PortalIndexEver wondered about what he is doing? [ open ] HpD5UwnEver wondered about what he is doing? [ open ] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Ever wondered about what he is doing? [ open ]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Kath

Kath

Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA PROFILENovice
Posts : 28
Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Luchtmagie
Klas:
Partner: ..you raise my heartbeat.

Ever wondered about what he is doing? [ open ] Empty
BerichtOnderwerp: Ever wondered about what he is doing? [ open ]   Ever wondered about what he is doing? [ open ] Icon_minitimedo jan 29 2015, 20:09


Met kalme passen liep ik door de gangen van het grote schoolgebouw. Ik was op zoek, op zoek naar het muzieklokaal. Ik was hier nog maar een dag gearriveerd en ik wist nog maar amper waar het gedeelte met lokalen waren. Met kalme passen liep ik langs de deuren, snuffelend aan de magiesoort. Bij de eerste waar ik niets over kon zeggen was mijn eerste impuls de deur open te duwen. Het eerste wat me opvoel was een hoop instrumenten en een lege ruimte, als het mensen betrof. Even liet ik een diepe zucht van opluchting ontsnappen. Ik moest er niet aan denken dat ik de deur opensloeg midden in een les. Ik kreeg een koude rilling die van mijn heupen tot mijn nek liep bij de gedachten alleen al. Ik had mijn gevulde gitaarhoes om mijn schouders geslagen en liep rustig richting het kleine verhoginkje dat er stond. Het was nog net geen podium te noemen. Ik streek mijn shirtje wat glad. Ik had een wit blousje aan. Daaronder een lange donkerblauwe spijkerbroek. Ik mocht zeggen wat ik wilde, het bleef winter en het schoolgebouw was niet bepaald overal even warm. En als vrouw had ik het niet altijd even warm. Ik snapte niet waarom mannen in shirts rondliepen in het midden van de winter. Want zelfs over mijn schouders hing een warme wollen vest in grijze kleur. Mijn lange bordouex-rode haar was ditmaal netjes stijl gekamt. Ik vond de staart vaak makkelijker, ik was toch gesteld op mijn uiterlijk. Van menig mens had ik gehoord dat stijl haar zonder staart me mooier stond. Ik wilde het niet geloven, doorgaans had ik het gewoon in een staart. Echter was het voor mij de eerste dagen. Ik moest minstens wat impressie achterlaten.

Ik had de deur al vergeten op het moment dat ik de muziekinstrumenten zag. Mijn handen gleden over de witte toetsen van de vleugel die er op was gezet. Ik speelde rustig een toonladder die ik van het begin tot het einde afspeelde. Ik hoorde dat er enkele uit de toon waren, ik besloot resoluut dat op te lossen. Ik opende de klep en begon ijverig het probleem te zoeken er van. Ik zag gelijk wat de oorzaak was. Er waren een stel kwajong die met de snaren hadden geklungeld. Ze hadden met plakband enkele snaren verbonden waardoor juist deze en de tussenliggende vreemder klonken dan normaal. Ik verwijderde secuur alle troep de er in was gelegd en gooide het plakband weg. Ik speelde nogmaals en hoorde dat hij nu beter klonk. Met een tevreden glimlach nam ik de kruk die er voor stond en nam deze in mijn handen en zette deze wat weg van de piano. Ik ritste mijn gitaarkoffer open en pakte de betreffende gitaar er uit. Met een waterige glimlach keek ik er naar. Nog steeds zo gloednieuw als toen de beste man hem had gemaakt. Ik zette hem zoals hoorde op mijn linkerbeen met de hals naar rechts toe. Ik legde mijn rechterhand op de hals en sloot mijn ogen en haalde diep adem. Ik sloeg de eerste noot aan en begon gelijk met het nummer. Al snel begon mijn stem zich met de begeleidende muziek te mengen. Ik hield mijn ogen gesloten en zong vol passie mee. Ik vergat de wereld even voor een moment. Ik had ook niet door dat iemand in de deuropening stond. Ik sloeg de laatste toon aan en nam het liedje in mij op. Toen ik ineens onverwacht applaus kreeg schoten mijn ogen open en keek ik de vreemdeling aan die in de deurpost had staan luisteren.


   
   
   
Terug naar boven Ga naar beneden
Dion

Dion

Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Charlie
Posts : 58
Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht
Klas: I'm not going in there!
Partner: If you knew how I worked you would leave me.

