PortalIndexAnother morning in the glass house. [Nikita] HpD5UwnAnother morning in the glass house. [Nikita] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Another morning in the glass house. [Nikita]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Master Norwood

Master Norwood

Another morning in the glass house. [Nikita] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
Another morning in the glass house. [Nikita] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

Another morning in the glass house. [Nikita] Empty
BerichtOnderwerp: Another morning in the glass house. [Nikita]   Another morning in the glass house. [Nikita] Icon_minitimema nov 18 2013, 21:14

Snelle slagen van vleugels kondigde de dag aan omdat de vogeltjes weer vroeg in de weer waren met het zoeken van voedsel om een goede vetlaag aan te eten. De jongen waren al uitgevlogen en waren al bijna volwassen geworden. Ze waren zich aan het klaar maken op de wintertrek die er kwam en dat betekende goed eten en niet teveel afleiding er bij. Hier en daar werd er door de vogels al heftig gevochten om een wormpje of een stuk brood dat een leerling had laten liggen. Vlak bij de kassen niet ver van de boom zat een man met bruine haar en een bril op een boomstam wat vroeger een boom was geweest. Doordat hij ziek was is hij op ideale hoogte afgehakt en afgevlakt was vormde het een prima rustpunt met prachtig inspirerende uitzicht. Met zwijgzame halen werden de gitaarsnaren aangeslagen die een melodieuze ritme vormde om met prachtige klanken in de verte te verstommen. Een zacht gezang vulde de lucht met heldere woorden en de man zong al in de vroege ochtend zijn lied. Zacht getokkel van het gitaar verstomde in de open ruimte en de gitaar verdween weer in een hoop bladeren terwijl de man rustig opkeek naar zijn schouder. Een eekhoorntje zat op zijn schouder en leek wat te piepen. ‘Daar, is een bos vol nootjes. Daar vind je vast een goede verstopplek..’ sprak hij terwijl het eekhoorntje hem leek te bedanken en wegrende richting het bos. Norwood keek het rode donderstraaltje na terwijl hij rustig opstond. Tijd om een rondje te maken door de kassen. Met kalme houding liep hij kalm verder terwijl hij rustig langs de planten liep en glimlachend door van de rust genoot die er heerste in het warme glazen huis. Na een tiental minuten kwam hij echter een vroege vogel tegen. Het was een meisje en ongetwijfeld een woudmagiër als hij het kon aanvoelen. Hij glimlachte toen ze bij een plant stond die hij herkende en liep kalm naar haar toe om even een blik op het gewas te werpen. ‘Het is het kruidje-roer-mij-niet’ sprak hij kalm en glimlachte. ‘Wat je ongetwijfeld al hebt gezien is het een plantje dat zich terug trekt als je het zachtjes aanraakt.’ Sprak hij kalm en glimlachte. Hij tikte een blaadje aan dat zich langzaam opvouwde. Hij glimlachte. ‘Je bent vroeg op ten opzichte van vele studenten…’ sprak hij kalm en glimlachte. ‘Uit op een lekkere herfstachtige wandeling?’ sprak hij toen vriendelijk en glimlachte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nikita
.
.
Nikita

Another morning in the glass house. [Nikita] UTL8oxA PROFILEReal Name : Daanz
Posts : 28
Another morning in the glass house. [Nikita] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Wood Magic
Klas: Miss Nannete.
Partner: Love is like war, only one can win.

Another morning in the glass house. [Nikita] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Another morning in the glass house. [Nikita]   Another morning in the glass house. [Nikita] Icon_minitimedi nov 19 2013, 22:41

