PortalIndexWhy Would I Need Comforting? [MASTER KANA] HpD5UwnWhy Would I Need Comforting? [MASTER KANA] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Valentine
.
.
Valentine

Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] UTL8oxA PROFILEReal Name : Elena de Lama
Posts : 22
Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: αιя
Klas: мαѕтєя кαηα
Partner: мαтн тєℓℓѕ υѕ σƒ тнє 3 ѕα∂∂єѕт ℓσνє ѕтσяιєѕ: σƒ ραяαℓℓєℓ ℓιηєѕ, ωнσ ωєяє ηєνєя мєαηт тσ мєєт. σƒ тαηgєηт ℓιηєѕ, ωнσ ωєяє тσgєтнєя σηcє тнєη ραятє∂ ƒσяєνєя. αη∂ σƒ αѕумρтσтєѕ, ωнσ cσυℓ∂ σηℓу gєт cℓσѕєя αη∂ cℓσѕєя, вυт ηєνєя cσυℓ∂ вє тσgєтнєя.

Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] Empty
BerichtOnderwerp: Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA]   Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] Icon_minitimedo jan 03 2013, 20:21

Everything is ending, I can't believe I didn't see it sooner. I know that this is what I need to do, even though you haven't got a clue.

It’s complicated. Dat zou haar antwoord vanaf nu zijn. Op iedere vraag die persoonlijk was. Waarom ben je niet meer bij Cedric? It’s complicated. Waarom leef je alsof iedere dag je laatste is? It’s complicated. Waarom slik je al die pillen? It’s complicated. Want het was ingewikkeld. Haar hele leven was ingewikkeld – of wat ervan over was. Veel leven had ze immers niet meer over. De doctoren schatten haar op misschien vier, vijf jaar. Valentine hield zich aan drie. En een van die drie jaren was al bijna half voorbij. Een halfjaar waarin ze zoveel had kunnen doen – doorgebracht in het ziekenhuis omdat ze gecheckt moest worden. Thuis doorgebracht om aan te sterken. En een dag doorgebracht bij haar Cedric die niet meer haar Cedric was. Liefde. It’s incredibly complicated and incredibly beautiful. Prachtig, pijnlijk, was het leven dat niet ook? Ingewikkeld, maar beeldschoon.
Haar handen lagen stil in haar schoot. Haar benen had ze half onder zich gevouwen, als een zeemeermin. Ze zat in een zachte, roomwitte leunstoel in de leerlingenkamer van Puffoon. Er lag een open brief op de koffietafel. Valentine staarde ernaar alsof het een kakkerlak was. Of een ander vuil beest. Nee, haar ouders vonden het niet goed dat ze het voor zichzelf hield dat ze dood aan het gaan was. Iemand moest het weten. Die “iemand” was haar mentor. Ene Kana. Niet dat ze hem niet wilde mogen – dit hielp gewoon niet. Ervaring leerde haar dat haar situatie medelijden wekte. Ze wilde geen medelijden. Ze was niet verdrietig, niet zielig. Eerlijk is eerlijk, ze was slechts doodsbang om dood te gaan. Niet dat ze dat óóit zou laten zien aan iemand – ze wilde Cedric terug, om bij weg te kruipen. Nu ze het bedacht wilde ze medelijden, maar dan omdat ze haar eerste liefde had moeten laten gaan. Mensen moesten medelijden hebben met hem, want hij verloor haar. Zij verloor niets.
Er kwam een conclusie. Valentine stond op, liet haar voeten in een paar makkelijke laarsjes glijden en pakte de brief mee. Daar zat de officiële verklaring in. Zelf had ze hem wel duizend keer gelezen. Kanker. Overal. De uitzaaiingen zaten in haar vitale organen. Ze zou al dood moeten zijn, als haar lichaam niet zo was gemodificeerd dat ze nog een jaar of drie overhad. Een levende dode, dat was wat ze was. Die gedachte bleef in haar rondspoken terwijl ze over de gangen liep, bordjes volgde en mensen uit de weg ging. Ze was niet meer dan een schaduw van een meisje, een geest van een levende. Ja, haar gedachten en haar lichaam waren als dat van een levende, maar haar vooruitzichten waren die van een dode. Haar voetstappen galmden door de lege hallen die zoveel op elkaar leken. Haar adem klonk zowel gejaagd als eng rustig – een resultaat van haar medicijnen en de uitzaaiingen in haar longen, dat ze kortademig was. Haar vingers klemden zich om de geopende envelop met daarin haar doodsvonnis. Ze wilde het niet laten zien. Ze wilde weg. Ze was bang. Maar ze was altijd bang. Ze was altijd bang en ze was altijd dapper in de ogen van anderen.
Hij was de gymleraar. Dan was de gymzaal een heel logische keuze. Misschien was het ook wel beter dat ze daarnaartoe kon gaan, in plaats van een bureau of een kantoor. Daarvan had ze er al meer dan genoeg gezien in haar leven. Het maakte haar niet minder nerveus. Kloppen deed ze niet, de deuren waren open. Er was geen les nu, maar er was wel iemand. Ze kuchte zachtjes om de aandacht te trekken. ‘Hallo?’ vervolgde ze haar kuchje, nerveuzer dan ooit. It’s complicated. So bloody complicated.
Words: 610
Mood: Uneasy
Comments: Master Kana, please
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Kana

