PortalIndexSearching for a Friend [Closed] HpD5UwnSearching for a Friend [Closed] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Searching for a Friend [Closed]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Fealwen

Fealwen

Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Jussels
Posts : 287
Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: xI've Done My Homework
Partner: ~Do you agree to the Terms and Conditions?ღ

Searching for a Friend [Closed] Empty
BerichtOnderwerp: Searching for a Friend [Closed]   Searching for a Friend [Closed] Icon_minitimema sep 15 2014, 21:07

Het was moeilijk om de deur achter zich te sluiten en weg te gaan. Ze hoorde zijn pootjes nog langs de deur schrapen, die ze recht voor zijn neus dicht deed. Een paar verslagen blafjes klonken nog, maar die stierven snel uit terwijl ze van haar kamer wegliep, de gang op. Vroeger had ze Bela nooit achter durven laten; ze had de hond nodig voor haar zelfvertrouwen, voor het vermogen hard te durven spreken. Hij was haar steun en toeverlaat geweest; nu was hij dat nog steeds, maar in een veel mindere mate. Nu durfde ze op haar eigen benen te staan. Fealwen kneep haar ogen even dicht, haalde diep adem. Ze voelde nauwelijks zenuwen meer om over deze gangen te lopen, al was ze zoveel jaren weggeweest. Vroeger had ze zich altijd de mindere gevoeld van de andere Magiërs die hier rondliepen, maar tegenwoordig wist ze dat ze één van hen kon worden. Zolang ze haar best bleef doen.
Toch, de arme hond. Hij zat daar nu tussen de dozen; ze had nog niet eens de kans gehad om al haar spullen uit te pakken en een plaatsje te geven. Haar meubels waren er wel; of in ieder geval, de dingen die ze hier had laten staan en die Victoire op haar beurt weer had laten staan. Ze was nooit iemand geweest die veel bezittingen had en de ring die ze vroeger nooit af had durven doen was nu niet meer bij haar. Haar andere bezittingen waren nog ingepakt en hoewel ze ze eigenlijk uit zou moeten pakken, had Feal besloten wat anders te gaan doen. Ze wilde wat herinneringen najagen.

Vanuit de tijd dat ze op Starshine werkzaam was geweest, herinnerde ze zich Flynn nog wel. De heer van de Aarde. Hij had een geschiedenis die op de hare leek; was iemand van wie hij zielsveel hield kwijtgeraakt door het eeuwige leven. Had dingen verloren die zij ook verloren had. Ze wist hoe hij zich gevoeld had en hij wist dat bij haar; het was fijn om gewoon naast hem te zitten en niets te hoeven zeggen. Hij wist immers hoe haar zwaar haar hart was. En nu was ze op zoek naar hem.
Misschien was hij wel weg, had hij andere ambities gekregen. Feal vreesde ervoor dat hij vertrokken was in de jaren dat zij er niet was geweest. Ze was immers vrij abrupt weggegaan, had maar een korte notitie achtergelaten over haar afwezigheid. En toen was ze weg; POEF, de shuttle in en terug naar huis. Toch hoopte ze het, ergens, dat hij er zou zijn. Dat hij de deur open zou doen en naar haar zou glimlachen met die lieve lach van hem.

Ondertussen was ze bij de deur gekomen, veel sneller dan ze gedacht had. Zoals altijd leidden haar gedachten haar zo erg af dat ze haar eigen voetstappen niet eens kon horen. Daar moest ze wat aan doen; dat kon niet gebeuren als ze met haar werk begon! Maar de eerste dag maakte het nog niet zoveel uit; ze was nog niet eens gesettled toch? En de reis naar Cruinne was nu ook weer niet zo lang, al bevond de kamer zich wel onderin de Toren. Fealwen glimlachte voorzichtig tegen zichzelf, toen een verontrustende gedachte zich door haar hoofd boorde. Wat als. Wat als ze aan zou kloppen en er heel iemand anders open deed. Iemand die Flynn nauwelijks meer kende, of iemand die haar niet wilde zien. Wat als- Ze kapte zichzelf af. Genoeg. Ze kon niet uren voor die deur blijven staan; als ze het wilde weten moest ze kloppen. Dus klopte ze aan, probeerde het niet al te zacht te maken. Niet te voorzichtig. 'Kan ik binnenkomen?' Zij ze er achteraan, in de hoop dat haar stem herkenbaar zou zijn voor degene achter de deur. Wie weet.. wie weet was er niet zoveel veranderd als ze dacht.

[&Alexander plzz]
Terug naar boven Ga naar beneden
Alexander

Alexander

Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Henk.
Posts : 63
Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Earth
Klas: //
Partner: I'm a mountain that has been moved.

Searching for a Friend [Closed] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for a Friend [Closed]   Searching for a Friend [Closed] Icon_minitimewo sep 17 2014, 17:37

Nog steeds waren de spullen niet uit gesorteerd; Cruinne was nog steeds een grote bende en het leek net alsof die troep tot in de eeuwigheid doorging. Het maakte niet uit hoeveel dozen werden uitgepakt en hoeveel opgeborgen werd: de hoop bleef groot. Niet te zwijgen over alle papieren die verspreid over de grond lagen. Zij het zo dat de man er wel op lette en alles netjes probeerde te houden, maar een dol enthousiast kind strooide er vrolijk wat roet in.
Vandaar dat hij haar ook maar de taak had gegeven om haar eigen zaken te regelen en haar kamertje in te richten, wat niet echt een kamer was: natuurlijk sliep ze gewoon in zijn kamer onder het wakende oog van hem. Maar ze werd gescheiden door een paar wanden, waardoor er dus wel een soort van kamertje was ontstaan. Echter bleef de enthousiasme en rende ze als een gek rond, dingen schreeuwend zoals: ‘O en dat ook nog!’ of ‘Dat past perfect daar!’, wilde erg graag haar eigen kamertje inrichten met werkelijk alles. Ze lette dan ook totaal niet meer op de dingen die ze per ongelijk omver gooide of liet vallen tijdens dit proces.

