PortalIndexSearching for myself HpD5UwnSearching for myself 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Searching for myself

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Rin

avatar

Searching for myself UTL8oxA PROFILEPosts : 173
Searching for myself UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Razen, fire magic.
Klas: Stagiaire fire magic.
Partner: x

Searching for myself Empty
BerichtOnderwerp: Searching for myself   Searching for myself Icon_minitimezo mei 15 2011, 22:27


Searching for myself 3afwh


Waar leven we nu helemaal voor? Wat houd ons moordenaars scherp, wat vinden wij het waard om voor te vechten? Geld? macht? Een combinatie van die beide dingen? We zetten ons leven op het spel, enkel om verder te kunnen gaan met ons gelogen leven, omgeven door mensen die stuk voor stuk hetzelfde doel hebben als jijzelf; status verkrijgen, een hogere rang opzoeken door middel van afkoperij, afperserij, stelen, liegen. Voor wat? Wij kennen geen vriendschap, of liefde. Iedereen is je vijand, zelfs de mensen die het dichtst bij je staan. Wat is het voor een wereld als je zelfs je naasten niet meer kunt vertrouwen, je eigen bloedlijn? Bloed is dikker dan water, maar als je eigen bloed je niet kan laten beslissen over je eigen toekomst, wat heeft bloed er dan nog mee temaken? Mijn wereldje heeft zijn menselijkheid verloren, en heeft plaats gemaakt voor beestelijk gedrag. Wild, roekeloos, agressief. Elke keuze die je maakt kan fataal zijn, al gaat het om de meest kleine dingen. Je moet voorzichtig zijn bij alles wat je doet, nadenken over iedere seconde, anders overleef je het simpelweg niet. Doden, of gedood worden. Je zou denken dat we leren van de pijn die we elkaar aandoen, maar het is alsof we onze emoties uitgeschakeld hebben. Er zijn genoeg mensen die niet langer een van ons willen zijn, mensen die hun leven weer betekenis willen geven. Moedige mensen zoals zij, wetende dat hun verraad ze nooit vergeven zal worden en zal worden bekocht met de dood, er toch voor te kiezen om te sterven zodat ze dat stukje vrijheid krijgen waar ze al die tijd zo hevig naar verlangt hebben. Helaas heeft de kou, en de betekenisloosheid mijn hele bestaan overgenomen, en hoe onacceptabel en zwak ik het ook van mezelf vind, ik weet dat ik precies zo geworden ben als de mensen waar ik zo'n diepgaande afschuw voor voel. Mijn emoties zijn te lang geleden van me afgenomen, het is alsof ik ze nergens meer terug kan vinden. Verdwenen in die leegte, die iedereen diep van binnen vreest. Het voelt als een masker dat ik bij mezelf heb opgezet en niet meer af kan krijgen, vastgeroest aan mijn gezicht, mijn ziel. Als geld en macht werkelijk de dingen waren die me gelukkig zouden moeten maken, waarom blijft die leegte dan nog steeds bestaan? Het is het tweestrijdige gevoel wat ons uiteindelijk altijd tegehoud. Het voelt alsof je een nieuw, onbekend pad wil bewandelen, maar het pad niet kunt zien. Laat staan te weten hoe het er uit zou móeten zien. Het is alsof je de warmte zoekt in de schaduw, en de kou steeds meer bezit neemt van je hele bestaan. Sommigen mensen blijven hun hele leven op zoek naar zichzelf, ík ben op zoek naar mezelf, en kom mezelf ooit op het pad dat ik nú bewandel, nog wel tegen.


Daar lag ze dan. In het midden van de open plek, in het diepst van de nacht. Rin was kalm, lag roerloos met haar handen op haar buik gevouwen op de harde, koude grond. Starend, naar de sterrenhemel die een onverklaarbare pracht en rust uitstraalde. Diezelfde pracht zette haar ook aan het denken. Het deed haar afvragen wat er mis was met haar, waarom ze de kleine dingen in het leven altijd oversloeg alsof ze er niet toe deden. Dingen die ze als normaal beschouwde, en waarvan ze nooit bij de ware schoonheid stil had gestaan. Niet alleen de sterren die ze nu al uren bewonderde, maar ook de bomen en de bloemen. De geur van vers gemaaid gras, of zelfs de vogels die haar elke dag wakker maakten met hun hemelse gezang. Ze begreep niet waarom ze dat al die jaren gemist had. Waarom ze alles om haar heen genegeerd had en zich enkel druk had gemaakt om dingen die er in werkelijkheid helemaal niet toe deden. Ze kende geen vriendschap of liefde, maar het was haast alsof ze zich daar al die jaren voor had afgesloten. Alsof genegenheid een ziekte was waarmee ze weigerde besmet te raken. En dat allemaal vanwege haar vader, hoewel ze de schuld toch nog het meest bij zichzelf neerlegde. Ze sloot haar ogen voor enkele seconden, om opnieuw weg te zakken in haar eigen gedachtengang.



