MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Wood Klas: I have my own, sweetheart. Partner:
Onderwerp: Les #4: De oorsprong van woorden. di maa 11 2014, 23:05
Ahhh, de geur van een nieuw boek. Het gekraak van de rug van het boek als het voor het eerst geopend werd. De ritselende bladzijdes. Het was bijna genoeg om haar in een extase te brengen, maar in elk geval een geweldige manier om haar dag te beginnen. Nannete sloot haar ogen en ademde diep in. Haar rimpelige vingers gleden over de bladeren. Een gewaarwording die haast niet met woorden te beschrijven was. Wat nogal ironisch was, aangezien het boek natuurlijk vol stond met woorden, beschrijvingen en zinnen.
Ze bracht de rest van het uur door met lezen in haar nieuwe verhaal. Nannete kende onwijs veel verhalen al, maar dit was een net nieuw boek. De uitgever kende ze van jaren terug en ze had weer eens het verzoek gekregen een recensie te schrijven. Heerlijk was dat. Even waande ze zich weer terug in haar jeugdige jaren. Onder het lezen krabbelde ze af en toe wat dingen op een stuk papier of stak ze lintjes tussen specifieke bladzijdes die ze nog eens na wilde lezen. HIermee was ze zo druk bezig dat de tijd voorbij vloog. HIerdoor stond miss Nannete niet al klaar bij de deur van het lokaal om haar leerlingen warm te begroeten, maar was ze nog geconcentreerd aan het lezen. Zo gefocust op haar boek leek ze gelijk tien jaar jonger.
De leerlingen druppelden binnen en Nannete keek met een verwonderde lach op. ''Ah, ga maar vast zitten, we beginnen zo.'' Vlug gleden haar ogen weer over het boek. Het was prachtig. Ze was geïntrigeerd door de verhaallijn, de emoties voelden echt aan. Prachtig, een echte aanrader. Zodra ze haar hoofdstuk uit had schoof ze een bladwijzer tussen de bladzijdes en sloot met een tevreden zucht het boek. De les was officieel al ongeveer twee minuten aan de gang, dus erg veel uitloop had ze ook weer niet. Nannete keek de klas in. Ze zag enkele verwachtingsvolle gezichten, maar ook een flink aantal slaapkoppen. Kom op, jongens het was al bijna 11 uur. Tijd om wakker te worden toch? ''Nou, we gaan beginnen. Olivier, goedemorgen.'' Zo trok ze de aandacht van een redelijk brede, bonkige jongen met onopvallend donkerbruin haar. Ze kreeg een begroeting terug. ''Dus, kan je me uitleggen waarom we deze woorden probleemloos kunnen gebruiken om elkaar te begroeten? Hoe is taal ontstaan?'' Ze glimlachte kalm en wachtte af. Als Olivier zijn huiswerk netjes had gedaan zou dit probleemloos moeten lukken. ''Taal.. Is dus ontstaan vanuit geluiden en gebaren die werden gebruikt om zegmaar.. met elkaar te communiceren. Holbewoners moesten vertellen waar de besjes waren, weetjewel?'' Ja, nou en of zij het wist. Ze was de docente! Miss Nannete knikte echter geduldig. Hij was op het goede pad. ''Het is toen verder ontwikkeld omdat onze hersenen groot werden, er was meer plek voor de woorden. Nou, en dan werden er regels opgesteld en woordenboeken en daarom dus. Ja.'' Nannete was opgelucht dat in elk geval één leerling zijn boek open had geslagen. ''Hartstikke goed. Eens zien, een volgende vraag: Kan iemand mij uitleggen wat etymologie inhoudt? Graag met een voorbeeld. Jij daar,'' wees ze iemand aan die een beetje in een hoek van het lokaal was gaan zitten.