Master Kana

Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Anne
Posts : 889
Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud en lucht
Klas: My own
Partner: I guess this was all part of your plan

Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA]   Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] Icon_minitimevr jan 04 2013, 12:35

There isn't a thing I don't cherish.

Kana had al een tijdje niet meer van Flavio gehoord, maar misschien deed hij dat gewoon om hem op de proef te stellen. Zijn hoofd barstte haast van de gedachten aan het feit dat hij die jongeman zo miste. Een zucht verliet zijn mond terwijl hij langzaamaan uit bed kroop en even over zijn knorrende maag wreef. Hij had honger, maar toch hield hij het op een boterham met kaas. Choco werd na een tijdje ook wakker en Kana gaf hem een stukje kaas, wat normaal niet van zijn normale doen was. Hij voelde zich niet al te goed, al dat gemis ook, wat was het toch lekker vervelend. Vandaag zou hij zijn haar platter laten staan dan anders, wat ook niet van zijn gewoonte was, maar misschien zou hem dat vandaag wel het leukste staan. Op toch een zeer langzame manier liep hij naar zijn badkamer en begon hij zijn haar goed te leggen zoals hij het wilde vandaag, niet al te piekerig. Nog eens bekeek hij zichzelf, dit zag er bovenal toch niet al te slecht uit, misschien zou hij dit wel vaker doen, al betwijfelde hij dat feit wel. Vandaag was gewoon een dag voor aanpassingen. Nadat hij alles wat hij moest doen in de badkamer had gedaan liep hij weer naar Choco en keek hij het diertje aan, dat zijn baasje vragend aankeek. Hij wist meteen als er wat aan de hand was, dat was het leukste aan Choco “Ik mis Flavio gewoon, dat is alles.” Choco keek kort eventjes boos naar zijn baasje, maar knikte dan even met een terug ontspannen blik. Kana pakte Choco op en keek naar hem. “Wat dacht je ervan om eens naar de gymzaal te gaan? Dat zal je vast goeddoen. Choco piepte natuurlijk vrolijk naar hem en Kana kon toch eindelijk weer glimlachen, vandaag zou hij vast weer gaan lopen, maar dan alleen binnen sinds Choco het te koud vond buiten. Natuurlijk ging zijn huisdiertje boven alles, dat was nu eenmaal Kana, hij hield te veel van zijn huisdier om het te laten lijden in deze kou.
Het was stil in de gangen, de meeste kinderen hadden nu les, dus dit ging allemaal goed vlot gaan. Dus hij was veel sneller bij zijn gymzaal dan dat hij dat verwacht. Nu liep hij weer rond in een comfortabele sportbroek, shirt en sportschoenen. Zijn alledaagse kleding kon je dit noemen, in zijn legerdienst droeg hij andere kleding, maar die zaten mooi in zijn kast als herinnering aan die fijne jaren. Langzaam wandelde hij de gymzaal binnen en keek hij even rond, het was hier een puinhoop, maar met een simpele knip in zijn vinger ruimde hij alles op door middel van een klein vlaagje windmagie dat hij bezat. Wat was dat toch altijd handig geweest. Met een tevreden glimlach keek hij naar de opgeruimde ruimte en rekte hij zich uit. Misschien kon hij vandaag gewoon wat dansen, daar had hij vandaag het meeste zin in eigenlijk. Dus hij nam de cd-speler en hij zette het eerste beste nummer op en begon gewoon met gesloten ogen te dansen. Choco sprong van zijn schouder af en zweefde naar de cd-speler waar het dier dan op ging zitten. Alleen Kana lette er niet echt op, hij was gewoon bezig met dansen tot hij het gekraak van de deur van de gymzaal. Hij stopte en draaide zich maar pas om toen hij wat hoorde, een stem en gekuch. ‘Hallo?’ vroeg een meisjesstem en hij wandelde richting het meisje dat in de deuropening stond. “Goedemorgend” zei hij met een glimlach terwijl Choco de muziek liet stoppen. Hij keek met een vriendelijke glimlach naar het meisje dat blijkbaar heel nerveus was. “Kom maar verder” zei hij terwijl hij het meisje binnen wenkte en op een van de bankjes ging zitten die tegen de muur stonden. “Wat brengt jouw hier?” vroeg hij met een glimlach terwijl Choco naar hem toe trippelde en zich al snel een plekje had toegeëigend op Kana’s schouder. Met een nieuwsgierige blik keken zowel Choco als Kana naar het meisje.

