PortalIndexAbsence Makes The Heart Grow Fonder HpD5UwnAbsence Makes The Heart Grow Fonder 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Absence Makes The Heart Grow Fonder

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Lust

Lust

Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Emma
Posts : 444
Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en bliksem
Klas: nvt
Partner: If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror, look a little closer, stare a little longer. Because there is something inside you that made you keep trying despite everyone told you to quit.

Absence Makes The Heart Grow Fonder Empty
BerichtOnderwerp: Absence Makes The Heart Grow Fonder   Absence Makes The Heart Grow Fonder Icon_minitimedi dec 04 2012, 23:38

On the first day of our story
The future seems so bright...

'Opstaan.' klonk de barse stem van mijn vader. Toen ik niet reageerde hoorde ik de deur opengaan. Eerst het gerinkel van de juiste sleutel die gezocht werd. Dan het gerammel van het openen van de schuiven voor mijn deur. Had ik al gezegd dat mijn huis in een gevangenis is veranderd sinds mijn thuiskomst? Zo niet, dan bij deze. Ik blijf liggen, lusteloos gezicht. Vanbinnen kook ik van woede, maar als de deur piepend en krakend open gaat weet ik een dromerige uitdrukking te produceren. Ik sluit mijn ogen weer, zodat enkel het nietsziende duister me nog gezelschap houdt. Stap, stap, stap. Dan een zucht. Het wordt haast een ochtendritueel als we vroeger hadden. Ook toen wachtte ik met opstaan totdat een van mijn ouders aan mijn bed stond. Nu is het anders. De man is mijn slapende lichaam nu op een paar meter genaderd en schraapt zijn keel. 'Het is tijd, zoon.' Mijn groene ogen schieten open met geveinsde verbazing, maar we weten beiden dat het al weken om deze dag gaat. 'Mijn nederige excuses, váder, ik had U niet gehoord.' zeg ik het bekende riedeltje op. En al weet mijn vader dondersgoed dat de excuses ongemeend zijn en dat ik hem prima kan horen, hij accepteert het met een neerbuigende, licht geamuseerde glimlach. Hij is overmoedig, denkt me volkomen de baas te zijn. Het is een vreemd, psychologisch spelletje. Ik laat hen keer op keer weten dat ik hier weg wil, dat ik hen veracht. Maar toch zijn er momenten waarop ik de perfecte zoon evenaar, door met mijn melodieuze stem braaf een gesprek te voeren. En mijn vader, de slang, de man die eervol zou moeten zijn, liegt en bedriegt nog harder dan ik. Zo was ik zo stom om te denken dat hij spijt had en het meende toen hij zei dat ik Mizuki een brief mocht sturen. Ik dacht dat hij wel weer tot rede gebracht zou worden, dat hij zou zien hoe veel de school en in het bijzonder één leerlinge daar voor mij betekenen. En dat ik weer ongeschonden terug zou mogen. Niets bleek minder waar. Daarop wezen de bloederige strepen op mijn rug en de rood-bruine plek op mijn wang wel. Mijn liefde voor dit meisje werd belachelijk gemaakt en nu hij haar adres en gegevens had vreesde ik het ergste. Wanhopig probeerde ik telkens een manier te vinden om haar een bericht te kunnen sturen, maar elk van mijn pogingen werd verijdeld. Op één na dan. Deze week was de waakzaamheid van mijn ouders iets verslapt en onmiddellijk had ik daar gebruik van gemaakt. Ik had haar eindelijk, eindelijk kunnen vertellen wat er werkelijk aan de hand was. En ik bad dat het nog niet te laat was. Voor mij voelde het haast alsof de tijd stil had gestaan, aangezien ik enkel uitzicht op mijn witte wanden had gehad. Maar wellicht was er voor haar veel meer gebeurd. Ach, nee. Zo mocht ik niet denken. Ze hield van me, die woorden had ze heus zelf gezegd, in mijn oor gefluisterd.

Nu kom ik dan toch uit bed, wetend dat er anders klappen zullen volgen. In mijn jeugd ben ik nooit geslagen, mijn vader heeft me nooit een haartje gekrenkt. Tot het moment waarop Miku blijk gaf van magie en óók ik, zijn enige, kostbare zoon, een vuile magiër was. Zijn erfgenaam had bezoedelt bloed. Onrein, ja. Een wrange uitdrukking ligt op mijn gezicht. Wanneer begon alles zo mis te gaan, wanneer veranderde de vaderliefde in intense haat? Hij beweerde mij niet te haten, maar ik weet wel beter. Alleen als je je bloedeigen zoon waarlijk haat zou je zoiets doen. Hem in een val lokken en weghouden van wat hij lief heeft. Hem tot dingen dwingen die hij verafschuwt. Als mijn moeder nogmaals durft te zeggen dat vader 'enkel het beste met me voor heeft, slechts een goede toekomst voor me wenst' word ik gek. Dan kan ik helaas niet garanderen dat ik zo kalm blijf als ik zou willen. Hun domme woorden zouden me niets moeten doen, maar ergens maakt het me intens verdrietig te weten dat de mensen waarvan ik hield en op wie ik blindelings vertrouwde nu mijn gevangenisbewakers zijn geworden. Ik kijk naar de stoel, waar zoals altijd een onberispelijke set kleding klaar ligt. Deze keer nog netter dan normaal, een kraakhelder overhemd en zelfs een stropdas. Zuchtend kleed ik me aan, wetend dat mijn moeder al voor de deur staat te wachten om me naar de eetkamer te begeleiden. Ze laten niets aan het toeval over, al helemaal niet vandaag. Dat zal mijn ontsnapping nog lastiger maken dan het al zou zijn.