De eerste zonnestralen schenen de Etage van de Wood Magicians al vroeg binnen. Het blonde meisje strekte haar armen en kwam met een wip overeind, vandaag had ze geen les om te volgen. Zachtjes - om de rest van de slapende studenten niet wakker te maken - stapte ze uit bed en kleedde zich vluchtig om in wat makkelijke kleren. Ze borstelde haar haren een keer goed en draafde de trappen af. Het was echter, zoals ze had verwacht, doodstil in het schoolgebouw, iets wat wel fijn was. Ze opende de deuren en liet deze weer zacht achter zich dichtvallen. In de verte zag ze de silhouetten van de kassen al, daar wilde ze heen. Ze klemde het kladblok onder haar arm en liep langzaam in de richting van de kassen. Het was een mooie herfstdag, met zo hier en daar al bomen die kaal begonnen te worden. Nikita pakte haar haren bij elkaar en nam de hele pluk bij elkaar om deze naar een kant toe te vouwen, zodat de andere kant geheel bloot was. Ze glimlachte en liep verder. Ze zag in de verte een man zitten, met een gitaar, was dat niet een docent? Waarschijnlijk wel. Aangezien ze zo verlegen als wat was liep ze maar door naar de kassen. De heldere klanken die de man zong waren hier nog te horen, en ze genoot er best wel van. Ze liep langs de planten en keek naar een plantje wat er redelijk teer uitzag. Ze pakte haar schetsboek onder haar arm vandaan en begon te plant te tekenen. Haar tekeningen waren altijd erg realistisch, zeker als het om mensen, planten en andere levende wezens ging. Haar anatomie klopte altijd perfect, net zoals de kleine details. Nikita glimlachte en tekende de laatste paar kleine dingetjes. Ze keek weer naar de plant, wat was diens naam ook alweer..  ‘Het is het kruidje-roer-mij-niet’ klonk een kalme stem, dezelfde stem als die ze net buiten hoorde. Ze duwde het schetsboek geschrokken tegen haar buik aan en draaide zich om. ‘Wat je ongetwijfeld al hebt gezien is het een plantje dat zich terug trekt als je het zachtjes aanraakt.’ De man raakte een blaadje aan en het plantje trok zich terug. ‘Je bent vroeg op ten opzichte van vele studenten…’ sprak hij kalm en glimlachte naar haar. Ze glimlachte, maar hield het schetsboek nog altijd zo dat hij niet kon zien wat ze had gemaakt. Ze schaamde zich voor haar tekeningen, altijd dacht ze al dat ze vreselijk waren, en dat ze op deze school weer net zo gepest ging worden als op de vorige. ‘Uit op een lekkere herfstachtige wandeling?’ sprak de man toen vriendelijk en glimlachte naar haar. Langzaam knikte het meisje, en keek hem toen aan. "Een soort van, Master." Klonk haar beleefde stem en ze keek weer naar de plant. Ze kwam hier eigenlijk om te beginnen met een idee waar ze al tijden mee rondliep: een eigen boek van tekeningen maken, en dit kruidje-roer-mij-niet zou de eerste zijn die erin kwam. "Mijn naam is trouwens Nikita." Stelde ze zich toen voor, aangezien dat wel zo beleefd was. Ze was nieuw op SSA, en kende nog niemand.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Norwood

Master Norwood

Another morning in the glass house. [Nikita] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
Another morning in the glass house. [Nikita] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

Another morning in the glass house. [Nikita] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Another morning in the glass house. [Nikita]   Another morning in the glass house. [Nikita] Icon_minitimezo nov 24 2013, 20:15

Norwood had rustig de kassen ingewandeld en genoot van de dampige sfeer die er altijd heerste. In vergelijking met de winter was de overgang van hier aangenaam warm. In de zomer was het hier verfrissend en rond deze tijd van het jaar maakte het verschil bijna niets uit. Enkel de vochtigheid die er heerste was dermate groter dat je even je adem voelde. Hij wreef even in zijn handen en keek kalm langs de planten. Een enkeling groette hem kalmpjes en Norwood knikte vriendelijk naar de personen. Norwood liep rustig verder toen hij bij een teder plantje een meisje op haar knieën zag zitten. Ze leek te tekenen en hij keek glimlachend over haar schouder mee. Hij vond het er netjes uitzien zoals ze de realiteit van het plantje zonder hulpmiddelen en met het blote oog op het papier vastlegde. Hij vond het altijd een talent waar hij niet veel van bezat, toch altijd weer interessant om iemand mee bezig te zien. Hij had nu pas door dat hij onbewust over haar schouder aan het meekijken was en besloot daarom contact te maken. Hij begon over het plantje zelf en zag haar schirkreactie toen ze het tegen haar borstkas duwde. Hij glimlachte enkel en legde verder uit over het plantje. Hij keek haar vriendelijk aan toen ze zijn vraag beantwoorde en wees even naar haar tekenblok. ‘Je hoeft je niet te schamen, het is zowaar een foto die je neemt op het papier..’ sprak hij kalm als compliment. ‘Ik teken het je niet na..’ sprak hij en knipoogde. ‘Wees trots op dat talent, Nikita..’ sprak hij toen en knikte even. ‘De naam is Norwood.’ Sprak hij kalm. ‘Master is buiten de lessen niet zo hard nodig, vind ik. Dan voel ik me zo verdomd oud.’ Sprak hij klam en grinnikte. Hij was door zijn knieën gezakt om tot de hoogte van Nikita te komen gezien ze bij het plantje op haar hurken zat. Hij keek haar even aan en toen naar het plantje. ‘Dus je komt ook van Gren?’ sprak hij toen ter conclusie omdat hij haar magie aanvoelde en een gesprek probeerde te starten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nikita
.
.
Nikita

