PortalIndexI need a break.. HpD5UwnI need a break.. 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 I need a break..

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jake
.
.
Jake

I need a break.. UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Melle
Posts : 1412
Points : 0
I need a break.. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark
Klas:
Partner: Love is an emotion..and emotions can be turned off..

I need a break.. Empty
BerichtOnderwerp: I need a break..   I need a break.. Icon_minitimevr nov 09 2012, 11:56


Het herfstzonnetje scheen. Het was niet bepaalde warm maar ook niet echt koud. Het was weekend. Jake was voor de verandering eens niet op het schoolterrein. Hij liep door Oak's field. Hij wou even niet meer terug naar Starshine...eventjes weg van daar..teveel negatieve herinneringen had hij op dit moment aan die plek. Hij lie met zijn handen in zijn zakken door do straat. Er waren redelijk veel mensen, maar dat kwam omdat het immers weekend was, en iedereen natuurlijk wou winkelen. Echter, was Jake hier niet voor naar Oak's Field gekomen. Hij was op weg naar Kovomaka's Garden. Dit park was een stuk gezelliger dan het duistere bos vond hij. Normaal zou het hem niet echt veel uitmaken, maar op dit moment wel..hij had eventjes genoeg duisternis aan in zijn hoofd de laatste tijd. Sinds dat incident een paar weken geleden...ugh..het duizelde hem allemaal maar. Hij was nog steeds niet helemaal hersteld trouwens. Het teken was sinds het incident blijven gloeien. Nu gloeide het nog steeds. Echter, kon je dat in de zon niet goed zien. Alleen in de schaduw of s'nachts. Goed...dat wist hij dus. Nooit meer tijdens een volle maan s'nachts op pad gaan..überhaupt als de maan voor meer dan de helft gevuld is. Of hij moest de hele tijd in zijn dierenvorm gaan, maar Jake wist dat hij dat nooit zou trekken. Hij wreef even over de plek waar hij door Rhine was gebeten. Hij was haar trouwens nog steeds ontzettend dankbaar voor wat ze had gedaan die avond. Als zij er niet was geweest...dan had Ekaj grote kans zijn lichaam overgenomen..en wie weet wat hij dan wel niet allemaal gedaan zou kunnen hebben...
Hij was inmiddels het park binnen gekomen. De bomen inmiddels al hun prachtige herfstkleuren gekregen, en de paden lagen ook vol met balderen die gevallen waren. Er waren nog wat vogels te horen in het park. Ook waren er een hoop ouders met spelende kinderen op de grasvelden te zien. Jake liep nog steeds met zijn handen in zijn zakken door het park. Af en toe kijkend naar de mensen die voorbij liepen. Toen kwam hij bij een pondje, waarin een klein fonteintje te zien was. Hij stopte en keek er even naar. Het water was helder, en hij zag dan ook wat vissen erin zwemmen. "Wat is het toch een mooie dag vandaag he?" Hoorde hij iemand achter zich zeggen. Hij keek om, en zag een oude man op een bankje zitten. Zijn beide handen op zijn wandelstok leunend. Jake keek naar de lucht en knikte. "Daar geef ik u inderdaad gelijk in." De oude man lachte. "Wie zou dit nou geen mooie dag vinden?" "Ik zou het niet weten." Hij liep naar het bankje toe, en ging naast de oude man zitten. "Weet je..ik kom hier de laatste tijd steeds vaker.." zei de ouwe man. Hij keek naar Jake. "Ik had deze plek namelijk ook al vrij vaak bezocht met mijn vrouw..helaas kan ze mij de laatste tijd niet meer vergezellen op deze bank." Jake knikte. "Wat is er dan met uw vrouw?" "Ze is jammer genoeg vorig jaar overleden.." Jake knikte weer. "Spijtig om te horen." De oude man knikte. "Ach, haar tijd was daar..en het zal ook niet lang meer duren voordat mijn tijd zal gaan komen." Jake knikte. Het was natuurlijk moeilijk voor hem om te begrijpen dat oudere mensen minder bang waren voor de dood dan jongere mensen. Oudere mensen hadden immers langer geleefd, en konden dan ook niet echt veel meer. "Vertel mij eens, wat is je naam?" "Jake Patreus meneer." "Patreus? Van de juwelen?" Jake knikte. "Mijn vader maakte al die juwelen" Zijn vader was een gerenoveerd juwelenmaker die bekend was in heel Kovomaka. "Ah, dat is nog eens toevallig. Hij haalde iets uit zijn borstzak. Het was een klein medallionetje. "Dit zal dan vast wel door hem gemaakt zijn. Jake bekeek het aandachtig. Hij zag dat het inderdaad door zijn vader gemaakt was. Hij zag namelijk op de achterkant G.P. staan. De handtekening van zijn vader. Jake knikte weer. De oude man glimlachte, en deed zijn medallion open. erin was een zwart-wit foto te zien van twee jonge mensen in bruidskleding. "Zijn dat u en uw vrouw?" vroeg Jake. De oude man knikte. "We waren altijd gelukkig samen..al 47 jaar lang.." De oude man zuchtte. "Het wordt tijd dat ik maar weer eens ga.." De ouwe man stond moeizaam op. "Het ga je goed Jake, en moge we nog eens met elkaar spreken." Hij stak zijn hand op, en liep verder, ondersteund door zijn wandelstok. Jake glimlachte en zwaaide terug. Toen de oude man om het hoekje verdwenen was, keek Jake weer naar het pondje met de fontein. Altijd leuk om afe en toe met je medemensen te praten..zeker met oude mensen kon Jake het goed vinden. Hij zuchtte, en ging achterover zitten, met zij ene hand over de rugleuning van de bank.