[Ik kom er net achter dat les 3 ontbreekt.. Maar dat heeft niemand door, toch? *fluit*
Facts: Het is 11 uur 's ochtends als de les begint. De volgende leerlingen hebben zich voor deze les opgegeven: -Yuno Gasai -Wren Maraz -Ludwig Dat betekent dat er nog plek is voor maximaal 2 random leerlingen! Je hoeft hiervoor geen toestemming te vragen ofzo, enkel hier te posten. Verder zijn er een stuk of 10 NPC's aanwezig, zoals bijvoorbeeld Olivier. Het is toegestaan met hen te interacten en hen te godmodden, maar beperk dit tot het nodige c:
Lesnotes: Het is verplicht je theorieboek door te nemen voor de les begint! De stof is beschreven in hoofdstuk 2 'Zomaar 5 letters achter elkaar is klaar?' Bladzijde 47 tot 60. Verder moet iedere leerling (minstens) één niet-bestaand woord verzinnen, met een mogelijke betekenis die jij daar zelf aan verbindt. Waarschuwing: Als ik het idee heb dat de stof niet voorbereid is zal de les een stuk minder plezierig zijn. Dit is een grap, dit is geen overdreven dreigement. Doe je werk of onderga de gevolgen van je nalatigheid als een man/vrouw. De keus is aan jou.]
Wren .
PROFILE Real Name : Jussels Posts : 4109 Points : 5
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: PuffoonxRazen - AirxFire Klas: Master Savador - 6th Partner: ~We Fell in Love, but the Love kept Running Out; We Follow Roads but the Roads All Endღ
Onderwerp: Re: Les #4: De oorsprong van woorden. do maa 13 2014, 15:12
11 uur. Fatsoenlijke tijd voor een les: Wren was om eerlijk te zijn best wakker, had zowaar haar boeken bij en haar huiswerk voorbereid. Voor één les wat doen, daar had ze nog wel tijd voor over. Op haar prioriteitenlijstje stond namelijk nog steeds dat ze niet van school afgegooid wilde worden en als ze dat voor elkaar wilde krijgen, moest ze een paar positieve meningen hebben. Het was in de eerste les wel goed gegaan bij Miss Nanette, dus wie weet. Misschien kon ze nog wat meer puntjes oogsten. Het waren ook maar 13 bladzijden geweest. Beetje aantekeningen maken en leren en je was er. Verder helemaal niet zo lastig. Die moeite had ze wel over voor een goede indruk! Dus kwam Wren naar de les met boeken, spullen en de stof in haar hoofd. Wow. Zodra ze het lokaal in kwam, groette ze Miss Nanette beleefd met een 'goedemorgen' en een lach, waarna ze verder liep. Ze ging samen met de andere leerlingen zitten, legde netjes haar spullen klaar en begon in haar hoofd nog een beetje te herhalen wat ze een beetje had moeten leren. Niet-bestaande woorden verzinnen was echter lastiger geweest. Ze had wel 'Wuggy' geproduceerd: namelijk een klein, schattig, maar redelijk vormeloos vogeltje. Het was eigenlijk een soort benaming voor een vogel als je toch niet wist hoe het heette, maar het wel moest classificeren als klein en schattig. Tja. Een onhandige jongen die Olivier heette, gaf redelijk oké antwoord op de vraag. Toen kwam de volgende vraag, aan iemand die in de hoek zat. Wren keek naar haar eigen aantekeningen en besloot dat die antwoorden wel goed genoeg waren. Niets aan veranderen. Haar blik gleed even naar buiten, waar allemaal Wuggy's aan het tsjilpen waren. Ze leidden haar af! Maar kom op, concentratie erbij! Haar blik ging weer terug naar het lokaal, naar de lerares. Gelukkig, ze had niets gemist! Beetje bijhouden, eigenlijk was literatuur nog best interessant.. Had ze helemaal niet verwacht. Ze had gedacht dat het een hoop saai gedoe zou zijn, met oude boeken en wat dan ook. Er was nu echter een Missie waar je aan mee kon doen, lekker boeken vangen. Miss Nannete maakte literatuur zowaar leuk! Wren kon echt bijna rillen van angst. Nooit dat zij gedacht had zoiets te zeggen. Toch wilde ze dat ze kon zeggen of haar moeite ook echt vruchten afwierp. Misschien zou Nanette wel positief zijn over haar, maar misschien ook niet. Als alleen Savador haar vader te spreken kreeg, was ze sowieso de sjaak. Dan was er niets meer aan te redden. In dat opzicht, gelukkig, was haar vader wel aardig. Hij wilde meerdere mensen spreken om een goed sample te hebben. Maar waar kwam je met één positieve leraar? Alhoewel, Nanette liet misschien wel een heel goede indruk achter. Bah, ze maakte zich hier echt teveel zorgen om! Wren merkte dat ze weer wat afdwaalde, maar focuste op tijd op de les, zodat ze niets miste en het er niet al teveel uitzag alsof ze afdwaalde. Het was wennen, na 5 jaar niets doen op school eindelijk eens een beetje productief zijn.
