PortalIndexTime for a break... HpD5UwnTime for a break... 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Time for a break...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Aura

Aura

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 170
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia/Water
Klas: I'm a Legendary Magician, I don't need a class
Partner: If you can steal the heart of ice, then we talk...

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimewo jun 29 2011, 07:21

Met het zweet nog licht op haar voorhoofd, liep Aura de trappen af. Jeetje, nieuwe magie creëren en vervolgens de kracht een paar minuten volhouden was moeilijker dan ze dacht. Het kostte veel energie. Met een simpele zwier pakte ze onderweg haar mantel, om niet te veel opgemerkt te worden door de anderen. Ze liet haar staf verdwijnen en trok de kap zo goed mogelijk over zich heen. De mantel was blauwachtig, dus erg viel ze niet op. Een donkerblauwe kleur. Ze had haar bekende witte kleren weer aan. Haar wit met goudkleurige laarzen, haar wit met goudkleurige broeksrand broek, nou ja, eerder een legging en een soort band wat zich rond haar borst vormde, maar toch een kledingstuk was en die ze zelf gemaakt had. Verder nog haar twee handschoenen. Ze deed die uit en liet die ook verdwijnen. Echt veel had ze niet kunnen slapen. Ze was de nacht gauw naar Cassia geweest en weer terug, om enkele spullen op te halen. Helaas betekende Legendarische Magiër zijn niet dat je binnen drie seconden heen en weer was. De halve nacht had ze eraan gespendeerd. Daarna had ze nog even geslapen. Wallen verbergen kon ze makkelijk, dus dat was niet zo'n probleem. Het was eerder de nachtrust die ze nooit meer zou kunnen inhalen dat haar stoorde. Vooral niet nu ze een nieuw brouwsel ontdekt had om de kracht van haar staf nog groter te maken. Maar goed, dat waren allemaal zaken waarin ze in haar eigen kamer wel over dacht. Nu was het tijd voor een heerlijke pauze. Eigenlijk maakte het niet uit wie ze tegenkwam, ook al waren dat van die etterige, nieuwsgierige eerstejaars die het nodig vonden om onbeleefd te zijn. De enigen die misschien het diepst respect hadden voor haar, waren de Cassianen. Niet dat ze het erg vond om andere magiërs tegen te komen, nee, helemaal niet. Ze rekte zich uit. Ze was echt moe. Dit was dan ook heel erg nieuw voor haar. Alles veranderde opeens. Ze schudde haar hoofd en haalde een hand door haar blonde haren, waarna ze haar kap over haar hoofd trok en daarmee haar ware gezicht verborg. Soepel liep ze naar de uitgang van de academie.

De buitenlucht deed haar eigenlijk wel goed. De zon zorgde ervoor dat haar blauw-grijze ogen fonkelden. Ze sloot haar ogen even, waardoor een duisternis haar even omhulde. Daarna stapte ze verder. Ondertussen keek ze om zich heen. Overal, maar dan ook werkelijk overal, zaten leerlingen. Waarschijnlijk was zij dus niet de enige die even vrij wou, alhoewel je haar werk en hun werk eigenlijk niet kon vergelijken, zouden zij ook wel bekaf moeten zijn. Ze kende school wel. Bergen huiswerk, misschien voor een bepaald vak nog meer dan voor een ander. Maar, het was het waard. Ze schudde haar hoofd, waardoor haar lange, blonde haren onder haar kap voorzichtig mee dansten. Als een onzichtbare schim liep ze door alle kleine weggetjes heen, leerlingen vermijdend. Daarna sprong ze op het meer, zichzelf makkelijk boven houdend door haar voeten snel te bewegen. Midden op het meer maakte ze een stoel van ijs, waarop ze ging zitten. Nou ja, het was meer een klein platform, waar ze nog net op paste. In kleermakerszit ging ze zitten en keek rond.


- Iedereen welkom [^^] -
Terug naar boven Ga naar beneden
Aidan

Aidan

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 358
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Razen/fire
Klas:
Partner: My love is gone without a trace

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimedi jul 05 2011, 22:51

Aidan ijsbeerde door zijn kamer. Zijn zwaard,normaal gesproken altijd aan zijn zijde,lag met riem en al vergeten in een hoekje. Zijn overpeinzingen waren diep in de nacht begonnen,en lieten hem maar niet met rust. Plotseling was hij wakker geworden,en kon de slaap niet meer vatten. Hij snapte zelf ook niet waarom hij zo onrustig was. Misschien was het nu pas tot hem doorgedrongen dat hij en Fennon de laatste waren van de oude garde. De rest waren allemaal vervangen. Het zat hem niet lekker. Al die vreemdelingen in een keer. En Aidan scheen ook een van de weinigen te zijn,zo niet de enige,die zich er iets van aantrok.
Het was als beneden komen voor ontbijt, en merken dat er een walrus aan de eettafel zat. En dat je ouders dan deden alsof dat nooit anders was geweest. Zuchtend rekte hij zich uit. Dit schoot niet op. Misschien dat wat frisse lucht hem goed zou doen. In één vloeiende beweging pakte hij zijn zwaard,en gespte de riem om. Met licht gebogen rug,en handen in zijn zakken liep hij de trap af. Hij ging maar naar zijn plekje aan het meer. Met een wee gevoel in zijn maag dacht hij terug aan de nacht dat hij bevrijd was van zijn verstening. Daar aan de rand van het meer was hij Deshas weer tegengekomen. Onwillekeurig voelde hij een steek in zijn maag. Des was weg. zijn gedachten schoten door naar de avonden met Celebrian aan het meer. Nog een steek. Cel was ook weg. Langzaam maar zeker draaide hij in gedachte het lijstje af. Clera helpen met het helen van Des. Steek. Weg. Zelfs bij de gedachte aan Fennon voelde hij een steekje,al was het maar een heel kleintje. Zelfs hem,waar hij regelrecht een hekel aan had gehad,miste hij een beetje. Aidan zuchtte nog een keer,en haalde een hand door zijn haar. Nu hij eens om zich heen keek,besefte hij dat hij er al bijna was. Hij was al zo vaak op dat plekje geweest,dat zijn voeten hem er heen konden brengen zonder dat hij ze hoefde te sturen. Het laatste stukje rende hij. Gewoon,omdat het kon. Eenmaal aanbeland op zijn favoriete plekje op de oever merkte hij dat er iemand in het water dreef. Hij fronste toen hij besefte dat het Celebrians vervanger was. Het was misschien niet haar schuld dat Cel weg was,hield hij zichzelf voor,maar toch voelde hij een klein vonkje woede,dat ontsprong van de diepste krochten van zijn onderbewust zijn. Water was weer iets geworden om een hekel aan te hebben,zoals dat vaak werd verwacht van vuurmagiërs. Langzaam ging hij zitten,starend naar de vrouw in het water.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aura

Aura

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 170
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia/Water
Klas: I'm a Legendary Magician, I don't need a class
Partner: If you can steal the heart of ice, then we talk...