>>683 words
Terug naar boven Ga naar beneden
Valentine
.
.
Valentine

Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] UTL8oxA PROFILEReal Name : Elena de Lama
Posts : 22
Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: αιя
Klas: мαѕтєя кαηα
Partner: мαтн тєℓℓѕ υѕ σƒ тнє 3 ѕα∂∂єѕт ℓσνє ѕтσяιєѕ: σƒ ραяαℓℓєℓ ℓιηєѕ, ωнσ ωєяє ηєνєя мєαηт тσ мєєт. σƒ тαηgєηт ℓιηєѕ, ωнσ ωєяє тσgєтнєя σηcє тнєη ραятє∂ ƒσяєνєя. αη∂ σƒ αѕумρтσтєѕ, ωнσ cσυℓ∂ σηℓу gєт cℓσѕєя αη∂ cℓσѕєя, вυт ηєνєя cσυℓ∂ вє тσgєтнєя.

Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA]   Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] Icon_minitimevr jan 04 2013, 13:56

Everything is ending, I can't believe I didn't see it sooner. I know that this is what I need to do, even though you haven't got a clue.

Ze kon niet eens sporten. Niet fatsoenlijk een halfuur lang intensief bewegen, na een minuut of tien zouden haar spieren het al niet meer trekken. Valentine had nooit een uithoudingsvermogen kunnen opbouwen. Zelfs als ze dat wel had kunnen doen zou het niet veel helpen. Haar medicijnen, haar fysieke staat en haar mentaliteit hadden dat al teruggetrokken naar af. Dat haar mentor een gymleraar was dus compleet onlogisch. Ze zou zijn lessen vanaf de zijlijn moeten volgen. Dat was haar uitzicht. Ze zou weer niet mee kunnen doen aan dingen die anderen wel gewoon konden doen. Nee, ze hoefde niet meer overal op te letten, maar dat betekende niet dat ze alles kon doen. Roekeloos mocht ze zijn van zichzelf, maar sommige dingen gingen fysiek gewoon niet meer. Gym zou een van die dingen zijn. En dan te bedenken dat Valentine nog nooit een gymles had gehad.
Toen ze klein was mocht ze niet. Het maakte niet uit wat ze wilde, het mocht niet. Ze mocht niet buiten spelen. Niet achter die vlinder aan rennen. Ze mocht niet naar school. Mocht geen verjaardagspartijtjes houden en mocht er ook niet naartoe. Niet dat ze vrienden en vriendinnen had om uit te nodigen. Ze had zoveel gemist en van de helft wist Valentine nog steeds niet wat het inhield, maar nu ze zo in deze gymzaal stond, stak het wel. Als een mes door haar ribben. Er waren gewoon dingen die ze nooit zou kunnen doen, zelfs al werd ze spontaan beter. Ze was niet eens een goed functionerend menselijk wezen, haar genen waren een mengsel van het slechtste met het slechtste. Konden haar ouders er wat aan doen dat ze alleen de recessieve, zieke genen hadden doorgegeven? Nee. Kon Valentine haar genen de schuld ervan geven dat ze doodging? Indirect. Het was de straling geweest, de straling en de medicijnen vormden uiteindelijk een dodelijke combinatie. Mutaties traden op en nu zat ze met celklompen overal in haar lichaam. Game over voor haar.