Searching for myself 2uz9z05Searching for myself 29y62h4

Terug naar boven Ga naar beneden
Master Pablo

Master Pablo

Searching for myself UTL8oxA PROFILEPosts : 160
Searching for myself UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire
Klas: None.
Partner: Miep.

Searching for myself Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for myself   Searching for myself Icon_minitimewo mei 18 2011, 20:19

‘Joshua, Joshua!’ riep het kleine meisje enthousiast. Zonder de jongen tijd te geven zich te herstellen zette ze zich af en vloog hem om de hals. Deze verloor zijn evenwicht en viel op de grond, met haar op zich liggend. ‘Chi,’ fluisterde hij zachtjes. Het meisje ging zitten, maar bleef nog steeds half op hem zitten; belette hem ervan om op te staan. ‘Waarom had je niet gezegd dat je ging oefenen? Je weet dat ik het altijd leuk vind om te kijken,’ sprak ze beledigd, hem boos aankijkend. De jongen glimlachte ietwat nerveus. ‘Omdat je het ook leuk vindt me af te leidden.’ Het meisje haar ogen werden groter, ze leek overduidelijk onthutst. ‘Ik leid je nooit af! Ik wil je alleen maar helpen.’ De jongen trok zijn blik van haar los en staarde naar de hemel. ‘Dat doe je nu wel,’ merkte hij nuchter op. Zonder nog wat te zeggen stond het meisje op, sloeg haar armen over elkaar en hield haar adem in. Langzaam kwam de jongen overeind, keek haar met een nogal droge uitdrukking aan. ‘Chi… Je weet dat dat geen zin heeft,’ sprak hij in een adem, zuchtte het bijna. Het meisje negeerde hem en hield koppig haar adem in. De jongen trok een van zijn mondhoeken omhoog, vormde een scheve glimlach, en keek haar plagend aan. Zonder een hint te geven porde hij haar in haar zij, waardoor ze ineen kromp, haar mond opende en een keer naar adem hapte. Vervolgens sloeg ze boos tegen de borst van de jongen. ‘Joshua je bent een pestkop, een grote pestkop!’ schreeuwde ze woedend. De jongen leek het niet eens te voelen, lachte alleen maar geamuseerd. ‘Moet jij nodig zeggen, afleidend figuur dat je bent.’
Toen het meisje weer gekalmeerd was had de jongen aangeboden haar wat trucjes te laten zien. Trucjes met water. Geboeid keek ze toe, vroeg soms of zij het ook mocht proberen. Maar zij bleek niet het talent te bezitten dat hij had, jammer genoeg. Maar toch was ze wel volhardend, stopte was wanneer de jongen dit haar enkele malen had gevraagd. Uiteindelijk zaten de twee samen bij de rivier, die rustig stroomde langs het veldje waar ze elkaar tegen waren gekomen. Zonder enige tekenen van verlegenheid leunde ze tegen hem aan, keek strak naar het water. ‘Joshua?’ De jongen keek vanuit zijn ooghoeken naar het meisje. ‘Kun je me iets beloven?’ De jongen fronste. ‘Natuurlijk,’ sprak hij op een vragende toon, niet wetende wat dit alles betekende. ‘Beloof me dat je altijd bij me blijft, en dat je me nooit zult vergeten. Dan zal ik hetzelfde doen,’ glimlachte ze, nog steeds naar het water kijkend. ‘Natuurlijk beloof ik dat, je bent mijn zusje.’


