PortalIndexPlease tell me that the world is coming down! (Shia) HpD5UwnPlease tell me that the world is coming down! (Shia) 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Please tell me that the world is coming down! (Shia)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Roselle
.
.
Roselle

Please tell me that the world is coming down! (Shia) UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Beamy
Posts : 136
Points : 19
Please tell me that the world is coming down! (Shia) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Vuur en Donker
Klas: Master Savador
Partner: Do you want to burn your hands?

Please tell me that the world is coming down! (Shia) Empty
BerichtOnderwerp: Please tell me that the world is coming down! (Shia)   Please tell me that the world is coming down! (Shia) Icon_minitimezo sep 20 2015, 15:32

En dat was dus de reden dat mensen niet te vroeg uit hun slaap gewekt diende te worden. Een chagrijnige blik van Roselle was voldoende om de andere aan de ontbijttafel te stoppen met staren. Als haar ogen iemand konden doden, hadden ze nu allemaal op de grond gelegen. Een van haar kamergenootjes had het grappig gevonden om een glas water over haar gezicht te gooien toen ze al mopperend en gapend haar wekker had uitgezet. Zet nooit een wekker mopperend en gapend uit, want dan krijg je dat. Daarbij was haar bui niet bepaald beter geworden, toen was gebleken dat ze een van haar minder favoriete leerkrachten zou krijgen. Ze deed het niet zo goed met onbekende, en volwassenen. Neem dus niet een onbekende leerkracht. Al hoewel, Savador had haar respect aardig snel verdiend, misschien moest ze toch maar een poging wagen tot het normaal volgen van de lessen. Zo erg kon het toch ook weer niet zijn?

Twee uur later kwam, een nog steeds chagrijnige Roselle uit de les. De les was dood en doodsaai geweest, wisten die oude mensen dan echt niet hoe ze haar aandacht moesten houden? Een heel lectuur over van alles en nog wat, bleef meestal niet zo makkelijk in haar gedachten hangen. Dan maar weer huiswerk maken, normaal raffelde ze alles een beetje af, knoopte ze gewoon verveeld de eindjes aan elkaar, en zag ze wel wat er van zou komen. Ze had niemand om trots te maken, haar ouders waren al lang niet meer trots op haar geweest, om maar te zwijgen over haar woonplaats in Razen. Daar was ze de rare eend in de bijt, dus slofte ze maar door de grote hal, voordat ze tegen een van de muren ging zitten en er een van de lesboeken bij pakte. Misschien kon ze die wel als kussen gebruiken? Nu eerst maar eens wat lezen, met een zachte zucht opende ze het boek, en sloeg ze verveeld de bladzijden om. Dit boek was zelfs interessanter dan de les! Dat zei wel heel wat. Al gapend bladerde ze verder, voordat ze begon te knikkebollen. Misschien kon een uurtje slaap geen kwaad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Shia

Shia

Please tell me that the world is coming down! (Shia) UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Esmée
Posts : 243
Points : 10
Please tell me that the world is coming down! (Shia) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Earth & light
Klas: Miss Eres
Partner: Ik kan niet zeggen hoeveel geliefden ik heb: ik weet niet goed wat het verschil is tussen liefde en iemand die ik af en toe zie

Please tell me that the world is coming down! (Shia) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Please tell me that the world is coming down! (Shia)   Please tell me that the world is coming down! (Shia) Icon_minitimezo sep 20 2015, 19:44