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimedi jul 05 2011, 23:04

Het was dat ze haar ogen gesloten had, anders was ze nooit zo hard geschrokken als ze iemand zag zitten. Ze viel bijna van het platform af maar kon zich nog net behouden door een ijs naar de bodem te laten schieten, een soort hand die haar pols vastgreep, waardoor ze niet om kon vallen en weer recht getrokken werd. Ze balde haar vuist, waarmee het simpele object verdween. Nieuwsgierig keek ze naar de persoon voor zich. De kracht van sterke magie was aanwezig en Aura haalde diep adem om zich niet te veel te laten beïnvloeden door die kracht. Het vuur zou ervoor zorgen dat ze het te warm zou hebben en dat haar platform kapot was. En dan zou hij, wie het ook was, een verzopen kat voor zich hebben. Hé, wacht... Ze kende zijn naam wel. Hij was ook al eens een keertje genoemd door Celebrian, diegene die haar als opvolger benoemd had. Aidan, toch? Daar kon ze maar op één manier achter komen. 'Wacht even, momentje, ik kom,' zei haar melodieuze stem. Ze luisterde even naar de echo. Het was een mooie echo. Eigenlijk een betoverende stem en ze zou er ook betoverd door zijn, als het niet haar eigen stem was. Ze stond op. Het ijs was redelijk glibberig, maar ze had zo haar manieren om overeind te blijven staan. Ze zorgde ervoor dat ze genoeg grip had om te kunnen lopen. Het water was een van de beste manieren voor haar om naar iemand toe te komen. Alleen voor Cassianen was het makkelijk om over te steken. Niet dat andere magiërs het niet zouden kunnen, maar toch. Ach, je begreep vast wel wat ze bedoelde, toch? Ze schudde haar hoofd. Alweer was ze met haar gedachten helemaal ergens anders dan waar ze zou moeten zijn. Ze vond het echt vervelend om de ene keer die gedachte te hebben en de andere keer een andere. Ze zuchtte zachtjes en probeerde zich te focussen op de heer der Vuur, Deshas. Nee, Aidan. Aidan, ja. Oké. Misschien was het nu dan ook tijd om naar hem toe te gaan. Jeetje. Waarom had haar vader haar eigenlijk naar opvolger gemaakt? Waarom had Celebrian dat eigenlijk gedaan? Ze was een sukkel. Ze dacht behoorlijk veel. Ze schudde haar hoofd opnieuw. Niet denken, maar doen.

Aura liet haar voeten op het water gaan. Met een simpele houding wist ze zichzelf snel over het water te bewegen. het platform waar zij net nog op had gezeten, zonk. Lekker voor dat platform, die kon ze zo weer opnieuw creëren als ze wou. Handig kwam ze op de kant gesprongen, waarna ze naar de man voor zich keek. Hij had zwarte haren. Hij was goed gebouwd. Niet te dik, niet te dun. In tegenstelling tot bij haar, zag je niet echt hoe slank hij was. Bij haar zag je het wel, maar dat kwam dan ook door haar kledij. Ze had zoiets korts aangetrokken, dat je de lijnen van haar ribben gewoon kon volgen, die half uitstaken, maar niet dat het niet mooi was. Aagh. Ze ging zich nu richten op Aidan. Nu! 'Sorry voor het nogal ongemakkelijke contact. Mijn naam is Aura. Ik ben vrouwe van Water, zoals je misschien al doorhad,' zei ze zachtjes en ze stak haar hand uit. Ze had echt geen idee hoe ze zich tegenover een Legendarische Magiër moest voorstellen. 'Het spijt me dat ik, kluns van Cassia met veel gedachten, Celebrian heb opgevolgd,' zei e, om hem een beetje te laten lachen en ze grinnikte even.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aidan

Aidan

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 358
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Razen/fire
Klas:
Partner: My love is gone without a trace

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimedi jul 05 2011, 23:34

Aidan keek toe hoe Aura,na bijna in het water te zijn gevallen,op hem af kwam. "Aidan," zei hij alleen maar,toen ze zich voorstelde. 'Ja,het spijt mij ook,'dacht hij er achteraan. Meteen vermaande hij zichzelf. 'Niet meteen er vanuit gaan dat je haar haat,' vertelde hij zichzelf. Toch laaide zijn innerlijke vlam hoog op,waardoor het gras rondom hem verdorde,en het water op Aura's laarzen verdampte. Zwijgend nam hij haar hand aan,en schudde die kort. Die was niet ijskoud,stelde hij lichtelijk verbaasde vast. Zonder enige emotie op zijn gezicht klopte hij op de naast zich,om aan te geven dat ze moest komen zitten. Een tijd lang bleef zijn blik gefocust op het meer,en besteedde hij geen aandacht aan haar. Uiteindelijk draaide hij zijn hoofd toch,en keek naar Aura. "Ik neem aan dat je niet weet waar Cel heen is?" Enkele momenten lang nam hij haar onderzoekend op,en schudde toen zijn hoofd. "Nee,laat ook maar. Zelf zoeken is veel leuker,"zei hij met een grijns, die half achter loshangend haar verborgen ging. Na een keertje flink zuchten opende hij zijn mond weer. "Sorry dat ik een beetje afstandelijk ben. Ik moet er gewoon nog steeds aan wennen dat iedereen weg is." Nou ja,Fen was er nog,maar daar kon hij toch nooit zo mee opschieten. "Ik kom er nog wel overheen," zei hij,met een grijns die breder was dan de vorige. Het voelde goed er over te praten. "Maar genoeg over mijn problemen. Hoe ben jij hier nou weer in verzeild geraakt?"

-sorry,een beetje een korte post,maar ik kwam simpelweg niet verder >.<-
Terug naar boven Ga naar beneden
Aura

Aura

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 170
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia/Water
Klas: I'm a Legendary Magician, I don't need a class
Partner: If you can steal the heart of ice, then we talk...