Ik ben beneden, gekleed in mijn o zo onberispelijke overhemd. Ik eet mijn ontbijt met een onbewogen gezicht op en wacht tot het volgende bevel. Mijn vader glimlacht goedkeurend. Waarom? Omdat hij denkt dat ik gehoorzaam. Algauw gaan we naar buiten, het rijtuig staat al klaar. Ik twijfel. Instappen of niet? Dan zie ik dat er twee gespierde mannen naast de koets te wachten staan. Mijn moeder vangt mijn blik en kijkt me verlegen aan. ''V-voor de veiligheid.'' zegt ze. En ik weet niet eens zeker of ze het zelf gelooft nadat vader haar gehersenspoeld heeft of dat ze ook in het complot zit. Ik knik kortaf en loop een stukje links van de koets. Mijn vader kijkt me niet begrijpend aan. Ik ga steviger staan, recht mijn rug en kijk de man in zijn ogen. ''Ik ben een magiër, vader, en dat zal ik altijd blijven. Zomaar een school zal daar niets, ik herhaal níets aan kunnen veranderen. U kan mij niet veranderen. Ik blijf mezelf en ik vraag het nog één keer.'' Mijn blik is vastberaden. ''Laat. Me. Gaan.'' Wanneer de mannen op zijn signaal op me afgestuurd worden glimlach ik kalm. De mannen zien mij niet bepaald als een bedreiging, mijn opstandigheid is voor hen een formaliteit. Zoals wel vaker word ik als rustige jongen onderschat. ''Liggen.'' werp ik mijn moeder toe, waarop ze zich verschrikt op haar knieën laat vallen. Zij weet als enige echt wat er komen zal, realiseert zich nu dat ik dit eerder heb gedaan, een storm creëren om mijn aanvallers weg te blazen. En sindsdien is mijn magiegebruik niet bepaald achteruit gegaan, dus deze keer zal het vast weer werken. Ik richt mijn handen met de palmen naar voren op de mannen en sluit mijn ogen. En dan laat ik alle woede zo uit mijn lichaam lopen. Mijn haren worden in het rond gezwiept en onbewust heb ik mijn hoofd omhoog geheven. Als de storm weer gaat liggen, de laatste windvlagen strelen nog liefdevol langs mijn gezicht, bekijk ik de schade. Mijn vader stond op het opstapje van de koets en is er hard tegenaan gesmeten. Hij ligt krachteloos op het pad. De twee mannen liggen ook ergens, al komt er een moeizaam overeind. Ik kijk hem koel aan en hij heft zijn handen op in een teken van overgave. Angst in zijn ogen, wat me verbaast. Ik realiseer me niet hoe angstaanjagend mijn storm er misschien uitzag, besef niet dat er ook nu nog een verwilderde blik in mijn ogen lig. Na al die dagen, uren en ellenlange minuten ben ik weer buiten. Ben ik weer vrij. Drie laatste woorden voor mijn vader. ''Ik veracht U.'' Een halfslachtige glimlach voor mijn moeder, die godzijdank ongedeerd is. En ondanks alles weer op mijn vader af is gekomen om hem te helpen. Liefde. Vreemde dingen kan het met een mens doen.
Liefde heeft gezorgd dat ik me niet neerlegde bij mijn lot en nu ben ik vrij.
__________________________________________________________________

