Lucy
PROFILEReal Name : Emmaa Posts : 174 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Earth + lavaKlas: Partner: If looks could kill you'd be dead by now ❤
| Onderwerp: Starshine Stories vol. 2 vr jan 09 2015, 21:10 | |
| Starshine Stories volume 2Inhoudsopgave:-Voorwoord -Een kijkje in het leven van een robot (interview) -Quotes, horoscoop en oproepen/mededelingen. -Halloweenverhaal (missing) -Koken voor Dummies -Interview met Master Savador -Cupido's corner -Tips voor hartenjagers. -Acht toptips voor modieuze meiden -Verslag kunst-literatuur reis -Dossier X -Test jezelf: Welke piraat ben jij? Beste lezer,Voor je ligt de allernieuwste editie van onze eigen schoolkrant, vers van de pers. Starshine Stories, elke bladzijde gevuld met nieuws en wetenswaardigheden. De redactie is wekenlang bezig geweest met het uitpluizen van sappige roddels en het onderzoeken van bijzondere recepten. Ook heb ik onder meer onze Hoofdmeester op de pijnbank gelegd voor een diepte interview en ik kan je vast verklappen: Het was onwijs gezellig, daar in zijn kantoortje... Lievelinsgkleuren, zijn duistere magie, het kwam allemaal aan bod. Dus wil je meer weten over Savador's ideale moordplan, blader dan gauw door! Verder zul je in deze editie onder meer verslagen en andere schrijfsels terug vinden. Ik hoop dat je ervan geniet, want het proces was geweldig. Bedankt iedereen die mee geholpen heeft, grote of kleine bijdragen, alles wordt gewaardeerd. Er is kortom genoeg te lezen, maar meer artikelen of illustraties zijn altijd welkom. Dus ben je in een creatieve bui? Aarzel niet en grijp dat potlood/penseel. Oh, en wist je dat er een box is voor al je anonieme liefdes en levensvragen, die door onze experts beantwoord worden? Daar mag je al je sores en vragen in gooien! Nogmaals, veel leesplezier. Groetjes, Lucy Dubois - THE LIFE OF A ROBOT:
"Goedemorgen Lexie! Ik ben Wren Máraz, interviewster voor Starshine Stories. Voor deze editie staat een interview met de robot van een Legendarische Magician op de agenda. Bedankt voor je tijd! Laten we snel beginnen." Het robotmeisje zit al klaar, met een keurig rechtte rug en haar handen op haar knieën geplaatst. Van ver af lijkt ze net een echt mens; eentje met een witte, gave huid en gewone kleren aan. Maar toch zijn er bepaalde details te zien als je tegenover haar zit: de strepen op haar gezicht en nek, haar haren die hard zijn en niet meebewegen met de wind of met haar bewegingen. Ja: ze is een echte robot! V: Dus, Lexie. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een robot ontmoet en volgens mij zijn er niet zoveel op de Academy. Hoe is het nou om hier op Starshine te zijn? Wat vind je van de mensen die je tot nu toe ontmoet hebt? A: De robot keek eventjes omhoog, alsof ze moest nadenken over wat ze ging zeggen: "Ik had grootse verwachtingen van deze plek -" haar blik dwaalde weer naar mij af en het enige eraan was dat ik er iets uit kon aflezen: teleurstelling, "- en tot nu toe is daar helaas nog niet aan voldaan." Toch wist ze een glimlach op haar gezicht te toveren, ondanks deze eerdere teleurstelling. "Ik hou ervan om nieuwe mensen te leren kennen, maar tot nu toe heb ik nog geen enkel leeftijdsgenootje ontmoet, op jou na dan. Dit houdt echter niet in dat de mensen die ik tot nu toe heb ontmoet niet leuk zijn, ze zijn erg interessant, maar..." Ze stopte eventjes, alsof ze weer na moest denken over haar woorden - alsof ze bang was iemand te kwetsen, "Het is toch anders." V: Ah, okay. En natuurlijk weet ik dat je bij de Legendarische Magician van de Aarde hoort, meneer Vanitas. Nu ben ik, en de lezers natuurlijk ook, heel nieuwsgierig naar hoe dat nou is. Hoe is het leven van een LM, heb je leuke weetjes over hem? En hoe is het leven bij een LM? Hoe zijn de vergaderingen? Je zou verwachten dat er bij zoveel machtige personen ook veel spannende dingen gebeuren, toch? Zoals, gevechten of ruzies of oorlogen… A: "O wow, dat zijn veel vragen; maar niets is teveel voor mij!" begon ze enthousiast en ging er eens goed voor zitten, leunde ook een beetje naar me toe: een echte roddel houding! "Laten we beginnen bij mijn schepper, meneer Alexander. Om te beginnen heeft hij er eigenlijk een hekel aan als mensen hem aanspreken met 'meneer Vanitas', dus wil ben je boos op hem en wil je hem echt goed irriteren?" Ze kreeg een plagerige en ondeugende grijns op haar gelaat: "Doe dat." Hierna leunde Lexie weer naar achteren, nam weer een relaxte houding aan: dat geeft wel aan hoe geheim die informatie eigenlijk is! "Verder heeft hij erg veel gewoontes, zo heeft hij een hele ochtendroutine! Het kan hem echter niet verweten worden, als je zolang leeft gebeurt dat gewoon." Hierna krulden haar mondhoeken zich weer omhoog en je zult het nooit geloven: maar de glimlach kwam zowaar warm over, ondanks dat ze een robot is gemaakt van koud staal. "Wel is een van die gewoontes dat hij soms gesprekken die hij aan moet gaan al van te voren oefent - dit heb je overigens niet van mij, hij schaamt zich er nogal voor..." Ze keek nogal moeilijk na die zin, alsof ze een fout had gemaakt. "Maar dit moet dus echt tussen ons blijven, hij doet me wat als hij weet dat ik je dit heb verteld!" Helaas Lexie: verteld is verteld en het komt gewoon in de krant!
"Mijn leven is verder niet zo speciaal, want ik ben eigenlijk gewoon zijn assistente: ik herinner hem aan bepaalde afspraken, zorg dat alles netjes blijft enzovoorts." Aan haar houding was toch iets arrogants te herkennen: "Niks speciaals hoor. Net zoals de vergaderingen: wat is dat een saaie boel zeg!" Haar armen werden over elkaar geslagen en ze leek ietwat boos: "Geen enkele explosie, alleen wat felle woordenwisselingen. Een grote teleurstelling."
