PortalIndexLet me sing you the Song of my People~ [CLOSED] HpD5UwnLet me sing you the Song of my People~ [CLOSED] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Wren
.
.
Wren

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Jussels
Posts : 4109
Points : 5
Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: PuffoonxRazen - AirxFire
Klas: Master Savador - 6th
Partner: ~We Fell in Love, but the Love kept Running Out; We Follow Roads but the Roads All Endღ

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Empty
BerichtOnderwerp: Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED]   Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Icon_minitimevr apr 04 2014, 09:32

[Lanceringsplatform]

Iets in haar brein bleef doorzeuren, maar klagen dat er iets was wat ze moest zien, wat ze moest weten. Maar Wren was er goed in zichzelf blind te maken; spartelde zo hard tegen dat ze alles onderdrukte wat haar brein haar eventueel opdrong. Je werd niet voor niets zo onsubtiel, daar was wel wat werk voor nodig! Arme Lorenzo had nog steeds een beetje gloeiende wangetjes, maar dat weerhield Wren nergens van. Hij was zo’n typische popster. Dat hoefde bij haar echt niet. Ze geloofde er niet in, vond het maar een hoop onzin. Dat hij om al zijn fans gaf – tuurlijk, ongeloofwaardig. Dat hij zo blij was dat ze piano kon spelen – cliché. Die knipoog? Die liet haar gewoon zo walgen dat ze zonder schroom op de topjes van haar tenen ging staan en zijn oog open drukte. Ze hield er weer vrij snel mee op toen hij zich verontschuldigde, heel zieligjes eigenlijk. Damn, hij was zo schattig dat zelfs zij niet goed nee kon zeggen.. Vervelend, vervelend. Gewoon niet op ingaan, dan hoefde hij ook niet aan haar stem te horen dat ze hem eigenlijk wel wilde knuffelen als hij zo keek.
Lorenzo zei ook wat over de piano en positieve emoties. Wren haalde haar schouders op. ’Ga je gang, je mag het proberen,’ zei ze, haar schouders ophalend. Het was geen uitdaging, het was meer.. Stiekem vond ze het wel leuk. Leuk dat Lorenzo wilde zingen. Ze had een liedje van hem op de piano geleerd, omdat ze om eerlijk te zijn heel erg dol was op zijn muziek. Zijn muziek dééd iets met haar. Als ze zich alleen voelde, verdrietig. Hoewel zijn stem soms wat gemaakt klonk, meende ze dat ze er iets bekends in kon horen. En alleen al dat idee troostte haar. Zo had ze er ook veel naar geluisterd in de tijd dat zowel Nina als Luca gewoon weggegaan waren, zonder iets te zeggen, zonder haar ook maar iets te laten weten. Haar enige twee vrienden. Dat was een klap die zelfs Wren maar lastig kon incasseren. En toen die vader van haar; die alles moest verpesten. Ze had piano’s niet eens vervelend gevonden voordat hij kwam! Wren had zo vaak naar Lorenzo’s muziek geluisterd op een gegeven moment, tot ze besloten had dat ze de twee maar los moest laten. Toch wist ze dat, als ze ooit terug zouden komen, dat ze niet boos kon zijn. Niet razend. Hoogstens een paar seconden voor ze hen dolgelukkig zou omhelzen en hen nooit meer zou laten gaan. Zelfs Wren had een beetje liefde nodig, zo nu en dan.
Ze begon voor Lorenzo uit te lopen, op naar het muzieklokaal. Het was best cool om met de popster zelf erbij om te zingen! Kon weer van haar bucketlist af. En hij droeg ook nog eens haar tas. Good, Minion. Wren glimlachte bij die gedachte, tevreden, als een ware minidictator die over haar leger uitkeek. Ooit, ooit zou ze de wereld domineren.. Maar voor nu nam ze genoegen met Starshine en haar tripje naar het muzieklokaal.

----------- > [Muzieklokaal]

Ha, de deur was nog open! Het was immers grote pauze, die was net begonnen, dus er was even geen les. Sommigen lieten de deur dan nog open en Wren had daar geen problemen mee. Hopelijk zouden ze hier ook niet te lang zitten, ze zouden weer weg moeten voor de volgende les begon. Maar hopelijk zou de lerares muzikale kinderen niet ernstig vinden. Wren deed de deur alles behalve voorzichtig open, vergetend dat er ook nog mensen in het lokaal zouden zitten. Ze liep naar binnen, keek om zich heen en constateerde dat de kust veilig was. Toen keek ze om naar Lorenzo, om te kijken of hij niet halverwege de route ergens anders afgeslagen was om van haar af te komen. Had ze al vaker gehad; verbaasde haar niet eens zoveel.
’Dit is m dan,’ zei ze, terwijl ze naar de piano wees. Het kleine meisje liep ernaartoe, was blij te zien dat de piano van zo’n formaat was dat ze nog wel bij de pedalen zou kunnen. Zonder verder nog iets te zeggen verstelde ze het pianokrukje wat naar beneden, ging erop zitten en keek om naar de jongen achter haar. ’Ik hoop dat je je eigen muziek uit je hoofd kent,’ grapte ze. Nee, ze had geen zin om het liedje aan te kondigen. Iets in haar wilde niet toegeven dat ze er veel naar geluisterd had. Dus plaatste ze haar handen op haar eigen verkeerde manier op de toetsen en sloeg het eerste akkoord aan.

[&LUCA] ~ Ik weet het niet D: Het p-woord ligt op het puntje van m'n tong D: Miii, I want points and a sticker for guessing it :c Teehee, hier is de post in ieder geval~ We moeten alleen nog een liedje zoeken denk ik o:
Terug naar boven Ga naar beneden
http://img3.lln.crunchyroll.com/i/spire1/f097317a228ab43692ba1c3
Luca
.
.
Luca

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA PROFILEPosts : 708
Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water en Lucht
Klas: Nvt
Partner: Apparently I don't belong in your precious memory.

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED]   Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Icon_minitimezo apr 06 2014, 19:02

Het is oké zo.
Die twijfel die hij over zijn beslissing moest hij wegdrukken, alles ging toch goed? Ze had niks door en waarschijnlijk zou dat ook voor een lange tijd zo blijven, al dan niet voor eeuwig – Een gedachte die ervoor zorgde dat zijn mondhoeken naar beneden gingen en hij een pijnlijk gevoel in zijn borst kreeg. Als Wren nu precies wist hoe hij zich voelde had ze hem vast met een boek, of iets dergelijks, op zijn hoofd geslagen en gezegd dat hij zich niet zo aan moest stellen. Met iets gevolgd van: “En jij noemt jezelf een vent?” Hij was het niet waard om dat te zijn in haar ogen, hij was zoveel niet waard… Zo ook niet haar herkenning.
Of hij dit alles nu expres deed wist hij niet, maar hij was zichzelf een beetje aan het verdrinken in nare gedachtes – figuurlijk gezien dan. In realiteit liep hij gewoon achter haar aan, niet instaat om iets te zeggen. Hij wist gewoon zeker dat zijn stem het niet aankon en zou breken voordat hij maar één woord had kunnen produceren, zelfs met zijn luchtmagie kon hij het niet verhelpen.
Zelfs dit zorgde ervoor dat hij een scene in zijn hoofd afspeelde die nooit werkelijkheid kon worden. Waarom had hij zo weinig controle over zijn gedachtes? Waarom moest hij zichzelf pijn doen? Wellicht omdat hij zich zo schuldig voelde tegenover het meisje dat hij vond dat hij een straf verdiende. Of gewoon omdat hij een zwak persoon was, dat kon ook. Qua uiterlijk mocht hij dan veel veranderd zijn en qua persoonlijkheid ook wel… Maar hij kon het niet helpen dat hij weer naar zijn oude gewoontes teruggreep in haar bijzijn. Zij het zo dat het ergens een wanhopige poging was om haar te helpen herinneren aan wie hij was, een tevergeefse poging.