Ik stap uit de shuttle en adem diep in. SSA. Het lijkt alsof er nauwelijks wat veranderd is, alsof alles nu weer gewoon door zal kunnen gaan alsof ik nooit weg ben geweest. Maar ergens in mijn achterhoofd zeurt een stemmetje. Dat het niet gelijk kan zijn. Dat er vast iets veranderd is. Maar wat. Dat is de belangrijkste vraag. Het sneeuwt zachtjes, vlokken landen op mijn gezicht en smelten dan. Het water brandt in mijn wang, waar mijn vader me meermaals geslagen heeft. Zijn ring, zijn gouden zegelring, liet krassen en wonden achter. Zo ook op mijn rug, waar vooral de eerste week wat respect en onderdanigheid in is gestampt. Respect voor zijn domme plannen. Ja. Ik gun het gebied met de prachtige besneeuwde vlaktes geen blik waardig en koers recht af op een plek op het grasveld. Waarom daar, zou je zeggen? Waarom niet iets naar links of rechts? Of daar, bij die bomen? Omdat dit de plek is waar ik Mizuki voor het eerst ontmoette. En hopelijk zal ze ook weer hier zijn. Ik wens het, met heel mijn hart. Laat haar komen. Laat ons eindelijk weer samen zijn. De kou raakt me niet, de fysieke pijn weegt niet op tegen de twijfels. Pas als ik haar weer in mijn armen kan sluiten zal ik weer glimlachen. Dus nu sta ik hier in de sneeuw en kou. Kwetsbaar en afhankelijk van haar komst. Met mijn ogen gesloten haal ik me haar gelaat voor de geest. Fragmenten die ik al weken in mijn gedachten afspeel. Als ik voetstappen hoor draai ik me verwachtingsvol om. Zonder enige reden om te verwachten dat ik teleurgesteld zou kunnen worden. Geen reden om me mentaal voor te bereiden op geschreeuw of om mijn lichaam te beschermen tegen geweld. Want ik vertrouw op haar. Daarom wéét ik dat wanneer ik mijn ogen open ik haar zal zien. Dat ik zal glimlachen. Dat ik haar zal omhelzen. Alle puzzelstukjes zullen weer op hun plaats vallen. Dat staat vast. En er is geen reden om daar niet blindelings op te vertrouwen.

[&&MIZUKI~]
[Sorry dat het in 1e-persoon is geschreven, daar kwam ik dus echt pas achter toen ik al over de helft was ^^; Hope you dont mind..~]
[Oh en derptitel QQ, kon niets beters bedenken .__.]
[En yay, drama ]
Terug naar boven Ga naar beneden
Mizuki
.
.
Mizuki

Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Anne
Posts : 356
Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: light/Dark
Klas:
Partner: I wanna be a butterfly...

Absence Makes The Heart Grow Fonder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Absence Makes The Heart Grow Fonder   Absence Makes The Heart Grow Fonder Icon_minitimewo dec 05 2012, 16:52

Mizuki moest opstaan, ook al was het niet naar haar zin geweest. Ze zat nu rechtop op haar bed en zag dan een briefje dat vlak naast haar bed lag. Al snel vloog er nog een briefje binnen. Met lichte tegenzin stond ze op en raapte ze beide briefjes op. Ze begon ze te lezen, ze waren beiden van Mineko. Misschien had ze ze beter verscheurd? Eerst lezen en dan beslissen of ze ze zou verscheuren. Ze geeuwde, ze was nog moe, ze wilde helemaal niet eens opstaan. Normaal was ze veel levendiger dan nu, nu was ze net een hoopje ellende dat niet wist wat ze met haar leven moest doen. Ze wilde de brief eigenlijk niet lezen, ze wilde niet weten wat voor leugens de jongen nog meer had geschreven, ze wilde het allemaal niet meer weten. Eigenlijk wilde ze zelfs niet eens naar de plaats van ontmoeting gaan. Maar toch zou ze het doen, en dan zou ze haar pijn duidelijk maken. Ze smeet de brief op bed en liet de andere ongeopende brief in rook opgaan. Nu ging ze naar de badkamer om haar om te kleden en haar tanden te poetsen. Ze trok een zwarte broek en een zwarte tshirt aan met een zwarte vest. Geen kleurrijke dingen, daar had ze absoluut geen zin in en haar humeur stond er ook niet zo naar. Geen idee waarom, maar ze was gewoon niet happy vandaag, allemaal dankzij Mineko die er weer was en dus dat ze pijn weer zou meemaken die ze door die brief had gevoeld. Een lichte grom verliet haar keel en ze wandelde naar buiten met haar zwarte leren laarsjes die ze was gaan kopen een aantal weken geleden. Het had geen zin, ze moest toch gaan.

Op een slakkentempo liep ze richting de eerste plaats waar ze elkaar hadden leren kennen… Het grasveld. De plek bracht herinneringen op, te veel herinneringen. Dingen die ze het liefst uit haar geheugen gewist zag, verwijdert, alsof ze er nooit waren geweest.…

Net naar SSA gekomen, ik was boos, heel erg boos. Boos op mijn vader omdat hij me naar hier stuurde, omdat ik… Anders was. Ik moest naar een speciale school en daarom hadden ze me in een shuttle geduwd naar SSA. Maar alles liep niet zo slecht als ik had verwacht, ik had een gat in de grond geslagen en daardoor had ik de aandacht van een jongen getrokken die zich voordeed als een politie van een of andere soort, ik was bang. Bang om gestraft te worden. Maar de jongen zei dan dat hij gewoon Mineko was, een leerling van de school. Ik leerde hem kennen, en ik werd verliefd op hem.

