|
|
Auteur | Bericht |
---|
Master Shong
PROFILEReal Name : ✮Fox Posts : 1376 Points : 93 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Water ✗ IceKlas: You're my ☆-pupil, each and every one of you!Partner: Tremble, little lion man, you'll never settle any of your scores.
| Onderwerp: Eerste Les wo sep 16 2009, 22:08 | |
| Shong stapelde een aantal papieren op elkaar en wierp glimlachend een blik op de gesloten deur van het lokaal. De leerlingen zouden zo binnenstromen, en dan zou hij zijn allereerste les geven. Zijn lokaal was overspoeld in een aquablauwe gloed, omdat er achter zijn bureau een gigantisch aquarium in de gehele breedte van de muur was gebouwd. Hoog boven alle tafels, vlak boven het plafond, zweefden een aantal blauwe luchtbellen die gedeeltelijk voor het licht zorgden. Shong zelf zat echter achter een doodnormaal houten bureau op een doodnormale stoel, al zat hij wel op een stapel dikke boeken om hoger te zitten. Hij was van klein formaat en minstens zo groot als een eerstejaars leerling. Hij frunnikte even nerveus aan zijn oorbel en wachtte op de eerste leerling. |
|
| |
Diva Gestorven
PROFILEPosts : 1319 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Shadra, Dark magicKlas: vijfdeklasser/ de mentorklas van Master Savador.Partner: I hope you can forgive my sins Savador.
| Onderwerp: Re: Eerste Les do sep 17 2009, 17:45 | |
| Diva liep met een rustige pas richting het lokaal water magie. Ze zou vandaag pas de eerste les hebben maar toch kon ze niet uit haar hoofd krijgen over wat er bij het lanceringsplatform was gebeurdt. Dat was nou niet bepaald goed voor een eerste indruk en Diva hoopte nu een betere te maken. Zwijgend liep ze naar de deur en zag dat Master Shong al binnen was. Diva had bij hun eerdere ontmoeting al gezien dat hij best klein van stuk was. Nu zat hij op een paar boeken om wat hoger te zitten. Diva sloeg haar hand voor haar mond en kon een hele kleine grinnik niet onderdrukken. Niet om Master Shong uit te lachen, maar omdat het er gewoon komisch uitzag. Diva herstelde zich gauw en klopte even op de open deur om te laten merken dat ze er was. Haar felblauwe ogen, ongeveer net zo blauw als de aquablauwe gloed die het lokaal in een gloed zette, keken even rond waarna Diva zo kalm als ze kon het lokaal binnenliep en achter een tafeltje ging zitten. |
|
| |
Celedë .
PROFILEPosts : 200 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Shadra, Dark magic.Klas: Vierdeklasser.Partner: I'll love him with my whole heart.
| Onderwerp: Re: Eerste Les do sep 17 2009, 17:51 | |
| Vrijwel direct achter Diva aan, kwam Celedë aangehold. In de deuropening van het lokaal bleef ze even staan uithijgen. ''Diva, hoorde je me niet roepen'' zei ze met een kleine grijns tegen haar zus. Nu Celedë`s haar even lang was als dat van Diva waren de twee niet uit elkaar te houden. Enkel door het feit dat Diva`s ogen felblauw waren en die van Celedë felrood kon je ze van elkaar onderscheiden. Toen Celedë weer een beetje op adem was gekomen keek ze naar de leraar. Hij was waarschijnlijk de nieuwe leraar water magie concludeerde Celedë. Nog voor hij naar haar naam zou kunnen vragen besloot Celedë zich maar voor te stellen. ''Ik ben Celedë Lenore Master'' stelde ze zichzelf aan hem voor. Daarna ging ze aan een tafeltje naast Diva zitten. |
|
| |
Gast Gast
PROFILE MAGICIAN
| Onderwerp: Re: Eerste Les do sep 17 2009, 18:43 | |
| Aigaithis kwam met langzame passen het lokaal binnenlopen. Langzaam, omdat hij met zijn neus in een boek over genezing zat. Pas zodra Aigaithis tegen het bureau van Master Shong botste en het boek op de grond liet vallen keek Aigaithis op. ''Erm, sorry'' zei hij wat beschaamd terwijl hij het boek weer opraapte. Zijn donkere ogen, identiek aan die van Donovan, keken naar de grond. |
|
| |
Antony .