Hij haalde diep adem en zuchtte zachtjes wanneer de ander al het lokaal in was gelopen. Stoppen met dat zielige gezeur en concentreer je op het hier en nu. Stiekempjes wegkwijnen ging niet helpen, dus meer kon hij niet doen. In de deur opening bleef hij staan, trok met moeite een grijns op zijn gelaat wanneer ze checkte of hij er nog was. Hij zou nergens naartoe gaan, niet meer althans.
”Dat is ‘m.”
Hij kreeg een ietwat geïrriteerde blik op zijn gelaat. ’Goh,’ merkte hij vrij droog op. Hij was hier degene die overuren maakte als het aankwam op studeren en dan durfde ze nog te doen alsof hij de simpelste dingen niet wist? Zoals hoe een piano eruit zag? Hij was toch een popster in haar ogen, nou dan zou ze moeten weten dat hij wist hoe vrijwel ieder instrument eruit zag. En qua werking kwam hij ook nog vrij ver, maar omdat het nu niet meer belangrijk was – was hij gestopt met dat te leren.
”Ik hoop dat je je eigen muziek uit je hoofd kent?” Hij klemde zijn kaken op elkaar, zette de tas met geforceerde kalmte op de grond. ’Waarom denk je dat de tekst rijmt, slimpie?’ merkte hij uit de hoogte op waarna hij naar haar toeliep en achter haar ging staan. Hij had akkoord wel gehoord, maar negeerde het, had oog voor heel iets anders. Ongegeneerd leunde hij een beetje voorover en pakte haar hand vast. ’Je doet het fout,’ verklaarde hij zijn aanraking, waarna hij haar greep corrigeerde, ’Zo moet het, voelt toch ook vele malen beter? Je handen zijn al niet zo groot, dus is de juiste greep belangrijk voor je.’ Hij zweeg een paar tellen, staarde naar hun handen – waarna hij zich iets realiseerde en zijn hand weer terugtrok en zelfs wegliep.
Hij stond nu met zijn rug naar haar toe, wilde haar niet zien nu. Zachtjes schraapte hij zijn keel. ’Geef me de titel,’ zei hij zachtjes, ’Om te voorkomen dat jij dadelijk fouten maakt en ik het dus niet kan herkennen.’ Het klonk erg afstandelijk en zo was het ook bedoeld. Hij moest zich weer even herinneren aan zijn plek, aan wie hij was in haar ogen – iets wat hij maar bleef vergeten, mede dankzij een deel van hem dat dit alles ontkende. Een deel dat eigenlijk de waarheid sprak, een deel dat zei:
Het is niet oké.

OOC; Ik heb het eerste gedeelte geschrapt omdat er alleen maar onzin uitkwam, meer dan nu.
En ik denk dat iets makkelijks op de piano het beste is ~? Zolang het geen meisje is, is het goed x'D
Terug naar boven Ga naar beneden
Wren
.
.
Wren

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Jussels
Posts : 4109
Points : 5
Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: PuffoonxRazen - AirxFire
Klas: Master Savador - 6th
Partner: ~We Fell in Love, but the Love kept Running Out; We Follow Roads but the Roads All Endღ

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED]   Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Icon_minitimema apr 07 2014, 20:13

Het duurde even voor ze de verandering in zijn houding opmerkte. Eerst had ze gewoon gekeken of hij haar wel gevolgd was, toen was ze achter de piano gaan zitten, tegelijk met een random logische opmerking om weer een beetje een gesprek te starten. Dat is m. Die viel blijkbaar verschrikkelijk verkeerd, wat Wren op zich best beledigde. Like, sorry? 'Goh,' was het enige wat er uit de mond van meneer de popster kwam. Waar kwam dat opeens vandaan? Eerst zo blij zijn dat zíj wist hoe een piano eruit zag, nu was ineens niets goed meer. Ga toch lekker huilen. Wren haalde haar schouders lichtjes op en plaatste haar handen enigszins verkrampt op de toetsen. Er was echt iets mis met de jongen, hij was ineens omgeslagen. Kijk; ze hield wel van onvoorspelbaar, maar dat betekende niet dat sommig gedrag haar niet kon beledigen! Het was en bleef Wren en als iemand een kort lontje had, dan was zij het wel.
'Waarom denk je dat de tekst rijmt, slimpie?' Zo. Waar kwam die vandaan? Wren was even niet in staat om te reageren, zat achter de piano met een opgetrokken wenkbrauw en een mond die een klein stukje openstond, uit verbazing van de plotse afstandelijkheid waarmee hij zich gedroeg. Serieus. Waar kwam dat vandaan? Ze bewoog nog steeds niet toen Lorenzo achter haar kwam staan, haar hand pakte en corrigeerde. Ze liet haar vingers wel bewegen, maar zei niets en verroerde verder geen vin. Hij gaf er wat uitleg bij, die haar nogal voorbij schoot. Aan de ene kant vond ze het helemaal niet erg dat hij haar handen pakte, corrigeerde; het voelde best oké als hij haar aanraakte, hoewel ze echt niet wist waarom. Aan de andere kant: hij gedroeg zich ineens als iemand die ze helemaal niet herkende, een totaal nieuw persoon, met wie ze eigenlijk helemaal geen piano wílde spelen.
Nu haar handen gecorrigeerd waren sloeg ze zonder wat te zeggen de eerste akkoorden aan, speelde de intro en ging over naar het eerste couplet, wat helemaal niet zoveel tijd kostte. Hij zou al kunnen beginnen met zingen, ware het niet dat hij niet meer achter haar stond. Zodra ze doorhad waar hij was en wat hij zei bevroren haar handen en kwam er geen geluid meer uit de piano, alleen de laatste toon galmde nog onafgemaakt en zoekend naar een slot door en door, tot ze ook haar voet van het pedaal haalde.

