PortalIndexThe beginning of something||Milo HpD5UwnThe beginning of something||Milo 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 The beginning of something||Milo

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Enyana
.
.
Enyana

The beginning of something||Milo UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Noa
Posts : 1003
The beginning of something||Milo UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woudmagie
Klas: Master Savador
Partner: When all the lights are out, I still see two silver ones that haven't

The beginning of something||Milo Empty
BerichtOnderwerp: The beginning of something||Milo   The beginning of something||Milo Icon_minitimewo aug 15 2012, 23:12

Spijkerbroek, blauw hemdje, bruine laarzen, haar in een klein staartje en klaar was kees. Ze bekeek zichzelf in de spiegel, goed een beetje mascara maar meer ook niet. Ze had geen zin om daar uren aan te verspillen. Het was tien voor acht dus kon ze beter gaan. Ze trok haar vest aan en pakte haar tas, nouja tas, tasje. In ieder geval leek het erop dat het een avond zou worden die ze niet zou vergeten. Waarom deed ze eigenlijk al die moeite? Ze kenden elkaar pas twee dagen. Maar goed, daarvoor bleef ze nog steeds een tiener.
Het was een vrij warme avond maar in ieder geval was er geen regen. Ze keek even naar de lucht, snoof diep en liep het kasteel uit. Er was bijna niemand meer op het schoolterrein maar dat had ze ook niet verwacht. De meeste leerlingen zaten nu in de disco, op hun kamer of in de grote zaal. Waar zij heen ging zou het een stuk rustiger zijn, daarom had ze er ook afgesproken. De weg was vrij stil ook, bijna geen mensen. Ze bedacht dat het ook geen tijdstip was om buiten rond te hangen.
Aangekomen bij het kroegje ging ze voor de ingang staan met haar armen over elkaar. Ze keek om zich heen of ze hem al zag. Als een rood stipje viel ze toch vrij goed op.
Ze dacht aan gisterochtend, aan hun eerste kennismaking. Toch aparte manier van elkaar leren kennen, Milo was kletsnat en met een gescheurd shirt aan komen wankelen, had dankzij een aanraking van haar iets moois kunnen oproepen en had haar continu hartkloppingen bezorgd. Raar, heel raar allemaal.
Ze keek even naar binnen en zag dat er maar een paar mensen binnen waren. Gelukkig, lekker rustig.
Er liepen nog maar een paar mensen voorbij op de weg maar nu begon het al een beetje te schemeren. Hopelijk was hij het niet...Nee man, daar was hij echt geen type voor, dat wist ze haast zeker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Milo
.
.
Milo

The beginning of something||Milo UTL8oxA PROFILEReal Name : Sansan
Posts : 227
The beginning of something||Milo UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: FirexWood
Klas: 5th||Mentorklas Master K.
Partner: *gulp* ⊙.⊙

The beginning of something||Milo Empty
BerichtOnderwerp: Re: The beginning of something||Milo   The beginning of something||Milo Icon_minitimevr aug 17 2012, 04:13

Wauw, mooie postsheet! (of hoe het ook heet.. x) ) :3

_____________

Milo beende in grote passen door Oak's Field richting ‘De Bokkenburcht’. Ondertussen floot hij een vrolijk melodietje en elke seconde dat hij stopte, glimlachte hij breed. Eindelijk was het zover! Het moment waardoor hij afgelopen nacht niet had kunnen slapen, wat hem bloednerveus maakte en waar hij tegelijkertijd zo naar uitkeek. Maar het meest verheugde hij zich op het weerzien met Enya. Hij wist niet hoe, maar ze was zijn hoofd sinds hun eerste ontmoeting niet meer uitgegaan. Zelfs bij de bijles waar hij zo gepassioneerd mee bezig ging normaal gesproken, leek niet meer hetzelfde. In elk woord zag hij haar naam en toen hij iets probeerde uit te leggen, tekende Milo onbewust haar ogen op het kladblaadje. Zo voelde het dus om wel erg goede vrienden met iemand te zijn!
Ja, hij ontkende het nog steeds, wilde het niet toegeven; hij vond Enya leuk en niet zo’n beetje ook. Maar elke logica zou beweren dat het onmogelijk was om iemand echt ‘leuk-leuk’ te vinden na één ontmoeting én dat Milo sowieso op die manier gevoelens had voor iemand. En toch was het zo..
Milo kon zich niet herinneren dat hij zich zo goed had gevoeld. Toen er een groepje meisjes voorbij kwam, durfde hij zelfs “Goedenavond, dames!” tegen hen te zeggen. Natuurlijk kreeg hij gelijk woorden als “Loser” en niet al te vriendelijke, nogal spottende blikken op zich geworpen, maar dat deed er niet toe.
Zodra hij haar ineens zag, stond zijn wereld heel even stil. Happend naar lucht bleef Milo voor een ogenblik aan het einde van de straat staan. Zijn hart bonkte zowat uit zijn borst. Zijn ogen waren vastgepind op het prachtige meisje verderop wat hier eigenlijk niets te zoeken had met een nerdige gozer als hij. In één klap was Milo weer bloednerveus.
Dit keer in een onzeker pasje liep Milo met hangende schouders het laatste stukje naar Enya toe en ging hij voor haar staan. Nu ze zo tegenover elkaar stonden, viel het pas op dat Milo nogal boven haar uittorende.
Milo zond een nogal paniekerige, doch oprechte glimlach naar beneden. Pretlichtjes blonken in zijn vriendelijke, groene ogen terwijl hij haar onbewust in zich opnam. Wauw…! “Enya,” mompelde Milo op zo’n typische ‘coole’ toon zoals hij de populaire jongens op school maar al te vaak had horen doen. “hé daar.” Helaas klonk het bij hem meer alsof er een monster achter haar opdook… Goed, herstel! Zo, gespeeld, kalm mogelijk ging Milo met een hand door zijn rode haar om vervolgens met zijn ene elleboog onverschillig tegen de muur naast hem te kunnen leunen. Tja...maar de muur stond net iets verder weg dan Milo van tevoren had ingeschat… Nog net wist de onhandige jongen zijn evenwicht te bewaren door nogal spastische bewegingen te maken. Eh..het was nog altijd beter dan vlak voor haar gigantisch op zijn bek gaan.
Maar goed dat Milo nog iets achter de hand had gehad..
Hij glimlachte weer. Zijn hand ging naar de zak van zijn spijkerbroek en toverde er vervolgens een paars bloempje uit; Papilio Herbam. Wat gegeneerd om het verkreukelde, ietwat zielige gevalletje - wat eigenlijk een roos had moeten zijn als Milo daar de woudmagie óf het geld voor had gehad – staarde hij voor een ogenblik naar de grond en hield hij het bloempje naar Enya toe. “V-voor jou…” fluisterde Milo, alsof het anders nog niet duidelijk genoeg was. Hij beet op zijn lip, twijfelend over wat hij wilde doen en besloot het uiteindelijk toch maar te doen. Met trillende handen stak Milo het bloempje heel voorzichtig in Enya’s haar waar het volgens hem het mooiste tot zijn recht kwam. Zijn wangen waren ondertussen weer rood aangelopen, zoals verwacht. Aan het eind van de avond zou Enya misschien zelfs niet meer weten hoe zijn eigenlijke huidskleur eruit zag!
“Je,” Milo slikte een keer en dwong zichzelf Enya enigszins normaal aan te kijken. “je ziet er heel mooi uit.” wist hij zijn eerlijke compliment op een redelijke kalme toon af te maken. Het was waar; ze zag er echt prachtig uit vanavond! Milo was niet op zoek naar één of andere pop met lagen make-up en die gekleed ging in mini-kledingstukken. Daar zou hij zich juist alleen maar ongemakkelijk bij voelen. Enya bezat precies wat hij het allermooist vond bij een meisje; natuurlijke schoonheid. En niet alleen haar uiterlijk was mooi, ook haar inner- En daar ging hij weer. Argh! Het leek wel alsof hij zijn eigen brein niet meer onder controle had! Zo frustrerend en...vreemd genoeg geweldig tegelijk..
“Zullen we dan maar?” zei Milo snel, gebarend richting de kroeg - voordat zijn innerlijke strijd teveel doorschemerde - waarna hij hoffelijk de deur voor Enya openhield. Hij liep achter haar aan naar binnen en naar een tafeltje meer achterin de kroeg waar het zelfs nog iets rustiger was aangezien Enya had gezegd dat ze niet van drukte hield.
Haast in een automatisme trok hij een stoel voor haar onder de tafel vandaan, wachtte tot zij zat, schoof de stoel weer aan en ging vervolgens tegenover haar op een andere stoel zitten.

