PortalIndexNew places.. New friends.. [Syl] HpD5UwnNew places.. New friends.. [Syl] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 New places.. New friends.. [Syl]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Horatio
..
..
Horatio

New places.. New friends.. [Syl] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Sergeant Pepper Puppycat
Posts : 56
Points : 0
New places.. New friends.. [Syl] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air & Dark Magic
Klas:
Partner:

New places.. New friends.. [Syl] Empty
BerichtOnderwerp: New places.. New friends.. [Syl]   New places.. New friends.. [Syl] Icon_minitimema jan 12 2015, 23:23

De mensenwezens staarde. Dat hadden ze altijd gedaan. En wie kon het ze kwalijk nemen. Ze waren onbelangrijk en vermoedelijk hadden veel van hen een net zo onbelangrijk leven. Nieuwe vreemde en soms zelf enge dingen, de categorie waar hij onder bestempeld werd, waren dan een heerlijke uitvlucht. Dus Sýmvoulos liet ze staren. Hij moest er maar aan wennen vond hij zelf. Al werkte het hem wel enorm op zijn zenuwen. Het feit dat hij zich dan ook in zo’n vreselijk vliegend koekblik bevond maakte het er niet beter op. Hij haatte technologie. Het was.. onnatuurlijk. Voor deze vliegende dingen kon hij dan nog enige waardering voor opbrengen, omdat hij anders nooit zover had kunnen komen. Dan kon hij zichzelf nu niet ‘Sýmvoulos Satyr! Adviseur van de heer/vrouwe van de Aarde!’ noemen. Maar al die andere walgelijke elektrische troep die door die starende wezens gemaakt werden! Niet in zijn buurt! Een vreemd rattelend gorgelend keelklanken klonken toen het grote wezen zich opdraaide. Hij had dat altijd al gedaan, zolang hij zich kon herinneren. Vreemde keelklanken en rattelende geluiden van achter uit zijn keel. Hij had het zelf niet eens door, maar het maakte hem er niet minder eng op. Zijn gigantische horens bleven bijna haken in het bagage rek en mensen hapte verschrikt naar adem want “Het” kwam weer in beweging. Zijn dierlijke grijsblauwe ogen wende zich met een lichtelijke paniek glans, die hij sterk probeerde te onderdrukken, weg van de mensenwezens. Het voelde veel te onstabiel in die krappe ruimte en met twee houterige stappen, wist hij moeizaam de ruimte tussen hemzelf en een jongeman te verkleinen. De knul leek de enige te zijn die niet getrokken werd door de aparte verschijning die Sým was. “Meester Vidal.. zijn we er bijna?” vroeg de faun met een zwaar Grenaans accent. Vidal draaide zich naar hem toe en bleef even stil, alsof hij probeerde uit te vogelen wat het wezen precies tegen hem gezegd had. “oh.. We zijn er bijna. Die planneet daar, daar is de academy. De faun knikte en weer klonk het ratelende keelachtige geluid. Het zou niet lang meer duren voor hij zijn levensdoel kon vervullen.

