PortalIndexSearching for Writing help! HpD5UwnSearching for Writing help! 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Searching for Writing help!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast
avatar

Searching for Writing help! UTL8oxA PROFILE
Searching for Writing help! UTL8oxA MAGICIAN

Searching for Writing help! Empty
BerichtOnderwerp: Searching for Writing help!   Searching for Writing help! Icon_minitimeza mei 11 2013, 16:16

Okay guys,

Ik doe mee aan een schrijfwedstrijd van de bibliotheek. En ik heb echt geen enkel idee hoe ik dit moet aanpakken.
Mijn verhaal moet ca. 350 woorden zijn, en als laatst ingeleverd worden op 31 mei (Dus nog 20 dagen DX) Het moet een Thriller zijn, en zich afspelen in Eindhoven.
Men heeft mij tips gegeven om eerst gewoon het verhaal te schrijven, zonder te letten op de woorden, en ook eerst aan het einde beginnen.

Maar ik heb geen enkel idee waar ik het over moet gaan hebben en voor de rest vind ik het erg fijn om schrijftips te krijgen.

Sombody help me please? :0
Terug naar boven Ga naar beneden
Light
.
.
Light

Searching for Writing help! UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Sander
Posts : 1406
Points : 5
Searching for Writing help! UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark
Klas: Miss Eres
Partner: You don't know why. You don't know how. You don't know when to love again. You let me in then shut me out. You have to learn to love again.

Searching for Writing help! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for Writing help!   Searching for Writing help! Icon_minitimeza mei 11 2013, 16:39

Wat ik als eerste doe is een hoofdpersoon verzinnen, kun je niet op een naam komen? En misschien niet op een uiterlijk? Schrijf dan alle eigenschappen op wat je die persoon wil geven, en maak er een woordveld van. Als je dat hebt gedaan en nog steeds geen rad weet, werk dan elk woord op je woordveld in het kort uit, in een klein tekstje (max 5 zinnen) met wat jij met dat eigenschap wil. Dan kun je tijdens het schrijven ook altijd even kijken naar wat je hebt uitgewerkt, en daar op in spelen.
Succes!
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Savador
 
 
Master Savador

Searching for Writing help! UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Searching for Writing help! UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Searching for Writing help! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for Writing help!   Searching for Writing help! Icon_minitimeza mei 11 2013, 17:17

U moet kijken wat u zelf ligt, dus het verhaal op chronologische volgorde schrijven of alvast enkele gebeurtenissen die u in uw hoofd hebt op klad zetten. Als je gewoon begint zonder vast basisidee in je hoofd kun je al vrij snel vastlopen, en dat is niet prettig. Het einde vast op papier zetten kan goed werken, dan heb je als het ware een doel om naartoe te schrijven. Wat sommige schrijvers ook doen is hun concept in 'stukjes' hakken, met het begin, het middenstuk en het slot. Bij het schrijven van de thriller moet je vooral niet steeds met iets komen omdat je bang bent om de spanning er niet in te kunnen houden. Dan wordt het al gauw hetzelfde riedeltje en worden dingen voorspelbaar. Wat u wel kunt verwerken is een grote plot twist die de lezer niet ziet aankomen, cliffhangers en what more. :3
Lees veel als oefening, bij voorkeur thrillers, en probeer zodra je een boek uit hebt te begrijpen wat de thriller precies tot een thriller maakt. Wees in ieder geval niet te onzeker, blijf jezelf ook niet steeds de vraag stellen of het wel goed genoeg is. Dat doet er niet toe op het moment dat je ermee bezig bent. Dingen kunnen later desnoods nog altijd worden aangepast. And I'm sure you will do great Woot!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Elveria
God of Mischief
God of Mischief
Elveria

Searching for Writing help! UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Just kill me
Posts : 1573
Points : 8
Searching for Writing help! UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark x Fire
Klas:
Partner: I'm waiting for the afterlife.

Searching for Writing help! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for Writing help!   Searching for Writing help! Icon_minitimeza mei 18 2013, 01:10

Okay,

Hier is mijn eerste versie van het verhaal wat ik heb bedacht, het zit nog misschien vol met spellingsfouten en hij is vrij lang maar ik zou graag jullie mening willen weten.

Mah story c:
Terug naar boven Ga naar beneden
http://magicforest.newgoo.net/
Gesponsorde inhoud



Searching for Writing help! UTL8oxA PROFILE
Searching for Writing help! UTL8oxA MAGICIAN

Searching for Writing help! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for Writing help!   Searching for Writing help! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Searching for Writing help!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Searching
» Searching for myself
» end of searching
» Searching for peace
» Searching for my own rest

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  ::  :: Chatzone-