Lorenzo was weggelopen en met zijn rug naar haar toe gaan staan, maakte een hatelijke opmerking over de titel en fouten. Wren had kunnen briesen van beledigdheid als ze een paard geweest was, nu kwam er echter alleen maar een echte Wren gezichtsuitdrukking op haar hoofd te staan. 'Oh.' Het korte woordje bevatte veel meer informatie dan de ademhaling die het uitstootte. Het klonk.. teleurgesteld, alsof iets ineens heel anders uitgepakt had dan ze had gedacht. Ze haalde haar handen weer van de toetsen af en legde ze in haar schoot, bleef echter voor de piano zitten zodat ze met haar rug naar hem toe zou blijven. Ze klonk niet eens verdrietig, ze klonk gewoon beledigd en alsof het haar ineens niet zoveel meer uitmaakte. Ze klonk precies zoals ze zich voelde. 'Weet je, Lorenzo,' begon ze, extreem koeltjes, maar met een ondertoon die haar snel aangekookte kant verried - en het feit dat deze niet ver meer weg was. 'Je deed me wel aan iemand denken. Ik weet niet waarom en je hoeft je er ook niets van aan te trekken.' Ze wierp even een blik over haar schouder, een nogal lege blik. 'Maar nu.. niet meer. Helemaal niet meer. Het lijkt me beter als ik geen piano speel.' Nu bewoog ze, deed de pianoklep dicht en draaide zich om op de kruk. Haar benen weigerden op de een of andere manier om te staan, alsof haar gedachten haar even helemaal uitgeschakeld hadden. Iets in haar was op stoom aan het komen en het borrelde nu al flink. Ze wist ook niet waarom ze het allemaal zei en allemaal voelde, maar op de een of andere manier voelde het alsof ze echt haar vertrouwen had gestopt in iemand die ze niet kende en die het niet waard was. Ze voelde zich zo woest vanbinnen, deels ook op zichzelf, omdat ze zich zo stom gedroeg. 'Ik weet ook niet waarom je wilde dat ik op dat ding ging plingelen,' voegde ze eraan toe, 'Maar als je dit alleen doet omdat je denkt dat ik één van je kwijlende fans ben, dan kan je het vergeten.'
De woede lekte nu door het koele masker heen, wat ze van haar vader op had leren zetten, maar waar ze nog lang niet bekwaam in was. 'Jammer, maar helaas,' sneerde ze. 'Ik weet niet precies wie je denkt dat je bent en wat je allemaal kan doen, maar ik hoef je niet te zien als je je zo'n houding aan meet. Bis nimmer,' wenste ze hem toe in haar thuistaal. Demonstratief draaide ze zich op de kruk, naar de zijkant, om naar haar tas te reiken; klaar om weg te gaan.

Deze~
Klik Uno
Of~
Denk er de piano bij~
Terug naar boven Ga naar beneden
http://img3.lln.crunchyroll.com/i/spire1/f097317a228ab43692ba1c3
Luca
.
.
Luca

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA PROFILEPosts : 708
Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water en Lucht
Klas: Nvt
Partner: Apparently I don't belong in your precious memory.

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED]   Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Icon_minitimedi apr 08 2014, 23:46

Waarom zei ze niks? Waarom werd ze niet boos? Stiekem verlangde hij ernaar, dat ze hem uitschold, dat ze beledigd was door zijn opmerkingen. Een reactie die hij zo lang niet meer had gehad: normaal gesproken kreeg hij altijd zijn zin en als hij niet deed wat hij moest doen dan… Eigenlijk durfde hij dat niet eens meer na het één keer te hebben geprobeerd. Een beleving die hem nog rillingen bezorgde en waar hij liever niet op in ging in details. Enkel het feit dat er een hele grote man was die vele malen sterker was dan hem, een soort van bodyguard – maar dan had hij de functie gehad om hem wat discipline bij te brengen. Een uiterst effectieve manier, dat was het wel, maar zelf zou hij het nooit iemand aandoen laat staan toewensen.
Echter kreeg hij nu zijn zin niet, zelfs al hield dat gewoon in dat hij die niet kreeg. Ze reageerde nauwelijks, liet alles gewoon over zich heen glijden alsof er niks aan de hand was. Het zorgde voor een vreemd en naar gevoel, wat je het beste kunt beschrijven als angst. Bang dat ook zij, de enige persoon waarvan hij vrijwel altijd een protest kon verwachtten, mee zou doen met iedereen. Dat ze erom zou lachen, zou zeggen dat hij niet zo vreemd moest doen en gewoon moest doen wat men van hem verwachtte: dat zijn actie gewoon een grapje was. Was het dat maar, het was eerder een wanhopige kreet om aandacht; een bepaald soort aandacht. Een soort waar hij naar hunkerde en die hij enkel kon krijgen van het kleine meisje, maar ook zij liet het nu afweten.
In het begin was het zo goed gegaan, maar hij had de gewoonte om alles vroeg of laat te verpestten. Gold dat ook maar voor zijn carrière, dan had hij al dit gezeik nu niet. Dan hoefde hij niet te liegen, dan kon hij gewoon Luca zijn. En zij kon Wren zijn. En samen konden ze… Samen… Ja, samen -
”Je deed me aan iemand denken.”
Zijn hart leek een slag over te slaan, probeerde eenmaal naar adem te happen maar zijn adem stokte halverwege in zijn keel.
”Maar nu… Niet meer. Helemaal niet meer.”
En hallo naar gevoel, welkom terug! O en je hebt ook nog vrienden meegenomen, wat bedachtzaam van je! Nee, het is echt geen probleem, echt niet!
Hij balde zijn handen tot vuisten, kneep zo hard dat ze lichtjes trilde. Beet eerst zachtjes op de binnenkant van zijn wang, maar het duurde niet lang of hij voerde de druk op. Zijn ogen die hij ook dichtkneep, probeerde met man en macht om dingen binnen te houden. Gevoelens, de waarheid, alles. Het mocht niet en kon niet. Als hij nu zou uitbarsten zou ze het niet snappen, het zou het alleen nog maar erger maken – onherstelbaar erg. Maar wat moest hij nu dan doen? Hij had zijn kansen nu toch ook allemaal verpest? Het was al over voor het eigenlijk begonnen was. Er was niks wat hij kon doen, behalve zichzelf inhouden totdat ze weg was. Dat was het minste wat hij haar verschuldigd was, hij zou zich achteraf alleen nog maar slechter voelen als hij niet zou wachtten.
”Ik hoef je niet te zien als je je zo’n houding aan meet.”
De context mocht dan niet goed zijn, de manier waarop het gezegd werd wel. Een manier die hem herinnerde aan zijn doel, die hem eraan herinnerde dat hij niet zomaar mocht opgeven. Want dan zou hij echt een mietje zijn.

’Wacht,’ zijn stem was verrassend stabiel en helder – zelfs hijzelf was er erdoor verrast, ’Ik-… Het spijt me.’ Hij ontspande zich en haalde diep adem. ’Ik wil dat je weet dat ik je nooit zo heb gezien: als een kwijlende fan, wat trouwens een erg vies beeld en verontrustend beeld oproept.’ Hij maakte aanstalten om zich om te draaien, maar bedacht zich – er was nog iets wat hij wilde zeggen maar dat kon hij niet als hij naar haar keek. Hij wist niet hoe hij erbij zou kijken of hoe hij zich er precies bij zou voelen, een schatting was wel mogelijk maar hij vertrouwde zichzelf niet.
Dus bleef hij nog even staan, had wat tijd nodig om de moed bijeen te rapen om het te zeggen. ’Ik ben een mens en als ik jou zo kan zien, wil ik ook dat jij mij zo ziet en dus niet als meneer de arrogante popster. Ik heb foute gewoontes en maak mede daardoor fouten… En jij… Je-… Je herinnert me aan een fout die ik lang geleden heb gemaakt,’ langzaam stierf zijn stem weg, kon niet meer zeggen dan dat. Hij had even een pauze nodig en nam deze ook. Zij het zo dat hij haar de kans gaf om eventueel te reageren of om het te laten verwerken. Wren kennende deed ze niet aan verwerking van woorden wat een van de dingen was die ervoor zorgde dat ze dus niet zo subtiel was, verre van en misschien had ze wel geen een greintje subtiliteit.
Uiteindelijk draaide hij zich om, keek naar haar. ’Maar alsjeblieft,’ glimlachte hij zwakjes, ‘Laat me voor je zingen, of je er nou bij wilt pingelen of niet.’[/b] Het duurde echter niet lang of hij keek alweer weg, werd getroffen door een plotselinge aanval van nervositeit, vond dat de woorden die hij had gesproken gewoon beschamend waren. Wat ze in een zekere zin ook waren. ’H-Het is dat ik een soort van belofte heb gemaakt en ik breek niet graag beloftes… Dat is alles…’ verklaarde hij zichzelf al mompelend, terwijl hij naar werkelijk iedere plek in het lokaal keek behalve waar zij zat en liet uiteindelijk zijn blik rustten op de grond. Waarom moest hij dingen altijd moeilijker waren dan ze eigenlijk waren?