Eindelijk kwamen ze aan en shuttle lande netjes op het landingsplatform van Starshine Academy. Zonder de onbekende mensenwezens de tijd te gunnen zich goed en wel voor hem uit de voeten te maken stampte de faun snel de shuttle uit. Waarbij hij verschillende mensen, die verontwaardigingen uiten in de vorm van vervloekingen of gegil, omver liep. Niet belangrijk. Sýmvoulos moest de shuttle uit. Hij wilde adem halen en de grond onder zijn houtachtige hoeven voelen. Tot zijn grote teleurstelling was zijn eerste stap niet op een zacht bed van gras of een mossige vochtige bosgrond. Zelfs niet een droge maar warme laag zand. Maar alles was beter dan dat verschrikkelijke metaalachtige vloer, of wat het dan ook moest voorstellen. Zelfs deze stenenvloer, waar hij nog de deeltjes aarde in kon voelen. Hij strekte zijn rug, wat een zacht krakend geluid gaf en schudde zijn grote kop. Waarbij zijn geitachtige oren even mee flapte. Vidal kwam naast hem staan met twee koffers in elke hand en keek op naar het grote wezen dat met zijn afwezige blik de omgeving in zich opnam. “Hier neem ik afscheid van je Sýmvoulos. Ik wens je veel succes met je nieuwe functie,” zei de jongen vriendelijk. De faun boog voor hem “Ik ben u uiterst dankbaar voor uw hulp goede meester Vidal. Mocht u ooit mijn hulp nodig hebben.. u en uw broer en zus zijn altijd welkom. Ik zal uitkijken naar ons weerzien.” Sprak de faun eerbiedig. “Ik ook Sýmvoulos. Ik zal het onthouden. Tot weerziens mijn vriend,” Sýmvoulos knikte enkel nog en de jonge man vertrok met zijn koffers, richting een andere shuttle om zijn handel verder mee te nemen. En toen was het grote wezen alleen. Of nou ja, zo voelde het. Hij werd omgeven door een hoop mensenwezens – schijnbaar was dit hun spitsuur – maar Sýmvoulos schonk hem geen enkele aandacht. Wat andersom juist weer niet het geval was. Veel mensen keek verbaast en angstig op als ze hem zagen en liepen met een grote boog om hem heen. Niet zo gek ook. De faun stak bijna een volle meter boven alle hoofden uit. Zonder bagage, wat kon een wezen als hij nou nodig hebben, liep hij het platform op richting het grote kasteel. Opeens trok een bepaalde geur zijn aandacht. Het eerste wat zijn aandacht wist te trekken op deze plek. Hij had het nog nooit geroken, maar hij wist van wie het was. Deze geur had een sterke magische kracht. Veel sterker dan de nietige mensen met hun vieze geuren. De mensen vulde zijn neus enkel met zweetlucht en darmgassen. Een walgelijke mengeling, nog erger dan de stinkmoerassen op Gren. Maar deze nieuwe geur had dat niet. Het rook dierlijk en magisch en hij kon met grote zekerheid vaststellen dat hij niet de enige adviseur was die zich op dat moment op het platform bevond. Het duurde ook niet lang voor hij de andere in het vizier had. Hij kwam in beweging. Houterig en iet wat voorover gebogen, waarbij de mensenwezens als de rode zee uiteen vielen om uit zijn buurt te blijven. “Mijn waarde collega,”de faun kwam tot stilstand voor de neus van het meest harige mensen wezen dat hij ooit gezien had en boog diep voor hem.    



~For my dearest Sylvester
Terug naar boven Ga naar beneden
Sylvester

Sylvester

New places.. New friends.. [Syl] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Moonmoon
Posts : 54
New places.. New friends.. [Syl] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Wind
Klas: Haha, that's funny~
Partner: Alex, he lives in my hometown.

New places.. New friends.. [Syl] Empty
BerichtOnderwerp: Re: New places.. New friends.. [Syl]   New places.. New friends.. [Syl] Icon_minitimedi jan 13 2015, 20:22