Mizuki schudde haar bruine haren heen en weer en liep met een diepe zucht verder. Ze arriveerde op de grasvelden en daar zag ze dan, de jongen waarvoor ze ooit warme gevoelens had gekoesterd. Maar nu voelde ze geen enkele wrok emotie meer. Haar gezicht neutraal, een tikkeltje kil. Langzaam liep ze verder, verder totdat ze voor Mineko stond en hem fronsend aankeek. “Wat moet je?” vroeg ze bot en kortaf. Haar houding was afstandelijk en haar blik was kil en koud. Ze kruiste haar armen voor zicht en keek afwachtend naar de lucht. “Ik heb niet de hele dag, en durf me aan te raken!” zei ze op een dreigendere toon. Zodat hij de afstand zou bewaren. De vuile leugenaar…

Terug naar boven Ga naar beneden
Lust

Lust

Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Emma
Posts : 444
Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en bliksem
Klas: nvt
Partner: If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror, look a little closer, stare a little longer. Because there is something inside you that made you keep trying despite everyone told you to quit.

Absence Makes The Heart Grow Fonder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Absence Makes The Heart Grow Fonder   Absence Makes The Heart Grow Fonder Icon_minitimezo dec 16 2012, 11:59

Ze was er. Hij keerde zich naar haar toe, zijn gehavende wang zonder bescherming. Hij verwachtte dat ze blij zou zijn. Maar nee. Ze keek boos en kil. Waarom? Op zijn gezicht wonden en zijn blik hoopvol. Nu nog wel. ''Mizuki.'' fluisterde hij zachtjes. Vreugdevol. Verwachtingen naar geluk en een hernieuwd samenzijn met zijn geliefde. Haar naam rolde als zoet snoepgoed over zijn tong. Het voelde zo goed om het te zeggen. Om haar naam te kunnen noemen en te weten dat zij luisterde. ''Wat moet je?'' Deze barse toon had hij niet verwacht. Naíef als de jongen was had hij niet gerekend op een boze blik bij hun eerste ontmoeting. Mineko keek haar geschrokken aan. Het gezicht, waar altijd een warme lach op had gestaan, was nu kil en onvriendelijk te noemen. Wat was er met zijn meisje gebeurd? Er was iets mis, dat wist hij heel zeker. Maar wat? Ze was vast boos op hem. ''M-mizuki?'' herhaalde hij aarzelend haar naam. Als een soort smeekbede. Laat alles nog goed zijn. Alstublieft, God, of wie dan ook in de wijde omgeving van Kovomaka. Als iemand hem kon helpen. Alstublieft, doe het dan nu. Help me. Hij kon het nauwelijks aanzien, die frons. Hij strekte zijn hand uit naar haar gezicht. Wilde haar wang zachtjes strelen. Haar aanraken. Een glimlach op haar gezicht brengen. Haar teder omhelzen en vasthouden. Want dat was waarnaar hij zo verlangde. Nu was ze er, maar het leek nog steeds meer op een droom dan op de werkelijkheid. Hij wilde haar aanraken. Zichzelf ervan verzekeren dat het geen droom was. Dat ze niet in rook op zou gaan. Als een geest weer zou verdwijnen. O, dat zou zijn hart breken. Maar ze was echt. Dat herkende hij, want haar bewegingen, haar stem. Alles was precies zoals hij zich herinnerde. ''Mizuki, wat is er. Er is iets. Wat. Wat is er aan de hand, Mizuki.'' Hij aarzelde,zijn hand naar haar uitgestrekt als een roep om hulp. Een smeekbede. Laat alles weer goed zijn. ''Zeg het. Alsjeblieft. Mizuki?'' Teleurgesteld en angstig keek hij naar haar.
[Flut en zo laat, sorrysorry Oh Noes! *shame* Volgende keer wordt t beter]
Terug naar boven Ga naar beneden
Mizuki
.
.
Mizuki

Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Anne
Posts : 356
Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: light/Dark
Klas:
Partner: I wanna be a butterfly...

Absence Makes The Heart Grow Fonder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Absence Makes The Heart Grow Fonder   Absence Makes The Heart Grow Fonder Icon_minitimedi dec 18 2012, 11:51