OOC; Hmmn, ik zat zelf aan nummer twee te denken - sowieso - omdat Luca wel een fuck om haar geeft Stare
Zelf zat ik echter aan dit liedje te denken, als je een beetje kijkt naar de tekst? Maar zeg maar wat jij het liefste hebt :'D
Want Maroooooon ~
Sorry trouwens voor het vreemde begin, maar ik was een vaag liedje aan het luisteren in het begin en ik merkte de invloed daarvan te laat x'D
Terug naar boven Ga naar beneden
Wren
.
.
Wren

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Jussels
Posts : 4109
Points : 5
Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: PuffoonxRazen - AirxFire
Klas: Master Savador - 6th
Partner: ~We Fell in Love, but the Love kept Running Out; We Follow Roads but the Roads All Endღ

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED]   Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Icon_minitimedo apr 10 2014, 20:50

Het irriteerde haar. Dat haar vader er toch een verandering in had gekregen. Waarschijnlijk - zelfs al was hij een popster - was ze eerder bij zijn eerste woorden al uit haar slof geschoten, om vervolgens weg te stampen zonder haar tas ook maar mee te nemen. Nu, echter, bleef ze zitten. Zei niets. Wachtte af en begon toen toch behoorlijk pissig te praten. Het zat nog steeds in haar; had echter wat meer nodig om op gang te komen. En ja hoor, tegen de tijd dat de laatste zinnen haar mond uitkwamen keek ze al boos, had ze de pianoklep net iets te hard dichtgeslagen en was haar stem uitermate naar om aan te horen. Wren kon je heel goed een schuldgevoel aanpraten, enkel en alleen met haar stemgeluid; zelfs al was iets haar schuld. Maar nu lag het aan de attitude van die jongen, serieus! Waar haalde hij zelfs maar het lef vandaan zo tegen haar te praten!

Hoewel haar reactie verre van gepast was jegens een popster, boeide dat haar geen seconde. Als hij vond dat zij hier de onredelijke was, dan ging hij maar lekker huilen. Zij kon ook wel verder zonder hem! Waarom maakte ze zich er zo druk over! Ze snapte niet waarom ze hem haar überhaupt aan had laten raken, zo dichtbij had laten komen.. Het was echt dat vleugje bekendheid dat van hem afkwam, en dan niet omdat ze zijn gezicht op een hoesje had staan. Het was iets in die ogen, iets in zijn stem.. Maar ze onderdrukte het. Het kon nooit zijn wat zij dacht, wanneer was het nu zoals zij het zag?
Ze keek naar hem, maar ving zijn lichaamstaal nauwelijks op omdat ze veel te druk bezig was met het vertalen van haar eigen lichaamstaal. Puur beledigd zijn, misschien een beetje in de war, maar vooral op het randje van boos worden. Of stiekem er al overheen. Haar vingers hadden zich net om de banden van haar tas gesloten en ze stond op het punt om op te staan - wanneer haar benen weer wilden - toen er protest kwam. Protést, zowaar. Haar blik had kunnen doden toen de jongen doodleuk 'wacht' zei, verdorie met zijn rug naar haar toe! Op het moment zelf kon ze wel gal spuwen, ze snapte niet hoe hij zo stabiel kon klinken terwijl haar ogen een gat in zijn rug aan het laseren waren. Hij zat haar hier een beetje belachelijk te maken over hoe slecht ze wel niet speelde en dan moest ze nu blijven? Zelfs de lucht die ze scherp naar binnen zoog klonk beledigd.
Wel luisterde ze echter naar zijn woorden, die haar aandacht trokken. Nooit zo gezien, als een kwijlende fan. In de korte stilte die na die zin viel had ze wat willen zeggen, maar hij was haar voor toen hij diep adem haalde en smeekte haar zowat om hem te zien als een mens, niet als een popster, met wat fout aangeleerde gewoontes - en ongetwijfeld een hart van goud. Uhuh. Alleen het laatste.. Ze wilde haar hoofd schudde en weglopen, hem volledig negeren, toen hij dat zei. Het was misschien een cliché zinnetje en alles, maar.. maar.. Het voelde alsof hij het meende. Ze herinnerde hem aan een fout die hij had gemaakt. Een fout die hij recht wilde zetten?

Ze poogde over die woorden na te denken, besloot na een paar milliseconden dat ze helemaal niets met die informatie kon en zuchtte diep, waarna ze Lorenzo aankeek, die zich eindelijk omgedraaid had. Uit haar blik sprak een hele hoop, zonder dat ze het wilde. Aan de ene kant het feit dat ze zich nog steeds beledigd voelde; aan de andere kant dat ze wel in zijn woorden wilde geloven, maar dat ze er vrij weinig mee kon en niet veel van begreep. Ook dat zijn eindeloze gepraat nu een beetje veel werd en dat hij wel eens to the point mocht komen. Als er een ding was waar Wren waarde aan hechtte, dan was het wel directheid. Was ze ook heel goed in, maar dat terzijde.
Zijn zwakke glimlach bracht een overdosis verbazing in haar blik, omdat ze die woorden helemaal niet aan had zien komen. Laat me voor je zingen. Het liet haar enigszins KO achter, waardoor ze nog steeds niet de kans kreeg met een geweldige come-back te reageren op die emotioneel zeer diepe woorden. Plots schoot zijn blik rond, hoorde ze een halfzachte verklaring waar ze helemaal niets mee kon en dus niets mee deed. Wat was er aan de hand met dat joch?

