PortalIndexSame old song [Shia] HpD5UwnSame old song [Shia] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Same old song [Shia]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Oliver
God of Mischief
God of Mischief
Oliver

Same old song [Shia] UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : ᕕ( ᐛ )ᕗ
Posts : 968
Points : 35
Same old song [Shia] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air x Dark
Klas: x
Partner: Hello darkness, have we met? Last I saw you I was tangled in my head.

Same old song [Shia] Empty
BerichtOnderwerp: Same old song [Shia]   Same old song [Shia] Icon_minitimeza nov 14 2015, 17:11


Low on self-esteem so you run on Gasoline.

Met een zeer voldaan gevoel rekte Calix zich uit. Hij stond midden op de gang, net terug van het avondeten. Hoe meer hij zich onder de mensen aan het begeven was hoe meer hij merkte hoe iedereen hier in elkaar zat. Hij was een prater, hij praatte heel graag, maar zodra het daar niet de gelegenheid voor was of hij alleen zat, dan was het heerlijk om iedereen bezig te zien zijn, gesprekken te volgen en het gedrag van mensen te bestuderen. Het zorgde ervoor dat hij kon inschatten hoe hij op bepaalde mensen moest reageren, mocht hij ze ooit nog eens tegenkomen hier in de gangen. Of ergens anders.
Hij had het vreemd gevonden dat hij ineens bericht had gekregen van zijn ouders dat ze hem naar deze school zouden sturen. Het was al de derde en Calix was verbaasd dat ze hem nog eens kans gaven, dat ze überhaupt nog in hem geloofden dat hij het zou kunnen halen. Met de motivatie die hij bezat, eigenlijk helemaal geen, kwam hij niet echt vooruit en zijn mond had hem ook wel eens in slechtere situaties gekregen. Met een peinzende blik vroeg hij zich af wat hij nu kon gaan doen. Hij kon terug gaan naar zijn etage en daar de hele avond blijven hangen, of gewoon lekker uitgaan. Het was tenslotte weekend. Met zijn handen in zijn nek staarde Calix voor zich uit en vroeg zich af wat het beste was om nu te gaan doen. Hij had wel zin in een drankje, maar dan zou hij weer alleen moeten zitten of naar een compleet nieuw persoon moeten lopen om daar vrienden mee te worden. Was het niet gewoon handig om hier al iemand te hebben die zin had om mee te gaan? Maar hier kende hij ook nauwelijks iemand. Dus dat was ook een bummer. Calix beet op zijn lip terwijl hij beiden mogelijkheden afwoog. Er moest uiteindelijk een oplossing komen, want om hier de hele nacht in de gang te staan zou ook geen pretje zijn.
thank you Sarah of Kickstart!
Terug naar boven Ga naar beneden
Shia

Shia

Same old song [Shia] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Esmée
Posts : 243
Points : 10
Same old song [Shia] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Earth & light
Klas: Miss Eres
Partner: Ik kan niet zeggen hoeveel geliefden ik heb: ik weet niet goed wat het verschil is tussen liefde en iemand die ik af en toe zie

Same old song [Shia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Same old song [Shia]   Same old song [Shia] Icon_minitimezo nov 15 2015, 12:37

Shia Reuben Silas Leif
18
male
earth and light magician
季節は次々死んでいく
seasons die one after another
Het weekend. Het weekend zat er aan te komen, eindelijk. Hij had het helemaal gehad met school en hij was die dag er ook uitgezet door zijn leerkracht, tijdens de test dan nog, de test waar hij zo hard voor geleerd had. Hij kon zijn cursus letterlijk opzeggen en hij had heel erg veel tijd besteed in de theorie vanbuiten leren zodat hij sowieso zijn punten zou halen, maar de leerkracht dacht er dus anders over en had Shia buiten gezet. Ja, hij had zijn redenen. Ja, misschien had de jongen met het bruine haar gewoon moeten luisteren toen de leerkracht vroeg of hij zijn stoel op vier poten kon laten staan en JA, misschien had hij de kauwgom niet in het haar van de jongen voor zich moeten kleven, maar dat was geen goede reden om buitengezet te worden uit de les, vond hij. Dus had hij ook een beetje een boel gemaakt van het buitengaan. Hij wist dat hij brand kon veroorzaken via glas en licht, dat wist zelfs het kleinste kind, dus terwijl hij buiten aan de deur stond had hij via een vergrootglas en een lichtbol van zijn magie het blad van een van zijn medeleerlingen doen branden. Er was een gat geweest in de deur, dus de verleiding was te groot geweest om het niet te doen. Dat veroorzaakte weer een hele hoop heisa, dus kon hij ongestoord de gang uit wandelen en naar zijn kamer gaan. Maar de lessen waren sowieso al bijna gedaan toen hij de gang uit aan het lopen was. De bel was al gegaan. Hij maakte de test wel een keer bij. Als hij strafstudie kreeg voor het in de fik zetten van de test van die andere jongen. Ja.

