PortalIndexcuriosity killed the Image [ OPEN ] HpD5Uwncuriosity killed the Image [ OPEN ] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 curiosity killed the Image [ OPEN ]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hero
.
.
Hero

curiosity killed the Image [ OPEN ] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Henk.
Posts : 425
curiosity killed the Image [ OPEN ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Lots of Light and a pinch of Air
Klas: //
Partner: it's such an Ignorant bliss, when the whole Fucking world wants to be like Me.

curiosity killed the Image [ OPEN ] Empty
BerichtOnderwerp: curiosity killed the Image [ OPEN ]   curiosity killed the Image [ OPEN ] Icon_minitimevr nov 14 2014, 00:43

Nee, dit was niet hoe hij normaliter zijn vrije dagen besteedde – maar hij kon het niet langer onderdrukken. En zoals hem betaamde schoof hij de schuld weer eens lekker op iemand anders en dus niet op zijn eigen nieuwsgierigheid; het was de schuld van Bonnie, als zij haar werk als docent goed had gedaan zat hij nu niet met dat nare gevoel. Alles wat ze erover wist, bla bla bla en pas de volgende les correcte info? Ze kon hem de pot op, dat trok hij dus gewoon niet. Twee dagen lang had hij het onderdrukt, had er zelf nog over nagedacht, maar hij wilde het gewoon zeker weten. Verdorie.
Vandaar dat hij nu als een of ander duister figuur door de gangen sloop (als een of andere drugsdealer yo). Hij had een capuchon over zijn hoofd getrokken en checkte iedere keer of er niet iemand was die hem kon schaden als ze hier achter kwamen. Want hij in en bibliotheek, met ook als echt doel om informatie te halen uit boeken? No way. Dat zou het plaatje wat hij voor zichzelf had geschetst helemaal verpesten.

Zo stil mogelijk als hij kon sloop hij de bibliotheek in, iets wat de vrouw achter de balie ergens wel kon waarderen omdat mensen meestal met deuren smeten. Hij schonk haar een vage en gehaaste grijns, ervoor zorgend dat ze hem alsnog niet bij zich zou roepen voor iets van een pasje of zo – want tja… Zijn gezicht kon je nou niet zo goed zien door die capuchon. Snel verstopte hij zich tussen de vele kasten gevuld met boeken, leunde eventjes tegen eentje en slaakte een zucht – waarom was hij bleef hij toch zo’n nieuwsgierige oen als het erop aankwam?
Door zijn ervaring met bibliotheken was het ook geen moeite om op de afdeling te komen waar hij moest zijn, natuurlijk was deze bieb erg groot – maar hé: het principe bleef hetzelfde. Boeken waren ook snel gevonden; vijf die volgens hem wel de antwoorden konden bevatten en nee het waren geen dunne boekjes die je uitkoos omdat je iets moest lezen (Nederlands durr).
Na onnodig veel rondjes te hebben gelopen vond hij een goed verstopt plekje, waar niemand was. Voorzichtig legde hij de boeken neer, wilde geen aandacht trekken door ze er luidruchtig neer te gooien. Net zo voorzichtig ging hij zitten, pakte het eerste boek erbij en begon erin te zoeken – maar hij stopte alweer snel: iemand anders was aan dezelfde tafel gaan zitten. Shit, fucking, hoeren … Kut. Hij had deze plek nog wel zo zorgvuldig uitgekozen en toch had iemand hem gevonden en besloten om hem te pesten of zo. Opkijken deed hij echter niet, probeerde zich te concentreren op de woorden in het boek – iets wat moeilijk ging.

OOC; Wie o wie wilt Hero 'pesten' :'D ?
En ja dit postje is aan de korte kant, maar ik ben slecht met beginsels ~
Terug naar boven Ga naar beneden
KC

KC

curiosity killed the Image [ OPEN ] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Margelique
Posts : 322
curiosity killed the Image [ OPEN ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark
Klas: ~
Partner: /

curiosity killed the Image [ OPEN ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: curiosity killed the Image [ OPEN ]   curiosity killed the Image [ OPEN ] Icon_minitimema nov 24 2014, 22:42

