PortalIndex[Closed] A piece of mind HpD5Uwn[Closed] A piece of mind 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 [Closed] A piece of mind

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Alaric
.....
.....
Alaric

[Closed] A piece of mind UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Sansan
Posts : 622
Points : 898
[Closed] A piece of mind UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: That doesn't apply to me, but... one is never too old to learn, right?
Partner: Awake me..

[Closed] A piece of mind Empty
BerichtOnderwerp: [Closed] A piece of mind   [Closed] A piece of mind Icon_minitimedi mei 02 2017, 17:54

Alaric wandelde in een kalme pas door zijn vertrekken. Het koele licht van de weinige lampen hulde de ruimte in een mysterieuze gloed. De blauw met zilveren accenten gaf het geheel een haast sprookjesachtig uiterlijk. Nu Alec inmiddels wat langer in Ilma had doorgebracht, waren er meer details te vinden dat de ruimte hem momenteel toebehoorde. Waar eerst meubels en andere voorwerpen van zijn voorgangers hadden gestaan, waren er nu allerlei objecten te vinden die ieder een deel van zijn zeer rijkelijke leven representeerden, als het ware. Waar de kamers van zichzelf een statige, chique en daardoor wellicht wat afstandelijke uitstraling zouden kunnen hebben, werd dit nu doorbroken met eikenhouten meubels en warmere tinten door Alaric zelf toegevoegd, al.. was het in zijn mannelijke brein vooral uit een praktisch oogpunt dat hij (enkel de noodzakelijke) dingen had meegenomen van zijn huis op Cassia.

De avond was al gevallen, maar alsnog leek de Heer van het Water drukbezet. Document na document werd door hem doorgeneusd, aandachtig bekeken en tenslotte weer op de juiste stapel op het bureau weggelegd. Het was wellicht een ietwat aparte verschijning om de man zo te zien, gebogen over zijn werk, maar zelf gehuld in een net pak; compleet met colbert, nette broek en stropdas. Hij was in feite pas zojuist weer op de school gearriveerd, na de avond doorgebracht te hebben bij een evenement op zijn thuisplaneet. Maar om daardoor niet onverhoopt achter te raken met zijn taken en bij afwezigheid van zijn adviseur Shyvana, had hij besloten nog snel de laatste dingen vluchtig door te nemen voor de eerstvolgende, belangrijke bespreking, alvorens hij zichzelf toestond te ontspannen en tot rust te komen. Aangezien Alec er ergens wel tegenop had gezien om in de late uren de vrij langdradige geschriften door te moeten spitten, had hij nog niet de moeite genomen eerst zijn formele kleding uit te doen. Dat zou wel komen als hij zo dadelijk met een glas van het één of ander op zijn trouwe fauteuil voor de knisperende haard zou plaatsnemen.

Toen hij een half uur later het laatste papierwerk neerlegde, rekte hij zich eens goed uit. De strakke, donkergrijze kleding omarmde zijn getrainde lichaam op de juiste plekken, maar voelde af en toe nog wat onwennig. Het was hem niet bepaald ongewoon om zich zo te kleden. Dat werd nou eenmaal geacht van iemand van zijn huidige en voormalige functie. Maar hij kon niet zeggen dat het ook natuurlijk of prettig voelde… Zelf droeg hij liever zo luchtig mogelijke, makkelijk zittende kleding wat hem vooral niet in de weg zat. De donkere tinten deden zijn lichte, ijsblauwe ogen echter fel afsteken tegen de rest van zijn gelaat, waardoor ze als twee doordringende bronnen helder water de omgeving om hem heen aandachtig in zich op leken te nemen. Zijn eveneens lichte, asblonde lokken vormden verder het enige contrast met de stof.
Juist op het moment dat hij zich eindelijk van het bureau wegdraaide, werd er op de deur geklopt. Verwonderd keek Alec op. Voor zover hij wist, verwachtte hij geen bezoek deze avond. Sowieso betraden anderen maar zeer zelden deze ruimte. Het was één van de weinige plekken waar hij zich geheel kon terugtrekken van zijn drukke leven en verplichtingen, als hij dat wenste. Daarbij gaven de vertrekken meer van hem als persoon weg dan hij soms wilde tonen tegenover onbekenden, dus gebeurde het niet wekelijks dat hij zelf iemand hier uitnodigde.
Toch nieuwsgierig naar de plotselinge bezoeker, begaf hij zich in een beheerste pas naar de deur en trok deze automatisch met een beleefde glimlach open, onderwijl de stropdas rond zijn hals met zijn vrije hand al iets lospeuterend.

& @Evelynn


Laatst aangepast door Alaric op za jun 17 2017, 22:12; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Evelynn

Evelynn

[Closed] A piece of mind UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Shadow
Posts : 303
Points : 922
[Closed] A piece of mind UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light Magic
Klas: No
Partner: I'm much more me when I'm with you.