Avondeten was altijd zo een gedoe. Hij haatte het, omdat er zo veel mensen waren, en de persoon die hij was wou dan enkele mensen bekijken. Hij had zijn aandacht gevestigd op twee personen, maar één ervan was al weggegaan en terwijl Shia aan het eten was, was de andere ook weg gegaan. Of ja, hij had hem niet zien vertrekken, maar hij zat er niet meer toen de jongen met de groenige ogen weer naar de plaats keek. Shia at in stilte verder en ruimde zijn bord op, maar verdween toen ook de grote zaal uit. Hij had er niets meer te zoeken, en nu het weekend voor de deur stond, was er geen reden om zich langer op plaatsen te bevinden waar medestudenten waren. Geen seconde wou hij nog gemengd zitten onder de groep idioten die hij moest respecteren omdat ze 'evenwaardig' waren aan hem. Hij vond van niet. They were all sinners. Ze konden nooit, maar dan ook nooit, dat beeld van perfectie worden, dat beeld dat Shia wel probeerde te worden. De anderen leken zich er niets van aan te trekken wat goed of slecht was, hun geweten liet hen in de steek. Shia wrong zich door de groep mensen heen en liep naar de floors toe. Hij wou naar zijn kamer. Maar ook niet echt. Hij wou gewoon op een drukke plaats alleen kunnen zitten. Bijvoorbeeld op de vensterbank van het raam in de Jolly Jester. Niemand kwam echt buiten staan, en hij kon er alleen zitten, toch naar de drukte binnen kijkend.
Toen hij verder liep, zag hij plots de jongen staan naar wie hij had zitten kijken in de grote zaal. Een jongen, blondwit haar, Shia was niet echt zeker door het licht. Blauwe ogen. Wel een aangename verschijning, als het zo gezegd kon worden. Het uiterlijk van de jongen deed Shia tot een bepaalde soort rust komen, in de meest normale manier ooit, de jongen had gewoon zo'n rust om zich heen hangen dat het effect had op de bruinharige jongeman. "Waar was jij plots heen?" vroeg hij, haast bestraffend, terwijl hij enkele stappen korter deed. De vraag klonk niet zozeer als een vraag, het klonk oppervlakkig en emotieloos, maar als je niet simpel was hoorde je wel dat het een vraag was, dankzij de zinsbouw. En als je niet simpel was, zette je hoofd automatisch wel een vraagteken op het einde van de zin. De jongen kon niet weten wat Shia bedoelde, tenzij dat hij door gehad had dat Shia bij het avondeten hem bekeken had, om zijn karakter te doorgronden, om te snappen hoe de jongen in elkaar zat. Het was echt een slechte eigenschap en hij moest proberen normaler te doen, maar hij had geen zin. Zijn tng raakte de kauwgom even aan die hij alweer achter zijn voortanden in gekleefd had en een hand werd door zijn haar gehaald om de lokken een beetje fatsoenlijk te leggen. Tevergeefs. "En wat sta je hier zo te staan?" Hij fronste en zuchtte. Als je niet wist wie wat zei en als je niet wist hoe oud Shia was, klonk het nog bijna alsof hij een moeder was die lastig was op haar kind.

OOC: Hoop dat je er wat mee kan~


but I don't care.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
God of Mischief
God of Mischief
Oliver

Same old song [Shia] UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : ᕕ( ᐛ )ᕗ
Posts : 968
Points : 35
Same old song [Shia] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air x Dark
Klas: x
Partner: Hello darkness, have we met? Last I saw you I was tangled in my head.

Same old song [Shia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Same old song [Shia]   Same old song [Shia] Icon_minitimezo nov 15 2015, 17:33


The person that you take a bullet for, is behind the trigger.