my taste in music is your face
Hij verstopte zijn mond achter zijn hand toen hij een geeuw op voelde komen. Komisch hoe je het aan voelde komen voordat het zelfs nog maar duidelijk was dat je zou gaan geeuwen. Hij herkende het gewoon al. Zijn ogen gingen dan lichtjes tranen en zijn schouders rezen enkele milimeters omhoog. En dan voelde hij een geeuw opkomen. Het deed hem zijn ogen samenknijpen en zijn lippen op elkaar persen. maar dan verschool hij toch zijn mond maar achter zijn hand voor het geval dat het binnensmonds geeuwen niet ging lukken en dat de kracht van vermoeidheid toch zijn lippen van elkaar of zou krijgen. Shia liet zijn hand weer zakken toen de geeuw over was, en knipperde eens goed met zijn ogen om het waterige weg te krijgen.
De jongeman had bij het ontbijt gezien dat er een meisje aan een tafel zat, en ze zag er verre van vrolijk en goedgeluimd uit. Met een lichte frons had hij haar nadenkend aan zitten kijken, het hele ontbijt lang. Hij zat maar een tweetal tafels verder dus hij kon haar zonder probleem aankijken. Maar toen hij zo een dodelijke blik toegeworpen kreeg, wendde hij toch zijn blik maar af, al verbaasde het hem zelf ook. Normaal zou hij nooit zijn blik afwenden door een kwaad gezicht, maar dit meisje leek echt wel heel erg kwaad. Toen hij aangestoten werd door een klasgenoot en hoorde dat ze naar hun les moesten, knikte de kerel met de bruine haren en stond op. Hij ruimde zijn etensresten op en liep toen samen met de jongen mee naar hun klaslokaal. Hij wist niet eens meer hoe de jongen heette, maar het was de enige persoon in zijn klas die hij zo ongeveer mocht. Of ja, die hem niet de hele tijd op zijn zenuwen werkte.

Twee goede uren later had hij eindelijk weer twee lessen overleefd, gelukkig. Nu kon hij voor even doen wat hij wou, voor hij weer naar zijn lessen moest gaan. Gelukkig had hij die dag ook wel interessante lessen, en niet enkel doodsaaie lessen waar niemand wat aan had. Al werd het uren gepraat van leerkrachten toch vervelend als je hoofdpijn had. Een beetje minder goed gezind dan die morgen liep hij weer de zaal door. Zijn humeur was nu wel ongeveer zoals het iedere dag was, hij was die ochtend buitengewoon goedgezind geweest, en zelfs dat level van vrolijkheid was voor de doorsnee persoon normaal. Shia zag het meisje van die ochtend zitten tegen een muur. Ze had zijn interesse opgewekt door die ochtend hem weg te doen kijken. Ze moest wel iets speciaal hebben als ze hem weg kon doen kijken. Toch? De jongeman haalde een hand door zijn donkere haren en ging zonder te vragen of het oké was naast haar tegen de muur zitten. "Shia." Ze moest er zelf maar van uit af kunnen leiden dat hij zichzelf voorstelde. Het was wel een soort van duidelijk, dacht hij. Er was geen woord dat Shia was. Hij was Shia. Dat moest ze maar achterhalen. Hij keek opzij mee naar het boek waarin ze aan het lezen was. "Oh. Interessant", zei hij, zonder te laten blijken wat hij echt vond. Het klonk gewoon heel erg oppervlakkig zonder enige emotie die erop kon wijzen dat hij het echt interessant vond - maar ook niet dat hij het niet interessant vond. Hij schraapte zijn keel en keek weer voor zich uit. "Waarom was je zo slechtgeluimd deze ochtend?" vroeg Shia aan het meisje, maar opnieuw zonder echt geïnteresseerd of bezorgd te klinken. Terwijl hij wachtte op antwoord van het meisje nam hij het boek van haar over en begon erdoor te bladeren. "Voor welke les is dit?" vroeg hij daarna. Het is onnodig om te beschrijven op welke manier hij dit vroeg. Alles wat Shia vroeg was op dezelfde manier. Negen van de tien keer klonk hij verveeld, ongeïnteresseerd of kortaf. Zelden was hij oprecht geïnteresseerd in iets of iemand. Maar hij kon niet ontkennen dat dit meisje zijn aandacht getrokken had door zo... haar te zijn. Hij knipperde met zijn ogen en keek opzij naar haar.
© kristen
Terug naar boven Ga naar beneden
Roselle
.
.
Roselle

Please tell me that the world is coming down! (Shia) UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Beamy
Posts : 136
Points : 19
Please tell me that the world is coming down! (Shia) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Vuur en Donker
Klas: Master Savador
Partner: Do you want to burn your hands?