V: Zo, wat first-hand informatie! Zo gaat het dus echt. Het is echt geweldig om je te mogen interviewen, Lexie. Dan ben ik ook nog wel benieuwd naar hoe de andere Legendarische Magicians zijn. Jij ziet natuurlijk wel het meeste van meneer Vanitas, maar kun je ons iets leuks vertellen over de anderen? Misschien wat grappige feitjes of iets dergelijks? A: Het robotmeisje ging er even voor zitten en dan in de vorm van naar achteren leunen en haar ogen ten hemel te slaan: "Nou ik heb ze recent bijna allemaal gezien, alleen de vrouwe van het duister niet -" ze hield haar hoofd een tikje schuin "-ik weet enkel dat zij dus een vrouw is en haar naam begint met een Q." Haar houding bleef hetzelfde, alsof ze een kaartje had gememoriseerd en nu alles wat erop stond probeerde ter herhalen vanuit haar hoofd. "Maar heer Ronodan is niet zoals je verwacht van een Puffoonse: hij is erg chagrijnig, terwijl de meeste mensen vandaar juist vrolijk horen te zijn. Hij is gewoon een zuurpruim met teveel piercings, misschien wel daarom..." Nu dwaalde haar blik toch af, leek ze zich wat meer te ontspannen en kwam ze zowaar natuurlijker over, "Hij heeft er vast spijt van." Na de serieuze en kritische houding vervolgde ze met een erg vrolijke. "Vrouwe Fealwen is echt zo klein als ze zeggen, maar ze is wel erg knap en vrouwelijk!" De twinkelingen die in haar ogen zouden moeten staan kan ik er zo bij inbeelden, het lijkt erop dat Lexie hier een idool heeft gevonden! "Wel moet ik zeggen dat het soms erg grappig overkomt als ze het woord wilt nemen, want ze komt nou niet echt intimiderend over door haar lengte - maar ik denk dat ze het toch in zich heeft om zelfs een grote, sterke vent (Ahem, Alex) het zwijgen op te leggen met een enkele blik!" Er kwam een quasi serieuze blik op haar gelaat, waarmee ze waarschijnlijk de ernst mee wilde laten overkomen - maar we weten allemaal dat dat niet zo goed lukt. "Persoonlijk denk ik dat heer Eodan een engel is, hij is zo mooi..." Nu kwam er een typische houding van een klein meisje die een grote fan was van een lid uit of een of andere boyband, "Ik denk dat sommige vrouwen zelfs jaloers zullen zijn op zijn uiterlijk. Zijn huid is zo gaaf en zijn haar lijkt zo fijn, maar ik heb het nog niet aangeraakt maar dat is een van mijn nieuwe missies nu!" Haar enthousiaste houding was zo aanstekelijk dat zelfs ik de neiging kreeg om nu zomaar naar de man toe te lopen en hem eens een flinke aai over zijn bol te geven. "Wel kwam ik erachter dat hij geen albino is, maar er wel verdacht veel op eentje lijkt... Er moet vast wel een reden voor zijn, denk je niet?" Hierna veranderde haar houding weer, leunde ze weer naar achteren en kwam het memoriseren van een presentatie weer naar boven: "Van heer Jareth weet ik enkel dat hij lange, groene manen heeft en dat hij een laatkomer is." Ze kreeg een bedenkelijke blik op haar gelaat: "Maar wie weet wat hij allemaal wel niet uitspookt met die plantjes van hem, er kunnen duizenden redenen bedacht worden waarom hij zich verslapen zou kunnen hebben." Als laatste sloeg ze haar armen over elkaar en leek ze zowaar geïrriteerd, blijkbaar had ze het niet zo op de volgende legendarische magiër. "Dan is er ook nog vrouwe Lilith, die een te grote puppy heeft. Ze kwam bij mij nogal betweterig over, zelfs over onderwerpen waar ze niks over weet - zoals technologie - waardoor ze zichzelf alleen maar voor gek zet." Ze rolde met haar ogen en slaakte nog net geen zucht. "Je zou denken dat iemand door de jaren wel leert wanneer hij of zij beter niks kan zeggen omdat ze er werkelijk niks vanaf weet, maar blijkbaar geldt dat voor haar niet: wat best zonde is." Als een of andere ouder die teleurgesteld was in haar kind schudde ze langzaam haar hoofd, haar woorden onbewust nog wat meer kracht bijgevend maar ze gaf er ook een komische twist aan.
V: Dat had ik helemaal niet verwacht! De LM’s zijn altijd zo mysterieus, maar Lexie heeft een tipje van de sluier opgelicht. Maar nu, na al dat gepraat over je collega’s, hoe zit het met jou? Kun je wat over jezelf vertellen aan ons? A: "Nou ik ben dus Lexie en ik ben een robot," ze lachte er eventjes zelf om, iets wat vrij apart klonk - maar ja: het was inderdaad best flauw. "Ik ben een uniek model, helemaal ontworpen door meneer Alexander zelf! Daarbij ben ik ook de enige robot in dit hele universum met een eigen wil, de rest is altijd voorgeprogrammeerd (nu ben ik dat in sommige aspecten ook wel een beetje) zodat deze zijn functie kan verrichten." Haar blik dwaalde af naar de grond, alsof iets haar dwars zat, maar ze herpakte zich later met een bescheiden lachje: "Werkrobots doen altijd precies hetzelfde, op de millimeter na, keer op keer omdat ze hiervoor geprogrammeerd zijn: maar net zoals mensen zou ik dat nooit na kunnen doen!"
V: Oh, dat had ik nooit geraden! En nu we toch over jou bezig zijn, hoe ben je hier precies terecht gekomen? Was je niet liever op Erd gebleven? En hoe zijn jullie in het spoor van de vorige Legendarische Magician getreden? Ik ben benieuwd naar het verleden van jou en meneer Vanitas! A: Weer moest ze eventjes nadenken over haar woorden: "Nou ik kan niet leven zonder meneer Alexander en dan in de zin van: als er iets kapot is, is hij vrijwel de enige die weet hoe het gefixt moet worden. Echte blauwdrukken heb ik niet, die bevinden zich allemaal in zijn hoofd - knap hè!" Jep, ze leek heel erg trots op haar maker. "Daarbij zou ik ook niet zo goed weten wat ik zonder hem zou moeten doen..." Na een korte pauze vervolgde ze weer, van onderwerp veranderd: "Alexander was net zoals iedere legendarische magiër eerst een simpele opvolger, de reden dat hij haar niet meteen opvolgde na haar verdwijning was omdat hij er niks vanaf wist. Hij was namelijk op onderzoek uit in bepaalde ruïnes, heeft hij mij verteld, vandaar dat het zo lang duurde." Als laatste haalde ze eventjes haar schouders op: "Veel speciaals is er verder niet, als je dat al speciaal kan noemen."