Wren zuchtte diep en draaide zich weer naar de piano toe, waarna ze de klep opnieuw optilde. 'Goed dan, zeur,' zei ze, hoewel er een verwarde glimlach op haar gezicht te zien was. Ze viel wel gelijk terug in haar veel te vertrouwde manier van vrienden betitelen met beledigende begrippen, maar als hij zo emotioneel kon doen, kon hij daar vast wel tegen. 'Dan zal ik met je mee pingelen. Omdat het moet.' Ze wilde niet toegeven dat iets in haar wel degelijk geraakt was, wat het dan ook was. That damn déjà-vu feel. 'Als je zoveel om me geeft heb ik geen andere keus,' voegde ze er pesterig aan toe. Nu keek ze even om, glimlachte brutaal naar hem. 'Nou, mietje, blijf niet zo ver weg staan en kom bij de piano staan. Als je voor me wil zingen moet ik je wel kunnen horen!' Tijdens deze woorden was ze al opgestaan, liet de actie niet aan de jongen over. Hij kwam gewoon op haar over alsof hij wel wat spontaniteit kon gebruiken. Had hij dat net niet gedaan? Jawel, veels te veel! Daarom verwachtte ze er nu niet al teveel meer van. Zonder verder iets te zeggen pakte ze zijn hand opnieuw vast en trok hem mee naar de piano, waar ze hem weer losliet en op de kruk ging zitten. Haar handen plaatste ze in haar oude positie op de piano, waar ze even naar keek. Het was duidelijk te zien dat ze fronste, haar handen optilde en een poging deed ze in Lorenzo's gesuggereerde pose neer te zetten. Hij had wel een punt gehad. Als hij slim was zei hij er alleen niets meer over; Wren haatte het als mensen dachten dat ze naar hen luisterde. Dat bepaalde ze zelf wel en daar hoefde ze niets over te weten verder!
Zonder verder nog een blik op Lorenzo te werpen sloeg ze de intro akkoorden aan, gewoon netjes vier akkoorden. Popliedjes waren niet zo moeilijk; het ging er alleen om dat je zo af en toe wat harder en wat zachter speelde. Gevoel erin leggen. Dat was nog het lastigst. Nu kwam ze bij het begin van het eerste couplet, waar ze zelf met mee probeerde te neuriën. Feel alive. Het was een mooi nummer, ze had het eigenlijk al te vaak geluisterd.. Ze wilde eigenlijk weten hoe zijn stem in het echt was. En stiekem, heel stiekem was het best speciaal als iemand voor je wilde zingen. Misschien was hij zo slecht nog niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://img3.lln.crunchyroll.com/i/spire1/f097317a228ab43692ba1c3
Luca
.
.
Luca

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA PROFILEPosts : 708
Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water en Lucht
Klas: Nvt
Partner: Apparently I don't belong in your precious memory.

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED]   Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Icon_minitimedo mei 01 2014, 00:46

Hij kon zichzelf geen houding geven tegenover haar, het was onmogelijk. Aan de ene kant wilde hij zich gedragen alsof ze elkaar al eeuwen kenden, bij wijze van. Zoals mensen op een reünie, die elkaar blij omhelzen en elkaar vragen hoe het nu met iedereen gaat. Zoiets had hij in eerste instantie ook verwacht, hoewel het dan de Wren versie was die inhield dat ze hem juist zou slaan in plaats van omhelzen en zou uitschelden in plaats van vragen hoe het nu met hem ging. En hoewel dat schelden bij anderen wellicht een beledigde reactie opriep, wist hij van zichzelf dat hij niks anders kon doen dan haar aankijken met een grote grijns – haar daarmee nog bozer makend natuurlijk. Natuurlijk zou hij het niet expres doen, maar… Weet je, hij wist niet eens waarom: maar hij vond het heerlijk hoe ze schold. Het was geweldig, hoe ze zich niet inhield en  gewoon de feiten – in de vorm van woorden – tegen hem gooide. Hem geen kans gaf om het te ontwijken, pure confrontatie. Zij het wel zo dat dit niet altijd zo was, soms deed ze gewoon zo omdat… Wren was en bleef nou eenmaal Wren. Dat moest genoeg zeggen.
Dan was er ook nog de andere houding die hij probeerde aan te nemen, en deze eigenlijk ook moest aannemen omdat de andere onlogisch was in deze situatie met de gang van zaken. De houding waarmee hij probeerde een goede indruk te geven. Omdat hij wilde dat ze hem mo- verdroeg, de andere term was te groots. Vroeger zou hij dit doel zo’n hoge prioriteit hebben gegeven dat hij alles wegdrukte en negeerde, maar momenteel kon hij het niet negeren. Het feit dat hij iets wilde slaan, frustratie die zich opborrelde. Frustratie die onbewust werd gecreëerd door het kleine meisje dat hem niet herkende. Frustratie die normaal niet opgemerkt zou zijn, door hemzelf, maar nu hij er eenmaal mee bezig was – was het moeilijk om dit nog te negeren.
Om te negeren hoe hij zich eigenlijk bij dit alles voelde.

Het was ook fout van hem om de schuld bij haar te leggen, zij was wel de laatste die wat had gedaan. Oké, ze had hem niet herkend: wie zou hem wel herkennen? Zij was de eerste die hem had gezien, stom toeval, dus hij kon helemaal niet oordelen. Wie weet herkende niemand hem wel! Niet dat hij dát erg zou vinden, de enige persoon die hem iets kon boeien was het meisje dat daar op de piano kruk zat. Het meisje dat hij niet durfde aan te kijken toen hij bepaalde woorden sprak. Het meisje waarmee hij iets van een band had gehad, maar die hij kapot had gemaakt door gewoon te verdwijnen. Het meisje waarvan hij verwachtte dat ze alles nog wist, waarvan hij verwachtte dat een bepaald soort vertrouwen er al was. Bepaalde gewoontes, bepaalde uitspraken, bepaalde reacties – alles. Het was allemaal weg, omdat hij niet meer was wie hij was. Zij was nog steeds het zelfde, zo leek het althans, hij was degene die was veranderd en daarom lag de fout dus ook bij hem.
Om dan ook nukkig te doen en beledigende opmerkingen te maken was fout, maar er was even wat tijd voor nodig geweest om tot die realisatie te komen. Vandaar dat hij zich er nu ook eindelijk bij neer kon leggen, hoewel hij geen beloftes met zichzelf durfde te maken wat zijn gedrag betreft. Nee, hij was niet gestoord of iets dergelijks en hij had ook geen directe trauma’s – maar hij verklaarde zichzelf wel instabiel op het moment en hij wist niet of dat nu aan dit moment lag, of gewoon door haar aanwezigheid.

”Goed dan, zeur.”
Het was dat hij wist dat ze hem niet kon zien, vandaar dat hij even liet blijken hoe bij hij wel niet was. Balden zijn handen tot vuisten en hief ze op, een dolblije glimlach op zijn gelaat. Een typische victory pose volgde (je mag hier iedere pose invullen die je wilt, lol), waarna hij weer snel normaal ging staan. Een hand stak hij in zijn zak en de ander haalde hij even door zijn haar. Niks aan de hand, helemaal niks aan de hand.
”Als je zoveel om mij geeft heb ik geen andere keus.”
Weer eens nam een blos bezit over zijn wangen. De paniek in zijn ogen viel bijna niet te missen. Het mocht dan als grap zijn bedoeld, hij nam het erg persoonlijk. Nog steeds was hij bang dat ze wellicht toch stiekem achter de waarheid zou komen, zonder dat het zijn bedoeling was. En als dat gebeurde… Ze was vast geen fan van mensen die tegen haar logen. Daarbij had hij het ook al zo vaak verpest nu, dat hij zich zoiets niet kon veroorloven. Want dan was hij niet alleen irritant, maar ook nog eens een leugenaar! Nee, dat kon hij echt niet gebruiken. Echter kon hij het niet helpen dat hij als een acht jarig kind in protest kwam, althans een aanstalten maakte: ’Doe ik-’
Haar glimlach legde hem zo het zwijgen op, het laatste woord bleef weg en kwam ook niet meer omdat zijn adem stokte in zijn keel. Als ze toch eens wist wat voor effect ze wel niet op hem had. Ja, als ze dat had geweten was ze ook niet naar hem toegelopen en had ze zijn hand niet vastgepakt. Dan zou ze dat vreemd hebben gevonden omdat ze erover zou nadenken. Nu deed ze het gewoon, bracht hem nog meer in een shock. Wist daarom ook niet zo goed wat hij moest doen toen hij weer stilstond en zij gewoon ging zitten. Ietwat verloren keek hij naar haar, blik die afdwaalde naar haar handen waar hij het verschil wel opmerkte.
De akkoorden die ze aansloeg, trokken hem hardhandig weer terug deze wereld in. Knipperde tweemaal met zijn ogen waarna hij zich weer herstelde, dat was waar ook: het was de bedoeling dat hij zou gaan zingen. Hij schraapte eventjes zijn keel, hapte eenmaal naar adem waarna hij inzette – wel fijn dat net op dat moment net zijn eigen woorden even echoden door zijn hoofd:
“Laat me voor je zingen.”