Please tell me that the world is coming down! (Shia) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Please tell me that the world is coming down! (Shia)   Please tell me that the world is coming down! (Shia) Icon_minitimema sep 21 2015, 10:52

Een jongen kwam ongevraagd naast haar zitten. Waarschijnlijk was hij een van de vele mensen die ze een dodelijke blik had gegund. 'Shia.' Stelde de bruinharige jongen zich voor. Roselle keek hem met een rustige maar kille en veelzeggende blik aan. Kon hij niet gewoon de benen nemen en haar met rust laten? Dat zou pas eens prettig zijn. De jongen, Shia keek naar het boek dat ze in haar handen had en ze keek zwijgend terug. 'Ga toch weg, bruine.' Siste ze tussen haar tanden door, haar ogen gleden weer terug maar haar boek. 'Oh. Interessant,' Zei de jongen zonder dat er echt emotie in zijn stem weerklonk. Het meisje fronste even terwijl ze stilletjes weer een bladzijde om sloeg. Het was inderdaad niet een vreselijk saai boek, maar al het huiswerk was niet iets dat ze vrijwillig wou maken. De jongen schraapte zijn keel waardoor het meisje gestoord op keek. 'Waarom was je zo zo slechtgeluimd deze ochtend?' Vroeg de jongen haar, dit werd dus veelte persoonlijk. 'Nacht was te kort, glas water te nat.' Murmelde ze terwijl ze afwezig door haar boek verder bladerde en de woorden las. Straks moest ze vast ook nog wat oefenen. Ineens nam hij het boek van haar af en begon er zelf door heen te bladeren. Een geërgerde zicht verliet haar al terwijl ze de jongen een van haar beroemde blikken gunde. 'Voor welke les is dit?' Vroeg de jongen daarna. 'Voor een vakles, mag ik mijn boek terug?' Zei het meisje met een soepele en vriendelijke stem. Toch was het duidelijk dat het niet zózeer een vraag was maar meer een commando. Ze begon onrustig te worden van hem. Kon hij niet gewoon zoals alle anderen op afstand blijven!

Ze had zichzelf nog niet voorgesteld maar vond dat ook niet nodig. Hij had toch niet naar haar naam gevraagd en zelfs dan zou ze waarschijnlijk zijn stem negeren. Half gespannen en half ontspannen leunde ze tegen de muur aan en sloot stilletjes haar ogen. Deze stonden vaak vol van emoties, als een soort spiegel. Nu ze Shia aan keek stonden haar grijze ogen als een opkomende storm. En ze was geen lieverdje dan. Hopelijk zou hij haar grenzen opmerken en slim genoeg zijn. Ze zou het vanzelf wel merken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Shia

Shia

Please tell me that the world is coming down! (Shia) UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Esmée
Posts : 243
Points : 10
Please tell me that the world is coming down! (Shia) UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Earth & light
Klas: Miss Eres
Partner: Ik kan niet zeggen hoeveel geliefden ik heb: ik weet niet goed wat het verschil is tussen liefde en iemand die ik af en toe zie

