MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Dark Klas: None. Partner: I'm supposed to be the stronger one, but you always seem to prove that theory wrong.
Onderwerp: Re: White winter hymn do jan 12 2012, 20:17
Hartslag was sneller dan normaal. Dat hoorde niet. Waarom was het zo? Waarom? Stop ermee, stop. Het is kinderachtig en onnodig, het moest gewoon ophouden. Het kwam vast wel door de verbazing, door de hele situatie zelf. En niet door dat ene kleine dingetje ervan, het had met alles te maken. En hoewel hij het zelf niet graag toegaf, was hij zowaar nerveus geweest toen hij voor het eerst een schaats op het ijs had gezet. Zij zou het natuurlijk niet gemerkt hebben, was te blind om dat af te kunnen leidden uit zijn krampachtige greep. Want dat kon toch zoveel betekenen, nietwaar? Maar dat was nu niet belangrijk, het moest gewoon stoppen. Het was irritant, en het voelde onnatuurlijk. Een versnelde hartslag hoorde enkel het gevolg te zijn van zware fysieke inspanning, en hij had niets anders gedaan dan… Vallen. Dus het hoorde niet, het was vreemd. En toch kon hij er niets aan doen. Hij mocht dan wel toevallig de machtigste magiër van zijn soort zijn, toch kon hij niets doen aan dingen op dit gebied. Hoe sterk je ook was, diep van binnen bleef je maar een nietig persoon dat eigenlijk niets kon. Of ja, zo was hij. Maar met een groot ego kwam je al ver om dat te negeren. Het kon natuurlijk ook komen door het feit dat er ergens spanning heerste, simpelweg omdat hij niet wist wat hij had beloofd te doen. Hij zat maar een beetje te treuzelen met zijn veters, net als een klein verlegen kind. Weer een van die vrouwelijke trekjes, het was dat hij nog net niet aan de randen van zijn shirts begon te frunniken als hij nerveus werd. Nu werd hij niet meer zo snel nerveus, schaamtegevoel had hij niet meer en verlegen zijn was voor kleine kindjes. Zo vroeg hij zich soms af of hij überhaupt nog wel kon blozen, niet dat hij zo dom was om het te proberen voor de spiegel. Het was iets natuurlijks, dus dan moest het ook zo gebeuren. Maar het was hem tot zo ver niet gelukt, en zelfs nu kwam het er niet van. Ergens voelde het als falen, maar was het ook weer fijn dat het niet lukte. Want hij wist dat die lieftallige blosjes hem niet zouden staan, eveneens als zijn glimlach. Als klein jongetje met wangetjes waar iedereen in wilde knijpen wel, maar hij was nu een volwassen man. Het zou er enkel hilarisch uitzien. En hilarisch is iets anders dan knap. Schaatsen uit, dan nu maar schoenen aan. Hij gaf er niet echt meer om dat zijn sokken nat werden, hij gaf op het moment eigenlijk nergens om. Hij was er niet echt bij met zijn gedachtes. Hij had net een schoen aan, wilde beginnen met de tweede toen hij ineens verstijfde. Zijn ogen werden groter, staarde in het niets. Wacht… Wat? Hij had wát?! O, er was geen manier dat ze hem op die belachelijke plantjes planeet ging krijgen. En dat zou ze ook wel inzien, hij zou gewoon hier blijven. Hij zou nergens naartoe gaan, helemaal nergens. En hij was sterker, dus ze kon trekken wat ze wilde. Tenzij ze echt zo wanhopig moest zijn om hem in zijn slaap te verslepen. Maar daar zag hij haar eigenlijk niet voor aan, hoewel het ergens wel grappig zou zijn. Want hij wist dat hij niet de lichtste was, hij was lang. Dan was je dus ook automatisch zwaar. Nou was hij niet dik, maar spiermassa is zwaarder. En hoewel ze hard kon slaan, verwachtte hij niet dat ze echt zo sterk was op het… Sleepgebied. Afwezig trok hij uiteindelijk ook maar zijn andere schoen aan, ging rechtstaan. Ze ging hem er toch niet krijgen en – Vriend? Als in vriend vriend of gewoon goede vriend? Geen van beiden rollen zou hij dus ooit gaan spelen. Hij bleef eventjes staan, slaakte uiteindelijk een diepe zucht. Natuurlijk, dit moest hem ook weer overkomen. Hij zette de achtervolging in, verkleinde de afstand zonder enige moeite. ‘Lesaiah,’ greep met een hand naar haar pols, ‘Je vergeet je schaatsen.’ En dan niet degene die zij aan had gehad, maar degene die hij aan had gehad. Ze waren niet van hem, dus moest hij ze teruggeven. En als hij ze zou houden zou hij ze waarschijnlijk toch kapot maken om een of andere reden. Hij wachtte eventjes, haalde vervolgens diep adem. ‘En waarom?’ Ja, lekker duidelijk. Ze was slim, maar ze zou hier waarschijnlijk niet echt veel uit kunnen halen, meer uitleg was nodig. ‘Waarom ik? Je mag mij niet, vindt mij niet leuk. Dat heb je zelf gezegd. Nog maar te zwijgen over het feit dat ik me ga uitgeven als jouw beste vriend, of iets dergelijks. Ik weet niet wat je hiermee wilt bereiken. Jezelf voorschut zetten omdat we weer beginnen te bekvechten?’ Dat was waarschijnlijk waar het op zou uitlopen, hun twee weer eens bekvechtend. Want iets anders leken ze niet te kunnen. Hoewel ze vandaag wat anders hadden gedaan… Maar ze zouden waarschijnlijk later ontkennen dat het incident ooit had plaats gevonden. Dat was gewoon voorspelbaar.