Het was een koude dag, vogels vlogen rond en het was een ontspanne sfeer, maar er waren veel mensen te vinden die rond elkaar gedromt waren bij grote voertuigen. Ze zag knuffels, mensen elkaar zoenen, stelletjes elkaar nog even stevig vasthouden. Tranen die over wangen biggelde en gelukzalige blikken van mensen, hoe ze elkaar veel plezier wenste, dat ze contact zouden houden. Vele die op vakantie waren geweest en nu terug naar de school gingen. Voor een was het de eerste keer, want nog nooit eerder had hij er een van zijn poten neer gezet. Niemand nog kende hem daar, niemand wist zijn naam of wat hij kwam doen. Wat hij wel zou doen was opvallen, net als nu. Met grote ogen keken verschillende mensen naar een figuur dat een warme vacht droeg. Hoe zijn hele lichaam een anatomie mix was van een dier en een mens, een overmatige grote kat zou je het kunnen noemen. Alleen het was veel meer dan dat, want op zijn kop vielen de slierten bruin haar naar beneden langs de rode vriendelijke ogen. Puntige oren waar wit haar uit stak, een mooi bekje met scherpe tandjes. Hij droeg gewone kleren omdat hij dan probeerde iets minder op te vallen, een grijs shirt met zwart vest en donkere spijkerbroek. Zijn poten paste niet in normale schoenen dus die staken gewoon als tijgerklauwen er onder uit. Alleen in zijn broek zat een gat geknipt om zijn lange gestreepte staart erdoorheen te laten komen, die krulde en zenuwachtig bewoog. Dit wezen, deze persoon droeg de naam Sylvester. Een arrogant of hooghartig iemand was hij niet, juist in tegendeel. Hij zou altijd voor anderen opkomen wanneer dat nodig en door het vuur gaan voor de gene waarvan hij hield. Sylvester keek naar zijn koffers, hoe ze in de shuttle werden gezet door de mensen in pakjes. Hij beet even op zijn lip, keek moeilijk. Om zijn schouder lag een zwarte harige arm, de persoon keek naar hetzelfde als Sylvester. ''Je weet zeker dat je alle bij je hebt? Niks vergeten van thuis? Ik had die onderbroeken voor je gewassen.'' Syl keek zijn vriend aan met een bedenkenlijk gezicht. ''Alex, lieverd, je lijkt mijn moeder wel. Niet zoveel zorgen maken, I'll do fine.'' Alex liet een zacht bezorgd jankje horen en pakte nu de schouders van Sylvester beet. ''Maar watnou als die ongeregelde leerlingen, je helemaal betuttelen, of dat ze niet met hun magie kunnen omgaan, en je weet hoe ik denk over haarkleuring, het droogt daar zo van uit!'' Sylvester grinnikte. Alex glimlachte ook en in de ogen van zijn liefde stond het vertrouwen dat hij nodig had voor deze reis. ''Ik weet dat dit mijn doel is, ik moet dit doen. Ik zal je schrijven wanneer ik kan.'' Alex draaide zijn lieve zwarte oortjes en snuffelde tegen zijn kin met zijn neus. ''Als je dat maar doet, ik zie je volgende vakantie. Ik heb vertrouwen in je, jij avontuurlijke haarballetje van me. Ga ze maar helpen.'' Syl kreeg een brok in zijn keel en sloot Alex in zijn armen, ze knuffelde elkaar alsof het de laatste zou zijn. ''Pas goed op jezelf.'' Syl glimlachte. ''Jij ook. Ik ga je missen.'' Alex wreef in zijn ogen. Hij hoorde het geluidsignaal en nadat Syl zijn neus over die van Alex had gewreven sprintte hij gelijk naar de ingang van de shuttle, voordat hij zou vertrekken. Toen hij in de shuttle was, die er erg lux uitzag legde hij zijn groene rugtas in het bagage rek. Daarna zocht hij een plekje en ging rustig zitten. Over het algemeen was hij geen fan van deze shuttles, maar hij kon zich er gelukkig wel gewoon in ontspannen. Met een zacht gespin viel Sylvester in slaap, hij had nog een lange reis voor de boeg.