PROFILEPosts : 257 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Shadra: thuis van de Dark magicansKlas: 5 de jaarsPartner: You could say i'm in love
| Onderwerp: Re: Eerste Les do sep 17 2009, 20:15 | |
| En ook kwam er een witharige jongen binnen die eigenlijk hier nog nooit les had gehad. Hij liep naar Celedë en Diva toe en knikte naar hun twee. "Dag,Diva,Celedë"zei hij tegen hun. Toen keek hij naar de leerkracht en ook hij stelde zich voor. "Ik ben Antony Desperado"zei hij kalm tegen hem. Toen viel zijn blik op die jongen met dezelfde ogen als die Donovan. |
|
| |
Master Shong
PROFILEReal Name : ✮Fox Posts : 1376 Points : 93 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Water ✗ IceKlas: You're my ☆-pupil, each and every one of you!Partner: Tremble, little lion man, you'll never settle any of your scores.
| Onderwerp: Re: Eerste Les do sep 17 2009, 22:48 | |
| Shong glimlachte vriendelijk toen hij Diva zag binnenkomen. Haar eerste indruk - of wat hij in ieder geval over haar gehoord had - was hem goed bevallen. Echter kreeg hij een ander beeld van haar toen hij haar op het lanceringsplatform zag vechten. Hij hoopte als leerkracht dat Diva kon bewijzen dat ze werkelijk beschikte over een goed stel hersens. Shong knikte kalm naar haar toen ze op de deur klopte en vervolgens achter een tafel in het lokaal ging zitten. Hij knipperde even met zijn ogen toen Celedë binnenkwam; was dit een truc om de nieuwe leraar te jennen? Maar toen hij beter keek zag hij dat dit meisje niet helemaal identiek aan Diva was; haar ogen waren felrood in plaats van blauw. Dat waren dus de tweelingzussen. Shong knikte nogmaals toen Celedë zich aan hem voorstelde. 'Een eer om een tweeling te ontmoeten, juffrouw Lenore.' Op zijn thuisplaneet was hij niet meer dan gewend om jongere mensen met hun achternaam aan te spreken; dat was een gewoonte uit zijn familie. Shongs glimlach werd breder toen er een blonde jongen tegen zijn bureau opbotste en per ongeluk zijn boek liet vallen. Hij wuifde met zijn hand. 'Boekenwurmen zie ik graag,' antwoordde Shong glimlachend op de jongen. Zijn blik bleef echter even hangen op de donkere ogen van de jongen. Meteen popte er een beeld van Donovan in zijn gedachten op. Shong sloot voor een moment zijn ogen om zijn hoofd leeg te maken. Hij zou zich niet laten afleiden. Niet in de eerste les al! Hij moest het goed laten verlopen en de leerlingen laten geloven dat hij hen graag het een en ander wilde bijleren over watermagie. Shong keek op toen er een witharige jongen binnenkwam. Hij keek hem door de lokken van zijn net zo witte hanenkam aan en knikte. 'Aangenaam, meneer Desperado. Neem plaats achter een tafel.' Shong streek even met een hand door zijn haar. Hij zou zichzelf voorstellen zodra er nog nieuwe leerlingen zouden komen. |
|
| |
Donovan. .