V: Wat leuk! En wat over je persoonlijke interesses zou ik ook wel willen weten. Wat is je favoriete kleur? Als je een huisdier zou mogen, wat zou het zijn? Heb je stopwoordjes of dingen die je vaak zegt en wat zijn je hobby’s? A: "Kleuren registreer ik wel, maar ik hecht er verder geen waarde aan." Ze bracht het alsof het de normaalste zaak van de wereld was: "Zo kan ik dus ook geen kleur uitkiezen die ik als favoriet zou moeten beschouwen." Over de volgende vraag moest ze eventjes goed nadenken, waar ze ook de tijd voor nam. "Ik beschouw Rex al als mijn huisdier, onze robotmotorhond. Hij heeft niet echt een eigen wil, maar toch vind ik hem erg leuk! Rijden kan ik er niet zo goed op, maar ik word steeds beter - zij het zo dat ik niet zoveel mag oefenen omdat meneer Alexander me niet echt vertrouwd." Een lachje volgde nog na de woorden. "Omdat ik een robot ben heb ik niet echt leren spreken zoals jullie mensen en vandaar dat ik bepaalde voorgeprogrammeerde zinnen heb enzovoorts, dus eigenlijk kun je alles wat ik zeg als stopwoordje beschouwen." Vervolgens haalde ze haar schouders nog eventjes op, wat het feit dat deze zaken echt niet belangrijk waren voor haar nog meer accentueerde. "Hobby's heb ik niet, omdat dit nogal moeilijk is voor mij: met muziek kan niks, dus dan kan je dat en dans al gelijk afschrijven. Kunst snap ik niet en dingen die met conditie te maken hebben zijn ook niet speciaal voor mij omdat ik het of gewoon al kan of het nooit zal kunnen. Hobby's hebben dus geen waarde voor mij en daarom heb ik er geen."
V: Je lijkt me een heel leuk persoon, Lexie. Jammer dat we alweer bij de laatste paar vragen van dit interview aangekomen zijn! Nu ben ik ook nog nieuwsgierig; kun je zelf ook een vorm van magie beoefenen? Of zijn jouw specialiteiten? A: Er kwam een vage glimlach op haar gelaat, hij leek een beetje geforceerd wat erg vreemd overkomt bij een robot. "Ik heb geen toegang tot magie, omdat dit iets is voor natuurlijke organismen." Toch leek ze weer een beetje op te lichtten bij de volgende woorden: "Wel ben ik sterker dan de gemiddelde volwassene, dus kan ik zware rotsen optillen die anderen niet eens een centimeter opgetild zullen krijgen."
V: Goed, interessant om te weten! Dan voor de laatste vraag: heb je nog iets wat je aan de lezers mee zou willen geven? Iets wat je nog met ons wil delen? A: Ze leek bijna op te springen na die vraag" "O, dit heb ik geoefend samen met meneer Alexander!" Ze ging er goed voor zitten en leek haar keel te schrapen, maar het klonk alles behalve zo, waarna ze haar mond opende met een bloedserieuze blik: "Kids, stay in school and don't do drugs." Heel erg bedankt, Lexie!
- Quotes, horoscoop en oproepen:
''Ik ruik lege schriften als beschimmelde inlegkruisjes, en laat ik maar niet beginnen over lege hoofden.'' -Master Savador, de speurhond.. Meer geweldige quotes opgevangen? Stop ze in de postbox van de redactie en wij plaatsen ze!
Starshine Horoscoop, door Miss Oriël Boogschutter, Maagd, Stier: Mensen onder dit sterrenbeeld gaan een goede maand tegemoet vol verassingen al zullen sommige misschien niet helemaal op prijs gesteld worden. Blijf dicht bij je vrienden. Je steun wordt deze maand erg gewaardeerd. Maar ontwijk zoetigheden. Een trip naar de tandarts zit niemand op te wachten.
Kreeft, Weegschaal, Schorpioen: Deze maand maar 1 advies: Pak jezelf goed in. Het verraderlijke weer zorgt ervoor dat je snel ziek wordt. Denk er goed aan je eigen gezondheid. Ook de alcohol kan je beter laten staan. Succes echter op financieel gebied. Maar geef het niet allemaal in een keer uit.
Leeuw, Steenbok, Tweelingen: Dit is geen beste maand voor mensen onder dit sterrenbeeld. Je kunt je misschien wat eenzaam voelen deze maand. Maar er zijn altijd mensen die om je geven. Probeer de gezelligheid op te zoeken. Ga samen leuke dingen doen, dan zijn de donkere dagen zo voorbij.
Ram, Waterman, Vissen: Een top maand. Je scoort goede punten bij je vrienden, en misschien wel die speciale persoon, hebt geluk met je geld en bent in top conditie. Maar kijk wel uit dat dit succes je niet naar het hoofd gaat stijgen. Hoogmoed komt voor de val. Persoonlijke voorspellingen: - Fealwen: Let op je tellen. Sommige mensen moet je niet te ver pushen - Adrian: Vergeet niet te leren. Deze toets wordt lastig.. - Aubree: Kijkt uit. Ongelukken gebeuren sneller dan je denkt.
Oproeprubriek Afscheid Kana Tot ons verdriet heeft een gekoesterde collega recentelijk besloten het docententeam te verlaten om persoonlijke redenen. Dit betreuren wij ten zeerste. Beste Kana, bedankt voor je aanwezigheid en namens de hele school wens ik je succes en voorspoed op je nieuwe locatie. -Mvg, Miss Nannete.