Onderwerp: Re: White winter hymn vr jan 13 2012, 18:31
Eigenlijk wilde ze haar handen in de zakken van haar jas stoppen, maar dan zouden de stalen onderkanten van haar schaatsen tegen haar benen aanbungelen, en aan een schaafwond had ze geen behoefte. Ze had al een pijnlijke plek op haar rug door die val op het ijs, ze zat niet op meer te wachten. Ze zat nergens op te wachten, wilde gewoon weg hier. Weg van de toren, weg van het hele gedoe. Weg van Alejandro, van Savador, zelfs van Norwood, als hij weer normaal zou worden. Weg van alle herinneringen die ze wel had aan deze plek, van de herinneringen die ze niet meer had. Het liefst had ze ter plekke wortel geschoten; In de lente zou ze het nog doen ook, maar de grond was stijf bevroren. Er was niets wat ze hier kon doen, niets wat ze wilde doen naast weglopen. Blijven lopen, steeds maar blijven lopen. Dat was haar enige oplossing, weglopen. Ze had haar zaken gedaan, nu hoefde ze hem niet te zien tot haar vertrek. Hun vertrek, verbeterde ze zichzelf bitter. Hij was op dit moment – hoe ironisch ook- haar reddende engel, of hij het nu wilde of niet. Of zíj het nu wilde of niet. Veel liever had ze Flynn meegenomen, of desnoods Norwood, maar beiden waren onmogelijk. Norwood was een monster, en haar opvolger, en Flynn kenden ze wel op Gren. Maar niemand kende Alejandro, nog niemand. Ze had het nieuws over de nieuwe legendarische magiërs nog niet laten verspreiden door de pers, had het expres uit het nieuws gehouden. Er was al genoeg politieke verwarring op haar eigen planeet, ze moesten zich op Gren niet ook met de rest van de planeten in het sterrenstelsel bezig gaan houden. Dat zou alleen maar meer problemen veroorzaken. Ja, Alejandro was eigenlijk de beste keus. Niemand kende hem, niemand zou hem ooit kennen. Want kennelijk wisselden de heren van het duister zo vaak als zij van jurk verwisselde. Nogal vaak dus. Voordat ze erachter kwamen wie die “vriend” van haar nu eigenlijk was, was Alejandro al lang vervangen. Misschien was zijn vervanger zelfs al vervangen. Wie weet hoeveel opvolgers Deshas had gehad voordat Savador het werd. Nee, ze liep geen enkel risico. De sneeuw dwarrelde in haar verwarde, bijna boze gezicht. Boos op zichzelf, dat ze niet gewoon weg kon lopen. Ze had Ferost die keer moeten laten staan, niet zijn aanbod aannemen. Weg moeten rennen van de soldaten, zíjn soldaten nog wel. Ze had gewoon weg moeten gaan van wat nu haar ongeluk veroorzaakte. Eerst denken, dan doen. Ze had het zich altijd voorgehouden, en op het moment dat ze hem had ontmoet, was ze dat principe even vergeten. Stom, stom, ze was zo stom. En niet alleen toen, de hele afraffeling van gebeurtenissen was stom geweest. Afgeleid als ze was had ze bijna niet door dat Alejandro haar achterna was gekomen, totdat hij haar pols weer greep. Het leek een gewoonte te worden, iedere keer als hij wilde dat ze stopte, deed hij dat. Het was irritant, mateloos irritant. ‘Houd ze maar, ik hoef ze niet. Het zijn niet mijn schaatsen. Ze waren van Flynn, denk ik.’ Zich totaal niet realiserend dat Alejandro niet het flauwste idee had wie Flynn was gooide ze het excuus eruit, hopend dat hij haar nu los zou laten. Maar nee, hij was nog niet klaar. Dat ze hem niet mocht, dat het niet logisch was. Natuurlijk was het dat niet, en eigenlijk had ze totaal geen zin om dit nog echt te bespreken. ‘Je weet gewoon niet…’ Gefrustreerd balde ze haar handen tot vuisten, keek hem kwaad aan. Waarom wist ze niet, maar dit pikte ze niet. ‘Het is allemaal maar zo makkelijk voor jullie, jullie… Mannen. Het is gewoon dat ik, ik… Ik heb een beetje gelogen op Gren, zodat ze me nog zouden gehoorzamen. Zodat er geen opstand kwam, dat kan ik nu echt niet hebben. Dus nu, nu moet je met mee mee, oke? Ik kan Norwood niet vragen, en ze kennen jou niet. Alsjeblieft, het is maar voor een keer. Geen klappen, geen ruzies. Helemaal niets. Oke? Desnoods doe ik later wat terug.’ Kwaad, wanhopig, met een half overslaande stem stond ze voor hem. Ze was in de war, het klopte niet. Ze zou het moeten haten dat ze hem echt mee had gevraagd, had hem moeten slaan. Maar ze deed het niet. Ze deed slechts een kinderachtige poging om zich los te trekken, keek hem daarna wat rustiger aan. ‘Wil je me dan nu loslaten, alsjeblieft?’ Haar laatste woorden waren nogal sarcastisch gesproken, op een toon alsof ze het niet meende. De zuivere waarheid, ze meende de smeekbede niet. Natuurlijk niet, zij, de vrouwe van het woud, smeekte niet zomaar. En zeker niet tegen Alejandro. Haar uitbarsting van net was een uitzondering.
