|
|
Auteur | Bericht |
---|
Diva Gestorven
PROFILEPosts : 1319 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Shadra, Dark magicKlas: vijfdeklasser/ de mentorklas van Master Savador.Partner: I hope you can forgive my sins Savador.
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. za nov 21 2009, 21:11 | |
| ''Niet hardop nee'' zei Diva kalm. Ze grijnsde even maar ging daarna weer overeind zitten. Ze trok haar jas uit en gooide die droog in de hoek van de kamer. Nou maar hopen dat ze hem niet zou vergeten morgen. ''Ik bedenk me net dat ik vergeten ben Johan te zeggen dat we weg zijn. Zou hij ongerust zijn denkt U?'' vroeg ze ineens en keek bedachtzaam naar het plafon. |
|
| |
Master Savador
PROFILEReal Name : Saf Posts : 14626 Points : 0 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Dark // FireKlas: Teacher FireMagicPartner: ♛ Seven Devils all around you
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. za nov 21 2009, 21:25 | |
| Savadors mond verwrong zich tot een ontevreden grimas bij Diva's eerste woorden, maar hij nam zich voor er niet op te reageren. Hij richtte zijn hoofd opnieuw op en keek haar met fonkelende ogen aan. 'Wat kan mij Johan nu schelen?' vroeg hij op een minachtende toon. 'Zodra hij met zijn geitenbrein ontdekt dat we ons niet langer bevinden in de villa is hij maar wat te blij dat hij heel het huis voor zichzelf heeft. Het zou me verbazen als de villa nog overeind staat wanneer we terugkomen.' Savador streek met een nonchalant gebaar een lok voor zijn ogen weg en terwijl hij weer achterover leunde hield hij Diva scherp in het oog. |
|
| |
Diva Gestorven
PROFILEPosts : 1319 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Shadra, Dark magicKlas: vijfdeklasser/ de mentorklas van Master Savador.Partner: I hope you can forgive my sins Savador.
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. za nov 21 2009, 21:33 | |
| Diva keek even op naar Savador met een grijns waaraan je kon zien dat ze hem enkel aan het treiteren was. ''Als hij dat doet dan kan hij mooi Julia achterna. Politie of geen politie'' zei ze daarna droog toen Savador zei dat het hem zal verbazen als bij hun terug komst de vila nog overeind zou staan. |
|
| |
Master Savador
PROFILEReal Name : Saf Posts : 14626 Points : 0 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Dark // FireKlas: Teacher FireMagicPartner: ♛ Seven Devils all around you
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. za nov 21 2009, 21:44 | |
| Savador twijfelde een moment maar grijnsde toen breed terug. Hij herkende die uitdrukking op Diva's gezicht uit duizenden. 'Diva, je zit me mateloos op te stangen. Denk je wellicht dat ik dat niet door heb?' zei hij met grote hooghartigheid, maar zijn grijns gaf aan dat hij het niet kwaad bedoelde. 'Hoe dan ook help ik je graag mee een einde aan het leven van die geit te maken, mocht je ooit echt bereid zijn om hem hetzelfde lot te laten ondergaan als Julia en je oom en tante.' Savador trok zijn schoenen uit en legde zijn voeten op een kleine poef voor de stoel. |
|
| |
Diva Gestorven
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. za nov 21 2009, 22:11 | |
| ''Ik had ook eigenlijk niets anders verwacht'' antwoorde Diva kalm toen Savador zei dat hij mee zou helpen als ze Johan al om zou brengen. Ze deed het nu nog liever niet omdat Johan haar enigste hulp tot nog toe was. Zolang ze nog geen vervanging had deed ze hem daarom liever niks. |
|
| |
Master Savador
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. za nov 21 2009, 22:23 | |
| 'Natuurlijk niet,' antwoordde Savador grijnzend terwijl hij wat meer onderuit zakte. 'Een vijfde moord kan er ook nog wel bij. En eigenlijk maak ik me ook helemaal geen zorgen over het risico opgepakt te worden. Hoe groot denk je dat dat risico is? Of liever gezegd: hoe klein..' Hij legde zijn handen op zijn buik en sloot zijn ogen half. Door de smalle spleetjes van zijn oogleden tuurde Savador met een blik van arrogantie naar Diva, alsof hij er bijna zeker van was dat alles op rolletjes zou lopen. |
|
| |
Diva Gestorven
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. za nov 21 2009, 22:31 | |