Another morning in the glass house. [Nikita] UTL8oxA PROFILEReal Name : Daanz
Posts : 28
Another morning in the glass house. [Nikita] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Wood Magic
Klas: Miss Nannete.
Partner: Love is like war, only one can win.

Another morning in the glass house. [Nikita] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Another morning in the glass house. [Nikita]   Another morning in the glass house. [Nikita] Icon_minitimevr nov 29 2013, 22:02

Haar tekening leek precies op het tere plantje dat zich voor haar zo nu en dan terugtrok als een van haar lokken er zachtjes tegenaan kwam. Ze keek er geïnspireerd naar en zette nog wat kleine details bij de bladeren en stengel. Ze vond het altijd zo fascinerend om te zien hoe elk plantje een eigen ding had, een eigen persoonlijkheid kon je het bijna noemen. Het puntje van haar tong stak een beetje uit toen ze een moeilijk deel moest doen. Met dunne streepjes zette ze de basis en toen het eenmaal goed was trok ze het over met een dikkere streep. Ze had het plantje in het midden van het blaadje geplaatst, zodat het echt centraal stond op het papier. Toen er een mannenstem tegen haar had gesproken had ze het papier tegen haar borst aangeduwd uit schrikreactie. Op haar vorige school kreeg ze namelijk alleen maar negatieve berichten over haar tekeningen. Toen ze ooit een prachtige van een dier had gemaakt had een van haar oude pestkoppen deze voor haar neus in kleine stukjes verscheurt. Hierna had hij deze uit het raam van het klaslokaal gegooid en toen ze na schooltijd naar de laatste stukjes zocht waren deze totaal verteerd geweest door de regen. Ze wierp deze gedachten snel weg omdat ze zich niet wilde laten kennen. Ze luisterde naar hem en stelde zichzelf voor. ‘Je hoeft je niet te schamen, het is zowaar een foto die je neemt op het papier..’ sprak de man met een kalme stem en dit deed haar iet wat rustiger worden. Ze voelde dat hij een Grenaan was, dat voelde je gewoon. En het zou haar ook verbazen als een niet-Grenaan in de kassen kwam kijken. ‘Ik teken het je niet na..’ sprak hij en knipoogde naar haar. Een kleine glimlach speelde om haar lippen. ‘Wees trots op dat talent, Nikita..’ Sprak hij en knikte toen naar haar. ‘De naam is Norwood.’ Sprak hij hierna kalm en ze gaf hem een knikje als bevestiging terug. ‘Master is buiten de lessen niet zo hard nodig, vind ik. Dan voel ik me zo verdomd oud.’ Zei de man en ze grinnikte ook zacht. Hij hurkte bij haar neer en keek eerst even naar haar en toen weer naar het kruidje-roer-mij-niet. ‘Dus je komt ook van Gren?’ Sprak hij toen ter conclusie om een gesprek met haar te starten. Ze knikte kort en glimlachte. "Ja.. M.. Norwood." Ze vond het gewoon raar klinken om iemand bij z'n voornaam te noemen, en dan bedoelde ze een docent. Ze hield het schetsboek iets van zich af en ook zo dat de man het kon zien. Ze vergeleek het met het plantje en tekende nog wat kleinere details erbij als wat schaduw en kleine vaten van de bladeren en stengel. "Vind u het werkelijk.. realistisch?" Vroeg ze wat onzeker, maar durfde hem niet echt aan te kijken. Ze was gewoon een gesloten persoon waarbij je eerst een hele muur af moest breken voordat je bij de echte persoon kwam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Norwood