GEZOCHT: Rode appel. Heeft iemand een rode appel gezien? Ik had hem speciaal bewaard in het duistere bos..echter was deze er niet meer toen ik er kwam..Ik mis 'm... Als je 'm vind, neem dan contact op met de adviseur van Duister
Voor ik hier wegga, heb ik hier nog één van mijn beste momentjes die ik met jullie wil delen. Ik ben ooit eens tijdens het theater eruit geschopt omdat ik duikscores aan het roepen was tijdens te voorstelling wanneer iemand van een zinkende boot sprong. Misschien niet zo geweldig om zo te lezen, maar wel hilarisch als je de gezichten zag van heel de zaal met de cast erbij. Vaarwel iedereen, ik ga jullie allemaal enorm missen en Savador, vergeet nooit ons geweldige voorbeelddansje van het kerstbal van vorig jaar. Je was een schitterend mannelijk rolmodel voor de tango ~<3 Kana Sutoraifu
- Kookrubriek:
Koken voor Dummies!Hiya allemaal! Ik ben Kaoru en ben gek op baked goods, maar wie is dat nou niet? Dus vandaar deze Kook- en Bakrubriek! Nou ben ik niet een held in koken en bakken, dus ben ik van plan niet iets moeilijks te maken. Maar op die manier kunnen jullie het ook gemakkelijk doen! Het recept zal ik er natuurlijk bij plaatsen. Even kijken in het kookboek, wat zal ik maken? Ooohh, Chocolate Chip Muffins.. Maar die Baklava ziet er ook zo goed uit. Jeej cheesecake~ Waarom is alles zo lekker?! Kijk daar, macarons, ook al zo lekker. Dat doen we! Oh wacht, die zijn best lastig.. Dan nog even verder bladeren. Mhm.. Luikse wafels.. Dat is wel te doen! Oké, ik heb net even de benodigdheden uit de koelkast geplukt, dan nu beginnen! Stap 1 is het wafeldeeg maken. Meng de witbroodmix -huh, witbroodmix?-, Vanillesuiker, kaneel en zout in een kom. Nou, dat kan ik wel. Nu de melk loskloppen met het ei en roeren Roeren roeren roeren, roeren roeren roeren~ Oh nu moet het gekneden worden, staat hier. Je handen worden er zo kleverig van, maar het is wel leuk! Zo, nu is het glad en dek ik het af om het op een lauwwarm plekje een halfuur te laten staan. Tot over een halfuurtje, wafeldeeg! Het is nu een halfuurtje later en we gaan verder met stap 2, yay~ Kneed de zachte boter door het wafeldeeg. Oké, hier heb ik de zachte boter. 135 gram, toch? Even afsnijden. Oeps, er glipt wat weg. Gatsie, wat een smeerboel. Snel de boter erbij in gooien dan, kan het ook niet meer wegglijden. Weer even kneden en daarna de parelsuiker erbij. Kneed kneed~ Ohw leuk! Nu mag ik bolletjes van ongeveer 100 gram maken van het wafeldeeg. En weer kwartiertje wachten, pfoe. Bakken is leuk! Behalve dat wachten te hele tijd, dat is wat minder. De volgende keer probeer ik iets met minder lange wachttijden te doen hoor. Oké, waar was ik? Ah daar, stap 3. Verhit het wafel-ijzer voor. Wafel-ijzer.. Even zoeken.. Nee niet hier.. Zou een poffertjesijzer ook goed zijn? Haha denk het niet hè. Wacht even hoor, dan ren ik even naar de kantine! Hèhè, ben ik weer! Naar m’n gevoel heb ik daar een halfuur gestaan; de kantinedames bléven maar kletsen over de laatste roddels van de school. Maar kijk, ik heb tenminste een wafel-ijzer. In het stopcontact ermee en ondertussen de wafeldeegbollen pakken. In het midden leggen en dan gewoon het ijzer dichtdrukken? Ja, dat is wel wat er staat. Daar gaan m’n mooie bollen. Drie minuten, ongeveer, bakken. Laat ik de kookwekker erbij zetten, anders gaat het zo fout, hahaha! Ondertussen vast de aardbeien klaarmaken; even schoonmaken en dat leuke groene hoedje van ze eraf plukken. Ooow wat ruiken de wafels lekker! Zouden ze al klaar zijn? Even spieken. Ik vind ze bruin genoeg hoor; ik haal ze eruit. Versieren met aardbeien, yay~ Beetje slagroom erbij.. Oh en ik heb ook nog aardbeiensaus gevonden! Zo, klaar! Ik ben er wel tevreden over; het ziet er in ieder geval lekker uit! Maar de vraag is natuurlijk of het lekker smaakt. Wie zal ik het laten proeven? Mhm.. Misschien heeft Wren wel trek in een Luikse wafel met aardbeien en slagroom? Zij is tenslotte onze veldjournaliste! Wren; hier mijn best gelukte wafel! Wat vind je ervan? Ik hoop dat het te eten is, haha. Bedankt voor het lezen allemaal en veel plezier met het bakken! En onthoud: je hoeft geen super kok te zijn om toch wat te kunnen maken en als er wat fout gaat is het niet erg. Tips en suggesties zijn altijd welkom, stuur gerust een berichtje! Ingrediënten voor 6 Luikse wafels met aardbeien en slagroom • 250 g Mix voor Witbrood; • 2 zakjes vanillesuiker; • 1 tl kaneel; • mespuntje zout; • 90 ml melk (lauwwarm); • 1 ei; • 135 g boter (zachte); • 165 g kandijsuiker; • zonnebloemolie of Arachideolie; • 125 ml slagroom; • 500 g aardbeien; • 1 tube aardbeiensaus; • wafelijzer. Het eindresultaat Expert rating: 4/5 sterren.* Goed, ik mag wafels proeven, gebakken door Kaoru. Hopelijk smaken ze niet zo vrolijk als hij kijkt. Hmmm. Even beter proeven hoor, ik moet er wel iets over kunnen zeggen. Okay, Kaoru: als je het wil horen, hier is het commentaar. De wafel is lekker en de structuur is goed, hij is niet soppig. Volgens mij heb je er ook niet teveel suiker ingegooid of wat dan ook. Lekker krokant, juist. Misschien hadden ze nog iets donkerder gekund; je hebt ze er iets te vroeg uitgehaald, maar niet zo vroeg dat ze niet meer te eten zijn. Over het uiterlijk; het zijn echte wafels, ze zijn niet misvormd en ze zijn ook niet half blijven hangen in het wafelijzer, dus daar kan ik niets over zeggen, toch? Minpuntjes.. Tja, wafels zijn redelijk simpel, dus er kan niet zoveel aan misgaan, maar ook niet zoveel over gezegd worden. Ze zijn lekker. Ik mis alleen de extra's. Wat zijn wafels zonder ijs en slagroom? Ze zijn zo een beetje kaal. Het ding op zich, daar is niets mis mee! 4 sterren~ *De rating kan nog herzien worden als ik morgen ziek in bed lig, houd er rekening mee dat deze niet definitief is.