Vandaar dat hij de taak op zich had genomen om én haar troep op te ruimen én alles te sorteren. Wat vrij gewoonlijk was voor hem om te doen en deze troep zou vast ooit wel weer eens verdwijnen. Het trieste was alleen dat als hij net weer alle papieren had opgeraapt en alle dozen weer recht had gezet: Lexie alles achter hem weer ‘kapot’ had gemaakt. Toch kon hij het niet over zijn hart krijgen om boos op haar te worden, voor haar was het heel wat dat ze verhuisd waren en ondanks dat hij er geen positieve dingen in kon zien kon hij wel begrijpen dat zij het leuk vond. Natuurlijk wist ze dat ze uit moesten kijken, maar de kans dat ze zich daaraan zou houden was erg klein.
Het was dan ook niet vreemd dat de paniek alweer bij hem toesloeg wanneer hij iets voelde. Natuurlijk was het in veel situaties dat hij trillingen kon voelen, maar momenteel zorgde het er meer voor dat hij iedere keer weer gek werd. Het feit dat die persoon ook redelijk lang voor de deur bleef staan baarde hem zorgen: wat deed hij of zij daar? Staren naar de deur? Waarom zou je zoiets doen? (Nja als Erdse is het volgens mij gewoon altijd gaan met die banaan, geen tijd voor twijfels – vandaar dat hij het niet snapt).
Toch werd er uiteindelijk op de deur geklopt, wat ergens best verlossend was. Iemand die het op Lexie gemunt zou hebben zou vast hebben staan afluisteren en hebben geprobeerd naar binnen te sluipen, denkende dat hij het niet doorhad. Ondanks deze rationele gedachte kon hij het niet laten dat hij de dozen in zijn handen liet vallen en naar de deur rende wanneer Lexie ook naar deze rende. “Wees welkom!” kraaide het robotmeisje blij uit als antwoord op degene achter de deur. Het kleine robothandje raakte de deur klink nog net niet aan (was een millimeter verwijderd) of ze werd bij haar schouder gepakt en naar achteren getrokken. Als het een echt persoon was geweest of iemand die hij minder goed had gekend had er nu een gat in de muur achter ze gezeten, maar Lexie pijn doen was onmogelijk (deze zin is misschien vreemd maar ik bedoel meer dat hij bij een ander de schouder had vastgepakt en deze zo hard naar achteren had ‘gesmeten’ dat deze door de muur zou zijn gegaan :’D)

De deur werd alsnog open gedaan door de man zelf, maar het meisje moest uit het beeld blijven – iets wat ze niet kon waarderen. Een halve seconde keek hij voor zich, voor hij zich realiseerde dat daar niks was. Blik dwaalde af naar onderen en eindigde uiteindelijk op het gezicht van de ander: een ietwat kleine vrouw. ‘Hallo,’ begon hij ietwat verward, kon het volwassen gezicht en haar lengte maar moeilijk koppelen, ‘Het spijt me maar ik ben nogal druk en -’
“IK WIL HAAR OOK ZIEN!” brulde het robotmeisje terwijl ze ongegeneerd de deur verder opentrok, had met haar brul ervoor gezorgd dat de man eventjes zijn grip erop verzwakte.
Nu werd de vrouw ook voor haar ogen onthuld, echter maakte zij de fout dat ze de lengte koppelde aan de leeftijd. En de lengte zorgde ervoor dat ze dus werd bestempeld als een leerlinge in de ogen van de robot, die blij naar haar glimlachte. “Oh, jij bent mijn eerste leeftijdsgenootje die ik hier ontmoet!” Natuurlijk bleef Lexie achter in lengte omdat ze een gemiddelde tien jarige moest voorstellen. Enthousiast stak ze haar hand uit naar de ander. “Mijn naam is Lexie,” glimlachte ze – maar hierna werd het lieve en onschuldige gedrag een halt toe geroepen door de man naast haar, die wèl wist dat het om een vrouw ging en niet een meisje. Toch wist hij niet zo goed hoe hij dit alles moest rechtzetten en had hij dit alles al veel eerder een halt moeten toeroepen nog voor het had geëscaleerd. ‘Lexie,’ begon hij daarom maar zachtjes, ‘Deze mevrouw hier is geen leeftijdsgenootje.’ Met een frons keek het robotmeisje hem aan. “Dat is ze wel! Kijk dan naar haar, iemand die zo klein is – net zoals ik – kan niet oud zijn!”
Ja. Hij had het echt te ver laten gaan, er was geen manier meer om Lexie van haar mening af te praten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fealwen

Fealwen

Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Jussels
Posts : 287
Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: xI've Done My Homework
Partner: ~Do you agree to the Terms and Conditions?ღ

Searching for a Friend [Closed] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for a Friend [Closed]   Searching for a Friend [Closed] Icon_minitimewo sep 17 2014, 22:03

'Wees welkom,' hoorde ze een vouwelijke, jonge stem roepen. Er klonk wat gestommel achter de deur, wat ze niet helemaal kon plaatsen. De persoon die de deur opendeed was echter geen vrouw; en ook geen Flynn. Even flitste de teleurstelling door haar ogen, hopelijk niet lang genoeg voor de man om te zien. Ergens had ze gehoopt dat Flynn er nog zou zijn, dat ze elkaar zouden omhelzen omdat het allemaal zolang geleden was. Zoals wel vaker bleken haar gedachten niet meer te zijn dan zand dat tussen haar vingers weg zou glijden. De man bij de deur nam de tijd om haar aan te kijken; staarde eerst over haar hoofd voor hij zijn blik op haar vestigde. Had hij haar langer ingeschat? Hij kon niet eens weten wie er achter de deur zou staan. Ach ja; Feal was wel gewend dat mensen haar niet zo intimiderend vonden. Wilden soms niet eens geloven dat ze toch écht de Vrouwe van het Water was. En nee, aan demonstraties deed ze niet. Wat was het voor triest iets als je moest bewijzen dat je Legendarische Magician was door wat magische trucjes te doen? Dat was niets voor Fealwen. Zo diep zou ze niet zinken. De tijd van het zinken had ze al gehad; het zinkzand begon haar eindelijk los te laten.