Mizuki had Mineko hier helemaal niet verwacht, ze was boos. Hij had haar achtergelaten en haar dan meerdere keren bestookt met haatbrieven, ze had gehuild in Jake's armen... Jake... Maar nog steeds lukte het niet om aardig naar de jongen hier voor zich te kijken. Ze zag de blik in zijn ogen, die ze had geleerd dat dat een hoopvolle blik moest voorstellen. Humpf, wat moest hij eigenlijk van haar? Waarom was hij hier? Wat was de rede van dat hij haar wilde spreken? Vele vragen gingen door haar hoofd, vragen waarop zijzelf geen antwoord kon vinden. Moest ze het nu werkelijk aan hem gaan vragen? Daar had ze eigenlijk geen zin in, het liefst wilde ze deze jongen niet meer zien, ze wilde naar Jake, dat hij haar zou beschermen en hij speelde immers niet zo met haar gevoelens. ''Mizuki.'' fluisterde hij zachtjes. "Mineko" zei ze op een koude manier en haar blik stond boos, geïrriteerd, gekwetst. Ze wilde hem eigenlijk niet meer zien, waarom had ze toch naar die brief gehandeld? Was ze naar hier gekomen terwijl ze nu koekjes kon bakken of dergelijke? ''Wat moet je?'' vroeg ze op een kille, barse, zelfs gemene toon. Hij zou vast al wel doorhebben dat ze hier totaal niet wilde zijn, ze wilde niet vertoeven in zijn buurt. ''M-mizuki?'' herhaalde hij haar naam. "Wat moet je nu? Ik heb niet de hele dag" zei ze nog altijd even kortaf. Ze verstijfde toen Mineko haast haar had aangeraakt. "D-durf me aan te raken!" zei ze op een stamelend maar dreigende toon. Ze wilde niet de pijn voelen als Mineko haar aanraakte, het liefst was ze nu huilend weggerend, naar Jake, diegene die wel respect voor haar had. ''Mizuki, wat is er. Er is iets. Wat. Wat is er aan de hand, Mizuki.'' Ze zweeg en duwde zijn hand ruw weg. Niets kwam uit haar mond, niets verliet haar keel, ook al wilde ze zo graag schreeuwen dat ze hem haatte, haatte omdat hij zo met haar gevoelens speelde alsof ze een stuk speelgoed was. ''Zeg het. Alsjeblieft. Mizuki?''Ze greep twee stukken perkament uit haar tas en duwde die tegen Mineko's borstkas. "Je hebt met mijn gevoelens gespeeld, ik wilde je eigenlijk niet meer zien. Het liefste was ik nu bij Jake, hij respecteert mij tenminste wel. Jij bent gewoon een gemene... Een gemene ZAK!" riep ze nu deze keer en ze draaide zich om. "Die brieven zijn van jou, het handschrift was immers van jou, in de eerste dumpte je me, ik kreeg er zo'n meerdere, maar die heb ik ter plekke verscheurd, dan de tweede brief is de brief dat je terugkwam. Ik wenste dat je hier niet meer was! Dat je gewoon met je vader was meegegaan naar die school!" Haar woedende blik pierde naar Mineko en ze draaide zich dan meteen weer om, hopelijk zou ze niet gaan huilen, want na haar woedeaanval ging ze meestal huilen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lust

Lust

Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Emma
Posts : 444
Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en bliksem
Klas: nvt
Partner: If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror, look a little closer, stare a little longer. Because there is something inside you that made you keep trying despite everyone told you to quit.

Absence Makes The Heart Grow Fonder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Absence Makes The Heart Grow Fonder   Absence Makes The Heart Grow Fonder Icon_minitimedi dec 18 2012, 20:40