De man hapte één keer naar adem, staakte zijn beweging. Het water viel op de grond, zorgde ervoor dat de sliert kapot spatte. Met grote ogen staarde hij voor zich uit. Zijn ogen stonden wijd open. Waar was hij in godsnaam mee bezig? O ja, het feit dat hij nog steeds mentaal niet volledig was hersteld. Óóh ja, was hij bijna vergeten. Hij ging weer recht staan, legde een hand op zijn voorhoofd. Hij had hoofdpijn, voelde gewoon dat frustratie bijna zijn hele lichaam had overgenomen. Oké, dat had het toen net gedaan. Die fase overgangen ook. Eerst wou hij het niet geloven, daarna was hij een wrak geweest en nu was hij zo gefrustreerd als wat. En alsnog wist hij het te verbergen voor werkelijk iedereen. Hij had bijna een boom om zeep geholpen door zijn frustratie. Hij moest hier weg, afleiding zoeken. Hij liep een willekeurige richting uit, keek om zich heen. Waar was hij ook al weer? Dit gedeelte had Myst hem niet laten zien… Geweldig, was hij nu verdwaald? In deze status kon hij zich namelijk wel irriteren aan dingen, en was hij wel eens serieus. Dus kon hij het nu niet gebruiken om te verdwalen. Opeens bleef hij stilstaan, kneep zijn ogen tot spleetjes. Een gestalte, had het bijna over het hoofd gezien. Maar het betekende wel dat er afleiding was. Zonder te twijfelen liep hij ernaar toe, probeerde het te herkennen. Maar dat deed hij pas toen hij er een paar meter vanaf stond, omdat ze lag. Het was Rin. Hij fronste. Wat deed zij nou weer hier? Rond dit uur? Kon hij ook aan zichzelf vragen, maar daar ging het nu niet om. Zwijgend liep hij naar haar toe, ging naast haar zitten, keek op haar neer. ‘Rin,’ sprak hij kortaf, op een monotone toon. ‘Wat doe je hier rond dit uur?’ Tutoyeerde eens een keer, en glimlachte ook niet. ‘En ik ben hier enkel omdat ik iets zocht,’ sprak hij er vlak achteraan. Ja, hij was weer eens niet zorgeloos maar serieus. Enkel door die vervelende herinneringen van zijn zusje, vreselijk was het ook.

{ Zo, krijg je een serieuze Josh deze keer :3
Vind je postsheet trouwens heel erg mooi,
Maar wel irritant lezen door lettertype ><
}
Terug naar boven Ga naar beneden
Rin

avatar

Searching for myself UTL8oxA PROFILEPosts : 173
Searching for myself UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Razen, fire magic.
Klas: Stagiaire fire magic.
Partner: x

Searching for myself Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for myself   Searching for myself Icon_minitimedo mei 19 2011, 22:29

