PortalIndexGoing Deep with Manon HpD5UwnGoing Deep with Manon 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Going Deep with Manon

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hisashi
.
.
Hisashi

Going Deep with Manon UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : M'non
Posts : 371
Going Deep with Manon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark & Water
Klas:
Partner:

Going Deep with Manon Empty
BerichtOnderwerp: Going Deep with Manon   Going Deep with Manon Icon_minitimema feb 09 2015, 14:03

Zoveel kijk ik niet naar Discovery hoor. *fluit onschuldig*

Ik weet niet of dit een heel relevante of makkelijke vraag is, maar ik vroeg het me af, hoe zit het met de dagen en jaren over de zeven planeten?
Omdat iedere planeet een eigen route heeft rond de zon of dat mag ik hopen xD, heeft iedere planeet dus ook een eigen snelheid waarmee deze het rondje maakt. Zo zal Erd -ik roep maar wat en ga er even vanuit dat de dagen overal 24 uur duren- 900+ dagen erover doen 1 rondje af te leggen, terwijl Puffoon het voor elkaar krijgt in maar 100+ dagen (overigens wel heel minimaal genomen), om dan nog maar even te zwijgen over Nova & Shadra. Is het dan dus zo dat alle planeten hun eigen jaartelling volgen, een eigen kalender met eigen maanden hebben (zou eventueel leuk kunnen zijn om met de leden in elkaar te zetten), of wordt het allemaal algemeen geregeld en wordt de jaartelling gebaseerd op het rondje dat SSA maakt rond de zon? (een reden daarvan zou kunnen zijn omdat alle LM's daarheen gaan, I dunno. Zou trouwens wel handig zijn om in ieder geval leeftijden deze telling te laten volgen om nodige hoofdpijn en verwarring te voorkomen. Waarom en hoe laat ik aan de creativiteit van iedereen hier over cx)
En dan nog iets wat voor nog meer hoofdpijn gaat zorgen: daglengtes. Zijn de daglentes overal ongeveer hetzelfde of zit hier verschil in? Voor zover ik weet zou het logisch zijn als in ieder geval Puffoon vrij traag is en lange dagen heeft (zorgt voor veel wereldwijde, stevige winden en veel (regen)wolken) en Razen de snelheidsduivel is van Kovomaka (zorgt voor intense hitte), because f*** logic. Nu ben ik geen expert op dit gebied, maar zover ik weet is dat een planeet mogelijk leven kan huizen buiten de zogeheten 'habitable zone' en dichter bij een ster kan staan als de dagen korter zijn (met de juiste condities ofcourse). Of dat vice versa werkt weet ik niet en hoe kort de dagen moeten zijn ontgaat me ook, maar hey, we can also blame everything on magic and move on xD

Als de daglentes verschillen tussen de planeten kan dit ook een leuke toevoeging zijn voor de RPG. Leerlingen en het andere zooitje zouden dan de eerste paar dagen (of eerste week/weken) van hun aankomst vrij hebben van de lessen/werk om te wennen aan het dagritme en bijna permanent halfdood zijn of 24/7 door feesten xD Which would be stupid since they have to catch up with that all that missed sleep.

En dan nog een kleine bijzaak dat overigens niet echt een vraag is: ik neem aan dat Cassia een elliptische baan (denk aan een ei) heeft rond de zon? Ik zie niet hoe de planeet anders het halve jaar helemaal bedekt is met ijs en het andere een waterpretpark is, but then again, which year do we go by?
En dan een nog kleinere bijzaak dat totaal irrelevant is: als Cassia een elliptische baan heeft, zou het zo kunnen zijn dat de planeet eens in de zoveel jaren/eeuwen/millennia in de lucht van een andere planeet zichtbaar is en vice versa en hier allemaal legendes rond zijn gemaakt en enorme feesten/festivals worden gehouden vanwege de effecten die dit met zich meebrengt?

Yeah, this is the stuff I think about at night Stare

Excuses voor mogelijke hoofdpijn en mindfucks xD

- Manon
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Savador
 
 
Master Savador

Going Deep with Manon UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Going Deep with Manon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Going Deep with Manon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Going Deep with Manon   Going Deep with Manon Icon_minitimewo feb 11 2015, 02:01

Ik snap waar je heen wilt met de theorie - echter ben ik bang dat ik hier niet echt een concreet antwoord op kan geven. Het is niet nodig om er zo natuurgetrouw over te denken en je hersenen te pijnigen :3
Natuurlijk is Kovomaka een andere wereld dan de onze; misschien gaat het er wel heel anders aan toe wat betreft de astronomie, wie weet! Misschien, omdat het overbodig is om het uit te denken. SSA is nog altijd fantasy-based, en vooral gericht op de vrijheid die je er hebt met je personage. Ik denk daarom ook dat het een complexe bedoening gaat worden om rekening te houden met verschil in maanden, de duur van dagen, schrikkeljaren, noem het allemaal maar op, per planeet. Vooral als je nagaat dat het voor een nieuw lid al vrij verwarrend kan zijn met alle planeten en de bijhorende magiesoorten alleen al. Net als dat je de zeven magiesoorten hebt; dan zou je daar ook scheikundige verklaringen voor moeten hebben. Dat zou je eigenlijk niet moeten doen met zo'n RPG concept. Dat haalt de magie zelf en het mysterie eromheen weg. En that's no fun. Het is precies de bedoeling dat dat behouden wordt ^^  
Om toch nog een uiteindelijk antwoord op je vraag te geven: waarschijnlijk is het het beste is om gewoon maar aan te nemen dat alles op Starshine en de bijplaneet waarop ze staat, algemeen genomen wordt, zodat we voor iedereen een vaste jaartelling aan kunnen houden. Ten slotte komen er personen van her en der naar een magische school zoals Starshine om de magie te leren begrijpen, iets dat door de aderen van die wereld vloeit en op iedere planeet gonzend aanwezig is als een onbegrijpelijke en raadselachtige, abstracte bron. Alles in het alledaagse leven is al normaaltjes genoeg, right?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Hisashi
.
.
Hisashi

Going Deep with Manon UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : M'non
Posts : 371
Going Deep with Manon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark & Water
Klas:
Partner:

Going Deep with Manon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Going Deep with Manon   Going Deep with Manon Icon_minitimewo feb 11 2015, 22:22

Als het op dit soort dingen aankomt kan ik een beetje te enthousiast worden ^^'7 maar je hebt een punt. Had er ook even niet bij stilgestaan hoe dat voor nieuwe leden zou moeten zijn, maar ik ben hier weleens een beetje tegenaan gelopen in de rpg, dus van daar de vraag. Maar nu is het wel duidelijker. Thanks~

Oh en dan heb ik nog een klein vraagje, maar die zal ik even via pb sturen ;3

Edit: nevermind~
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Savador
 
 
Master Savador

Going Deep with Manon UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Going Deep with Manon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Going Deep with Manon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Going Deep with Manon   Going Deep with Manon Icon_minitimeza feb 14 2015, 20:47

Alrighty, graag gedaan! :3
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Gesponsorde inhoud



Going Deep with Manon UTL8oxA PROFILE
Going Deep with Manon UTL8oxA MAGICIAN

Going Deep with Manon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Going Deep with Manon   Going Deep with Manon Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Going Deep with Manon

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Manon HIER!
» deep Cerulean [ Light ]
» Deep inside me... (open)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  ::  :: Vragen-