Onderwerp: Re: Les #4: De oorsprong van woorden. za maa 29 2014, 21:59
Just give me a reason
to get my heart beating
Lateeee sorry
Ritmisch klikt Ludwig op het uiteinde van de pen in zijn linkerhand, die ontspannen langs zijn tafeltje hangt. Ludwig wisselt van positie en stopt het drukknopje in zijn mond, zijn hoofd nu tegen zijn palm steunend. Twee minuten later verandert Ludwig weer van houding waarbij zijn voorhoofd nu plat tegen het tafeltje drukt en hij met behulp van het drukknopje van zijn pen in zijn wang drukt. Klik in en klik uit, klik in en klik uit. Ludwig slaakt een zucht en neemt houding nummer één weer aan. Een half uur lang staart hij al naar het papier voor hem, zonder enige vooruitgang in wat voor manier dan ook. Met hulpeloze ogen kijkt Ludwig naar de surveillant die in de voorkant van het lokaal rond banjert. Het is niet alsof hij kan vragen of hij even alle antwoorden voor wil zeggen zodat hij een goed punt kan halen zonder ervoor geleerd te hebben.. Ludwig ontdoet zich van de gedachte voordat hij zichzelf wijs maakt dat het géén slecht idee is en focust zijn typische groene ogen op het vrijwel lege blad voor hem. Links en rechts staan wat handgeschreven antwoorden op het vel maar buiten wat doorgekraste – foute – antwoorden is het blad verlaten van woorden. Ludwig was er niet vanuit gegaan dat hij nu juist vandaag een overhoring zou krijgen over de honderd miljoen verschillende planten die opbloeien in de Lente. Vlak nadat de leraar het woord ‘overhoring’ had laten vallen was er één gezamenlijke zucht te horen in het lokaal. Slechts enkele -super- leerlingen, want dat is wat het zijn, rechten hun rug en grijpen ijverig hun pennen vast. Ludwig heeft nooit bij die kleine ratio mensen gehoord. Studeren vindt Ludwig niet moeilijk maar het zichzelf er toe zetten wel en zodoende zal dit gewoon een van de onvoldoendes worden van dit jaar. Ludwig slaat het bijna blanco papier voor zijn ogen nog eenmaal gade voor hij op staat – tot de onrust van de anderen – en zijn overhoring inlevert. De leraar kijkt hem kort met verontruste ogen aan en Ludwig beantwoord zijn blik met een simpele schouderophaal in wat de leraar begrijpt wat hij bedoelt. De leraar raakt kort Ludwig’s schouder aan en knikt vervolgens richting deur als teken dat hij mag gaan. Ludwig neemt afscheid van de leraar met een korte buiging en draait dan 360 graden richting de deur. Dat was dat, gedaan is gedaan en gebeurd is gebeurd. En wat gebeurd is, is verleden tijd dus niet iets om nog langer over na te denken. Hoofdstuk gesloten.
Een klein half uur later bevind Ludwig zich in de grote zaal en is hij druk bezig met het laatste gedeelte van zijn sandwich in één keer in zijn mond te stoppen. Links en rechts ontvangt hij blikken van afschuw maar er is niets wat hem stopt om het ding uiteindelijk – jawel – in een stuk naar binnen te duwen. Tevreden kauwend kijkt hij de mensen om zich heen met pure onschuld aan; bolle wangen en grote ogen. De meeste mensen snuiven kort en richten zich vervolgens weer op wat ze zojuist ook al aan het doen waren. Somber staart Ludwig naar de enkele kruimels die nog over zijn van zijn ‘uitgebreide’ middag eten. Half elf. Met tegenzin tilt Ludwig zijn derriere van het bankje af en veegt hij met de zijkant van zijn hand de kruimels van de tafel. Zo goed als nieuw *kuch kuch*. Niets is nieuw in dit kasteel, dat moge duidelijk zijn.
