PortalIndexYet another story to write - open HpD5UwnYet another story to write - open 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Yet another story to write - open

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jude
.
.
Jude

Yet another story to write - open UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Sergeant Pepper Puppycat
Posts : 28
Points : 0
Yet another story to write - open UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire magic & Water magic
Klas: None right now
Partner: oh, you're losing sight, you're losing touch. All these little things seem to matter so much. That they confuse you. That I might lose you.

Yet another story to write - open Empty
BerichtOnderwerp: Yet another story to write - open   Yet another story to write - open Icon_minitimezo apr 02 2017, 19:04

Het uiteinde van de sigaret gloeide voor de laatste keer op toen ik mijn laatste hijs nam. De nicotine gevulde rook brande aangenaam in mijn longen terwijl mijn bruine ogen over het landingsplatform heen gleed. Elk detail in me opnemend. De jas die over mijn arm hing verplaatsend schoot ik de sigaretten stomp weg en lande het in een plasje regenwater. Toen pas liet ik de rook in mijn longen los, wat via m'n neusgaten de lucht in werd geblazen. New life.. new story...
Ik bukte me om de ruwharige zwart bruine fred op te pakken en plaatsen haar in mijn nek, waar ze in mijn capuchon ging liggen chillen. Mijn handen gleden voor een moment kroelend en liefkozend door haar vacht waarbij ik het niet kon laten m'n mond neutraal te houden. Een kleine glimlach verscheen op mijn normaal wat norse gelaat. Gelukkig begon ik dit nieuwe avontuur niet alleen.

Na een laatste diepe zucht greep ik het handvat van mijn gitaarkoffer en beende ik nonchalant naar een deur die hoogstwaarschijnlijk de uitgang van het lanceringsplatform was. Ik liet mijn hand door mijn blonde lokken gaan zodat het hopelijk een keer één kant op bleef zitten. Misschien was het tijd om eens te investeren in een pot gel of de kapper.

Geld voor een koets naar het kasteel had ik niet, maar het was een mooie avond en nu het langer licht bleef kon ik al wandelend genieten van de ondergaande zon. Natuurlijk was ik gewend om lange stukken te lopen. Ik had bijna niet anders gedaan in de laatste jaren van mijn leven. Het zou moeilijk worden om me dit nieuwe ritme aan te leren. Klaslokalen.. roosters.. lessen.. Hoe lang zou het duren voor ik weer weg was? Een maand? Twee maanden..? Lang zou het geheid niet duren. Wat me vader ook zou zeggen. Ik hoorde hier niet. Net zoals ik niet op die andere academy hoorde..

In gedachte over de komende tijd liep ik door het gras toen mijn blik werd getrokken door het grote gebouw. Ik bleef even staan, de snorharen van de fret kietelde in mijn nek, maar het prachtige plaatje voor me trok te veel m'n aandacht. Ook al keek ik niet uit naar de komende tijd, ik keek absoluut uit naar het ontdekken van dit immense kasteel waar ik zoveel verhalen over heb gehoord. Waar zoveel mensen hun roots hadden. Het zou hoe dan ook een avontuur worden. Ik liet mijn bruine ogen wederom door mijn omgeving gaan en ik zag een grote boomstam liggen midden in het gras. De perfecte chill plek op een avondje als deze. Alsof Zij het daar had geplaatst speciaal voor mij. Voorlopig hoefde ik toch nog niet naar m'n slaapplaats. De fret kroop uit mijn capuchon en ging nieuwsgierig op onderzoek uit op en rond de boomstam. Precies haar baasje bedacht ik zacht grinnikend terwijl mijn ogen haar lange lijfje volgde die met haar kleine bruine neusje rond de wortels snuffelde. Wederom greep ik naar het pakje sigaretten en ik fronste. Nog twee sigaretten.. Ik stak één van de twee sigaretten aan om mijn verslaving weer te voeden. Mijn blik schoof terug naar het mooie uitzicht waarbij mijn mondhoek omhoog schoof. Deze verdomde verslaving...
Terug naar boven Ga naar beneden
Drake
.
.
Drake

Yet another story to write - open UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Moon
Posts : 1638
Points : 123
Yet another story to write - open UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire Magican
Klas: Miss Eres
Partner: This is the shadow place Mufasa once told you about. Stay away from it.

Yet another story to write - open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yet another story to write - open   Yet another story to write - open Icon_minitimezo apr 02 2017, 19:56