Uit Cruinne klonk ineens nog een andere stem; de stem van het meisje dat haar welkom geheten had in de kamer. 'IK WIL HAAR OOK ZIEN,' werd er gegild. Nou nou, zo populair was ze nog nooit geweest. Feal keek een beetje bedenkelijk, haar wenkbrauwen wat naar beneden getrokken. Van wat ze kon zien stond Cruinne nog net zo in de verbouwing van Ilma, wat alleen maar kon suggeren dat ook deze man nieuw was. Natuurlijk; Flynn kon nog niet zo lang weg zijn. Wat nu als ze hem net had misgelopen.. Ze besloot ineens, tegen al haar rationaliteit in, dat ze de kamer in wilde. Ze wilde zien of er nog iets van Flynn over was. Of er nog herinneringen aan hem lagen. Ook al kon ze wel bedenken dat ze teleurgesteld zou zijn, ze wilde het. Iets in haar hoofd duwde haar naar de kamer toe; er stond alleen nog een berg in de deuropening. En hop, daar opende de deuropening wat meer. Een meisje verscheen; tenminste, dat verwachtte Fealwen. Het was echter een robot die vol enthousiasme naar haar opkeek. De woorden van de man, dat hij het druk had en dergelijke.. Fealwen was ze allang weer vergeten. Hoe kwam hij aan een robot? Had hij die zelf in elkaar gezet? Hoe kwam ze aan die vrije wil? Vragen stroomden door haar hoofd, maar ze had voor geen van allen een antwoord.

Het 'meisje', ja, ze zou het maar meisje noemen om de verwarring in haar eigen hoofd te voorkomen, stak een hand naar haar uit. Noemde haar heel optimistisch een leeftijdgenootje. Fealwens gezicht bleef zitten in een frons, terwijl ze dit allemaal probeerde te verwerken. Ze stelde zich voor als Lexie, maar voor ze verder kon praten greep de man al in. Fealwen had zich beledigd kunnen voelen, maar de vrolijke oprechtheid van het meisje hield haar tegen. Feal was al niet snel boos te krijgen, zoals de meeste Cassianen, maar ze was ook nog eens iemand die mensen met een goede reden snel vergaf. Daarnaast; ze was ook gewoon klein. Misschien dat ze nog wat had kunnen groeien nadat haar leeftijd was stopgezet als dat niet gebeurd was, maar ze had er weinig vertrouwen in. Fealwen was iemand die mensen niet snel vergaf als ze vond dat ze iets fout deden, of expres anderen pijn deden. Maar in dit geval was daar geen sprake van. De frons loste langzaam op naar een glimlach, terwijl ze luisterde hoe de man Lexie toesprak. Deze mevrouw is geen leeftijdsgenootje. Nee, dat was zo. Lexie riep echter verontwaardigd dat alleen al Fealwen's lengte die hele statement tegensprak; iets wat ze het kind niet kwalijk kon nemen. Aan de blik van de man zag Feal al dat hij niet helemaal wist wat hij ermee aan moest en ze leunde wat naar voren. Op deze manier zat ze op ooghoogte met het robotje, dat maar iets kleiner was (denk ik). Nu stak zij haar hand uit naar Lexie, net zoals ze bij haar had gedaan. 'Hey Lexie,' zei ze vriendelijk, focuste compleet op het meisje, hoe vreemd ze het ook vond om tegen een robot te praten. Dat was haar nu echt nog nooit overkomen. 'Ik ben Fealwen Fel'dan,' zei ze. Nee, geen middelste namen. Laten we het nu niet te moeilijk maken. 'En hij heeft gelijk,' zei ze, met een knikje naar de man. Ze wist zijn naam nog niet; kon niet naar hem refereren. 'Ik ben inderdaad geen leeftijdsgenootje, maar ik ben inderdaad niet zo lang,' vertrouwde ze de robot toe. 'Om heel eerlijk te zijn,' ze boog naar de robot toe, alsof ze haar een geheim vertelde; 'ben ik al 215 jaar oud.' Ze kwam weer overeind, liet de hand van Lexie voorzichtig los. Haar persoonlijkheid was werkelijk adorable, daar kon Fealwen niet omheen. Hopelijk geloofde het meisje haar wel. Nu richtte ze haar blik op de man. 'Het spijt me dat ik zo plots langskom,' verontschuldigde zich. 'Ik kwam hier om te kijken of een oude vriend van me er nog was, maar er was al een grote kans dat ik hem niet zou vinden. Mag ik vragen wie je bent?' De 'je' liet haar even slikken, maar ze besloot dat ze het maar aan moest durven. Al met al waren ze gelijken, niet? Niets geen U, dat was nergens meer voor nodig. Haar blik gleed langs hem heen - over zijn schouder was onmogelijk - de kamer in. Ze was benieuwd. Alles leek anders, verbouwd. Zou er echt niets meer van Flynn over zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Alexander

Alexander

Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Henk.
Posts : 63
Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Earth
Klas: //
Partner: I'm a mountain that has been moved.