Het was even stil. Gelukkig was er achtergrondmuziek.
“Dus…” verbrak Milo uiteindelijk de stilte. Wat verlegen frummelde hij aan zijn shirt. Ja, hij droeg dit keer een shirt en ook een spijkerbroek én schoenen. Een hele verbetering dus sinds hun laatste ontmoeting. Voor de rest zag hij er redelijk hetzelfde uit; bril, sproetjes, rood haar, groene ogen.
“hier zitten we dan.” ging Milo verder en glimlachte weer. Uit ervaring wist hij dat er vanzelf iemand langs zou komen om te vragen of ze iets wilde drinken, wat hem ervan weerhield de stilte weg te nemen door te vragen wat Enya wilde drinken en het voor haar te gaan halen. Hij moest dus iets anders verzinnen…
“Nou,” begon Milo opnieuw, “je hebt me al halfnaakt gezien, maar eigenlijk weten we nog zo weinig van elkaar.” What the…?! Wat was dat nou weer?! Van alle manier om een vraag in te luiden, was dit werkelijk één van de slechtste! Milo kon zichzelf wel voor zijn kop slaan, maar hij bloosde enkel hevig en kneep zichzelf onder de tafel hard in zijn rechterbeen. Nu hij toch bezig was, kon hij de vraag net zo goed stellen ook. “Kun en wil je…misschien iets meer over jezelf vertellen?” vroeg Milo dan toch maar zachtjes. Het was ook geen prachtige vraag, maar het was iets. Zo viel er tenminste geen ongemakkelijke stilte.
Zijn oprechte interesse in het meisje voor hem zorgde ervoor dat Milo zichzelf lang genoeg kon afleiden door haar antwoord af te wachten en naar haar te luisteren, zodat hij voor even niets stoms meer zou zeggen of doen. Milo lachte even om zijn eigen stomme, onhandige acties iets te verbloemen en wachtte geduldig af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Enyana
.
.
Enyana

The beginning of something||Milo UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Noa
Posts : 1003
The beginning of something||Milo UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woudmagie
Klas: Master Savador
Partner: When all the lights are out, I still see two silver ones that haven't

The beginning of something||Milo Empty
BerichtOnderwerp: Re: The beginning of something||Milo   The beginning of something||Milo Icon_minitimevr aug 17 2012, 13:07

Zachtjes neuriënd stond ze voor de deur, keek af en toe naar links en rechts. En ja, daar verscheen een figuur me rood haar en sproeten. Nu ze stonden, viel het Enya op dat Milo echt gigantisch was. “Enya,” mompelde Milo een beetje onzeker. “hé daar.” Een haperend glimlachje verscheen op Enya's gezicht. 'Hoi.' zei ze zacht. Oke meid, verman jezelf! Milo wilde met een elleboog tegen de muur gaan leunen alleen stond de muur iets verder weg dan hij ingeschat had. Met maaiende armen wist hij in evewicht te blijven. Enya wilde op haar beurt hem helpen en wist nog net zij pols te grijpen om te voorkomen dat hij omviel. Oef, dat was goed afgelopen.
Milo haalde uit zijn zak een paars bloemetje, Enya herkende het van gister. “V-voor jou…” fluisterde Milo, met rood aangelopen wangen schoof hij het bloemetje in haar haar waardoor haar wangen ook vuurrood werden. “Je,” Milo slikte een keer en dwong zichzelf Enya enigszins normaal aan te kijken. “je ziet er heel mooi uit.” Enya streek verlegen door haar haar en dwong zichzelf hem aan te kijken. 'Dankje...dankjewel.' wist ze eruit te krijgen. Blijven ademhalen
Milo had dit keer wel een shirt aan en zag er, ze kon het niet anders noemen, leuk uit. Het paste bij zijn houding en karakter. “Zullen we dan maar?” zei Milo snel, gebarend richting de kroeg. Ze knikte en liep lachend naar binnen toen hij de deur hoffelijk voor haar openhield. Haast in een automatisme trok hij een stoel voor haar onder de tafel vandaan, wachtte tot zij zat, schoof de stoel weer aan en ging vervolgens tegenover haar op een andere stoel zitten. Het was rustig dus konden ze goed praten.
Haar handen lagen in haar schoot en haar vestje had ze over de stoel gehangen. Even luisterde ze naar de muziek die klonk totdat Milo het woord nam. “Dus…” hoorde ze hem zeggen terwijl hij aan zij shirt frummelde. “hier zitten we dan.” ging Milo verder en glimlachte weer. Ze knikte en glimlachte terug, steeds onzekerder. “Nou,” begon Milo opnieuw, “je hebt me al halfnaakt gezien, maar eigenlijk weten we nog zo weinig van elkaar.” Huh? Wat?! Oja, gister had hij geen t-shirt aan omdat die aan flarden was gescheurd. “Kun en wil je…misschien iets meer over jezelf vertellen?” vroeg Milo dan toch maar zachtjes. Ze keek op van haar schoot waardoor hun ogen elkaar weer ontmoette, ze slikte. Over zichzelf vertellen? Verlegen friemelde ze aan een pluk haar. Nouja, wat kon het voor kwaad.
'Ik...ik ben officieel enig kind, mijn moeder is na mijn geboorte erg verzwakt waardoor ze geen kinderen meer kon krijgen... Mijn vader heeft me nooit echt...gewild... Hij stierf vorig jaar aan een hartaanval. ze slikte opnieuw, de drang om te gaan huilen was er gelukkig niet.
'En sinds twee maanden ben ik...wees. Master Norwood heeft me geadopteerd zodat ik niet bij mijn tante terecht zou komen. Tot mijn achtiende heb ik namelijk geen recht op het huis en het geld van mijn ouders.' vreemd eigenlijk om hier nu over te beginnen en ze besloot gauw over iets anders te praten. Ze zette haar gezicht weer op zonneschijn. 'Maar verder gaat alles goed hoor, mijn pleegbroertje is heel lief.' zei ze om maar niet verder te hoeven gaan op het ''ouderonderwerp''.
'Verder hou ik veel van muziek en natuurwetenschap, zo'n beetje alle vrij tijd die ik heb breng ik buiten door.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Milo
.
.
Milo