Please tell me that the world is coming down! (Shia) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Please tell me that the world is coming down! (Shia)   Please tell me that the world is coming down! (Shia) Icon_minitimema sep 21 2015, 21:31


my taste in music is your face
Hij was naast het meisje neer gaan zitten op de grond, nadat hij zich 's ochtends al afgevraagd had wie ze was. Hij had zich voorgesteld als Shia, want zo heette hij immers, toen hij ging zitten. Het meisje gaf er weinig reactie op, maar het deerde hem niet, enkel weer zo'n blik die meer zei dan woorden konden, maar hij snapte de hint wel. Toch ging hij niet weg, hij bleef mooi zitten. Hij keek naar het boek in haar handen. 'Ga toch weg, bruine', hoorde hij waardoor de jongeman zijn wenkbrauwen licht fronste. Was dat bedoeld als scheldwoord? Als een belediging? Want het kwam voor hem zo niet over. Hij snapte de bedoeling achter het woord, maar het was gewoon een feit. Ja, hij had bruin haar. So what? "Oh. Interessant", ging de jongen verder zonder op haar vorige woorden te letten. Hij merkte de frons bij haar op, maar perste zijn lippen op elkaar om er niets over te zeggen en volgde gewoon te intens hoe ze het blad omdraaide. Als hij zich nu niet zou focussen op iets WIST hij dat hij iets zou zeggen over de frons. Of dat hij zou vragen waarom ze fronste. Shia schraapte zijn keel, wat hem een geërgerde blik opleverde. Oh, sorry, hij wist niet dat het verboden was je keel te schrapen als er een lastig gevoel in was. 'Waarom was je zo zo slechtgeluimd deze ochtend?' vroeg hij haar. 'Nacht was te kort, glas water te nat', was het antwoord waarmee hij zich maar tevreden moest stellen. Hij knikte. Dit kon zo veel betekenen. Misschien had ze slecht geslapen en had ze haar water geknoeid toen ze die ochtend dronk. Of ze was de hele nacht op gebleven om te lezen in het boek en had er een gls water overheen gestoten. Maar er was ook een kans dat ze een glas water over zich heen gekregen had. Hij probeerde subtiel te kijken of haar haar er vochtig uitzag, maar als ze het die ochtend over zich heen gekregen had, was het natuurlijk in die twee uur al gedroogd. Shia nam het boek af en begon erdoor te bladeren. 'Voor welke les is dit?' klonk zijn vraag aan haar. 'Voor een vakles, mag ik mijn boek terug?' De vriendelijkheid in haar stem was niet geloofwardig voor hem omdat ze nog niet lang geleden gekeken had alsof het haar niet zou maken als hij ter plekke neerviel. "Sure", antwoorde hij kortaf en handigde haar het boek weer over alsof het nooit afgenomen was. Hij schoof zich vooruit en ging zo zitten dat de top van zijn schoenen enkele milimeters voor haar bleven. Hij hield zijn hoofd een beetje schuin en was bij zichzrlf aan het beslissen voor welke soort 'aanpak' hij zou gaan. Als hij nu een ongeïntereseerde sukkel bleef, zou ze ook niet vertellen wat er aan de hand was. Hij knipperde met zijn ogen en duwde zijn onderlip een paar milimeter vooruit waardoor hij net geen pruillipje had. "Glas water te nat, zei je." Hij dacht gauw na. Spreken zonder iemand kwetsen, hoe deed je dat weer? "Water is altijd nat, lie- meisje." Hij had 'lieffie' willen zeggen, maar hij wou ook weer niet té vervelend zijn. "En ik weet niet wat het boze water gedaan heeft om jou zo lastig te maken maar het komt allemaal goed", zei Shia en gaf haar een bemoedigend klopte op de kruin van haar hoofd.
"Wat is je naam?" vroeg hij, licht geërgerd dat hij er letterlijk achter moest vragen, maar that's life, als hij om alles moeilijk moest gaan doen, dan was hij nog lang bezig.
© kristen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Please tell me that the world is coming down! (Shia) UTL8oxA PROFILE
Please tell me that the world is coming down! (Shia) UTL8oxA MAGICIAN

Please tell me that the world is coming down! (Shia) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Please tell me that the world is coming down! (Shia)   Please tell me that the world is coming down! (Shia) Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Please tell me that the world is coming down! (Shia)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Rule the world - Save the world
» Shia Leif
» After dark // Shia
» If I got locked away... [&SHIA]
» Same old song [Shia]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: The Great Hall-