Alejandro Goddess of Ducklings
PROFILEPosts : 4052
MAGICIAN ✦ CHARACTER ✦ Magic: Dark Klas: None. Partner: I'm supposed to be the stronger one, but you always seem to prove that theory wrong.
Onderwerp: Re: White winter hymn vr jan 13 2012, 19:43
Hij had een beetje door zijn benen moeten gaan om bij haar pols te komen, het gevolg ervan was dat hij ervoor had gezorgd dat hij gedwongen was haar in haar ogen aan te kijken. Niet dat dat zo erg was, maar het liefst had hij gewoon die schaatsen in haar handen willen duwen – zoals zij dat toen had gedaan, en dan verdwijnen. Dat was het beste. Hij had eigenlijk helemaal niet door moeten gaan. Hij had gelijk moeten verdwijnen, toen alles… Over was. Hij had er nooit aan moeten beginnen, hij had de vloek zelf over zichzelf uitgeroepen. En daar boette hij nu voor. Maar het ergste van alles was dat hij niet weg kon, dat hij niet terug kon. Hij kon wel gaan zeggen dat ze hem nooit op Gren zou krijgen, maar hij kon geen beloftes breken. Dat kon hij gewoon niet, en dat moest zij nu ook wel doorhebben. Geweldig, had meer zwaktes dan nodig onthult voor haar ogen. Zonder het zelf ook maar door te hebben. Duwde haar er figuurlijk met haar neus in, terwijl hij het nooit had gewild. Vreselijk, was het. Gewoonweg vreselijk. Hij knipperde met zijn ogen, keek haar vervolgens met grote ogen aan. ‘Flynn?’ De naam kwam nogal hees over zijn lippen, kon het niet helpen. ‘Wie is Flynn?’ Greep op haar pols die onbewust steviger werd. Hij was niet zo dom dat hij niet zou weten wanneer het over een man of vrouw ging. Hij had genoeg kennis over namen om te weten dat het een naam was bestemd voor een man. En nou was hij er niet meer op uit om haar in bed te krijgen, allang niet meer… Of dat dacht hij… Nee, het was gewoon zo. Punt uit. Kans verspeelt, op naar de volgende. Hoewel er nogal weinig te krijgen viel hier. Maar dat deed er nu niet toe. Ondanks dat het niet zo was, beschouwde hij de vrouw wel als zíjn eigendom. Hoewel ze alles behalve was. Maar het betekende dus dat hij het niet zou toestaan als iemand anders handelingen bij haar uitvoerde die hij hoorde te doen. Hij wist dat hij bezitterig was, en hij gaf ook snel iemand een tik op zijn hand als deze alleen maar uitreikte naar een voorwerp dat van hem was. Het was dat hij zijn teken nog niet op de vrouw had gezet, hier ook nooit de kans voor zou krijgen. Maar in zijn wereldje bleef ze toch echt van hem, of ze dat nou wilde of niet. Hij ging rechtstaan, maar had haar pols nog steeds vast. Gewoon door dat hele van-mij gedoe in zijn gedachtes. Het duurde niet lang of hij fronste langzaam zijn wenkbrauwen. Simpel? Hij wist niet wat precies waar ze het over had. Maar als zij werkelijk dacht dat zijn leven zo simpel was dan had ze echt een verkeerd idee van hem. Stom mens. Hij had het wel kunnen weten, te trots om te veranderen. Hij was ook trots, maar had geleerd zich aan te passen. Het was een kwestie van overleving geweest en daarom deed hij het zo gemakkelijk, paste zich zo aan. Zij daarin tegen was zo koppig als maar kon en weigerde ook maar om een klein beetje van mening te veranderen, al was het… Figuurlijk gezien maar één millimeter. ‘Nee,’ kwam er ietwat kil uit als antwoord, ‘Ik laat je pas los als je mij precies, tot in de kleinste details, uitlegt wat er nu precies aan de hand is.’ Hij boorde zijn ogen zowat in de hare, terwijl het gelijk leek alsof hij door haar heen keek. Alsof ze er helemaal niet was. ‘Wie zijn "ze"?’ Nee, dit was nog niet alles. Er ging nog meer komen, en snel. Als zij geïrriteerd kon doen, kon hij dat ook. ‘Bovendien, mensen zullen aanvoelen wie ik ben. Wie is hier nou dom? En niet te vergeten het feit dat ik jouw taaltje, hun taaltje, niet kan spreken. Mijn accent kan ik verbergen, maar meer moet je niet van mij verwachten.’ Hij keek weg, slaakte een diepe zucht en liet zijn greep op haar pols een beetje verzwakken. ‘Lesaiah, werkelijk… Het moet wel een hele erge leugen zijn dat je zo wanhopig bent om hulp te zoeken bij mij. Dus vertel mij eens: wat is die leugen?’ Eigenlijk wilde hij het helemaal niet weten, vreesde natuurlijk weer voor het ergste. Maar dan kon het alleen maar meevallen, toch? Ach, hij had het al gevraagd. Er was sowieso geen weg terug meer.