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimedi jul 05 2011, 23:48

Ze had het in elk geval bij het juiste eind gehad. Hij heette Aidan. Ze voelde duidelijk de warmte van hem. Ergens was deze warmte wel aangenaam. Steeds in een koude trek leven was best wel vervelend, alhoewel ze zich kon voorstellen dat Aidan het op den duur ook vervelend vond vinden om in een warme trek te leven. Ze lieten het nooit aan elkaar zien, alle magiërs, wat ze van elkaar vonden en hun magie, maar diep vanbinnen kon Aura een soort van boos gevoel van Aidan ontdekken. Hij was misschien boos dat ze Celebrians plaats had ingenomen. Misschien was er iets moois aan het opspelen tussen hun en had zij het zo'n beetje verpest voor hun. Aura begon zich steeds rotter te voelen. Ze wou zich al verontschuldigen tegenover Aidan. Maar hij sprak alweer. 'Nee, sorry. Ik zou niet weten waar ze nu is,' zei Aura en je kon duidelijk aan haar zien dat ze het absoluut niet fijn vond om Aidan te teleurstellen. Als er inderdaad iets moois aan het spelen was tussen Aidan en Celebrian, dan had zij het toch maar weer mooi verpest. En je grote liefde die vertrok of zich heel anders gedroeg dan je dacht, dat verhaal kende Aura maar al te goed. Ryce had haar niet lang geleden maar toch ook weer wel aangevallen, mishandeld met zijn vriendjes. Mishandeld was klein, vergeleken bij wat haar gebeurd was. Goed dan, moest je het toch zo nodig willen weten. Ze was verkracht. Alleen had ze dat geheim gehouden, voor iedereen, ook voor zichzelf. Ze had niks gezegd, tegen niemand, zelfs niet tegen Celebrian. Erover praten zou wel goed voelen. Ze was niet het type die huilde, nooit. Alleen zou ze mannen niet meer op die manier vertrouwen, dat wist ze zeker. Aidan vertrouwde ze nog omdat hij de her van het Vuur was, maar een leerling of zo? Nee, waarschijnlijk niet. Haar grijs-blauwige ogen flitsten opzij naar Aidan. 'Het geeft niet. Ik denk dat er wel iets moois... Ik bedoel, ik denk dat het wel goed zat tussen jullie, jou en Celebrian en de rest zat, dat je ze daarom zo mist. Het zal even wennen zijn, maar ondanks mijn klunzigheid kàn ik aardig doen. Kàn,' zei ze plagend en ze keek glimlachend opzij. Toen ze Aidans ogen ontmoette, schoot haar hoofd opzij. Ryce' ogen. Aidans ogen. Haar vaders ogen. Ze slikte even. Ai, pijnlijk.

Aura probeerde zich in alle macht op Aidans vraag te focussen. Ze haalde lichtelijk adem. Dit meende hij toch niet hè? Nou ja, ze ging hem gewoon laten kiezen. Hopelijk... Nee, dat zou hij wel niet doen. Nee, misschien moest ze gewoon afwachten. 'Uhm, wel,' zei ze en haar stem haperde even, alsof ze een snik onderdrukte. Dat was nu ook weer niet de bedoeling. Ze schraapte haar keel, zodat het net leek alsof een of andere verkoudheid haar had onderbroken. 'Ik kan je wel het een en ander uitleggen, maar ik kan je al vanaf vooraf waarschuwen dat het een lang en een droevig verhaal zal zijn, maar dat ik het met liefde vertel. Nou ja, vooral het einde met liefde dan,' zei ze en ze grijnsde even kwaadaardig. Ryce' dood was altijd leuk om over te praten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aidan

Aidan

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 358
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Razen/fire
Klas:
Partner: My love is gone without a trace

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimewo jul 06 2011, 12:49

Aidan staarde weer naar het meer. Een lang en droevig verhaal,hmm?
Hij had op het moment wel genoeg droefheid gehad,om heel eerlijk te zijn.
Aan de andere kant was het waarschijnlijk wel beter om het gewoon aan te horen.
Met zijn rechter wijsvinger tekende hij lijntjes in het zand.
Beslissingen,beslissingen. Er kringelde kleine sliertjes rook uit zijn neusgaten.
Uiteindelijk scheurde hij zijn blik weer los van het water,en keek weer naar Aura. "Nou...vertel maar dan," zei hij langzaam. Hij had net gedaan of hij de onderbreking in haar stem niet had gehoord,maar het kleine beetje haat in het achterste hoekje van zijn gedachten was verdwenen. Hij zag haar eerst dan misschien als een indringer,maar nu besefte hij dat ze ook maar een mens was,met haar eigen zorgen en problemen. Rustig liet hij zichzelf achterover zakken,en ging languit liggen.
Zonder zijn blik los te maken viste hij een sigaret uit zijn broekzak,stak die in zijn mond,en stak hem aan met het puntje van zijn vinger.
Zuchtend blies hij een rookwolkje uit. Misschien was het toch verstandiger geweest om in zijn kamer te zijn gebleven. Het leek wel alsof elke keer dat hij zijn neus buiten de deur stak, er iemand iemand was die hem nodig scheen te hebben. Nu wist hij hoe Ferrost zich most hebben gevoeld,bedacht hij met een wrange grijns op zijn gezicht.




-nogmaals,bedroevend kort. mijn excusses Sad -
Terug naar boven Ga naar beneden
Aura

Aura

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 170
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia/Water
Klas: I'm a Legendary Magician, I don't need a class
Partner: If you can steal the heart of ice, then we talk...

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimewo jul 06 2011, 13:25

Verwonderd keek Aura opzij. Ze dacht dat ze hem nu wel voldoende afgeschrikt had om het te vertellen. Shit, normaal werkte dit soort dingen altijd. En nu was ze ook nog genoodzaakt om het te vertellen. Op Ryce' dood na vond ze er niks leuks aan om over te praten. Misschien had ze toch ergens een beetje een slechte zijde, als het om Ryce ging. Maar daar had hij het dan ook naar gemaakt. Ze haatte hem. Stomme vent. 'Nou, goed dan, laat ik maar eens beginnen,' zei ze, waarna ze haar ogen sloot. Ze liet haar hand op Aidans been zakken. 'Misschien kan ik je beelden doorgeven,' mompelde ze, als verduidelijking waarom ze haar hand daar legde. Die kracht had ze normaal wel. Gheghe... Oké, nu moest ze misschien maar eens beginnen!

Oké, goed, waar moet ik beginnen? Oh ja! Wel, mijn vader was eerst de legendarische magiër van onze familie. Hij was een zeer gewaardeerd man, waardoor zijn dochter, ik dus, ook al snel gewaardeerd werd. Ik nam het eigenlijk niet zo nauw wat iedereen over mij zei, maar mijn vader vond dat... erg belangrijk. Geld en magie, dat was waarvoor de meeste mannen bij mij kwamen klagen. Ik trok me er niet veel van aan, hoewel mijn vader zich er echt boos over kon maken. Zo boos, dat hij uiteindelijk zelf opzoek was gegaan naar iemand voor mij, iets wat me zwaar tegenviel, maar waar ik me uiteindelijk wel bij neerlegde. Uiteindelijk kwam het onderwerp 'Ryce' aan bod, een van de meest gewaardeerde mannen van heel dat stukje waar wij woonden en wat mijn vader beheerde. Eerst was ik het er niet zo mee eens dat ik met hem uitgehuwelijkt werd, maar langzaam begon ik te beseffen dat ik gewoon geen keus had. Ik kan niet nalaten dat hij een knappe man was. Maar ik voelde me gewoon niet tot hem aangetrokken, weet je? Nou, dus, het huwelijk werd geregeld. Ik had eerst niet door dat Ryce alleen maar op mijn magie en mijn geld uitwas, de gierigaard. Daar kwam ik pas achter toen ik met mijn magie wou stoppen en wou opgeven om een opvolger te kunnen zijn. Ryce was daar zo boos over, dat hij me die nacht nog geslagen had en gezegd had dat ik geen keus had en dat ik mijn magie moest blijven volhouden, in belang van het respect dat zijn familie voor mij had. Natuurlijk kon me dat ook niet veel schelen, maar ik durfde niet meer tegen hem in te gaan. Die klap was nu niet bepaald wat je zegt... zacht. Daarbij had ik mijn magie nog niet genoeg onder controle om voor mezelf op te komen, iets wat me later in grote problemen zou brengen. Toen mijn vader ons huwelijk aankondigde, was ik geschokt. Het was die volgende dag al en hij had alles al voorbereid. Nu was er echt geen weg meer terug. Totdat... Totdat het die nacht fout ging.

