PortalIndexAn important question HpD5UwnAn important question 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 An important question

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Celebrian

Celebrian

An important question UTL8oxA PROFILEPosts : 134
An important question UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia, water magic.
Klas: /
Partner: If you can melt my heart, it's yours.

An important question Empty
BerichtOnderwerp: An important question   An important question Icon_minitimewo sep 01 2010, 18:05

Met langzame passen liep Celebrian door de gangen, overal waar ze kwam de temperatuur verlagend. Ze kwam niet vaak in de school, en bijna nooit bij de lokalen. Haar haren waren donkerpaars en vielen steil over haar rug. De kleur van zenuwen. De punten waren nog een beetje nat wat erop duidde dat Celebrian net uit het water kwam. Ook op de rest van haar lijf glinsterde de waterdruppels. Haar lange blauwe jurk sleepte een beetje over de grond en liet ijskristallen na waar zij gelopen had. Op haar wimpers hadden zich sneeuwvlokken gevormd die als witte diamanten bleven liggen. Om haar nek hing een leren touwtje met aan het uiteinde twee gouden ringen. De een rijkelijk bezet met saffieren. De ander met maar één saffier in het midden maar ondanks dat ook erg mooi om te zien.
Voor de deur van het lokaal voor water magie bleef Celebrian even staan. Onwennig streek ze een paar paarse lokken achter haar oor. Daarna klopte ze driemaal op de deur voor ze die opende. Ook al was ze een legendarische magican, het was wel zo beleefd om te kloppen voor je ergens naar binnen ging waar de deur dichtzat. Celebrian liet haar ijsblauwe blik door het lokaal gaan op zoek naar het kleine gestalte van Shong.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Shong

Master Shong

An important question UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : ✮Fox
Posts : 1376
Points : 93
An important question UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water ✗ Ice
Klas: You're my ☆-pupil, each and every one of you!
Partner: Tremble, little lion man, you'll never settle any of your scores.

An important question Empty
BerichtOnderwerp: Re: An important question   An important question Icon_minitimewo sep 01 2010, 19:11

Shong stond bovenop een hoge wankelende trap. Het luikje in de muur boven het grote aquarium was opengeschoven, zodat hij bij de opening van de grote waterbak kon. Hij was in stilte bezig een tiental pasgeboren Cassiaanse schildpadjes in het aquarium te gieten. De kleine beestjes waren op het begin apart gehouden van de andere wezens in het aquarium, maar nu hadden ze een leeftijd bereikt waarbij ze zich prima zelf konden verdedigen. De schildpadden gebruikten hun voorvinnen om met kleine bewegingen hun nieuwe omgeving te verkennen. Shong zakte glimlachend wat door zijn knieën en klemde de emmer waar hij ze zolang in had gedaan tussen zijn benen. 'Voel je thuis,' sprak hij ze zacht toe. Hij kwam langzaam weer overeind toen een reusachtige inktvis één van zijn armen door het luik stak om die op Shongs schouder te leggen. 'Weer actief, Ylachus?' Hij pakte het uiteinde van de arm van het beest beet om die te schudden zoals hij ook met een hand zou doen. 'Het werd weer eens tijd. Je bent al te lang over je rustperiode heen. Ooh!' Hij slaakte een verrast kreetje toen er driemaal op de deur werd geklopt en iemand daarna binnentrad. Shong kon zich nog net aan de trap vastgrijpen voor hij achterover zou kukelen. Zijn ogen vergroten zich even toen hij zag wie het was. Hij deed het luik dicht om daarna met snelle onwennige stapjes de trap af te klimmen. 'Vrouwe! Kan ik iets voor u doen?' vroeg hij kleintjes waarna hij een zwakke buiging maakte voor Celebrian. Het was ongewoon voor haar om hem zomaar op te komen zoeken. Ze moest vast een belangrijke reden hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/watch?v=PtGqtow9AYs
Celebrian

Celebrian

An important question UTL8oxA PROFILEPosts : 134
An important question UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia, water magic.
Klas: /
Partner: If you can melt my heart, it's yours.