Ondanks het feit dat het geen koude nacht was, kon Rin niet in slaap vallen. Hoe graag ze dat ook wilde. Er was iets dat haar wakker hield, een geluid links van haar. Het liefst had ze het genegeerd, en alsnog haar ogen dicht gehouden, maar dat kon nu eenmaal niet. De kans dat het iemand was van Paragon of Suasama was gewoon te groot. Ze kon het niet risceren. Toch verwachtte ze geen dreigend gevaar, integendeel. Een echte moordenaar had haar te grazen genomen terwijl ze haar ogen nog gesloten had, snel en effectief. Dan had ze nu niet meer geleefd. Bovendien was het ongmogelijk dat iemand wist dat ze hier was, tenzij ze gevolgd was, maar ook dat was zeer onwaarschijnlijk. Ze lag hier immers al uren, het zou vreemd zijn dat áls ze gevold was, die persoon pas nu wat van zich liet horen. Het was waarschijnlijk gewoon een wild beest of een verdwaalde wandelaar. Langzaam opende ze haar ogen, en keek toe hoe een lang gestalte in haar richting liep. De persoon leek nog langer dan diegene werkelijke was, aangezien ze nog altijd beweginsloos op de grond lag. Toen de het gedaante enkele meters bij haar vandaan tot stilstaan kwam, kon ze nog altijd niet zien wie het was. Toch deed ze geen moeite om op te staan, haar intuïtie vertelde haar dat er geen gevaar dreigde. Misschien was het dom om op dat gevoel te vertrouwen, maar het had haar nog nooit in de steek gelaten. Al snel werd duidelijk dat het Joshua was, dat bleek toen hij nog enkele stappen dichterbij zette en naast haar ging zitten. Zonder iets te zeggen staarde ze hem aan, zich hevig afvragend wat hem hier naartoe bracht. 'Joshua..' zei ze, haar stem klonk hees. Waarschijnlijk omdat ze al enige tijd als bevroren op de grond had gelegen. Ze wilde vragen waarom hij hier was, maar hij ontnam haar de kans door dezelfde vraag te stellen. Hij gaf echter meteen na zijn vraag een verklaring voor zijn eigen nachtelijke bezoekje aan het bos, al was die alsnog enigszins vaag. Met veel moeite kwam Rin overeinde, steunend op haar ellebogen en onderarmen. 'Om eerlijk te zijn, zou ik het niet weten.' Haar stem klonk nog altijd niet zoals zou moeten. 'Ik denk dat ik gewoon even weg wilde van die vier muren van mijn kamer. Even vrij zijn,' zei ze, terwijl ze haar blik even omhoog richtte, kijkend naar de maan. Het bleef eventjes stil, hoewel het geen ongemakkelijke stilte was. 'Wat zocht je dan, als ik vragen mag?' Haar stem klonk deze keer oprecht geïteresseerd, heel anders dan bij hun ontmoeting in de lerarenkamer. Misschien kwam het door haar emotionele stemming, waar ze overigens alles aan zou doen om het niet te laten blijken. Misschien kwam het wel door haar contstante eenzaamheid sinds ze aan was gekomen op de academie, en had ze nu even gezelschap nodig. Het soort gezelschap dat haar niet veroordeelde, of niet weg zou lopen als ze wat te vertellen had. Al was Rin een gesloten boek, en zou ze dat waarschijnlijk altijd blijven, ook zij had behoefte aan mensen om haar heen. Ze richtte haar blik weer op Joshua, die een heel anders leek dan de persoon die ze enkele dagen geleden had ontmoet. Toen had hij nog zo vrolijk geleken, zo zorgeloos. Rin wilde dat zij zo kon zijn, gewoon kon genieten van het leven. En toch zat hij hier nu met een trieste uitdrukking op zijn normaal gesproken zo charismatische gezicht, wat haar deed afvragen wat er met hem aan de hand was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Pablo

Master Pablo

Searching for myself UTL8oxA PROFILEPosts : 160
Searching for myself UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire
Klas: None.
Partner: Miep.

Searching for myself Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for myself   Searching for myself Icon_minitimevr mei 20 2011, 21:09

Hij had simpelweg gelogen. Nou niet helemaal. Hij was daadwerkelijk iets komen zoeken, onbewust. Maar omdat hij heel erg goed wist dat hij het niet zou vinden, ontkende hij het. En zij gaf gewoon antwoord, een eerlijk antwoord. Althans daar leek het op. De vraag die ze hem vervolgens stelde zorgde ervoor dat hij met zijn mond vol tanden stond. Hij kon daar geen antwoord opgeven. Hij had zomaar iets verzonnen, in de hoop dat het dan wel goed zou zijn. Waarom was hij ook eigenlijk op haar afgelopen? Hij had simpelweg zich kunnen omdraaien en weg kunnen lopen. En toch had hij het niet gedaan. Misschien kwam het door zijn nieuwsgierigheid. En door het feit dat hij al de kleine obsessie had gehad dat hij wou zien wat er in mensen omging, wou weten of hij iets voor ze kon betekenen. Maar waarom zelfs, nu hij totaal niet ingestemd was op het gezelschap van anderen, was hij toch zelf op haar afgestapt. Hij kon niet boos op haar worden omdat ze nu bij hem was; het was zijn eigen schuld. Zij had alleen maar in het gras gelegen. Waarom lag ze daar eigenlijk? Dat wist ze niet, dus wist hij het ook niet. Niet dat het hem ergerde; het zou toch geen verschil maken in de situatie.

