekkelijker. Ze was benieuwd wat Goldlock -rare naam trouwens, maar wel passend- zou kiezen en kon daarbij echt niet wachten tot ze zouden beginnen.
Thayeline .
PROFILE Real Name : Talita ~ Posts : 452
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Air Klas: Miss Nannete Partner: If people were like rain, I'd be drizzle and you'd be a hurricane
Onderwerp: Re: Art Lesson 1 ~ Tekentechnieken za feb 22 2014, 20:37
WHY IS BEING HUMAN SO HARD?
Words 582 Mood Embarrassed Notes I was too lazy to look for a quote
Na me kwam nog een leerling binnen. Een jongen met zwart haar. Kom niet in mijn buurt zitten, kom niet in mijn buurt - fuck. Geïrriteerd, maar toch geflatteerd. Ik zat liever alleen, maar ergens was het toch wel leuk dat hij uitgerekend naast mij wou komen zitten. Was ik toch niet zo afstotelijk voor anderen, hm. Master Beau zette zijn kop koffie op tafel met een zachte tik, en hoe zacht dat geluid ook was, het trok mijn aandacht. 'Goed, ik denk dat iedereen er is voor deze les. Dan kunnen we beginnen.' Hij keek iedereen even kritisch aan. Toen zijn blik bij mij kwam, keek ik weg. Ik haatte oogcontact, en zeker als hij met zo'n blik keek. 'Ik weet niet waar jullie juist aan denken als ik het woord kunst zeg.' Musea. Tekenen. Kleurpotloden. Verf. 'Waarschijnlijk denken de meesten meteen aan schilderen, tekenen en beeldhouwen. Kunst kan meer zijn dan dat. Muziek en dans zijn bijvoorbeeld ook vormen van kunst, maar daar gaan we ons niet mee bezig houden. Je zou aan je gymleraar kunnen voorstellen om dansen te geven en naar de muziekles gaan voor muziek, dus daar gaan we even niet aan mee doen. Het is vandaag de bedoeling dat we ons gaan bezighouden met de bekendste soorten van kunst die er bestaan: tekenen en schilderen. Het gaat wat moeilijk zijn om jullie met alles wat voor jullie neus ligt in een les te leren werken, maar we gaan ons best doen. Desnoods gaan we er volgende keer gewoon mee verder.' Even leunde hij tegen een kast aan en ging dan verder. 'Jullie hebben een paar voorwerpen voor jullie liggen: houtskool, potloden, papier, verf, penselen en mengpotjes. Ik had graag wat meer meegebracht, maar ik denk dat we met dit al wel genoeg hebben om de les mee te vullen. Miss Goldlock, met wat zou jij willen beginnen? Tekenen of liever schilderen?' Hij stond recht voor mijn tafeltje, en pas dan had ik het door. Hij vroeg het aan mij. Leerkracht-haat-modus ingeschakeld. Waarom ik? Ik haatte keuzes maken. Zeker omdat deze keuze zou kunnen bepalen hoe de klas over me dacht. Zei ik tekenen, gingen de leerlingen die wouden schilderen me minder leuk vinden, en omgekeerd ook. Een blos trok over mijn wangen. Ik moest nu echt wel een antwoord geven, ze waren nu al een tijdje naar mij aan het kijken en ik haatte die aandacht. Ze wachtten op mijn antwoord en zouden pas wegkijken als ze dat gekregen hadden. Wat zou ik kiezen? Ik tekende even graag als dat ik schilderde. Ik wou niet kiezen, verdomme. 'Ehh..' Ik aarzelde even, en besloot toen maar gewoon te zeggen wat in me op kwam. 'Tekenen?' Ik slaakte een opgeluchte zucht en keek naar het hout van mijn tafeltje met wangen die nog altijd kersrood waren. Ik durfde niet te letten op de reacties van de mensen rondom me, maar ik wist dat er een paar geïrriteerde blikken bij zouden zitten. Niet iedereen tekende graag. Misschien schilderden ze allemaal wel liever! Kon ik nog veranderen? Nee, dat zou dom zijn... God, waarom was dit allemaal zo moeilijk voor me? Waarom was ik niet gewoon wat zekerder van mezelf geboren, zodat sociale situaties vlotter verlopen? Dit suckte echt. Ik wou gewoon terug naar mijn bed, of terug naar het bos waar ik vanochtend gezeten had, om verder te tekenen. Ik kon nog altijd de tekening die ik daar zou maken indienen. Zou het dan tellen als de kunstles uitzitten?
Volledig in het thema van Valentijn staan er twee Events op het programma van de site. Beide zullen van start gaan vanaf 14 februari, dus houd de site zeker goed in de gaten.
Cupid Hearts: Verras vrienden of in game characters met een vrolijk hartje deze Valentijn. Met of zonder lief berichtje eraan vast. Anoniem of juist niet. Stuur je hartjes naar het account van Alpha.
Valentine's Dance:Vanaf 14 februari zal de grote zaal van de school omgetoverd worden tot een danszaal vol met eten, drinken en live muziek. Iedereen is welkom om aan dit algemene topic deel te nemen.
WINTER
Tijdens de winter is het terrein van de school in diepe rust. De meeste dieren zijn onvindbaar verscholen en de ijzige wind houd ook de leerlingen binnen. De perfecte tijd om met een kop warme choco naar de vallende sneeuw te kijken.