Searching for a Friend [Closed] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for a Friend [Closed]   Searching for a Friend [Closed] Icon_minitimema sep 22 2014, 22:51

Natuurlijk had hij rekening gehouden met het feit dat dit een academie bleef en dat er dus vele kinderen waren. Echter had hij de conclusie getrokken dat ze deze plek wel zouden vermijden, bang om gestraft te worden. Dus had hij er nooit echt verder over nagedacht wat er met Lexie zou gebeuren als ze in contact zou komen met een eventueel ‘leeftijdsgenootje’, de robot was net zoals hij ouder dan ze leek. Sinds haar nieuwe geheugen van start was gegaan en ze niet meer zijn kleine meid was, was ze gedwongen om zich te limiteren tot oude grijze mensen. Het was logisch dat ze ernaar uitkeek, maar de man had al besloten dat ze als halve kluizenaars zouden gaan leven op deze plek: alles om te voorkomen dat ze gespot zouden worden.
Toch werd hij er nu met de bepaalde situatie geconfronteerd, niet wetende wat hij het beste kon doen. Hij kon niet ontkennen dat er bepaalde fouten zaten in Lexie haar systeem en zo was dit er ook eentje: het was onmogelijk om haar ervan te overtuigen dat dit meisje eigenlijk een vrouw was. De meeste mensen identificeren anderen aan hun gelaat: maar bij Lexie was dit niet mogelijk, ze kon in zekere zin gezichten niet analyseren en hier dus ook werkelijk niks uit afleidden. Het was de bouw waaraan ze iemand herkende, de contouren die bij ieder mens verschilden (je moet je kapsel ook niet veranderen, want dan herkent ze je niet meer). Dus was het ook onmogelijk om Lexie ervan te overtuigen dat ze ernaast zat op het moment, tenzij je met harde feiten kwam of iets dergelijks.

Trots pakte Lexie de hand van de vrouw vast, alsof ze daarmee goedkeuring kreeg: dat haar mening goed was. Ze stak er nog net niet haar tong bij uit naar de man toe, richtte haar blik blij op de vrouw. “Fealwen,” herhaalde ze de naam van de ander zachtjes, bekend wordend met de uitspraak. Echter scheen het Lexie niet zo te choqueren dat de ander tweehonderdvijftien jaar oud was, keek er niet eens een beetje van op: “Oh maar ik ben ook al over de honderd hoor.” Het was een simpele opmerking, op een manier gemaakt alsof het echt de normaalste zaak van de wereld was. Toch kwam er later teleurstelling bij het robotmeisje. “Maar je bent dan alsnog het dubbele van wat ik ben… Ik zit al de hele dag met die oude vent van een schepper opgescheept en dan denk je: jippie een uitweg! Maar nee…” Totaal niet oplettend op het feit dat de ‘oude vent’ de persoon naast haar was en deze de opmerking niet echt kon waarderen.
Toch maakte de man er geen woorden aan vuil, liet het voor wat het was. De ietwat opdringerige houding van de vrouw, Fealwen, trok zijn aandacht nu. Het kwam net over alsof ze hem weg wilde duwen en de kamer in wilde. Wel gaf het aan dat ze totaal niet geïnteresseerd was in Lexie, dus vormde ze geen gevaar. En gezien het feit dat ze ook al wat op leeftijd was, om het zo maar te zeggen, moest ze vast en zeker een collega van hem zijn. Ze tutoyeerde echter gewoon, dus zou hij dat ook doen (meneer kan niet voor zichzelf denken nee).
‘Het geeft niet, Fealwen,’ grijnsde hij, ‘Ik ben-’
“OH – ze is net zoals jij, Alexander!” merkte het meisje ineens op (Lexie wordt wakker jongens), terwijl ze naar Fealwen wees. “Ze is ook zo legendarisch of zo!” Natuurlijk had hij ook tegen haar gelogen, no way dat ze het voor zich kon houden dat hij eigenlijk geen legendarische magiër was. Het was beter als ze dacht dat het echt zo was, dat was veiliger.
‘Alexander dus. Achternaam is Vanitas, maar gezien ik geen familie meer heb is dat niet zo belangrijk – neem ik aan.’ Hij opende de deur wat meer en glimlachte: ‘Heeft die vriend van jou misschien iets achtergelaten hier? Als je de troep kunt negeren mag je gerust even komen kijken.’ Oké, oké – stiekem was hij gewoon nieuwsgierig naar haar. Ze was erg klein, was wel overduidelijk een volgroeide vrouw (CURVES) en wist goed met Lexie om te gaan. Daarbij was ze dus ook een collega van hem en had ze een goede band gehad met een voorganger van hem, maar Milla was een vrouw en wie voor haar was geweest… Daar had hij nog geen onderzoek naar gedaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fealwen

Fealwen

Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Jussels
Posts : 287
Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: xI've Done My Homework
Partner: ~Do you agree to the Terms and Conditions?ღ

Searching for a Friend [Closed] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for a Friend [Closed]   Searching for a Friend [Closed] Icon_minitimedi sep 23 2014, 20:27

Hoewel het enigszins beledigend zou kunnen zijn, viel het Fealwen niet zo zwaar. Lexie leek een lief meisje; ze pakte haar hand vast, herhaalde haar naam. Het kwartje zou binnenkort wel vallen, toch? Fealwen zou eerder Lexie's moeder kunnen zijn dan een leeftijdsgenootje. Zelfs als ze over de 100 jaar oud was. Ze moest lachen op de volgende opmerking van het meisje. Ze zat met een oude man en dan had ze alsnog geen uitweg. 'Het spijt me, Lexie,' merkte Fealwen op. 'Maar als je het zat bent mag je altijd bij me langskomen,' bood ze zacht lachend aan. Ze mocht Lexie wel, zo op het eerste gezicht. Feal maakte niet graag beslissingen op de eerste aanblik van iemand, maar dit meisje leek zo eerlijk en ongecompliceerd. Daarnaast; ze kon haar beeld altijd van haar bijwerken, mocht ze het meisje beter leren kennen. Voor nu had ze besloten dat ze zich gedroeg als een lief kind en dus ook een beetje voorzichtig behandeld moest worden. Hopelijk zou dat niet verkeerd vallen.
Fealwen kon echter niet te lang geïnteresseerd blijven in Lexie vandaag. Ze was gekomen voor Flynn. Ze wist niet hoelang hij al weg was; of er al opvolgers waren geweest, wie, wat, waar, hoe. Het was allemaal een raadsel voor haar. Iets in haar had echter die vreemde.. hoop. Het was een gevoel dat ze nooit zou begrijpen, maar ze had besloten dat ze er nu wat aan moest doen. Anders zou ze eeuwig spijt hebben. Daarom bleef ze af en toe over de schouder van de man kijken, als hij even niets zei. Alsof ze het dan kon zien of er iets lag. Nee, zeker niet. Maar hoop was zo'n rottig gevoel. De man vertelde haar dat het niet gaf dat ze zomaar langskwam, wilde wat zeggen maar werd onderbroken door Lexie. Het kwartje was toch gevallen. Feal richtte haar blik met een lieve lach op het meisje, dat doorhad dat Feal ook 'soort van Legendarisch ofzo' was. Ze knikte het meisje toe. 'Correct,' vertelde ze haar. 'Ik ben de Vrouwe van het Water.' Gelijk even bevestigen, misschien was dat wel fijn voor het meisje. Nu keek ze terug naar de man, die zich voorstelde als Alexander Vanitas. De nieuwe Heer van de Aarde. 'Aangenaam kennis te maken, Alexander,' groette Fealwen terug. Natuurlijk was dit al duidelijk, was de voorstelronde al geweest; Feal bleef echter een uiterst formeel persoon, die zich het liefst aan alle mogelijke regeltjes hield en zo netjes mogelijk sprak tegen haar collega's. Ze gebruikte ook nauwelijks afkortingen van namen; vond dat zelf ongemakkelijk. Nee, Feal was nogal een stijf persoon wat dat soort dingen betrof, maar dat wilde niet zeggen dat ze een rottige persoonlijkheid had.