Hij hapte één keer naar adem. ‘Niets bijzonders,’ antwoordde hij vervolgens. Misschien zou ze het toch willen weten, en zou ze wel zo’n vraag stellen van; Wat is er dan niet bijzonder? Dus kon hij net zo goed een betere en gedetailleerde uitleg geven. ‘Om precies te zijn is het een klein kristal. Ik heb het nodig om bepaalde spreuken te kunnen gebruiken. Of het donker me niet hindert? Nee; ik kan de aanwezigheid ervan voelen. Maar ondanks dat is het nog steeds moeilijk om te vinden.’ Hij kon dat kristal overal vinden waar hij wou. Het bestond niet eens echt. Hij zou het simpelweg van water maken; simpel zat voor hem. Hij kon gewoon wat vocht onttrekken uit dergelijke planten en het daarvan maken. Dus daar hoefde hij zich geen zorgen over te maken. Dat probleem ook alweer opgelost.
Het was hem niet ontgaan dat ze anders was. Haar houding was anders, haar stem was anders. Maar dat was ook bij hem. Het leek net alsof ze elkaar weer voor het eerst zagen. Hij gedroeg zich eens een keertje niet zo zorgeloos, maar uiterst serieus en wellicht ook een beetje kil. En zij leek nu echt geïnteresseerd te zijn. Maar buiten dat leek haar houding ook eens wat te verraden van wat er in de jonge vrouw omging. Met een licht vermoeden kneep hij zijn ogen eventjes tot spleetjes. ‘Is er iets?’ vroeg hij, zijn stem niet bezorgd – zoals hij normaal zou zijn bij deze vragen -, maar meer gevuld met ijzige kalmte. Waarschijnlijk zou ze het niet op prijs stellen dat hij zo tegen haar sprak. Maar ze zou ook wel doorhebben dat hij nu niet echt het persoon zou zijn waar ze een grote mond zou kunnen hebben; hij was anders dan bij hun eerste ontmoeting. Zijn ogen niet meer tot spleetjes geknepen, maar gewoon rustig op haar gericht – het maanlicht er lichtjes in weerspiegelend -, keek hij naar haar; wachtend op een antwoord, waarvan hij niet eens zeker was dat hij het zou krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rin

avatar

Searching for myself UTL8oxA PROFILEPosts : 173
Searching for myself UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Razen, fire magic.
Klas: Stagiaire fire magic.
Partner: x

Searching for myself Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for myself   Searching for myself Icon_minitimewo mei 25 2011, 00:04