Ze sprak zijn naam uit, maar hij had liever gehad dat ze dat niet had gedaan. Hoe kon het toch? Hoe was het mogelijk dat de stem die eens lieve dingen had gezegd nu zijn naam uitspuwde alsof het woord afschuwelijk en vergiftigd was? Hij had inderdaad zijn hand naar haar gezicht gebracht, maar verstijfde toen hij haar stem weer hoorde. Het deed pijn en het was verwarrend, o zo verwarrend om dit zo te horen. Alleen al in haar prachtige bruine ogen kijken deed hem lichtjes ineen krimpen van angst en verwarring. Waarom keek ze dreigend naar hem? Sinds wanneer was hij de vijand? Zijn hand was verstijfd in de lucht, op korte afstand van haar bleke gezicht. Hij was te geschokt om ook maar te bewegen. Tot zij actie ondernam. Zijn hand ruw wegduwde. Slap viel de arm weer langs zijn lijf, krachteloos. Hij kon zich niet verzetten tegen dit meisje, waarvan hij met heel zijn hart hield. Zijn lichaam voelde als een vreemde. Hoorde hij wel hier? Hij wilde opstijgen, de lucht in. Zachtjes dwarrelden sneeuwvlokjes neer, bleven aan zijn wimpers kleven. Op de automatische piloot greep hij de stukken papier vast die hem aangerijkt werden. Bijna leek alles normaal, Mizuki had hem immers aangeraakt, ze gaf hem de brieven zoals ze hem vroeger verlegen koekjes en baksels gaf. Maar de woede in haar bewegingen was nog steeds duidelijk. Hij slikte moeizaam, een bittere smaak bleef echter halsstarrig in zijn mond achter. Vluchtig gleden zijn ogen over de brief. Slechts een van hen hoefde hij te bekijken. De ander kende hij immers al, die had hij toch zelf geschreven? Hij was begonnen met lezen en kon niet meer stoppen. Hoe veel pijn de woorden ook deden. Mineko keek haar met trillende lip aan. Ze meende het, maar waarom? Wat was er misgegaan? Het eerste deel van haar harde woorden drong nauwelijks tot hem door. Op twee dingen na. Twee personen. Jake. En een of andere zak, hij dus. Een gemene zak. Dat deed pijn, meer pijn dan hij zich kon voorstellen dat twee simpele woordjes konden doen voordat hij ze gehoord had. Maar de wetenschap dat het allemaal door die ene jongen kwam drong zijn gedachten binnen. Wie was Jake? Wie op deze godsverholen planeet was in godsnaam Jake? En wat had hij Mizuki verteld? Wat had hij met zijn meisje gedaan?
"Die brieven zijn van jou, het handschrift was immers van jou, in de eerste dumpte je me, ik kreeg er zo'n meerdere, maar die heb ik ter plekke verscheurd, dan de tweede brief is de brief dat je terugkwam. Ik wenste dat je hier niet meer was! Dat je gewoon met je vader was meegegaan naar die school!"
Wát? Nee... Had ze zijn brief überhaupt gelezen? En dan bedoelde hij echt de zijne, niet die van zijn verradelijke vader. Daarin stond het toch uitgelegd? Waarom geloofde ze hem niet? O, wacht. Natuurlijk. Hij was een gemene zak. Wie geloofde er nou in een gemene zak? Zij duidelijk niet. Hoe snel na zijn vertrek had ze besloten dat hij de bad guy was? Hij had zo'n behoefte om gewoon neer te zakken en de warme tranen de sneeuwvlokken te laten smelten. Maar het kon niet. Hij kon haar niet kwijt zijn. Niet zo. Niet in één onbewaakt ogenblik, door een misverstand, een samenzwering.
''Hoe kon je dit geloven, Mizuki?'' vroeg hij haar gekwetst. Hij praatte tegen haar rug, wat hij zich nu realiseerde. Ze had zizch van hem weggedraaid. Zou ze echt weglopen? Ze mocht niet weggaan. Hij liep om haar heen, voordat zijn hersenen daar echt opdracht toe hadden gegeven. Smekend probeerde hij haar blik te vangen. ''Je weet toch dat ik je nóóit pijn zou doen op zo'n manier? Ik- Als, als ik ooit stop met deze liefde voor jou voelen, dan zou ik dat toch wel zelf aan je vertellen?'' Hij schudde verbaasd zijn hoofd. Een verbeten verdrietige uitdrukking. Boos, op een vreemde teleurgestelde manier. ''En jij dan?! Je was toch zo goed met details? Hoe kon je het geloven, hoe kon je het niet zíen, Mizuki. Enkel de laatste brief, enkel de láátste is van mij, ok?! Zag je het niet?'' Ja, hij was boos. Op haar? Of op zichzelf? Hij wist het niet goed meer, alles liep nu door elkaar. Hij moest de tranen terugdringen, zich verbijten. Er was nog een kans, er moest nog een kans zijn. Het kon toch niet zo opeens over zijn? Voorbij? Al die dagen van vredig samenzijn voor niets? En hij, ingeruild voor een ander exemplaar? Waarom? Het kon niet, mocht niet zo eindigen. Er was nog een kans. Daarin moest hij blijven geloven. Hij hield de twee brieven naast elkaar, een gekwetste woede in zijn ogen. Ja, op het eerste gezicht leken ze zwaar op elkaar. Maar een geoefend oog, iemand die gewend was om -misschien ongewild- zijn aandacht naar details te laten gaan, kon het toch wel herkennen? Dat zwiepje dat zijn vader aan het einde van zijn lidwoorden gaf, hoe Mineko haar naam met een bloemetje had versierd. Details, maar ze leken nu zo belangrijk. Hij hield de brieven naar voren. Beschuldigend, of misschien eerder vragend, vragend naar een verklaring. Hij wist hoe goed ze was met details. Hoe alles wat veranderde haar opviel. Hoe niets zijn lieve vriendin ooit ontging. Behalve emotie's wellicht, daar had ze moeite mee. Maar dat gaf niet, hij hield van haar. En zij, zij had hetzelfde gezegd. ''Of misschien... Misschien wilde je het niet zien.'' fluisterde hij, zijn blik naar de grond. ''Zeg me, Mizuki. Wie is Jake? Wil je me dat vertellen?''

Twee ogen keken omhoog, de groene kijkers zochten angstig de hare. Bang voor wat komen zou. Vol met pijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mizuki
.
.
Mizuki

Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Anne
Posts : 356
Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: light/Dark
Klas:
Partner: I wanna be a butterfly...

Absence Makes The Heart Grow Fonder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Absence Makes The Heart Grow Fonder   Absence Makes The Heart Grow Fonder Icon_minitimezo dec 23 2012, 13:32