- Interview met Savador: In het hol van de leeuw:
''Dus, meneer Savador Jaellvías Douglas Sathandiai.'' Hierbij gebruik ik mijn opschrijfboekje, wat duidelijk niet in de smaak valt. ''Hoe vaak komt het nou voor dat mensen uw naam verkeerd uitspreken, per ongeluk of expres?'' "Hoe vaak komt het voor dat mensen de moeite doen om me aan te spreken met mijn hele naam, lijkt me de eerste vraag hier. Maar unfortunately is het geen zeldzame kwestie. Sommigen houden een rooster bij de hand, een notificatie over mijn mentorklas of een officiële brief van de school - die zijn allen ondertekend met mijn volledige naam, you see. Weer anderen hebben een opschrijfboekje nodig om het als een analfabeet schaap letter voor letter op te lezen - heel begrijpelijk."
''Even een kennismaking. Wat is uw lievelingskleur, lievelingsdier en wat zijn uw favoriete bezigheden?'' "Ach ja, want het stellen van die vragen is zo'n onvergetelijke vuistregel voor het maken van een succesvolle autobiografie *forceert een alleraardigst glimlachje op zijn gelaat* Well, you never know. Some low-class specimens with the same viewpoint as the author might find it worthy. Mijn lievelingskleur is zwart. Gelukkig is dat geen kleur. Een lievelingsdier heb ik niet - nee, ik zie mijn slangen niet als dieren. Mijn favoriete bezigheid is de plaatselijke kiosk bezoeken voor loten van de prijzenloterij. Mijn hoofd schudden in droefenis bij de overlijdensberichten in de krant. Kruiswoordpuzzels doen met Saethion. You know - the usual. Ik hoop dat lezers rustig heen kunnen gaan nu dat mysterie uit de weg is."
''Ok, er stond laatst een stukje in de krant over een zeer zeldzame diersoort, namelijk de Xenopeltidae unicolor (Red: een slangensoort) die met uitsterven bedreigd wordt op Gren. Wat zou daaraan gedaan moeten worden?'' "Laat die lui van Grenpeace maar een inzamelingsactie houden." ''U bent dus ons schoolhoofd, docent en nu het gerucht gaat rond dat U door een legendarisch magiër gekozen bent als opvolger vraag ik me wel af of U ooit nog vrije tijd hebt om die hobbies uit te oefenen. Leg uit.'' "Welke hobby's? Heb ik ooit de indruk gewekt dat ik hobby's kan uitoefenen? Heb ik ooit geïndiceerd wanneer een leerling me vroeg om een bijles; nee, ik heb het te druk met het polijsten van de pomerans van mijn keu voor mijn wekelijkse potje biljarten vanavond. I'm sorry, ik heb het te druk met het proeven van mijn nieuwe huiswijn terwijl ik net zo lang naar een vlek op de muur staar tot het zichzelf wegveegt en me intussen indenk dat het de vorm van de Shadraanse vlag heeft. Mijn excuses, ik kan nu geen tijd voor je vrijmaken want ik ben mijn bed aan het ontdoen van lingerie en slangenvellen, en daarna moet ik meteen door naar mijn kantoor waar dotjes kaviaar op een gouden plaat op me wachten. No, I did not! Where did you hear that ridiculous comment. Maar om een antwoord op je vraag te geven zodat één van ons tenminste nog een aangenaam allure schijnt te hebben," vervolgt hij met een klein tuitmondje, zijn lange vingers bedenkelijk tegen elkaar aan tikkend, "Ik heb mijn slangen die deels taken van me overnemen als het niet binnen mijn dagindeling past. Ik solliciteerde hier als leraar vuurmagie. Niet lang daarna onderging Miss Madeline een klein.. ongelukje, waardoor ik genoodzaakt was de functie als Hoofdmeester op me te nemen. En uiteraard, tijdens het bewind van Heer Deshas benoemde hij me tot opvolger duistere magie, welke, als je het mij vraagt, erg -" ''Duistere magie? Maar uw lessen zijn vuurmagie, nietwaar?'' "Excuse me? Did I breathe and give you the impression I was done speaking? ... In eerste instantie kwam ik hier op deze school om de functie als leraar vuurmagie te bekleden. Het is het vak waar ik voor heb gestudeerd. Maar - als raszuivere Shadraan - heb ik ook een knack voor duistere magie. If I do say so myself. Ik was er van jongs af aan al mee bezig, las boeken die nog niet bestemd waren voor mijn leeftijd of magieniveau. Je zou kunnen zeggen dat ik zelfs meer aanleg heb in de duistere magie. Voldoende kennis in de vuurmagie om er les in te kunnen geven, surely, maar een overvloedige in duistere magie om er, well, niet niets mee te doen. Dat is wanneer Heer Deshas mijn potentie opmerkte." ''Wat is belangrijker: Familie of werk?'' "You should know that's an equal matter. Zonder werk komt er geen brood op de plank voor de familie - en zonder familie ontbreekt er een doel om geld binnen te halen door middel van werk." ''Vertel eens wat over uw familie?'' "Ik heb een vijfjarige zoon, een evenoude dochter, mijn vrouw is overleden en verder vul ik mijn dagen binnen het contrast van het gezin als happy housewife." ''Als U ter plekke één collega moest ontslaan, wie zou het dan zijn en waarom?'' Na wat gemompel komt er eindelijk een antwoord, poehpoeh. "Ik houd van mijn collega's, silly. Maak zo nu en dan een praatje met ze. Having some dinner. Going to the movies together. Het enige waar ik niet tegen kan is agressie op de werkvloer. My, waarom kunnen we niet de hele dag met bloemenkransen op lopen. Dat vraag ik me soms echt af." ''Een paar ingezonden vragen, hier komt de eerste: Kijkt U alweer uit naar Valentijnsdag? En wat is nou eigenlijk uw type?'' "The suspense is nearly killing me, waiting for that wondrous, thumping, delightful day to come. Mijn type, you ask. Dat vind ik een erg, erg moeilijke vraag. Meestal zijn Saethion en ik zeer op onszelf, maar - I do have my share of stalkers." ''Nog eentje: Hoe gaat het met Uw rug?'' "Smashing." ''Heeft U nog een levenswijsheid die U aan de lezers mee zou willen geven?'' "Free the world from a tad more insolence, and speak only when you are sure that your words are better than your silence." ''Een afsluiter: De perfecte moord is er natuurlijk eentje die niet opgespoord kan worden. Maar, in het hypotetische geval dat U iemand uit de weg zou moeten ruimen, hoe zou U dat dan aanpakken?'' "Ah yes, let's see here," bedacht hij zich, al sikje-plukkend. "Ik kan maar moeilijk begrijpen waar je zo'n macabere vraag vandaan haalt, maar als je echt in alle wanhoop naar een antwoord snakt - Veger en blik lijkt me genoeg in zo'n geval." -Uw verslaggever, Lucy Dubois.