| Diva ging uiteindelijk weer overeind zitten. ''Waarom doen we hier eigenlijk zo luchtig over?'' vroeg ze ineens. ''Meestal doen mensen hier altijd heel panisch over. Waarom U en ik dan niet?'' vroeg ze en keek Master Savador recht aan. Ondertussen haalde ze de spelden uit haar knot zodat haar haren over haar schouders vielen. De spelden legde ze op het nachtkastje. |
|
| |
Master Savador
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. za nov 21 2009, 22:43 | |
| Savador glimlachte breed bij het horen van die vraag. 'Diva, Diva.. waar maak je je in vredesnaam druk om?' zei hij hoofdschuddend en met een kleine grijns. 'Heb ik je nooit verteld dat ik een meester ben in het te slim af zijn van mensen van de overheid? Zoals bij die verdome Selavin - de schurft!' Van de inspanning die langzaam in zijn borst opborrelde, ging hij wat meer overeind zitten. 'Het was dat Madeline met haar softe aanpak me tegen had gehouden, anders was er weer een vervelend obstakel minder geweest. Haar manier van doen is zo zacht als satijn!' Savador sloeg kwaad met een vuist op de armleuning van de stoel en staarde Diva met een kille blik aan. Uiteindelijk zakten zijn oogleden half dicht en leunde hij weer ontspannen achterover in de stoel, alsof hij zich nooit opgewonden had. |
|
| |
Diva Gestorven
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. za nov 21 2009, 23:10 | |
| ''Tja zo is Madeline nou eenmaal'' zei Diva zacht en keek uit het raam. ''Dat heb je nou eenmaal met mensen van Nova'' vervolgde ze. ''Toch kan Kale ook best soft zijn hoor. Gaat waarschijnlijk teveel met Madeline om. Ze zweeg nog een tijdje om ging toen staan. Ze zuchtte zachtjes. ''Over de overheid gesproken'' begon ze langzaam. ''Er is iets wat ik U nog moet vertellen. Ik heb er eerder de tijd niet voor gevonden'' zei ze. |
|
| |
Master Savador
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. za nov 21 2009, 23:18 | |
| 'Nova,' herhaalde Savador met pure afgunst in zijn stem. 'Het woord alleen al. Kale is een grote idioot, een eerste klas zwakkeling. Dat ze hem hebben toegelaten als leraar Dark Magic begrijp ik niet. En dat Madeline hem de functie als vervangend schoolhoofd heeft gegeven snap ik al helemaal niet!' Hij merkte dat hij zich weer begon op te winden en rechtte zijn rug. Zijn pupillen versmalden zich bij het horen van Diva's woorden. 'Diva, er zijn hopelijk geen dingen die je voor me verborgen houdt,' reageerde Savador wat kalmer. Zijn gouden ogen zochtten haar blik op en staarden haar afwachtend aan. |
|
| |
Diva Gestorven
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. za nov 21 2009, 23:27 | |
| Diva keek Savador even licht glimlachend aan. ''Anders zou ik het nu toch ook niet vertellen'' begon ze kalm. ''Maar het is belangrijk dat U het weet. Ziet U ik moest er net opeens aan denken toen U over mijn oom begon. Hij had het erover dat ze die moord op Uw oom op het spoor waren. Als ze daar ooit over beginnen dan heeft U zowel diplomatieke als juridische onschendbaarheid. Daar kan ik in elk geval voor zorgen. Zo kunnen ze helemaal niks meer tegen ons beginnen'' zei ze. |
|
| |
Master Savador
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. za nov 21 2009, 23:38 | |
| Savador glimlachte breed terug. 'Diva, lieverd, ze kunnen zowiezo al niks meer tegen ons beginnen,' riep hij met gespreidde armen uit. Hij sloeg een been over zijn andere been en legde zijn armen over elkaar heen tegen zijn borst. Hij leunde tegen de rugleuning en keek Diva resoluut aan. 'Wij zijn met z'n tweeën. Selavins geheugen over mijn daden is gewist, je oom is dood en de rest van de overheid heeft het brein van een mentaal ingestortte eekhoorn. Nu is het zo dat ik niet goed ben in rechtszaken, maar met jou aan mijn zijde is het niet meer dan eenvoudig.' Hij grijnsde breed. 'Daarbij als Madeline per ongeluk iets komt te weten wat we hebben uitgehaald en als ze van plan is mij mijn baan af te nemen, dan kan het wellicht zo eens gebeuren dat ik het er even bij haar uit moet slaan,' vervolgde Savador op een kalme toon. |
|
| |
Diva Gestorven
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. za nov 21 2009, 23:55 | |
