PortalIndexPaar vraagjes HpD5UwnPaar vraagjes 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Paar vraagjes

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Grimm
.
.
Grimm

Paar vraagjes UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Kelly
Posts : 7
Paar vraagjes UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire // Air
Klas:
Partner:

Paar vraagjes Empty
BerichtOnderwerp: Paar vraagjes   Paar vraagjes Icon_minitimeza okt 24 2015, 22:56

Hi, sinds dit een behoorlijk ingewikkelde rpg is met heel wat regels, had ik een paar vraagjes. Sorry als het wel in het handboek staat en ik er per ongeluk overheen gelezen heb.

  • Is de thuistaal die je personage spreekt de taal die iedereen op zijn thuisplaneet spreekt, of worden er meerdere talen gesproken op dezelfde planeet?
  • Hoe komt iemand aan zijn magiesoort? Ligt dit aan de planeet waar hij is geboren, is het erfelijk, of hebben ze van elk element wel wat maar ontwikkelt deze zich gewoon sterker en ligt het allemaal aan random?
  • Als een personage twee magiesoorten beheerst (dat is toegestaan toch?) betekent dit dan dat hij sterker is of dat de beide magiesoorten in totaal net zo sterk zijn als iemand met maar één magiesoort?
  • Is het ok om je personage een bepaalde stoornis te laten hebben en zet je dit dan gewoon op het profiel? aangezien ik zelf autistisch ben lijkt het me niet dat ik mijn personage ineens een neurotypische op en top normale jongen kan laten zijn :')
  • Wat is een dobbelsteen en hoe werkt het precies?
  • Als laatste, hoe komt iemand hier op school? Gaat daar een of andere ceremonie aan vooraf of kun je je personage gewoon direct mee laten doen met de lessen?

Alvast bedankt ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
//

//

Paar vraagjes UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Pom
Posts : 261
Paar vraagjes UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Aarde
Klas:
Partner: This tug of war; I'll always win; even when ur right.

Paar vraagjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar vraagjes   Paar vraagjes Icon_minitimeza okt 24 2015, 23:51

Ik zal in ieder geval proberen om nu alvast al wat antwoorden te geven op je vragen c:
Maar ik denk dat de administrators hier later nog wel wat aan toe zullen voegen, maar dan heb je in ieder geval al íets. xD
1. Zover ik weet maakt het inderdaad niet veel uit wat voor taal je personage spreekt ongeacht van welke planeet die komt. Ik kan me ooit wel iets vaags herinneren dat hier eens over gesproken is, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen of daar nu iets definitiefs over besloten is. Ik geloof van niet namelijk c: Dus je kan gewoon een taal kiezen waarvan jij denkt dat die bij die planeet of die regio past waarvan je personage vandaan komt C:

2. Dit is erfelijk. Dus het ligt er aan wat de ouders hebben. Als de twee ouders dus twee verschillende magie soorten hadden bijvoorbeeld: Light (vader) en Air (moeder). Dan kan het dus zijn dat het kind ofwel Light ofwel Air heeft of zelfs beiden. c: Meer dan twee magie soorten zijn overigens niet toe gestaan c:
3. Ja, dat is inderdaad toegestaan c: Dit mag je zelf beslissen. Maar het kan niet zo zijn dat een karakter met twee soorten sterker is dan iemand met één soort. Dus of het nu 50-50, 70-20 of 0-100 is, is helemaal aan jou c:
4. Naja het kan natuurlijk wel, het is allemaal in hoeverre jij je zou kunnen inleven in een personage die het niet heeft. Maar als je dat wil dan kan dat gewoon en dan zet je dat inderdaad gewoon bij je personage wanneer je/of als je, hem voorstelt. Je karakter voorstellen is namelijk niet verplicht, maar wel leuk. Bij 'magicians' staan genoeg voorbeelden van hoe dat kan eventueel C:
5.De dobbelsteen wordt alleen gebruikt bij bepaalde events. En ik zou me er voor nu nog even geen zorgen over maken. Het is geïntroduceerd om bepaalde events (gebaseerd op kans) eerlijker te laten verlopen. Maar, nogmaals, deze wordt eigenlijk alleen gebruikt bij events. Je zou hem ook kunnen gebruiken bij gevechten die je aangaat met je tegenspeler, maar ik denk dat dat voor nu zorg is voor later. Een uitleg kun je overigens hier vinden. c: (dit is de dobbelsteen die bij het laatste event gebruikt is. (dit wisselt overigens wel eens, maar goed nogmaals, bíjna alleen maar bij events)