- Cupido's Corner:
Liefdesadvies van onze twee experts! Beste Cupido, Hoe vertel je iemand dat je niet van ze houdt? Ik redde een random chick die in het meer viel, maar nu verwart ze dat alles met een relatie en blijft ze me stalken. Wat moet ik doen? Het is lastig om haar af te wijzen, gezien haar redelijk traumatische verleden. Ik ben bang dat, als ik haar laat vallen, dat het alleen maar erger wordt. Hoe pak ik dit aan?
Wees eerlijk, nu het nog kan. Vertel haar op een rustige manier dat jij niet hetzelfde voelt als zij, en dat jij het niet als een relatie ziet, maar wel vrienden wil blijven. Waarschijnlijk gaat ze je haten, maar als je nog langer wacht wordt de pijn alleen maar erger. & Ehm. Nou. Zeg het tegen haar. En snel een beetje ook. Luister, die chick gaat zich alleen maar meer aan je hechten als je d'r haar gang laat gaan, dus maak er korte metten mee. Het is niet jouw schuld dat ze een 'redelijk traumatisch verleden' heeft en je gaat haar toch wel pijn doen. Denk eraan als een pleister; Als je hem in één ruk eraf trekt doet het even pijn, maar hij is er wel gelijk af. En als dat allemaal niet werkt, zorg dat ze iemand anders leuk gaat vinden zodat ze die gaat stalken. Werkt altijd.
Beste Cupido, Altijd als ik aan een bepaald persoon denk, krijg ik een vreemd gevoel in mijn buik en kan ik niet meer eten. Ook voel ik me dan altijd slap en afgeleid. Ik heb dit gevoel steeds vaker. Ga ik dood? Zo ja, wat doe ik eraan?! - Wanhopig
Hallo Wanhopig, Ik kan je zo vertellen dat je niet dood gaat, maar tot je oren verliefd bent. Geniet er van! Groetjes Cupid & Ja. Je gaat dood. Binnen 24 uur lig je morsdood in je bed, want je lijdt aan Aanstelleritus. Stel je niet aan, man. Je bent verliefd, is het niet duidelijk? Dat gevoel zijn vlinders, of motten, of andere insecten. Weet ik veel. Stap op diegene af en zeg dat je van ze houdt, dan ben je er vanaf. Wat je daarna voelt als je afgewezen wordt, is nog kutter. Maar goed, je bent wel van je 'dood gaan' af.
Beste... Lezer, Ik zit nu al een tijdje op Starshine, maar het lukt me niet om een plekje te vinden of vrienden te maken. Niemand schenkt echt aandacht aan mij en het is moeilijk voor anderen om met mij te komen praten, lijkt het wel. Zelf snap ik niet hoe dit komt; ik zit rustig in mijn hoekje van de slaapzaal, altijd op hetzelfde plekje. Ik kom er alleen uit om naar de lessen te gaan. Het is heel makkelijk mij te vinden en aan te spreken, waarom doet niemand dat? Ik vraag me af waar het initiatief is! - Confused
Eh, misschien mist het initiatief bij jou zelf? Luister, je gaat niet zielig in een hoekje zitten en dan verwachten dat mensen voor je in een rij gaan staan. Je gaat sowieso niet zielig in een hoekje zitten. Of blij in een hoekje zitten. Gewoon niet in een hoekje zitten. Doe is normaal. Ben je een idioot of zo? & Hya, ik denk dat je zelf wat meer erop uit moet gaan. Als iemand zo in een hoekje zit gebeurt er verder ook niet veel, het lijkt waarschijnlijk alsof je geen interesse hebt en mensen stappen niet zo snel op je af. Als je nou zelf een gesprekje met iemand begint, houd je er misschien nog vrienden aan over! Veel succes!
Lieve pijlenschieter, Ik ben verliefd. Nou is er één probleem: Mensen accepteren onze relatie niet. Telkens als ik ook maar mijn armen om haar heen sla krijgen we al vreemde blikken en in het openbaar kussen gaat al helemaal niet. Mensen vragen me of ik gek ben en alleen midden in de nacht kan ik rustig over haar bast aaien. Best wel storend, zeker nu de koude winter eraan komt. Nou is mijn vraag: Hoe krijg ik meer acceptatie voor mijn voorliefde voor bomen knuffelen? Groetjes, Xavier
Hoi Xavier, trek je niets aan van andere mensen! Als jij je voelt aangetrokken tot bomen, moet je dat niet verbergen. Xoxo, Cupido & HAHAHAHAHAHAHAHA. What the actual fuck. Jij hebt een probleem. Ik wist wel dat er een steekje los zat bij jou. Ik zal je 's wat zeggen: Zet jezelf nog maar even lekker voor schut. Knuffel een boom, kus een boom, doe... andere dingen met een boom. Lekker waar de leerlingen bij zijn. Ik zal je uitzwaaien als je geschorst wordt. Ha ha. Snap je, geschorst!
