Dominic
PROFILEReal Name : Emma Posts : 4478 Points : 15 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Dark-x-LightKlas: Master SavadorPartner: ||If you want me you're gonna have to catch me||
| Onderwerp: Starshine Stories vol. 1 zo sep 21 2014, 21:52 | |
| Lieve lezers, ik heb geprobeerd de krant in een fancy format te doen via een website, wat op zich wel gelukt is, maar ik kan het niet exporteren. Als je de 'krant' versie wilt zien kan je het op de site zelf bekijken. https://www.newspaperclub.com/session/newEmail: gwenraat@gmail.com (mijn spam mail) Wachtwoord: schoolkrant Bij 'Your newspapers' staat de krant. Klik erop, klik dan op edit en vervolgens via zoom kan je alles netjes lezen. Anders kan je er even doorheen scrollen en mijn harde, harde werk waarderen ;w; Ik verzoek je voorzichtig te zijn en niets aan te passen! Verder zal ik in het bericht hieronder de artikelen als normale tekst neerzetten, zodat jullie ze kunnen lezen als je geen toegang hebt tot de site c: Hope you enjoy, Emma. |
|
Dominic
PROFILEReal Name : Emma Posts : 4478 Points : 15 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Dark-x-LightKlas: Master SavadorPartner: ||If you want me you're gonna have to catch me||
| Onderwerp: Re: Starshine Stories vol. 1 zo sep 21 2014, 22:00 | |
| Hierbij allereerst een bedankje aan: -Bregje die met Jacey de Cupido vragen heeft beantwoord. -Justine die met Wren een interview heeft gehouden. -Melle die Eodan liet interviewen. -Kaat die Harvey liet interviewen. Starshine Stories - Harvey's perfect crime:
Interview Harvey x Lucy:
''Eens even zien, Harvey.. Harvey Fortescue. Hoe oud ben je? Oh, is het goed als ik je zeg?''
"Tuurlijk mag je 'je' zeggen, alles dat me niet oud laat voelen is prima. eum... ik ben ondertussen al zo'n tweeëndertig jaar."
''Ach, volgens de schattingen heb je nog zo'n 2/3 van je leven te gaan. En aangezien oud met wijs gelinkt wordt.. Wat is de beste levenswijsheid die je ooit gehoord hebt?''
"Laten hopen dat mijn leven toch nog net iets langer duurt. Wil je nu zeggen dat je me oud vind? Maar goed, een levenswijsheid... De toekomst is wat je er zelf van maakt, de mogelijkheden zijn alleen een beetje beperkt."
''Oh, alleen dat je zo te horen zelf wel bang bent om je oud te voelen. Is dat zo?''
"Well.. ja.. misschien. Er is nog best veel dat ik wil doen voordat ik aan het grootste avontuur begin. Daarbij wil ik toch minstens een ding gedaan hebben zodat mensen me blijven herinneren zoals Da Vinci of Aristoteles.''
''Ach, genoeg over leeftijd gepraat, vertel liever wat je dan écht wilt doen voordat het afgelopen is. Wat is je grote plan om herinnerd te worden? Als docent zul je namelijk geen wereldfaam verkrijgen.''
"Goede vraag, eens zien.... Een gebouw ontwerpen en helpen opbouwen. Een nieuw modern ding dat voor een hele lange tijd stand zou kunnen houden. Natuurlijk komt mijn naam wel ergens bij te staan, anders heeft het niet veel zin. Als docent zit het er inderdaad niet in om wereldfaam te krijgen, maar ik moet ergens mijn geld vandaan halen, toch?"
''Ontwerp maar een nieuw schoolgebouw, dit is verschrikkelijk slecht geisoleerd. Maar lesgeven doe je alleen maar voor het geld dan? Geen morele neiging de 'jeugd van tegenwoordig' te verbeteren?''
"Goed plan, maar ik vrees dat ik daar ook niet erg ver mee ga komen. Ik doe het inderdaad alleen voor het geld. 'De jeugd van tegenwoordig' kan en hoeft wat mij betreft niet verbeterd te worden."
''Haha, zozo, even de lezers van de krant pleasen zeker. Over verbeteringen gesproken: Aan wie van je collega's heb je echt een hekel?''
"Slijmen mag altijd wel eens. Aan welke leraar ik een hekel heb? Ik ben hier nog niet zo erg lang wat wil zeggen dat ik me nog niet echt aan iemand heb kunnen irriteren."
''Aan watvoor type mensen kan je gemakkelijk ergeren dan, Harvey?''