Ludwig stopt zijn handen veilig in zijn broekzakken en baant zich een weg door de massa leerlingen die nu van les wisselde. Als een slang glibbert Ludwig tussen de mensenmassa door, onderweg slechts twee ellebogen in zijn maag of gezicht ontvangend. Zonder grote schade bereikt hij de grote houten deuren van de grote zaal en glipt hij er doorheen. Op de gangen is het – in tegenstelling tot – in de grote zaal rustig waardoor Ludwig in zeer korte tijd de binnenplaats bereikt. Ludwig trekt zijn neus omhoog bij het inademen van de geur van verse verf. Hij hoeft zijn hoofd maar een kwartslag te draaien om de oorzaak in al zijn glorie te kunnen zien. Een enorme sterrenhemel bekleed de volledige muur in het westen van de binnenplaats. Ludwig’s mond valt lichtjes open, gefascineerd door de details en de accuraatheid van de sterrenbeelden. Deze graffiti is duidelijk gespoten door iemand die verstand heeft van dingen; zelfs een leek als Ludwig kan zien dat het er realistisch uit ziet. Ondanks dat nauwelijks meer als een paar minuten geleden kan zijn dat het gespoten is, is er niemand in de buurt. Ludwig haalt zijn schouders op en loopt vervolgens de binnenplaats uit. Als hij te lang zou blijven rondhangen zouden de leraren nog kunnen denken dat hij het gedaan heeft. Het scheelt dat hij zuigt in alles wat met sterren te maken heeft en dat Ludwig niet verder komt als een poppetje met streepjes als armen. Nee, ze zouden hem al snel van de verdachtenlijst moeten strepen maar toch.. al die onzin zou tijd en moeite kosten en dat is irritant. Zodoende glipt Ludwig de binnenplaats uit en glipt hij aan de andere kant het kasteel weer binnen. Ludwig heeft nog geen drie passen weer naar binnen gezet voor hij de binnenplaats al mist. De frisse lucht in plaats van deze muffige lokalen.
Intussen is Ludwig al bijna weer te laat en heeft het ommetje en zijn bewondering voor kunst hem meer als twintig minuten gekost. Het literatuurlokaal komt – mede dankzij de rustige gangen – snel in zicht en precies om elf uur staat Ludwig voor de drempel stil. Ludwig haalt zijn handen uit zijn zakken, trekt zijn blouse recht en zucht. Kort schraapt hij zijn keel waarna hij over de drempel stapt en kort over de al aanwezige leerlingenmassa heen kijkt. ’’Ludwig Will Kresnik, present.’’ meldt Ludwig simplistisch. Mevrouw Nanette staart overigens gefascineerd naar het boek in haar handen dus of ze het gehoord heeft is de vraag. Na zijn korte begroeting loopt Ludwig behendig richting een van de overgebleven tafeltjes achterin. Zuchtend neemt hij plaats en land hij het zware psychologie boek met een klap op het houten tafeltje. Hij had niet geleerd noch had hij het opgegeven huiswerk gemaakt. Dit zal vast een héérlijk lesje worden bedenkt hij zich grimmig. De secondes passeren maar mevrouw Nannete weigert de les te starten, te gefocust op haar boek blijkbaar. Verveelt en met het gevoel dat hij net zo goed te laat had kunnen komen legt hij zijn hoofd op het tafeltje, zijn arm langs zijn hoofd rustend. Ludwig sluit zijn ogen en laat de les beginnen zonder zijn hoofd te heffen. De eerste beurt wordt – zo te horen – gegeven aan Olivier, die uiteindelijk uit zijn woorden weet te komen en blijkbaar een goed antwoord weet te geven. Vervolgens stelt ze een volgende vraag aan iemand waarop het stil blijft. Langzaam opent Ludwig zijn ogen waarop alle ogen op zijn gelaat gericht zijn. Shit. ’’W-wat was de vraag?’’ vraagt Ludwig ongegeneerd aan de lerares, de slaap vluchtig uit zijn ogen wrijvend. Een jongen naast hem geeft hem een stoot met zijn elleboog en herhaalt de vraag. ’’Etymo- watte..’’ herhaalt Ludwig de woorden van zijn buurman fluisterend. Ludwig’s ogen schieten van rechts naar links en weer naar mevrouw Nannete. Geen uitwegen meer. ’’Ik.. zou het niet weten.’’ biecht Ludwig op. Ludwig houdt verder zijn lippen op elkaar, bereid de klap op te vangen. Wat zou ze voor hem in petto hebben.. hmm. Misschien had hij gisterenavond toch maar dat dikke boek moeten open klappen..