- Toptips van Yoki en Yuno:
Tips voor hartenjagers. Als je een meisje wil krijgen hier op het ssa heb ik wel meerderen tips! 1. Als het een vuur type is: Wees sociaal en lief. 2. Als het een water type is: Wees vooral meelevend en zachtaardig 3. Als het een woud type is: Wees een vriend van de natuur 4. Als het een lucht type is: Droom weg samen met haar en voel jezelf zweven 5. Als het een licht type is: naja laat haar het licht zien 6. Als het een duister type is: wees een stoere boy En wat te doen met je haar? 1. Justin Bieber's kapsel 2. Sexy look 3. Hanekam Succes! -Yoki zahn
Acht toptips voor modieuze meiden • Geen idee wat je aan moet? Koop een basic zwart jurkje, daar kun je alles mee combineren! • Niet duur je lippen verzorgen? In plaats van allemaal cacaoboterstickjes aan te schaffen kun je ook gewoon een grote pot vaseline kopen en elke dag een beetje in een klein bakje doen. Het werkt perfect! • Winter vervelend? Juist niet, stop al je zomerkleren in een doos en ga naar Oaks Field om te shoppen voor je winterkleding. Zo heb je ook een goed overzicht. • Vind je de etages ook zo saai? Koop allemaal leuke dingen en knutsel slingers en hang over bloemen op. • Te weinig privacy op je slaap gebied? Maak van verschillende stoffen een lang gordijn en hang het om je bed heen. Zo creeër je moeiteloos je eigen hoekje. • Is het zo regenachtige dag en zit je je te vervelen? Haal de glazen uit de kast en ga ze beschilderen. • Gebruik geen donkere make-up in de winter, daardoor lijk je alleen maar witter. • Parfum moet je spuiten op de plek waar je je hart voelt. Yuno Gasai
- ERD REIS VERSLAG:
De kunst-literatuur reis, verslag. Dinsdag 2 september – Erd Hier zijn we dan. Het is pikkedonker; maar niet omdat het buiten nacht is. Iedereen klemt zijn eigen olielampje vast, het enige licht in de duisternis. Het is doodstil; onze voetstappen weergalmen tegen de muren van deze grote ruimte. De lucht is ijskoud hier en laat ons rillen. Hoe komen we hier ooit nog uit? Het luik waardoor we binnen zijn gekomen is dichtgeslagen; geen van ons is sterk genoeg om het open te krijgen. Overal waar je maar kijkt word je aangestaard door de holle ogen van schedels. Ze zitten niet alleen in de muren. Het hele gebouw is gemaakt van skeletten! Waar zijn we? En belangrijker nog, hoe komen we hier vandaan?! - Het klinkt als je klassieke horrorfilm, maar wees niet bang. Er is niemand overleden. We zijn allemaal weggekomen uit de grootste en meest beroemde bibliotheek op Erd! Ja, wie had verwacht dat het klassenuitje van Miss Nannete zo spannend zou zijn. We vertrokken vroeg in de ochtend, nauwelijks uitgeslapen. Op naar de droogste stofplaneet van het universum. Erd, jawel! Dat was het begin van Dag 1. En daar loop je dan met je zware koffers en tassen; het is toch een uitje van een week. En iedereen weet wat je dan allemaal nodig hebt. Onze Miss Nannete had er gelukkig aan gedacht; we konden op de lanceringsplatformen van Erd onze bagage in goede handen achterlaten. Altijd beter om anderen te laten sjouwen. Daarna werd ons gevraagd een paar kilometers te sjouwen over droge rotsbodem en los zand, naar de plek van ontmoeting. Waar we niet konden zitten. Ach, je moet er wat voor over hebben. Sommige mensen houden van zweven. En het is bovenal educatief! Nadat iemand bijna was opgegeten door een Erdse zandworm – lees: iemand was verdwaald en kwam wat te laat op de ontmoetingsplek – werd het tijd om een activiteit te kiezen. De mystery excursie van Master Harvey, of… de literatuurexcursie van Miss Nannete? Het antwoord zal jullie al meer dan duidelijk zijn. En de mensen die een andere keuze gemaakt hebben waren gewoon een beetje dom. Hoe dan ook, de volgende dag vertrokken we naar de dieptes van Erd. Een onbegaanbare weg, een kleine kapel en een enorm luik waren de route die we volgden. Hoewel we maar met weinig mensen waren, maakte dat de ervaring niet minder groots. Nadat we ons door een minuscule gang gewurmd hadden waren we er eindelijk. Het duurde lang. Maar goed, we zeggen dat het de moeite waard is! Eerst moesten onze ogen wennen aan de duisternis en waren de lampjes bijna verblindend, maar zodra je dan ziet waar je staat… Natuurlijk moet je even de 500 dode lijken – skeletten – om je heen even negeren, maar dan zijn er boeken en oude, half verteerde documenten en een motto over kennis en macht en dan is het eigenlijk toch best geweldig. Miss Nannete leerde ons alles over dit prachtige gebouw, liet ons de boeken inkijken. We zijn zoveel wijzer en levend uit die bibliotheek gekomen. Behalve dan de arme jongen die een schedel op zijn hoofd kreeg, wat een ongeluk. Maar hoe je er ook naar kijkt: kon deze reis nog beter worden? Ik kijk uit naar de komende dagen! Uw reporter, Wren Máraz
- Dossier X:
Hoofdpijndossiers, dingen die 'ze' liever geheim houden voor het gepeupel. Complottheorieën, urban myths en roddels... Met misschien wel een kern van waarheid? Speciaal voor jullie kies ik elke maand een van deze interessante zaken uit om het eens grondig uit te zoeken. Deze week iets lekker dicht bij huis, namelijk verdachte sterftegevallen op Starshine. Misschien wel mystery murders? Het gebeurt ieder jaar wel weer, zo lijkt het. Een korte rondvraag leert mij dat de namen nog altijd rondspoken in het collectieve geheugen van de leerlingen. Miss Malaika, Kanda, Alan, Rhine, Lie. Herinner jij je ze nog?
Op zich is het niet zo bijzonder. Een leerling heeft het helemaal gehad en besluit dat het tijd is om een einde te maken aan zijn leven. Een tragische keuze, getekend wanhoop, die sowieso aandacht verdient en ten alle tijden bestreden moet zien te worden door een goed, open milieu en adequate hulp voor leerlingen met problemen. Die kwestie is echter iets voor een andere keer.
Ik ben naar deze tragische sterftegevallen gekeken en kan je één ding verklappen: er zijn in de afgelopen jaren nogal mysterieuze dingen gebeurd. Allereerst de moord op Malaika. Móórd ja. Een lichtmagie docente van way way back, die de jonkies op school waarschijnlijk al niet meer kennen. Maar de ouderejaars herinneren zich haar begrafenis vast nog wel. We mochten er niet bij zijn, vreemd en onredelijk. Maar dat was het raarste nog niet. Het was vooral het toedoen van haar dood, die tot in de eeuwigheid verzwegen werd. 'Iets' had haar aangevallen, maar welk gevaarlijk figuur het was, mochten wij niet weten. Waarom? Dat is helaas onduidelijk.
Alan stierf na een zelfmoord, waarom is onbekend. Toch wel zielig en zorgwekkend dat zo'n jonge jongen het leven niet meer zag zitten, al was de oorzaak duidelijk het mes dat hij gebruikte. Zijn vermeende partner Kanda wist het de artsen een stuk lastiger te maken bij de autopsie. Geruchten over een vloek, tja, magische wereld eh? Alles kan tot het tegendeel bewezen is, dus ook een Kanda die stierf aan disfunctionerende lichaamsfuncties door iets vervloekts.
Rhine was eveneens depressief, ze maakte er zelf een einde aan. Maar de briefjes die ze aan schoolgenootjes achterliet onthulden dat er wellicht een affaire met de Hoofdmeester meegespeeld had. Niets seksueels gelukkig, maar het is vooral vreemd dat haar dood geen aandacht kreeg van een of andere inspecteur. Dit was immers al de derde leerling in niet zo gek veel tijd die het lootje legde.