Terwijl ze vertelde, probeerde Aura een scherp beeld van Ryce en zijn vrienden, dronken, in haar hoofd te krijgen en die door te geven aan Aidan. Of hij het ook daadwerkelijk zag, dat was nog maar de vraag. Ze had het gevoel van wel, maar ze wist het niet zeker.

Ik liep die nacht door een steegje, waar Ryce met zijn vrienden was. Hij was dronken en ik negeerde hem. Ik probeerde door te lopen en zijn walm van alcohol te ontsnappen, alleen was hij me weer voor. Hij pakte mijn arm en zei iets wat ik niet verstond, maar het klonk helemaal niet als de lieve Ryce - op die keer dat hij me geslagen had na - als eerst. Hij brabbelde maar wat en als ik het verstond, sloeg het ook helemaal nergens op. Hij begon opeens te grijnzen en keek me raar aan, waarna hij met zijn handen over mijn lichaam ging en zijn vrienden uitnodigde om hetzelfde te doen. Hij verzette me, maar het had geen zin. Voor ik het wist deden ze... dingen en even later lag ik bebloed op straat. En dat geeft een antwoord op je vraag, Aidan, want dat was de manier waardoor ik verzeild raakte in dit leven. Mijn magie kreeg, van woede, onbegrip en verdriet, een veel te grote kracht. Mijn vader had die kracht gevoeld en heeft een fatale hartaanval gehad. Waarschijnlijk was hij zwak en de kracht te groot om het te handelen. Andere mensen dachten niet aan mij en dachten dat ik te zwak was, dus werd Celebrian magiër, iets waarmee ik het volkomen eens was. Zij verdiende het meer dan mij. Ik voelde me die ochtend ziek van verlangen om naar Ryce te gaan. Dat heb ik dan ook gedaan, waarna ik hem bevriest heb en hem heb laten kapotslaan door een van de werkers door mijn vader. Ik hoorde veel jaren later dat Celebrian gestopt was en dat ik opvolger werd. En zo ben ik dus verzeild geraakt in dit wereldje


Met moeite had Aura geprobeerd om het beeld van Ryce en zijn vrienden, vooral wàt ze gedaan hadden, uit haar hoofd te laten, ook al was dit vast niet gelukt. Het lag gelukkig niet meer zo gevoelig als een paar jaren eerder. Ze keek opzij naar Aidan en liet haar hand op de grond zakken. 'Nou ja, weet jij het ook weer,' zei ze zachtjes en ze grinnikte. Ze liet zich achterover vallen. 'Heb jij nog iets interessants?' vroeg ze, alsof ze daarnet niks verteld had.

- Mwuahha, ik overwin met mijn verhaal! :O -
Terug naar boven Ga naar beneden
Aidan

Aidan

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 358
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Razen/fire
Klas:
Partner: My love is gone without a trace

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimewo jul 06 2011, 13:43

Aidan spuugde de as van zijn sigaret uit. door het verhaal was hij die compleet vergeten,en was hij tot in zijn mond opgebrand.
Zijn ingewanden voelden alsof ze van steen waren. "Mijn verhaal is niet echt boeiend,moet ik heel eerlijk zeggen. Ik ben als jochie van zes bij een groep huurlingen terecht gekomen,omdat mijn ouders dood waren. Het was een hard bestaan,maar de meeste kerels daar waren best aardig.Een paar jaar later kwam ik Samson tegen,terwijl we in een dorpje voorraden aan het inslaan waren.
Hij zag iets in mij,en vroeg of ik bij hem in lering wou treden. Daar waren de anderen het niet mee eens. Ze besprongen Samson.
Ik denk niet dat hun bloed en as ooit nog uit de muren van de omringende huizen is getrokken." Die laatste zin sprak hij met een brede glimlach,alsof het een van de mooiste herinneringen van zijn leven was. "In de jaren daarop leerde Samson me zoveel als hij kon.
Uiteindelijk ging hij met pensioen,en werd ik heer van het vuur." De glimlach werd iets minder. Hij had Samson altijd heel graag gemogen. "Na een tijdje kwam Deshas met een idee. we zouden iedere andere legendarische magiër verstenen. Ik vond het prima.
Des was toch de enige waar ik echt mee kon opschieten. Maar het plan werkte niet helemaal. Ferrost kreeg ons te pakken terwijl zijn eigen verstening zich voltrok. zo zijn we met zijn zevenen tweehonderd jaar lang afwezig geweest." Een schuldbewuste grijns sierde zijn mond.
"Een tijd geleden zijn we hier allemaal weer ontwaakt." Aidan rekte zich nog eens uit. "En dat is mijn verhaal. Zoals ik al zei,niet echt bijzonder."
Terug naar boven Ga naar beneden
Aura

Aura

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 170
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia/Water
Klas: I'm a Legendary Magician, I don't need a class
Partner: If you can steal the heart of ice, then we talk...