Mizuki sprak zijn naam uit alsof het een of andere besmettelijke ziekte was en natuurlijk vond ze dat het er eerder uitgeblaft moest worden dan wat anders. Een koude manier van spreken werd door haar gebruikt, ze was boos en afstandelijk, het liefst was ze hier zelfs niet eens. Maar toch had een of andere drang haar naar hier willen brengen, was ze gewoon gekomen uit nieuwsgierigheid, of hij wel degelijk terug was. Inderdaad, hij was blijkbaar wel degelijk terug… Spijtig genoeg. Een dreigende blik werd hem geschonken, met alle plezier. Haar bruine ogen wendden zich weer af, dan zag ze zijn hand die maar een aantal millimeter van haar gezicht was verwijdert, ze verstijfde. Ze wilde niet aangeraakt worden door hem, eigenlijk wilde ze dat hij gewoon was weggebleven, ze duwde zijn hand ruw en snel weg zonder dat ze al te veel contact maakte. De arm van Mineko hing nu slap naast zijn lijf, mooi zo, nu had zij er geen last meer van. Sneeuwvlokjes bleven in haar plakken en zorgden dat er nu witte spikkels in haar haren waarneembaar waren. Ze lette niet echt op dat feit, vreemd genoeg, want normaal hield ze van sneeuw, was ze altijd dolblij als ze die vlokjes zag neerdwarrelen. Maar nu was het anders, was ze boos en kon ze niet letten op alle detail om zich heen. Mizuki overhandigde hem de brieven, deed zoveel mogelijke moeite om hem zo min mogelijk aan te raken en ze bleef kijken hoe hij ze las, met nog steeds die norse uitdrukking op haar gezicht. Ze zei nog een hoop dingen, gemene dingen zoals zak en ze vernoemde Jake. Mineko had alle recht om te weten dat ze al een tijdje een ander had. Mineko had haar gedumpt via die brief en dan was ze troost gaan zoeken bij een vriend. Daaruit was vervolgens meer gebloeid.
"Die brieven zijn van jou, het handschrift was immers van jou, in de eerste dumpte je me, ik kreeg er zo'n meerdere, maar die heb ik ter plekke verscheurd, dan de tweede brief is de brief dat je terugkwam. Ik wenste dat je hier niet meer was! Dat je gewoon met je vader was meegegaan naar die school!" Natuurlijk wilde ze dat hij niet hier was, het liefst was hij gewoon verdwenen van deze planeet. Mizuki wilde hem weg, wilde dat hij nooit naar hier was gekomen. Mineko zien deed haar gewoon veel pijn, pijn die ze missen gelijk kiespijn. ''Hoe kon je dit geloven, Mizuki?'' Ze had zich omgedraaid, wilde zijn gezicht niet meer zien. Ze wilde weggaan, ze had hem niks meer te zeggen. ''Je weet toch dat ik je nóóit pijn zou doen op zo'n manier? Ik- Als, als ik ooit stop met deze liefde voor jou voelen, dan zou ik dat toch wel zelf aan je vertellen?'' zei Mineko die weer voor haar was komen staan. Haar ogen leken wel vuur te spuwen, maar nog steeds sprak ze geen enkel woord, alsof ze net heel nauwkeurig haar woorden wilde uitkiezen, of hem gewoon negeerde. ''En jij dan?! Je was toch zo goed met details? Hoe kon je het geloven, hoe kon je het niet zíen, Mizuki. Enkel de laatste brief, enkel de láátste is van mij, ok?! Zag je het niet?'
“Dan nog, het was van dezelfde afzender en het handschrift was exact hetzelfde buiten het bloemetje en de zwier na het eind van elk lidwoord bij de dumpbrief. Wat voor verschil maakt het? Niets, de woorden deden pijn Mineko en misschien waren ze niet van jou, maar toen had ik dat niet door, mijn blik was wazig geworden door alle tranen! Die eerste zin liet me al huilen, denk jij dat ik perfect ben? Ik zie soms ook details over het hoofd of ik negeer ze omdat ze niet van essentieel belang zijn.” Zei ze met een ijzig kalme stem, maar ze leek nu alleen maar meer emotie te vermijden in dit gesprek. ''Of misschien... Misschien wilde je het niet zien.'' fluisterde hij, zijn blik naar de grond. ''Zeg me, Mizuki. Wie is Jake? Wil je me dat vertellen?'' Mizuki’s blik fleurde helemaal op bij het woordje Jake en ze begon zelfs lichtjes te blozen. “Jake, Jake was een van mijn beste vrienden, ik was naar hem toegegaan toen ik die eerste brief krijg waarin je me dumpte, hij dateerde van drie weken geleden die dag. Ik heb bij Jake gepraat, gehuild en hij ving me op. Hij vrolijkte me op en ik ben… v-verliefd geworden.” Zei ze met een glimlach op haar gelaat terwijl ze uit haar tas een cakeje nam en ze begon er met muizenhapjes van te eten. Ze haalde er geen tweede uit, ze wilde niet delen vreemd genoeg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lust

Lust

Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Emma
Posts : 444
Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en bliksem
Klas: nvt
Partner: If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror, look a little closer, stare a little longer. Because there is something inside you that made you keep trying despite everyone told you to quit.