[Closed] A piece of mind Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Closed] A piece of mind   [Closed] A piece of mind Icon_minitimedi mei 02 2017, 20:13

[Closed] A piece of mind E7zkbqi
Toch lichtelijk ontdaan van Shyvana haar actie was ze de toren maar in gelopen. Ze had de draak wel al verteld dat ze het haar legendarische magiër ging vertellen. En Evelynn was dan wel een grappenmaker en kon soms behoorlijk onserieus zijn maar dit soort zaken waren voor haar heel serieus. Buiten dat ook dichtbij huis voor haar, niet dat dit een tijd was om zichzelf maar zielig te vinden omdat het gehele gebeuren met Roxanne haar man gevoelig lag bij de roodharige.
Na lang te hebben gediscusseerd met zichzelf of ze naar Alaric zou gaan met de informatie die ze had over zijn adviseur. Man wat was ze uit haar slof geschoten, iets wat ze absoluut niet snel deed. Maar op dat moment werd het bloed onder haar nagels vandaan gehaald. Hoe wereldvreemd de adviseurs er ook uitzagen betekende niet dat ze die eigenschap ook moesten uitbeelden. Elk wezen kon zich pijn, verlies voorstellen tenzij het harteloos was.
Liggend op haar bank met papieren rustend op haar opgetrokken benen die ze moest doorlezen in plaats van in haar eigen gedachtes verzonken zijn. Ze greep ze allemaal bij elkaar en smeet ze op de tafel waar ze wat uitwaaierde over het glazen meubel. En wilde meteen dat zelfde moment dat ze haar besluit had genomen zo de deur uitlopen. Misschien eerst eventjes iets anders aantrekken dan een oud shirt met de gaten er in gesleten en haar ondergoed. Snel trok ze een zwarte legging aan en trok er een oversized vest over aan die van haar schouder viel en haar sleutelbeen liet zien en haar ranke schouders en een gedeelte van haar gespierde arm.
Met een glimlach stond ze voor de deur bij Alaric en klopte met een haar vuist op de deur en hield haar handen op haar rug in elkaar gevouwen. Toen er werd open gedaan kreeg ze een grijns op haar lippen en keek hem aan nadat ze eventjes goed naar zijn outfit had gekeken. ’Hot damn, met wie ga jij op een uiterst formele date?’ Vroeg ze grinnikend terwijl ze gewoon naar binnen liep, waardoor hij wat opzij stapte om haar er gemakkelijk door te laten. Eva keek kort rond en draaide zich om naar hem en nog een paar stappen achteruit zetten. ’Ik kom hier omdat ik wat met je moet bespreken. Namelijk je adviseur.’ Zei ze met een serieus gezicht, haar lippen niet in haar gebruikelijke krul getrokken. ’En niet een Goh Shyvana maakte een grapje, het zit dicht tegen een klacht aan.’ zei ze terwijl ze haar armen over elkaar sloeg.

@Alaric
Terug naar boven Ga naar beneden
Alaric
.....
.....
Alaric

[Closed] A piece of mind UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Sansan
Posts : 622
Points : 898
[Closed] A piece of mind UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: That doesn't apply to me, but... one is never too old to learn, right?
Partner: Awake me..

[Closed] A piece of mind Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Closed] A piece of mind   [Closed] A piece of mind Icon_minitimewo mei 03 2017, 12:25

“Eva?” klonk het verrast op het moment dat hij zijn blik op de bezoeker had laten vallen en haar lange, rode lokken al bijna in zijn borst prikten, doordat ze zoals gewoonlijk wild om haar heen dansten. Hij ontmoette haar blik en trok vragend een wenkbrauw op bij haar woorden, tot het tot hem doordrong waar ze op doelde. “Oh, ja.. ik…” Met een schuldig glimlachje liet Alec zijn blauwe ogen even afdwalen naar zijn eigen kleding. “Ik had al verwacht dat je vanavond langs zou komen, dus ik dacht dat ik me dan maar beter gepast kon kleden.” grapte hij terug met duidelijke zelfspot in zijn sonore stem. Haar uitnodigen binnen te komen, liet hij achterwege, omdat ze, zoals verwacht, zichzelf al verwelkomde in zijn vertrekken en verder naar binnen wandelde. Glimlachend deed hij een stap opzij om haar erlangs te laten en sloot de deur achter zich. Zijn hand had nog op de klink gelegen toen ze weer begon te spreken en omklemde deze net iets steviger zodra de woorden hem bereikten. Shyvana…? Niet alweer…
Langzaam draaide hij zijn lange lijf weer naar Evelynn toe om haar aan te kunnen kijken en moest zichtbaar een zucht onderdrukken. Enige verwondering schemerde door in zijn blik bij het bemerken van de uiterst serieuze uitdrukking op haar gezicht, welke hij niet bepaald van haar gewend was. Het werd beantwoord met een eigen, ernstige houding. Wat er ook had plaatsgevonden tussen zijn adviseur en collega.. was blijkbaar niet niks geweest...
Een moment nam Alaric nog om haar te observeren en aandachtig in zich op te nemen. Zijn ogen bleven rusten op de armen die over elkaar geslagen werden, alsof hij zo ergens de schade al probeerde in te schatten.
Uiteindelijk knikte hij begrijpend, wellicht.. iets té begrijpend ondanks dat ze nog niet verteld had wat er precies aan de hand was. Het verraadde dat dergelijke informatie niet geheel nieuw kwam voor hem.
In een desalniettemin kalme pas, wandelde hij voor haar uit naar de bank en stoelen bij de brandende haard verderop en gaf met een beleefd handgebaar aan te gaan zitten, als ze dat wilde. Zelf ontdeed hij zich eerst eindelijk van het omklemmende colbert en de stropdas die al die tijd wat losjes nog rond zijn hals had gelegen. Een bovenste knoopje van het witte overhemd wat hij eronder droeg werd nog losgemaakt, zodat hij weer makkelijker kon ademen, waarna hij zelf in één van de fauteuils plaatsnam. “Wat is er gebeurd?” vroeg hij tenslotte met een zekere.. vermoeide ondertoon.
Hij was werkelijk benieuwd…

@Evelynn
Terug naar boven Ga naar beneden
Evelynn

Evelynn

[Closed] A piece of mind UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Shadow
Posts : 303
Points : 922
[Closed] A piece of mind UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light Magic
Klas: No
Partner: I'm much more me when I'm with you.

