PortalIndexBoek HpD5UwnBoek 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Boek

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Malekith
.
.
Malekith

Boek UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Donja
Posts : 286
Boek UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark and Air Magic
Klas: Mentorklas van Master Savador
Partner:

Boek Empty
BerichtOnderwerp: Boek   Boek Icon_minitimema jan 14 2013, 00:30

hooi iedereen ^^

Ik had dus al een tijdje een idee, het is nog echt niet uitgedacht, maar iets wat gewoon in mijn hoofd rondspookt. Ik wil al een tijd lang een boek gaan schrijven, maar het komt er maar niet van en dat gaat hem voorlopig ook niet echt worden, dus kwam er iets in mijn hoofd op.

Wat nou als we met alle mensen op SSA die dit een leuk idee vinden een soort van boek schrijven. Eerst een lijst maken van degenen die hieraan deel mee willen nemen, en dan gewoon beginnen. Iedereen blijft zijn eigen karakter, en omstebeurt schrijven we dan bijvoorbeeld in één groot topic een stukje dat uiteindelijk één groot verhaal wordt; een boek. Natuurlijk moet er wel ongeveer een verhaallijn inzitten en moeten we van tevoren al uitdenken hoe het moet lopen (En hoofdpersonen enzo, etc...), maar dat we op basis van die verhaallijn één groot topic hebben, waarvan we later een boek maken. Het zou ook op andere manieren kunnen, dit is maar een voorbeeld.

Er zijn hier gewoon zoveel geweldige schrijvers en zoveel geweldig uitgedachte karakters, en daarom bedacht ik me dat we het misschien wel gewoon moeten opschrijven en er een boek van moeten maken.

Als het eenmaal af is en het is écht goed, dan kunnen we er misschien ooit wel mee naar een uitgever ofzo, ik noem maar wat, maar dat lijkt me gewoon ontzettend gaaf! Over iedereen die hier rondloopt valt heus wel een heel gaaf boek te schrijven, en wie weet vind men het wel helemaal geweldig.

Het is maar een ideetje, en het moet nog veeeel verder uitgedacht, maar het lijkt me gewoon erg leuk en gaaf om te doen.

Toedeloe c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Eodan

Eodan

Boek UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Melle
Posts : 810
Boek UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light
Klas: That's a long time ago..
Partner: My brain, and my magic of course. Those are the only partners I need.

Boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boek   Boek Icon_minitimema jan 14 2013, 06:21

Ik vind dit een heel awesome idee Donja ^^
Wist je dat ik al heel lang met een zelfde soort idee in mijn hoofd rond loop? xD
Maar goed, hoe had je dat precies in gedachten? Moet iedereen een verhaal schrijven over zijn/haar char?
Of is het se bedoeling dat het een heel uitgebreid topic wordt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Savador
 
 
Master Savador

Boek UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Boek UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boek   Boek Icon_minitimema jan 14 2013, 23:43

Het is een erg leuk idee, inderdaad, maar lastig om uit te voeren.
Hoe wil je bijvoorbeeld kunnen nagaan of ieder karakter (van de mensen die meedoen) er evenveel in voor komt als dit een probleem voor sommige zal zijn, hoe groot moet het worden, richt ieder hoofdstuk zich op een paar andere karakters, komt het in delen, welke uitgever, hoe ga je de posts in een lopende verhaalvorm gieten, wie is er voor de spellingsfouten, mogelijke illustraties, etc. ?
Ook moet je er rekening mee houden dat iedereen een andere manier van schrijven heeft. Dat, en dat topic zal immens groot kunnen worden. En helaas is het zo dat grote topics al vrij snel vastlopen doordat mensen niet de tijd of de motivatie hebben om te posten en het hele idee draaiende te houden ;c
Je 'begint' ook niet zomaar aan een verhaal, dat moet je echt van tevoren allemaal uitdenken, uitgebreid in zwart op wit zetten. De nummer één tip van schrijvers. Doe je dit niet, dan heb je grote kans dat je waarschijnlijk gewoon vastloopt.

Een boek opsturen naar een uitgever is jammer genoeg ook geen appeltje eitje; ze zijn op zoek naar iets origineels en kunnen daar vrij streng in zijn. Ze kunnen je werk gewoon terugsturen als ze er in hun ogen niets mee kunnen.
Het hele concept van Starshine is gebaseerd op Magical Starsign, het overige lijkt sterk op Harry Potter en Avatar - ze kunnen ook gaan klagen over auteursrechten en dergelijke. Alleen onze OC's zijn eigenlijk origineel.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik heb wel het idee dat het niet gaat werken. Gewoon omdat er zoveel bij komt kijken.
Nu wil ik je idee niet afkraken hur, ik probeer hier alleen zo reëel mogelijk te denken.
Maar stel dat het wel goed uitpakt, maar je kunt niet terecht bij een goede uitgever; er zijn sites waar je tegen betaling gewoon zelf je boek kan uitgeven. Hoe duur dat is weet ik niet precies, though. Het komt dan niet in de winkel te liggen, maar dan is het bedoeld voor een onderling groep mensen die het dan kunnen bestellen enzo. Voor iedereen van SSA dus :3

Maar ik denk dat je sowieso eerst moet kijken of dit überhaupt gaat werken. Het zou ondanks alle struikelblokken natuurlijk wel geweldig zijn als het allemaal wel zou lukken c:
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Malekith
.
.
Malekith

Boek UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Donja
Posts : 286
Boek UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark and Air Magic
Klas: Mentorklas van Master Savador
Partner:

Boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boek   Boek Icon_minitimedi jan 15 2013, 02:58

Dat was inderdaad hoe ik er zelf ook een beetje over dacht, het idee is nog totaal niet uitgewerkt, en er zijn inderdaad veel dingen waar we dan rekening mee moeten houden. Het kan beter eerst verder worden uitgedacht, om er dan aan te beginnen. Het kan natuurlijk ook dat het een soort van "RPG Boek" wordt. Dat je steeds de situaties vanuit een ander zijn ogen ziet, en dat de lezer echt zou meemaken wat die persoon op dat moment voelt/denkt. Maar zoals ik al zei, het moet eerst nog veeeel verder worden uitgedacht, voordat er echt iets mee kan worden gedaan. Maar het idee is er alvast. (:
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Boek UTL8oxA PROFILE
Boek UTL8oxA MAGICIAN

Boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boek   Boek Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Boek

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» m'n boek is weg
» Boek ophalen.
» Het Boek der Kunsten.
» Het boek..De Grijze Jager
» Help! ik moet een titel voor m'n boek

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  ::  :: Ideeën-