Onderwerp: Re: White winter hymn zo jan 15 2012, 18:02
Was de blauwharige man nu maar hier, dan stond ze niet zo te stuntelen. Flynn zou haar hoogstwaarschijnlijk wel kunnen helpen, hij was vast wel sterk genoeg om Alejandro te overtuigen om haar los te laten. Had tenminste de juiste bouw om dat te doen, want zij kon zich amper losrukken uit de greep van een normaal iemand, laat staan van iemand als Alejandro. Haar fysieke zwakte in verhouding tot andere was irritant, deed haar klein voelen. Ze was niet slap als ze aanviel, maar ze was niet sterk genoeg om iemand lang van zich af te houden. Was ze gewoon te breekbaar gebouwd voor. Ze kon de blik in zijn ogen dus ook niet ontwijken zonder weg te kijken, dat zag er zo zwak uit. Zag hoe hij met zijn ogen knipperde, bijna verbaasd. Oh, ze had Flynn’s naam ook nooit moeten laten vallen. Zo betrok ze hem er alleen maar bij, en dat wilde ze niet. Hij mocht niet weten wat voor een problemen er waren, hij had het vast al druk genoeg op Erd. Ze kon haar broer – zo voelde het tenminste voor haar, alsof hij haar oudere broer was- hier niet bij betrekken. Ergens had ze deze reactie kunnen verwachten van Alejandro. Kinderachtig als hij was. Wilde het kennelijk meteen weten, met wie ze allemaal omging. ‘Flynn is Fennon’s opvolger, ik heb een deel van mijn leertijd met hem doorgebracht, en nu Fennon er niet meer is, is hij de legendarische magiër van Erd. Heb je daar soms problemen mee, dat ik ook andere mensen ken, die ik wel aardig vind?’ Ze snauwde hem de uitleg toe, hij had hier niets mee te maken. Nu zat Flynn waarschijnlijk ook met die lastpak op zijn dak, had ze hem weer in de problemen geloodst. Alejandro kennende zou hij waarschijnlijk geen vrienden willen worden met haar beste vriend. Zou wel ironisch zijn, en ergens hoopte ze maar dat Flynn Alejandro niet zou mogen. Konden ze samen lekker op hem vitten, hoe kinderachtig dat ook was. Nog steeds probeerde ze een beetje hulpeloos haar pols los te krijgen, beet op haar lip. Zijn koude stem schrikte haar af, was heel anders dan eerst. Alsof hij nu pas serieus werd over de zaak, waar zij al lang in paniek was geraakt. ‘Je begrijpt het toch niet.’ sputterde ze tegen, wilde niet alles gaan uitleggen. Dat ze te zwak was om al die politici aan te kunnen. Gewoon omdat het mannen waren. Op die manier toonde ze ook maar weer aan hoe zwak ze eigenlijk was, dat ze hem niet eens van zich af zou kunnen slaan als hij iets probeerde. ‘Maar goed, als je er op staat. Ik was een jaar of vijftien, zestien, en niet echt van plan de man te trouwen die mijn vader en moeder uitzochten. Ik liep weg, en de rest van het verhaal ken je vast wel. Nou wil het pure toeval,’ Ze rolde me haar groene ogen, het sarcasme van de woorden benadrukkend, ‘Dat de achter-achterkleinzoon van de beste man een hoge piet is in de regering. En hij heeft zijn zinnen gezet op het herstellen van de familie-eer. Kortom, het was liegen dat ik al iemand had of mijn hele verdere loopbaan op Gren half vluchten voor zijn invloed. Eerlijk gezegd heb ik dus gelogen dat ik al een vriend had. Nu goed? Jij zou ook niet willen trouwen met een slapjanus als hij, zelfs niet als je een vrouw was.’ Daar, hij had zijn uitleg. Dan moest hij haar nu verdomme loslaten. ‘Er wordt gewoon mengtaal gesproken, uit respect voor de ambassadeurs. Bovendien spreekt bijna niemand nog het dialect wat oorspronkelijk op Gren gesproken wordt, wees nou niet bang. Ik heb alles onder controle. Je moet alleen meewerken.’