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Wood Klas: I have my own, sweetheart. Partner:
Onderwerp: Re: Les #4: De oorsprong van woorden. zo maa 30 2014, 23:44
De meeste gezichten keken geïnteresseerd haar kant op. Mooi zo. Nannete vermoedde dat het deels was omdat de jongelingen bang waren haar als oud oma'tje verdriet te doen, maar dat accepteerde ze. Het belangrijkste was dat ze opletten, dan kwam het respect vanzelf wel, dan hadden ze vanzelf wel door dat het loonde om wat werk in de literatuur te steken. Je kreeg het er dubbel en dwars voor terug.
Ja, Nannete's favoriete leerlingen waren niet per se de boekenwurmen of de kinderen die elke vraag wisten te beantwoorden. Het waren de werkers, de personen die ondanks alles hun best deden, ook als het vak hen niet zo lag. Zo ook Olivier, de jongen die net haar vraag op een rommelige, maar enthousiaste manier heeft beantwoord. Ze plaatst een kruisje naast zijn naam, aangevend dat hij zijn werk netjes gedaan heeft. De volgende is aan de beurt voor een ondervraging. Helaas gaat dit niet zo soepel als hiervoor. Na een korte stilte schraapt Nannete zachtjes haar keel, hopend dat Ludwig uit zijn gedachten zou ontwaken.
’’W-wat was de vraag?’’ Ergernis staat van haar gezicht af te lezen, maar voordat ze hem kann berispen schiet een buurman al te hulp. ’’Ik.. zou het niet weten.’’ Nannete zucht kort en glimlacht dan geduldig. ''Ethymologie betekent letterlijk: oorspronkelijke vorm van een woord. Het is afgeleid van de woorden étymos, wat werkelijk of waar betekent en logos, wat slaat op het bestuderen van. Ik zal een voorbeeld geven: Het Latijnse woord candidus betekent wit, een kleur die vaak gelijkgesteld wordt aan puurheid. Het Shadraanse begrip candid beschrijft deze reinheid. Dat is dus de herkomst van het woord candid.'' Ze keek de jongen kalm aan, hopend dat hij nu wel oplet. ''Ludwig, ik stel voor dat je dit uur oplet en aantekeningen maakt. Ik verwacht volgende week maandag namelijk een goed doordacht opstel van minstens 400 woorden over dit onderwerp. Vraag straks maar aan je buurman welke hoofdstukken je uit het boek als referenties kan gebruiken.''
Daarmee was de zaak voor haar afgedaan, tenzij hij nu nog tegen zou spreken. ''Ok, Wren. Met deze informatie in je achterhoofd kan jij me vast wel uitleggen waar het woord afrodisiacum vandaan komt.'' Vriendelijk knikte ze het blauwharige meisje toe, vol vertrouwen. ''Oh, daarna mag je ook naar voren komen en je zelfverzonnen woord op het bord schrijven, krijt ligt in het bakje rechts.''
Yoshiki .