Oh, gelukkig sprak hij de woorden. Ze mocht binnenkomen, als ze de rommel kon negeren. Fealwen keek hem direct aan, knikte dankbaar. In haar ogen zag je dat ze hem dankbaarder was dan ze kon zeggen. 'Ja, ik weet wel dat de kans heel klein is.. Maar het was Flynn, één van de voorgaande heren van de Aarde. Ik heb geen idee hoe lang geleden hij is weggegaan. Ik heb hem nooit gedag kunnen zeggen, ik vertrok zo plots..' Feal zweeg even, dacht terug aan toen. Ze zat zichzelf echt gek te maken.. 'Ik hoopte dat ik misschien een aanwijzing kon vinden, een adres.. of liever, een herinnering,' zei ze. Haar stem was vlakker geworden, formeel, rustig. Maar op de een of andere manier was deze zin juist betekenisvoller voor haar dan wat ze eerder gezegd had. Hopelijk zou Alexander haar niet belachelijk maken ermee.. Ze wilde gewoon de kamer in.
Ze wachtte tot Alexander een stap opzij had gedaan en ze de kamer in kon. Als bedankje boog ze haar hoofd nog naar hem, al was ze al veel kleiner. Kom op, ze was volwassen [CURVES *winkwink*]! De man leek dat gelukkig te waarderen. Allemaal dozen.. Maar niet zo erg, er was al wat gebeurd. Wel lagen sommige dingen random verspreid, maar ergens kon ze zich wel voorstellen dat dat eerder Lexie's schuld was dan die van de rustige Alexander. 'Ilma moet ook nog gereorganiseerd worden,' zei ze, lachend. 'Zo'n rommel is het niet, wees maar gerust. Je bent hier ook nog niet zo lang, neem ik aan?' Ze keek even om naar Alexander, maar liep toen verder. Raakte niets aan, meer uit respect dan uit enkele andere reden. Waarom zou ze door zijn spullen gaan graven? Flynn zat niet verstopt in één van zijn dozen. Verder lopen, door het hoofdvertrek. Kijken in de boekenkast. De muren. 'Was hier nog iets toen jij introk,' vroeg ze uiteindelijk, al klonk er nauwelijks hoop door in haar stem. Ze had het kunnen weten. Achter deze deur lag alleen maar teleurstelling. Wie had er nu verwacht dat Flynn echt wat achtergelaten had? Ze beet op haar lip terwijl ze naar een doek aan de muur keek. Slikte. Waar had ze het lef vandaan gehaald om te hopen?
'..Het spijt me. Ik had niet kunnen geloven dat er nog wat zou zijn,' verontschuldigde ze zich. Haar schouders waren wat naar beneden gezakt, hoewel haar gezicht neutraal bleef. 'Vind je het erg als ik..?' vroeg ze, zachtjes, wijzend op een stoel waar ze bijna direct daarna zichzelf in liet zakken. Verslagen. Het was dom geweest, dom dom dom, maar ze wilde zo graag geloven. 'Het spijt me,' zei ze nogmaals. Misschien was het maar beter als ze ging. Als ze op zou kunnen staan. Voor het moment leek het alsof haar knieën niet meer wilden. Even. Over een paar seconden zou ze opstaan en al haar stomme gevoelens over dit gedoe achter zich laten. Nog héél even.

OOC~Feal disappointed :c Poor girl. Alex, cheer her up!
Terug naar boven Ga naar beneden
Alexander

Alexander

Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Henk.
Posts : 63
Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Earth
Klas: //
Partner: I'm a mountain that has been moved.

Searching for a Friend [Closed] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for a Friend [Closed]   Searching for a Friend [Closed] Icon_minitimevr okt 24 2014, 20:18

De vrouw was hier gekomen met een missie en die missie was niet perse geweest om hem op te zoeken en te verwelkomen - nee ze was opzoek geweest naar iemand. Het was echter al snel duidelijk dat die persoon er niet meer was omdat hij nu in de kamer stond die hem toegewezen was. Cruinne, de plek voor de legendarische magiër van de aarde, velen gingen hem voor maar nu stond hij hier en was het zijn grond.
De persoon die ze had gehoopt te vinden was Flynn, blijkbaar een van zijn voorgangers. Helaas was hij enkel bekend met Milla, had nog geen tijd gevonden om zich in te lezen in anderen. Vrijwel zijn gehele leven had hij gewijd aan Lexie en daarna was alles vrij snel gegaan. Vandaar dat hij haar dus ook niet verder kon helpen en dat het hem ergens gewoon pijn deed om haar zo te zien: rondkijkend in de kamer, zoekend naar... Iets.