| Diva grijnsde licht. ''Ik denk dat Madeline geen groot probleem vormt. Zij heeft zelf de laatste tijd ook heel wat op haar kerfstok staan'' zei ze. ''Ik maak me ook geen zorgen over die sukkels van de overheid. Eerder die van de politie. Mijn oom was iets op het spoor en dat weten al zijn collega`s. Als hij dan ook nog eens sterft is dat opvallend. Het zal zeker een tijd duren voordat ze de link leggen maar die zal komen dat is onvermijdelijk'' zei ze. |
|
| |
Master Savador
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. zo nov 22 2009, 00:08 | |
| Savador bleef Diva zwak glimlachend aankijken. 'Wanneer het ooit zover komt dat Madeline wél een groot probleem gaat worden, ben ik bereid haar in een halfdode status te brengen. Wellicht nog een stapje verder,' antwoordde hij. Hij streek een lok achter zijn oor en vervolgde: 'Dat de politie iets op het spoor is gekomen betekent nog niet dat ze ons op het spoor zijn. Daarbij, wie zegt dat de andere collega's net zoveel weten over de moordzaak als je oom? Je oom die nu dood is, net zoals al zijn herinneringen, gedachtes en bestaan - en wellicht ook informatie over de zaak. Hoewel ik klaarsta om zijn collega's één voor één af te slachten wanneer ze worden wakker geschud achter hun koffiemokken en hun lodderige ogen voor de zaak openen. Samen met jou.' Savador toonde een kille grijns en keek Diva met een veelbetekende blik aan. |
|
| |
Diva Gestorven
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. zo nov 22 2009, 12:48 | |
| Diva luisterde naar Savador`s woorden. Gelukkig kon ze wel op hem rekenen. Ze liep naar hem toe en gaf hem even zachtjes een kus. ''Dank U'' zei ze zacht met een kleine glimlach. Daarna liep ze naar het raamkozijn en leunde erop. Ze staarde naar buiten. Het trieste winterlandschap was vrij deprimerend om te zien maar niet voor Diva. In haar ogen was het rustgevend en stil. |
|
| |
Master Savador
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. zo nov 22 2009, 14:32 | |
| Savador gaf Diva een kus terug maar bleef in dezelfde houding zitten. 'Geen dank,' zei hij wat afwezig en met dezelfde grijns. Hij bleef nadenkend in zijn stoel zitten en ondersteunde met een hand zijn kin. Ondertussen haalde hij zijn haar met zijn andere hand vanonder zijn colltrui vandaan. Zorgen om zijn ouderlijk huis binnen een paar enkele dagen weer terug te zien probeerde Savador in gedachten met alle geweld aan de kant te zetten. |
|
| |
Diva Gestorven
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. zo nov 22 2009, 21:08 | |
| Na een paar zwijgende minuten ging Diva weer overeind staan. ''Ik ga maar eens slapen. Ik moet morgen nog rijden'' zei ze met een flauwe grijns. Eigenlijk was dat een leugen. Diva ging niet slapen omdat ze morgen moest rijden. Dat maakte voor haar niks uit of ze nu ging slapen of twee uur later. Ze ging naar bed omdat ze zich erg slecht voelde. Het gevoel dat haar maag zich helemaal omdraaide werd met de minuut sterker. Langzaam kleedde ze zich uit en ging in het bed liggen met haar rug naar Savador gekeerd. |
|
| |
Master Savador
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. zo nov 22 2009, 21:21 | |
| Toen Diva zei dat ze naar bed ging keek Savador haar even verbaasd aan. Was het al zo laat in de avond of had de dag gewoon zo kort geduurd? Zijn fonkelende ogen bleven strak op Diva gericht. 'Wat maakt je om zo vroeg naar bed te gaan, Diva?' vroeg hij grijnzend terwijl ze zich omkleedde. 'Daar zie ik je niet voor aan. Is er soms iets dat je mij misschien.. moet vertellen?' eindigde Savador vragend terwijl zijn gouden ogen zich in Diva's rug boorden. |
|
| |
Diva Gestorven
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. zo nov 22 2009, 21:40 | |
| Diva voelde gewoon Savador`s ogen in haar rug branden en slikte even onhoorbaar. ''Ik ben gewoon moe. Dat is alles'' zei ze zacht. Ze deed haar ogen dicht maar had telkens een grotere nijging ze weer open te doen. Ze trok de lakens hoog op in de hoop het wat warmer te krijgen. |
|
| |
Master Savador
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. zo nov 22 2009, 21:56 | |