PROFILE Real Name : Freedje Posts : 101
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Licht Klas: 5de klas Partner: Geen
Onderwerp: Re: Les #4: De oorsprong van woorden. wo apr 02 2014, 15:40
Yoshiki voelde zich onzeker terwijl er allemaal leerlingen langs hem voorbijkwamen. Was hij hier wel op zijn plaats? Hij wist het niet. Hij wist alleen dat hij de voorgaande literatuurlessen helemaal niet had gevolgd en dat dit dus niet echt een goed idee was. Zou hij de vorige lessen niet hebben moeten bijgewoond om deze les te kunnen volgen? Hij had nog niet op deze school gezeten toen de voorgaande lessen bezig waren geweest, maar hij wilde literatuur best een kans geven. En daarom stond hij dus midden in de gang te dralen, zich afvragend of hij wel naar de klas moest gaan of niet. Ja. Hij ging het wel doen. Hij zou misschien niet alles begrijpen, maar dat was toch geen reden om geen poging te wagen, toch? En met deze vaststelling liep de jongen naar het openstaande lokaal toe. Toen hij het lokaal betrad zag hij een best al op leeftijd zijnde vrouw aan een bureau zitten met een boek. Eén blik op het lege klaslokaal vertelde hem dat hij veel te vroeg was. Hij ging zitten ergens achterin het klaslokaal om zo weinig mogelijk vragen te krijgen en pakte zijn literatuurboek tevoorschijn die hij op tijd had kunnen aanschaffen. Hij had geen idee op welke pagina iedereen nu zat. Hij dus iemand moeten vinden die hem zou kunnen helpen. Nou, dat zag hij dan wel weer. Terwijl hij door zijn literatuurboek bladerde, kwamen er allemaal leerlingen binnen. Hij keek zo nu en dan eens op om te zien wie er zoal binnenkwam. Zijn hart stokte in zijn keel toen hij de pestkop van vorige week zag binnenkomen, maar deze leek hem geen blik waardig te gunnen en ging ergens helemaal vooraan zitten. Yoshiki haalde zijn schouders op. Zijn vuist zou waarschijnlijk meer wonderen hebben verricht dan hij zelf voor mogelijk had gehouden. De jongen concentreerde zich dus weer op zijn boek en het was niet de eerste keer dat hij zijn wenkbrauwen verbaasd de lucht in rees. Waar ging literatuur nu eigenlijk helemaal over? Het klonk zo.. bah. Het klonk saai. En er leken niet eens fysieke handelingen aan te pas te komen. Het was meer een theorieles. En hij verveelde zich altijd dood tijdens theorielessen, ook op zijn vorige school. Hij was meer voor de fysieke lessen zoals gym of magielessen waarbij ze mochten oefenen. Hij had geen enkele magie behalve zijn eigen magie echt goed onder controle, helaas.
De les begon en Yoshiki zorgde dat hij wat beter op zijn stoel zat. Zijn grijze ogen gleden naar de vrouw die voor hun stond. Hij haalde opgelucht adem toen een of andere Olivier de eerste vraag mocht beantwoorden. Hij hoopte dat de vrouw hem niet zou opmerken. Hij merkte dat het onderwerp van de les taal was. En de oorsprong daarvan. Jeetje. Hoe zou iemand dat ooit kunnen weten? Verwonderd luisterde Yoshiki naar hoe Olivier met de grootste moeite leek het de vraag kon beantwoorden. Wauw. Dat antwoord zou hijzelf niet gegeven hebben. Ach, als ze hem een vraag stelde en hij kon het niet beantwoorden zou hij nog altijd kunnen zeggen dat hij de voorgaande lessen niet opzettelijk had gemist, maar dat het dus echt kwam omdat hij er toen nog niet was. De volgende vraag werd alweer gesteld. Etymologie. Wat? Dat leek precies dezelfde vraag te zijn die de jongen voor hem in zijn hoofd had. Yoshiki was blij dat de jongen toegaf dat hij het ook niet wist en dat hijzelf dus niet de enige was. Yoshiki kromp ineen toen er opnieuw iemand werd aangewezen om een volgende vraag te beantwoorden. En ze werd ook verzocht om een opdracht uit te voeren. Yoshiki was blij dat hij die Wren niet was. En terwijl hij wachtte tot dat Wren het zou uitleggen opende hij gauw zijn boek om de antwoorden te zoeken, maar hij kon ze niet vinden. Hij wist dan ook niet waar ze waren en kon dus alleen maar hopen dat de leerkracht hem niets zou vragen. Hij zou het na de les wel aan iemand vragen, als hij tot die tijd al het geluk had gehad dat hij niet aangewezen werd om een zelfverzonnen woord op te schrijven of zo'n vreselijk moeilijke, haast onlogisch lijkende vraag te moeten beantwoorden.