The beginning of something||Milo UTL8oxA PROFILEReal Name : Sansan
Posts : 227
The beginning of something||Milo UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: FirexWood
Klas: 5th||Mentorklas Master K.
Partner: *gulp* ⊙.⊙

The beginning of something||Milo Empty
BerichtOnderwerp: Re: The beginning of something||Milo   The beginning of something||Milo Icon_minitimezo aug 19 2012, 02:30

Milo luisterde geïnteresseerd naar wat Enya over zichzelf vertelde. Hij glimlachte in eerste instantie door een beeld in zijn gedachte van een kleine Enya, maar zijn lach verdween abrupt toen ze verder vertelde. Tjee… Dat was best heftig… Ze had dus nog maar een jaar geleden haar vader verloren, die haar ook nog eens eigenlijk niet had gewild, en was sinds twee maanden –zelfs in gedachten kon Milo het woord nauwelijks uitspreken- ‘wees’. Zij hield zich sterk, maar Milo kreeg een brok in zijn keel. Dit had hij niet verwacht.. Enya had hem juist zo’n vrolijk meisje geleken, maar, dacht hij even later, dat was ze ook! Na al wat zij had meegemaakt nog kunnen lachen, toonde karakter. Dit meisje was niet alleen ‘vrolijk’ en heel lief, maar ook sterk. Het benam de nogal gevoelige Milo even de adem.
Onbewust nam hij één van haar handen vast onder de tafel en kneep er een keer bemoedigend in. “Wat…vreselijk voor je.” zei Milo zacht. Medeleven viel te lezen op zijn gezicht, maar daarbij viel er iets van trots en herkenning in zijn groene ogen te vinden. Hij liet haar hand niet los. Natuurlijk was hij er niet minder verlegen op geworden in de minuten die voorbij waren gegleden, maar Enya het volgende laten weten, nam zijn terughoudendheid even weg; “Ik…” hij beet op zijn lip en keek haar recht in haar blauwe ogen aan. “Ik weet hoe het voelt om iemand te verliezen waar je van houdt en hoe het is als je leven daardoor ineens…” Hij slikte “uit elkaar lijkt te vallen. Maar ik kan me niet voorstellen hoe verschrikkelijk jouw verleden voor je moet zijn geweest. Toch…” Milo liet Enya’s hand weer los, maar reikte over te tafel om hem weer vast te pakken en dit keer boven de tafel vast te houden. “als je ooit iemand nodig mocht hebben om te praten, of te lachen, schreeuwen, huilen…” Heel voorzichtig bracht Milo Enya’s zachte hand naar zijn lippen. “of te knuffelen…" hij grinnikte kort. "ik wil graag die ‘iemand’ zijn.” Zachtjes drukte hij daarna, als een soort versterking van zijn woorden, een kusje op haar hand en liet deze weer los. Hij glimlachte voorzichtig, maar maakte nog steeds een verlegen indruk. “Gewoon…dat je het even weet.” voegde hij nog halffluisterend aan zijn eerdere woorden toe waarbij zijn hoofd iets schuin trok.
Vlak nadat hij dit gezegd had, kwam er iemand naar hun tafel om te vragen of ze iets wilde drinken. Milo liet Enya eerst bestellen en bestelde toen zelf ook een drankje.
Dit keer dreigde er geen stilte te vallen zodra de serveerster weer weg was, door twee hele simpele woorden; ‘muziek’ en ‘natuurwetenschap’. Milo veerde haast overeind in zijn stoel toen hij Enya hierover hoorde praten. Enthousiast als een kind boog hij zich onbewust naar haar toe over de tafel. “Serieus?! Geen grapje?” vroeg hij eerst ongelovig. “Want daar hou ik ook van!” hij lachte opgewekt toen hij merkte dat ze het blijkbaar allebei liever over luchtige onderwerpen hadden, maar hij hield in zijn achterhoofd dat het straks zijn beurt was om meer over zijn familie en afkomst te vertellen en dat…was ook niet allemaal even vrolijk, helaas. Maar voor nu bleef het gesprek nog luchtig. “Ik bespeel al sinds mijn zesde de theremin en ik ben ook bijna altijd buiten te vinden voor mijn andere hobby; natuurstudie.” Hij zweeg even, maar lang hoefde hij niet te twijfelen of hij het volgende wel ging vertellen; “Oh en weet je…onze eerste ontmoeting, hè? Ik was alleen maar 'uitgegleden en in de plant gevallen'. Nou…toen was ik eigenlijk die hele interessante vleesetende plant aan het bestuderen, tja..eh…totdat diezelfde plant mij als een snack zag dan…” Milo schudde zijn hoofd. “Sorry dat ik het niet verteld heb, maar ik schaamde me er nogal voor. Nou ja..nog steeds eigenlijk." Hij grinnikte. "Ongelofelijk! Ik heb nog nooit een meisje ontmoet die dezelfde interesses heeft als ik.” Zijn ogen hingen nu in die van Enya. “Jíj bent echt ongelofelijk, Enya.” Hij lachte blozend. “Op een hele goede manier.” Ongelofelijk mooi, lief, interessant… ging Milo door in zijn hoofd, maar deze woorden hield hij wijselijk voor zich aangezien dit een vriendschappelijke date moest voorstellen. Oh ja…dat was het… Hmn.
“Maar goed,” zei Milo vlug om de dromerige uitdrukking van zijn snoet te vegen terwijl hij naar Enya keek, “ik denk dat het nu mijn beurt is om iets meer over mezelf te vertellen? Eh…over meer dan alleen mijn hobby’s dan.” Hij ging weer iets rechter zitten en begon. “Oké. Ik kom van Razen, maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik heb vijf zussen, maar geen broers.” een grijns tekende zich even rond zijn lippen. “Vijf! En geen broers!” Alsof de gedachte aan hen alleen al hem knetter maakte, ging hij kort met zijn handen door zijn rode haar. “Laten we zeggen…dat we niet met en zonder elkaar kunnen..” voegde hij er toch met een lieve glimlach aan toe. “We hebben allemaal rood haar, van onze vader, en groene ogen van onze moeder.” Hij had haar nog maar net genoemd, of er kwam alweer een brok in zijn keel. Zijn blik gleed naar het tafelblad. “Ik heb ook mijn woudmagie van mijn moeder. Ik ben de enige van ons zessen met die gave. Mijn moeder is, ik bedoel was, Grenaans.” Een zucht ontsnapte zijn lippen. Waarom was het nog steeds zo moeilijk om over haar te praten…? “Ze overleed bij de geboorte van mijn jongste zusje.” Zijn ogen schitterden in het warme licht van de kaarsen toen hij Enya weer aankeek. “Sindsdien was het nooit meer hetzelfde thuis.” Milo schoof zijn bril weer verder terug op zijn neus, meer om zijn gezicht even te verbergen. “Daarom wil ik zo graag meer over de woudmagie leren. Als de enige met haar gave, voelt het bijna als een soort plicht om het te beheersen, zodat ze…toch nog een beetje bij mij, of bij ons is, af en toe.”
Na zijn verhaal kwam de serveerster alweer terug met hun drankjes. Milo pakte het zijne dankbaar aan en nam gelijk een slokje. Hij voelde de opluchting van het vertellen van zijn verhaal. Het was de eerste keer sinds hij op SSA was aangekomen dat hij dat had gedaan. Maar Enya’s openhartigheid had hem net zo open gemaakt en dat was, voor hem, best bijzonder.