De gang was mooi, dat moest de blonde jongen toegeven. Vooral als hij de enige was die er op dit moment was. Zeker, hij zou nog steeds mooi zijn als het compleet bevolkt was met het gepeupel wat men leerlingen en stagiaires noemde. Maar nu, hier in zijn eentje had hij alle tijd om het te bekijken, zonder dat ook maar een iemand hem zou storen of dit prachtige plaatje zou ruïneren. Het tapijt had volgens hem precies de goede kleur om met de muren te matchen, en de schilderijen en wat ook niet kwamen prachtig met elkaar overeen. Maar Calix was tenslotte geen binnenhuisarchitect, dus hij kon het zomaar aan het verkeerde eind hebben. Desalniettemin was hij het eens met zijn standpunt en als iemand het er ooit over zou hebben, wat hij betwijfelde want sinds wanneer ging je de ruimte met iemand bespreken, dan zou hij duidelijk en netjes zijn standpunt uitleggen, dit onderbouwen en er voor zorgen dat diegene net zo dacht als hem. Want zijn mening telde. Die van de ander ook, maar minder. Veel minder. Calix wilde niet arrogant gaan doen en zijn prachtige haren met een bitchy manier over zijn schouder gooien, hij had niet eens zulk lang haar, maar daar moest men het toch wel met hem over eens zijn.
Nog even wilde hij zich uitrekken en dan zijn beslissing maken over wat hij moest doen, slapen of feesten, maar iemand had duidelijk andere plannen. Ietwat verbaasd draaide de witblonde jongen zich om. Daar stond een andere jongen, duidelijk geïnteresseerd in hem, in Calix. Dit was een aparte wending. Maar een wending die Calix met beiden armen omsloot, want het zorgde ervoor dat er nog een mogelijkheid was. Hij kon samen met die gast gaan feesten, dat werd vast gezellig. De tweede vraag volgde en Calix wachtte even met antwoorden. Deels om een goed antwoord te formuleren, want blijkbaar kende deze jongen hem al, en deels ook om de spanning erin te houden. 'Mijn excuses als ik ons denkbeeldige gesprek van zonet had verlaten, ik had niet door dat wij daar mee bezig waren. En ik sta hier, omdat er drie keuzes zijn.' Hij haalde even adem en stak toen zijn wijsvinger omhoog om aan te geven dat hij met de eerste keuze begon. 'Een, ik ga terug naar mijn afdeling en ik verveel me de rest van de avond, twee,' Hij stak nu ook zijn middelvinger op, 'ik ga in mijn eentje naar Oaks Field om daar in mijn eentje te feesten.' Voor de derde keuze stak hij ook zijn ringvinger op, maar wees vervolgens op de onbekende jongen. 'De derde keuze is dat jij gezellig met mij mee gaat om ons denkbeeldige gesprek door te zetten.' Kies voor drie. Kies voor drie. Calix dacht het terwijl hij hoopvol naar de bruinharige jongen staarde. Kom op, als die gast hem net de hele tijd in de gaten had lopen houden zonder dat Calix het wist, dan moest hij toch wel geïnteresseerd in hem zijn? Dus de derde keuze zou er gewoon in moeten zitten. Dat moest gewoon.
thank you Sarah of Kickstart!
Terug naar boven Ga naar beneden
Shia

Shia

Same old song [Shia] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Esmée
Posts : 243
Points : 10
Same old song [Shia] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Earth & light
Klas: Miss Eres
Partner: Ik kan niet zeggen hoeveel geliefden ik heb: ik weet niet goed wat het verschil is tussen liefde en iemand die ik af en toe zie

Same old song [Shia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Same old song [Shia]   Same old song [Shia] Icon_minitimema nov 16 2015, 17:54