| Savador sloot zijn ogen half. Diva's antwoord stond hem ergens niet aan. 'Ik heb het al eerder gezegd vandaag, maar.. Ik hoop dat je niets voor me verborgen houdt.' Met die woorden stond hij langzaam op en liep naar het bed toe. Hij kroop over de lakens naar de lege plek van het bed naast Diva's zijde. Hier ging hij languit liggen en staarde een moment peinzend naar het plafond. Na een kleine aantal seconden kroop hij naar Diva toe en boog zich over haar heen, zodat zijn lange lokken over haar gezicht vielen. Savador nam haar gezicht nauwkeurig in zich op. 'Dingen opkroppen zorgt enkel voor schade aan jezelf. Na een tijdje barst je open als een vervellende slang en wordt je alleen maar zwakker en zwakker,' siste hij zacht. Zijn woorden klonken spottend, alsof hij haast wilde dat dat Diva overkwam. 'Als dat gebeurd, Diva, wil ik dat je met je problemen naar mij toekomt. Je wilt toch geen scheuren in je schone huid?' vervolgde Savador zachter terwijl hij met een hand over Diva's hand streek, en doelde op zijn figuurlijke term van een vervellende slang. |
|
| |
Diva Gestorven
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. zo nov 22 2009, 22:05 | |
| Diva hield haar ogen gesloten bij het horen van Savador`s woorden. Pas toen hij over haar hand streek keek ze voorzichtig in zijn ogen. Ze zweeg nog een paar tellen. Daarna gaf ze toe. ''Ik voel me niet zo lekker. Ik heb het gevoel alsof al mijn ingewanden door elkaar gehusseld worden'' zei ze zacht terwijl ze haar blik afwende. ''Als ik slaap, voel ik het niet'' besloot ze. |
|
| |
Master Savador
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. zo nov 22 2009, 22:12 | |
| Savador toonde een zwakke glimlach toen Diva toegaf. 'Diva, zeg dat dan meteen,' reageerde hij zacht terwijl zijn glimlach steeds breder werd. 'Kan ik iets voor je doen? Een warme drank klaarmaken? Misschien heb je behoefte aan een warme kruik..?' stelde hij voor terwijl hij zacht over Diva's buik wreef. Savador richtte zijn hoofd wat op zodat zijn haren niet meer in haar gezicht hingen en keek afwachtend op Diva neer. |
|
| |
Diva Gestorven
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. ma nov 23 2009, 17:17 | |
| Diva schudde even loom haar hoofd. ''Nee dank U. Wilt U gewoon bij me blijven?'' vroeg ze zacht. Ze streek zelf wat haren uit haar gezicht en ging weer liggen. Ze was een klein beetje overeind gekomen toen Savador naast haar was komen liggen. Ze legde haar hand op die van Savador en sloot haar ogen. Vreemd genoeg was haar hand ijskoud terwijl haar wangen bijna gloeide van de hitte. |
|
| |
Master Savador
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. ma nov 23 2009, 18:58 | |
| 'Natuurlijk, Diva,' antwoordde Savador glimlachend. Hij ging tegen Diva's rug aanliggen en liet een hand strelend door haar haren gaan. Zijn andere hand, waar Diva haar eigen hand op had gelegd, sloot hij om haar koude vingers. Hij siste zacht een spreuk en liet zijn handpalm tot een toepasselijke temperatuur opwarmen om de warmte aan Diva's hand door te geven. Zijn hoofd liet hij op het kussen rusten terwijl hij wat dromerig naar haar achterhoofd staarde. 'Je zult dit nog negen maanden moeten volhouden als je nu echt een kind baart,' herinnerde Savador haar eraan. Hij wreef langzaam over de rug van Diva's hand om de warmte te verspreiden. 'Maar er is één ding dat ik liever niet wil hebben; dat je bevalt binnen de schoolmuren. Ik gun je alle recht en hulp wanneer het gebeurt, maar laat het aan zo weinig mogelijk mensen weten. Je weet hoe typetjes als Donovan en Imeth zijn - zodra er een nieuw slachtoffer tot hun beschikking staat, zullen ze er alles aan doen om diens leven zo zuur mogelijk te maken. Zeker als ze te weten komen dat het een kind van ons is,' vervolgde Savador zacht sissend in Diva's oor. |
|
| |
Diva Gestorven
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. di nov 24 2009, 09:22 | |
| Diva kreunde zachtjes bij het horen dat ze dit waarschijnlijk nog wel de komende negen maanden zou houden. ''Als het al zover is dan ben ik ook liever thuis. Ik zie wel hoe ik het doe'' zei ze zachtjes. Diva voelde haar hand warmer worden. De spreuk van Savador hielp wel. ''Twee. Het zijn er twee. Ik weet het zeker'' fluisterde ze daarna zacht. |
|
| |
Gesponsorde inhoud
PROFILE MAGICIAN
| Onderwerp: Re: Kerstvakantie. | |
| |
|
| |
|