Net als Enya eerder had gedaan, ging hij ook maar weer over op de luchtige toer. Nu zijn verhaal verteld was, kon dat ook in zijn ogen. Milo had het gevoel dat de avond alleen al daardoor niet meer stuk kon, voor hem dan.
Hij zette zijn beker op de tafel en richtte zijn aandacht weer volledig op Enya, al was zij al de hele tijd in zijn gedachten. “Nou, dat was weer genoeg over mij. Nu heb ik weer drie vragen voor jou;” Hij glimlachte oprecht en boog ietsje voorover. “Eén; van wat voor muziek hou je allemaal? Twee; bespeel je een instrument? En drie…” er verscheen heel even een mysterieuze glinstering in zijn ogen. “stel dat tijd en geld er niet toe deden en alles mogelijk was, wat zou jij dan het liefste willen doen?” De laatste vraag was een nogal ruime vraag, maar dat was ook precies de reden waarom Milo hem stelde. Hij wilde Enya echt leren kennen en dit soort vragen zeiden soms zoveel over een persoon. Duidelijk meer op zijn gemak nu hun gesprek goed verliep en hij al meer over haar wist, nam Milo nog een slokje van zijn drinken en wachtte hij op antwoorden. Meer en meer begon hij te denken, nee, te beseffen dat dit echt een prachtige avond ging worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Enyana
.
.
Enyana

The beginning of something||Milo UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Noa
Posts : 1003
The beginning of something||Milo UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woudmagie
Klas: Master Savador
Partner: When all the lights are out, I still see two silver ones that haven't

The beginning of something||Milo Empty
BerichtOnderwerp: Re: The beginning of something||Milo   The beginning of something||Milo Icon_minitimezo aug 19 2012, 08:18

Weer even met iemand erover praten was kennelijk gewoon oké, want ze bleef gewoon kalm. Onder tafel pakte Milo een van haar handen vast en kneep er bemoedigend in. “Wat…vreselijk voor je.” zei hij zacht. “Ik…” hij beet op zijn lip en keek haar recht in haar blauwe ogen aan. “Ik weet hoe het voelt om iemand te verliezen waar je van houdt en hoe het is als je leven daardoor ineens…” Hij slikte “uit elkaar lijkt te vallen. Maar ik kan me niet voorstellen hoe verschrikkelijk jouw verleden voor je moet zijn geweest. Toch…” Milo liet Enya’s hand weer los, maar reikte over te tafel om hem weer vast te pakken en dit keer boven de tafel vast te houden. “als je ooit iemand nodig mocht hebben om te praten, of te lachen, schreeuwen, huilen…” Heel voorzichtig bracht Milo Enya’s zachte hand naar zijn lippen. “of te knuffelen…" hij grinnikte kort. "ik wil graag die ‘iemand’ zijn.” Zachtjes drukte hij daarna, als een soort versterking van zijn woorden, een kusje op haar hand en liet deze weer los waarna Enya heel even rood werd maar wel weer glimlachte. Hij glimlachte voorzichtig, maar maakte nog steeds een verlegen indruk. “Gewoon…dat je het even weet.” voegde hij nog halffluisterend aan zijn eerdere woorden toe waarbij zijn hoofd iets schuin trok. Ze knikte en keek even naar hun verbonden handen.
De serveerster kwam aanlopen en vroeg hun wat ze wilde drinken, Enya bestelde en daarna Milo. Maar toen ze vertelde over haar hobby's veerde hij overeind en boog zich wat dichter naar haar toe over de tafel heen. “Serieus?! Geen grapje?” vroeg hij eerst ongelovig. “Want daar hou ik ook van!” hij lachte opgewekt. Enya's hoofd schoot overeind, dus ze had gelijk gehad de vorige keer! “Ik bespeel al sinds mijn zesde de theremin en ik ben ook bijna altijd buiten te vinden voor mijn andere hobby; natuurstudie.” Ze keek even nadenkend, theremin...was dat niet zo'n soort box met twee antennes? Zou kunnen, ze had er maar weinig van gehoord maar het moest een interessant muziekinstrument zijn, voor zover het dat was. “Oh en weet je…onze eerste ontmoeting, hè? Ik was alleen maar 'uitgegleden en in de plant gevallen'. Nou…toen was ik eigenlijk die hele interessante vleesetende plant aan het bestuderen, tja..eh…totdat diezelfde plant mij als een snack zag dan…” Milo schudde zijn hoofd. Enya herinnerde het zich nog goed, dus hij was aangevallen door een...onwillekeurig vond ze dat een klein beetje grappig maar ze zag dat hij zich er echt dood voor shaamde dus hielde ze zich tactvol stil. “Sorry dat ik het niet verteld heb, maar ik schaamde me er nogal voor. Nou ja..nog steeds eigenlijk." Hij grinnikte. "Ongelofelijk! Ik heb nog nooit een meisje ontmoet die dezelfde interesses heeft als ik.” Zijn ogen hingen nu in die van Enya. “Jíj bent echt ongelofelijk, Enya.” Hij lachte blozend. “Op een hele goede manier.” Ze glimlachte verlegen en schoof een plukje haar achter haar oor. Hè, dat gebeurde nou altijd.
“Maar goed,” zei Milo vlug, “ik denk dat het nu mijn beurt is om iets meer over mezelf te vertellen? Eh…over meer dan alleen mijn hobby’s dan.” Hij ging weer iets rechter zitten en begon. “Oké. Ik kom van Razen, maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik heb vijf zussen, maar geen broers.” een grijns tekende zich even rond zijn lippen. Alsof de gedachte aan hen alleen al hem knetter maakte, ging hij kort met zijn handen door zijn rode haar. “Laten we zeggen…dat we niet met en zonder elkaar kunnen..” voegde hij er toch met een lieve glimlach aan toe. “We hebben allemaal rood haar, van onze vader, en groene ogen van onze moeder.” Hij had haar nog maar net genoemd, of Enya zag zijn uitdrukking veranderen. Zijn blik gleed naar het tafelblad. “Ik heb ook mijn woudmagie van mijn moeder. Ik ben de enige van ons zessen met die gave. Mijn moeder is, ik bedoel was, Grenaans.” Een zucht ontsnapte zijn lippen. O...natuurlijk, daarom kon hij erover meepraten. “Ze overleed bij de geboorte van mijn jongste zusje.” Zijn ogen schitterden in het warme licht van de kaarsen toen hij Enya weer aankeek. “Sindsdien was het nooit meer hetzelfde thuis.” Milo schoof zijn bril weer verder terug op zijn neus, meer om zijn gezicht even te verbergen had ze het idee. “Daarom wil ik zo graag meer over de woudmagie leren. Als de enige met haar gave, voelt het bijna als een soort plicht om het te beheersen, zodat ze…toch nog een beetje bij mij, of bij ons is, af en toe.” Ze kneep eventjes in zijn hand om te laten merken dat ze hem dat echt gunde.
Ah, daar kwamen de drankjes. Enya bedankte de serveerster en nam een slokje. Ze keek naar Milo die ook een slok nam en het woord weer nam. “Nou, dat was weer genoeg over mij. Nu heb ik weer drie vragen voor jou;” Hij glimlachte oprecht en boog ietsje voorover. “Eén; van wat voor muziek hou je allemaal? Twee; bespeel je een instrument? En drie…” er verscheen heel even een mysterieuze glinstering in zijn ogen. “stel dat tijd en geld er niet toe deden en alles mogelijk was, wat zou jij dan het liefste willen doen?” Ze keek bedenkelijk, alsof Milo haar gedachten hierdoor kon lezen.
'Een: ik hou van filmmuziek, misschien een klein beetje dubstep, sommige klassieke liedjes vind ik mooi en vooral: middeleeuws.' Ze nam nog een slok en keek hem plagerig aan. 'Twee: ik speel niet echt een instrument met lessen erbij enzo, maar met piano, fluit en viool kan ik me wel vinden, opzich' Goed, piano kon ze maar vijf liedjes, viool klonk als kattengejank en fluit was het enige waar ze nog iets van terecht bracht. 'En drie: ik denk dat ik dan een einde wil maken aan het eindeloze gevecht tussen master Savador en Norwood.' onwillekeurig flapte ze eruit: 'En mijn neef in de sloot gooien.' waarna ze het weer even uitproeste, godzijdank had ze de beker al neergezet.
'Maar laat ik jou een vraag stellen: hoe werkt zo'n theremin eigenlijk?' dat was nou eens iets wat ze wilde weten.