my taste in music is your face
Zijn ogen waren blijven hangen op de jongen, de jongen die hij in de grote zaal ook al gezien had, de jongen met de blonde haren en al de dingen die hij eerder al in zijn gedachten beschreven had. "Waar was jij plots heen?" had hij gevraagd, de afstand tussen hen beide verkleinend zodat ze een "gesprek" konden voeren. Een hand ging door zijn haar terwijl hij de blonde persoon aankeek. "En wat sta je hier zo te staan?" Hij fronste met een zucht. Eerst kwam er geen antwoord, of niet direct, waardoor Shia dacht dat de jongen gewoon heel onbeleefd zijn mond zou houden, de vragen negerend. Maar toen sprak die toch. 'Mijn excuses als ik ons denkbeeldige gesprek van zonet had verlaten, ik had niet door dat wij daar mee bezig waren. En ik sta hier, omdat er drie keuzes zijn.' Shia had voor een tel zijn mondhoek opgehaald toen er gesproken werd over een denkbeeldig gesprek. Hij vond het een leuke uitdrukking en hij was ook redelijk zeker dat hij het niet zo gauw ging vergeten. Maar hij luisterde wel, want de jongen gaf hem drie keuzes. Ook al waren er duidelijk vijf keuzes. Zes, zelfs. Hij kon gewoonweg niet luisteren als vierde optie, weglopen voor de blonde jongen zijn uitlg gaf als vijfde keuze en weglopen na de uitleg als zesde keuze. Een wijsvinger ging de lucht in. Oké, optie één. 'Een, ik ga terug naar mijn afdeling en ik verveel me de rest van de avond, twee,' zei de jongen en een tweede vinger werd opgestoken, 'ik ga in mijn eentje naar Oaks Field om daar in mijn eentje te feesten.' Een derde vinger kwam erbij. 'De derde keuze is dat jij gezellig met mij mee gaat om ons denkbeeldige gesprek door te zetten.' Het was moeilijk te missen, die hoopvolle blik in de ogen van de jongen, en Shia miste hem ook niet maar hij negeerde de blik wel steenhard. "Vier, je vertelt me je naam en ik kom gezellig met je mee", reageerde Shia, en trok daarna een gezicht alsof hij even na moest denken. Eigenlijk was het in zijn hoofd optie zeven dan, maar de jongen met de blauwe ogen kon niet over zijn drie andere opties weten, vermits hij die niet uitgesproken had, dus toonde hij zijn goede hart en besloot een keer makkelijk te doen. "Ik ga voor optie vier." Hij keek de persoon weer aan, en stak zelfs zijn hand uit, iets wat hij normaal niet graag deed omdat hij de meeste mensen niet waardig genoeg vond om de hand te schudden. "Shia", stelde hij zichzelf voor. Dat hij de jongen waardig genoeg vond om de hand te schudden, wou nog steeds niet zeggen dat de bruinharige de ander goed genoeg vond om bevriend me te raken. Hij was geen Vincent, hij liet geen abnormale indruk op hem achter en hij gaf Shia niet het gevoel van 'wel, met hem wil ik nu echt eens graag bevriend worden'.
© kristen
Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
God of Mischief
God of Mischief
Oliver

Same old song [Shia] UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : ᕕ( ᐛ )ᕗ
Posts : 968
Points : 35
Same old song [Shia] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air x Dark
Klas: x
Partner: Hello darkness, have we met? Last I saw you I was tangled in my head.

Same old song [Shia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Same old song [Shia]   Same old song [Shia] Icon_minitimedi nov 24 2015, 17:17


The person that you take a bullet for, is behind the trigger.

Met zijn vinger tikte hij tegen de zijkant van zijn been aan. Ongeduldig was hij. Hij wilde iets doen, iets! Het liefst met de jongen die hem had aangesproken, blijkbaar ook nog in de gaten had gehouden. Calix was onoplettender geweest dan hij had gedacht. Meestal hield hij wel zijn overzicht, maar tijdens het avondeten blijkbaar niet genoeg. Ach, het eten was toch niet geweldig geweest. Hij had al zo snel mogelijk weg willen zijn, om te kunnen beslissen of hij zich nu moest gaan vervelen of niet. En wat maakte het nu uit dat een persoon hem had zitten bekijken? Het liet Calix ook wel een beetje speciaal voelen. Blijkbaar was hij interessant genoeg om bekeken te worden als een aapje in de dierentuin. Misschien was het een beetje ongemakkelijk dat hij was bekeken, maar Calix trok zich er niets van aan, eigenlijk zoals altijd.
Oh, de jongen gaf een vierde optie. Een optie waar Calix het wel meer dan mee eens mee was. Het was handig om elkaars naam te weten, dan kon je die tenminste ongegeneerd door de gangen blèren als je diegene zag. Om hem vervolgens vriendelijk om de schouder te vallen en het meest gênante verhaal ooit te vertellen. Oh, de goede oude tijd. De andere jongen stak zijn hand uit en stelde zichzelf voor als Shia. Calix grijnsde. Ja, dit kon nog wel eens leuk worden. 'Calix.' Antwoordde Calix en hij schudde de hand van de bruinharige jongen, nu Shia geheten. Wat een meisjesachtige naam eigenlijk. Maar hij moest het negeren, de bruinharige jongen leek niet heel erg op emoties ingespeeld te zijn en Calix wilde nu niet zijn one night stand vriend verliezen. Dan was hij weer op alleen feesten aangewezen en daar had hij bepaald geen trek in. 'Dus, optie vier. Naar Oaks Field.' Vatte hij kort en beknopt samen terwijl hij zich richtte tot Shia. 'Nu gaan of moet je nog iets pakken ofzo.' Calix stopte zijn handen in zijn zakken terwijl hij Shia met een opgetrokken wenkbrauw aankeek en afwachtte wat het antwoord zou zijn.
thank you Sarah of Kickstart!
Terug naar boven Ga naar beneden
Shia