An important question Empty
BerichtOnderwerp: Re: An important question   An important question Icon_minitimewo sep 01 2010, 19:38

Celebrian spande haar spieren een beetje aan om Shong te helpen toen hij zich nog aan de trap vast kon grijpen. Maar ze dwong zichzelf te ontspannen toen ze zag dat alles goed ging. Ze dwong zichzelf ook om wat te ontspannen. Ze moest niet gespannen tegenover anderen overkomen. Dat was een van de vele lessen die ze zich het best herinnerde van Valence had onthouden. Háár leermeester van vroeger. Het was door hem dat ze nu hier was. Celebrian richtte haar blik weer op Shong toen hij een kleine buiging voor haar maakte. Ze glimlachte even zacht naar hem. ''Alsjeblieft, noem me gewoon Celebrian'' begon ze zachtjes. ''Er is inderdaad iets wat je voor me kunt doen. Ik zou je graag iets willen vragen. Al denk ik dat je daar beter bij kan gaan zitten. Heb je nu tijd of was je druk bezig met iets, want dan wacht ik wel'' zei ze zachtjes terwijl haar blik naar het aquarium getrokken werd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Shong

Master Shong

An important question UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : ✮Fox
Posts : 1376
Points : 93
An important question UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water ✗ Ice
Klas: You're my ☆-pupil, each and every one of you!
Partner: Tremble, little lion man, you'll never settle any of your scores.

An important question Empty
BerichtOnderwerp: Re: An important question   An important question Icon_minitimewo sep 01 2010, 20:21

Shong forceerde een klein glimlachje terug toen hij Celebrian zwak naar hem zag glimlachen. Hij hield voornamelijk zijn blik op de grond gericht en streek ondertussen wat verlegen zijn uniform glad. Hij durfde haar nooit lang recht in de ogen aan te kijken. Bij niemand van de Legendarische Magicans. Dat kwam zo brutaal over, en zij waren nog wel het hoogst wat rangen betreft. Shong haakte zijn vingers ineen en keek er naar alsof het ontzettend interessant was. Hij durfde nauwelijks iets terug te zeggen toen Celebrian liever gewoon bij haar naam genoemd wenste te worden. Hij keek pas weer op toen ze haar woorden vervolgde. Zijn blik ging even van Celebrian naar het aquarium en weer terug bij haar vraag. 'Nee nee! Ik was net klaar. U bent altijd welkom,' zei hij vlug. Shong waggelde met vlotte passen naar zijn bureau en schoof uitnodigend twee stoelen naar voren. Onwennig zakte hij op het zitvlak neer en vouwde zijn handen in zijn schoot. Hij wachtte geduldig tot Celebrian zijn voorbeeld zou volgen. 'Vraagt u maar raak, Vrouwe.. Celebrian,' zei Shong zacht. Hij toverde een klein glimlachje tevoorschijn. Het was geheel nieuw voor hem om personen gewoon regelrecht bij hun eerste naam te noemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/watch?v=PtGqtow9AYs
Celebrian

Celebrian

An important question UTL8oxA PROFILEPosts : 134
An important question UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia, water magic.
Klas: /
Partner: If you can melt my heart, it's yours.

An important question Empty
BerichtOnderwerp: Re: An important question   An important question Icon_minitimewo sep 01 2010, 20:56

Celebrian had een beetje met Shong te doen toen ze zag dat hij gewoon helemaal dichtklapte bij haar. Toen hij haar vlug antwoord gaf en daarna naar zijn bureau toe liep volgde ze hem kalm. Onderhand waren er strengen lichtblauw en donkerblauw tussen haar paarse haren verschenen. Ze ging gracieus op de andere stoel zitten en vouwde haar handen op haar schoot terwijl ze Shong recht en onbevreesd aankeek. De kalmte die ze steeds sterker voelde weerspiegelde in haar ijsblauwe ogen. ''Ik weet niet goed tot hoever jouw kennis over de legendarische magicans precies reikt. Maar het is zo dat elke legendarische magican zo zijn of haar eigen rijk heeft van waaruit ze hun planeet vertegenwoordigen en beschermen. In het rijk waar ik mijn verantwoordelijkheid voor heb woont Valence ook nog steeds. Hij was voor mij Heer van het Water. Toen ik hem laatst sprak kwam het onderwerp opvolger opnieuw aan bod. Het wordt ondertussen wel eens tijd dat ik iemand ga zoeken wie geschikt is om het over te nemen. En ik dacht eigenlijk aan jou. Je bent ervaren, toegewijd en bovenal kan ik zien dat je ervan houd om met je magie bezig te zijn. Ik zou vereerd zijn als jij mijn opvolger zou willen worden Shong'' vertelde Celebrian zonder haar blik ook maar één moment van Shong af te wenden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Shong

Master Shong

An important question UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : ✮Fox
Posts : 1376
Points : 93
An important question UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water ✗ Ice
Klas: You're my ☆-pupil, each and every one of you!
Partner: Tremble, little lion man, you'll never settle any of your scores.