(gehgehgeh, in het echt kan ik erover meepraten, ik heb zes zussen en geen broers Razz)
Terug naar boven Ga naar beneden
Milo
.
.
Milo

The beginning of something||Milo UTL8oxA PROFILEReal Name : Sansan
Posts : 227
The beginning of something||Milo UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: FirexWood
Klas: 5th||Mentorklas Master K.
Partner: *gulp* ⊙.⊙

The beginning of something||Milo Empty
BerichtOnderwerp: Re: The beginning of something||Milo   The beginning of something||Milo Icon_minitimema aug 20 2012, 03:43

(wow, zes zussen..?! o.O ik ben juist enig kind thuis, haha ^^)

----
Milo grijnsde licht toen Enya bedenkelijk voor zich uit keek. Hij boog zich nog iets verder voorover en legde één arm op de tafel zodat hij zijn hoofd kon ondersteunen terwijl hij aandachtig naar haar luisterde. Hij knikte even goedkeurend bij haar antwoord op zijn eerste vraag. “Soundtracks en klassieke nummers zijn zeker mooi.” reageerde Milo opgewekt. “En dubstep..hm, dat is een lastige. Ik ken het niet echt.” Plotseling, alsof hij ineens was overgenomen door een alien, schonk Milo Enya een verleidelijk glimlachje. Hij had het zelf niet eens helemaal in de gaten. “Misschien moet jij mij er maar meer over leren. Je hebt eerder al laten zien dat je een goede lerares bent.” Hij doelde op het feit dat Enya hem al iets had bijgebracht over de woudmagie.
Wel, wel…was dat echt wat hij dacht dat het was…? Nee, dat kon toch niet? Maar hij was Milo Toyama! Het was misschien haast onmogelijk, maar Milo Toyama, eerstegraads nerd, had net een flirterige opmerking gemaakt!
De ‘charmeur-in-de-maak’ zelf wist niet precies wat hij ervan moest denken. Óf hij had zojuist een belangrijke stap naar de volwassenheid gemaakt, dat óf hij was zijn verstand aan het verliezen..!
Hij schudde zijn hoofd, alsof hij zijn eigen overpeinzingen eruit wilde gooien en besloot zich maar weer te concentreren op Enya.
Geleidelijk aan krulden zijn mondhoeken weer verder omhoog toen hij naar haar luisterde. Kleine kuiltjes stonden in zijn wangen.
Dus ze bespeelde drie instrumenten minstens wel redelijk, uit haar eigen woorden op te maken. Het waren ook nog eens mooie instrumenten. Milo zelf had altijd al piano willen leren spelen en had minstens met zoveel ontzag voor de viool en fluit. “Hm… de viool is vooral erg mooi.” mompelde Milo met een knikje. “Ik denk dat dat hét instrument is waar je echt gevoelens in door kan laten klinken.” Al was hij gewend dat mensen hem doorgaans toch wel wat vreemd vonden en hij daardoor vaak maar gewoon eerlijk was, lachte hij toch een beetje onzeker. Hij wilde niet dat Enya hem als één of andere overgevoelige zwakkeling zou zien. Oké, Milo gaf het zelf ook toe; hij was gewoon een grote softie, maar hij wilde niet dat het in zijn nadeel zou werken. Hem was juist altijd geleerd dat vriendelijkheid, medeleven en begrip drie van de belangrijkste eigenschappen waren in het leven. Dat was weer de typische Grenaanse opvoeding die zijn moeder hem had bijgebracht. Zijn vader zag hem liever als de sterke, dappere 'opvolger', maar accepteerde zijn enige zoon gelukkig wel om wie hij was. Dat kwam waarschijnlijk omdat Milo gewoon zoveel van zijn moeder weghad.