Ever wondered about what he is doing? [ open ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ever wondered about what he is doing? [ open ]   Ever wondered about what he is doing? [ open ] Icon_minitimedo jan 29 2015, 23:40

Dion liep door de gangen heen. Kijkend en zoekend naar wat er nu precies allemaal in het gebouw was. Niet veel mensen waren in de gangen op het moment, dus voor hem was het makkelijker om door de hallen te lopen. Hij was nog niet ver bij de klaslokalen toen er een paar klanken in zijn oren klonken van een piano.

Op een rustige pas liep hij door de gangen heen en keek bij de klaslokalen door de raampjes heen en spiekte kort naar binnen toe. Natuurlijk zou hij niks aan raken. Hij had zijn handen achter zijn rug in elkaar gevouwen en liep zo rustig de gang door.
Verschillende lokalen kwam hij voorbij, de een met een les en een ander was gewoon leeg.

Tijdens dat hij bij een les stond te kijken hoorde hij het geluid van een gitaar die al snel begeleid werd door een stem. Wat nieuwsgierig liep hij de richting in waar het vandaan kwam. Tijdens het lopen vroeg hij zich af of het een les was, of misschien een bandje of zo die er aan het oefenen waren. Helaas moest hij wachten tot hij bij de deur was om het antwoord te weten, maar gelukkig duurde dat niet lang.

Eenmaal bij de open deur bleef hij voor de deur staan. Hij luisterde de mee naar het nummer en de zang. Hij lied zijn eigen handen achter zijn rug los en hield ze wat voor hem.
Nadat het meisje klaar was met zingen klapte hij in zijn handen, maar de handschoenen dempte het meeste geluid er van. Onder de handschoenen kon hij zijn wondjes wat voelen prikken, maar hij schonk er geen aandacht aan.
"Niet slecht." complimenteerde hij haar met een kleine glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kath

Kath

Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA PROFILENovice
Posts : 28
Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Luchtmagie
Klas:
Partner: ..you raise my heartbeat.

Ever wondered about what he is doing? [ open ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ever wondered about what he is doing? [ open ]   Ever wondered about what he is doing? [ open ] Icon_minitimevr jan 30 2015, 12:28


Mijn ogen waren gesloten en mijn stem vol passie. Iedere snaar die ik aanhaalde was op gevoel, muziek hoorde op gevoel te gaan. Je moest niet denken, maar doen. Zelfs bij dansen was dat zo. Mijn laatste aanhaal en ik nam alles in me op. Ineens een dof geklap in de ruimte. Mijn ogen schoten open, richting de deuropening. Even schoot het beeld schieberend en dubbel voor mijn gezicht voor het herstelde. Deze man had een enorme kracht in zich schuilen, was het een van de veelbespraakte legendarische magiërs...van Nova? Mijn ogen keken verlegen wat opzij toen hij zei dat het niet slecht was, ik bloosde gelukkig net niet. Ik was het niet gewend om gecomplimenteerd te worden. Zelfs op het werk bij de bar had ik het nooit echt goed gehandeld. Ik werd altijd wat schuchter. Ik streek een verdwaalde lok weer achter mijn oor en keek hem toen kalm aan. ‘Niet slecht, wijst dus op nog mogelijke verbeteringen,’ sprak ik verder zoekend naar de betekenis. ‘Ah well,’ sprak mijn stem rustig tegen hem. ‘Het is ook een tijdje terug dat ik dit nummer heb gespeeld en als muzikant raak je nooit uitgeleerd,’ sprak ik en glimlachte toen wat zekerder. Ik legde mijn gitaar zorgvuldig in zijn tas en stond op. Ik stond op en trok zonder bewust er bij na te denken mijn shirtje weer wat verder over mijn riem. Het verdraaide ding kroop te gemakkelijk omhoog, ronduit vervelend was het. Het was echter wel een van mijn favoriete, het zat heerlijk. Met een paar stappen was ik dichter bij de persoon gekomen. Ik hield de nodige afstand en keek hem aan. ‘Laat ik me netjes voorstellen,’ begon ik en stak mijn hand vriendelijk uit. ‘Katherine, maar de meeste noemen met Kath,’ stelde ik me netjes voor. ‘Ik ben aangenomen als stagiaire Muziek,’ sprak ik met een heldere stem. ‘En U bent?’ ik bleef netjes beleefd spreken. Deze man had hoger aanzien als mij, niet alleen zijn uitstraling als volwassener persoon ook zijn kledingdracht. Nog maar te zwijgen over de intense vibraties die ik in het begin voelde. Deze man was sterker dan mij in magie, ik moest het toegeven. Om op dusdanig niveau te komen zou jarenlange training vooraf gaan. Minstens iets wat respect vereiste, vond Kath. Mijn ogen keken hem aan en wachtte geduldig of de man mijn hand zou schudden en zichzelf zou voorstellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dion