[Erza :3]
Terug naar boven Ga naar beneden
Lightning
.
.
Lightning

I need a break.. UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Noelani
Posts : 4399
Points : 10
I need a break.. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire|Darkness
Klas: Master Savador
Partner: I know everything happens for a reason, but sometimes i wish i knew what that reason was...

I need a break.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: I need a break..   I need a break.. Icon_minitimezo nov 11 2012, 19:24


Lightning staarde de hele tijd in de spiegel naar zichzelf. De laatste tijd had ze neit meer zoveel zin om nog ergens naar toe te gaan. Waar dat gevoel vandaan kwam, daar had Light zelf helemaal geen idee van. Maar daarom ging ze er dan ook niet tegen in. Al enkele lessen die ze normaal nooit zou missen, sloeg ze over.
De leerkrachten maakten er geen drama van, want ookal mocht ze veel lessen missen haar punten blijven uitstekend. Dus daar hoeft men geen probleem over te maken. De aanraking van Lucifer die tegen haar benen streek zorgde ervoor dat Lightning uit haar verwarde gedachten werd getrokken. Zuchtte vervolgens en ging op de grond gaan zitten terwijl ze de jaguar achter de oren streek. Hij begreep haar teminste. Ze zou waarschijnlijk al haar down's niet meer overleven als Lucifer er niet was geweest.
Toen ze achter zijn oren krabte sloot hij automatich zijn ogen en ging gaan zitten. Vanzelf begon Lightning te lachen. Hij deed het zelf niet expres toch kon hij haar laten lachen. Hoe slecht ze er ook mocht aan toe zijn. Zonder hem...wel dat kon ze niet eens inbeelden. Het gegrom van Lucifer waarschuwde haar dat ze bijna weer terug naar haar gedachten terug zou gaan.
Een grote glimlach sierde haar gezicht, eentje dat haar ogen bereikten en ervoor zorgden dat haar ogen begonnen te twinkelen. Een glimlach dat alleen maar Lucifer heeft gezien in heel Lightning haar leven. Nooit heeft ooit iemand die glimlach gezien, maar lightning vond dan ook niemand waard genoeg om het te laten zien.
Daar was ze te wantrouwig voor ookal zou je het niet zeggen, want ze was graag onder de mensen. Haar ware glimlach liet ze niet zien. En dat vond ze dus ook niet nodig."Dankje Lucifer...wat moet ik toch zonder je" Verzuchtte ze grinnikend terwijl ze De jaguar van haar afduwde om zo te kunnen opstaan. Veegde de kreukels. Het werd tijd dat ze nog eens een schapje lucht gaat nemen. De frisse lucht zou haar goed doen. Met een snelle beweging stond ze op waardoor haar wit kleedje een sierlijke beweging rond haar draaidje.
Nog even staarde ze naar haar eigen spiegelbeeld, draaide zich vervolgens om en stapte de kamer uit. Lucifer achterlatend. Die zou straks toch naar het duistere bos gaan om te gaan jagen. Hij had al een tijdje niet meer gegeten deels omdat hij het druk had met Lightning in de gaten te houden. Duvessa vroeg teveel van het lichaam van Lightning, en dat weet Light maar al te goed. Maar ze wou het niet toegeven. Daar was ze te koppig en trots voor.

