Bij de klagende woorden van de jonge blondine keek Roxanne wat verrast om.
"Hmmm.. zo heb ik zo toch niet opgevoed. Daar moeten we straks maar eens achteraan gaan dan. Als het goed is heeft de dader zich gewoon gemeld in de map. Goed dat je het gezien hebt," glimlachte de lerares goedkeurend naar haar stagiaire.
"En ik ben blij dat je hier bent. Ik kan je hulp nu goed gebruiken.
Niemand van de stalhulpen kon vanmiddag en ik heb dadelijk nog een privé les te geven." Roxanne trok een uitgebluste uitdrukking maar grijnste vervolgens weer lichtelijk. Paisley was slim geweest en had al een stanleymes klaar om de zak te openen. De zak liep langzaam leeg terwijl Roxanne erbij bleef wachten en trok de lege zak toen uit de vol gelopen ton. Ze vouwde het ding tot een zo'n klein mogelijke prop en liep naar de deur, om hem in de volle vuilniszak te douwen - daar zou hij nog wel in passen toch? Maar ze bleef even in haar beweging hangen bij de volgende vraag van Paisley. Voorover gebogen over de zak speurde haar blik de grond af. Alsof ze opzoek was naar de juiste woorden die de direct gevormde krop in haar keel konden doorbreken.
"Uh.. ja.." Ze schraapte haar keel toen ze weer overeind kwam en zich terug naar de blondine omdraaide. Een zwakke glimlach op haar lippen. Ze vond het nog altijd moeilijk om op zulke vragen te antwoorden.
"Eigenlijk wil ik niet goed zeggen.. maar goed. Zo goed als ik..kan." Ze schonk Paisley toen haast een verontschuldigende blik, gepaard met diezelfde zwakke glimlach. Alsof ze haar excuses probeerde te geven voor dat vage antwoord.
"Maar het gaat.. het gaat." knikte ze toen resoluut.
"De dieren helpen," ze vond haar vriendelijke glimlach weer.
"Ik hoop dat het ook goed gaat met jouw? Heb je al een beetje je draai kunnen vinden op de academy? Vrienden gemaakt onder je mede stagiaires?" ze grinnikte even en wende haar blik terug naar de grond. Waar ze plotseling iets interessants zag.
"Oh my.. wat een prachtig dier," Haar blauwe ogen werden groter en de lerares bukte zich neer naast de kleine wyvern die lekker zat te knabbelen op het gesneuvelde voer. Ze stak voorzichtig haar slanke vingers uit naar het dier.
"Is deze van jouw?" vroeg ze terwijl ze op keek naar Paisley. Haar blik viel daardoor op de wandklok achter het witblonde meisje.
"Oh shit!" ze sprong meteen overeind.
"Helemaal vergeten! Ik heb een gesprek met een mentor leerling. Vind je het goed als we ons gesprek later vervolgen? Kom anders maar een keer langs bij mij, dan kook ik iets lekkers voor je en kunnen we eens een goed gesprek voeren." Ze glimlachte even haastig naar haar stagiaire voor ze haar met een verontschuldigende blik moest achter laten.
"Again! Sorry! You're the best!" en weg was Roxanne. Al ging ze wel weg met het volste vertrouwen dat Paisley verder alles wel af kon handelen in de stallen.
Dit bericht is ge-eddit
Roxanne left
Topic Closed@Paisley