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimewo jul 06 2011, 14:03

'Inderdaad lekker gedetailleerd, Aidan,' sprak Aura sarcastisch nadat hij zijn verhaal verteld had, maar schoot wel in de lach. Ach ja. Het maakte haar ook niet veel uit. 'Voelt goed om over te praten, moet ik toegeven,' zei ze zachjes en ze keek naar het meer. Haar weerspiegeling was te zien. Ze zag twee grijs-blauwe ogen naar zich kijken en een grijns op het gezicht. Op de huid waren geen puisten te zien of andere puberale probleempjes, daar had ze dan ook nog nooit last van gehad en zou er ook nooit last van krijgen. Eigenlijk was het leven van een Legendarische Magiër best wel fijn. Alleen moest ze nu nog contact maken met de andere Magiërs. Aidan was in elk geval al een begin. Een goed begin, want ondanks het minzame begin, was hij een aardige kerel. Misschien kon ze weer beginnen om mannen te vertrouwen. Heel misschien... Cassia zou haar in elk geval niet meer zien. Tenzij ze voor een missie of wist zij veel wat terug moest naar dat planeetje, ging ze voor geen goud terug. En dan zeker een van die oudjes van Ryce tegenkomen. Ze had het wel gewild, maar had het instinctief niet gedaan om de vrienden van Ryce te vermoorden. Ryce' lichaam was al onderkoeld geweest voor hij stierf. Ze wist niet zeker of het dankzij haar was dat hij dood was of dankzij de man die voor haar vader werkte. Zij was wel met het idee gekomen, dus het was eigenlijk officieel haar schuld. Ryce' dood kon haar niks schelen. Het enige waarom ze gehuild had was omdat ze mannen vanaf dat moment niet meer kon vertrouwen en zichzelf dan ook niet meer kon uithuwelijken aan iemand. Daar ging ze trouwens sowieso niet meer mee beginnen. Mannen waren onderkruipsels, ongedierte die je in een kelder moest stoppen met wijn en bier aanwezig en die je dan na een paar jaar pas weer moest bezoeken, als hun lijken helemaal koud waren. En als ze dan nog niet geheel onderkoeld naar haar zin waren, dan hielp ze wel een handje. Van buiten liet ze het nauwelijks merken, maar vanbinnen was haar haat voor mannen veel te groot geworden om nog iets goeds te kunnen beginnen met iemand. Misschien, ooit. Ze zou zichzelf weer minpunten voor diegene opleggen die haar probeerde te krijgen en dan deed ze sowieso weer automatisch afstand.

Ze kon een gaap nog net onderdrukken. Niet dat ze het saai vond, nee, helemaal niet, maar omdat ze gewoon zo moe was. Ze kwam veel slaaptekort, wat haar niet echt veel voordelen schafte. Maar ach. Ze schudde haar hoofd even, waardoor haar lange, blonde lokken vrolijk mee dansten met haar bewegingen. Tenminste, voor de rest van de lokken die niet onder haar rug lagen, aangezien ze tegen de grond lag. Ze keek naar de hemel en fantaseerde dat ze erin vloog. Nee, Ryce zat daar. Liet dat maar zitten dan, dan was ze nooit meer van hem af. Ze moest bijna lachen om zichzelf. God, ze was een echte mannenhaatster. En ze hield er ook nog van. Misschien moest ze Aidan een kans geven, om te bewijzen dat mannen ook nog iets goeds hadden. Misschien, heel misschien...


- Whoot, gaat lekker hier, dit topic Very Happy -
Terug naar boven Ga naar beneden
Aidan

Aidan

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 358
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Razen/fire
Klas:
Partner: My love is gone without a trace

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimewo jul 06 2011, 19:23

Aidan knikte. "Ik weet het."
Eventjes sloot hij zijn ogen. Misschien moest hij toch maar wat vaker buiten komen.
Dit was zo slecht nog niet.Na een loom gebaar met zijn hand,zweefde hij een stukje omhoog op een stroom hete lucht.
"Bevalt het een beetje hier op Starshine?",vroeg hij,Aura vanonder een half geopend ooglid aankijkend.
"Het is hier zo slecht niet,vind ik,"mompelde hij er achteraan. Dit was ondertussen zijn thuis,en hij zou er voor geen goud afstand van willen doen.
Hij friemelde nog een sigaret uit zijn zak,en stak die aan. Slechte gewoonte voor anderen misschien,maar hem kon het geen schade.
Hij nam een flinke hijs,en blies een rookwolk uit die de vorm van een galopperend paard aan nam voor hij op de zomerbries verdween.
Dat vond hij ook altijd leuk; rookfiguren blazen.
Zonder acht te slaan op Aura produceerde hij er nog een aantal,waaronder een zeer fraaie pauw,al zei hij het zelf.
Toen herinnerde hij zich iets.
"Ach,waar zijn mijn manieren. Wil jij er ook een?",vroeg hij,het pakje sigaretten naar haar ophoudend.
Hij wist niet of ze rookte,maar als ze dat wel deed was het net zo beleefd haar er ook eentje aan te bieden.
Dat deed hem denken aan de lange avonden gevuld met drank en wedstrijdjes die hij vroeger regelmatig met Des had gehouden.
Hem miste hij misschien nog wel het meest. Zijn oudste kameraad.
Misschien moest hij die andere magicians ook maar een kans geven.
Met een beetje mazzel zat er een nieuwe makker voor hem bij.

-jazeker Razz. hoewel ik nog steeds niet helemaal tevreden ben over m'n eigen posts-
Terug naar boven Ga naar beneden
Aura

Aura

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 170
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia/Water
Klas: I'm a Legendary Magician, I don't need a class
Partner: If you can steal the heart of ice, then we talk...

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimewo jul 06 2011, 19:39

'Ach, het valt hier wel te overleven,' zei Aura en ze schoot in de lach, waarna ze naar boven keek, waar Aidan ondertussen zat. 'Nee, grapje. Ik dat ik het hier wel leuk ga vinden. Ik voel me nog redelijk ongemakkelijk in Celebrians kamer. Het voelt net alsof het niet mijn nieuwe kamer is en alsof een of andere kracht me elk moment eruit kan slingeren omdat die kamer aan Celebrian behoort. Maar misschien wen ik er wel aan. Ik wou nooit mensen pijn doen of zo om opvolger van Celebrian te zijn. Soms loopt het leven gewoon heel anders dan gepland,' zuchtte ze, waarna ze even naar de grond keek. Ze had zo'n beetje haar hart gelucht bij Aidan, iets wat je zeldzaam kon noemen, aangezien ze haar hart luchten nou niet bepaald kon en deed. Maar nu ze er de kans voor had, was het beter om die kans ook te benutten. Aidan had althans ook iets verteld over zichzelf. Ze keek even naar Aidan, waarna ze een sigaret nam. 'Bedankt voor het aanbod. Vriendelijk van je,' zei ze glimlachend, waarna ze de sigaret in haar mond stak. Het was lang geleden dat ze een sigaret had gerookt. De laatste keer was met Ryce geweest, aan een tafeltje. Die had de sigaret uit haar handen geslagen omdat hij het niet fijn vond dat ze rookte. Daarom had ze er ook zo goed mogelijk geprobeerd om ermee op te houden, maar ze had het niet kunnen laten om soms nog eens eentje stiekem te roken. Natuurlijk had Ryce had opgemerkt en waren haar straffen groots geweest, met onder andere een slag tegen haar wang. En haar vader kreeg er nooit iets van te horen. Van haar niet omdat ze het niet nodig vond en van Ryce niet uit schaamte en gierigheid dat hij zijn rechten op haar geld verloor. Eigenlijk had ze van te voren al naar haar gevoel moeten luisteren, naar haar vader moeten stappen en moeten vertellen hoe het nu precies in elkaar zat met Ryce, die haar naar haar idee nog al stevig mishandelde. Maar ze had nooit de moed opgebracht om ernaartoe te gaan. Nee, ze had wel moed, maar ze had nooit de zin opgebracht, liet ze het zo zeggen. Ze was eigenlijk gewoon van de neutrale kant geweest en had het allemaal nooit zo nauw genomen van wat Ryce haar had aangedaan. Ze mistte dan ook geen enkel moment met hem. Nooit. Ze zuchtte even zachtjes, wat moeilijker ging door de sigaret in haar mond.