Dion

Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Charlie
Posts : 58
Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht
Klas: I'm not going in there!
Partner: If you knew how I worked you would leave me.

Ever wondered about what he is doing? [ open ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ever wondered about what he is doing? [ open ]   Ever wondered about what he is doing? [ open ] Icon_minitimezo feb 01 2015, 06:06

Dion applaudisseerde kort voor de vrouw die net klaar was met spelen. Hij complimenteerde haar wat lichtjes, maar glimlachte er wel kleintjes bij. Het viel hem op hoe ze kort weg keek bij zijn woorden. "Geen enkel nummer en geen enkele zang is perfect" zei hij rustig. "Het is aan de artiest of hij of zij er tevreden mee is." Zijn ogen waren rustig terwijl zijn houding gespannen was.
Dion gaf een knikje op haar volgende woorden. Als pianist wist hij dat het leren nooit stopte. Zelfs hij was nog steeds niet uit geleerd er mee.

Rustig keek hij toe hoe ze zorgvuldig de gitaar op borg. Aan de staat van de gitaar kon je zien dat het goed verzorgd werd.
Dion zijn ogen schoten terug naar de vrouw toen ze opstond en zijn richting in kwam. Zijn eerste gedachte, en bijna eerste beweging, was een stap achteruit zetten en afstand houden, maar hij wist dat hij dat hier niet kon doen. Zijn kaken klemde zich op elkaar tijdens dat hij zich forceerde te blijven staan. Zijn houding werd nerveuzer. Onbewust ging hij ook minder en rustiger adem halen.

Dion zijn ogen schoten van de vrouw naar de hand die naar hem uitgestoken werd en daar stopte weer terug naar de vrouw toe. Ze stelde zich voor en met wat angst in zijn ogen slikte hij iets luider dan gepland. Hij ademde lichtjes wat dieper in. Bij het uitademen pakte hij rustig de vrouw haar hand vast en zou het een keer schudde. "Aangenaam, Katherine." zei hij, gelijk duidelijk makend dat hij haar bij haar volledige naam ging noemen. Ook trok hij zijn hand gelijk terug en pakte het met zijn andere hand vast. Bijna op een manier alsof hij zich zojuist aan haar verbrand had. "Mijn naam is Dion." Probeerde hij zo rustig mogelijk te zeggen, maar zijn stem trilde van spanning en nerveusheid. "Ik ben, uhm... Legendarische Magician van het Licht." Hij moest duidelijk nog wennen aan die titel. Wat op zich niet zo gek was sinds hij die nog niet zo lang had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kath

Kath

Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA PROFILENovice
Posts : 28
Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Luchtmagie
Klas:
Partner: ..you raise my heartbeat.

Ever wondered about what he is doing? [ open ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ever wondered about what he is doing? [ open ]   Ever wondered about what he is doing? [ open ] Icon_minitimevr feb 20 2015, 20:38