[Closed] A piece of mind Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Closed] A piece of mind   [Closed] A piece of mind Icon_minitimewo mei 03 2017, 19:44


[Closed] A piece of mind E7zkbqi
Zijn verbaaste stem leek haar niets eens op te vallen maar zijn flirterige antwoord liet haar voor een kort moment grinniken. 'Ah ben je waarzegger geworden?' Vroeg ze zachtjes voor haar gezicht weer in de plooi werd getrokken. Ergens leek ze merken dat hij niet eens erg geshockeerd was van klachten over zijn adviseur. Niet dat het verder iets was waar ze zich mee wilde bemoeien liet ze dat maar gewoon gaan. Ze bleef staan met haar armen over elkaar en leunend op een been waardoor haar andere heup wat naar buiten stond.
Evelynn volgde zijn voorbeeld en liet zich zakken op de bank bij de haard haar opmerking voor zich houdende. 'Ik weet niet hoe bekend je bent met Roxanne haar huidige situatie met haar overleden man ongeveer een week geleden. Shyvana vond het een goed moment haar te storen met een probleem met jeuk.' Begon ze met een strak gezicht terwijl ze een poging deed haar lokken over haar schouders te gooien wat de bleke huid onder haar lokken prijs gaf. 'Ik ben behoorlijk kwaad geworden. Dus als ze naar je toe komt is dat de reden, zeker omdat ik haar pijn ken.' Ging ze verder terwijl ze onbewust met de gouden ring om haar linker ringvinger begon te spelen. Ze sloeg haar benen over elkaar en merkte toen pas op hoe ze frunnikte aan de ring om haar vinger en legde haar rechterhand over de linker op haar bovenste been. 'En ik heb haar een egoïst en wereldvreemd genoemd, even dat je het weet. Mocht je haar spreken en ze wenst excuses die ga ik niet maken.' Zei ze kortaf waarna pas opviel dat hij nog enkel zijn overhemd aanhad en ze haar gebruikelijke glimlach terug kreeg. 'Dus jij stript gewoon op je eerste date?' Zei ze plagend en glimlachte.

@Alaric
Terug naar boven Ga naar beneden
Alaric
.....
.....
Alaric

[Closed] A piece of mind UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Sansan
Posts : 622
Points : 898
[Closed] A piece of mind UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: That doesn't apply to me, but... one is never too old to learn, right?
Partner: Awake me..

[Closed] A piece of mind Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Closed] A piece of mind   [Closed] A piece of mind Icon_minitimevr mei 05 2017, 15:26

Zijn blik was op haar blijven rusten toen Evelynn zelf op de bank plaatsnam. Zwijgend hoorde hij haar woorden aan en liet zijn blauwe ogen afwisselend afdwalen van haar gezicht, naar de dansende vlammen voor hem. Bij de naam “Roxanne” trok hij even verwonderd een wenkbrauw op, maar deze zakte weer zodra ze verder sprak, om zich te vervormen in een frons. Shyvana had dus… Hm. Nee, dat was inderdaad niet handig geweest, dat kon Alaric direct inzien. Toch besloot hij een opmerking nog achterwege te laten, om de vrouw naast hem de kans te geven volledig uit te spreken.
Op het moment dat ze vertelde kwaad te zijn geworden, met name omdat ze… Roxanne’s pijn kende, kon Alec het niet helpen dat zijn blik automatisch opschoot en de hare opzocht. Wat bedoelde ze met die opmerking? In zijn gedachten probeerde hij het geheel aan elkaar te puzzelen om een nog helderder beeld te krijgen van de situatie, haar onderwijl aandachtig observerend. Zo waren ook haar onrustige handen hem niet ontgaan en glinsterde de ring om haar vinger hem vriendelijk toe in het warme licht van het haardvuur.
Was dat…? Ah… Dat wist hij nog niet. Hoelang zou ze al getrouwd zijn? En wat.. apart dat hij dat nog niet eerder van haar man had gehoord…
Toen ze de ring vervolgens zelf uit het zicht verborg, liet hij zijn ogen weer afdwalen, haar die ruimte gunnend, zonder zijn aandacht echter te laten verslappen. Hij was één en al oor en nam de tijd de gegeven informatie in zich op te nemen. Wederom leek het hem niet zozeer te verbazen, maar toonde zijn uitdrukking dat hij het ook in geen enkel opzicht goedkeurde.

