PortalIndexMagie HpD5UwnMagie 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Magie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gyashin

Gyashin

Magie UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Leon
Posts : 48
Magie UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Earth, maar een lichte controle over vuurmagie sinds hij zich in lava verdiepte.
Klas: I never needed to learn, but Miss Hange haves some nice work shes working on.
Partner: --

Magie Empty
BerichtOnderwerp: Magie   Magie Icon_minitimevr okt 16 2015, 21:21

Hey! Ik heb altijd al vragen gehad maar die vroeg ik meestal via pm of skype, maar aangezien dit bijna niemand echt wist van de skypechat en ik dit nog nooit heb gedaan hier, leek het me intresant om hier eens mijn vraag achter te laten...

Ik vroeg me namelijk af, hoe zit het precies in elkaar betreft magie als kind? Kan je vanaf je geboorte al magie tot op een bepaald deel beheersen? Kunnen alleen sommige dat vanaf hun geboorte, en de meeste niet? Of is er een teken wat bij de geboorte laat zien dat de baby magie heeft?

Dit allemaal vroeg ik me dus af...
Hopelijk kunnen jullie hier op antwoorden!

Leon
Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

Magie UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
Magie UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

Magie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magie   Magie Icon_minitimevr okt 16 2015, 21:30

De meeste mensen worden geboren met magie. Het is net als het hebben van een neus. Het zit in je genen. Soms kan daar een foutje in worden gemaakt en wordt er een magieloze geboren.

Maar als je magie bezit, dan heb je het vanaf je geboorte. Dit betekend niet dat je het meteen kan gebruiken. Meestal openbaart het zich op jonge leeftijd. Voor sommigen als ze peuter zijn, andere wat later pas. Meestal weten kinderen voor hun 10e jaar of ze magisch zijn aangelegd. Het kan voorkomen dat het later dan dat wordt ontdekt. Maar meestal krijg je dan een achterstand met het leren van magie gebruik waardoor iemand minder sterk zou kunnen worden en altijd een matig magie gebruiker blijft. Sinds de oorlog die in de tijdlijn van SSA ongeveer driehonderd jaar geleden plaats vond waarbij magiërs systematisch werden uitgemoord is de balans tussen magiërs en magielozen wat meer naar elkaar getrokken. Toch zijn er in Kovomaka meer mensen mét de gift van magie dan zonder.

Ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord Leon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gyashin

Gyashin

Magie UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Leon
Posts : 48
Magie UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Earth, maar een lichte controle over vuurmagie sinds hij zich in lava verdiepte.
Klas: I never needed to learn, but Miss Hange haves some nice work shes working on.
Partner: --

Magie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magie   Magie Icon_minitimevr okt 16 2015, 21:39

Kan magie ook eerder dan de peutertijd komen? Voor bijvoorbeeld kinderen die zo zijn aangelegd dat ze vanaf enkele dagen/weken voor de geboorte al een paar kleine kunnen doen of tonen? En wat is 'magie' in Kovomaka eigenlijk? Is het een vermogen waarmee je kleine deeltjes kan beïnvloeden wat je in elk element/voorwerp tegen komt en dus zoals Star Wars' Midi-Chlorians? Of is het iets heel anders?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jareth
.....
.....
Jareth

Magie UTL8oxA PROFILEElite
Posts : 312
Points : 0
Magie UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud magie
Klas: n.v.t
Partner: Nemo est in amore fidelis

Magie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magie   Magie Icon_minitimevr okt 16 2015, 21:50

Niemand weet precies wat ''magie'' is. (Vooral omdat we willen dat iedereen de vrijheid krijgt om er een eigen verklaring ervoor te bedenken). Maar het wordt meestal beschreven als een onzichtbare energie. Iets dat alleen voelbaar is. Maar die energie werkt vreselijk ingewikkeld en kent vele stromen. Vandaar dat er zoveel verschillende elementen zijn. Er zal dan ook niemand álle elementen volledig kunnen besturen. Dat vergt te veel van een persoon om zoveel energie onder controle te houden.

Technisch gezien kan het eerder tot uiting komen. Maar dat gebeurd in de praktijk niet omdat een baby zich focust op alles wat nieuw is. Praten, ademen, eten, drinken ect. Er zijn zoveel dingen die het moet leren dat magie meestal sluimert tot een wat latere leeftijd wanneer het de kans krijgt om tot uiting te komen als die andere dingen als vanzelf gaan. Daarbij vergt magie concentratie om het te beheersen. Een baby denkt daar simpelweg nog niet aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Magie UTL8oxA PROFILE
Magie UTL8oxA MAGICIAN

Magie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magie   Magie Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Magie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Stilte en magie
» ~Les 1: Introductie/Wat is Duistere magie?~
» Aarde-magie les 1 --|| Introductie
» Duistere magie || Lesboek
» Duistere magie || Aanmeldtopic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  ::  :: Vragen-