Mijn schuchtere blik en weerwoord hadden deze wijze man nog niet zomaar uit het veld geslagen. Hij reageerde kalmpjes terug met woorden die mij de keuze lieten. Ik keek hem aan en glimlachte toen breder. ‘Iemand met een wijsheid over muziek,’ sprak ik kalm en grinnikte. ‘Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen,’ vervolgde ik. Als Puffoonse afstammeling keek ik hem licht verbaasd aan toen zijn lichte gesnuif duidelijk in mijn oren suisde. Deze man? Legendarische magiër? Hij werd al nerveus als een persoon op hem af kwam. En of het kwam doordat ik een vrouw was, wist ik niet. Hij leek angstig haar hand eenmalig te schudden. Was dit werkelijk een persoon van de top? Was dit een man die leiding moest geven over een gigantische planeet als Nova? Ik kon mijn ogen niet geloven, maar mijn respect zakte af naar een gemiddelde niveau, als twee gelijkwaardige dat zouden doen. Hij toonde gelijk dat hij me met mijn volledige naam aan zou spreken. Geen probleem, anders zou ik hem ook niet vertellen. Dat was de keuze van de persooon die mij aansprak. ‘Aangenaam, Dion,’ sprak ik en knikte op zijn titel. ‘Dat vermoeden had ik inderdaad,’ sprak mijn stem kalm en zette voor zijn gemak een paar stappen terug het lokaal in, van hem vandaan. ‘Wat brengt je hier in het klaslokaal voor muziek?’ sprak ik vriendelijk. ‘Nieuw in het gebouw, net als ik? Of interesse in de kunsten van de muziek?’ Ik keek opzij waar ik een setje met theekopjes zag. ‘Als je wilt zet ik wat thee,’ sprak ik vriendelijk. ‘Ik ken een Puffoons recept, dat best lekker is,’ sprak ik glimlachend en keek hem aan om zijn reactie te peilen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dion

Dion

Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Charlie
Posts : 58
Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht
Klas: I'm not going in there!
Partner: If you knew how I worked you would leave me.

Ever wondered about what he is doing? [ open ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ever wondered about what he is doing? [ open ]   Ever wondered about what he is doing? [ open ] Icon_minitimezo maa 01 2015, 13:24

Dion gaf alleen een simpel knikje op dat hij een muziek kenner was. Al kende hij niet echt veel muziek dat gespeeld werd, en al helemaal niet tegenwoordig, hij wist wel tot een bepaald jaartal bijna alles van piano's en piano muziek. Het enige instrument waar hij zich daadwerkelijk in verdiept had. Hij kon wel meer dan alleen de piano spelen, maar de piano bleef zijn favoriete.

Dion kon er echter niks aan doen dan zenuwachtig worden van de vrouw die dichterbij kwam en hem 'vroeg' haar hand te schudden. Het was zijn vervloekte smetvrees wat hem zo lied reageren. Al wilde hij het niet, hij kon er niet omheen.
Een lichte zenuwachtige glimlach kwam op zijn gezicht toen ze zei dat ze dat al verwacht had. Hij vond dat ook niet gek. Wetende dat zijn magie nu niet verscholen was en anderen die er in getraind waren het konden voelen.

Bij het aanbieden van thee moest hij echter afwijzen. "Het spijt me, maar nee dank u. Al klinkt het erg aantrekkelijk." Zei hij wel iets rustiger. Al wilde hij wel thee, zijn aandoening lied het niet toe. Zijn hoofd was al beginnen te ratelen met of de thee en het kopje en al wel schoon genoeg zou zijn. Dus om hemzelf stress en voor schut staan te voor komen wees hij het af. Hij had sinds zijn kinderjaren niet meer ergens gedronken of gegeten, dus dat ging hem nu ook niet worden.

"Ik ben inderdaad nieuw in het gebouw. Ik was wat aan het rond kijken en me met de wegen en routes bekend maken toen ik u hoorde spelen." Dion lied zijn eigen hand weer los en lied ze rustig naast zijn lichaam hangen. De spanning in zijn lichaam werd ook wat minder, maar was nog niet weg. "Maar ik heb inderdaad ook interesse in muziek. Al licht dat meer in het piano gebied."
Terug naar boven Ga naar beneden
Kath

Kath

Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA PROFILENovice
Posts : 28
Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Luchtmagie
Klas:
Partner: ..you raise my heartbeat.

Ever wondered about what he is doing? [ open ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ever wondered about what he is doing? [ open ]   Ever wondered about what he is doing? [ open ] Icon_minitimedi maa 24 2015, 19:04

