PortalIndexThe arrival of a new ray  HpD5UwnThe arrival of a new ray  2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 The arrival of a new ray

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Master Yume
...
...
Master Yume

The arrival of a new ray  UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Mitch
Posts : 11
The arrival of a new ray  UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht / Water
Klas: N/A
Partner: N/A

The arrival of a new ray  Empty
BerichtOnderwerp: The arrival of a new ray    The arrival of a new ray  Icon_minitimema feb 18 2019, 20:48

Wat een goede was het altijd, verhuizen. Na ruim 8 keer te verhuisd zijn in tien jaar hoopte ik dat ik eindelijk eens wat tijd had om op een plek vast te zitten. Het was voor mij geen onbekende locatie waar ik hier les ging geven en dat werkte in mijn voordeel. Veel was er niet veranderd aan de layout van de school en ik heb met vrienden echt wel eens geprobeerd de leraren verdieping op te duiken dus ik ken enigszins een beetje de manier waarop het ingericht is. Maar de eerste stappen in mijn eigen lerarenkamer waren kort gezegd onwennig te noemen. Ik keek tevreden naar alle dozen op mijn kamer en zag de laatste door een lichtgevend silhouet nog neergezet worden. Ik knikte een keer en de andere knikte ook en verdween. Fijn om van die onzichtbare hulpen te hebben. Ofja, zo werden ze genoemd in Puffoon, ik heb geleerd om het met de radiatie te spelen van het licht zodat ze dingen konden dragen. Helaas moest het echte zware tilwerk met meerdere gedaan worden.
Het was tegen de avond dat ik eindelijk tijd had om het gevoel van Starshine te proeven. Tijd om te gaan snuffelen wat er momenteel speelt in de school. Hij had simpelweg een spijkerbroek aangedaan en een tanktop aangetrokken en ging met zijn handen een keer door zijn haar. Hij keek in de spiegel en grinnikte. Hij zag er vermoeid uit, maar zin om dat te verbergen had hij niet. Het reizen was gewoon voor ieder mens iets wat je opbreekt op een zeker punt. Al zal dat nu niet lang meer duren.
Tijd voor een avondwandeling en wat frisse lucht, was zijn keuze dan ook. Hij had morgen genoeg tijd om het allemaal op zijn plek te zetten. Hij trok zijn jas aan en ritste de winterse jas helemaal omhoog. Hij trok een stel handschoenen aan en zijn sjaal om. Hij liep naar de grote poort wat de entree maakte van het gebouw. Het was prachtig helder buiten en de sterren kon je met het blote oog tellen als je wilde. Hij liep rustig de sneeuw in die kraakte onder zijn voeten. Het was nog vers gevallen. Het was een paar honderd meter lopen maar hij vond een bankje ergens buiten, waar het dikke pak sneeuw op lag. Hij maakte een beweging met zijn handen en het sneeuw werd water dat de lucht in spatte en weer sneeuw werd dat ergens anders neerdwarrelde. Het bankje was kurkdroog en schoon als resultaat. Hij zeeg neer op het gedeelte ergens aan de zijkant en keek naar de sterren. Heerlijk rustgevend dat het altijd was. Hij zonk in gedachten over de tijd die hij gespendeerd had op Nova. Hij moest zeker in de vakantie eens terug gaan. Na iets wat een paar minuten had gevoeld hoorde hij de klok in Oak’s Field slaan. Hij keek naar boven en zag dat het zo’n rond acht uur moest zijn. Hij stond op en liep terug richting de ingang toen hij tot zijn verbazing iemand zag staan iets verderop. Haar leeftijd was niet die van een leerling en haar houding leek er ook niet bepaald op. Een collega, mayhaps? Hij liep haar richting in en stak een hand in de lucht als zijnde een zwaaiende begroeting om haar niet het gevoel te geven besluipt te worden.