Het was uiteindelijk haar speelsere opmerking als reactie op zijn overhemd, wat hem weer deed opkijken. Iets van een vluchtige glimlach tekende zich rond zijn lippen, al stonden zijn ogen nog serieus. “Ik wist niet dat dit een… date is?” kaatste Alec gelijkend terug, toch ietwat geamuseerd, aangezien hij in zijn eerdere woorden in feite nooit had gesuggereerd dat hij een dergelijke benaming zou geven aan haar bezoek in zijn vertrekken.
Hij zweeg even om het verhaal als het ware nogmaals op zich te laten inwerken. “Ik ben op de hoogte van het overlijden van Roxanne’s echtgenoot…” begon hij tenslotte weer te spreken met zijn gebruikelijke kalmte. “Ik heb haar mijn condoleances gestuurd in een brief.” Zijn ogen vonden de hare. “Maar ik weet niet in hoeverre Shyvana op dat moment op de hoogte was van Roxanne’s situatie. Ik ben het met je eens dat haar reactie… ongepast was en begrijp je kwaadheid richting haar daarin, maar.. aangezien ik niet voor haar kan spreken, kan ik je niet zeggen of het een reactie puur uit onwetendheid was of niet.” Zijn glimlach toonde dat hij probeerde mee te denken, maar de situatie eerst beter wenste te begrijpen voor hij eventueel volgende stappen zou ondernemen. “Dus daarom vraag ik me allereerst af: In hoeverre had Shyvana op dat moment kunnen weten wat er speelde bij Roxanne? Had Roxanne er zelf op dat moment iets over gezegd of getoond? Dan weet ik namelijk beter hoe… misplaatst de reactie van mijn adviseur werkelijk was, zogezegd.” Zijn manier van spreken was wel degelijk meelevend, maar toonde tegelijkertijd dat hij vaker dan eens dergelijke gesprekken had moeten voeren, waarbij hij diende te bemiddelen in conflicten. Dus alvorens hij straks nog overhaaste beslissingen zou nemen, besloot hij het voor nu bij deze vragen voor verheldering te laten. Zijn blik was daarbij geïnteresseerd op Evelynn blijven rusten.

@Evelynn
Terug naar boven Ga naar beneden
Evelynn

Evelynn

[Closed] A piece of mind UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Shadow
Posts : 303
Points : 922
[Closed] A piece of mind UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light Magic
Klas: No
Partner: I'm much more me when I'm with you.

[Closed] A piece of mind Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Closed] A piece of mind   [Closed] A piece of mind Icon_minitimevr mei 05 2017, 22:17


[Closed] A piece of mind E7zkbqi
Verzonken in haar gedachtegang voornamelijk betreffende haar zoon die onderhand hopelijk genoot van zijn leven, haar naam vervloekte maar zijn eigen leven had opgebouwd zonder ouders. Ze wist donders goed dat ze alles heeft opgegeven om de persoon te zijn die ze vandaag is. Voor een enkel moment waren er sporen van pijn te lezen op haar gelaat waarna  ze opnieuw dwangmatig met de ring om haar vinger begon te spelen. Deze ronddraaiend rondom haar vinger en af- en omdoen. Ergens hield het spelen met de ring haar met dit soort gevoelens en gedachtes gevestigd aan de grond, aan het hier en nu. Het jaar dat Michael en meer dan veertig jaar niet meer leefde, het jaar dat ze haar zoon al meer dan veertig jaar niet meer had gezien.
Ze had de glimlach op haar lippen liggen bij zijn woorden van de date. 'Het ik vroeg met wie jij een date had en jij antwoordde met mij dus je hebt het er zelf naar gemaakt.' Zei ze plagend en leunde achterover met haar pretgezichtje op. Het leve serieus nemen werd niemand gelukkig van. Alles was al moeilijk zat en waarom zou je jezelf zo martelen met altijd serieus zijn. 'Maar maak je niet druk Alecje je bent knap maar daar houd het wel op voor mij.' Zei ze met een knipoog en een plagerige grijns op haar lippen.
Ze keek hem aan en haar serieuze gezicht keerde terug op haar gelaat. Dacht Alaric nou werkelijk dat het een groot geheim was van Roxanne, het was bijna openbaar nieuws zoals het als een lopend vuurtjes door de gangen van het kasteel was gegaan. 'Het kan mij niet schelen waarom ze het deed het gaat mij er om dat ze in mijn opinie een harteloos wezen is.' Zei ze terwijl ze haar armen over elkaar heen sloeg en haar nagels iets in haar armen zette uit frustratie. 'Als je haar gezien had had je deze woorden niet eens gesproken. Haar vertrek was verlicht met een enkele kaars. haar gehele houding toonde hoe niet goed ze in haar vel zat. Zelfs een kleuter had het begrepen. Dus ik weet niet hoe jij Shyvana inschat maar een goed gesprek mag er wel vanaf anders doe ik het.' Beveelde ze bijna. Moeten mensen dan maar gewoon zeggen bij het openen van een deur nu niet mijn man is dood. Pfff zwaar geïrriteerd keek ze Alaric aan, haar koppigheid uitte zich nu in irritatie terwijl ze onderuit zakte en haar armen over elkaar hield.
Mooi niet dat ze dit zou laten gaan, er maar vanuit gaande dat Alec het zou doen door de vragen die hij stelde. Ze stond op en keek hem strak aan. 'Maar goed als jij niet met haar praat ga ik het doen. Of je het leuk vind of niet want dit gedrag is ronduit asociaal en als je het accepteert ben je gek.' Zei ze terwijl ze hem aankeek. Mooi niet dat ze haar standpunt ging veranderen wat hij ook zou zeggen.

@Alaric
Terug naar boven Ga naar beneden
Alaric
.....
.....
Alaric

[Closed] A piece of mind UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Sansan
Posts : 622
Points : 898
[Closed] A piece of mind UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: That doesn't apply to me, but... one is never too old to learn, right?
Partner: Awake me..