-Mag ik?  :Y  

Boeken. Eindelijk. Het had eeuwen geduurd voor ze die verdoemde bieb had gevonden, maar eindelijk was hij daar. Rust, stilte. Geen krijsende kinderen en jongeren. Alleen boeken, en een nog een paar individuen die de heerlijke rust hadden opgezocht van de bibliotheek. Het verbaasde haar niks. In die paar dagen dat ze hier op school zat had ze al hoofdpijn gekregen van al de drukte, laat staan als je hier al jaren op school zat. Op een gegeven ogenblik moest je het haast wel beu worden. Langzaam slenterde ze naar binnen, en knikte ze even kort naar de bibliothecaresse die terugknikte. Ze torende met haar lange figuur ver boven het vrouwtje uit, wat er voor zorgde dat ze KC een beetje beangstigend aankeek. Of kwam het omdat haar gezicht niet al te vrolijk zat, en ze eruit zag alsof ze zo uit een steegje was gestapt. Ze droeg een zwart capuchon vest, een grijze, gescheurde skinny jeans en donker rode gympen. De zwarte beanie die ze op haar hoofd had bedekte haar oren, en half opgeschoren haar en zorgde ervoor dat haar pony de helft van haar gezicht bedekte. Ze zag er niet echt uit als een type om rust te zoeken in de bieb. Eerder als iemand die een mes aan je keel zou zetten om je van je portemonnee te beroven. Een vertekend beeld dus.

Zo langzaam als ze binnen was geslenterd, slenterde ze ook langs de eindeloze rijen boeken die zich bevonden binnen in de behaaglijke ruimte. Het gaf haar het gevoel alsof ze eindelijk even ergens thuis hoorde. Niemand die haar beoordeelde op haar gedrag of uiterlijk. Alleen zij, op een romantische date met eindeloos veel boeken. Hier en daar nam ze een boek uit de kast, bladerde erdoorheen om het vervolgens weer op zijn plek terug te zetten. Enkele boeken leken haar interessant genoeg om verder te bekeken te worden, en zo werd de stapel boeken die ze met zich meezeulde steeds groter en groter. Na er een hoop verzameld te hebben zocht ze een tafel achteraf, en nam voorzichtig plaats zonder ook maar een enkel geluidje te maken. Langzaam begon ze de boeken te bestuderen tot ze in de gaten kreeg dat ze niet de enige was. Langzaam keek ze op, met een opgetrokken wenkbrauw en bekeek de persoon bij haar aan tafel. Een jongeman met zwart haar, die ook en hoop boeken had verzameld aan de tafel had naar haar gekeken, maar snel zijn blik weer op het boek voor hem gevestigd. Ze volgde de bewegingen die hij maakte even, maar richtte na een tijdje haar blik weer op haar boek. Waarom. Waarom moest uitgerekend zij nu weer plaats nemen aan een tafel met een persoon eraan. Ze was hierheen gegaan om te ontkomen en zo'n beetje alles en iedereen en nu was ze door haar onoplettendheid toch weer in een situatie beland waarin ze het niet kon maken geen sociaal contact te leggen, nu ze hem een paar minuten had zitten bekijken. Even zuchtte ze, terwijl ze tuurde naar de regels in haar boek. Vervolgens keek ze weer naar de jongen, terwijl ze zo zacht mogelijk sprak. 'Wat lees je, als ik vragen mag?' Ondanks dat haar stem redelijk vriendelijk klonk, voor haar doen, stond haar gezicht alsof ze hem zou gaan opeten. Waarschijnlijk zou het er voor zorgen dat hij een vreemde eerste indruk van haar zou krijgen, maar dat kon haar weinig schelen. Ondanks dat ze zelf zo stom was geweest om hier te gaan zitten moest hij niet denken dat ze nu zou gaan doen alsof ze was zoals de rest van de school.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hero
.
.
Hero

curiosity killed the Image [ OPEN ] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Henk.
Posts : 425
curiosity killed the Image [ OPEN ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Lots of Light and a pinch of Air
Klas: //
Partner: it's such an Ignorant bliss, when the whole Fucking world wants to be like Me.

curiosity killed the Image [ OPEN ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: curiosity killed the Image [ OPEN ]   curiosity killed the Image [ OPEN ] Icon_minitimedi nov 25 2014, 15:25

Een goed oplettend persoon had het wel gemerkt. Het enige waar iets aan af was te lezen waren zijn handen, eentje naast het open boek geplaatst, de ander gleed met een vinger langs de inhoudsopgave. Als je opzoek was naar informatie uit een dik boek was de inhoudsopgave je beste vriend, of een eventuele termenlijst achterin – maar dat meestal zijn plan B.
De spieren die zich aanspanden in zijn handen wanneer de ander daadwerkelijk was gaan zitten en ook nog eens onnodig lang naar hem keek. Hij moest zich inhouden om niet te schreeuwen dat dit een bieb was en dat je daar komt om te lezen voor plezier, informatie te zoeken, te leren – noem het maar op – maar niet om te praten. Wellicht was het een of andere bimbo die verdwaald was en de concentratieboog had van een fruitvlieg en dat zou laten blijken door haar bek op en te trekken en allemaal onzin eruit te laten lopen.