Absence Makes The Heart Grow Fonder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Absence Makes The Heart Grow Fonder   Absence Makes The Heart Grow Fonder Icon_minitimezo dec 30 2012, 16:28

Ze keek hem aan met zo veel vuur in haar ogen dat een rilling over zijn ruggegraat liep. Waarom haatte ze hem zo? Hij kende haar als lief meisje, vergevingsgezind en ontzettend schattig. Daar was nu niets meer van over en dat had die Jake vast en zeker veroorzaakt. De smiecht. Hij bleef sterk, dat was tenminste het plan. Maar ongewild sloop de woede ook in zijn aderen. Hij wilde geen kwaad woord zeggen, maar ze maakte het hem wel erg moeilijk. Hij wilde iets slaan, iets stuk maken. Een emotie die hem nauwelijks bekend was. Aggresie. Het was vreemd. De vredelievende jongen die kwaad werd. Als je hem nu een tere bloem gaf zou hij het zonder moeite op de grond smijten. Wat zo anders was dan zijn normale reactie. Maar dit had je ook niet elke dag. Een meisje waarop je smoorverliefd was. Was opeens zo anders. Na een kort moment kreeg je het door. Eerst bleef je halsstarrig volhouden dat alles nog goed zou komen. Maar die leugen kon je niet vast blijven houden wanneer ze zo kwaad over je sprak. En dat deed pijn. Bijna wenste hij dat zijn ontsnapping niet gelukt zou zijn en hij nu in een koets naar een priveschool zou zitten. Alles. alles was beter dan deze pijn. Dit machteloze gevoel, want ze geloofde hem niet. Mizuki haatte hem. Dat besef drong langzaam tot hem door en het voelde verschrikkelijk. Als kleine naaldjes die zijn huid binnendrongen. Hij vocht tegen de tranen, tegen de neiging om te schreeuwen.
“Dan nog, het was van dezelfde afzender en het handschrift was exact hetzelfde buiten het bloemetje en de zwier na het eind van elk lidwoord bij de dumpbrief. Wat voor verschil maakt het? Niets, de woorden deden pijn Mineko en misschien waren ze niet van jou, maar toen had ik dat niet door, mijn blik was wazig geworden door alle tranen! Die eerste zin liet me al huilen, denk jij dat ik perfect ben? Ik zie soms ook details over het hoofd of ik negeer ze omdat ze niet van essentieel belang zijn.” Details. Details hadden nog nooit zo belangrijk geleken. Hij beet op zijn lip en sprak de moeilijke woorden uit, die vanbinnen in zijn hoofd spookten. Hij wilde de waarheid weten, dacht hij. Maar zou dat niet veel te veel pijn doen? Hij kon het niet stoppen, de vraag vertrok al uit zijn mond. ''Zeg me, Mizuki. Wie is Jake? Wil je me dat vertellen?''
Waarom keek ze zo blij? Weg was de ijzige kou of de vurige woede in haar blik. Ze bloosde. Wat?! Waarom. Hij keek gekwetst naar beneden. Een traan welde op en hij beet hard op zijn lip om niet nog meer dingen te vragen waarop hij het antwoord niet wilde weten.
“Jake, Jake was een van mijn beste vrienden, ik was naar hem toegegaan toen ik die eerste brief krijg waarin je me dumpte, hij dateerde van drie weken geleden die dag. Ik heb bij Jake gepraat, gehuild en hij ving me op. Hij vrolijkte me op en ik ben… v-verliefd geworden.” Hij knipperde verdwaasd met zijn ogen. Zo gemakkelijk was hij vergeten. ''Verliefd geworden.'' Hij trilde. ''Zomaar? Zomaar verliefd geworden.'' Zijn diepgroene ogen boorden zich in de hare. Hij kon de blijdschap op haar gezicht niet uitstaan. ''Was het dan niets waard voor je? Wat wij samen haddden, was dat dan niets waard? Ging het zo gemakkelijk, me vergeten, doorgaan? Poef, nieuwe jongen en je was...'' Vol walging sprak hij het woord uit. ''En je was verliefd op hem? Meteen? Of was het al langer aan de gang... Mizuki, vergeet je zo gemakkelijk? Je bent het zeker vergeten, Mizuki. De woorden die je tegen me zei.'' Hij haalde diep adem. ''Je zei... Je zei: Voor altijd. Mizuki, je zei voor altijd, ja?! What happened to us, forever and always?'' Zijn schouders hingen laag, hij keek met treurige blik toe hoe ze een cakeje begon te eten. Eéntje maar. Ergens verwachtte hij, hoopte hij, dat ze hem er ook een aan zou bieden en alles weer als vanouds was. maar nee. het was voorbij.
''Je bent veranderd, Mizuki.'' zei hij beschuldigend. ''Waar is het meisje gebleven dat ik zo goed dácht te kennen? Eh? Jake heeft je veranderd en nee, dat is niet ten goede.'' HIj bleef doodstil staan en keek haar kalm aan. Kalmer dan hij zich eigenlijk voelde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA PROFILE
Absence Makes The Heart Grow Fonder UTL8oxA MAGICIAN

Absence Makes The Heart Grow Fonder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Absence Makes The Heart Grow Fonder   Absence Makes The Heart Grow Fonder Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Absence Makes The Heart Grow Fonder

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» The blood makes us human, makes us more than human, makes us human no more. |Vergil|
» [Heart-To-Heart] Emoties
» (Heart-to-Heart) Magie
» [heart-to-heart] I know I was wrong but I can't help it
» [Heart to heart] Doubts

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Grass Field-