Milo schrok op bij de ‘en drie’. Hm, een dromer was hij ook nogal af en toe. Niet dat hij Enya’s verhaal niet interessant vond. Eigenlijk kon hij op het moment zelfs niet bedenken waar hij liever naar wilde luisteren. Haar stem was, al zou ze onzin uitkramen, al interessant genoeg op zichzelf. Oh ja, nu gaf ze antwoord op zijn laatste vraag. Milo schoot in de lach toen ze bekend maakte dat ze dan graag het eindeloze gevecht tussen master Savador en Norwood zou willen beëindigen. Hij schudde grinnikend zijn hoofd. “Erg mooi gezegd en zo toepasselijk ook, want ik denk niet…dat dat snel gaat gebeuren.” Wauw… Milo zou het nu niet hardop zeggen, maar hij was onder de indruk. Zijn vermoeden klopte dus; het antwoord op zijn laatste vraag zou best eens veel over een persoon kunnen vertellen. In dit geval kon hij namelijk min of meer vaststellen dat Enya iemand was die van vrede en geluk alom hield. Ze was ook bijzonder onzelfzuchtig, want in plaats van rijkdom of macht, wilde ze liever andermans geluk, leek het. Wauw… Milo kon het niet anders voor zichzelf formuleren.
Bij de plotselinge ‘en’ schoot één van zijn wenkbrauwen omhoog. Oh? Dus er kwam nog meer?
Milo schoot spontaan weer in de lach bij haar antwoord. Oké, en ze had zeker humor. “Je wilt wát?” grinnikte hij. “Nou, dat moet nu toch ook wel lukken.” Hij grijnsde. “En waar heeft jouw neef die straf dan aan verdiend, hm?” voegde hij er gelijk nieuwsgierig aan toe. Dat wilde hij toch wel even weten voor hij straks zelf in een sloot zou belanden door haar.
“Maar laat ik jou een vraag stellen:” begon Enya ineens.
Milo knikte haar vriendelijk toe en nam nog een slok van zijn drinken. “Ga je gang.”
“hoe werkt zo’n theremin eigenlijk?”
“Ah.” Milo fronste en leek even te bedenken hoe hij zo duidelijk mogelijk antwoord kon geven op deze vraag. Hij besloot de servethouder en hun glazen te gebruiken. “Kijk,” hij wees naar de servethouder, “je hebt één 'elektronische doos'.” en zette aan weerszijde van de servethouder een glas neer. “en twee antennes.” Hierna nam Milo Enya’s beide handen en hield ze boven de zogenaamde elektronische doos. “Nu; de rechterhand beïnvloedt de toonhoogte en de linkerhand het geluidsvolume. Dat doe je zo…” Kundig tekende Milo met Enya’s rechterhand een soort onzichtbare toonladder boven de servethouder, zonder deze aan te raken, en tussen de glazen. Met haar linkerhand maakte hij veel geleidelijkere bewegingen in alleen de verticale richtingen.
Milo lachte en liet haar handen weer los. “Het lijkt een beetje alsof je een onzichtbaar orkest dirigeert. Het is lastiger dan het lijkt. Ik kan het je wel een keer laten zien en horen, als je wilt?” Zo, zo! En nu nodige hij haar ook al uit voor een jamsessie? Hij was echt op dreef vanavond! Milo herkende zichzelf haast niet meer! Ze moest wel iets heel speciaals met hem doen... Maar wat?!
Hij zette de glazen en de servethouder weer keurig op hun plaats en tikte daarna even ritmisch op de tafel. “Oké, mijn beurt weer. Ik heb twee vragen, of eigenlijk twee en een half.” Hij grijnsde zogenaamd geniepig. “Ja, ik stel er gelijk weer meer. Eén: wat vind jij het mooiste kenmerk of eigenschap aan iemand anders? Innerlijk én uiterlijk. Het kunnen bijvoorbeeld de ogen zijn en…ehm…dat iemand veel geduld heeft. Ik noem maar iets.” Langzaam boog hij zich hierna weer iets verder naar voren, alsof wat hij nu ging vragen wel héél apart was. Milo voelde hoe hij het spontaan warmer kreeg en er blosjes op zijn wangen stonden. Hij wenkte Enya zodat zij ook voorover zou buigen. “En twee:” fluisterde hij in haar oor. Het was even stil. Milo kon het niet helpen dat een zoete geur van Enya af, zo zijn neus binnen glipte. Nu ze zo dicht bij elkaar waren, leek hij zich niet eens meer te herinneren dat ze hier als vrienden waren gekomen. Maar een zacht, toch doordringend kuchje van een naderend persoon haalde hem terug naar de realiteit.
“wil je ook iets eten? Ik trakteer natuurlijk.” vroeg Milo daarom ineens opgewekt. Halflachend boog hij zich weer naar achter en knikte hij richting de serveerster die met menukaarten naar hen toekwam alsof ze geroepen was. De blosjes hadden plaatsgemaakt voor een grote rode kleur op zijn hele gezicht. Zijn sproetjes werden erdoor gecamoufleerd. Ergens vroeg Milo zich af wat er gebeurd zou zijn, had de serveerster niet op tijd gekomen… Maar daar wilde hij verder nog niet aan denken. Dat kon gewoon niet als hij normaal wilde kunnen blijven ademhalen en hij deze avond niet wilde verprutsen met zijn stomme, gemixte gevoelens. Enya zag hem gewoon als een vriend, of een mogelijke vriend, en niet meer. Dat was ook het beste. Punt uit.
Afwachtend bleef Milo zijn ‘niet-date-date’ aankijken. Een klein glimlachje sierde nog steeds zijn rode gezicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Enyana
.
.
Enyana

The beginning of something||Milo UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Noa
Posts : 1003
The beginning of something||Milo UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woudmagie
Klas: Master Savador
Partner: When all the lights are out, I still see two silver ones that haven't

The beginning of something||Milo Empty
BerichtOnderwerp: Re: The beginning of something||Milo   The beginning of something||Milo Icon_minitimema aug 20 2012, 08:57

Ze nam nog een slok en keek even over haar schouder naar een man die binnen kwam en verderop aan de bar ging zitten. “Soundtracks en klassieke nummers zijn zeker mooi.” reageerde Milo opgewekt. “En dubstep..hm, dat is een lastige. Ik ken het niet echt.” Nee, er waren wel meer die dat niet deden dus verbaasde het haar echt niet. Wat haar wel verbaasde was de plotselinge verleidelijke glimlach die op Milo's gezicht verscheen. Ze bleef hem aankijken met een wenkbrauw omhoog. “Misschien moet jij mij er maar meer over leren. Je hebt eerder al laten zien dat je een goede lerares bent.” Enya's ogen groeide tot XL formaat, had de meest verlegen jongen die ze kende met haar geflirt?! Het was niet de eerste keer voor haar dat dat gebeurde, Rush had dat vaak genoeg gedaan en heel duidelijk zelfs. De schoft had zomaar zijn arm om haar heen geslagen tijdens hun eerste ontmoeting waar Linde bij was. Nee, op dat gebied mochten stoere jongetjes oprotten.
“Hm… de viool is vooral erg mooi.” mompelde Milo met een knikje. “Ik denk dat dat hét instrument is waar je echt gevoelens in door kan laten klinken.” Enya kon het niet laten: 'Dan is mijn gevoel op dat moment vast en zeker dat van een jankende kat die twee weken niet heeft gegeten.' Nee, ze was echt geen proffecional en dat zou ze waarschijnlijk niet eens worden, maar goed, er waren ergere dingen.
Ze wilde nog een slok nemen, o, natuurlijk: glas leeg. Dan niet. Ze zette de beker op tafel neer en keek even om zich heen. Behalve de man waren er ook twee vrouwen met een enorme hond en twee jongens die een biertje dronken.
Haar antwoordt op zijn laatste vraag werd nu kennelijk gehoord. “Erg mooi gezegd en zo toepasselijk ook, want ik denk niet…dat dat snel gaat gebeuren.” zei Milo. Enya knikte, tja, wat kon je eraan doen.
Hij moest lachen wat ze vertelde over Jona. “Je wilt wát?” grinnikte hij. “Nou, dat moet nu toch ook wel lukken.” Hij grijnsde. “En waar heeft jouw neef die straf dan aan verdiend, hm?” voegde hij er gelijk nieuwsgierig aan toe. Enya grijnsde. 'Planken zagen in het holst van de nacht.' zei ze grijnzend.
Daarna kwam een uitleg over de theremin waar ze om gevraagd had, Enya luisterde gespannen. Apart instrument, dat moest ze zeggen en het leek haar nogal lastig. Ze volgde zijn handen en stelde zich voor hoe je met zoiets dus eigenlijk gewoon eruitzag of je muziek uit je handen liet komen.
“Het lijkt een beetje alsof je een onzichtbaar orkest dirigeert. Het is lastiger dan het lijkt. Ik kan het je wel een keer laten zien en horen, als je wilt?” Ze knikte opgewonden. Leek haar leuk.
“Oké, mijn beurt weer. Ik heb twee vragen, of eigenlijk twee en een half.” Hij grijnsde zogenaamd geniepig. “Ja, ik stel er gelijk weer meer. Eén: wat vind jij het mooiste kenmerk of eigenschap aan iemand anders? Innerlijk én uiterlijk. Het kunnen bijvoorbeeld de ogen zijn en…ehm…dat iemand veel geduld heeft. Ik noem maar iets.” Enya keek even nadenkend. 'Ik denk qua uiterlijk iemands ogen of haar omdat ik er al heel veel van zijn karakter in kan lezen. Hmm...qua innerlijk, misschien toch wel de mogelijkheid om te luisteren, ookal vind je iets niet interessant, als je toch even stil bent en een ander laat praten als die iets wil vertellen.' niet makkelijk wist, maar toch iets moois.
Echter ging haar hart op turbo toen Milo zich naar haar toe boog en in haar oor fluisterde. “En twee:” even bleef er een stilte. Enya hield haar adem in, wat.... “wil je ook iets eten? Ik trakteer natuurlijk.” als een leeglopende ballon liet ze haar adem ontsnappen en zag naast hun tafel de serveerster staan. 'N-nee...bedankt. Ik hoef niks, heb al wat gegeten...' stotterde ze. Oke, dat was echt haar pijnlijkste moment ooit, of was dat toch de keer dat ze Rush had uitgescholden? Haar gedachten waren één grote brei. Haar rode wangen bleven nog steeds en het leek of haar haar ermee versmolt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Milo
.
.
Milo