"Aan wat voor type mensen? Mensen die snel opgeven als iets even niet lukt. Ik heb ook een heleboel dingen twintig keer opnieuw moeten doen en ik ben ook door gegaan totdat het wel werkte."
''Doorzetten dus, lezers, anders krijg je een één in de kunst klas! Nu een vraag waarover je goed na moet denken, want dit antwoord bepaalt je carriere. Hoe zou iemand jou om kunnen kopen?''
"Mij omkopen? Niet, of toch niet helemaal. Als iemand probeert met de juiste middelen, probeer ik meestal een compromis met die persoon te sluiten, eentje die zowel voor hem/haar als voor mij uitkomt. Voor meer punten werkt het bijvoorbeeld al helemaal niet. Die moet je verdienen."
''... Maar wat nou als iemand gewoon écht geen artistieke talenten heeft?''
"Dan heeft die persoon pech."
''Een gemiste kans voor gratis flessen wijn of chocolade voor jou, Master. De laatste vraag is: Hoe zou jij een moord plegen?''
"Maar goed dat ik geen wijn drink en chocolade afschuwelijk vind dan. Waarom zou je moeten weten hoe ik iemand zou vermoorden? Bang dat ik 's nachts je kamer binnen kom om een einde aan je leven te maken omdat je slechte punten hebt?"
''Slechte punten? Ik?! Zeg je nou ronduit dat ik verschrikkelijk slecht in tekenen ben?''
"N..nee, dat bedoelde ik helemaal niet zo."
''Beantwoordt dan maar gauw de vraag, geen zorgen, het is hypotetisch, hoop ik~''
"Ik denk dat ik ze gewoon onder de grond zou laten verdwijnen... voor een hele tijd. Ik ben niet zo van het bloed vergieten."
''Hmm, en zo laat je natuurlijk minder sporen na. Wel even een stukje het bos in lopen, anders valt het zo op.''
"Eum... bedankt voor de tip?"
''Geen probleem en hopelijk tot de volgende keer. Fijne dag verder, Harv!''
- Een legendarisch interview:
Hallo meneer de Legendarische Magician! Ik ben Wren Máraz en ik ben aangewezen om een interview te doen met u, voor onze schoolkrant snapt u wel. U had mijn bericht vast wel gekregen! Laten we snel beginnen.
Het is mij een genoegen dear. Het altijd leuk om geinterviewd te worden.
V: Laten we simpel beginnen, meneer. Wat heel veel mensen zich afvragen, hoe bent u een LM geworden? En hoe stond de rest van uw omgeving daar tegenover? Hoe bevalt het eeuwige leven u? A: *Zucht* Laten we zeggen ik LM'r ben geworden door het nemen van een moeilijke beslissing, en de rest van mijn omgeving tegen mijn beslissing was. Ik zelf was dat tot kort voor mijn beslissing ook namelijk. Verder ga ik er niet op in als je het niet erg vind dear. Let Bygones be bygones. Wat het eeuwige leven betreft, het was in het begin wel, laten we zeggen, wennen. Nu heb ik er liefde mee. Maar, ik kan het eigenlijk nog niet echt zeggen wat het eeuwige leven is. Ik ben pas 217, dus voor standaarden voor onsterfelijken nog relatief jong.
V: Oh, okay. Dat is zeker interessant! Kunt u ons ook wat vertellen over uw begeleider? Degene die voor u deze rang vervulde? Hoe gaat de ‘wisseling van de wacht’ hier? En hoe bent u zelf op SSA terecht gekomen? A: Ah..Luce..Luce was een..zeer moeilijk persoon. Zie je, ik kwam er al snel achter dat ze het niet zo op mannen had, dus dat maakte het nog een extra uitdaging. Maar, uiteindelijk was ik er ook achter gekomen dat we qua personaliteit eigenlijk niet veel verschilde. We waren beide erg pacifistisch, en gingen liever een gevcht uit de weg. Uiteindelijk kreeg ik dan ook persoonlijk van haar te horen dat ik "waardig genoeg" was om haar rang over te nemen. Hierbij kreeg ik uiteraard te horen dat er een kamer voor mij gereed stond op SSA, dus was ik hier naartoe gegaan. Wisseling van wacht zou ik het overigens niet willen noemen. Eerder, het begin van een nieuw leven.
V: Duidelijk. Maar wat we eigenlijk allemaal willen weten.. Hoe zijn uw collega’s en heeft u het hier naar uw zin? Nog wat leuke roddels of weetjes? A: Well...dat weet ik eerlijk gezegd niet. Zie je, ik heb enkel maar met een paar nog gesproken, buiten de normale vergaderingen. Het klinkt nogal ironisch, maar degene met wie ik het meest heb gesproken, is Queralena, de vrouwe van duisternis. Haar personaliteit kan ik het beste omschrijven als..sinister en autoritair, iemand die je niet tegen je wilt hebben..en hier houd ik op over haar. Ik houd niet zo van roddelen. Verder..ja zoals ik zei, ik heb nog neit echt met mijn medecollega's een babbeltje kunnen maken.