@Miss Jackson


Laatst aangepast door Master Yume op do feb 28 2019, 12:28; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Miss Jackson
...
...
Miss Jackson

The arrival of a new ray  UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Sergeant Pepper Puppycat
Posts : 1162
Points : 86
The arrival of a new ray  UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light & Wood
Klas: Verzorging van Fabeldieren
Partner: A woman is like and open book that doesn't want to be read... until she does...

The arrival of a new ray  Empty
BerichtOnderwerp: Re: The arrival of a new ray    The arrival of a new ray  Icon_minitimedi feb 19 2019, 03:35

The arrival of a new ray  Wpdz5l11
So many people just standing in line
They're chasing the lights
But losing their way
And I find myself
Looking for you

Vorig voorjaar had de Verzorging van fabeldieren lerares een zwerm dragonfly's rond de school los gelaten. Hun doel; de natuur op deze planeet een handje helpen bij bestuiving. In de warme maanden van het jaar gaf het de omgeving ook meteen kleur booster, met die honderden verschillende kleuren vleugels. En uiteraard bood Roxanne dan ook lessen aan over de interessante wezentjes. In de winter, however, waren deze wezentjes nergens te bekennen. Tenminste.. niet voor het onwetend oog. Tijdens de herfst en winter maanden hadden deze diertjes zo hun eigen manier van een winterslaap. Het enige wat ze nodig hadden was een geschikte boom, waar ze tegenaan kon hangen en hun vleugels over zich heen konden vouwen als een cocon. Tot kort geleden dacht Roxanne dat alle dragonfly's, die ze had los gelaten, zich ook netjes verzameld hadden in de bomen rond de stallen van de school. Waar de VvF lerares ze prima in de gaten kon houden. Ze baalde dan ook nogal toen een van haar stalhulp studenten haar gewaarschuwd had over een paar verstopte dragonfly's in winterslaap, in een boom veel verder dan van de school af dan ze zou wensen. De poedersneeuw kraakte helder onder haar voeten. Het was goed koud, maar een goeie warme jas, een wollige rode sjaal en een paar handschoenen hielden haar warm genoeg. Al waren haar tenen het daar niet helemaal mee eens. Ze vond haar weg over het donkere veld met de hulp van een kleine pulserende light magic bol, die een hemels blauw fluoriserend licht uitstraalde. Het zette de witte winter wereld in een apart licht. Genoeg voor Roxanne om haar pad te vinden, ondanks de heldere sterrenhemel van die avond.

Toen ze bij de dennenboom aan kwam trok ze haar handschoenen uit en raakte voor een kort moment een van de ondergesneeuwde takken aan. Haar vingertoppen gloeide even lichtblauw op waarna de hoge boom al zijn takken uitschudden om vervolgens weer zijn standvastige houding aan te nemen. Ze haalde een klembord uit haar zijtas, waar een paar perkamenten op geklemd zaten. Met een speciale schrijfveer - zo een waar je geen apart potje inkt voor nodig had - begon ze in het licht van de light magic bol op het klembord te krabbelen. Ze keek niet op toen ze de klok in de verte hoorde maar telde wel mee met de slagen. Acht uur.. Ze had nog wel even de tijd. Ze sloeg de pagina opzij en begon op de volgende pagina te krabbelen. Een geconcentreerde frons boven haar hemels blauwe ogen, die een ijzige gloed kregen dankzij de magische light bol. Ze keek wat verstoord op toen ze het gekraak van sneeuw onder een paar schoenen hoorde. Haar blik viel op een lange man die zijn hand naar haar op stak.. en meer kon ze ook niet zeggen over de persoon die nu op haar afkwam vanuit het donker. Met een kleine zwaai van haar hand zweefde de bol iets hoger de lucht in waardoor zijn licht verder verspreid werd. Nu kon Roxanne turquoise kleurige half lange lokken onderscheiden. De mondhoeken van haar lippen krulde omhoog in een vriendelijk glimlach. "Goodevening," Ze herkende hem niet. En hij leek van haar leeftijd te zijn. Kwam hij uit Oaks field? "Is het niet een beetje fris voor een avond wandeling?" grapte ze als de social butterfly die ze was. Het klembord in haar hand ruste ze voor haar borst waarbij ze zich zijn kant op draaide. "Kan ik je misschien ergens mee helpen? Haar innemende hemels blauwe ogen zochten de zijne op, in het flauwe licht van de magic bol, terwijl ze een ravenzwarte lok achter haar oor schoof.