[Closed] A piece of mind Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Closed] A piece of mind   [Closed] A piece of mind Icon_minitimema mei 08 2017, 15:54

Alaric schoot in de lach toen ze reageerde op zijn “date-opmerking”. Hij kon het wel waarderen dat zijn collega niet op haar mondje gevallen was. Vandaar dat hij haar ook een moment toegrijnsde bij de steek onder water die ze hem toespeelde als wraak voor zijn eigenwijze woorden: “Maar maak je niet druk Alecje. Je bent knap, maar daar houdt het wel op voor mij.”
Auch. Touché~ Zijn blik zei in feite al meer dan genoeg, maar dan nog kon hij het niet laten zijn mond weer open te trekken: “Toch fijn om dan gelijk al op de eerste date zulke duidelijkheid te hebben. Ik zal de rozen achterwege laten.” grapte hij terug met een speelse glinstering in zijn blauwe ogen, aangezien het vooral over en weer geplaag was en ze daarbij (blijkbaar) getrouwd was natuurlijk, laten we dat vooral niet vergeten.

Nadat het gesprek weer een serieuzere wending had genomen en zijn vragen voor verheldering had gesteld, wachtte Alec rustig op antwoord en zocht haar gezicht toen ze weer begon te spreken. Hij leek op geen enkele manier te reageren op het feit dat ze Shyvana "harteloos" noemde. Zelf zou hij dit niet zomaar beweren na enkel het verhaal van één kant gehoord te hebben. Vandaar dat hij ook had gevraagd of Shyvana überhaupt had kunnen inschatten wat Roxanne overkomen was, maar tegelijk hij besefte zich dat het eigenlijk wel degelijk iets was wat zijn adviseur had moeten behoren te weten met haar functie…
Dat Evelynn het zich daarbij in zekere zin zo persoonlijk leek aan te trekken dat haar emoties zich duidelijk toonden, zorgde ervoor dat hij haar voor nu in ieder geval niet zonder goede redenen zou tegenspreken. Uiteraard was ze hoe dan ook gerechtvaardigd om haar eigen mening erop na te houden, maar uiteindelijk bleef Shyvana zijn adviseur, dus zou Alaric alsnog zelf kijken hoe hij dit het beste kon aanpakken. Maar dat het nodig was om deze situatie te bespreken, stond voor hem al buiten kijf.

Zodra Evelynn daarom eraan toevoegde dat er inderdaad duidelijk aan Roxanne te zien was geweest wat er speelde en daarom een goed gesprek met Shyvana noodzakelijk vond, knikte hij begrijpend, maar leek tegelijkertijd ietwat verwonderd bij de “Anders doe ik het”. Wat er ook met zijn collega aan de hand was, het raakte haar werkelijk meer dan je misschien zou verwachten. Bijna.. alsof niet Roxanne, maar zijzelf het had meegemaakt...
Hij wachtte met spreken tot zij volledig uitgesproken was en ze onverwacht opstond.
Een korte stilte viel, bewust door hem daar ingebracht, voor Alaric uiteindelijk ook zelf ging staan. “Eva,” begon hij kalm te spreken, zorgvuldig de tijd nemend om de juiste woorden te vinden. “Ik ga met Shyvana praten en, als het nodig is, ook met Roxanne. Je hebt mijn woord.” Het leek hem het beste om gelijk maar met de geruststelling te beginnen dat hij zou doen wat ook haar het beste leek in deze situatie. “Ik ben het met je eens dat dit niet iets is wat zomaar kan blijven liggen, zeker niet gezien Roxanne’s kwetsbare situatie momenteel. Maar ik vind het wel fijn dat je eerst naar mij toe bent gekomen, in plaats van het zelf nog verder met Shyvana te bespreken. Ik zie het namelijk ook als mijn verantwoordelijkheid om hier iets mee te doen, aangezien ze mijn adviseur is, dus zal ik helpen waar ik kan. Daar kun je op rekenen.” Om zijn lippen vormde zich langzaamaan een warme glimlach. “Daarbij staat het jou natuurlijk alsnog vrij ook zelf het gesprek met Shyvana aan te gaan, als je dat wenst, maar laat het mij eerst proberen en zien wat dat oplevert.” eindigde hij duidelijk.
Wijselijk had hij besloten verder niet zijn eigen zienswijze te geven over of Shyvana wel of niet “harteloos” zou zijn. Daar was Alaric ten eerste zelf nog niet over uit, aangezien zijn adviseur en hij nauwelijks contact hadden gehad tot nu toe en hij haar daar niet goed genoeg voor kende. En verder wenste hij daarin ook professioneel te blijven door zijn eigen mening daarin buiten beschouwing te laten in het bijzijn van zijn collega. Dat was iets tussen Shyvana en hem.
Even leek het erop alsof hij hiermee uitgesproken was, maar niets was minder waar; Na weer kort gezwegen te hebben, bewoog Alec plotseling in langzame stappen naar de roodharige vrouw toe om zacht een hand op haar schouder te plaatsen. Zijn vriendelijke ogen zochten de hare. “Eva..? Is er.. verder nog iets aan de hand?” sprak hij ineens een stuk zachter en op een minder.. professionele toon, maar eerder vanuit zijn oprechte bezorgdheid om de persoon en niet zozeer om de collega die voor hem stond. “Er lijkt nog iets te zijn…” voegde hij er op dezelfde toon aan toe, doelend op haar eigen woorden en reacties waarin ze erg aangedaan leek te zijn door wat er was gebeurd, in zo’n mate dat het hem zelfs alarmeerde... Alaric kon het daarom gewoonweg niet over zijn hart verkrijgen zomaar het gesprek af te kappen nu deze afspraken waren gemaakt, terwijl hij ergens dacht te merken dat er nog iets was... Wat dat ook was. Hij kon Evelynn nu simpelweg niet zomaar alleen, in de duistere uren van de nacht, laten vertrekken, zonder überhaupt de ingang te hebben geboden om nog iets te delen met hem, als ze daar behoefte aan had... Of dit nou over zakelijke dingen ging, of niet. Ze was geen onbekende. Geen verre zakenpartner. Ze was... Eva.