Om verscheidene redenen kon hij zich enigszins voorstellen hoe ze zich moest voelen. Het was wel duidelijk dat meneer Flynn niet enkel een collega was geweest.
'Ik ben hier nog niet eens een week,' bevestigde hij haar vermoeden, maar dit ging niet gepaard met een vriendelijke glimlach zoals had gemoeten. Zijn blik had ergens iets ernstigs en tegelijkertijd was er ook bezorgdheid in te zien, gepaard met medeleven.
Een antwoord gaf hij niet op haar volgende vraag over eventuele achtergelaten spullen, wilde dat hij ja kon zeggen - maar om eerlijk te zijn had hij er niet op gelet. Het was dus onmogelijk voor hem om te bepalen of het wel of niet zo was: want hij zag alles nu gewoon als zijn 'troep'. Mede omdat hij de helft van zijn spullen altijd vergat en er dus maar vanuit ging dat alles in de ruimte gewoon van hem was.

Hij keek toe hoe ze ging zitten, hoewel ze zich eigenlijk meer verslagen liet vallen op de stoel, liet het gewoon toe. Eventjes haalde hij diep adem, waarna hij toch in beweging kwam - voelde de blik van Lexie op zich branden. Waarom wist ze nou altijd precies de perfecte momenten uit te kiezen om stil te zijn? Normaal kwam er geen einde aan haar geratel, maar sinds de vrouw de kamer had betreden was er geen woord uit gekomen. Verdorie, ze wist dat hij dit soort dingen haatte.
'Fealwen,' bracht hij zachtjes uit wanneer hij voor haar stond, ging langzaam door zijn knieën, 'Een verontschuldiging voor zoiets als dit is onnodig.' Zijn stem bleef zacht, wat ervoor zorgde dat de intonatie iets lager was dan normaal.
Voorzichtig pakte hij haar hand vast, vouwde zijn handen erom heen en keek haar aan. 'Cruinne is maar een kleine plek, een plek waar al zoveel magiërs zijn gekomen en zijn gegaan - om hier te zoeken is enkel pijnlijk voor jou: de muren zijn bekend, maar toch vervreemd.' Een paar tellen zweeg hij, probeerde haar reactie te peilen op zijn woorden.
'Erd daarin tegen is een betere plek, het mag wellicht oneindig groot zijn - maar met een goede gids kom je ver,' hij trok een mondhoek omhoog, 'Natuurlijk kun je niet zomaar je taak verwaarlozen en weer verdwijnen, maar om het begin te maken is niet erg. Ik ben bereid om je met deze zoektocht te helpen, mits je eraan wilt beginnen.' Het kwam wellicht een beetje vreemd over dat hij hiertoe bereid was ondanks dat hij haar amper kende, maar Flynn kende hij ook amper: en dat was onacceptabel. Als ze erin zouden slagen om de man te vinden kon hij er ook nog wat uithalen: de wijsheid van een voorganger, het was iets wat altijd bruikbaar zou zijn.

OOC; Meh, hij is een beetje poep - sorry ;w;...
Terug naar boven Ga naar beneden
Fealwen

Fealwen

Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Jussels
Posts : 287
Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: xI've Done My Homework
Partner: ~Do you agree to the Terms and Conditions?ღ

Searching for a Friend [Closed] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for a Friend [Closed]   Searching for a Friend [Closed] Icon_minitimezo okt 26 2014, 20:13

Gelukkig vatte hij het niet als een belediging op dat ze zich in de stoel liet vallen, verslagen. Ze kon het niet helpen; het was zo'n leeg gevoel, alsof je kracht je even verliet. Een verslagen gevoel. Ze bleef een beetje rondkijken, angstig, alsof ze ineens nog iets kon vinden. Ze wist het; het was allemaal te mooi geweest om waar te zijn. Ze had niet kunnen hopen. Dan had ze maar geen vier jaar weg moeten gaan. Ach ja, als emotioneel wrak maak je nu eenmaal niet altijd de beste keuzes.
Haar stem bleef zo rustig mogelijk, met een lichte trilling. In haar ogen was echter wel te zien dat ze er het liefst tranen uit wilde laten stromen. Maar dat kon niet. Fealwen was dan misschien stoïcijns, stijf en zakelijk; ze bleef een Cassiaan. Water was het element van emotie. Zij was er altijd heftig mee geweest, ze wist alleen heel goed hoe ze haar emoties onder controle moest houden. Dat ze haar gevoelens altijd serieus nam en lang met zich meedroeg was iets waar ze niets aan kon veranderen. Kijk maar naar Kendal; hij was hier het bewijs van. Toch voelde ze zich stom, dat haar reactie zo heftig was. Het was alleen.. het gevoel van hoop, die verpletterd werd. Het voelde alsof zijzelf de grond ingeboord werd.

Alexanders woorden gingen langs haar heen. Ze was er nu wel van overtuigd dat het alleen maar woorden waren die haar verder leeg zouden zuigen. Bevestigingen van hetgeen wat ze niet wilde horen. Haar blik had eindelijk een rustpunt gevonden; op de grond vlakbij haar voeten. Ze kon tranen nog wel inhouden, maar haar ogen moesten wel wat geblonken hebben. Daarom prefereerde ze het nu om naar beneden te kijken. God, wat miste ze die ring om haar vinger om mee te draaien. Het had haar altijd afgeleid, maar haar ook gebonden. Was Kendal er nog maar. Was Flynn er nog maar. Iedereen viel gewoon weg, niemand bleef over.
Hij knielde bij haar, alsof hij een kind gerust moest stellen. Toch liet ze het toe; was ze dat op dit moment niet? Iemand die al haar waardigheid op dit moment verloren was. Ja, ze mocht als een kind behandeld worden. Voorzichtig keek ze naar hem op, wat niet zo lang duurde. Zelfs als hij zat was hij niet kleiner dan zij. Geen verontschuldigingen? Fealwen keek hem aan, als teken dat ze hem hoorde en begreep. Ze wilde wel wat zeggen, maar haar stem werkte niet bepaald mee. Nu pakte hij haar hand vast. Wat lief, hij wilde haar echt geruststellen. Iemand kwam zijn kamer binnengevallen met een nogal grote mond, maar bleek een klein hartje te hebben. Ze zat hier weg te kwijnen in zijn stoel, zij; een LM, en hij hielp haar. Een lichte glimlach krulde om haar lippen. Een dankbare lach.