Ik had het al door, deze man had verstand van muziek. Van zo’n gerespecteerd figuur een compliment te mogen ontvangen was ook de grootste reden dat ik zo schuchter mezelf wat wegcijferde. Ik was het niet gewend door mensen van zijn kaliber te worden gerespecteerd om mijn muziek. Zijn schuchtere houding toen ik echter naar hem toe kwam deed mijn beeld lichtelijk bijstellen wat ik van hem had. Ik had een krachtige hand verwacht tijdens het schudden. Eentje die zekerheid en mannelijkheid toonde. Een gevuld met trots omdat hij de titel als Legendarische Magician mocht bekleden. Een eerbiedwaardige naam had in de magiewereld van Kovomaka. Het was ook een haastig handje dat ik kreeg, maar ik nam het voor lief. Hij zou ongetwijfeld redenen hebben. De thee werd ook al afgewezen en ik haalde mijn schouders lichtjes op. ‘Dan wil ik dadelijk niet horen dat ik het niet aangeboden heb,’ sprak ik half grappend en grinnikte even. Hij zou vast doorhebben dat ik hem maar plaagde. Ik schonk voor mezelf de thee in en kwam terug bij hem. Ik stelde hem vervolgens een vraag en nam een nipje van mijn thee. Hij ging er rustig op in. Het verklaarde waarom hij binnenkwam. De deur had waarschijnlijk opengestaan, want het lokaal was beter geisolleerd betreffende het geluidsniveau dat zich hier wel eens kon afspelen. ‘Piano?’ stelde ik mijn oprechte interresse naar hem en keek hem vragend aan. ‘Ik ben stiekem best benieuwd naar wat je kunt,’ sprak ik met een vriendelijke toon in mijn stem. ‘Een persoon van uw aanzien mag ongevraagd best wat spelen op de piano,’ sprak ik met een vriendelijke toon in mijn stem. Ik nam nogmaals een slok van mijn thee en keek hem toen aan om te peilen of hij er op in zou gaan. Ik was benieuwd hoe iemand, die in feite honderden jaren geleefd heeft, van zijn faam de piano behandelde. Wie weet kon ik nog wat leren van zijn manier van spelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dion

Dion

Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Charlie
Posts : 58
Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht
Klas: I'm not going in there!
Partner: If you knew how I worked you would leave me.

Ever wondered about what he is doing? [ open ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ever wondered about what he is doing? [ open ]   Ever wondered about what he is doing? [ open ] Icon_minitimeza mei 16 2015, 18:38

Dion wees de thee beleeft af. Al maakte Katherina een grapje na zijn afwijzing, Dion nam het letterlijk. "Geen zorgen, dat zal u niet horen." Sprak hij nu normaal maar nog steeds beleefd. Doordat ze wat naar achteren was gegaan was hij iets rustiger geworden en zijn stem was gestopt met trillen er door.
Het gesprek vorderde wat en al snel ging het weer terug over muziek. Nadat hij vertelde dat zijn gebied in muziek meer bij piano lag had het duidelijk haar interesse gewekt. iets wat hij niet geheel gek vond na haar zang en gitaar te hebben gehoord. En aangezien ze een jong volwassen vrouw was en niet meer echt de school leeftijd had ging hij er van uit dat het een leraar of stagiaire moest zijn. Bij het voorstel dat hij wat mocht spelen keek hij naar de piano. Zijn hazelnootbruine ogen werden wat lichter en meer amber kleurig. Hij kon de viezigheid op de piano toetsen zien zitten. Het was een kleine en simpele spell voor hem geworden. Het was een spell die zijn oom hem nog aangeleerd had. De spell die het grotendeels verergerd had. Als hij de spell deed kon hij alle bacterie, stofjes, pluisjes en andere dingen zien. En wetende dat het overal zo vies was, of dat er iets vies was wat hij moest gaan aanraken maakte hem er niet geruster op. Rustig haalde hij iets dieper adem en keek Katharina weer met zijn normale oogkleur aan. "Ik kan best een stukje spelen als u dat wilt. Maar dan zal ik U wel moeten vragen of het erg is als ik eerst de piano toetsen wat schoner maak?" Al was het voor hem iets waar hij niet om heen kon, hij bleef zich er licht voor schamen. Wetende dat andere mensen gewoon er aan zouden gaan zitten en gaan spelen lied hem altijd zo anders voelen. De aandoening lied hem altijd al anders voelen dan de anderen en lied hem in zijn ogen ook meer opvallen. Dat was ook iets wat hij niet wilde, maar kon het helaas ook niet voorkomen. Het hielp al wel dat hij in een net pak rond liep. De mensen vonden het dan minder vreemd dat hij handschoentjes droeg. Al Dion er nog niet over uit of hij zijn smetvrees hier nu geheim moest gaan houden of niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kath

Kath

Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA PROFILENovice
Posts : 28
Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Luchtmagie
Klas:
Partner: ..you raise my heartbeat.