@Evelynn
Terug naar boven Ga naar beneden
Evelynn

Evelynn

[Closed] A piece of mind UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Shadow
Posts : 303
Points : 922
[Closed] A piece of mind UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light Magic
Klas: No
Partner: I'm much more me when I'm with you.

[Closed] A piece of mind Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Closed] A piece of mind   [Closed] A piece of mind Icon_minitimema mei 08 2017, 21:08

[Closed] A piece of mind E7zkbqi
Eva schoot in de lach toen hij haar woorden hoorde, zijn gelaat sprak boekdelen, toch was zijn opmerking over rozen de gene die haar helemaal in de lach liet schieten. ’Naja zeg dus omdat ik direct ben krijg ik niet eens rozen, maar ik hou van rozen.’ Zei ze bijna beteuterd terwijl ze speels voor een moment op haar lip beet in een brede grijns. Hier ging ze hem nog wel op terug pakken.
Haar woorden hadden hard geklonken maar voor haar, in haar ogen was het de waarheid. Net als dat ze desnoods zelf met de draak zou spreken. Ze zou het doen mocht Alaric het niet willen, niet dat ze er van uit ging. Maar het wezen moest weten wat pijn was, het was geen pijn die makkelijk te negeren was. Het was knagend, dat gemis en hartenpijn was een vreselijk iets, iets waar je op elk ongemakkelijk moment elke keer weer werd herinnerd. En toch vond ze dat ze zich aanstelde, Roxanne was de gene die nu de meeste pijn waarschijnlijk droeg van Shyvana haar acties. Ergens vond ze ook dat zij zich aanstelde, ze behoorde zich er gewoon maar overheen te zetten. Maar haar familie was toch een achillespees. En op een of andere manier had de draak deze goed weten te raken terwijl het niet eens over haar ging.
Ze luisterde naar al zijn woorden en knikte hier en daar maar het enige wat ze eigenlijk opving uit zijn hele verhaal was dat hij eerst met haar wilde praten want het was zijn verantwoordelijkheid. Ze knikte opnieuw. ’Dat is prima, mocht jou gesprek niets uitwijzen wil ik graag met haar praten’ Zei ze met kalme ondertoon in haar stem terwijl haar gelaat duidelijk aangaf dat ze het niet helemaal was.
Ze volgde zijn bewegingen en voelde de hand die zacht op haar schouder werd gelegd toen hij voor hem stond. Meteen sloeg ze haar armen over elkaar en keek op om hem aan te kunnen kijken, haar wilde krullen uit haar gezicht duwend. Ze trok een wenkbrauw op toen hij bijna medelevend vroeg of er wat anders aan de hand was. Wat zou er aan de hand moeten zijn? ’Wat zou er moeten zijn? Buiten jou adviseur dan.’ Vroeg ze bijna onbegrijpelijk. Ze had werkelijk niet ingezien hoe haar woorden, haar klanken of haar uitdrukking zo veel meer prijs gaf dan waar ze werkelijk over na wilde denken. Ze wilde liever vergeten dat ze haar trainingen boven haar gezin had verkozen. Hoe ze carrière belangrijker vond dan haar zoon begeleiden door een rouwproces. Nu ze er verder over na dacht voor enkele momenten stilte terwijl hij nog eens vroeg of er wat was. Of iets in die richting ze was half gestopt met luisteren om na te denken. ’Ik denk dat je doelt op het feit dat dit gehele gebeuren persoonlijk lijkt te zijn.’ Zei ze haar armen over elkaar houdende. ’Dat komt omdat dat zo is. Het is niet dat ik niet gezien heb hoe je keek naar mijn trouwring.’ Vervolgde ze terwijl ze haar haar hand wat opstak vanuit de over elkaar geslagen armen. ’Maar om je gerust te stellen denk niet dat Michael uit zijn graf gaat opstaan om te klagen over grapjes over dates. Dus zoals ik zei ik ken de pijn die ze moet voelen. Wat ook mijn redernatie is om Shyvana een gevoelloos wezen te noemen.’ Zei ze alsof het niets was, toch deed het flik pijn. Desondanks dat het meer dan veertig jaar terug was geweest voelde het vers, waarschijnlijk iets wat kwam door haar gemis aan verwerking. Hij vroeg er zelf om ze was sowieso nooit de persoon geweest dingen achter te houden als er bijna direct naar gevraagd werd. Eva haalde haar schouders op en keek hem nog steeds aan. ’Maar ja dat doet dus pijn, niet dat jou dat verder wat interesseert. Maar goed laat je wel weten hoe je gesprek met Shyvana ging dan?’ Sprak ze we snel achteraan hem nog niet echt een opening gegeven hebbende om er tussen te komen. Ze zette haar beide handen op haar heupen en keek hem aan terwijl ze haar schouder onder zijn hand vandaan haalde.
Ze liet haar ogen rond zijn vertrek glijden en liet haar ogen vallen op een bijzet tafeltje waar een paar flessen drank stonden en zonder wat te zeggen liep ze er naar toe om een fles te pakken en een glas wat er naast stond en schonk deze half vol. Ze keek op naar Alec en liep met de fles en het glas naar hem toe, ze gaf hem het glas en hief de fles. ’Proost hé.’ Zei ze met een knipoog en zette de fles aan haar lippen om een grote slok te nemen. De vloeistof brandde als een gek in haar keel en ze keek naar de fles en glimlachte. ’Goed spul, maar verder nog iets dat je wil weten?’ Vroeg ze poeslief waarna ze nog een grote slok nam en de fles op een tafel zette.