'Heb je een vuurtje?' zei ze en een lichte blos verscheen over haar wangen. Aangezien ze de magie van Cassia beheerste, kon ze natuurlijk geen vuur maken. En Aidan die had dat zo klaar. Ze keek hem met haar grijs-blauwige ogen aan en liet die even rusten op zijn ogen, waarna ze met haar lip haar sigaret een beetje omhoog duwde, zodat Aidan er beter aan zou kunnen. Hopelijk zou hij niet haar mond verbranden door een hele walm vuur te blazen naar haar toe. Maar goed, dat zou waarschijnlijk niet gebeuren, tenzij Aidan een echte grote hekel aan haar had. Maar dat leek haar sterk, aangezien hij zo helemaal niet deed. Misschien een beetje in het begin, maar had iedereen dat niet?


- Misschien moet je proberen te omschrijven hoe Aura eruitziet, of hoe de omgeving eruitziet, wat je hoort, de vogels en zo en random vragen stellen of zo. Zo kan ik meestal goede posten samenstellen. Ik ben niet tevreden over mijn onderalinea -
Terug naar boven Ga naar beneden
Aidan

Aidan

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 358
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Razen/fire
Klas:
Partner: My love is gone without a trace

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimezo jul 31 2011, 23:15


Time for a break... RedSunsZenith
Aidan's gezicht verstrakte,en hij kijk Aura even serieus aan. "Nee,sorry,ik heb geen vuur bij me." Een tel later grijnsde hij breed. "Natuurlijk heb ik vuur. Wie denk je dat ik ben?" Hij duwde zachtjes zijn wijsvinger tegen de sigaret in haar mond. Een felle oranje flits volgde,en toen hij zijn hand weer terug trok steeg er rook op van de punt van de sigaret. Zelf had hij ondertussen nog een sigaret uit zijn zak gevist,en tussen zijn kaken geklemd. Hij stak die aan zonder ook maar een spier te bewegen. Een klein vlammetje danste eerst een paar tellen rond zijn hoofd,waarna hij doorschoot naar Aidan's sigaret. Soms zou hij niet weten wat hij zonder magie zou moeten. Waarschijnlijk zou hij van zijn luie reet moeten komen om zelf dingen te gaan doen,bedacht hij grijnzend."Weet je,je bent nog niet zo slecht als dat ik dacht,"zei hij kalm achterover leunend.Weer frommelde hij even gedachteloos in zijn broekzak,en trok daar een zilveren ketting uit,waar een saffieren druppel aan hing. "Deze had ik origineel voor Celebrian gemaakt,"zei hij luchtig."Maar ik vond hem in haar kamer nadat ze was verdwenen." Hij speelde een beetje met de ketting,liet de kleine zilveren schakels tussen zijn vingers door glijden. Plotseling gooide hij hem in de lucht,en ving hem met een hand weer op,die hij uitstrekte naar Aura. "Het zou me een eer zijn als je hem zou willen dragen." Hij haalde zijn sigaret uit zijn mond,en ging rechtop zitten. "En je hoeft niet bang te zijn,er zit niks achter. Hij is ook niet betoverd." De peuk werd op de grond uitgedrukt,en Aidan keek haar recht aan. "ik zit hier nu niet als heer van het vuur,maar als een simpele smid. Zoals ik al zij,het zou een eer zijn als mijn werk door de vrouwe van het water zou worden gedragen." Aidan trok zijn hand terug,maar de ketting bleef zweven,glinsterend in het zonlicht. "Zie het anders maar als excuus omdat ik aanvankelijk zo'n zak was."
Fire is chaotic. So am i.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aura

Aura

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 170
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia/Water
Klas: I'm a Legendary Magician, I don't need a class
Partner: If you can steal the heart of ice, then we talk...

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimema aug 01 2011, 00:03

Twijfelend keek Aura Aidan aan. Hoe kon het nu weer dat hij geen vuur had? Was zijn magie soms weg of zo? Ze grinnikte. ‘Ja hoor, very funny,’ sprak ze met een Cassiaans accent, waarna ze de sigaret uit haar mond haalde en een voorbeeld probeerde te nemen aan Aidan. Ze blies de rook uit. Het prikte in haar keel en Aura hield haar hand voor haar mond toen ze hoestte. ‘Het is best lang geleden dat ik nog gerookt heb,’ verdedigde Aura zich en ze grijnsde even naar Aidan. Ze keek weer naar de sigaret en nam er nog een voorzichtige trek van. Ze sloot haar ogen en genoot van de rook die zich direct een weg vond in haar neus. De rook drong tot diep in haar keel, maar dit keer kietelde het in plaats van prikkelen. Aura hoestte er niet meer door. Ze was weer volledig gewend – en waarschijnlijk ook verslaafd – geraakt aan de o zo heerlijke rook. Het was gewoonweg gemeen dat de rook haar zo bezig hield. Alsof ze nooit meer zonder sigaretten zou kunnen. ‘Pas maar op, als ik verslaafd word, dan kun je binnenkort geen sigaretten meer kopen, aangezien ik dan de hele winkel leeg gekocht heb,’ grijnsde ze flauwtjes naar Aidan, waarna ze nog een trek nam. Ze keek om. Ze negeerde daarbij een jongen en een meisje die hun aankeken, lichtelijk verbaasd. Ze had zin om een snerende opmerking te maken, maar liet dit maar achterwege. Ze moest misschien een iets vriendelijkere indruk in plaats daarvan maken. Ze glimlachte vriendelijk en knikte het koppeltje vrolijk toe. Daarna keerde zij zich weer tot het stille meer en keek naar het blauwachtige water. Het was hier inderdaad een mooie plek, fijn om uit te rusten en goed om haar brouwsels te testen.