PROFILEPosts : 254 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Razen, Fire magic.Klas: Vijfde klasser.Partner: /
| Onderwerp: Re: Eerste Les vr sep 18 2009, 07:57 | |
| Donovan kwam ook binnenlopen. Die idiote broer en zus van Madeline hadden hem een beetje weten op te lappen. Al was dat enkel om het feit geweest dat ze hem nodig hadden om te weten welke spreuken hij over haar had uitgesproken. Hij keek Master Shong even giftig aan. Daarna ging zijn blik naar zijn broer die nog bij het bureau stond te klungelen. Een geirriteerde zucht verliet zijn keel. ''Ga gewoon zitten Aigaithis'' zei hij op een wat dwingende toon tegen hem. |
|
| |
Gast Gast
PROFILE MAGICIAN
| Onderwerp: Re: Eerste Les vr sep 18 2009, 15:43 | |
| ''Mijn naam is Aigaithis Revas, Master'' zei Aigaithis daarna en keek Master Shong weer aan. ''Ik had vernomen dat U al in aanvaring was gekomen met mijn broer Donovan'' zei hij beleefd tegen hem. Net nadat Aigaithis dat had gezegd kwam zijn broer juist binnelopen. Zijn donkere ogen kruistte een die van Donovan. Eigenlijk kon je nu pas zien dat hun ogen identiek waren aan elkaar. Een zachte geirriteerde grom verliet zijn keel. Daarna liep Aigaithis ook naar een tafel en ging zitten. |
|
| |
Rose. .
PROFILEPosts : 610 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Razen, Vuur - DuisterKlas: ?Partner: I don't know it anymore
| Onderwerp: Re: Eerste Les vr sep 18 2009, 17:19 | |
| Rose liep rustig naar de les, en ze keek dan heel even in het rond. Ze liep kalm binnen met korte passen, en natuurlijk had ze zoals gewoonlijk uitdagende kleding aan. Nouja ze zou echt niet een lange broek dragen als men dat zou denken, en ze grinnikt heel even kort. "Dag Diva." Zei Rose dan vriendelijk tegen haar, en ze liep dan gewoon naar de eerste bank voor het bureau van de leraar. Rustig keek ze deze aan, maar dan richt ze haar blik naar buiten. |
|
| |
Master Shong
| Onderwerp: Re: Eerste Les vr sep 18 2009, 22:15 | |
| Shong legde zijn handen op zijn bureau en knikte zwakjes naar Aigaithis. 'Inderdaad, en ik hoop voor u, meneer Revas, dat u wel serieus bent binnen het gebied van leren en studeren. Ik zou het erg op prijs stellen,' antwoordde hij. Op dat moment kwam Donovan binnenlopen. Shong knikte hem enkel toe. Meer dan dat zou hij de moeite niet nemen om te doen - hij had zijn giftige blik al wel gezien. Aigaithis zat net toen er de volgende leerling binnenkwam. Een meisje die achter de tafel voor zijn bureau ging zitten. Shong glimlachte en ging beurtelings de gezichten van de leerlingen langs; hier zou hij het dus voorlopig mee moeten doen. Toen hij besloot dat er genoeg leerlingen in zijn les waren, liet hij zich van de stoel glijden en ging naast zijn bureau staan. Als hij ervoor zou staan zouden de studenten enkel zijn hoofd en een klein deel van zijn romp erboven uit kunnen zien. 'Ik wens jullie allemaal hartelijk welkom in mijn les, en ik hoop dat ik eveneens een warm welkom terugkrijg. Mijn naam is Shong, meester in watermagie en bereid om jullie alle beetjes bij te brengen over dit mysterieuze element. Allicht kennen verscheidenen van jullie die ooit op Cassia zijn geweest me van mijn gezicht? Naast het studeren van de magie der waterkunsten ben ik tevens auteur van een tweedelige boekenreeks.' Shong verbreedde zijn glimlach en tapte even met de punt van zijn schoen op de vloer voordat hij verderging. 'Allereerst wil ik jullie het een en het ander over watermagie, en de kracht ervan, vertellen. Water is een pure levensbron. Zonder water is er geen leven. Zonder water waren wij magicans maar een verzameling droge botten en droge spieren. Daarbij is water ook erg krachtig en bovendien zeer effectief tegen vuur.' Shongs blik ging even naar Donovan. Hij zweeg een paar tellen en vervolgde: 'Dat is de reden dat dit element niet eenvoudig handelbaar is. Net als vuur lijkt water een eigen wil te hebben. Neem als voorbeeld een tsunami of een draaikolk - daar kan haast niemand tegenop. Ik hoop dat jullie allen geduld bezitten tijdens mijn lessen en dat jullie de kracht en de functie van water volledig kunnen begrijpen. Je moet één zijn met deze belangrijke bron van leven. Als iemand vragen heeft, of zich graag wilt voorstellen, hoor ik het graag.' Shong vouwde zijn handen achter zijn rug en keek verwachtingsvol de klas in. Hij hoopte vurig dat iedereen dit element met respect zou behandelen. |
|
| |
Rose. .