V: Oh, ja. Nu heb ik ook gehoord dat LM’s niet alleen goed magie kunnen beoefenen, maar dat ze ook een dierlijke vorm hebben, zoals de meeste magiërs. Wat is de uwe en hoe relateert die aan uzelf? A: Mijn dierlijke vorm..god ja die heb ik ook nog...Ik gebruik deze niet zo vaak, dus vergeet ik soms dat ik deze heb *Lacht*. Volgensmij bestond die uit twee vormen. De eerste vorm is een witte duif. Deze representeerd mijn haat voor oorlogen en dat soort zaken. Mijn tweede vorm is een albino Arend. De representeerd dat ik wel een zekere kracht in mij heb.
V: Als we het dan toch over persoonlijkheid hebben: zou u zichzelf willen beschrijven? Gewoon om ons een korte impressie te geven; LM’s zijn toch een beetje een ‘ver van ons bed-show’ en we willen eigenlijk allemaal wel weten hoe jullie nu zijn. A: Well Wren, dan moet ik je helaas te leurstellen, want ik representeer in zekere zin, het grootste gedeelte van het stereotype beeld dat men heeft over Novanen. Ik omschrijf mijzelf graag als warm, vriendeljk en kalm. Ik probeer altijd klaar te staan voor mensen al ze mijn hulp nodig hebben. Zoals ik ook al eerder zei, ben ik pacifistisch, en houd ik niet van enige vorm van geweld. Zo komt het ook dat iedere vorm van religie haat. Simpelweg omdat het heeft gezorgd voor oorlogen.
V: Nu de wat minder formele vragen! Vertel eens wat over uw hobby’s. Uw favoriete muziek, uw lievelingskleur? Het eten waar we u midden in de nacht voor wakker kunnen maken? A: Ik heb vanwege mijn positie natuurlijk weinig tijd voor hobby's. De weinige vrije tijd die ik heb, vul ik in met wandelingen maken, of muziek maken. Ik speel Piano en Cello. Ik ben dan ook een echte muziek liefhebber. Een liefhebber van rustige vormen van muziek. Zoals, Jazz, Reggae en New Age. Ook houd ik wel van oude muziek, Jaren 50/60, ook Klassiek gaat er bij mij goed in. Ik heb niet echt een favoriete kleur. Iedere kleur heeft zijn eigen schoonheid, en doet je weer denken aan andere dingen. Daarom is iedere kleur even bijzonder voor mij. Mijn favoriete eten..pfoe..mijn favoriete eten..Ik denk dat dat toch wel Novaanse bossla salade is.
V: Wat leuk allemaal! Dat was het alweer, ik zei toch dat het niet lang zou worden. Is er nog iets dat u zelf met ons zou willen delen? A: Zet door. Geef niet op. Everything is gonna be alright in the end. You just have to stirr it so that is is alright for you. Dat is wat ik mee wil geven aan de lezers.
Heel erg bedankt voor de medewerking! U kunt het stuk binnenkort teruglezen in onze schoolkrant. Het zal prachtig worden, beloofd!
Het genoegen is wederzijds, en ik kijk er naar uit.
- Moppen en raadsels:
Het is harig en kronkelt sissend over je bovenlip, wat is het? Oplossing: Een Savasnor Noem een seizoen wat maar niet voorbij gaat! Oplossing: Miss Summer
After a long exhausting walk Master Kaede and Master Kana walk into a bar. Kaede orders a glass of H2O, after which Kana says: "Hmm, good idea, I'll have H2O too!" They both quickly gulp down their glasses. Guess they'll have to find a new gym teacher..
- Weerbericht:
De herfst komt eraan en dat betekend kloteweer in de weekenden en zeldzame straaltjes zonlicht wanneer iedereen in de schoolbanken opgesloten zit. Geweldige timing alom, want als je buiten les hebt rukken de windstoten aan je huiswerk. Regenhozen komen op de meest onhandige momenten overvliegen, waardoor ook buitenlessen zeldzamer worden. Het perfecte weer om de motivatie van leerlingen volkomen weg te blazen. Maar hou vol, de herfstvakantie komt eraan! Bijna dan..