Verbaasd keek Aura opzij naar de ketting die Aidan in zijn hand hield. Ze keek hem aan. ‘Wil je geloven dat ik dat ook helemaal niet dacht toen ik de ketting zag?’ lachte ze vrolijk op zijn woorden. Waarom zou ze bang zijn dat er iets achter zat? Ten eerste zou hij haar niks kunnen maken, ten tweede zou hij zich letterlijk wel beseffen van het feit dat ze het wel met elkaar moesten doen de komende jaren, aangezien zij toch echt bij de zeven Legendarische Magiërs hoorde, jammer genoeg voor de mensen die haar niet leuk vonden. Nou ja, pech gehad. En dan was er ook nog een derde reden en dat was dat hij zich ook moest herinneren dat als Aura een opvolger van Celebrian was, dat Aura heus wel respectvol kon handelen met een sieraad. Nou ja, dat laatste wel moeilijk te herinneren, maar het was alvast een feit. Celebrian kon er ook mee omgaan, alleen vond Aura het gemeen van Celebrian dat ze het sieraad achtergelaten had. Ze grijnsde even. Ze pakte het sieraad rustig en bekeek het. Ze slikte even. ‘Aidan, ik wil het ook aan Celebrian geven als ik haar weer eens zie. Dat kan misschien lang tot nooit duren en ik wil je de eer ook zeer graag schenken, maar ik weet niet of ik iets kan dragen dat voor Celebrian bestemd is. Later zul je spijt hebben dat ik het draag,’ zei ze en ze keek hem twijfelend aan. Ze vertrouwde hem wel, maar ging hij echt iets aan haar geven dat hij uit – hoogstwaarschijnlijk – liefde had gemaakt voor Celebrian?


- Oeps, gheghe, nu heb ik het juiste account D: -
Terug naar boven Ga naar beneden
Aidan

Aidan

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 358
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Razen/fire
Klas:
Partner: My love is gone without a trace

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimema aug 01 2011, 00:44


Time for a break... RedSunsZenith
Aidan grinnikte zachtjes toen Aura zei dat ze de hele winkel leeg zou kopen. "Maak je maar geen zorgen hoor,ik weet mijn sjekkies heus wel te krijgen,"zei hij glimlachend. "Je mag het aan Celebrian geven als je haar weer tegen komt,als je dat wilt. Mij interesseert het niet. Ik wil er wel even bij zeggen dat als je hem terug geef,ik de saffier verkoop, en het kettinkje omsmelt."Hij zuchtte."Dan heb ik liever dat jij hem draagt. Ja,hij was ooit voor Cel bedoelt,maar die is er niet meer." Aidan staarde naar het meer,en liet verveeld vonkjes vanaf de punt van zijn laars het water inschieten. Die kwamen met veel gesis en een boel stoom in het water terecht. Maar in plaats van uit te doven bleven ze onder water rond drijven,waardoor het water er uitzag als de sterrenhemel. "En spijt zal ik ook niet hebben,"vervolgde hij enigszins laatdunkend. "Ze is zelf weg gegaan zonder dat ding," zei hij met een lichtelijk bittere ondertoon. "Als dit later een misverstand blijkt te zijn,en ze hem gewoon is vergeten,zal ik een nieuwe maken." Hij zuchtte. Die Saffier vinden had hem flink wat moeite gekost,maar voor haar was hij bereid die moeite te nemen.Er begon rook uit zijn neus te walmen. Dat gebeurde wel vaker als hij diep in gedachten zat. Plotseling keerde zijn bewust zijn weer terug,en schudde hij even zijn hoofd. "Sorry,mijn gedachten hadden eventjes mijn hoofd verlaten. Dat moest ik toch maar eens afleren,"zei hij met een zwakke grijns. Ach ja....hij schreef het meestal maar toen aan het ouder worden. En wijzer,al zij hij het zelf. Dat klonk misschien arrogant,maar niemand werd zo oud als hij zonder een beetje wijsheid te vergaren. En hij had wel meer als een beetje verzameld. "Ik heb er de laatste tijd steeds vaker last van. Dat ik opeens in gedachten terug trek,bedoel ik." Zachtjes tilde Aidan zichzelf op op een luchtstroom. Nog voor hij een centimeter was opgestegen verscheen er een grijns op zijn gezicht. Onverwacht tilde hij Aura ook met lucht op,en liet zowel zichzelf als haar zo'n halve meter omhoog zweven. Loom leunde hij achterover. Hete lucht was een betere stoel dan wat dan ook. Nou ja,voor zover hij wist dan. Zijn ketting tikte tegen zijn borst toen hij zich omdraaide om naar Aura te kijken. "Zo. Dat is veel comfortabeler dan aarde,nietwaar?" vroeg hij zeer beleefd. Eigenlijk had hij haar alleen maar opgetild om te plagen,maar misschien kon ze het wel waarderen.
Fire is chaotic. So am i.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aura

Aura

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 170
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia/Water
Klas: I'm a Legendary Magician, I don't need a class
Partner: If you can steal the heart of ice, then we talk...

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimema aug 01 2011, 01:05

Aura keek Aidan nog steeds lichtelijk twijfelend aan, maar besloot zich er uiteindelijk bij neer te leggen. Aidan zou het haar niet geven als hij het echt niet wou. Aidan leek niet iemand die van alles tegen zijn zin deed. ‘Ze heeft je erg gekwetst, lijkt me,’ zei ze zachtjes en ze keek naar het meer, met nog steeds het kettinkje in haar hand. Ze begreep Celebrian niet. Waarom liet ze Aidan achter? Als zij Celebrian was, had ze het wel geweten. Ze keek naar het kettinkje en deed het om. ‘Wel, je kunt er in elk geval van op aan dat ik er goede zorg voor draag,’ zei ze en ze keek hem glimlachend aan, waarna ze naar het saffier keek. Het stopte net voor haar borsten. Ze keek er even naar, leek er zelfs betoverd door te zijn, maar keek toen weer op naar Aidan. ‘Aidan,’ begon ze zachtjes en ze keek hem aan. Ze hield haar mond toen ze zijn blik zag en keek naar het stille meer. Ze was boos, boos op Celebrian. Hoe kon ze Aidan toch zo kwetsen? Nou ja, ze had er haar redenen vast wel voor. Ze moest haar respect voor Celebrian niet vergeten! Maar dat deed ze – hoe schaamtevol – wel als ze zo naar Aidan luisterde. Zij kende deze tijd maar half. Ze was de tijd na Ryce ook erg gekwetst geweest. Alleen in tegenstelling tot Celebrian, was er nooit meer kans dat Ryce terug zou keren. Ze grijnsde even bitter toen ze aan Ryce dacht. Arme ziel, kapot in het ijs, zijn ziel verdwenen, naar de hel. Dat was toch tenminste de eindbestemming geweest die Aura voor Ryce wou. Ze keek op. ‘Geloof me, ik win een medaille voor het aantal keren verzinken in gedachte,’ lachte ze hem vriendelijk toe, waarmee ze ook een soort wegwuif voor zijn excuses deed.