Vier gevallen down, nog eentje te gaan. De minst bekende, geheim gehouden en daarmee het interessantste. Lie Laufeyson, een achttienjarige probleemjongen, nogal chagrijnig en mysterieus. Ohja, en morsdood nu. Omdat duidelijk was dat dit géén zelfmoord was ben ik op zoek gegaan naar de duistere details. Op de ziekenzaal vond ik een betrouwbare, zeer anonieme bron die mij met een stevig Duits accent vertelde over de laatste uren van Lie. Terwijl de doktoren hem probeerden te redden stopte zijn hart met werken. Bevroren bloed, zo noemde de man het. Zijn ademhaling ging echter rustig verder, terwijl ook zijn hersenen nog activiteit vertoonden. Dit hield nog enkele minuten aan, voordat Lie daadwerkelijk dood verklaar werd. Een reusachtige slang heeft hem gebeten, getuige de twee tandafdrukken in Lie's lichaam. Analyse van het gif wees op een Cobra, maar de dodelijkheid van het gif was nog hoger. Van de slang is niets terug gevonden, de sporen verdwenen abrupt. Wel is bekend dat er naast de schooldoktoren ook een zekere docent aanwezig was, wat toch vragen oproept. Heb jij informatie over één van deze zaken? Zoek dan nu contact met de schoolkrant (of met de politie...)
- PIRRRATEQUIZ:
What Kind O' Pirate Arr ye? 1. Schip ahoy! Ergens aan de horizon is een schip in zicht. Wat doe je? A. Wachten; eerst afwachten welke vlag en intenties ze hebben. Show your colours! B. Van veraf bestuderen door een verrekijker en dan overleggen met de crew wat we doen. C. Prepare to attaaacckk, lads!
2. In een herberg op Cassiatuga botst en valt een dronken piraat tegen je aan. Wat doe je? A. Je hebt medelijden met hem en geeft je crew instructies ervoor te zorgen dat hij veilig thuiskomt. B. Gebruik maken van de situatie. Opstaan en hem volgen. Je doet hem na en probeert op die manier informatie van andere piraten (of vijanden) te krijgen. C. Hard lachen; het overkomt iedereen (jou natuurlijk ook), maar NIEMAND botst tegen JOU aan; attaaaaacckk!
3. Diezelfde avond loop je terug naar je schip, maar je komt een man tegen die je benadert met getrokken zwaard. Wat doe je? A. Stoppen en roepen dat het niet nodig is om te vechten zonder reden. Werkt dat niet, dan doe je alsof je een vis bent; hopelijk heeft hij het niet door. En anders is er nog de rennen en gillen optie! B. Stoppen en je zwaard trekken; wachten tot hij dichterbij komt. Hij wil een gevecht? Dan krijgt hij dat! Ha, weet hij veel wie hij tegenover zich heeft staan! C. Je trekt je zwaard en rent op de man af. Hij heeft geen kans tegen jou; de pirate king! Attaaaaacckk!!
4. Tijdens een lange reis wordt een bemanningslid dodelijk ziek. Wat doe je? A. Je geeft hem fruit en houdt een optreden om hem te vermaken. Dan kan hij er ook niet aan denken! B. Je navigeert meteen naar de dichtstbijzijnde haven om er een dokter bij te halen. Je zult alles doen wat je kunt voor je matey, maar je bereidt je erop voor dat hij waarschijnlijk overlijdt. C. Arr, we feed the fishes en gooien hem overboord. Hij zou toch doodgaan, mag hij dat in Davy Jones’ Locker! Attaa- o nee.
5. Je vijanden hebben je omsingelt! Wat doe je? A. Je praat je weg uit door snel te denken en vertoont een prachtige ontsnapping! B. Pff, de kans is erg klein dat ze mij omsingelen; ik heb altijd wel een ‘backdoor’ open voor ontsnappingen. Bijvoorbeeld mijn crew die ze vanachter aanvallen! C. Je vecht je weg uit! WHAAAA ATTAAAACCKK!!
6. Er wordt een fantastisch verhaal vertelt over een schat bewaakt door zeemeerminnen en alle verloren zielen die hun leven verloren tijdens het zoeken naar deze schat. En er wordt gezegd dat er een kaart is met de locatie van deze schat en die is in bezit van een piraat op jouw schip! Maar er is natuurlijk ook een vloek.. Wat doe je? A. Je lacht zachtjes en leunt naar achter om te genieten van de verhalen. Je weet wel beter en gelooft ze niet, maar het blijven leuke verhalen om naar te luisteren. Misschien voeg je zelfs wat toe over hoe jij een gigantisch zeemonster hebt bevochten toen je opzoek was, gewoon om de rest te plagen. B. Je luistert aandachtig en besluit opzoek te gaan naar de schat. Al spreek je eerst een hartig woordje met de piraat die dit geheim heeft gehouden voor je. Maar dan ga je samen op pad en jullie ontdekken dat de schat echt vervloekt is. Dit leidt natuurlijk naar nieuwe avonturen (wat je erg leuk vindt) en je gaat door, want jouw naam zal beroemd worden! C. Je springt meteen op en rent naar je schip. De piraat die dit geheim heeft gehouden voor jou..! Je doorzoekt zijn eigendommen, vindt de kaart, zeilt naar het eiland en vermoordt de zeemeerminnen (attaaaacckk!!) en vindt de schat. Later ontdek je wel dat deze vervloekt is, damned!
Vooral A: Jij bent een watje vredelievende piraat die ook een gentle(wo)man kan zijn. Je houdt van zeilen en de zee, maar niet van het vechtgedeelte. Dit ga je dan het liefst ook uit de weg, want onnodig bloedvergieten vind je gewoon niet oké. En ergens heb je ook wel gelijk, want piraten zijn soms onnadenkende beesten. Jij zorgt voor dat beetje hersens op je schip! Vooral B: Jij bent een uitslover heldhaftige piraat. Je leeft voor het zeilen en avontuur, maar denkt ook aan je bemanning; een perfecte kapitein! Je bent dapper en in staat om veel te doen om je doel te bereiken. Uitdagingen ga jij niet uit de weg, maar je neemt niet alles te serieus en houdt wel van wat grapjes, verhalen en rum! Vooral C: Jij bent een idioot legendarische piraat. Geen avontuur ga jij uit de weg en iedereen kent –of vreest- je naam! Saaie momenten bestaan niet met jou aan boord. Maar aan de andere kant kun je iets te snel handelen en denk je niet goed na. Al levert dat wel geweldige verhalen over jou op!
|
|