Onderwerp: Re: White winter hymn zo jan 15 2012, 21:43
O, wat leuk. Had ze een jeugd vriend weer bij zich. Nou kon hij ook weer iemand toevoegen aan het lijstje: mag ik niet. Nou kende hij de gast amper, en aan de ene kant verwachtte hij eigenlijk dat hij wel overweg zou kunnen met de onbekende man. Want geef toe: als je het uit kon houden bij Lesaiah kon je toch niet zo slecht zijn? Tenzij hij vrijwel gewoon een kopie van de vrouw was, een mannelijke versie. Hij hield een huivering in bij die gedachte, dat zou vreselijk zijn. Dan zou hij ook weer gelijk vertrekken hier, dan zou alles gewoon te ondragelijk worden. Waarschijnlijk zou hij dan zoveel moeite moeten doen om zichzelf in te houden, alles te verbergen achter een krampachtige glimlach dat hij gewoon dat typische zenuwtrekje bij zijn oog zou krijgen. En dan moest er dat punt komen dat het niet meer zou lukken en de opgehoopte frustratie ging afreageren. Wat natuurlijk niemand mocht zien, want niemand mocht het weten. Maar dat goede voornemen dat hij mensen niet zou vooroordelen bleef. Hij kende alleen een naam, en het feit dat de vent iemand was die Lesaiah kende. Meer niet. Nu kon hij wel dingen gaan vermoeden, maar dat was zo kinderachtig. Hoewel het dan wel mee zou vallen als hij de ander daadwerkelijk zou ontmoeten. Want hij maakte dingen altijd erger dan ze waren, vele malen erger. Zo dacht hij dat hij gewoon dood kon gaan aan de kleinste dingetjes. Eerste keer alcohol drinken… O, toen was alles rond die tijd nog eng. Grote boze buitenwereld. Natuurlijk was die buitenwereld nog steeds niet echt vriendelijk, nee. Het werd er alleen maar erger op. En opnieuw was het weer eens een van die dingen waaraan hij niets kon veranderen. Zijn blik veranderde voor een tel, was weer eens beledigd. ‘Dat zullen we wel zien,’ siste hij. Hij wist dat hij niet de slimste was, dat hij op veel gebieden ongelofelijk achterlag. Maar die achterstand had hij zelf gecreëerd. En het grappig was dat hij vroeger als klein jongetje slimmer was geweest dan nu, een of andere gast van boven de tweehonderd. Man, wat voelde hij zich oud als hij aan zijn leeftijd dacht. Nou wist hij allang niet meer wanneer zijn verjaardag was, geboortedatum… Hij wist hem niet meer, had daarom de eerste dag van het nieuwe jaar omgedoopt tot zijn nieuwe geboortedatum. Kon hij het alsnog bijhouden. Waarom wilde hij het überhaupt nog bijhouden? Om het erin te wrijven bij… Zichzelf eigenlijk. Dat hij nog een jaartje had gered. En meer was er eigenlijk niet aan. Enkel dat hij weer een stap dichterbij die mogelijke dood was. Zijn blik veranderde, mondhoeken die omhoog krulden en het duurde niet lang of hij begon te lachen. En dan niet gewoon het gezellige lachen, nee hij lachte haar uit. ‘O, Lesaiah,’ hij sloot zijn ogen, schudde langzaam zijn hoofd, ‘Het feit dat je mij nodig hebt, betekend al dat je ten einde raad bent. En dat bewijst weer dat je geen controle hebt over de situatie. Wat nou als ik zou weigeren, over twee dagen niet kom opdagen? Dat is het harde bewijs dat je geen controle hebt. Dat ik zelfs nog meer controle heb over een situatie waar ik in eerste instantie helemaal niets mee heb te maken.’ Hij liet haar pols los, enkel zodat hij zijn hand op haar hoofd kon leggen en haar haren een beetje door de war bracht. Alsof hij ze een klein meisje was, kleine zusje. Hij slaakte een diep zucht, liet zijn hand zakken. ‘Maar, oké. Ik zal je helpen. Ik doe me net voor als jouw… Vriend of man, maakt niet uit welke van de twee. Ik zal je zelfs terplekken ten huwelijk vragen voor hun ogen als het moet, natuurlijk dan wel geacteerd.’ Hij staarde eventjes naar de grond, liet haar pols los en liep vervolgens langs haar. Het was niet alleen dat hij geen beloftes kon breken dat hij dit deed. Het was ook mede om alles eventjes recht te zetten, als bedankje. Hij bedankte niet vaak mensen, en als hij het deed meende hij het ook het merendeel van de keren niet. Maar nu bedankte hij dus iemand in de vorm van een gunst, werkte ook prima. En misschien kon hij er ook nog wat leuks aan beleven, want hij hoefde zich enkel als haar vriend te gedragen. Dat hield niet in dat zij bepaalde wat hij deed, wat ook weer betekende dat hij de vrijheid had om te doen bij haar wat hij maar wilde. En zij moest het op die dag maar gewoon uithouden, want anders zou het niet meer geloofwaardig zijn. Dat was zowel profiteren als misbruik maken van de situatie dan… Ach, hij had twee dagen. Tegen die tijd zou hij allang weten welke van de twee begrippen hij het meest passend zou vinden voor de situatie. ‘Als je verder geen dingen meer zijn die ik heb beloofd, die dus onder die belofte liggen, dan denk ik dat we klaar zijn.’ Hij keek eventjes naar zijn handpalm, die rozerood was. Hij fronste, snapte het niet. Nou had hij vrij weinig ervaring met sneeuw, en met de koude in het algemeen. Ergens wist hij wel dat er een verband was, maar wist niet meer wat deze precies was. Hij ging er niet dood aan, maar het verlamde gevoel aan zijn vingers baarde hem toch zorgen. Misschien was het achteraf toch beter geweest als hij gewoon binnen was gebleven. Veel beter. Dan was dat kleine ongelukje niet gebeurt, was hij nu niet verplicht om naar Gren te gaan en waren zijn handen nog normaal. ‘Maar wacht,’ er viel hem opeens iets in, ‘Zoals ik eerder al zei: ze zullen gewoon voelen dat ik niet van Gren ben. En het zou ook niet lang duren of ze hebben door wie ik werkelijk ben, hoe wil je dat probleem oplossen?’ Hij wist eigenlijk niet hoe hij er iets aan kon veranderen, maar ze had eerder gezegd dat ze alles onder controle had. Dus als dat werkelijk zo was: dan moest ze hier rekening mee hebben gehouden en er dus ook een oplossing voor weten.