@Alaric
Terug naar boven Ga naar beneden
Alaric
.....
.....
Alaric

[Closed] A piece of mind UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Sansan
Posts : 622
Points : 898
[Closed] A piece of mind UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas: That doesn't apply to me, but... one is never too old to learn, right?
Partner: Awake me..

[Closed] A piece of mind Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Closed] A piece of mind   [Closed] A piece of mind Icon_minitimema mei 08 2017, 22:34

Er stond een warme glimlach om zijn lippen toen hij voor haar was gaan staan, maar zodra ze haar armen daarop abrupt over elkaar sloeg, versmalde deze enigszins. Hm? Bij de wenkbrauw die ze optrok bij zijn vraag, verdween de lach geheel. Oké, blijkbaar had hij of het verkeerde gevraagd, of er was werkelijk niks aan de hand en had hij het zich verbeeld. Hij hoopte natuurlijk het tweede en wachtte af. Bij de wedervraag, wilde hij daarom al enigszins opgelucht reageren dat hij het blijkbaar mis had, maar ze was hem voor. Toen ze aangaf dat ze dacht dat hij doelde op dat ze het persoonlijk zou nemen, knikte hij daarom kalm, maar stopte in zijn beweging zodra ze verder sprak over de trouwring. Oh? Dus ze had dat gezien? Ach, het was geen geheim. Ze mocht best weten dat hij daar over na had gedacht en haar daarin ook probeerde te begrijpen, niet eens in de context van de plagende opmerkingen die over en weer waren gemaakt. Daarbij, als ze het zelf had willen verbergen, had ze de ring niet openlijk om haar vinger gehad, was zijn gedachtegang.
Toch trok hij ietwat verwonderd een wenkbrauw op bij de woorden over, vermoedelijk, haar.. ah.. haar overleden man was het? Michael. Vandaar. Dat verklaarde waarom ze nog meer betrokken was met Roxanne. Alaric knikte begrijpend. Dus toch wat hij had vermoed… De toon in haar stem was hem daarbij niet gegaan. Ze leek alles luchtig te willen brengen of zelfs.. defensief? Maar goed, iedereen reageerde immers weer anders op.. pijn. Er was geen twijfel over mogelijk dat Alec haar daarin alle ruimte gunde die ze nodig had, aangezien ook hij wist hoe het was een geliefde te verliezen, al was dat.. anders verlopen en vele jaren geleden... Maar de pijn was er niet minder om geweest en het was het kleine stuk herkenning wat hij had om ook maar enigszins in de buurt te komen te begrijpen hoe Eva’s verlies zou voelen en wat de situatie met Shyvana wellicht weer naar boven gehaald had bij haar. Vanuit deze sympathie en medeleven, had hij er expres niet gelijk op doorgevraagd en hoopte hij dat ze uit zijn eerdere vraag zou afleiden dat hij er voor haar was, aangezien hij ook had kunnen zwijgen of haar zo de deur had kunnen laten uitlopen. Vandaar dat oprechte verbazing doorschemerde op zijn gezicht bij haar volgende opmerking dat het inderdaad pijn deed, maar.. het hem niet zou interesseren. Wat? Hoe kwam ze daarbij? Als ze nog had gezegd dat het hem niets aanging verder, prima. Maar dat het hem niet interesseerde..?
Hij had er niet voor niets naar gevraagd… Hij had haar ook gewoon de deur uit kunnen laten lopen, alleen met haar gedachten en gevoelens kunnen laten en professionele afstand kunnen bewaren, maar Alec had er bewust voor gekozen dat niet te doen. Juist omdat hij-
Hij schudde zijn hoofd en wendde langzaam zijn blik af. “Als het me niet interesseerde, had ik er niet naar gevraagd, Evelynn.” klonk het daarom zacht en ogenschijnlijk neutraal, maar zijn blik zei iets anders, net als het feit dat hij haar onbewust weer bij haar gehele naam had aangesproken. Hij knikte opnieuw bij haar vraag rond het gesprek met Shyvana, wat afwezig dit keer en draaide zijn lichaam van haar weg om het moment dat ze zijn hand van zich afschudde. Ah, oké. Hij.. had er in ieder geval naar gevraagd. Het was in feite meer dan hij bij menig ander had gedaan, aangezien hij zich überhaupt niet snel persoonlijk met iemand zou inmengen, vanwege…
Het deed er niet toe.