Hij was even later toen ze bijna aankwamen wakker geworden, had de prachtige school van bovenaf kunnen bekijken, kon niet wachten om het in de ronte te vliegen en te ontdekken. Met een luid geraas, geweld en geluid kwam de shuttle neer. Toen alles veilig en goed was konden de passagiers naar buiten komen en dat deden ze zeker, in een ongeduldig gedrom probeerde de mensen naar buiten te kruipen, met z'n allen tegelijk omdat iedereen gemiste geliefde had. Sylvester wachtte echter in zijn stoel, zat met een simpel glimlachje te kijken naar de wezens die zo vluchtig en snel naar buiten moesten. Syl had alle tijd, hoefde niet per se als eerste te zijn, dat hij uit de shuttle kwam was dat wat hij wilde, maar of dat nu lang of kort duurde boeide hem niet zoveel. Toen het was rustiger was, pakte de anthro zijn tas en stond op, om vervolgens de tas over zijn rug te gooien en op zijn dooie gemakje de shuttle uit te stappen. Hij liep het zonlicht tegemoet en keek omhoog naar het reizende machtige gebouw waar hij de komende tijd zou verblijven. Hij keek uit over de mensen die al de school in stroomde, of nog even stonden te praten. Hij zag hoe vrienden elkaar in de armen vlogen, collega's elkaar de handen schudde en zoveel andere herkenning. Ook, wat hij wel aandoenlijk vond, waren de eerstejaars leerlingen die of bang, of over enthousiast bij een Leeraar bij elkaar waren getrommeld. Sylvester grinnikte even binnensmonds. Hij keek naar een wezen dat hem al eerder was opgevallen, was hij ook erg interessant vond, omdat hij het nooit eerder had gezien. Maar hij kende het gevoel heel goed om aangegaapt te worden, dus Sylvester keek hem gewoon eventjes aan, verder niet. Alleen tot zijn verbazing zag Sylvester nu weg dat de vreemdeling zijn kant op kwam, Syl keek vriendelijk. Hij was erg lang en stak ruim boven alle mensen uit, ook ruim boven Sylvester die daarom een beetje opkeek toen de faun voor hem stond. Die maakte een respectvolle buiging naar Syl. “Mijn waarde collega,” Sylvester glimlachte en uit respect naar het andere mythische wezen maakte hij nu ook een buiging naar zijn collega met zijn arm tegen zijn borst. Daarna keek hij op met heldere ogen naar hem, hij die half uit boom bestond maar Syl vond het een prachtig schepsel. Zijn geur deed Sylvester denken aan de oude bossen in Gren, waar hij de eerste twee jaar van zijn leven was opgegroeid en later wel eens terug was geweest. Alleen hij rook daarbij ook erg veel van aarde, Erd paste beter erbij, Sylvester zou er nog wel achter komen waarom dit was. Een andere geur was wel duidelijk te herkennen, die van een adviseur, die de ander ook duidelijk bij hem had herkend. ''De naam is Sylvester, collega. Wees welkom op Starshine Academy, al kom ik hier ook pas net aan.'' zei de halve kat vriendelijk terwijl hij met zijn staart bewoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
Horatio
..
..
Horatio

New places.. New friends.. [Syl] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Sergeant Pepper Puppycat
Posts : 56
Points : 0
New places.. New friends.. [Syl] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air & Dark Magic
Klas:
Partner:

New places.. New friends.. [Syl] Empty
BerichtOnderwerp: Re: New places.. New friends.. [Syl]   New places.. New friends.. [Syl] Icon_minitimedo jan 15 2015, 22:14