PROFILEPosts : 610 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Razen, Vuur - DuisterKlas: ?Partner: I don't know it anymore
| Onderwerp: Re: Eerste Les vr sep 18 2009, 22:20 | |
| Rose keek toe naar de leraar, en ze zat nonchalant met haar benen wat uitelkaar. Nouja dit had ze eigenlijk zelf niet echt in de gaten, en ze luisterde dan ook naar de leraar zijn woorden. Ze had geen zin om haar naam te zeggen, en ze keek dan kort naar buiten. Ze zweeg gewoon de hele tijd, waarna ze dan weer naar de leraar keek. Dan sloot ze haar ogen voor een lange tijd, en ze dacht even na over vanalles. |
|
| |
Antony .
PROFILEPosts : 257 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Shadra: thuis van de Dark magicansKlas: 5 de jaarsPartner: You could say i'm in love
| Onderwerp: Re: Eerste Les vr sep 18 2009, 23:12 | |
| Antony luisterde naar de uitleg n-van Master Shong en keek even naar Celedë. Uiteindelijk nam hij zelf ook plaats achter een tafel niet ver van Donovan. Hij kon hem nu makkelijk naar de vergetelheid sturen en dat vonden enkele hier wel tof. Hij keek rustig voor zich uit en zonder dat hij het merkte werden zijn ogen volledig zwart. "Wel voor degene die me niet kennen ik ben Antony"zei hij maar tegen iedereen in het algemeen. |
|
| |
Master Shong
| Onderwerp: Re: Eerste Les vr sep 18 2009, 23:21 | |
| Shong spreidde zijn armen en keek afwachtend de klas in. 'Wel, zijn er kandidaten?' Hij glimlachte toen Antony als eerste een beurt nam. 'Wilt u misschien nog iets kwijt over uw hobbies of over de dingen die u wel en niet mag?' vroeg Shong op een vriendelijke toon. Hij vouwde kalm zijn handen weer op zijn rug. Hij was niet echt van plan zijn eerste les de leerlingen te verplichten meteen in de boeken te duiken. Nee, hij zou eerst een soort kennismakingsles houden. Dat vond Shong zelf altijd erg fijn, en hij dacht dat de meeste het wel met hem eens waren. |
|
| |
Rose. .
| Onderwerp: Re: Eerste Les vr sep 18 2009, 23:25 | |
| Rose keek dromerig voor zich uit, en ze sloot dan haar ogen weer. Ze had nog steeds niet door dat ze wat met haar benen open zat, maargoed het kon haar ook niet echt veel schelen. Zichzelf voorstellen ging ze echt niet doen, en ze snoof dan ook heel even kort. Daarna keek ze naar buiten, waarna ze dan heel even kort geeuwde. Niemand hoefde te weten wie ze was, en ze bleef gewoon dromerig naar buiten staren. |
|
| |
Antony .
| Onderwerp: Re: Eerste Les za sep 19 2009, 12:33 | |
| "Wel echte hobbie's heb ik niet buiten sport en ik mag Celedë en dat weet ze en degene van wie ik niet hou kent iedereen hier wel neem ik aan,hij staat namelijk achter mij"zei hij zonder enige schaamte in zijn stem. Hij keek even naar Donovan en grijnsde kort. Toen keek hij weer naar Master Shong en glimlachte kort. |
|
| |
Celedë .