» Vage post is heel erg vaag. » Sorry, maar ik weet hoe ik ben owo. Dus hopelijk kun je er wat mee ^^;
Onderwerp: Re: White winter hymn di jan 17 2012, 20:05
Ze had álles onder controle hier, van haar eigen hartslag tot het lichte trillen van haar handen. Ze wilde het gewoon niet stoppen, dat was de reden dat haar hart snel sloeg alsof het nerveus was, dat haar handen trilden van onrust. Dat, of het was de kou. Het lag niet aan de nervositeit die zich als een inktvlek door haar lichaam verspreid had, haar aderen licht bevroor met zijn kille aanwezigheid. ‘Veeg die vuile grijns van je gezicht, bastardo,’ Dat ze hem meenam naar Gren betekende allesbehalve dat ze hem echt aardig hoefde te vinden vóórdat ze er waren, het had geen zin om te liegen als er niemand was om in de leugen te geloven. Zij geloofde niet in haar eigen leugens, bijna nooit. En Alejandro wist dat het een leugen was. Dus om nu te doen alsof ze hem ineens mocht was zinloos. Acteren was makkelijk na jaren van oefening, aanleg had ze al. Ladingen leugens had ze verzonnen om Ferost te laten zien dat ze geschikt was als leider. Dat had de man zelf gezegd, dat de beste leiders best een beetje mochten liegen om het makkelijker te maken voor het volk. Zolang de waarheid er maar inzat, mocht je het wel tot een licht gelogen feit verdraaien. Zo was ze opgebouwd, lagen acteertalent afgewisseld door wisselvalligheid. Haar ogen vernauwden zich bij zijn uitspraak over dat ze hem nodig had. ‘Als ik iemand nodig heb, zoek ik iemand die ik kan vertrouwen. Toeval wil dat al die mensen lijken te verdwijnen dezer dagen, en jij de enige bent die me op miraculeuze wijze steeds weer vind. Dus ik vertrouw erop,’ Ze schudde haar hoofd terwijl zijn hand erop lag, alsof ze hem daarmee kon storen. Het zou hem hoogstwaarschijnlijk alleen maar amuseren, net zoals het Tyrel had geamuseerd. Hoe ziekelijk die twee op elkaar leken was niet normaal meer, zelfs al kon Alejandro haar niet mishandelen. Puur om het feit dat ze een vrouw was, en hij geen vrouwen sloeg. Tyrel had haar juist geslagen omdat ze een meisje was, en meisjes onwaardig waren volgens hem. Ziekelijk, allebei hadden een verdraaid beeld van vrouwen. Alsof ze hulpeloos waren, niet meer dan kneedbare dingen in vaardige handen van mannen. Jammer genoeg was sommige klei gewoon te hard of taai om te kneden, kwam je er niet verder mee. God, begon ze zichzelf nu al met klei te vergelijken? Ze moest wel erg doordrijven om er zo over te denken. ‘Als je het waagt om zoiets gênants te doen moeten we een bruiloft in scene zetten, dus waag het niet.’ Het leek bijna op een waarschuwing. Alejandro en een meisje in een witte jurk, in haar ogen was het behoorlijk onmogelijk. Geen enkel meisje was dom genoeg om zoiets te doen. Waarschijnlijk zou hij het zelf ook niet willen. Aan een vrouw gebonden zijn, wat was dat eng. ‘Bovendien weet ik dat je komt. Je bleef toch ook op het ijs staan toen ik dat zei? Je kunt gewoon niet weglopen als je iets beloofd, huh?’ Pesterig bijna, maar nog wel serieus. Ze wilde weglopen nu hij klaar was, klaar met zijn gezeur. Wie had er ook alweer gezegd dat vrouwen teveel praatten? Hij zeurde over ieder klein detail. Zo slim waren ze nu ook weer niet, om te zien dat ze kon liegen over relaties. Juist op het moment dat ze zich weer om wilde draaien om verder te lopen, begon meneer weer te praten. ‘We zeggen gewoon dat je van Shadra komt, klaar. En je hebt zeker nog nooit… Je magie onderdrukt op een manier dat het op normaal niveau aanvoelt?’ Ongeduldig staarde ze hem aan. ‘Dat is echt basistechniek nummer een, Alejandro. Je moet me nu niet gaan vertellen dat je dat niet kan. Anders zou ik het maar vlug leren. Ik ga, heb nog genoeg werk liggen voordat ik me in een jurk mag gaan hijsen.’ Ingewikkeld gedoe ook. Zelfs zij kon zichzelf af en toe niet volgen.