OOC: Hier ben ik dan :3
Wren .
PROFILE Real Name : Jussels Posts : 4109 Points : 5
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: PuffoonxRazen - AirxFire Klas: Master Savador - 6th Partner: ~We Fell in Love, but the Love kept Running Out; We Follow Roads but the Roads All Endღ
Onderwerp: Re: Les #4: De oorsprong van woorden. wo apr 02 2014, 16:45
Oeps: Ludwig leek niet goed voorbereid. Damn. Wren hoopte dat ze het beter zou doen, want ze moest echt een goede indruk achterlaten op Nannette. Het vrouwtje leek haar nog wel iemand die wat tegen Savador durfde te zeggen als ze vond dat Wren toch een goede leerling was. Misschien geloofde haar vader een lief, oud vrouwtje ook meer dan een walgelijke vent. Maar ergens had ze het idee dat haar vader het heel goed met die slijmbal kon vinden. Het waren allebei Shadranen, Savador was dol op de meeste kinderen van haar echte vader.. Ze zag er geen uitweg uit, maar misschien zou dat dan maar moeten. Jammer. Dit ging echt totaal de mist in, was ze bang voor. Wow. Ludwig kreeg straf, moest een opstel schrijven en nog meer antwoorden geven! Gelukkig legde Nannete uit wat het woord precies betekende. En toen moest zij - oh nee! - wat vertellen over het woord afrodisiacum. Wren was even stil, dacht na. Ze was niet gewend dat ze geleerd had, maar ze wist het! Gaf haar even de tijd en.. 'Eh, afrodisciacum,' begon ze, om toch aan te geven dat ze begon met antwoorden. 'Dat is een middel dat.. de geslachtsdrift stimuleert?' Wren aarzelde, maar ze wist toch zeker dat dat was wat ze gelezen had. 'En en het kwam van Aphrodite, dat is het afro in het woord, want dat was de Godin van de Liefde in de oude mythologie en dat heeft dus duidelijk met elkaar te maken.' Een niet al te goed antwoord, maar volgens haar klopte het. 'Ik dacht dat 'disiacum' grofweg 'middel' betekende, of in ieder geval in die richting,' besloot ze. Keek Nannete aan in de hoop enige bevestiging te krijgen. Echt! Ze had haar stof geleerd! Hopelijk was ze overtuigend. Nu liep Wren naar voren, voor opdracht twee. Ze had het meest belachelijke woord. Maar ja. Was dat niet de bedoeling? Ze pakte krijt en schreef het woord 'Wuggy' op het bord, samen met een tekening van het diertje. 'Het is een klein vogeltje,' legde ze uit 'Vandaar de 'gy', klinkt verkleinend alleen dan.. innovatief.' Hahaha. Wat een grappige opmerking. 'En de Wug komt meer van 'woerd' af, je weet wel, mannelijke eenden.' Ze was creatief geweest. Hopelijk was dit iets. Wren legde het krijt neer en ging weer zitten. Meer had ze niet te zeggen.
Volledig in het thema van Valentijn staan er twee Events op het programma van de site. Beide zullen van start gaan vanaf 14 februari, dus houd de site zeker goed in de gaten.
Cupid Hearts: Verras vrienden of in game characters met een vrolijk hartje deze Valentijn. Met of zonder lief berichtje eraan vast. Anoniem of juist niet. Stuur je hartjes naar het account van Alpha.
Valentine's Dance:Vanaf 14 februari zal de grote zaal van de school omgetoverd worden tot een danszaal vol met eten, drinken en live muziek. Iedereen is welkom om aan dit algemene topic deel te nemen.
WINTER
Tijdens de winter is het terrein van de school in diepe rust. De meeste dieren zijn onvindbaar verscholen en de ijzige wind houd ook de leerlingen binnen. De perfecte tijd om met een kop warme choco naar de vallende sneeuw te kijken.