PROFILEPosts : 200 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Shadra, Dark magic.Klas: Vierdeklasser.Partner: I'll love him with my whole heart.
| Onderwerp: Re: Eerste Les za sep 19 2009, 13:03 | |
| Celedë bloosde even licht na de woorden van Antony. Ze grinnikte zacht toen hij over Donovan begon. Celedë had ook een hekel aan hem maar dat was meer omdat hij Diva veel pijn had gedaan. Maar nu zou Celedë niet meer van haar zus` zijde wijken. Ze zou het niet toestaan dat Donovan haar opnieuw pijn zou doen. ''Ik ben Celedë Lenore, Diva`s zus voor degene die dat nog niet hadden gezien. Ik kom van Shadra en dit is mijn eerste jaar op de Starshine Academy. Mijn vorige school stond op Erd, alleen daar ben ik weggegaan'' zei ze nadat Anton was uitgespoken. |
|
| |
Diva Gestorven
PROFILEPosts : 1319 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Shadra, Dark magicKlas: vijfdeklasser/ de mentorklas van Master Savador.Partner: I hope you can forgive my sins Savador.
| Onderwerp: Re: Eerste Les za sep 19 2009, 13:13 | |
| Diva keek even naar Donovan toen hij binnenkwam maar negeerde hem verder. Ze luisterde naar Master Shong`s uitleg. Ze keek om toen eerst Antony en toen Celedë begon te praten. Nou ja, Diva zou zich dan ook maar voorstellen. ''Mijn naam is Diva Lenore. Dit is eveneens ook mijn eerste jaar op de Starshine Academy. De twee jaar hiervoor heb ik op Razen gezeten om vuurmagie te bustuderen gezien het in de geschiedenis van de magicans dicht bij dat van de zwarte magie ligt. Momenteel ligt veel van mijn buitenschoolse studie bij het ontdekken van muziek in verschillende magische situaties. Je zou dus kunnen zeggen dat zingen een hobby van me is. Verder doe ik als sport zwemmen en joggen'' zei Diva. Nu keek ze Master Shong aan. ''Ik heb eigenlijk een vraag Master. Als U zegt dat U ons wat wil leren over water magie houd dat dan ook in dat we ook ijs magie gaan behandelen in de lessen?'' vroeg ze aan hem. |
|
| |
Master Shong
| Onderwerp: Re: Eerste Les za sep 19 2009, 13:24 | |
| 'Ah, dat is fijn om te horen,' antwoordde Shong glimlachend. 'Liefde op jullie leeftijd is fris en sterk. Laat die band niet verslappen.' Hij keek Antony een moment aan toen hij over Donovan begon. 'Meneer Desperado, mag ik u erop wijzen dat we in mijn les respect voor elkaar tonen en ieder ook met respect behandelen. Zelfs als u die persoon niet mag. En ik weet wat meneer Revas heeft uitgevoerd in de tijd dat ik er nog niet was, maar houdt er alstublieft rekening mee.' Shong richtte zijn blik op Celedë toen ze het woord nam. Hij knikte haar glimlachend toe. 'Dat is ook goed te zien, juffrouw Lenore. U en uw zuster zijn als twee druppels water. Ik wens u een fijne tijd op deze school.' Vervolgens nam Diva het woord. Shong keek haar glimlachend aan toen ze uitgesproken was. 'Dat hoor ik graag, een zangeres op die leeftijd.' Shong tikte even zijn nagels achter zijn rug tegen elkaar toen hij haar vraag hoorde. 'IJs is eveneens te behandelen in mijn lessen, al is het wel een stap verder - en dus een niveau moeilijker - dan watermagie. Voor ijs is water nodig, en voor water is goede controle nodig. Daarom diepen wij ons allereerst in de magie van het water in voordat we magie van de hogere plank pakken.' |
|
| |
Rose. .