Onderwerp: Re: White winter hymn di jan 17 2012, 22:14
‘En verander jij je koosnaampjes voor mij maar gauw in schat en lieverd.’ Nee, na die opmerking was het vrijwel onmogelijk om nog die grijns weg te krijgen. Maar ergens was het vrij komisch dat er een kans was dat ze hem daadwerkelijk met een van die twee termen zou aanspreken. Van iedereen… Het klonk misschien verkeerd: maar hij had ze eerder uit Savador zijn mond horen – weliswaar sarcastisch of spottend – dan die van Lesaiah. Zij had genoeg andere woorden in haar dialect om hem uit te kunnen schelden zonder dat hij het doorhad. Nou had hij het wel door, maar hij wist niet wat het betekende. En dat scheelde al een hoop. Anders zou hij weer beledigd gaan doen, hoewel hij ze nu gewoon negeerde. In het begin natuurlijk niet, omdat het hem bleef verwonderen dat het in sommige opzichten zoveel op het zijne leek, maar uiteindelijk had hij er de behoefte niet meer voor gevoeld. Het was de moeite toch niet waard, hij had wel betere dingen te doen dan zich bezighouden met wat ze precies zei. Met haar gewoon, ze moest gewoon verdwijnen. Vervelend wezen dat ze was; kon hem alleen maar beledigen, slimmer zijn dan hem en hem ook scheldwoorden naar de kop slingeren die hij niet eens verstond. Hij trok een wenkbrauw op na het horen van haar woorden. ‘Zie je de betekenis dan niet?’ Schatte hij haar slim in, moest ze het weer eens verpesten. Het enige pluspuntje – op haar uiterlijk na – dat hij haar had gegeven had ze nu weer uitgewist. Werkelijk, waar wilde ze met dit tempo in godsnaam naartoe? Hij liet zijn wenkbrauw weer zakken en slaakte een diepe zucht. ‘Lesaiah, niemand – maar dan ook echt niemand – is te vertrouwen. En dan vooral de mensen die dat lijken te zijn, die zullen die figuurlijke dolk des te harder in je rug steken.’ Dat beeld dat hij erover had, had hij voor het grootste gedeelte te danken aan meneertje Kadaj. Vieze verrader die hij was, en daar was die haat jegens de ander ook begonnen. Was sinds die tijd alleen maar gegroeid, tot de dag van vandaag; waar het gewoon niet meer erger kon worden. En hij de ander enkel niet met blote handen zou ombrengen omdat deze het niet waard was in zijn ogen. ‘En dat je mij hebt uitgekozen, waar ik mij alles behalve vereerd om voel, omdat we elkaar steeds tegenkomen… Is wel de slechtste smoes, of reden, die ik ooit in mijn leven gehoord heb. Zelfs ik kan nog betere dingen bedenken, ben dan slecht in liegen; dat kan ik nog wel. Je bent gewoon ten einde raad, dat kan niemand ontkennen. Dus houdt op met dat onnozele gedoe en geef het gewoon toe.’ Het was er allemaal nogal moeizaam uitgekomen, en het had ervoor gezorgd dat zijn grijns verdwenen was. Koppig zijn was een ding… Maar dit ging gewoon te ver. Zag ze dan niet in dat hij het allang doorhad? Of schatte ze hem werkelijk zo dom in? Lichaamshoudingen lezen had niets te maken met intelligentie, enkel met een beetje aanleg en je leefomstandigheden. Dus het was absurd dat ze dit nog vol bleef houden. Hij haalde zijn schouders op. ‘Als ik iets doe wil ik het ook zo goed mogelijk doen,’ was zijn ietwat luchtige reactie op haar waarschuwing, ‘Maar dan weet ik dat ook weer: enkel vriendje. Goed, lief. Schattig eigenlijk, een vrouw van jouw leeftijd die nog steeds geen man heeft; terwijl ze er wel eentje nodig heeft. Ik voel de behoefte niet om aan iemand vast te zitten, dus overweeg ik het ook niet.’ Zo, kon ze ook niet net doen alsof hij zo zielig was omdat hij geen trouwring om zijn vinger had. Hij werd al gek van gewone ringen, dus laat staan zo’n ring die hij er nooit meer af zou krijgen. Laat staan dat het mocht. Zoveel regeltjes, hij haatte regels. Was er eindelijk van verlost, nou hij had zijn eigen nog. Maar die waren vrij soepel opgesteld. Dus veel problemen had hij daar niet echt mee. ‘En jij bent ook niet weggelopen toen ik lag te slapen,’ kaatste hij de hele gewetenskwestie terug. Zoals hij al eens eerder had gezegd: Als ze het zo wilde, kon ze het krijgen. ‘En wees blij dat je nog enig vertrouwen hebt in een persoon, anders stond je er nu helemaal alleen voor en zat je de hele dag aan die kwal vast. Kan je hem lekker van je afduwen.’ Niet dat hij daarmee wilde zeggen dat hij zijn handen de hele tijd thuis zou houden; maar hij was tenminste afgericht. Wist dat er grenzen waren en zou het niet eens wagen om daar van in de buurt te komen. Een belofte is een belofte, en hoewel het alleen inhield dat hij moest luisteren naar de term vriend, had hij er ook al gelijk een paar kleine regeltjes bij verzonnen wat zijn gedrag betreft. Maar zo gingen dat soort dingen nou eenmaal altijd bij hem, gewoon uit voorzorg. Basistechniek die hij al te lang niet meer had gebruikt. Mede omdat er gevolgen waren die hij niet kon onderdrukken, er daarna geen zin meer in had om dingen te verbeteren en het dus maar had gelaten voor wat het was. ‘Natuurlijk kan ik zoiets simpels als dat,’ protesteerde hij nogal kinderachtig, ‘Maar het is gewoon dat… Dat ik…’ Nee, hij kon het niet zeggen. ‘Ik heb redenen, die jou niets aangaan dus vraag er ook niet naar.’ Het was simpelweg dat hij het niveau te ver verlaagde, zo laag dat zijn oogkleur veranderde. Blauw. Babyblauw. Hemelsblauw. Diepblauw. Hoe je het ook wilde noemen, hij haatte de kleur. Of ja, alleen als het gebruikt kon worden om zijn ogen te omschrijven. Want in andere opzichten kon het best mooi zijn. Wacht, nou moest hij niet gaan afdwalen door een simpele kleur. ‘Voordat je gaat, moet ik je toch echt nog eventjes wat vragen: Moet mijn accent weg?’ Ja, hij kon wel zonder accent praten, alleen ging het dan een stuk slomer. Moest bepaalde articulaties anders doen, en dan was er nog het hele gedoe met de letter j. Die hij gewoon een rot letter vond omdat hij hem niet fatsoenlijk kon uitspreken. Nou, hij kon het wel; maar dan moest hij er moeite voor doen. En juist omdat hij er moeite voor moest doen om zonder accent te praten, deed hij het nog steeds met. Hij was gewoon slecht in twee dingen te gelijk doen, al was het maar praten en denken tegelijk.