Shia

Same old song [Shia] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Esmée
Posts : 243
Points : 10
Same old song [Shia] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Earth & light
Klas: Miss Eres
Partner: Ik kan niet zeggen hoeveel geliefden ik heb: ik weet niet goed wat het verschil is tussen liefde en iemand die ik af en toe zie

Same old song [Shia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Same old song [Shia]   Same old song [Shia] Icon_minitimema dec 07 2015, 19:09


LEER LEVEN MET DE ENGELEN
SOMS ZIJN ZE ZWART EN SOMS VAN GOUD

De jongen gaf Shia het idee dat de persoon niet zo'n geweldig vermogen had voor geduld. Nee, die zin was niet correct geformuleerd, maar Shia begreep zichzelf en dat was nu echt een letterlijk het enige dat hem nog boeide. Shia sprak verder nadat de jongen met de witblonde haren hem drie opties gegeven had. Hij gaf hem een vierde optie. Eén die Shia de beste vond, deels doordat die van zichzelf kwam. Oh nee, hij ging toch geen narcistische persoon worden, toch? Dan zou hij zichzelf niet meer uit kunnen staan. De jongeman met de groenige ogen had zijn hand uitgestoken naar de jongen met de felblauwe ogen. Of waren ze toch eerder groen? Naah, het maakte hem stiekem niet zo veel uit. Hij had ogen, punt. Hij had zich zelfs als eerste voorgesteld, wow, wat kregen we daar. Normaal hoorde hij liever eerst de naam van de andere. 'Calix.' Die naam ging hij onthouden. Omdat die zo vreemd was. Om het brutaal te zeggen: de naam was gewoonweg raar. Maar ja, wat moest hij veel zeggen? Shia was ook niet de meest doorsnee naam - zeker niet met de 'Reuben Silas' die er eigenlijk nog bij hoorde, maar die hij meestal mooi liet vallen. Calix klonk gewoon vreemd. Niet jongensachtig, niet meisjesachtig, eerder... Eerder een naam voor een huisdier. Zo zou hij nog een hond noemen, of zo. Calix en Aki. Klonk toch als een fantastisch hondenduo? 'Dus, optie vier. Naar Oaks Field.' De stem haalde hem uit zijn gedachten, en hij keek de jongen weer aan. 'Nu gaan of moet je nog iets pakken ofzo.' De opgetrokken wenkbrauwen en de in-de-zakken-gestoken-handen deden Shia enkel inwendig zuchten. Dat ongeduld, dat ongeduld, het irriteerde Shia mateloos maar hij hield zich sterk. Hij was altijd sterk, wel. Hij zou liever met Duif omgaan, die avond, hij zou liever wat muziek spelen met hem. Oh, hij kon zijn eigen gedachten niet altijd meer volgen. Vincent was Duif. Waarom had hij hem weer Duif genoemd? Zijn haar, waarschijnlijk, deels. De witte haarpunten. De stijl van het haar. Omdat Vincent zo subtiel en licht was als een veertje. "Nee, ik heb niets meer nodig." Hij geeuwde kort, verstopte zijn geeuw achter zijn hand en keek toen naar Calix. "Zolang je me maar meeneemt naar een plek waar ik wijn kan drinken, want wat er zo geweldig is aan bier zie ik niet." Hij had willen zeggen 'ik snap niet wat er zo lekker is aan bier', maar dan had hij te veel over zichzelf prijsgegeven, in combinatie met dat hij eigenlijk al bekende dat hij liever wijn dronk. Rode wijn, beter nog. Zonder daarna nog te wachten of Calix meekwam, draaide hij zich af en begon hij de trappen naar onder af te lopen. Ze moesten toch op een manier beginnen aan 'hun toch' naar Oak's field? I turn from a friend of your friend. Unintroduced. Forget your name forevermore. Terwijl hij de trappen afliep bleef die tekst van een nummer in zijn hoofd hangen. Net voor hij het academiegebouw verliet, bleef hij wachten, wachten op de jongen met het witte haar. Plots vroeg Shia zich af of Calix' haar rood of roze zou kleuren als hij zijn glas rode wijn - dat hij zéér zeker die avond nog ging drinken - over diens haar heen zou gooien. Of zou het er gewoon afdruipen en het haar onaangetast achterlaten? Wat een vragen, wat een vragen. Onbelangrijke vragen die toch zo'n levensvragen geworden waren voor de jongeman.

Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
God of Mischief
God of Mischief
Oliver

Same old song [Shia] UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : ᕕ( ᐛ )ᕗ
Posts : 968
Points : 35
Same old song [Shia] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air x Dark
Klas: x
Partner: Hello darkness, have we met? Last I saw you I was tangled in my head.

Same old song [Shia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Same old song [Shia]   Same old song [Shia] Icon_minitimezo dec 20 2015, 17:10

Ergens kon Calix wel zien aan de lichaamstaal van de jongen, dat hij dacht dat hij een fout had gemaakt om de blonde jongen te benaderen. Hij leek absoluut niet blij te zijn met het enthousiasme en het ongeduld wat binnen in hem borrelde. Klaar om weg te draven, op weg naar Oaks Field. Shia leek zo'n persoon te zijn met tien mentale stoornissen waar je overal rekening mee moest houden en alles wat je deed moest uitleggen. Hah en dan zeiden ze dat je niet moest af gaan op uiterlijk. Misschien had de donkerbruine jongen een fout gemaakt met het aanspreken van Calix. Misschien had hij hem gewoon moeten negeren want nu hij eenmaal een beetje wist wat Calix voor persoon was, leek hij er absoluut niet blij mee te zijn. Maar je kon het altijd nog omdraaien, jezelf verbeteren, je anders presenteren. Je kon nooit helemaal fout gaan. Tenzij die persoon absoluut niet vergevingsgezind was en je gewoon liet stikken. Dan was het gewoon een kwestie van schouders ophalen, je omdraaien en hand op steken bij wijze van laatste groet en elkaar daarna nooit meer tegen komen. Zowel Calix als Shia waren het er over eens dat ze niets hoefden te halen uit hun kamers en dat ze vrijwel meteen konden vertrekken. De blonde jongen had het geld waarmee hij aardig wat drankjes kon betalen al in zijn zak zitten en het vest was warm genoeg om de frisse late-herfst kou tegen te gaan. 'Als je bent wat je eet, ben je dan ook wat je drinkt?' Sprak hij de maar al te zinvolle vraag als een soort weerwoord op Shia's laatste woorden. Calix boog zich voorover om nog even een veter te strikken en toen hij was opgestaan kwam hij erachter dat Shia er al vandoor was gegaan. Gezellige vent. Calix holde achter hem aan en haalde hem net voor de deur in. 'Wie is hier nu ongeduldig?' Grijnsde hij terwijl zijn ogen plagerig fonkelden. De jongen maakte een extra grote stap zodat hij buiten stond en nu voor Shia stond. Hij haalde zijn handen uit zijn zakken en draaide zich om naar het pad dat voor hen lag. Hoewel ze beiden twee hele rare mensen waren met twee compleet verschillende gedachtengangen, was het voor Calix wel duidelijk dat dit een zeer bijzondere avond zou worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Shia

Shia

Same old song [Shia] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Esmée
Posts : 243
Points : 10
Same old song [Shia] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Earth & light
Klas: Miss Eres
Partner: Ik kan niet zeggen hoeveel geliefden ik heb: ik weet niet goed wat het verschil is tussen liefde en iemand die ik af en toe zie

Same old song [Shia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Same old song [Shia]   Same old song [Shia] Icon_minitimewo dec 23 2015, 20:48