Rin luisterde maar met een half oor naar het verhaal dat hij haar vertelde, het enige dat ze mee had gekregen was dat hij een kristal zocht, voor welke redenen interesseerde haar eigenlijk niet zo heel erg veel. Ze was te erg afgeleid om zich volledig te kunnen focussen op de woorden van Joshua, al had ze zelf niet door dat ze eigenlijk helemaal niet naar hem luisterde. Toen hij klaar was met zijn verhaal knikte ze slechts een keer met een geforceerde glimlach op haar gezicht naar hem, alsof ze volledig snapte wat hij haar zojuist allemaal had verteld. Een kirstal.. Het had vast en zeker iets temaken met watermagie, hetgeen waar ze helemaal niets vanaf wist en eigenlijk ook helemaal niets over wílde weten. Het was een deel van haar leven dat ze naar achteren schoof en probeerde te negeren voor zover dat kon, maar personen zoals Alyssa, en op het moment Joshua, deden haar er steeds ongemerkt aan herinneren. Water was nu eenmaal een deel van hen, ze waren ermee opgegroeid. Zijzelf zou ook geen afstand kunnen doen van het vuur, en van de warmte. Dus dat kon ze ook niet van hen vragen.
Bij de koude toon in zijn volgende, onverwachtte vraag keek ze met een verwarde uitdrukking op haar gezicht in zijn ogen. Of er iets met háár was? Dat kon ze ook wel aan hem vragen. Ze vond deze versie van Josh maar niets, hij gedroeg zich totaal ongeïnteresseerd en emotieloos. Ondertussen ontging het haar dat haar eigen houding ook extreem anders was dan normaal. Haast kwetsbaar. Het stalen masker dat aan haar gezicht vastgeroest zat leek los te komen, zorgde ervoor dat de naakte huid zichtbaar werd en er nu daadwerkelijk gevoelens waren af te lezen op haar gelaat. Nors sloeg ze haar armen over elkaar heen en draaide haar hoofd weg van Joshua. 'Er is niets. En áls er iets was, ben jij wel de laatste persoon met wie ik erover zou praten,' zei ze in een poging haar masker weer op te zetten, wat verschrikkelijk faalde. Het had totaal ongeloofwaardig geklonken. Ze zou uberhaupt niet met iemand praten, ze was veel te veel op zichzelf. Ergens was het gewoon ongezond, al besefte ze dat zelf niet echt. Ze wilde niemand storen met haar problemen, dus stopte ze ze altijd maar gewoon weg, alsof ze er niet waren. Alsof er niets met haar aan de hand was. En toch wilde ze Joshua niet nog eens afschrikken met haar chagarijnige, negatieve houding. Voorzichtig keek ze vanuit haar ooghoeken naar hem. Met een verslagen zucht ontspande ze haar armen weer, en liet deze rusten op haar schoot waar ze haar handen samen vouwde. 'Sorry,' zei ze, waarna het even stil bleef. 'Wat is er toch met jou? vroeg terwijl ze haar hoofd weer naar hem toe draaide, haar ogen tot spleetjes geknepen. 'Ik dacht dat jij zo'n optimistische goedzak was die altijd maar met een vette glimlach op zijn gezicht de wereld beter probeerde te maken. Zat ik even fout,' zei ze terwijl er een klein spottend grijnsje rond haar lippen krulde. Niet eens gericht naar Joshua, het was eerder om haarzelf. De ironie. Het was bijna alsof de rollen waren omgedraaid. Bij hun eerste ontmoeting had ze zich niet in kunnen denken dat hij ook een serieuzere kant had, ze had er gewoon niet bij stil gestaan. Andersom was het hoogstwaarschijnlijk hetzelfde. Hij dacht vast ook dat zij niets meer was dan een koude, emotieloze vrouw. Een hatelijk persoon dat niets moest weten van andere mensen, sterker nog, ze verachtte met heel haar hart. En ze wilde niet langer dat mensen nog zo'n beeld van haar hadden. Ze gaf wel degelijk om de mensen om haar heen en om wat zij van haar dachten, al liet ze dat haast nooit merken en was het voor de buitenwereld dus ook lang niet altijd zichtbaar. Het kwam dan ook als een klap aan dat zelfs Joshua haar behandelde alsof ze onbreekbaar was, een man die normaal altijd zo vriendelijk was had een hekel aan haar persoonlijkheid. Het kwam niet eens in haar op dat zijn houding misschien veranderd was vanwege zijn persoonlijke problemen. Omdat ze zo onredelijk tegen hem was geweest, ging ze er eigenlijk gewoon vanuit. Vervuld van spijt en schaamte draaide ze haar hoofd zo ver mogelijk weg, bang dat hij de zwaktes zou zien die ze al die tijd zo zorgvuldig verborgen had.

Sorry dat het zo lang duurde, ik was echt heel erg druk de afgelopen dagen D:
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Pablo

Master Pablo

Searching for myself UTL8oxA PROFILEPosts : 160
Searching for myself UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire
Klas: None.
Partner: Miep.

Searching for myself Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for myself   Searching for myself Icon_minitimewo mei 25 2011, 19:42