Had hij ooit zoveel moeite gedaan om te zingen? Hij kon zich niet herinneren dat hij er überhaupt moeite voor had moeten doen, het ging gewoon vanzelf. Dit keer was het ook wel zo geweest, had hij dingen hier en daar wel moeten aanpassen aan haar tempo – dat soms nogal schommelde – maar dat had geen probleem moeten zijn. En dat was het waarschijnlijk ook niet. Had hij dan harder gezongen dan normaal? Het had bij sommige uithalen wel gevoeld alsof hij werkelijk alle lucht uit zijn longen perste, iets wat hij nog nooit eerder had hoeven doen. Lag het misschien aan het feit dat hij nog nooit voor maar één persoon had gezongen die dan al zijn fouten kon aanwijzen? Nee, dat was ook niet zo.
Langzaam zette hij een paar stappen achteruit, waarna hij een stoel zocht en ging zitten. Hij was buiten adem, hij kon niet blijven staan. Zelfs zijn handen trilden, iets wat echt door zenuwen moest komen. Zijn rechterhand plaatste hij op zijn borst, wilde niet geloven dat zijn hart zo hard klopte. Maar het feit dat hij het zo zonder enige moeite kon voelen bevestigde het wel.
Hij hief zijn blik op, zocht met zijn ogen naar haar. ’I-Is het hier warm of ligt het aan mij?’ Een nerveus lachje volgde, maar de verwarring die zijn houding uitstraalde was alles overheersend. Hij was bekend met zijn eigen gevoelens, maar alsnog kon hij geen verklaring geven voor dit alles. Wat had hij deze keer anders gedaan dan van al die andere keren dat hij zong?

OOC; pffft, zo. sodeju, dat duurde me toch even. maar beter dan dit wordt het niet vrees ik >.<
Terug naar boven Ga naar beneden
Wren
.
.
Wren

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Jussels
Posts : 4109
Points : 5
Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: PuffoonxRazen - AirxFire
Klas: Master Savador - 6th
Partner: ~We Fell in Love, but the Love kept Running Out; We Follow Roads but the Roads All Endღ

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED]   Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Icon_minitimedi mei 06 2014, 19:40

Dus begon ze maar piano te spelen. Het was een mooi liedje, anders had ze het niet gedaan! Ze kon zich al enkele personen voorstellen die een hartaanval zouden krijgen als ze Wren achter die delicate piano zagen zitten. Die vandaal, met zo'n prachtig instrument? Waar was de graffiti? Was ze niets van plan? Je zou het haast niet geloven.. maar vandaag niet. Vandaag wilde ze echt alleen.. In haar hoofd remde alles en vlogen de gedachten tegen elkaar op, als een kettingbotsing door iemand die abrupt op de pedaal in het midden van de auto trapte. Bam. Wat dacht ze? Waarom wilde ze vandaag alleen, gatver, het klonk zo naar, ze durfde het nauwelijks tegen zichzelf te zeggen. Ze wilde zijn stem horen. Lorenzo's stem. Ook al vond ze zijn naam niet bij hem passen, daar kon ze nog wel doorheen kijken. Namen hoorden niet altijd bij personen en je had er ook weinig keuze in. Ze wist niet waarom ze er zo over dacht, de naam was helemaal niet verkeerd. Het enige was dat iets in haar hoofd fluisterde dat die naam niet de naam was die ze aan hem zou willen toeschrijven. Wat een gedoe, wat een gedoe! Als haar gezicht mee zou doen met haar gedachten, dan zat ze heen en weer te slingeren tussen een - in Wren termen - blije lach en een ontzettend verward en chagrijnig hoofd. Anders heten? Hij was een popster! Misschien heette hij wel niet zo, boeide het haar wat dan? Nou?! Pff.. Nergens voor nodig, gewoon spelen en niet al die grote woorden voor niets laten zijn.

Wat had ze dan willen zeggen? De gedachte die alles geremd had? Ze wilde gewoon dat.. dat ze zijn stem kon horen. Op de een of andere manier voelde het speciaal, alsof het een geluid was dat ze gemist had. Een geluid dat niet te vervangen was. Maar wat een sentimentele rotonzin was dat! Wren trok in gedachten haar neus op, rolde met haar ogen en ging verder met waar ze mee bezig was. Piano spelen en zich afvragen waarom die jongen zoveel interesse in haar bleef vertonen. Ze hoopte niet dat ze een potentiële stalker tegen het lijf gelopen was!
Omdat het allemaal wat te verwarrend en vervelend was, keek Wren simpelweg niet meer naar de jongen om en begon te spelen, na wat van haar typische opmerkingen naar hem toegeworpen te hebben. Het leek misschien koud, maar je moest je niet vergissen. Het was al heel wat dat hij het voor elkaar had gekregen haar te laten blijven. In dat opzicht was Wren net een kat. Onvoorspelbaar, onafhankelijk, lui en soms nukkig. Maar in sommige opzichten ook ontzettend trouw. Nog iets wat ze met katten gemeen had? De verwachting dat anderen haar als koning zouden behandelen. Ja, zou het leven dan niet leuk zijn? Wacht maar; ooit zou zij de wereld domineren en dan zouden ze nog wel zien!