An important question Empty
BerichtOnderwerp: Re: An important question   An important question Icon_minitimewo sep 01 2010, 21:22

Shong zat wat in elkaar gedoken op zijn stoel als een bang klein musje terwijl hij wachtte tot Celebrian haar reden zou vertellen voor haar komst. Hij hield zijn blik op zijn handen op zijn schoot gericht, maar zijn ogen schoten af en toe snel naar de hare om toch nog wat oogcontact te maken. Hij knikte zwakjes toen ze begon te vertellen over de rijken waar iedere Legendarische Magican over één heerste. Dat feit wist hij, alle precieze details echter niet. Naarmate ze verdervertelde durfde Shong beetje bij beetje steeds meer zijn hoofd op te richten en haar aan te kijken. Maar hij klapte weer geheel dicht bij het horen van haar vraag, die zo plotseling kwam als een harde klap in zijn gezicht. Hij kon Celebrian de eerste seconden alleen maar met opengevallen mond aan blijven staren. Een geluid kon hij niet uit zijn keel produceren. 'Ik?' vroeg hij daarna kleintjes. Hij wees ongelovig op zichzelf. 'Maar..' Shong wiebelde even ongemakkelijk heen en weer op zijn stoel. 'Dat is een hele grote eer. Misschien wel een te grote voor een simpel persoon als ik..,' begon hij zacht. 'Weet u wel goed wie u vraagt, juffrouw? Bent u geheel zeker over die keuze? Kijkt u even goed naar me!' Hij sprong uit zijn stoel op en liet zijn handen over zijn lichaam gaan. 'Ik ben klein, alles behalve moedig en mijn magie is ook niet bepaald sterk. Sierlijk misschien, maar niet zo sterk. Ik kan toch onmogelijk op een dag uw titel aannemen om daarna de planeten in constant te houden, vergaderingen met andere Legendarische Magicans bij te staan en over een heel rijk te regeren?' Shong keek Celebrian licht hijgend van frustratie aan. 'Het is niet dat ik het niet wil, Vrouwe.. maar ik denk dat ik het voor iedereen verpruts. Ik denk dat u daarbij een foute keuze maakt,' eindigde hij zacht. Hij liet zich langzaam weer op zijn stoel zakken en staarde met een droevige blik voor zich uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/watch?v=PtGqtow9AYs
Celebrian

Celebrian

An important question UTL8oxA PROFILEPosts : 134
An important question UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia, water magic.
Klas: /
Partner: If you can melt my heart, it's yours.

An important question Empty
BerichtOnderwerp: Re: An important question   An important question Icon_minitimewo sep 01 2010, 21:44

Celebrian zag Shongs mond letterlijk openvallen nadat ze haar verhaal verteld had. Ze gaf hem even de tijd om het te laten bezinken. Maar nadat hij klaar was met praten moest ze zachtjes lachen. ''Sorry, ik lach je niet uit echt niet. Maar weet je wie ik zie als ik nu naar je kijk Shong?'' vroeg Celebrian toen ze een beetje uitgelachen was. ''Ik zie mezelf'' gaf ze direct daarna antwoord op haar eigen gestelde vraag. ''Net als jij was ook ik onzeker toen Valence mij vroeg. Ik was niet speciaal. Ik was mijn klunzige, onhandige zelf. Ik verprutste spreuk na spreuk. Waarom Valence toch voor mij koos? Het was de manier waarop ik de spreuken verprutste dat hem liet zien dat ik de goede persoon was. En dat zie ik ook bij jou Shong. Je hart zit op de goede plaats en je bent rein van ziel en geest. En dat is wat mij genoeg overtuigd'' zei Celebrian zacht. Ze boog zich een beetje voorover alsof ze Shong stiekem een geheim in wou fluisteren. ''Denk jij dat elke legendarische magican van nu altijd al groots was? Mooi niet. Deshas was niets meer dan een straatschoffie, een zwerver, toen Delahin hem uitkoos. Fennon was een bakkerszoon die nog nooit met zijn magie in contact was geweest. Zelfs Clera was niet groots toen ze begon. Geen van ons denk ik'' zei ze zacht in de hoop hem zo meer moed in te kunnen spreken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Shong

Master Shong

An important question UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : ✮Fox
Posts : 1376
Points : 93
An important question UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water ✗ Ice
Klas: You're my ☆-pupil, each and every one of you!
Partner: Tremble, little lion man, you'll never settle any of your scores.