Master Norwood

Another morning in the glass house. [Nikita] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
Another morning in the glass house. [Nikita] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

Another morning in the glass house. [Nikita] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Another morning in the glass house. [Nikita]   Another morning in the glass house. [Nikita] Icon_minitimeza nov 30 2013, 19:26

Master Norwood genoot van de rust die er heerste in de kassen. Het was een rust die je kon vergelijken met de sferen die op Gren terug te vinden waren. Niet alleen dat was de reden, hij werd gelijk verwarmd door de verwelkomingen van verschillende planten. Sinds de les van Jareth is hij steeds meer gaan luisteren, en dat had niet altijd even prettige gevolgen. Hij negeerde de verdere aandacht zoekende plantjes en liep door toen hij in de verte een leerling zag zitten.
Het duurde niet lang maar hij wist contact te maken en ze keek geschrokken op en verstopte haar tekening. Norwood sprak kalm toe dat het niet erg was om te tekenen en dat het juist zo mooi was dat ze het talent moest koesteren. ‘Ik weet niet of hij het graag heeft, maar misschien moet je eens op zoek gaan naar de Heer Dublé..’ sprak hij kalm. ‘Een Raziaan met rood haar genaamd Miles. Ik heb gehoord dat hij goed kan tekenen, alleen durf ik dat niet met zekerheid te zeggen. Hij is er net als jou niet zo direct open voor.’ Sprak hij kalm en glimlachte. Hij vroeg of ze van Gren af kwam en knikte toen ze het bevestigde. ‘Ergens voelde ik het aan de sfeer die je uitstraalde, Nikita’ waren zijn vriendelijke woorden. ‘Vredig is het juiste woord hier…’ sprak hij kalm en keek haar aan toen ze vroeg of hij het daadwerkelijk realistisch vind. ‘Je stelt de vraag verkeerd, Nikita..’ sprak hij kalm en keek haar aan. ‘Je moet aan jezelf vragen of je het realistisch vind ogen. Hoe kunnen andere personen je tekeningen waarderen als je dat zelf niet kunt.’ Sprak hij toen en glimlachte kalm. ‘Als je mij deze tekening zou laten zien zou ik direct kunnen zeggen dat het die soort is.’ Sprak hij kalm en glimlachte. ‘Maar wie ben ik om je tekeningen te beoordelen. Ik ben niet zo goed met het potlood, Nikita. Mocht je echt opbouwende verbeterpunten krijgen, zul je langs de docent kunst moeten gaan.’ Sprak hij vriendelijk. ‘Of zoek een persoon die ook goed kan tekenen en help elkaar langzaam omhoog.’ Sprak hij kalm en verzette zijn gewicht op zijn andere been doordat de andere lichtjes begon te trillen doordat hij er te lang op steunde. ‘Als je wilt kan ik proberen met Miles te praten..’ sprak hij kalm en glimlachte kalm. ‘Een collega van mij heeft hem namelijk in zijn klas.’ Waren zijn vriendelijke woorden. ‘En wie weet kan het een vriendschap opleveren.’ Sprak hij kalm terwijl hij wachtte op ene mogelijke reactie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Another morning in the glass house. [Nikita] UTL8oxA PROFILE
Another morning in the glass house. [Nikita] UTL8oxA MAGICIAN

Another morning in the glass house. [Nikita] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Another morning in the glass house. [Nikita]   Another morning in the glass house. [Nikita] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Another morning in the glass house. [Nikita]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» [Gezocht voor Nikita]
» The wind that blew from out of the trees || Nikita
» Les: Whispers of Nature || Nikita en Ophelia
» [bijles Dark Magic] The basics (Nikita)
» Castle of Glass || Olivier

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Greenhouses-