Het was tegen het einde. Het einde van de lange schooldag waar hij weer eens met moeite doorheen gekomen was. De jongen liet zijn blik gaan over de leerlingen terwijl hij in rustige tred liep. Het ravenzwarte haar hing half voor zijn ogen. Iets wat vaak bij hem voorkwam, hierdoor zag je hem dikwijls de hand over zijn hoofd halen. Sommige zouden hem emo, gothic, punker noemen. Of, hoe je al die subculturen ook noemde. Het zierde Drake echter niet zoveel, nog wat ze ervan dachten. Hij kon het zich indenken, maar hij droeg gewoon dat wat hem het meeste aanstond. Daarbij als jonge gast was het iets waar hij niet veel bij stilstond. De gang was niet zo druk als in de middag. Het meest logische was nu dat hij zich naar de eetzaal zou begeven. Hij had best trek en het was een beste tijd terug dat hij had gegeten. De jongen wreef over zijn ogen en slaakte een zucht. Hij was nog moe ook. Pff.. nog even en hij kon naar zijn krat. Drake zag de leerlingen gezellig kletsen terwijl ze voorbij liepen. Een meisje streek een lok langs haar oor. De boeken die overdag soms werden gedragen, waren veilig op hun kamers opgeborgen. De comfortabele ruimtes met hemelbedden. Het waren niet de nieuwste, maar goed te doen. Daarbij was het kasteel al oud, maar de kamers waren groot. Zo groot dat Drake sinds wat jaar zijn kamer ook deelde met zijn broer Zean. Het was misschien niet super logisch, of juist wel? Als kind hadden ze ook altijd de kamer moeten delen. Ruzie tot gevolg natuurlijk. Hm.. dat terwijl hun band als kind beter geweest was dan nu. Maar daar zat een behoorlijk groot verhaal achter. Drake zijn maag rommelde en de geuren van de grote zaal leken hem te lokken. Toch.. de blik van zijn oranje ogen dreven naar de ramen. Misschien eerst nog een peukie? Door dit idee verscheen er een glimlach op zijn gezicht. Peukie. Drake liep even later via de trap naar buiten, voelde het grind onder zijn voeten. Tot een lichte verbazing, zag Drake iemand zitten op een boomstronk. Het lag daar al langer en begon nu langzaam weg te rotten. Toch was er nog prima op te zitten. Dit was ook wat de onbekende persoon deed. Drake was misschien moe, maar evengoed wel in een goed humeur. Hij liep op de persoon af die een jongen bleek te zijn. Hij rookte zo te zien ook en Drake had al een pluspunt aan hem gevonden. Hij haalde er zelf een uit zijn pakje en stak deze op met een knip van zijn vingers. Hier verscheen een klein vlammetje waar de sigaret aan vlam vatte. ''Nog effe voordat je binnen stapt zie ik?'' sprak de jongen met neutrale toon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jude
.
.
Jude

Yet another story to write - open UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Sergeant Pepper Puppycat
Posts : 28
Points : 0
Yet another story to write - open UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire magic & Water magic
Klas: None right now
Partner: oh, you're losing sight, you're losing touch. All these little things seem to matter so much. That they confuse you. That I might lose you.

Yet another story to write - open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yet another story to write - open   Yet another story to write - open Icon_minitimewo apr 26 2017, 14:00

Ik plaatste mijn voeten tegen de boomstam op zodat ik ontspannen op mijn knieën kon leunen. De rook van mijn sigaret dwarrelde omhoog. Voorheen prikte dat altijd in mijn ogen. Als mijn vader met zijn heren op kantoor zaten. De ene sigaar na de andere weg rokend. Ik had altijd al van de geur gehouden en zolang ik me stil hield mocht ik er bij zitten. Gefascineerd mee luisterend naar hun verhalen over hun ontelbare zakenreizen. Ik schudde lichtelijk mijn hoofd waarna ik hem vervolgens liet hangen. Mijn blik naar de grond gericht. Dat was al weer zo lang geleden. De fret scharrelde mijn gezichtveld voorbij en ik maakte een sqiek geluidje om haar aandacht te trekken. Ze keek op en zag mij. De blik in haar ogen deden aan alsof ze compleet was vergeten dat ik daar al die tijd al gezeten had en ik grinnikten. Stom beest. Ze deed een poging om op de boomstam te klauteren dus ik hielp haar door mijn hand rond haar borst te vouwen en op te tillen. Zodra ze mijn schoot bereikt had zocht ze zoals gewoonlijk snuffelend door mijn zakken heen. Na een jaar met dat beest te hebben geleefd had ik wel geleerd. Al mijn broek zakken hadden nu een rits. Dat merkte ze ook toen ze bij de broekzak kwam waar ik een paar reepjes gedroogd vlees in had zitten. Haar kleine klauwtjes begonnen verwoed in mijn broek te graven, dus ik duwde haar weg en ritste de zak open. Ze was altijd al vliegens vlug geweest en wederom was ze me voor. Zichzelf zo ver in mijn broekzak douwend als maar kon. Grinnikend schudde ik weer mijn hoofd terwijl ik weer op keek naar het kasteel. Mijn blik werd gevangen door iets nieuws. Een jongen van mijn leeftijd. Donkere lokken voor brandende ogen. Ik nam nog een langzame hijs van mijn peuk en kneep mijn ogen iets toe door de rook, nieuwsgierig naar jongen starend. Een fellow smoker zag ik. Hij kwam door het gras mijn kant op gelopen en sprak me aan. Mijn duim en wijs vinger trokken de sigaret tussen m'n lippen vandaan, de rook enkele momenten later erachter aan uitblazend, toen ik een stukje overeind kwam en mijn hand naar de knul stak als begroeting. "Jude," stelde ik mezelf zoals altijd kortaf voor. "Dat zou je kunnen zeggen ja," knikte ik instemmend op zijn opmerking waarna mijn mond hoek even op trok in een halve grijns. Rokers zochten elkaar altijd op. "Niet voor lang though. Ben snel weer weg," Ik bleef weer stil. Nam nog nonchalant een hijs van mijn sigaret. Keek even hoe de fret tussen het gras verdween, haar volgend met mijn ogen, om daarna weer terug op te kijken naar de jongen. Hij zag eruit als iemand die wel van wanten wist hiero. Wat raad je aan?" vroeg ik toen met een halve grijns, knikkend richting het kasteel. Ik was benieuwd hoe hij die vraag op zou vatten terwijl ik weer een hijs naam, het uiteinde van mijn sigaret oplichtend in de langzaam schemerig wordende avond.

@Drake
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Yet another story to write - open UTL8oxA PROFILE
Yet another story to write - open UTL8oxA MAGICIAN

Yet another story to write - open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yet another story to write - open   Yet another story to write - open Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Yet another story to write - open

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» 60 seconds is all I need to tell this story.. [Open]
» [open] A place with books, a place with story's full of adventure
» Just write what you are. Write what is. Write what could be.
» Write it
» Write it out // syo

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Launching Platform-