» Maakt U er een einde aan c: ? » Of er is nog iets wat je perse wilt doen, maar ik denk dat het wel klaar is nu x') ?
Onderwerp: Re: White winter hymn wo jan 18 2012, 20:58
Een bijnaam, mocht hij willen. Het zou een wonder zijn als ze hem ooit Al zou noemen in plaats van Alejandro. En dan zou ze dat waarschijnlijk doen omdat ze geen zin had om zijn volledige naam uit te spreken, niet uit genegenheid of iets in die richting. En toch, het was een idee. Het maakte het geheel wel geloofwaardiger. Haar moeder had haar vader ook met koosnamen aangesproken, wist ze. In haar jeugd was dingen afluisteren ook niet echt raar geweest, voor haar niet. Het was een manier om Tyrel te ontlopen, hoewel hij niet altijd werkte. Werd ze gepakt, dan had ze een probleem. Vond Tyrel haar, kon hij haar ermee chanteren. ‘Had ik dat niet al duidelijk gemaakt, schat.’ Sarcasme overheerste haar stem, op zijn ergst bij de door hem voorgestelde bijnaam. ‘Als er iemand is die weet dat mensen niet te vertrouwen zijn, ben ik het. Misschien is het je nog niet opgevallen, maar je hebt me zelf zo vaak verteld dat ik vanbinnen een groot litteken ben. Misschien is dat een hint? Ik vertrouw jou net zo min als jij mij, maar degenen die ik vertrouwde, zijn er niet meer.’ Dat hij dat niet eens wist. Het was toch logisch, hij zag toch ook dat ze beschadigd was. Waarom dan niet hoe ze beschadigd was, in welke zin het was gebeurd? Haar lange bruine haren schudden zich even meelijwekkend. Ze was allesbehalve in de positie om dat te doen, maar probeerde een klein beetje van haar zelfstandigheid te behouden. ‘Zelfs al ben ik ten einde raad, lieverd, wat dan nog? Jij zit nu aan deze belofte vast. De redenen waarom jij en waarom geen ander zijn totaal niet van belang. Als je vermoord wordt, wil je toch ook niet weten door wie of waardoor? Het punt is, dat je dood gaat. Net zoals nu het punt is, dat jij met mij meegaat naar Gren.’ Zo. Misschien begreep hij het met uitleg in een verhaaltje beter, want anders schoot het nooit op. Ze moest weg, dingen inpakken, wegleggen, ergens in een kussen schreeuwen wat ze zich nu weer op de hals had gehaald. ‘Ik heb je ook niet wakker gemaakt, zoals beloofd. Ik kan moeilijk beloftes breken, maar ik kan het wel. Als het moet. Schuldgevoel is toch maar iets tijdelijks. Net zoals dat huwelijk. Zelfs al zou ik met hem trouwen, na tachtig jaar is hij zo dood als een pier. Het is meer dat ik hem niet tachtig jaar van mijn leven wil geven.’ En niet tachtig jaar naast hem in bed wil liggen, voegde ze er in gedachten aan toe, maar die kwestie liet ze er in Alejandro’s omgeving maar even buiten. Straks ging hij daar nog commentaar op leveren. Ze draaide zich om, weigerde eigenlijk naar nog veel meer te luisteren. ‘Onderdruk je magie gewoon genoeg, zodat ze het niet meteen doorhebben. Het is maar een avond en een ochtend. Waarschijnlijk. En ja, je accent mag weg. Hoeft niet helemaal, mag wel. Als je me nu wil excuseren, schat, ik moet weg.’ Dat bijnaampje had nog wel voordelen, ergens kon ze hem er eindeloos mee jennen. Ze draaide de man de rug toe, begon met haar schaatsen in de hand weg te lopen. Ze had iets nodig om zich aan vast te klampen, iets bekends. Iets waar ze op kon vertrouwen, zoals Alejandro dat net had gezegd. Want op Alejandro kon je niet vertrouwen. Alsof ze dat nog niet wist.
Volledig in het thema van Valentijn staan er twee Events op het programma van de site. Beide zullen van start gaan vanaf 14 februari, dus houd de site zeker goed in de gaten.
Cupid Hearts: Verras vrienden of in game characters met een vrolijk hartje deze Valentijn. Met of zonder lief berichtje eraan vast. Anoniem of juist niet. Stuur je hartjes naar het account van Alpha.
Valentine's Dance:Vanaf 14 februari zal de grote zaal van de school omgetoverd worden tot een danszaal vol met eten, drinken en live muziek. Iedereen is welkom om aan dit algemene topic deel te nemen.
WINTER
Tijdens de winter is het terrein van de school in diepe rust. De meeste dieren zijn onvindbaar verscholen en de ijzige wind houd ook de leerlingen binnen. De perfecte tijd om met een kop warme choco naar de vallende sneeuw te kijken.