Haar voetstappen echoden door de lege hangen heen. Haar bruine haren gaven een donker zwarte glans af wanneer de zon er begon op te schijnen door de ramen door. Hopenlijk kreeg ze er straks geen pijn van dat ze weer naar buiten is gegaan. Een glimlach forceerde ze op haar gezicht. Wou niet dat anderen haar in zo'n stemming zagen. Lightning begon zich altijd ongemakkelijk te voelen wanneer anderen bezorgt om haar werden.
Dat wou ze neit, vond het zwak als anderen voor haar zouden willen zorgen. En zwak was ze zeer zeker niet anders zou ze haar eigen verleden niet hebben kunnen overleven...Zou ze Duvessa niet hebben overleeft..die pijnlijke transformatie's zeer zeker niet. Wat verderop zag ze het park.
Niet dat het haar bestemming was, haar instinct leide haar gewoon naar daar, de reden wist ze niet. Daar kwam ze maar op een manier achteren. Zette al een pas het park in toen ze een jonge gast bij een oude man zag gaan zitten. Lightning kon het niet laten door toch even kort te glimlachen, maar eentje dat iedereen te zien kreeg. Een glimlach zonder dat haar ogen ook degenlijk meelachten.
Nee die kreeg niemand zelf niet als ze neit keken. Zwijgzaam keek ze toe hoe ze druk in een gesprek waren. Er waren neit veel meer studenten die nog met oude mensen zouden praten. Nadat de man was vertrokken keek Lightning nog even naar de jonge gast. Was nu best wel nieuwsgierig hoe hij was. Zonder er nog over na te denken stapte ze erop af, vluge sierlijke passen zodat ze neit onverwacht van gedachten zou kunnen veranderen. Het was eigenlijk niet de bedoeling. Maar goed, nu kon ze niet meer terug. Ging zwijgend naast de jonge gast op het bankje zitten.
Staarde even voor zich uit. toevallig kende ze de man. Zag hem vaker hier... niet dat ze hem uitstekend kende maar af en toe had ze met hem gebabbeld gewoon over het weer en over de tijd van nu. Inwendig lachte ze...dat waren rare gesprekken geweest. Haar kristal helder blauwe ogen staarden deze keer naar de grond. "Kent u die meneer" Vroeg ze onverwacht. Keek de jonge gast niet aan. Dat vond Lightning voor het moment niet echt nodig..
Terug naar boven Ga naar beneden
Jake
.
.
Jake

I need a break.. UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Melle
Posts : 1412
Points : 0
I need a break.. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark
Klas:
Partner: Love is an emotion..and emotions can be turned off..

I need a break.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: I need a break..   I need a break.. Icon_minitimema nov 12 2012, 20:26

Ja..dit was een prachtige dag..voor een herfstdag natuurlijk. Hij grijnstte. Hij keek weer naar de fontein. Ja..hij mocht die ouwe man wel..Misschien moest hij hier eens vaker komen..misschien kon hij wel met meer van dat soort mensen praten..al leek dat hem sterk. Mensen als die ouwe man waren zeldzaam deze dagen. Nee, de meeste ouwe mensen zaten thuis op de bank, een beetje de oude mopperpot te wezen...te zeggen dat alles beter was vroeger..zich niet willen aanpassen aan deze tijd..Kijk dat soort mensen mochten van Jake nou echt dood gaan. Oke, misschien was dat een beetje grof gezegd, maar zo dacht Jake er wel over. Al zal hij nooit iemand doden. Nee..nooit zal hij iemand het verdriet aandoen dat hij ondervond toen zijn broer werd vermoord..door een Susama nog wel..volgens zijn vast ingehuurd door 1 of andere rijke familie, die concurreerde met zijn vader. Echter, Jake dacht eerder dat het de Gaedonwold familie was. Deze familie was niet echt rijk, maar had wel banden met de Susama. Althans, dat had zijn moeder hem ooit verteld. Aangezien zij lid was van de Gaedonwold familie, geloofde hij haar. De Gaedonwolds waren nooit blij geweest dat zijn moeder met zijn rijke vader was getrouwd. Waarschijnlijk omdat die familie in het algemeen een hekel had aan rijke families. Zeker zijn familie, de Patreus, waren rijke lieden. Hij was zo in gedachten verzonken dat hij niet door had, dat er iemand bij het bankje was komen staan. "Kent u die meneer" Jake schrok op uit zijn gedachten, en keek naar waar de stem vandaan kwam. Hij zag een meisje naar de grond staren. U? Noemde ze hem nou echt U? Hij glimlachte. "Zeg maar jij, ik ben geen u. Maar ik waardeer wel je beleefdheid." Toen keek hij weer naar de fontein. "Nee, ik ken die man niet..ik had denk ik gewoon even behoefte aan een gesprek zo nu en dan.."
Hij keek weer naar het meisje. "Ken jij hem dan?" Misschien was het wel de opa van dat meisje ofzo. Wist hij veel.