Ever wondered about what he is doing? [ open ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ever wondered about what he is doing? [ open ]   Ever wondered about what he is doing? [ open ] Icon_minitimewo mei 20 2015, 20:43

Ik was vereerd met een man als hem te gast. En mijn nervositeit sloeg om in een vriendelijke opgewekte karakter. Het grapje werd netjes en beleefd benantwoord en ik keek even beduusd hem aan. Ik knikte enkel, waardeerde zijn beleefde handelingen en gedragingen. Ergens maakte het me ongemakkelijk. Het leek net alsof ik een wulpse tiener was naast hem en niet echt een volwassen vrouw met dit soort gedrag naast de zijne. In feite was onze levenservaring nog erger, was ik hooguit een kleuter vergeleken met zijn levensjaren. Ik nam rustig mijn glas thee en dronk er wat van om te kijken hoe hij reageerde op mijn aanbod wat te spelen. Zijn reactie was tamelijk verassend. ‘Oh? Last van smetvr....’ ineens verslikte ik me bij het besef wat ik wilde zeggen. Ik zette mij thee neer en draaide me weg van hem om hoestend op adem te komen. Wat krijgen we nou?! Nevositeit bij dichtbij komen, thee afslaan, handschoenen. Misschien was deze man niet zo nerveus als hij leek. Hij had misschien gewoon last van smetvrees. En ik haal het in mijn botte kop er een grap over te maken. Nu kon ik dat wel niet weten, maar het was niet tactvol. Ik kwam rustig overeind en verborg mijn even afdwalende gedachten. Ik keek hem aan en zweeg even. ‘Lucht, het meest steriele en zuiverste in pure vorm,’ begon ik zacht. Heel mijn kinderelijke aard was verdwenen en ik liep zonder twijfel naar de piano en legde mijn handen boven de toesten. Een onzichtbare schokgolf gooide alle stof en pluis die het mee kon nemen de lucht in en ik dirigeerde het netjes in een luchtbel zonder een klein pluisje te laten te onstnappen. ‘Jezus, die was toe aan een schoonmaakbeurt,’ mompelde ik. De piano op mijn kamer werd vaker afgstoft, dat was zeker. Ik keek toen naar Dion en liet de luchtbel rustig door het raam naar buiten verdwijnen. Vervolgens liep ik naar hem toe en keek hem recht aan. De blik van de jongvolwassen vrouw had plaats gemaakt voor een vrouw van bijna in de dertig met jaren ervaring. Het had een warme en zorgzame uitstraling en leek de hoop om de rust er in over te laten stralen naar hem. ‘Bacteriën ben ik niet een ster in, maar het grootste vuil is weg,’ sprak mijn stem zacht en haast fluisterend, wetend dat hij het kon horen. Ik maakte een gebarende beweging dat hij zijn handen moest uisteken. Of hij het daadwerkelijk deed was ten tweede. ‘Ik laat mijn handen boven en onder de jouwe hangen en raak ze niet aan.' gaf ik hem extra aanmoediging. ‘De spreuk is een luchtledige ruimte. Het duwt alles wat het kan krachtig weg, maar is niet sterk genoeg om de piano weg te duwen,’ sprak ze. ‘Alles wat mogelijk blijft zitten sterft in het dunne laagje binnen no-time,’ sprak haar stem kalm. ‘Dan kun je minstens zonder zorgen de piano naar eigen wens schoner maken, al dan niet gelijk bespelen,’ weerklonk mijn stem en ik keek hem aan. Mijn kleine glimlach verraadde dat ik het met hem te doen had en het verre van vreemd vond. Ook ik had mijn angsten, misschien niet voor het kleinste vuiltje dat je kon vinden, maar ook ik had ze. Terwijl ik mijn uitleg af had gerond wachtte ik of Dion zijn hand uitstak of niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA PROFILE
Ever wondered about what he is doing? [ open ] UTL8oxA MAGICIAN

Ever wondered about what he is doing? [ open ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ever wondered about what he is doing? [ open ]   Ever wondered about what he is doing? [ open ] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Ever wondered about what he is doing? [ open ]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» I always wondered
» If you could see me now. >> OPEN
» All alone (OPEN)
» Why don't you do Right [ Open ~ ]
» here comes the sun [open]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Classrooms :: Het Muzieklokaal-