Alec wilde zich net weer naar de fauteuil begeven, toen ze onverwacht in beweging kwam. Ergens ging hij er vanuit dat ze naar de deur zou lopen, maar op het moment dat hij vanuit zijn ooghoeken opmerkte hoe ze een andere richting op boog, keek hij vragend op. Bij het glas wat hem uit het niets werd aangereikt en de fles die ze zichzelf toe-eigende zonder dit aan hem te vragen, gleden zijn donkere wenkbrauwen weer even omhoog. Alaric was verre van bekrompen daarin, vrijgevig zelfs, maar aangezien het nagenoeg nooit voorkwam dat iemand anders ook maar zijn persoonlijke vertrekken betrad, was aan zijn gezicht af te lezen dat hij haar actie niet bepaald kon waarderen, zeker niet na het voorgaande... Als ze het had gevraagd of ook maar een opmerking had geplaatst, had hij haar met alle liefde gegeven wat ze wilde en wat ze nu.. blijkbaar… nodig leek te hebben, maar dit was… ongepast, zelfs in Alaric’s ogen, die zelf absoluut de moeilijkste niet was. En dat zei wat.
Het was enkel uit respect naar Evelynn toe, voor wat ze nu doormaakte, dat hij besloot er geen opmerking over te plaatsen. Het glas zette hij verder onaangeraakt neer naast de fles op tafel, wat ook… opmerkelijk was te noemen voor degenen die hem kenden. Zijn blik was ondertussen onlosmakelijk op haar gezicht blijven rusten, ook bij haar vraag die op een lieve.. bijna té lieve toon werd gesteld. Wat.. was dit voor manier om te voorkomen dat hij.. te dichtbij zou komen of dat hij zou laten merken dat hij om haar gaf? Wat was dit voor poging om hem.. weg te drijven of..? Wat wilde ze van  hem…?
Wat ze ook probeerde te doen, het werkte zichtbaar. Alaric was zelf al een man van weinig woorden en iemand die veel waarde aan zijn privacy hechtte en dat van anderen daarom des te meer respecteerde… Als ze er werkelijk zoveel bezwaar tegen had dat hij er gewoon.. voor haar wilde zijn en hem nu op deze manier weg wenste te houden, dan zou hij ook dat respecteren, al was het niet met genoegen. Bij haar vraag keek hij haar daarom aan, zijn doordringende, blauwe ogen in de hare borend. “Genoeg...” antwoordde hij enkel uiterst kalm en beheerst, echter geen vraag meer stellend, zoals ze wenste, waarna hij zijn weg naar de fauteuil vervolgde, plaatsnam en zijn blik op het haardvuur richtte. Hij liet haar verder de keus of ze wenste te vertrekken, alsnog iets wilde delen of die muur die ze opgetrokken leek te hebben (ook maar deels) zou laten afbrokkelen of niet.

@Evelynn
Terug naar boven Ga naar beneden
Evelynn

Evelynn

[Closed] A piece of mind UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Shadow
Posts : 303
Points : 922
[Closed] A piece of mind UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light Magic
Klas: No
Partner: I'm much more me when I'm with you.

[Closed] A piece of mind Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Closed] A piece of mind   [Closed] A piece of mind Icon_minitimeza jun 17 2017, 22:00


[Closed] A piece of mind E7zkbqi
Of dit alles professioneel was geweest, nee. Maakte haar dat uit, nee niet echt. Mensen moesten haar maar nemen zoals was was en ze was nu eenmaal erg apart. de prestige die ze droeg was voor haar niet zo belangrijk dat ze meteen haar gehele houding, haar gedrag moest veranderen. Wel zag ze in dat wat ze deed niet helemaal de bedoeling was. Ze rolde met haar ogen bij het horen van haar volledige naam. Ze voelde zich altijd zo aangesproken als haar naam zo maar volledig werd gezegd. Ze ging er nog steeds vanuit dat het hem niet veel interesseerde, ook deerde zijn opmerking haar weinig. Je kon ook gewoon vriendelijk zijn en er naar vragen maar nog steeds geen interesse er in hebben. Ze draaide zich naar hem. 'Je hoeft niet interesse te hebben om er naar te vragen.' Zei ze terwijl ze haar armen opnieuw over elkaar sloeg. Normaal was ze heel open alleen sommige dingen waren toch iets waar ze het niet graag over had. Een mooi typerend moment van anderen wegduwen als ze te dichtbij komen. Zijn antwoord op of hij nog vragen had lieten haar ogen wederom een ronde draaien in hun eigen kassen. 'Mocht je de vragen bedacht hebben kom je maar langs om ze te stellen.' Zei ze beheerst en keek hem aan terwijl ze een hand door haar rode krullen haalde en ze bewoog naar de zijkant om een linkse scheiding in haar lokken te maken. 'ik hoor het nog wel van Shyvana.' Zei ze terwijl ze naar de deur in zijn vertrek liep. Haar hand drukte de klink naar beneden bijna geruisloos opende ze de deur en liet hem achter zich dichtvallen. Zacht floot ze buiten de deur om de vogel te roepen die binnen een paar seconden naar haar toe was gevlogen en luid kwetterend op haar schouder landde.

@Alaric
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



[Closed] A piece of mind UTL8oxA PROFILE
[Closed] A piece of mind UTL8oxA MAGICIAN

[Closed] A piece of mind Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Closed] A piece of mind   [Closed] A piece of mind Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

[Closed] A piece of mind

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» [Closed] A hive mind || Alaric
» Kom dan Safje.. Kom maar hier.
» Don't mind me - ✝
» a broken mind
» Clear my mind.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Headmaster's Office :: The Tower :: Ilma - The Room of Water-