6. Zover ik weet mag je personage gewoon meteen mee doen met de lessen. Een in-game ceremonie hangt hier niet aan vast. Aan de andere kant kun je natuurlijk wel je verbeelding laten los gaan over hoe lang hij of zij al hier is, en hoe de eerste dagen verlopen zijn. Je zou ook bij de hoofd-meester langs kunnen gaan om je voor te stellen (in overleg met hem natuurlijk) of gewoon doen alsof ze hier al jaren rondloopt. c: Maar nee, een speciaal topic voor het aanmelden van een nieuwe leerling is er tot dusverre nog niet geweest. Maar als je dat een leuk idee lijkt is het eventueel vast te regelen met een leraar/etc. Vergeet je niet overigens in te schrijven voor de lessen als je er aan mee wil doen (dat kun je vinden bij Teacher announcements)

En voor zeer specifieke vragen kun je vooral en meestal terecht bij de beheerders: Noah (master Savador) en Linima (Miss Eres)
Hoop dat je hier al een beetje mee vooruit kan c':
Terug naar boven Ga naar beneden
Grimm
.
.
Grimm

Paar vraagjes UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Kelly
Posts : 7
Paar vraagjes UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire // Air
Klas:
Partner:

Paar vraagjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar vraagjes   Paar vraagjes Icon_minitimezo okt 25 2015, 06:50

Heel erg bedankt!
Trouwens nog een vraag. Als iemand hier pas op school komt als leerling in een van de hogere klassen, betekent dit dan dat hij nog een complete noob is qua wat hij kan met zijn krachten (aangezien je vaardigheden alleen leert via lessen?) of kunnen ze al bepaalde dingen die ze voor ze naar school gaan hebben geleerd? Zo ja, mag je die dan zelf bedenken of zet je die er gewoon niet in?
Terug naar boven Ga naar beneden
Zack
.
.
Zack

Paar vraagjes UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : Cid
Posts : 2575
Points : 25
Paar vraagjes UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light/ air
Klas: c:
Partner: c:

Paar vraagjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar vraagjes   Paar vraagjes Icon_minitimezo okt 25 2015, 07:07

Dit mag je ook weer geheel zelf kiezen. Dus het kan al zijn dat je je karakter al de basis geeft of helemaal niet, want natuurlijk kan je zijn/haar geschiedenis zelf bepalen en zijn er tal van mogelijkheden waarom hij/zij al basis kent of net niet, het onder controle heeft of helemaal niet. Ikzelf heb ook geen karakters die echt van hun elf/twaalf jaar op SSA zijn begonnen en heb ze ook altijd de basis gegeven. Mocht deze informatie verkeerd zijn, corrigeert Linima of Noah me wel :3

Terug naar boven Ga naar beneden
Master Savador
 
 
Master Savador

Paar vraagjes UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Paar vraagjes UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Paar vraagjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar vraagjes   Paar vraagjes Icon_minitimezo okt 25 2015, 12:58

Hallo en welkom! De meeste vragen zijn al goed beantwoord, maar wellicht dat ik hier en daar nog iets aan kan vullen :3