The beginning of something||Milo UTL8oxA PROFILEReal Name : Sansan
Posts : 227
The beginning of something||Milo UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: FirexWood
Klas: 5th||Mentorklas Master K.
Partner: *gulp* ⊙.⊙

The beginning of something||Milo Empty
BerichtOnderwerp: Re: The beginning of something||Milo   The beginning of something||Milo Icon_minitimedi aug 21 2012, 02:09

Milo schoot in de lach bij Enya’s opmerking over de viool. “Werkelijk?” grinnikte hij. “Hm. Interessant, maar je kan onmogelijk slechter zijn dan ik.” Hij schudde zijn hoofd en begon juist alleen maar nog harder te lachen bij haar reactie op zijn vraag waarom ze haar neef het liefst in de sloot wilde gooien. “Planken zagen in het holst van de nacht…?” herhaalde hij bedenkelijk. Een grijns stond op zijn gezicht. "Ja, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Maar je snapt dat ik wel wat gewend moet zijn met vijf zussen thuis… Sta me toe het te illustreren…” Milo schraapte zijn keel en ging recht zitten. “Oké, een typisch gesprek bij ons thuis ..:” Hij hield zijn handen omhoog als een soort mondjes. Als eerste bewoog hij met zijn linkerhand alsof die sprak. “Milo! Waar is Lyra?” piepte zijn hand. Hij reageerde zelf tegen de hand als een soort buikspreker. “Geen idee misschien…”
Zijn rechterhand bewoog. “Wie riep mij?”
“Ik! Waar heb jij mijn borstel gelaten?!”
“Ik heb je borstel helemaal niet.”
“Jawel! Je hebt hem van me geleend.”
“Niet! Dat was vast Samara. Je weet hoe graag ze je spulletjes leent.”
“Nee, jij was het! Ik weet het zeker.”
“Helemaal niet! Ik Blablablabla…” Milo’s handen leken hun gesprek in stilte voor te zetten. “En dat keer twee, de hele dag door en dan is er nog ons jongste zusje dat, net als ik, overal tussenin staat.” Hij ging even met een hand door zijn haar. “Ik kan echt niet wachten tot zij ook mee gaat doen.” zei hij sarcastisch en grinnikte. “Dus als ik voor één keer iets mocht doen als alles mogelijk was…hm…dan zou ik denk mijn zusjes een vakantie cadeau doen naar één of ander kuuroord, het liefst op een andere planeet.” Een zacht, aanstekelijk lachje klonk weer om duidelijk te maken dat hij het niet zo slecht meende. “Dan neem ik mijn vader mee uit vissen. Daar houdt hij van. Kan hij ook eens ontspannen.” Een zucht ontsnapte zijn lippen. Voor een moment staarde Milo strak naar het tafelblad. “Nu ik ook weg ben, is het helemaal zo druk voor hem. En toch…” hij beet kort op zijn lip. “is hij de enige van ons die niet op zoek is naar een nieuwe vrouw voor hem. Hij zei, als ik het me goed herinner: 'Jullie moeder was de liefde van mijn leven. Ik zou nooit van een ander kunnen houden, zelfs nu zij niet meer bij me is, juist niet…misschien.'” sprak Milo met schorre stem. Hij liet zijn blik weer naar Enya gaan, voor ze nog zou gaan denken dat hij heel ergens anders zat met zijn hoofd. Milo was dan wel een dromer, maar ook weer niet zo erg. “Geloof jij daarin? In zoiets als ‘ware liefde’ bedoel ik.” vroeg hij haar ineens bedachtzaam, alsof hij er zelf nog over nadacht.
De twijfel of Enya hem wel… ‘goedkeurde’, al was het puur vriendschappelijk, knaagde ondertussen nog steeds in zijn binnenste. “Of vind je me nu alleen maar raar als ik over zoiets praat.” vroeg hij daarom ook aarzelend. Iets van deze onzekerheid viel in zijn ogen te lezen, maar was vooral te merkenl aan de af en toe nerveuze bewegingen die hij tijdens het gesprek maakte. Voor de rest vond Milo dat hij het nog best aardig deed. Hij had zelfs één flirterige opmerking gemaakt. Niet dat hij dat zomaar weer kon doen. Hij was als een accu en moest eerst weer opladen tot hij voldoende moed had om eventueel weer zoiets te doen. Eigenlijk was het toch ook niet nodig..? Met vrienden hoefde je niet te flirten. Hm, maar waarom had hij het dan toch geprobeerd..?
“Oh en…praat ik sowieso niet teveel? Anders moet je het zeggen hoor..” voegde hij er nog met een beverig glimlachje aan toe. “Altijd als ik wat..”, hij slikte, “zenuwachtig ben”, durfde hij toch toe te geven, “ga ik brabbelen, véél brabbelen…té veel.” Hierna zweeg Milo om naar Enya’s antwoord op zijn andere vragen te luisteren. Ogen en haar… Glimlachend knipperde hij als bevestiging een keer nadrukkelijk met zijn groene ogen en haalde hij een hand door zijn rode haar. Nu kwam de ‘qua innerlijk’..
“Hmm...qua innerlijk, misschien toch wel de mogelijkheid om te luisteren, ook al vind je iets niet interessant, als je toch even stil bent en een ander laat praten als die iets wil vertellen.” deelde Enya mee. Dat was inderdaad een goede eigenschap, maar Milo vatte het antwoord dubbel op.
Hij liet zijn schouders gelijk een beetje hangen. Zijn ene wijsvinger tekende wat onzichtbare figuren op de tafel, zodat hij zijn verlegenheid niet helemaal hoefde uit te spreken. “Oh. Dat is zeker een hint naar mij, hè? Ik praat echt te veel. En ik weet ook dat ik niet veel interessants zeg, oh, of doe, want ik brabbel en doe vaak maar wat.” ratelde hij, nu helemaal onzeker. Hij zuchtte en haalde diep adem. “Sorry daarvoor.” kwam er toen heel zacht en vertwijfeld uit.
De blosjes die iets waren weggezakt begonnen weer duidelijker te gloeien bij deze woorden. Terwijl hij net nog het had gewaagd om zich dicht naar Enya toe te buigen, kroop Milo nu weer helemaal terug in zijn schulp, in verlegenheid gebracht door zijn eigen domme acties. Hij hield daarom expres maar zijn lippen op elkaar en dacht eerst langer na voor hij straks weer in een spontane, impulsieve bui er van alles uitflapte. Milo glimlachte even vriendelijk naar de serveerster ten teken dat hij ook niets wilde eten, waarna ze weer wegging. Hij hoefde niet eens helemaal op te kijken om te zien dat Enya rood was. Hij had háár ook in verlegenheid gebracht in zijn momenten waarop hij dacht…nja…als een ‘normale jongen’ op een meisje te kunnen reageren. Maar in feite…was Milo zo niet. Hij zag het nut wel van flirten en fluisteren in iemands oor, of verleidelijk glimlachen, maar…zo was hij gewoon niet. Vanavond had hij bewezen dat hij dat wel ongeveer kon doen, maar Enya moest er niets van hebben, hoogstwaarschijnlijk ook omdat hij het was. Ze had het zelfs min of meer hardop gezegd, althans…dat dacht hij. Hij was nog eerder een 'grote broer'-achtig figuur voor haar dan iets anders. Hoe had hij zo stom kunnen zijn en naar de tips van andere jongens geluisterd?! Argh!
Milo nam het laatste slokje van zijn drinken en zette zijn beker terug op tafel. Als hij nou maar niet zijn kansen om vrienden met Enya te worden had verspeeld… Hij zuchtte weer en wachtte maar op een reactie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Enyana
.
.
Enyana