If I were someone else I think I would still be mentally ill.
Ze gingen om te beginnen beiden niets halen op hun kamers. Mooi. Goed. Dat was opgelost. Hij wou nu ook vertrekken, niet meer stilstaan, naar buiten om de vieze geur van de buitenwereld op te nemen. 'Als je bent wat je eet, ben je dan ook wat je drinkt?' Even moest Shia daar over denken, en terwijl hij dacht (en Calix zijn veters strikte) liep hij de trappen al af. Hij moest er nog steeds over nadenken, maar hij zou wel een antwoord klaar hebben tegen de tijd dat de kerel ook buiten was.
Hij wachtte nog even op de jongen met het lichte haar, maar verliet het schoolgebouw toen al vast (of toch niet helemaal, het was zijn bedoeling geweest, maar iets had het verhinderd (en HOE) en dat bezorgde Shia enorm, enorm veel stress)(oké niet echt stress maar het maakte hem kwaad). Hij wou niet meer wachten. Net voor dat hij de deur uit gegaan was, had Calix hem wel ingehaald. Inhaalbeweging. Dit woord had nu niet alleen wat met Calix te maken, want het was een andere soort inhaalbeweging dan de inhaalbeweging waarover de evolutionisten schreven, praten, repten, vertelden. Die hadden het over de inhaalbeweging van andere volkeren, want in tegenstelling tot racisten beschouwden zij hun volk niet superieur.  'Wie is hier nu ongeduldig?' grijnsde Calix, waardoor Shia uit zijn übersaaie gedachten gehaald werd. Hij was te veel bzig met termen. Evolusionisme. Racisme. Gewoon denken. Nadenken, lang, diep en mooi nadenken. Calix stond voor Shia buiten - daar was hij zo lastig om. HIJ wou als eerste buiten zijn. HIJ wou VOOR Calix buiten zijn. Het moest, hij moest eerder buiten zijn. Het moest van zichzelf. Hij beet op zijn onderlip en liep rustig naar buiten alsof er helemaal niets aan de hand was. "Ik heb nagedacht", sprak Shia toen, totaal negerend dat hij ongeduldig genoemd werd, onrechtstreeks - daar kwam hij later nog wel op terug. "Als je bent wat je eet, dan moet je inderdaad ook wel zijn wat je drinkt." Shia haalde een hand door zijn haar en liep Calix voorbij. Ze konden al beginnen met lopen richting Oak's Field, toch? "Ik bedoel, ik praat nu over mijn eigen ervaringen, maar ik drink vooral rode wijn - als ik drink, en ik heb het gevoel dat mijn bloed roder is dan dat van een ander. Misschien is je bloed wel wit, wordt het enkel rood van de rode dingen die we drinken. Rode wijn. Vruchtensappen. Het moet zo iets wel zijn, anders was het veel te gemakkelijk. Daarom dat sommigen hun bloed donkerder- of helderrood is. Daar ben ik zeker van." Hij knikte, tevreden over zijn eigen theorie en liep kalm verder. "Mensen die veel water drinken, zijn gezonder, zegt men. Maar hun bloedt stroomt vlotter. Ze bewegen sneller, want hun bloed stroomt vlotter. Mensen die veel koffie drinken, die mensen hun bloed is donkerder. Door de koffie." De jongeman besefte niet dat zijn theorie heel erg stom klonk en dat hij er vierkant uitgelachen voor zou kunnen worden. Het had met ijzer te maken, maar hij wou dat niet accepteren - niet zonder vast bewijs dat hij zélf gezien had. "En ik ben niet ongeduldig, ik ben vooruitdenkend. Wat is het nut van stil staan? Stilstand is achteruitgang. Dat zou je moeten weten. Ongeduld is geen mooie zaak." Hij liep verder en liet zijn blik af en toe naar Calix glijden. "Als rode drank je wit bloed rood kleurt, zou jouw haar dan ook rood kleuren als er straks per ongeluk een glas rode wijn overheen gegoten wordt?" Als hij wou, had hij in de laatste zin 'ik' tweemaal kunnen toevoegen, maar dat deed hij niet.

OOC: Hopelijk ben je d'r wat mee^^
It is impossible to imagine a color you have not seen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Same old song [Shia] UTL8oxA PROFILE
Same old song [Shia] UTL8oxA MAGICIAN

Same old song [Shia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Same old song [Shia]   Same old song [Shia] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Same old song [Shia]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» If I got locked away... [&SHIA]
» Shia Leif
» Shia Leif
» After dark // Shia
» Bijles Shia || Unillamas

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Floors-