Tussen al deze mensen was het niet moeilijk om de faun te ontdekken. Het beest – als je hem al zo kon noemen – was maar liefs 2,5 meter lang. Voor hem gaf dat altijd iets rustgevend, in mensenmassa’s als deze. Niet dat hij al veel van zulke groepen had meegemaakt. In het verleden kwam hij zelden onder de mensen. En als hij dat wel deed dan waren het vaak maar kleine groepjes. Het was best ontzagwekkend als je je realiseerde hoeveel mensen er eigenlijk op deze school waren. Een heel leger en dat hele leger stond nu zo’n beetje met zijn alle op het lanceringsplatform. Met de dierlijke instincten die Sýmvoulos bezat, vooral zijn vluchtinstinct, kwam dan ook erg naar boven. Maar hij kon ze onderdrukken, want er waren nog geen echte bedreiging. En het feit dat hij zo lang was zorgde ervoor dat hij zich boven alle andere voelde. Al die kleine behaarde schedels om hem heen leek net een straat met kinderkopjes. Hij zou er zo overheen kunnen lopen, als ze niet al als een stelletje schapen opzij rende. Alsof hij een of andere angstaanjagende herders hond was. Zo’n hond die hij wel eens had gezien van ver. Als die bange herders zijn bossen weer durfde te betreden werden ze vaak vergezeld door die honden. Maar dat was al weer honderden jaren geleden.. wie weet waren die dieren al weer uitgestorven of verwilderd–
oh wacht.. laat maar. Daar loopt een hond..
In iedergeval niet genoeg dreiging. Al die geuren waren wel vreselijk verwarrend voor hem. Op Gren had iedereen hetzelfde geroken. Op Erd ook. Hier waren zoveel verschillende culturen bij elkaar dat hij er van moest niezen. Gelukkig was er één geur die alles een beetje leek te overheersen. Niet omdat hij stonk, maar omdat zijn magie veel grootser was. Zelfs machtiger dan sommige leraren. Niet machtiger dan de zijne. Daar had deze pup nog niet lang genoeg voor geleefd. Sýmvoulos was nieuwsgierig geweest wie deze andere Adviseur dan was. Hij had hem al gauw gevonden en begroete hem met een buiging. Een soort katachtige mensenwezen. Hij had één keer eerder zoiets in zijn bossen op Gren gezien. Al was het maar van ver. De adviseur boog ook voor hem, iets wat Sýmvoulos zeker gewaardeerd had.. áls hij een mens was.
Zijn ene geitachtige oor draaide weg bij het horen van iets… een gerinkel? En toen… een geur. Zijn neusvleugels verwijde zich en met een ruk draaide zijn hoofd, met de zware horens, om en er klonk een laag geratel diep uit zijn keel. Zijn ogen, die wagenwijd opstonden, speurde de menigte af zijn neus volgend, weer klonken zijn onbewuste keelklanken.
Nog voor de jongen weer overeind gekomen was had de faun zich al weer om gedraaid en was weg gesneld, achter de verrukkelijk geur aan. En daar vond hij de bron van die verrukkelijke dampen.
Een slimme zakenman had zijn hotdog kraampje vandaag op de perfecte plek gezet. Namelijk midden op het platform. Honderden hongerige kindertjes zouden vandaag terug komen, na een lange reis met de shuttle. Maar nooit had de man verwacht dat al die hongerige kindjes die nu om zijn kraam heen stonden opzij zouden springen omdat er een gigantische geitachtig wezen aan kwam rennen. Sým zag de kindjes niet eens. Alleen die verrukkelijke broodjes, waar die godelijke geur vanaf kwam. Een geur die Sým nog nooit geroken had. Bij het kraampje graaide hij naar het eerste beste broodje hotdog, die hij eerst aandachtig begon te besnuffelen, om het vervolgens in zijn mond te proppen. Verrukkelijk! De zakenman staarde ontzet naar zijn handelswaar dat in een rap tempo weg gegeten werd door het vreemde beest. Opeens realiseerde hij zich dat het dier al zijn geld zat weg te eten. “Hey! Stop daarmee!” Hij greep het broodje, waar de faun net een hap van wilde nemen, uit de lange dunne vingers en keek het beest kwaad aan. Op hetzelfde moment gaf de faun hem een deadstare. Zijn aparte gelaat staarde de man furieus aan, waarbij het wit van zijn oog te zien was. Hij snoof diep en agressief als een wilde stier. Het leek erop alsof de faun hem elk moment aan kon vliegen, als een wilde bok. De man schrok daar zo van dat hij het broodje met een hoog schril gilletje liet vallen en maakte dat hij weg kwam. Sýmvoulos greep het gevallen broodje en bleef ongegeneerd verder eten, met een grote groep geschrokken toeschouwers om hem heen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



New places.. New friends.. [Syl] UTL8oxA PROFILE
New places.. New friends.. [Syl] UTL8oxA MAGICIAN

New places.. New friends.. [Syl] Empty
BerichtOnderwerp: Re: New places.. New friends.. [Syl]   New places.. New friends.. [Syl] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

New places.. New friends.. [Syl]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» new places
» Who needs friends anyway [OPEN]
» Perhaps we can part as friends||Lie
» Darwin & Friends
» GZ friends and enemy

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Launching Platform-