An important question Empty
BerichtOnderwerp: Re: An important question   An important question Icon_minitimewo sep 01 2010, 22:19

Shong hief zijn hoofd op om Celebrian aan te kijken met een blik alsof hij water zag branden. Lachte ze nu? Om welke reden? Ieder woord was serieus en gemeend, regelrecht vanuit zijn hart gesproken. Hij maakte echt geen grapje. Hij bedaarde wat toen ze daarna de reden vertelde. Zijn lichte verontwaarding schakelde weer over naar ongeloof toen ze hem zei dat ze zichzelf in hem zag. Shong richtte zijn blik weer op zijn schoot. Hij voelde zich diep geraakt door de woorden die ze daarna zei. Dat hoorde hij anderen niet vaak over hem zeggen. In de meeste gevallen was het zelfs meer het tegenovergestelde, maar hij had zich voorgenomen vriendelijk te blijven, onder welke omstandigheden dan ook. Hij schrok wat op toen Celebrian zich wat naar hem toeboog. Onbewust schuifelde hij voorzichtig wat naar voren op zijn stoel om haar voorbeeld te volgen, zijn hoofd wat schuin zodat ze haar geheimen in zijn oor kon zeggen. Shong leek even te verstarren toen hij feiten te horen kreeg die hij - als ieder ander persoon buiten de Legendarische Magicans het hem had verteld - niet zou kunnen geloven. 'Dat.. maar dat is..' Hij sloot zijn lippen op elkaar bij het besef dat hij toch niet uit zijn eigen gestamel zou kunnen komen. Hij draaide zijn gezicht weer naar Celebrian toe. In zijn zwarte ogen was verwarring te zien, daarna vastberadenheid. 'Als u erop staat.. ik kan een poging wagen. En.. als het uiteindelijk toch blijkt dat u uw verkeerde keuze heeft gemaakt, sta ik erop u te helpen met het uitzoeken van een mogelijke betere opvolger.' Shong dwong daarna een kleine glimlach op zijn lippen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/watch?v=PtGqtow9AYs
Celebrian

Celebrian

An important question UTL8oxA PROFILEPosts : 134
An important question UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia, water magic.
Klas: /
Partner: If you can melt my heart, it's yours.

An important question Empty
BerichtOnderwerp: Re: An important question   An important question Icon_minitimedo sep 02 2010, 15:49

Celebrian keek met een kleine glimlach naar Shong toen hij begon te stamelen. ''Ongeloofwaardig niet?'' maakte ze zachtjes zijn zin af die hij zo stamelend was begonnen. Haar glimlach werd iets breder toen ze de vastberadenheid in Shongs ogen zag. Haar haren waren allang niet meer paars maar waren verkleurd naar goudblond. Onder dat goudblonde haar kwamen blauwgekleurde plukken uit. ''Al blijf ik erbij dat die voor mijn neus zit'' zei Celebrian grijnzend bij het horen van Shongs laatste woorden. ''Niettemin, dank ik je voor je aanbod'' zei ze zachtjes. Ze wou alweer opstaan tot haar iets te binnen schoot. ''Bijna vergeten. Formaliteiten'' zei ze zachtjes. Ze maakte de ketting met de twee ringen rond haar nek los en haalde de ring die maar één steen bevatte er vanaf. De ketting deed ze weer om en de ring die ze eraf had gehaald legde ze neer op het bureau vlak voor Shong. ''Deze ring is als een soort contract tussen legendarische magican en hun opvolger. Zolang deze in jou bezit is ben jij mijn opvolger. Zodra je er klaar voor bent om mijn plaats in te nemen krijg je deze...'' zei ze en liet de ring aan haar ketting even zien. ''Duidelijk zo? Of heb je nog vragen?'' vroeg ze daarna vrij opgewekt aan hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Shong

Master Shong

An important question UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : ✮Fox
Posts : 1376
Points : 93
An important question UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water ✗ Ice
Klas: You're my ☆-pupil, each and every one of you!
Partner: Tremble, little lion man, you'll never settle any of your scores.