Een knik op zijn volgende woorden. 'Dat zijn ze zeker,' constateerde ze, een beetje bitter. 'Ik hoopte dat er niet zoveel veranderd zou zijn in mijn afwezigheid.. Ik had het fout.' Zijn volgende woorden lieten haar mond bijna openvallen. 'E-echt?' vroeg ze, bijna zo ongelovig als een kind dat je vertelt dat de aarde rond is. Erd.. Erd was zeker groot en geen gebied voor haar, iemand die alleen Cassia door en door kende. Een gids.. Hij wilde wel een gids zijn? Met grote ogen keek ze hem aan, sprakeloos. Het drong nauwelijks tot haar door, wat haar allemaal verteld werd. De woorden voelden abstract en hoe ze dit nieuwe schilderij ook probeerde op te hangen, geen van de kijkhoeken leek het duidelijker te maken. Ze kon niet weggaan, niet zomaar verdwijnen. Nee, natuurlijk niet.

Pas na een halve minuut of iets kreeg ze het weer voor elkaar iets duidelijks te uiten. 'Oh, meen je dat? Alexander!' Zonder er verder bij na te denken legde ze haar vrije hand op de handen die de hare vasthadden, kneep zacht in. 'Bedankt,' ze wilde het wel honderd keer zeggen, maar ze hoopte dat dat uit de ene keer wel op te maken was. Okay, krijg jezelf weer bij elkaar. Lichtjes schudde de vrouw met haar hoofd, probeerde zichzelf weer in het gareel te krijgen. Haar zakelijke persona bijeen te schrapen. 'Ik snap.. Ik snap dat ik niet weer weg kan gaan. Het hoeft ook geen korte termijn project te zijn, aangezien het naar alle waarschijnlijkheid decennia, eeuwen kan duren.. Maar.. Meen je het, dat je mij wil helpen?' Ze keek hem recht aan nu, zocht zekerheid. Het zou haar breken als dit een leugen was. Niet dat Alexander een leugenaar leek.. maar in drie minuten wist je nog helemaal niets van iemand anders. Fealwen liet een zucht horen, ontspande zichtbaar. Ze liet zijn hand los en wilde wat achteruit zakken in de stoel. 'Heb je misschien wat thee voor me?' vroeg ze, had haar formelere stem weer terug. Haar houding was echter nog niet hersteld; ze zag eruit zoals ze zich voelde. Vermoeid, maar met wat meer hoop dan eerst.

OOC: Cute Alex <3 so sweet :3 en geen slechte post! Miss kunnen ze nog praten over Erd en waterproblemen? Sometime? :3
Terug naar boven Ga naar beneden
Alexander

Alexander

Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Henk.
Posts : 63
Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Earth
Klas: //
Partner: I'm a mountain that has been moved.

Searching for a Friend [Closed] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for a Friend [Closed]   Searching for a Friend [Closed] Icon_minitimedi okt 28 2014, 11:33

Natuurlijk kon hij er niet moeilijk over doen, over haar houding en acties. Hij zou hoogstwaarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben als hij in haar schoenen stond. Het was niet zo dat hij precies wist hoe ze zich voelde, maar hij had er wel een idee over. Dit kwam mede doordat hij ongeveer wist hoe het voelde om van een dierbaar iemand gescheiden te zijn en deze niet te kunnen opzoeken; de ander is zo dichtbij en toch ook weer zo ver weg. Net zoals zand: je probeert het te pakken, bij je te houden, maar het glipt zo tussen je vingers door tot het uiteindelijk helemaal is verdwenen. Het grappige was dat je die metafoor ook kon gebruiken met het element water en waar waren zij toevallig de legendarische magiërs van?
Precies.

Vandaar dat hij zich ergens ook geroepen voelde om haar te helpen, ook al was die stem die riep maar een zachte fluistering ver op de achtergrond - hij had het niet kunnen negeren. En wie goed, wie goed ontmoet - toch?
Pas na zijn aanbod realiseerde hij zich wat voor grote fout hij had begaan. Hun voorgangers verdwenen met een reden en het feit dat er zo lang werkelijk niks over ze werd vernomen - ondanks dat iedereen de gezichten kende - suggereerde er wel in dat er iets ernstigs gebeurt kon zijn. Als dit gold voor heer Flynn stond de arme vrouw enkel en alleen meer narigheid te wachten. Ja ze zou een antwoord hebben op haar vraag: waar is hij? Maar bij lange na niet het antwoord dat ze zou willen hebben. Daarbij gaf hij haar hiermee alleen nog maar meer hoop en het nadeel van hoop was dat als je er teveel van kreeg, je des te harder viel als het uiteindelijke resultaat toch tegen viel.
Maar de woorden waren al gezegd en zelfs met magie kan je niet terug de tijd in; het was onomkeerbaar en hij moest er maar mee leven en hij trok haar in die harde realiteit mee.