@Master Yume
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Yume
...
...
Master Yume

The arrival of a new ray  UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Mitch
Posts : 11
The arrival of a new ray  UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht / Water
Klas: N/A
Partner: N/A

The arrival of a new ray  Empty
BerichtOnderwerp: Re: The arrival of a new ray    The arrival of a new ray  Icon_minitimewo feb 20 2019, 19:56


Hij had netjes gezwaaid om zijn aanwezigheid bekend te maken, maar nu hij dichterbij kwam zag hij dat ze druk in gedachten bezig was. Acht uur en nog aan het werk? Dit was als leerling iets wat je vaak niet zag, maar blijkbaar was ze bezig met iets van de boom aan het noteren. Zou ze een magiër zijn op het gebied van woudmagie? De docente woudmagie, wellicht. Zonder al te veel aannames te maken liep hij iets dichterbij. Hij hield zijn handen uit zijn jaszak en hield ze licht open om geen gevaar te tonen. Haar toon was in het begin vriendelijk te noemen en hij zag geen blijk van herkenning. Er is dus niets gecommuniceerd over zijn komst. Haar reactie was daarom ook te verklaren. Wellicht had ze niet eens het gevoel dat hij bij de school hoorde, maar dat was wederom een van de vele aannames die hij zou kunnen maken. Hij wist niet wat ze dacht en eerlijk gezegd, hij vond het leven altijd fijner zonder gedachten lezen. Hij glimlachte over de vraag en knikte. 'Het is inderdaad eigenlijk veel te fris voor een avondwandeling, ik ga zo ook naar binnen,' zei hij en gaf een klein knikje richting het schoolgebouw. Het moment dat haar klembord tegen haar torso kwam rusten en ze haar lok achter haar oren wreef ontmoette zijn gouden ogen haar blauwe ogen en hij keek even niet weg, schatte haar in voor een paar seconde en keek toen richting het schoolgebouw. 'Wel, wellicht kan je me helpen met het uitpakken van wat dozen als je echt hulp wilt geven,' sprak zijn stem quasi-serieus en grinnikte even. 'Al vind ik dat als iemand me om een gunst vraagt ze eerst mijn vertrouwen moeten hebben,' voegde hij er aan toe en richtte zijn aandacht op haar en stak zijn hand uit. Hij draaide zijn torso nu volledig haar richting in en keek haar aan. 'Als collega's zullen we immers door hetzelfde gebouw moeten gaan, Yume is de naam,' sprak zijn stem met enige kracht en trots bij de laatste vier woorden. 'Vanaf de komende tijd zal ik de docent voor Kunst en Literatuur worden,' maakte hij zijn functie bekend. Hij wachtte geduldig op haar reactie en of ze hem de hand zou schudden en gaf haar de gelegenheid zich voor te stellen voor hij verder ging.

Hij gaf een klein knikje naar haar schrijfblok en glimlachte. 'Wellicht is het andersom wel dat je wat hulp kunt gebruiken,' voegde hij toe. 'Des te eerder kun je ook de frisheid weer uit en de warmte opzoeken,' waren zijn woorden helder en keek haar oprecht aan en herstelde zijn sjaal rustig en trok de uiteinden van zijn handschoenen iets naar beneden, zodat ze beter zaten.
@Miss Jackson

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



The arrival of a new ray  UTL8oxA PROFILE
The arrival of a new ray  UTL8oxA MAGICIAN

The arrival of a new ray  Empty
BerichtOnderwerp: Re: The arrival of a new ray    The arrival of a new ray  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

The arrival of a new ray

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» ⊰ Arrival ⊱
» Arrival
» Too few hellos and too many goodbyes (Eleanor)
» The Arrival
» New arrival.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Grass Field-