An important question Empty
BerichtOnderwerp: Re: An important question   An important question Icon_minitimedo sep 02 2010, 18:12

Shong knikte langzaam bij Celebrians vraag. Ongeloofwaardig leek het zeker, maar het als een grote leugen opvatten nu het Celebrian was die hem dit had verteld, leek hem wat ontoepasselijk. Hij toverde een klein gevleid glimlachje tevoorschijn bij haar woorden daarna, en sloeg zijn ogen met licht verkleurde wangen neer. Hij keek weer naar haar op toen ze hem bedankte. 'Oh nee, ik moet u bedanken! Dat aanbod is het minste wat ik voor u zou kunnen betekenen, maar me zo'n grote kans bieden..' Hij staarde naar zijn geopende handen in zijn schoot alsof hij het nog steeds niet kon geloven. Shong keek opnieuw op toen Celebrian nog iets wilde vertellen. Hij keek in stilte toe hoe ze een ring van haar ketting haalde en die op zijn bureau legde. Bedachtzaam pakte hij de ring op en bekeek die aandachtig terwijl hij luisterde naar Celebrians uitleg. Hij richtte zijn blik even op de andere ring die nog aan haar ketting hing op het moment dat ze die liet zien. 'Nee,' zei Shong loom terwijl hij de ringer om een vinger schoof. 'Ik denk dat ik het wel begrijp, Vrouwe.' Hij schonk Celebrian een kleine glimlach om zijn woorden kracht bij te zetten. 'Maar toch.. het lijkt zo.. onecht. Als u begrijpt wat ik bedoel,' vervolgde hij zijn woorden zacht met zijn blik op de ring gericht. 'Maar ik denk dat ik daar gewoon maar aan zal moeten wennen,' maakte Shong zijn zin glimlachend af.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/watch?v=PtGqtow9AYs
Celebrian

Celebrian

An important question UTL8oxA PROFILEPosts : 134
An important question UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Cassia, water magic.
Klas: /
Partner: If you can melt my heart, it's yours.

An important question Empty
BerichtOnderwerp: Re: An important question   An important question Icon_minitimedo sep 09 2010, 21:46

Celebrian glimlachte licht terug naar Shong op zijn woorden dat het onecht leek. ''Dat denk ik ook. Je kunt er rekening mee houden dat ik je wel op ga roepen voor lessen vanaf nu. Als het jouw niet uitkomt omdat je natuurlijk zelf ook je lessen geeft wens ik dat wel graag te weten. Dan kan ik daar ook mijn lessen op afstemmen'' zei ze zachtjes tegen hem. Daarna stond ze op. ''Ik ga weer. Ik ben blij dat je even tijd voor me had'' zei ze met een glimlach. Met langzame passen liep ze terug naar de deur. De temperatuur achter haar steeg direct. Ze wist niet precies waarom maar overal waar ze kwam daalde de temperatuur als een gek. Zo'n ijskoude was ze nou toch ook weer niet? Niet altijd tenminste. Betreft serieuze zaken kon ze best hard zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Shong

Master Shong

An important question UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : ✮Fox
Posts : 1376
Points : 93
An important question UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water ✗ Ice
Klas: You're my ☆-pupil, each and every one of you!
Partner: Tremble, little lion man, you'll never settle any of your scores.

An important question Empty
BerichtOnderwerp: Re: An important question   An important question Icon_minitimevr sep 10 2010, 00:31

Shong scheurde zijn blik los van de ring om met diezelfde glimlach naar Celebrian op te kijken. Hij knikte even eenmalig op haar woorden. 'Ik vind het belang van zowel de begeleiding van de leerlingen als mijn nieuwe taak vervullen als toekomstige Legendarische Magican even belangrijk. Ik ben bereid beide termen in de schalen van een weegschaal te leggen en ze op hetzelfde gewicht te behouden, zodat er voor niets aandacht tekort komt. Momenteel heb ik geen extra roosters meer op zak, maar zodra ik weer kopieën heb geef ik u mijn weekschema mee.' Hij keek glimlachend toe hoe Celebrian even later opstond. 'En ik ben blij dat u ook tijd voor mij had,' zei hij vriendelijk op haar woorden. Shong stond op om haar tot de deur te begeleiden, zoals het hoorde. 'Dag Vrouwe!' Hij maakte een eervolle buiging om daarna glimlachend de deur te sluiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/watch?v=PtGqtow9AYs
Gesponsorde inhoud



An important question UTL8oxA PROFILE
An important question UTL8oxA MAGICIAN

An important question Empty
BerichtOnderwerp: Re: An important question   An important question Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

An important question

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» [Pandora's Box] Important matters
» Homework is important [Jewel]
» Just a question I want to ask
» question
» Question

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Classrooms :: Klaslokaal Water Magic-