Het deed echter geen pijn meer. Haar lichaam stond zo stijf van allerlei verschillende medicijnen dat pijn een bijna onwerkelijk gevoel was voor Valentine. Pijn van binnenuit dan, want als ze haar knie stootte dan kreeg ze gewoon een blauwe plek en een hoop pijn. Maar de pijn die de tumoren haar gaven was over het algemeen afwezig, alleen als ze moe was dan voelde ze het. Moe, of ziek, of gestresst. Nu was de nervositeit echter genoeg om de adrenaline door haar lichaam te jagen waardoor de pijn van de stress geneutraliseerd was. Dank de evolutie – Val was een overtuigd atheïst, want een godheid zijn onderdanen toch niet zoveel pijn zou doen? – voor adrenaline en het feit dat die de pijn weghield. Ze was al niet zo zeker van haar stem, maar als ze pijn had dan zou ze sowieso amper kunnen praten. Haar hand begon te trillen. Ze wilde wegrennen, zo ver mogelijk hiervandaan. Ze wilde in haar kolibrievorm wegvliegen – ware het niet dat ze sinds haar veertiende al niet meer in een kolibrie had kunnen veranderen. Ze moest blijven. Dit uitleggen, daarna pas weg.
De man, Master Kana, haar mentor – hoe zou ze hem in haar gedachten noemen? Hij reageerde in ieder geval. De muziek die had gespeeld stierf weg en liet een stilte achter. Val hield niet van stiltes. Er waren genoeg stiltes in deze wereld, muziek was er om die stilte op te vullen. Waarom moest de muziek dan uit? Goed, dat had nergens mee te maken. Let’s move on. Hij nodigde haar uit om verder te komen, dus stapte ze ongemakkelijk verder de gymzaal in. Nee. Gemakkelijk ging dit níet worden. Allesbehalve, zelfs. Ze beet op haar lip en ging een beetje ongemakkelijk naast haar mentor zitten, op het bankje. ‘Ehm,’ begon ze zachtjes toen hij vroeg wat ze hier kwam doen. ‘Het is ingewikkeld… En een heel lang verhaal.’ Ze wilde dit goed vertellen. Wilde niet dat hij dacht dat ze troost nodig had, want ze had geen troost nodig. Ze moest dit gewoon kwijt en daarna kon ze verder met het kleine stukje wat ze de rest van haar leven noemde. ‘Ik ben Valentine. Mijn voornaam is Hazel, maar iedereen noemt me Valentine. Ik ben uw nieuwe mentorleerlinge en eh-’ Ze brak af. Staarde naar de brief die ze in haar handen had geklemd. ‘Ik ben heel, heel erg ziek.’ fluisterde ze uiteindelijk. ‘Als in heel, heel, heel erg ziek. En ik word niet meer beter.’ There. There you had it. Ze had het gezegd.
Words: 754
Mood: Uneasy
Comments: Dwerp.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Kana