Hij wou niet naar haar kijken. Zijn gedachtes, die nu vooral uit herinneringen bestonden, vermengden zich met het beeld van de realiteit. Waardoor sommige reële dingen de vorm kregen van iets dat er maar een klein beetje op leek. Ondanks dat het meisje dat zijn gedachtes in haar greep had vele malen jonger was dan Rin, zag hij haar niet. Hij zag haar als hij naar de jonge vrouw keek. Hij wou haar niet zien, wetende wat het met hem deed en zou kunnen doen. Haar haren waren zwart, maar hij zag ze toch als lichtbruin. Bijna donkerblond, zelfs. Haar ogen waren wel nog steeds blauw; wat voor verwarring zorgde. Haar ogen waren het enige wat ervoor zorgde dat hij zich bleef realiseren dat het enkel vage beelden waren. Gecreëerd door zijn pure wanhoop. De wanhoop om herkenning te zien in haar blik. Die herkenning vond hij wel bij Rin. Vandaar dat alles door elkaar heen liep in zijn ogen. Het zorgde voor hoofdpijn. Ergere hoofdpijn.
En toch liet hij er niets van merken, kon het gewoon niet. Hij wou en kon niemand ermee belasten. Het zou voor enkel nog meer problemen zorgen, iets wat het laatste was wat hij op het moment kon gebruiken. Haar reactie op zijn vraag was… Een vage poging geweest om weer zo over te komen als in hun eerste ontmoeting. Alleen faalde hij, vooral in de ogen waar hij nu mee keek naar dingen. Hij begreep het wel; ze kenden elkaar nauwelijks, dus wat verschafte hem het recht eigenlijk om überhaupt te vragen naar hoe zij zich voelde? Er was een grote kans dat hij het niet eens zou snappen, omdat hij haar totaal niet kende. Enkel haar naam. En hetzelfde gold voor haar. Hun problemen aan elkaar onthullen was iets wat ze nog lang niet zouden doen bij elkaar, misschien ook wel nooit. Aangezien ze zo van elkaar leken te verschillen, en toch ook weer niet. Het was al begonnen met het feit dat ze elkaar verkeerd beoordeeld hadden. Ze hadden gewoon simpelweg een beeld van elkaar gevormd en zich daaraan vast gehouden. Maar nu ze zo bij elkaar zaten; totaal anders van hun normale aard, waren al die beelden uitgewist. Konden ze weer opnieuw beginnen. Of ja; zij. Hij zou zichzelf niet weer voor de gek houden, niet nu hij in deze status was. Hij dacht teveel na om een vast beeld van iemand te kunnen vormen; wetende dat al de mensen die hij tegen kwam geen types waren, maar echte mensen van vlees en bloed. Mensen die veranderde van karakter naarmate tijd verstreek. Zo simpel was het.

Hij keek haar zijdelings aan en hoorde haar woorden aan. Om de een of andere reden vond hij ze uiterst hilarisch, maar hij lachte niet. Waarom was het toch altijd zo dat hij precies wist hoe sommige mensen in elkaar zaten? Hij trok een mondhoek omhoog, keek haar ietwat plagend aan. ‘Ow, dus ik mag niet vragen of er wat is. Maar mevrouw mag natuurlijk wel de vraag aan mij stellen en verwachtten er antwoord op te krijgen. Plus dat ze eraan toe mag voegen dat ze een beeld van hem had; en er natuurlijk blindelings vanuit ging dat dat klopte.’ Hij zweeg, liet zijn blik varen en keek haar enigszins nogal kil aan. ‘Mensen zijn niet wat ze lijken, dat moet je toch al doorhebben, of is dat alleen zo bij mij? Oké, ben dik tien jaar ouder. Maar op jouw leeftijd wist ik dat ook al. Mensen zijn geen typetjes, zullen ze ook nooit worden. Daar zijn ze te ingewikkeld voor.’ Hij hield zijn mond weer. Hij kon aan haar houding wel zien dat ze het niet leuk vond dat ze dingen uitte met haar lichaam; zonder dat ze er iets aan kon doen. Hij wendde zijn blik af, dacht eventjes na. Het was niet eerlijk om nu zijn frustratie op haar af te reageren, dus moest hij dat niet doen. Hoe moeilijk dat ook was. ‘Het spijt mij ook,’ sprak hij uiteindelijk, zonder haar aan te kijken. ‘Heb alleen hoofdpijn, dat is alles.’ Het was een vriendelijker antwoord dan wat zij had gegeven.
Lag het aan hem of waren ze allebei op het moment gebroken? Kapot van ellende. Hij wel, maar hij kon niet in haar hoofd kijken. Maar het leek er wel op, als hij eerlijk was. Het was alleen dat ze het op andere manieren uitte. Hij was gefrustreerd, kil en bot. Terwijl zij zich als een normaal mens leek te gedragen; geïrriteerd en ontwijkend wanneer er een onderwerp in de buurt kwam dat ongemakkelijk lag. En dan ook nog eens proberend zich te verstoppen om niets los te laten. Heel menselijk. Menselijker dan hem op het moment.

* Np (;
Heb liever een goed late post.
Dan een snelle overhaaste post ;o
Take your time ;p
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Searching for myself UTL8oxA PROFILE
Searching for myself UTL8oxA MAGICIAN

Searching for myself Empty
BerichtOnderwerp: Re: Searching for myself   Searching for myself Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Searching for myself

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Searching
» end of searching
» Searching: Topics
» Searching for Writing help!
» Searching for peace

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Dark Forest-