Het enige wat hij eventjes snel deed was zijn ogen ten hemel slaan, keek door de donkere plukken door naar de persoon aan de overkant – want hij bleef nieuwsgierig, té nieuwsgierig naar zijn zin. ‘kay, de ander was niet blond dus kon het geen grote bimbo zijn… Dan kon hij het ergste scenario ook al loslaten en zich weer focussen op zijn boek; had een onderwerp gevonden wat misschien meer duidelijk kon geven en wellicht zelfs een antwoord. Dus begon hij te bladeren naar de pagina – hoogstwaarschijnlijk erg luidruchtig, enkel en alleen om de ander te irriteren in de hoop dat deze weg zou gaan.
“Wat lees je, als ik vragen mag?”
O nee. Nee, dat was niet net gebeurt. Hij hapte één maal naar adem en vervolgde uiteindelijk de zin waarmee hij bezig was. Vinger gleed weer netjes onder de woorden door die hij las, een kleine gewoonte die hij door de jaren heen had ontwikkeld. Hij kon dit wel.
Nee.
Hij kon dit niet. Niet als de ander zo stom naar hem bleef kijken, dwong gewoon een antwoord uit hem op deze manier. Langzaam hief hij zijn handen een beetje op en maakte aanstalten om er hard mee op de tafel te slaan, maar remde op het laatste af en plaatste ze geruisloos op de tafel – realiseerde zich dat het nog steeds het beste was als hij stilletjes bleef en dus geen scene hiervan maakte. Langzaam kwam hij overeind, keek de ander nog steeds niet aan. ‘Als jij het niet doet, doe ik het,’ zijn stem was zacht en normaliter zou zijn houding als verlegen opgevat worden: hij keek de ander niet aan – maar het feit dat zijn stem duidelijk en toonvast was veegde dat beeld geheel weg.
Zijn bleek gleed omhoog, blauwe ogen die fel afstaken door de donkere plukken die ervoor hingen dankzij zijn niet rechte houden (zijn handjes zitten nog op de tafel :3) – negeerde haar blik totaal en keek eigenlijk meer door haar heen dan echt naar haar ogen. ‘Ik ben hier namelijk niet om te praten over allerlei bull shit – I couldn’t give less fucks about you. Dus of je neemt je façade aan boeken mee en gaat iemand anders lastigvallen, of ik ga bij deze weg.’ Hij wachtte eigenlijk niet eens op antwoord, deed het boek dicht en legde het op de stapel waarna hij deze weer van de tafel afhaalde: ‘Ik maak het je wel wat gemakkelijker: ik ga wel en waag het niet om me te volgen.’ Het laatste klonk eigenlijk niet meer als een fluistering, maar eerder als wat gesis dat erop duidde dat hij dichtbij het punt was waarop hij eigenlijk wilde snauwen. En natuurlijk het liefst ook nog een boek tegen het hoofd van de ander gooide, maar dat was zonde.
‘O en ‘t antwoord is trouwens nee. Je mag me niks vragen.’
Daar liet hij het bij, draaide zich om waarna er een triomfantelijke grijns op zijn gelaat kreeg: zo, dat had hij toch netjes opgelost!
(Behalve dat hij nu geen tafel heeft en eigenlijk een soort van heeft verloren dan of zo. Miep.)

OOC; Het is een open topic dus ik kan je moeilijk je rechten ontnemen om hier te posten.
Daarbij zou ik het fijn vinden als je de volgende keer niet mijn vorige post 'bewerkt', als je niet snapt wat ik bedoel moet je maar ff pb'en ~
O en ehm... Yea, probeer hem maar te stoppen I dunno - wees creatief of zo :'D
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



curiosity killed the Image [ OPEN ] UTL8oxA PROFILE
curiosity killed the Image [ OPEN ] UTL8oxA MAGICIAN

curiosity killed the Image [ OPEN ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: curiosity killed the Image [ OPEN ]   curiosity killed the Image [ OPEN ] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

curiosity killed the Image [ OPEN ]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Curiosity~
» Curiosity wins
» < Open > Don't take it away from me!
» Of curiosity and coincidence - Olivia
» It would be fun, they said || Open

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: The Great Hall :: The Library-