De intro was voorbij en als vanzelf speelde ze verder. Zette de tonen in waarna er een extra element in de muziek zou worden gevoegd. Wat moest ze ervan verwachten? Misschien was zijn stem dik bewerkt, viel hij alleen maar tegen. Ze wist het niet, ze moest het weten, ze was zo nieuwsgierig.. En hij zong. Het verraste haar. Natuurlijk, ze wist wanneer hij in zou vallen, maar ze wist niet hoeveel gevoel er in die stem zou zitten. Het had haar off guard en ze merkte dat ze soms uit de maat viel, haar ritme en tempo lichtjes liet schommelen. Hoewel haar vingers als vanzelf wisten welke akkoorden op elkaar volgden, was haar hoofd er helemaal niet bij. Het was zo.. mooi. Net als al die keren dat ze het liedje had geluisterd om zich beter te voelen, maar dan nu in het echt. Het riep herinneringen op, maar doofde ze gelijk weer uit zodat slechts het gevoel achterbleef. Gevoelens waar ze zich geen raad mee wist. Ze had dit opnieuw en opnieuw geluisterd, in die tijden dat ze helemaal alleen was. Ze kon wel doen alsof het haar niet boeide, maar ergens was eenzaamheid nog steeds één van de dingen die de mens als sociaal dier niet kon hebben. En Wren was daar geen uitzondering op. Toen Nina weg was, toen Luca weg was; in het begin had ze nog hoop dat ze zomaar terug zouden komen. Dan kon ze ze slaan, flink schelden en ze terughalen naar haar wereld. De wereld waar maar zo weinig mensen in wilden leven. Maar ze kwamen niet terug, de twijfel werd groter en groter en ze kwam in die fase van verlies dat je stil op bed ligt en naar het plafond staart, muziek op repeat, herinneringen door je hoofd spelend. Was zij zo'n persoon dan? Nee. Moest je nagaan hoe erg ze ermee zat.

Dat was echter allemaal alweer voorbij. Ze vond het onzin, wilde niet dat ze zich zo liet overwelmen door nutteloze emoties. Als die mensen weg waren, waren ze weg. Niets aan te doen. Arrividecci, verder met je leven. Vergeten wie ze waren. Laten gaan. In die fase zat ze nu; uit het oog moest dan ook maar uit het hart zijn. Alleen nu ervoer ze een kleine terugval naar de fase ervoor.
Het liedje was afgelopen, ze speelde veel te zacht en trillerig de laatste akkoorden. Lorenzo's stem was weggevallen, maar daarmee nog niet de turbulentie in haar brein. Ze staarde naar de piano, waar haar handen nu zonder functie op bleven liggen. Achter haar stommelde Lorenzo achteruit, ging op een stoel zitten; ze had het niet door. Haar eigen hart voelde alsof het veel te traag klopte, evenals de tijd, die ook maar even pauze had genomen. Damn. Haar lip trilde een beetje. Waarom voelde het zo rot om alleen te zijn? Waar waren Nina en Luca? Ze zat nu een beetje ineengedoken, haar schouders wat naar voren. Ze balde haar handen tot vuisten, zachtjes, zo onzichtbaar mogelijk; merkte dat ze trilde. Wren beet op haar lip, haar ogen werden een beetje nat. Waarom nu? Verdomme, waarom nu?! Ze liet haar lange, blauwe haren voor haar gezicht vallen en beet wat harder op haar lip. Stop. STOP.
Diep ademhalen. Dieper. In. Uit. Wren knipperde de tranen weg, ontspande en spande haar handen opnieuw en opnieuw om zichzelf af te leiden. Niemand zou haar zo zien. Dat was haar imago niet, dat was een kant die ze zelden omhoog liet komen en waar ze zichzelf ook helemaal niet comfortabel in voelde. De laatste tijd kwam het wel wat vaker omhoog, maar het hoorde niet bij haar. Sommigen zeiden dat ze deze kant niet had; de zachte kant, die kon huilen, die emoties toonde. Natuurlijk had ze die kant. Emoties had ze plenty, vooral negatieve. Maar zelf haatte ze deze kant. Ze wilde niet zwak en klein en hulpeloos zijn. Niet nu!

Lorenzo's stem drong tot haar door, iets over de temperatuur in het lokaal, maar ze negeerde het terwijl ze haar rug voorzichtig rechtte, haar vingers ontspande en haar wangen checkte op tranen. Ja. Het was veilig genoeg om om te draaien. Haar benen sloeg ze naar de andere kant, zodat ze Lorenzo aan kon kijken. Een seconde lang verdween haar ademhaling, toen ze hem vanuit haar ooghoek zag verschijnen in haar beeld en zou zweren dat ze hem herkende. Echter, toen ze helemaal gedraaid was en zijn blauwe haar zijn gezicht weer domineerde, verdween dat gevoel weer. Het zorgde er wel voor dat haar blik verdacht lang op hem gericht was, vragend, verward. De verwarring die uit zijn houding straalde maakte het alleen nog maar erger. Was dat omdat zij hem zo aanstaarde? Onbewust keek ze weg, draaide haar hoofd om de muur naast zich te inspecteren. 'Ligt aan jou,' mompelde ze. Wat anders moest ze zeggen?

En daar zaten ze dan, met z'n tweeën. Romantisch hoor. Met een popster. Nu was er een awkward stilte en wist geen van beide wat te doen? Wat? Wat was het? Ze moest het weten, wat haar zo ongemakkelijk maakte! Wren keek langzaam weer terug, probeerde Lorenzo te peilen. 'Je zingt okay,' besloot ze bruusk op te merken. Het klonk niet gemeend, maar juist dat, zouden sommigen weten, betekende dat het wat met haar gedaan had. Als dat al niet te zien was op haar gezicht. Wren haalde nogmaals diep adem, rolde met haar schouders. Rustig. Er was helemaal niets. Goed. Had ze hier nog iets te doen? Rondleiding was ze vergeten, de kamers laten zien. Misschien was het nu wel tijd om weg te gaan; ze voelde zich oncomfortabel en kon geen betere optie bedenken. Misschien dat hij nog iets wist, maar.. Wren reikte naar haar tas, stopte halverwege die beweging. Hij had voor haar gezongen. Hij had haar zo laten voelen. Misschien veel verdrietiger, van de herinnering aan het verlies, maar ergens ook opgeluchter. Alsof het niet zo erg meer was. Goed. Wren kneep haar ogen even dicht, keek Lorenzo aan. 'Bedankt.' Het kwam eruit als een mompel, zacht, op een bijna beledigde toon. Op z'n Wrens, zeg maar. Direct na dat woord stond ze op, leunde tegen de vensterbank en bekeek in alle stilte het uitzicht. Pas na enkele minuten besloot ze haar stem weer te verheffen, zonder op te kijken. 'Weet je nog wat ik zei? Vast niet, maar.. Je.. je doet me écht aan iemand denken..'

~Wii, postje! Jouwe is leuk, Noor : D We moeten nog verhaallijn bespreken miss o: Als we weer leven van school xD Maar me like these two <3
Terug naar boven Ga naar beneden
http://img3.lln.crunchyroll.com/i/spire1/f097317a228ab43692ba1c3
Luca
.
.
Luca

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA PROFILEPosts : 708
Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water en Lucht
Klas: Nvt
Partner: Apparently I don't belong in your precious memory.