Aura slaakte een klein gilletje – waarna ze met haar hand voor haar mond hield en haar mond weer sloot – toen ze hete lucht onder zich voelde. Een warme rilling liep over haar rug, iets wat ze niet gewend was. Ze was altijd koude en eenzaamheid gewend, vooral dat laatste. Maar nu ze herenigd was met de zeven andere Magiërs, leek het net alsof die eenzaamheid opslag verdween. Nou ja, naast Aidan kende ze niemand echt goed. Ze ging eens opsommen. Kadaj leek verwend en arrogant, Lesaiah leek een leuke vriendin om mee te babbelen, Neara was iemand waarvoor ze veel respect had, de rest had ze nog niet gezien en Aidan… Geen idee wat ze daarvan moest vinden. Gemengd, kon ze haar indruk van hem het beste mee beschrijven. En dan had ze het niet over zijn stemming en gevoelens, maar over de hare. ‘Geloof me, ik berisp je nergens op,’ zei Aura vriendelijk. Ze keek hem aan en draaide zich op haar zij, met haar lichaam naar hem toe. ‘Zeker. Verrassend lekker, maar nog nooit echt gevoeld,’ gaf ze toe en ze keek naar het kettinkje, dat nu aan een kant van haar schouder lag. Ze tilde het op en bekeek het. Het blauwe licht wat op het saffier scheen, weerkaatste in haar grijs-blauwe ogen. ‘Wel, mijn complimenten voor het maken. Je hebt het prachtig gemaakt,’ zei ze en ze keek hem grijnzend aan. Ze keek naar het vuur dat om zich heen ging als een sluier en was verbaasd over het fijne effect die het gaf. Voorzichtig liet ze haar hand over de stoom gaan. Ze slikte even en keek Aidan toen weer recht aan. Haar blonde lokken lagen een beetje verspreid om zich heen, waarschijnlijk genietend van de warmte. Een aangename rilling ging over haar rug toen ze naar de stoom keek. Ze richtte haar blik weer op Aidan. ‘We zijn lui.’
Terug naar boven Ga naar beneden
Aidan

Aidan

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 358
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Razen/fire
Klas:
Partner: My love is gone without a trace

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimewo aug 10 2011, 19:57


Time for a break... RedSunsZenith
Aidan knikte. "Het doet meer pijn dan ik toe wil geven,"zei hij zachtjes. Een klein glimlachje sierde echter zijn gezicht toen Aura zei dat ze zijn ketting zou dragen. Dat was in ieder geval weer een meevaller. Toen ze zijn naam zei,keek hij weg. Hij had geen behoefte aan medelevende op het moment. Toen ze een gil slaakte barste hij in lachen uit. Dat trucje werd nooit oud. Hij was dan misschien wel over de driehonderd,zijn humor was soms dat van iemand van veertien. Nadat ze hem complimenteerde met zijn ketting grijnsde hij breed. Zo veel gevoelens in zo'n korte tijd. Aidan leunde rustig naar achteren,en zweefde toen ondersteboven. Hij knikte. Ze waren inderdaad lui. Hij in ieder geval wel,dacht hij met een glimlach. "Dat is niets bijzonders als je veel met mij rong hangt," grapte hij. Hoewel het niet zo heel erg ver van de waarheid af zat. Hij was vaak bezig met rondhangen en luilakken. Maar dat had een reden. Eet wanneer je kan,rust wanneer je kan was er bij hem in zijn huurlingentijd goed in gestampt. Misschien nu niet echt nodig,maar oude gewoontes leer je niet zomaar af. Hij zuchtte. Misschien was hij zelfs voor dat soort begrippen te lui. Ach,interesseert hem het. Aidan vind het allemaal wel prima zo. Het zonnetje scheen,de vogeltjes floten,en een kort momentje vrede voor de komende duistere tijd. Een duistere tijd dij zelfs hij niet aan zag komen."Is dit alles wat je in je vrije tijd doet? Een beetje met tuig rond hangen?"
Fire is chaotic. So am i.

-bah,inspiloos >.<-
Terug naar boven Ga naar beneden
Aura

Aura

Time for a break... UTL8oxA PROFILEPosts : 170
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia/Water
Klas: I'm a Legendary Magician, I don't need a class
Partner: If you can steal the heart of ice, then we talk...

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitimewo aug 10 2011, 20:13

Aura grinnikte even. ‘Nee maar, de grote Aidan heeft een slechte invloed op ons allen, wie had dat gedacht?’ vroeg ze plagend, maar met een niet-gemeende glimlach. Ze glimlachte even en keek naar de lucht, terwijl ze aan Ryce dacht. Steeds als ze aan Ryce dacht, kreeg ze een brede grijns om haar mond. Eigenlijk was het heel gemeen om te grijnzend als iemand dood was, maar hij had het verdiend. Het was het beste wat ze had kunnen doen en ze was dan ook blij dat ze het gedaan had. Ze keek naar Aidan en wachtte rustig af of hij nog iets zou zeggen. ‘Nee,’ beantwoordde ze zijn vraag zachtjes, terwijl ze een beetje gekweld naar de lucht bleef kijken. Ze wou ergens ook wel dat Ryce die fout gewoon niet gemaakt had… Ze keek opzij en lachte toen naar Aidan, een beetje van haar stuk gebracht. ‘Ik bedoel…’ begon ze en ze begon naar woorden te zoeken in haar hoofd. ‘Ik hang alleen maar rond met mensen die me erg lui lijken,’ zei ze en ze stak haar tong uit, om toch maar weer eens aan te tonen dat alles wat zij zei gebaseerd op een grap was. Ze keek naar de lucht. Het was niet zo lang geleden sinds ze gedachten over Ryce had gehad. Steeds vaker sinds ze hier op Starshine was, had ze die gedachten. Dat het allemaal wel helemaal anders had kunnen lopen en dat ze nu de slaaf zou zijn van Ryce. Ze sloot haar ogen even. Er was echter maar één man die haar tot zijn slaaf kon maken. Een huivering drong door Aura heen als ze aan hem dacht. Zijn gezicht, vol met stoppels, zijn bruine, glazende haar die tot in zijn nek viel en zijn valse grijns, breed tot aan zijn oren.

Aura schrok op en keek opzij. Had Aidan iets gezegd? Zou hij de plotse negatieve energie van haar gevoeld hebben? Welnee, waar maakte zij zich druk om? Trouwens, hij zou dan toch niks vragen. Daar zag ze Aidan wel voor aan. Ze was safe. Ze dacht even na. Wat kon ze nog meer zeggen? ‘Van alle Legendarische Magiërs ben ik toch wel de meest gekke, hoor,’ zei ze en ze keek Aidan zo overtuigend mogelijk aan. Ze kuchte even en kwam met een ruk overeind. Ze was haar sigaret helemaal vergeten! Ze begon te hoesten, terwijl ze haar sigaret van haar lippen haalde. Ze had geluk dat de sigaret niet gedraaid was en in haar keel gezeten had, anders had ze een probleem gehad. ‘Zullen we in elk geval iets gaan doen?’ vroeg ze lachend, terwijl tranen van het hoesten over haar wangen rolden. Met een hand voor haar mond kuchte ze zachtjes.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Time for a break... UTL8oxA PROFILE
Time for a break... UTL8oxA MAGICIAN

Time for a break... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a break...   Time for a break... Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Time for a break...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» You were on time, at the wrong time
» break down
» I need a break..
» Just a little break
» + Xerxes Break +

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Quiet Lake-