De man deed zijn uiterste best om zijn warme glimlach niet te laten veranderen in een pijnlijke. Haar woorden maakten het des te moeilijker voor hem. Waarom had hij nou zo nodig de goede vent willen uithangen? Waarom voelde hij zich altijd geroepen om anderen te helpen?
Een brok vormde zich in zijn keel wanneer Fealwen haar hand op de zijne legde, iets wat aangaf hoe graag hij wel niet weg wilde uit deze situatie. Zijn hele lichaam leek zich voor te bereiden om weg te rennen, maar hij deed het niet - kon het niet. Er kwam niet meteen een ja-woord over zijn lippen bij haar vraag naar zekerheid, rukte zijn blik van de hare los. Doe het niet! riep alles in hem; elk spiertje, zenuwtje, adertje, noem het maar op.
Hij knikte zwakjes.
Verdomme.
Schuldbewust trok hij gelijk zijn handen terug wanneer hij hiertoe de kans kreeg. Wat moest hij nu doen? De kans dat de vrouw een emotioneel wrak zou worden na een eventuele negatieve uitkomst was bijna honderd procent! En toch was hij zo dom geweest om ja te zeggen: ze had hem een goede kans gegeven om dit alles nog af te kappen, maar hij was te zwak geweest en had die kinderlijke blik vol met hoop niet kunnen teleurstellen.

"Heb je misschien wat thee voor me?"
Hij sprong zowat op, beende snel weg. Lexie keek hem een beetje vreemd aan, maar liet het voor wat het was en richtte zich tot de vrouw. "Hij is even aan het checken of we wat hebben," excuseerde ze het gedrag van haar maker subtiel, waarna ze naar Fealwen toeliep. "Weet U overigens wat data uit Uw hoofd? Ik denk dat het beste is om er een week voor uit te trekken, als U het aan mij doorgeeft kan ik kijken wat we voor U kunnen betekenen." Lexie was een secretaresse  in vele opzichten en daarbij dus ook een lopende agenda. Alle data was in haar opgeslagen en ze hield alles tot op de seconde bij, wetende dat Alexander wat dat betreft best een warhoofd kon zijn.

OOC; Nou in mijn wereldje speelt dit topic zich dus af voor de vergadering, dus zou ik het een beetje vaag vinden als hij er dan twee keer over begint x'D
Wellicht dat we wel iets anders kunnen doen? Zou je mijn ideetje wel even whatsapp/pb'en ~
Terug naar boven Ga naar beneden
Fealwen

Fealwen

Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Jussels
Posts : 287
Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: xI've Done My Homework
Partner: ~Do you agree to the Terms and Conditions?ღ

Searching for a Friend [Closed] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for a Friend [Closed]   Searching for a Friend [Closed] Icon_minitimedi okt 28 2014, 22:36

Misschien zou zelfs thee haar er vandaag niet bovenop helpen. Om eerlijk te zijn, voelde ze zich nogal omver geworpen. Wel op een positieve manier; het was overdonderend, omdat het zo ongelofelijk was om te horen. Het gaf haar hoop. Hoop was iets wat haar al vele malen afgestraft had, maar toch bleef het een menselijk iets om eraan vast te houden. Iets in haar weigerde ook, wilde de hoop niet loslaten. Soms was dat het enige wat je nog had.
Even was ze al haar affiniteit met het lezen van de menselijke houding en gezichtsuitdrukking verloren, zo stomgeslagen was ze. Dit was werkelijk niet wat ze verwacht had van haar bezoek aan de Heer van de Aarde. Allereerst niet omdat Flynn al weg was, maar ten tweede had ze de soort van positieve plottwist ook niet aan zien komen. Haar ogen waren een beetje glazig toen ze een paar seconden voor zich uitkeek, in gedachten verzonken. Was dit echt?

En weg was hij, als een pijl van een te strak gespannen boog. Fealwen keek de man even na, tot Lexie haar aandacht trok. 'Oh, prima,' antwoordde de vrouw, nog steeds ietwat beduusd. Dit bleef vreemd, onnatuurlijk, een droom. Maar iets vertelde haar dat het waar was. Ze onderdrukte de neiging in haar arm te knijpen. Lexie vroeg verder. Wist ze al data? Iets concreets? Meestal wel, maar nu.. Fealwen dacht even na, maar schudde toen haar hoofd. 'Het spijt me Lexie. Ik zal daarvoor mijn eigen agenda even moeten raadplegen, ik heb die niet meegenomen.' Ze glimlachte naar de meisjesrobot. 'Je hoort zeker nog van mij.'

[even skippen, she needs dat tea~]

Het was niet hetzelfde als haar eigen thee, inclusief Cassiaanse kruidentuin, maar het was zeker niet slecht. Voorzichtig nam ze een slokje van het hete water, glimlachte naar Alexander. Haar blik bleef een beetje dromerig, of ver weg in ieder geval. Ze had geen idee hoe ongemakkelijk de man zich nu moest voelen. Met haar vinger draaide ze een beetje boven haar glas, liet het water sneller afkoelen. Weer een paar slokken. Misschien werd het tijd om te gaan; ze moest nodig even bijkomen van al dit. Zeker weten dat ze zometeen niet in haar eigen bed wakker zou worden. Netjes en rustig dronk ze haar thee op, alvorens zich tot Alexander te richten.
'Het spijt me van de commotie,' begon ze als eerste, vastbesloten haar excuses aan de man aan te bieden, sinds hij de vorige niet geaccepteerd had. 'Ik denk dat het tijd is voor mij weer te gaan. Ik heb nog het nodige bij te werken. Lexie, ik zal jou in ieder geval nog inzage geven in mijn agenda,' een glimlach was voor het robotmeisje, 'En Alexander, bedankt. Wij zien elkaar nog.' Met die woorden zette ze de beker neer, maakte een lichte en beleefde buiging naar het tweetal. 'Tot ziens,' groette ze hen, begaf zich naar de deur. Hoe leuk sociale contacten ook konden zijn, ze had vrij veel behoefte aan privacy. En helemaal als ze zoiets als dit te verwerken had.

OOC: 'Well, I have to go now. Thanks a lot~ : D And woosh, off she goes.
TOPIC CLOSED
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA PROFILE
Searching for a Friend [Closed] UTL8oxA MAGICIAN

Searching for a Friend [Closed] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for a Friend [Closed]   Searching for a Friend [Closed] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Searching for a Friend [Closed]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» (closed) {with Kirito,Yoki,Yuno) A old friend.
» Searching
» Searching for myself
» end of searching
» Searching: Topics

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Headmaster's Office :: The Tower :: Cruinne - The Room of Earth-