RECLAME Sparkle toothpaste, een magische mondervaring! Probeer het eenmalig en je tanden willen niet meer zonder, de tand-blij-garantie! Zorgt voor live feedback van je tanden, zodat je weet waar nog vuiligheid zit. NU MET NIEUWE SMAKEN! - Cupido's adviezen :
Lieve Cupido, Sinds twee weken heb ik eindelijk een relatie! Hij is geweldig, heel lief en romantisch. Helaas kwam ik er gisteren achter dat zijn dierlijke vorm een dwerghamster is. Nou weet ik wel dat hij daar niets aan kan doen, maar toch kan ik hem nu niet meer serieus nemen. Wat moet ik doen?
Groetjes, Mevrouw Kieskeurig.
Hallo mevrouw Kieskeurig Dwerghamsters zijn juist heel schattig! Je hoeft je nergens zorgen over te maken, want dwerghamsters schijnen heel erg van knuffelen te houden. Groetjes Jacey Cupido
Hoi, liefdesengel, Mijn vrienden pesten me omdat ik aardig ben tegen de docenten en iemand zei zelfs dat één van de leraren me leuk vindt. Ik vind het super raar en geloof er niets van, maar toch word ik er wel zenuwachtig van.. Stel dat het waar is? Nu durf ik bijna niet meer naar mijn lessen en ontwijk ik hem zo veel mogelijk. Help me, Cupido! Knuffels, Strawberry girl
Hoi Strawberry girl : ) Aardig zijn voor docenten is niets om je voor te schamen, je krijgt er betere cijfers door en je komt ook onder je straffen uit. Ik doe het zelf ook vaak en het is heel handig! En als die docent nou heel knap is, is het toch helemaal niet erg dat hij je leuk vindt? ; ) Maar als het een viezerik is moet je wel uit zijn buurt blijven, hoor! Desnoods roep je heel de school bij elkaar als hij je aanraakt. Veel succes! Xoxo Cupido
- Quotes/Gevonden voorwerpen:
“ARE YOU NOT ENTERTAINED!?” -Aislin Guldborg
''I.. I am the Whiskey Princess.'' -The princess
''Hi, I'm here to brighten up your day~'' -Allen Springs
''I am the dancing queen'' -Kael Brown
Gezocht:
Ik ben mijn lievelings sokken kwijtgeraakt, nadat ik wakker werd bij een geweldig mooie meid (sorry, je naam weet ik niet meer). Als je mijn sokken hebt gevonden of dat meisje bent, zoek me dan op! Thanks.
Ik zoek een nieuw huisdier, heeft er iemand nog een leuk konijntje of puppie? Het moet schattig en lief zijn! Gegevens bij redactie bekend
Gevonden:
Hey, ik heb een week geleden een schrift 'geleend' omdat ik de aantekeningen nodig had voor mijn toets. Earia Izard, je schrift ligt nu in de bibliotheek onder de A van aantekeningen. Sorry en bedankt.
- Arena X?!:
Arena X?! - een interview met Allen Springs. "Er gaan geruchten over een zeer illegaal vechttoernooi, georganiseerd door een zekere X.. En volens de verhalen heb jij daaraan meegedaan, Allen. Vertel eens, is het waar en wat houdt het allemaal in?" "Eh, nou, waar is het in elk geval, er is een toernooi gaande. Via via kreeg ik te horen dat er een magie toernooi gehouden werd, dus heb ik me meteen ingeschreven. Het leek me wel leuk, grappig om te proberen." "En was dat het ook?" "In het begin wel." De jongen lacht even, maar trekt dan weer een serieus gezicht. "Maar toen ik het idee kreeg dat m'n tegenstander me werkelijk af wilde te maken was de lol er wel een beetje van af.." "Oei, maar dat is hem niet gelukt!" "Nee, dat is zeker, alles zit er nog op en aan," spreekt hij al vingerwiebelend. "Slade was te langzaam." Na nog wat gezellig gepraat is het helaas alweer tijd om af te sluiten. "Je bent dus door naar de volgende ronde van het toernooi, spannend. Je houdt ons op de hoogte, hé! Als laatste vraag: wat wordt je tactiek voor het volgende gevecht?" Een mysterieuze glimlach verschijnt en het zeer geheime antwoord luidt: "Lasers, heel veel lasers." Dat lijkt de redactie een uitstekend strijdplan, succes Allen en andere deelnemers!
- The Argonauts!:
De Redactie zoekt nog leden! Lijkt het je leuk om stukjes te schrijven of teken je graag, meld je dan gauw aan! Ook ingezonden artikelen/brieven kunnen worden geplaatst.
Dus heb je een primeur, zoek Lucy Dubois op of stuur een bericht naar de redactie. |
|