Master Kana

Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Anne
Posts : 889
Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud en lucht
Klas: My own
Partner: I guess this was all part of your plan

Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA]   Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] Icon_minitimewo jan 09 2013, 17:41

Sporten was een soort van passie geworden, iets waar hij alle tijd voor wilde vrij maken. Daarom was Kana sportleerkracht geworden, om ook welke student dan ook ervoor warm te maken. Ziek of niet ziek, lui of niet lui, gezet of juist graatmager. Iedereen moest bewegen, dat maakte je ook gezonder en deed je langer leven, maar ach, Kana’s logica klopte ook niet altijd. Misschien was dat ook het beste, want als je te veel je gelijk kreeg, dan kreeg je automatisch een groot ego,wat nu niet echt de bedoeling was. Een ego hebben is normaal, maar een te groot was ook niet gezond want dat kon leiden tot grootheidswaanzin en stiekem wist hij vanbinnen dat hij helemaal geen ego had, dat hij een onzeker kind was dat niet wist waar hij met zijn emoties moest blijven. Het was zeer lastig kon je het noemen, maar voor Kana was het perfect normaal om onzeker te zijn. Maar dat nam niet weg dat hij soms kon laten uitschijnen dat hij een groot ego had. Kana was bezig met het opruimen van de gymzaal, dat was toch het minste wat hij kon doen op dit moment, de leerlingen hadden er een zooitje van gemaakt en nu moest hij dit alles opruimen. Sinds hij geen astma meer had, ging alles veel vlotter en was alles sneller klaar, hij werd vroeger beperkt door die ziekte, benadeelt, hij kon geen sport doen zonder dat hij bloed ophoestte. Dus hij bleef aan de kant staan omdat het anders wel een serieus verkeerd kon lopen. Een puffer was soms niet genoeg om de longcapaciteit te verhogen, dus hij besloot het risico niet te nemen en hij bleef aan de kant staan, keek toe hoe anderen meer lol hadden. Natuurlijk hoopte hij na een tijd dat gewoon alles zou goedkomen met hem, dat hij de anderen rechtuit in hun gezicht kon uitlachen. Eindelijk was hij klaar met het opruimen en begon hij te dansen op de maat van de muziek, om alles te vergeten, om alle stress te laten verdwijnen zoals sneeuw voor de zon. Maar hij was niet de enige meer in de zaal, iemand kwam binnen en hij zette de muziek af. Hij nodigde het kind binnen maar zag wel dat ze wat nerveus was, blijkbaar was er iets mis of zo? Hij kon het niet echt peilen wat er echt loos was. Hij wenkte het meisje mee op het bankje waarop hij zat nu en hij vroeg wat er was, een normale vraag in zijn ogen, want als er niets scheelde, dan zou ze niet gekomen zijn. Ze aarzelde eerst eventjes met een: “Ehm,” maar nog steeds bleef Kana haar afwachtend aankijken in de hoop dat ze het er zo allemaal uit zou krijgen. ‘Het is ingewikkeld… En een heel lang verhaal.’ Hij knikte en zei dan “Doe maar rustig meisje” zei hij met een gemeende glimlach. ‘Ik ben Valentine. Mijn voornaam is Hazel, maar iedereen noemt me Valentine. Ik ben uw nieuwe mentorleerlinge en eh-’ Hij zweeg, hoopte dat ze zou verdergaan met praten voor Choco ging protesteren. . ‘Ik ben heel, heel erg ziek.’ fluisterde ze uiteindelijk. ‘Als in heel, heel, heel erg ziek. En ik word niet meer beter.’ Kana beet kort op zijn lip en legde zijn hand op haar schouder “Niet schrikken, ik ga even kijken.” Zei hij zachtjes voor hij zijn ogen sloot en alles zag wat er in haar lichaam zat, terminale kanker… Arme meid, zo jong en dan al weten dat je sterft binnen een aantal jaren. “… Dit is een lastig parket, ik ga mezelf nog even voorstellen, mijn naam is Kana Sutoraifu en ik ben dus je gymleerkracht voor dit jaar, alleen denk ik niet dat je veel gym gaat meedoen. Maar mag ik je toch vragen om te proberen, ze zeggen dat je langer leeft als je sport… Ik weet het dat ik hier niet mee om kan. Maar ik wil je gerust begeleiden en steunen met alles wat je doet, dat is de bedoeling van een mentor.” Zei hij zachtjes met een lichte krop in zijn keel. Dit was echt reuze lastig, het feit dat hij een leerlinge in de klas had waar hij vast een band mee zou opbouwen en dan om te weten dat ze terminaal was, dat was zeker lastig. “Ehm… Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen, maar ik weet wel één ding wat ik kan doen en één ding wat ik kan beloven. “ Hij omhelsde haar en zei dan: “Je staat er niet alleen voor, vergeet dat niet.”

>> 760 words
>> feeling: sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Valentine
.
.
Valentine

Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] UTL8oxA PROFILEReal Name : Elena de Lama
Posts : 22
Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: αιя
Klas: мαѕтєя кαηα
Partner: мαтн тєℓℓѕ υѕ σƒ тнє 3 ѕα∂∂єѕт ℓσνє ѕтσяιєѕ: σƒ ραяαℓℓєℓ ℓιηєѕ, ωнσ ωєяє ηєνєя мєαηт тσ мєєт. σƒ тαηgєηт ℓιηєѕ, ωнσ ωєяє тσgєтнєя σηcє тнєη ραятє∂ ƒσяєνєя. αη∂ σƒ αѕумρтσтєѕ, ωнσ cσυℓ∂ σηℓу gєт cℓσѕєя αη∂ cℓσѕєя, вυт ηєνєя cσυℓ∂ вє тσgєтнєя.

Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA]   Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] Icon_minitimezo jan 13 2013, 10:57

Everything is ending, I can't believe I didn't see it sooner. I know that this is what I need to do, even though you haven't got a clue.