• Nee, je bent hierin geheel vrij welke taal je aan je personage geeft en je hebt hier ook de totale vrijheid in. Stel, Grimm als Raziaan heeft Spaans als zijn thuistaal, terwijl een ander personage dat ook van Razen komt Japans spreekt. Dit maakt in principe helemaal niets uit: je kunt nog altijd doen dat er per regio, provincie of zelfs per wijk een ander 'dialect' gesproken wordt, en dat je hier een andere taal voor neemt. Het universum van Kovomaka is onnoembaar groot, met honderden talen, tradities en volkeren. Of je je personage een duidelijk aanwezig accent geeft is ook helemaal aan jou. Verder spreekt iedereen op de school en in de lessen wel de algemene taal om elkaar te kunnen begrijpen. Dit wordt het Kovomakaans genoemd; hiervoor wordt gewoon het algemeen beschaafd Nederlands gebruikt.
• Master Julius heeft hier al een duidelijke uitleg voor gegeven: dit ligt inderdaad erfelijk. Maar magie is een mystieke, onduidelijke en vooral abstracte bron die in ieder innerlijk aanwezig is. Dit hebben we opzettelijk wat vaagjes gelaten, zodat iedereen er een eigen theorie over kan bedenken. De genen van je ouders bepalen in wat voor soort stroming deze energie zich openbaart, en wat dus je latere element zal worden. Je kunt dus wel als vuurmagiër lessen volgen in watermagie en hierin spreuken leren, omdat magie zelf de mogelijkheid is om dit als het ware psychisch naar buiten te kunnen brengen - maar toch zal watermagie binnenin een gevecht voor een vuurmagiër zijn als soep eten met een vork. Het voelt niet natuurlijk en als een directe tegenpool zal een vuurmagiër hier ook nooit in uit kunnen blinken. Het is een energie die je hebt of niet hebt: in zeldzame gevallen is er nog helemaal geen sprake van een aanwezige magiesoort en kan het zijn dat je een laatbloeier bent.
• Twee magiesoorten zijn toegestaan, maar dat is ook wel het maximum. Je personage heeft met twee magiesoorten meestal één 'main' magie (de magiesoort waarin hij/zij geavanceerd is), en de tweede is vaak wat zwakker. Soms wordt het ook gebruikt om magie te combineren, wil je een keer origineel doen (vuur + lucht = elektriciteit, bijvoorbeeld)
• Sure, maak hem/haar maar zo complex als je zelf wilt!
• De Dice wordt gebruikt voor evenementen of in-RPG gevechten. Het concept komt je vast wel bekend voor als je ooit Final Fantasy of andere RPG-based games hebt gespeeld. Het account Fate is speciaal aangemaakt voor evenementen en gevechten die met de dobbelstenen in de praktijk worden gebracht. In principe is het gewoon een topic zoals alle anderen; acties en dergelijke worden uitgeschreven - maar het enige verschil hierin is dat het een gevechtstopic is met een monster als tegenstander die door Fate wordt bespeeld. Door de dobbelsteen te rollen na iedere post (die je kunt zien als je beurt in het gevecht) komt er een willekeurige actie uit die effect zal hebben binnen het gevecht (bijvoorbeeld: als je op een zwaardje komt, heb je een succesvolle aanval, en kom je op een schildje, dan blokkeer je een aanval). Verder wordt Fate ook gebruikt voor andere evenementen waar de dobbelsteen wordt gebruikt en waarin kansen een rol kunnen spelen. Voor nu zou ik me hier inderdaad nog niet te druk over maken ; )  
• Je mag je fantasie hierin de vrije loop laten, maar omdat ieder karakter op afwisselende momenten op de school aankomt, is er geen sprake van een ceremonie of iets dergelijks.
• Ik verwijs hier terug naar Zacks uitleg. Je mag zelf weten of je karakter nog een beetje op de basislijn staat - maar er is uiteraard wel verschil. Wat je wel en niet kunt en waar ongeveer je niveau ligt, kun je bepalen aan de hand van de rangen. Zoals je ziet heeft Grimm Recruit als rang onder zijn avatar. Als je op dit profiel kijkt, zie je de Novice-rang staan. Drake heeft door middel van het voltooien van missies, succesvolle gevechten en geleerde spreuken genoeg punten verzameld die hem een rang hoger hebben gebracht. Dit soort promoties bepalen je kracht, maar dat ligt verder natuurlijk ook aan je schooljaar: een eerstejaars kan een zesdejaars niet zo eenvoudig vloeren. Slim gebruik van spreuken en technieken in een gevecht kan ook voor overwinningen zorgen. Hierin moet je het gewoon een beetje reëel proberen te houden c:
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Gesponsorde inhoud



Paar vraagjes UTL8oxA PROFILE
Paar vraagjes UTL8oxA MAGICIAN

Paar vraagjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar vraagjes   Paar vraagjes Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Paar vraagjes

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Een paar vraagjes
» Vraagjes.
» Een paar kliekjes
» Een paar vragen!
» [+] Een (paar) topic(s)!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  ::  :: Vragen-