The beginning of something||Milo UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Noa
Posts : 1003
The beginning of something||Milo UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woudmagie
Klas: Master Savador
Partner: When all the lights are out, I still see two silver ones that haven't

The beginning of something||Milo Empty
BerichtOnderwerp: Re: The beginning of something||Milo   The beginning of something||Milo Icon_minitimedi aug 21 2012, 08:28

“Planken zagen in het holst van de nacht…?” herhaalde hij bedenkelijk. Een grijns stond op zijn gezicht. "Ja, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Maar je snapt dat ik wel wat gewend moet zijn met vijf zussen thuis… Sta me toe het te illustreren…” Milo schraapte zijn keel en ging recht zitten. “Oké, een typisch gesprek bij ons thuis ..:” Hij hield zijn handen omhoog als een soort mondjes. Als eerste bewoog hij met zijn linkerhand alsof die sprak. “Milo! Waar is Lyra?” piepte zijn hand. Hij reageerde zelf tegen de hand als een soort buikspreker. “Geen idee misschien…” Zijn rechterhand bewoog. “Wie riep mij?” “Ik! Waar heb jij mijn borstel gelaten?!” “Ik heb je borstel helemaal niet.” “Jawel! Je hebt hem van me geleend.” “Niet! Dat was vast Samara. Je weet hoe graag ze je spulletjes leent.” “Nee, jij was het! Ik weet het zeker.” “Helemaal niet! Ik Blablablabla…” Enya proestte het opnieuw uit, oke, dat leek haar echt iets waar zo tot over haar oren in zou zitten. “En dat keer twee, de hele dag door en dan is er nog ons jongste zusje dat, net als ik, overal tussenin staat.” Hij ging even met een hand door zijn haar. “Ik kan echt niet wachten tot zij ook mee gaat doen.” zei hij sarcastisch en grinnikte. “Dus als ik voor één keer iets mocht doen als alles mogelijk was…hm…dan zou ik denk mijn zusjes een vakantie cadeau doen naar één of ander kuuroord, het liefst op een andere planeet.” Enya grinnikte en Milo lachte ook om te laten merken dat het natuurlijk niet echt zou gebeuren. “Dan neem ik mijn vader mee uit vissen. Daar houdt hij van. Kan hij ook eens ontspannen.” Een zucht ontsnapte zijn lippen. Voor een moment staarde Milo strak naar het tafelblad. “Nu ik ook weg ben, is het helemaal zo druk voor hem. En toch…” hij beet kort op zijn lip. “is hij de enige van ons die niet op zoek is naar een nieuwe vrouw voor hem. Hij zei, als ik het me goed herinner: 'Jullie moeder was de liefde van mijn leven. Ik zou nooit van een ander kunnen houden, zelfs nu zij niet meer bij me is, juist niet…misschien.'” sprak Milo met schorre stem. Enya legde even voorzichtig haar hand weer op de zijne en kneep er even in. Ze kende het gevoel, alleen benijdde ze hem dat hij nog een biologische vader had die wél om zijn kind gaf. “Geloof jij daarin? In zoiets als ‘ware liefde’ bedoel ik.” Enya keek hem even aan. 'Ik denk,' begon ze zacht, 'dat zoiets daadwerkelijk bestaat, alleen is niet iedereen in staat zoiets te vinden.' ze glimlachte bemoedigend. Ze gunde het hem werkelijk om zo iemand te vinden, zelfs als zij dat niet... Oke, nu niet sentimenteel gaan doen! galmde het door haar hoofd.
“Oh en…praat ik sowieso niet teveel? Anders moet je het zeggen hoor..” voegde hij er nog met een beverig glimlachje aan toe. “Altijd als ik wat..”, hij slikte, “zenuwachtig ben” ha, dan had ze het toch goed gehad. “ga ik brabbelen, véél brabbelen…té veel.” Enya schudde haar hoofd om aan te geven dat ze het prima vond, ze luisterde graag naar hem. Maar nu werd de avond toch even op de proef gesteld, hierna zou ze zich voornemen om nooit meer zo snel beledigd te zijn want anders kwamen er ongelukken van.
Haar antwoord over het innerlijk leek iets minder te zijn voor Milo. Hij liet zijn schouders gelijk een beetje hangen. Zijn ene wijsvinger tekende wat onzichtbare figuren op de tafel, zodat hij zijn verlegenheid niet helemaal hoefde uit te spreken. “Oh. Dat is zeker een hint naar mij, hè? Ik praat echt te veel. En ik weet ook dat ik niet veel interessants zeg, oh, of doe, want ik brabbel en doe vaak maar wat.” ratelde hij. Enya liet langzaam zijn hand los, schoof een pluk haar achter haar oor en slikte. De vrolijke sfeer die er gehangen had, veranderde nu in een kille stilte. 'Nee.' zei ze zacht en een tikje ijzig. In haar ogen verscheen weer de rode gloed. 'Dat was het helemaal niet.' Ieder woord leek op een ijzere pin die ze in zijn lijf wilde boren. En nu doe je rustig en bied je je excuses aan, hij bedoelde het helemaal niet zo! zei ze kwaad tegen zichzelf in haar hoofd. “Sorry daarvoor.” kwam er toen heel zacht en vertwijfeld uit. Ze keek hem weer aan, oje! Ze sloot haar ogen en nam een diepe ademteug. Ze sloeg haar hand voor haar mond en leunde achterover in haar stoel. 'En daar ging ik weer...' mompelde ze. Milo had zojuist haar donkere kant ontmoet en dat was helemaal niet de bedoeling geweest. Ze leunde met haar ellebogen op tafel en verborg haar gezicht in haar handen. 'Sorry Milo...ik...' ze sloot haar ogen en vervloekte het moment in stilte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



The beginning of something||Milo UTL8oxA PROFILE
The beginning of something||Milo UTL8oxA MAGICIAN

The beginning of something||Milo Empty
BerichtOnderwerp: Re: The beginning of something||Milo   The beginning of something||Milo Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

The beginning of something||Milo

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» autsj ~ || milo.
» Milo Toyama
» Milo's Journal [TOP SECRET]
» So we meet again, after all this time||Milo
» the beginning

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Oak's Field :: Bokkenburcht-