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED]   Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Icon_minitimevr jun 13 2014, 23:16

Misschien was het wel goed geweest dat hij voor haar had gezongen. Enkel om het feit dat hij zichzelf dan een korte pauze gaf, want als hij heel eerlijk was dacht hij nooit echt na als hij zong. Ja, de tekst moes hij even terughalen – maar echt moeilijke gedachtes zaten er niet echt tussen. Het was simpel en hij kon een beetje overschakelen naar een automatische piloot, maar ondanks dat was het toch iets anders geweest deze keer. Het was niet zomaar gewoon zingen, woorden op een aangename manier over je lippen laten komen. Nee, er had iets bij meegespeeld; wanhoop. De gedachte dat hij haar dingen kon vertellen doormiddel van zingen, op een subtiele manier. Wren kennende zou zij dit echter nooit doorhebben, die zou hem dadelijk waarschijnlijk weer vol bewondering aankijken.
Bah.
Het was een blik die niet bij haar paste. Maar natuurlijk zou hij bijna bezwijken als ze hem een glimlach schonk, maar het moest een oprechte zijn en niet eentje omdat ze wat van hem moest. Hij was geen idioot en wist dus ook wel dondersgoed dat het meisje het soort persoon was dat wellicht lief zou doen om dingen voor elkaar te krijgen bij mensen zoals hem: een popster. Zijn connecties reikten ontiegelijk ver, zijn naam verschafte hem toegang tot dingen waar de meesten leeftijdsgenoten enkel over konden dromen – dat soort dingen wilden mensen van hem en Wren was geen uitzondering. Als het kon had hij haar genegeerd, had hij voorkomen dat hij zich nu slecht voelde, maar hoe kon hij het meisje nou negeren? Het was een onmogelijke taak.

Zijn ogen kruisten de hare, werd vastgehouden door het paars van haar ogen. Het was een kleur waar hij eigenlijk nooit op had gelet, enkel haar haren waren hem bekend. De pony, de lengte, de kleur – maar haar ogen… Dat was een ander verhaal. Het enige wat hij wist was dat hij er nooit lang naar durfde te kijken, voor het grootste deel was hij gewoon bang dat ze het zou afkeuren en hem ervoor zou straffen. Maar wat kon het meisje nou precies? Met haar kleine vuistjes tegen zijn borst slaan als een klein kind? Even stond hij bij de gedachte stil, vond het om de een of andere manier wel een leuke gedachte – waarschijnlijk omdat het typisch iets voor Wren zou zijn; boos zijn om niks, de ander moest hiervoor boeten maar ze was en bleef maar een klein meisje.
Wanneer hij merkte dat hij al die tijd dom naar haar had staan grijnzen keek hij gelijk weg, leek ergens boos – omdat hij dit op zichzelf was. Hij moest eens leren om zijn hoofd erbij te houden en niet onnodig te fantaseren, het zorgde ervoor dat hij eruit zag als een idioot. De titel mietje mocht hij dan al hebben gekregen van haar, maar daar moest het ook bij blijven. Het was niet de bedoeling dat hij zich nog erger ging neerzetten voor haar, het moest juist beter zijn! Lorenzo zou gewoon een betere versie van hemzelf zijn, een versie die… Die…
Een zucht verliet zijn keel bij de gedachte die hij wilde fabriceren, maar halverwege afbrak omdat hij wist dat het absurd was. Alsof zoiets ooit zou kunnen gebeuren…
”Ligt aan jou.”
Een paar tellen keek hij op, was even helemaal vergeten dat hij een vraag had gesteld, maar toen de realisatie weer kwam hief hij een hand op en plaatste deze voor zijn ogen (facepalm ~). Wat had hij wel niet gedacht? Dat ze spontaan haar kleren zou gaan uittrekken en zou zeggen dat hij gelijk had? Hallo nieuwe titel! Hij was echt een idioot. Waarom had hij überhaupt iets moeten zeggen, omdat hij de stilte niet had kunnen verdragen. Echter was het antwoord wat op zijn vraag volgde zoveel erger dat hij had gewenst dat hij had gezwegen. Nog een notitie die hij moest onthouden: je hoeft niet altijd wat te zeggen. Hij zou het vast weer vergeten, net zoals hij zijn gedachtes bij de les moest leren houden. Het waren gewoontes die te diep geworteld waren om ze los te knippen.

Hij gaf geen reactie wanneer ze wat zei. Hij had besloten om nu zijn mond te houden, ondanks dat hij dolgraag weer allerlei onnodige opmerkingen wilde vragen. ”Je zingt okay.” De jongen klemde zijn kaken op elkaar na het horen van die woorden. Wat precies betekende okay? Natuurlijk had hij geen groots compliment verwacht, eigenlijk had hij er helemaal geen verwacht want Wren was niet zo van de complimentjes. Dus dan moest het vast een goede betekenis hebben, een erg goede betekenis – ook al werd het niet zo gebracht. Ach, hij gaf er lekker zijn eigen betekenis aan en zou dat dan maar voor zichzelf houden. Dan kon er niks misgaan.
”Bedankt.”
Langzaam liet hij zijn hand zakken, keek naar d’r. Zijn blik liet wel zien dat hij dit niet verwacht: pure verbazing. De manier waarop het woord was uitgesproken deerde hem niet, het feit dat ze het woord over haar lippen had gekregen was genoeg voor hem. Vandaar dat hij haar nu ook aankeek met ogen zo groot als schoteltjes. Dat hij zoiets nog eens mee mocht maken. Ondanks zijn idioterie leek deze dag toch nog vrij goed te gaan, niet geheel soepel – een paar hobbeltjes op de weg.
Eigenlijk moest hij wat terug zeggen, maar dat kon hij niet. Hij kon enkel naar het meisje kijken, kon het nog steeds niet bevatten dat ze het daadwerkelijk had gezegd. Zo volgde hij haar ook met zijn blauwe kijkers wanneer ze opstond en naar de vensterbank keek. Opnieuw viel er een stilte, maar het maakte hem niet uit gezien hij toch met hele andere dingen bezig was in zijn hoofd. Pas toen ze weer wat zei besefte hij dat hij heel erg aan het staren was naar haar, keek dus ook maar weg. ”Weet je nog wat ik zei? Vast niet, maar… Je… Je doet me écht aan iemand denken…” Nu was ze gewoon zout in een open wond aan het strooien. Eigenlijk wilde hij er niet op ingaan, maar dat zou verdacht zijn – dus trok hij met moeite zijn mondhoeken op en lachte het zachtjes van zich af. ’Natuurlijk… Natuurlijk herken je me,’ grijnsde hij bitter, waarna hij opstond. ’Je hebt me al vaker gezien, overal en nergens.’ Eigenlijk hadden zijn woorden helemaal niks met die van haar te maken, maar Wren zou dat toch pas over drie dagen realiseren. Een paar tellen staarde hij naar de grond, waarna hij opkeek. ’Dank je, maar ik heb je nu geloof ik wel lang genoeg lastig gevallen.’ Als het al niet de andere kant op was. ’Ik vind mijn weg zelf wel.’
Hij wachtte niet, dat kon hij niet.
Het lokaal uitkomen was niet moeilijk, de gang doorlopen ook niet – niets was moeilijk. Enkel terugdenken aan het feit dat ze die woorden had gezegd en erop terug was gekomen. Ze zou het vaker doen, dat wist hij. En het was iets wat hij niet kon verdragen.


OOC; Dat duurde onnodig lang. Maar ik heb Luca maar laten gaan omdat ik weet dat ik anders dadelijk alweer zit in de knoop met hem, is hopelijk niet erg? Anders dan Wren maar aan zijn benen hangen of zo :U
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA PROFILE
Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] UTL8oxA MAGICIAN

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED]   Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Let me sing you the Song of my People~ [CLOSED]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» It's time now to sing out ~ gereserveerd
» What?! Never heard a guy sing?! [Akira]
» Sing the pain away (Zack)
» Sing For Another's Life [Benefit Concert]
» Sing For Another's Life [Benefit Concert] Announcement

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Classrooms :: Het Muzieklokaal-