| Onderwerp: Re: Eerste Les za sep 19 2009, 13:39 | |
| Rose keek naar Diva, en ze keek dan wat naar de leraar. Ze geeuwde heel even kort, en ze sloot voor een tijdje haar ogen. Daarna zet ze zich beter, en ze keek dan weer naar de leraar. "Meneer als u les geeft over watermagie, hoe is het dan mogelijk om als vuurmagiër gebruik te maken van die lessen terwijl u moet weten dat wij vuurmagiërs dat water ook kunnen verdampen." Zei Rose dan erg droog tegen hem, en ze keek hem kalm aan terwijl ze even geeuwde. |
|
| |
Antony .
| Onderwerp: Re: Eerste Les za sep 19 2009, 13:42 | |
| Antony luisterde naar zijn uitleg en rolde met zijn ogen. "Alsof Donovan Diva en de rest accepteert"mompelde hij onhoorbaar. Hij keek naar Celedë en glimlachte eventjes. Hij koesterde een ontoerijkende haat tegenover Donovan en dat mocht iedereen in de klas hier weten. Hij had geen vragen meer of wou zelf niets meer zeggen tegen Master Shong. |
|
| |
Donovan. .
PROFILEPosts : 254 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Razen, Fire magic.Klas: Vijfde klasser.Partner: /
| Onderwerp: Re: Eerste Les za sep 19 2009, 13:44 | |
| Donovan had heel erg veel moeite om zjn woede nu onder controle te moeten houden. Het liefst had hij alles en iedereen in dit lokaal in de as gelegd maar hij wist zich in te houden. Hij keek Rose droog aan toen zij wat vroeg aan Master Shong. ''Maar je vergeet Rose dat in ons geval vuur in het nadeel is ten opzichte van water. Het zal dus sneller voorkomen dat water vuur dooft dan dat wij water verdampen'' zei hij tegen haar. |
|
| |
Master Shong
| Onderwerp: Re: Eerste Les za sep 19 2009, 13:49 | |
| 'Controle,' antwoordde Shong glimlachend op Rose. 'En het onder het knie krijgen om met water mee om te kunnen gaan. Dat is de basis wanneer men een nieuw element wil leren.' Hij krabde zich even in zijn witte haar toen Donovan tegen Rose praatte. 'Laat ik zeggen dat het niet onmogelijk is om als vuurmagican watermagie te leren,' vervolgde Shong met een zuinige glimlach. |
|
| |
Rose. .
| Onderwerp: Re: Eerste Les za sep 19 2009, 13:49 | |
| Rose keek Donovan aan, en ze stond dan nijdig op. Ze liep naar hem toe, en ze keek hem nijdig aan. "Heb ik je toestemming gegeven om tegen mij te praten?" Vroeg Rose hem dan erg droog, en ze keek hem strak aan in de ogen. Ze had al veel over zijn stom gedrag tegenover Diva gehoord, en ze balde dan haar vuist achter haar rug. |
|
| |
Donovan. .
| Onderwerp: Re: Eerste Les za sep 19 2009, 13:53 | |
| Donovan stond ook op en keek Rose recht aan. Hij was dan wel een jaar jonger toch was hij wel langer dan Rose en nu ze tegenover hem stond moest hij een klein beetje naar beeden kijken. ''Ik heb jouw toestemming helemaal niet nodig. Ik zeg wat ik wil tegen wie ik wil. Wen er maar aan'' zei hij kil tegen haar. Hij velde zin gebalde vuisten gloeien. Hij zou Rose nu zo graag een mep verkocht hebben. |
|
| |
Antony .
| Onderwerp: Re: Eerste Les za sep 19 2009, 13:56 | |
| Antony ging voor Donovan staan en keek hem kwaad aan met zijn volledig zwarte ogen. "Waag haar iets te doen,en ik zweer ik stuur je terug naar Razen,en ik laat je vervolgen"zei hij tegen hem en balde zijn vuisten tot zijn knokels helemaal wit zagen. "Je moet is leren tegen mensen te spreken,zonder dat je er zelf voor op je donder krijgt"zei hij kil tegen hem. |
|
| |
Gesponsorde inhoud
PROFILE MAGICIAN
| Onderwerp: Re: Eerste Les | |
| |
|
| |
|