Er waren geen schokkende schouders. Geen gejaagde ademhaling. Geen tranen. Ze zat daar, stoïcijns. Ze trilde niet eens. Niet eens een beetje. Maar dan zat ze ook niet stil. Ze was zo kalm, zo eng kalm dat het zelfs Valentine zelf een beetje angst aanjoeg. Was ze werkelijk gewend geraakt aan wat haar te wachten stond – als er haar al wat te wachten stond? Dat was onmenselijk – aan je eigen dood gewend raken was iemand wat niemand ooit moest doen. Leefden mensen niet om te overleven? Waarom was ze dan zo kil, zo koud om haar eigen leven? Waarom kon ze gewoon tegen zichzelf zeggen dat ze toch wel zou sterven, maar was het tegenover anderen zo moeilijk? Tenslotte was het ongeveer hetzelfde – ze vertelde zichzelf zo vaak hardop dat ze op sterven stond, waarom kon ze het niet op normale toon tegen een ander zeggen?
Het was frustrerend, maar aan de andere kant ook de meest geruststellende kant van het verhaal. Want dat betekende dat er nog een soort van menselijkheid in haar lichaam zat, dat ze niet alleen maar gefocust was op haar sterven. Dat ze het er nog moeilijk mee had. Voor ieder ander zou dat slecht klinken, maar voor Valentine, die haar hele leven in een ziekenhuis had doorgebracht, was het een opluchting dat ze zich nog slecht kon voelen. Want ze had nooit langer gehad dan veertig jaar, met haar wisselende immuniteitsproblemen en constante verzwakking. Dit waren gewoon twintig jaar minder van een leven wat toch al kort zou worden. Natuurlijk was het als een schok gekomen, maar uiteindelijk had Valentine het met recordtempo geaccepteerd. Mentaal erg ongezond dus.
Val deinsde enigszins terug toen haar mentor haar wilde aanraken, maar herstelde zich vlug en liet hem “kijken”. Wat het ook was dat hij deed, ze kende het principe wat zoveel keren op haar lichaam was uitgevoerd. Even met magie kijken of zus nog werkt, even kijken of het zo wel werkt. Ze kende het en toch was het iedere keer weer een onaangename ervaring, dat de magie van een ander in haar lichaam doordrong en zo haar hele fysieke toestand aan de ander toegaf. Het was net als een ander je dagboek laten lezen – onprettig en heel persoonlijk. Er waren dingen die Val voor zichzelf wilde houden. Maar deze man moest het toch weten. Het was toch onmogelijk geweest om het geheim te houden en uiteindelijk zou iedereen het te weten komen, nadat ze gestorven was. Ja, er zou een tijd komen dat deze man waarschijnlijk de klas bij elkaar riep en mededeelde dat Hazel Valentine Petrarkis, beter bekend als Valentine, gestorven was aan haar lichamelijke condities. En dan zouden leerlingen vragen wat ze dan had. En dan zou haar mentor moeten vertellen dat ze altijd al wist dat ze vroeg zou sterven. En dan zouden haar klasgenoten verontwaardigd zijn, en verdrietig, en bedrogen. Want ze had het hen niet verteld. Nee, ze wilde het niemand vertellen – it was her burden to bear. Haar leven. Anderen moesten zich geen zorgen maken om wat zij deed.
Haar ademhaling was kalm, zoals altijd. Er was geen teken van ongerustheid, van de wervelstorm van pijn die op het moment door haar lichaam joeg. Van de steken in haar benen tot de blauwe plekken die in haar longen leken te zitten – ze was eraan gewend. Er waren pijnstillers. Ze had het allemaal verborgen onder een waas van medicijnen. Het was jaren geleden dat Val helemaal van de medicijnen af was, omdat ze anders de pijn niet kon verdragen. Ze keek Kana aan, overrompeld door de omhelzing van de man. ‘Master?’ vroeg ze zachtjes, waarna ze zich uit de knuffel losmaakte. ‘Ik wil niet onbeleefd zijn maar – ik sta er alleen voor. Niet dat ik de hulp niet accepteer, maar ik heb al lang geleden besloten dat, als ik toch doodga, ik het beter kan accepteren. Dus dat heb ik gedaan en- en ik weet dat ik nog een paar jaar heb. Twee, drie.’ Ze keek hem met haar zeegroene ogen aan, die niet verdrietig waren, of bang. Ze stonden dapper. Ze moest dapper zijn nu. Tranen waren voor later. Tranen waren niet voor mensen om te zien, ze waren haar kleine geheimpje. Want ze was bang. Als de dood. Maar ze was altijd bang geweest.
Words: 716
Mood: Troubled
Comments: Sorry voor de laatheid :c
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] UTL8oxA PROFILE
Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] UTL8oxA MAGICIAN

Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA]   Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Why Would I Need Comforting? [MASTER KANA]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» nani? // Master Kana.
» I wanna run ║ Master Kana
» A lake of tears [Master Kana]
» I want to learn some stuff. [&MASTER KANA]
» A game of pain (kana)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Gymnasium-