(Kort maar krachtig ^^)
Terug naar boven Ga naar beneden
Lightning
.
.
Lightning

I need a break.. UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Noelani
Posts : 4399
Points : 10
I need a break.. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire|Darkness
Klas: Master Savador
Partner: I know everything happens for a reason, but sometimes i wish i knew what that reason was...

I need a break.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: I need a break..   I need a break.. Icon_minitimezo dec 09 2012, 09:59


Lightning zuchtte even lichtjes. De laatste tijd had ze het zo druk dat naar buiten gaan onmogenlijk was. Gewoon omdat haar moeder haar altijd belangrijke documenten stuurde die Light moest bekijken en onderteken. Desnoods wat veranderen.
Zo hoopte de moeder dat Lightning oppeens toch geintereseerd zou geraken in het overnemen van haar taak. Yeah right. Dus echt niet. En haar vader...Nu dat ze wist wat voor werk hij deed, was de hechte band dat ze hadden heel even stabiel geworden op het moment zelf. Dat hij dat werk deed...en blijkbaar had hij haar daarin al getraind. Nu ze ermeer over nadacht was het wel zo. Ze kende de technieken dat op die plek werd gegeven. De vader van Lightning zei het dan wel niet met woorden.
Maar toch hoopte hij dat ze op een dag de taak van haar vader zou overnemen. Beide verwachten veel te veel van haar. Maar ze had na het zware leven op straat veel te danken aan haar adoptie ouders. Dus hen teleurstellen wou Light niet. Misschien later...zou ze het werk toch wel overnemen? Wat een gedoe, even wreef ze vermoeid over haar hoofd, bleef naar de grond staren maar richte haar concentratie weer op de jongen die blijkbaar ook even in gedachten was verzonken. "Zeg maar jij, ik ben geen u. Maar ik waardeer wel je beleefdheid." Even glimlachte ze kort, maar net als daarvoor lachten haar ogen nu niet echt meteen mee." Zal ik onthouden" Verklaarde ze kort. "Nee, ik ken die man niet..ik had denk ik gewoon even behoefte aan een gesprek zo nu en dan.." Legde hij uit.
Lightning knikte, ja dat had zij ook wel, de laatste tijd meer dan vroeger. "Ken jij hem dan?" Vroeg hij haar. Pas nu keek Lightning op."Echt kennen niet nee, net als jij kwam ik heb eens toevallig tegen en begon wat te praten. Later gebeurde dat vaker." Sprak ze schouder ophalend."Dus af en toe spraken we wat" Grinnikte ze even."Ik ben trouwens Erza, erza scarlet." Niemand wist wat voor werk haar vader deed, net als niemand wist van haar vloek, zelf De headmaster niet.
En voor hen beide zal dat ook een geheim blijven voor anderen. Lightning wist maar al te goed hoe mensen haar vader zouden haten vanwegen zijn beroep. Zouden niet eens de kans willen nemen om hem beter te leren kennen. Nee richt maar direct op zijn beroep...net dat ook bij haar zo was..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



I need a break.. UTL8oxA PROFILE
I need a break.. UTL8oxA MAGICIAN

I need a break.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: I need a break..   I need a break.. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

I need a break..

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» break down
» Just a little break
» + Xerxes Break +
» Time for a break...
» Demons and halflings. [Break]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Oak's Field :: Kovomaka's Gardens-